Tietoja sähköautosta

Anonyymi-ap

Yllättävää tietoa Tesla 3RL sähköautosta, joka on rekisteröity viidelle hengelle. Esille tullut ongelma auton kuljettamasta henkilömäärästä, koska autoon ei saisi ottaa kuormaa kuin 295 kiloa ja sen mukaan vain neljä aikuista henkilöä saisi olla autossa. Akkujen paino on täyssähköautojen ongelma ja siksi Teslakin on rakennettu lähes kokonaan alumiinista, lienee turvallinen materiaali kuljettamaan lähes 600 kilon akkukuorman lisäksi myös matkustajia.

153

861

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tesla-kuskit ovatkin uskovaisia. Vähän kuin nämä Apple-laitteiden käyttäjät.

      • Anonyymi

        Aloittaja voisi opetella ymmärtämään lukemaansa tekstiä, jos tuo väite johonkin paikkansa pitävään kirjoitukseen perustui, ja lopettaa sen tosiasioiden muokkaamisen.
        Vaikka Tesla onkin jäämässä muiden sähköautomerkkien jalkoihin, niin ei se nyt sentään noin "mopo" ole.
        En ole silti koskaan ajatellut ostaa Kos.. anteeksi, Teslaa. Seuraava ajokkini taitaa olla Ioniq 6. Sillä on kaikista merkeistä ja malleista paras takuu, erinomainen akkukapasiteetti, ja hintakin ihan siedettävä.


    • Anonyymi

      Poliisit vaakojen kanssa tienpäälle ja Teslat punnitukseen, jos viisi henkilöä näkyy autossa, ylikuormasta sakko.

    • Anonyymi

      leluja mitä leluja...

    • Anonyymi

      Kuka ajelee näillä alumiinivehkeillä, niin on sillä vara sakotkin maksaa.

      • Anonyymi

        Alumiini palaakin pitkään ja kauan kunhan suurjänniteakusta kipinän saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alumiini palaakin pitkään ja kauan kunhan suurjänniteakusta kipinän saa.

        "Alumiini palaakin pitkään ja kauan..." Mitähän se on tuo pitkään ja kauan?
        Sanoinahan nuo ovat toistensa synonyymeja. Jos tarkoitus oli käyttää vahvaa ilmaisua, niin pieleen meni😂
        Noh, joka tapauksessa, kuten kaikki metallit, myös alumiini "palaa" kun on riittävästi lämpöä. Ei siinä ole sen kummempaa noituutta.
        Minä ajan sähköllä, ihan ongelmitta ja huomattavasti edullisemmin kuin polttonesteillä. Näin se vaan on, vaikka kateelliset kuinka koettaisivat muuta väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alumiini palaakin pitkään ja kauan..." Mitähän se on tuo pitkään ja kauan?
        Sanoinahan nuo ovat toistensa synonyymeja. Jos tarkoitus oli käyttää vahvaa ilmaisua, niin pieleen meni😂
        Noh, joka tapauksessa, kuten kaikki metallit, myös alumiini "palaa" kun on riittävästi lämpöä. Ei siinä ole sen kummempaa noituutta.
        Minä ajan sähköllä, ihan ongelmitta ja huomattavasti edullisemmin kuin polttonesteillä. Näin se vaan on, vaikka kateelliset kuinka koettaisivat muuta väittää.

        Saivartelua vaan, että wannabe-äikänopekin vielä...
        Vai ajat edullisemmin kun ostat 60 000 euron sähköhärpäkkeen ja säästät kuussa satasen bensa autoon nähden polttoainekuluissa?
        Itse ajan alle 5000 euron bensa-autolla joka kuluttaa n. 6 litraa/ 100 km.
        Laskepa nyt viisaana kuinka kauan ajelen tuolla 55 000 eurolla kun ajelen n. 15 000 km vuodessa?
        Väitän että autoilen paljon edullisemmin kuin sinä, eikä käyttämäsi sähkön hintaa ole vielä edes laskettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saivartelua vaan, että wannabe-äikänopekin vielä...
        Vai ajat edullisemmin kun ostat 60 000 euron sähköhärpäkkeen ja säästät kuussa satasen bensa autoon nähden polttoainekuluissa?
        Itse ajan alle 5000 euron bensa-autolla joka kuluttaa n. 6 litraa/ 100 km.
        Laskepa nyt viisaana kuinka kauan ajelen tuolla 55 000 eurolla kun ajelen n. 15 000 km vuodessa?
        Väitän että autoilen paljon edullisemmin kuin sinä, eikä käyttämäsi sähkön hintaa ole vielä edes laskettu.

        On minullakin ollut viiden tonnin kottero. Viiden tonnin kotterolla pääsee pienessä käytössä häthätää kaksi-kolme vuotta. Sitten on isoja remppoja ja jokainen katsastus on arpapeliä. Sillä ei pärjäisi tässä hommassa viikkoakaan.
        Minun ei tarvitse käydä katsastuttamassa autoani moneen vuoteen.
        Kun ajaa päivittäin 150-300 kilometriä ja leipä on osittain kiinni autosta, niin varmuus auton toiminnasta on hyvin vahva peruste sille kalliimmalle hankinnalle.
        Sinä voit repiä perseesi riemuissasi ja väittää sähköautoa epävarmaksi, koska et tiedä ja sinusta olisi kiva jos sähköauto olisi epäluotettava.
        Minulla on kokemusta luotettavuudesta. Tämä on ainakin yhtä varma kuin bensavehje.
        Kuoletan tämän hinnan suunnillleen 3,5 vuodessa. Sen jälkeen kilometrit ovat lähes puhdasta voittoa, koska huoltoja on vähemmän, ne ovat halvempia kuin polttomoottorisissa ja sähköön menee vain murto-osa siitä mitä bensaan menisi.
        Nämä ovat faktoja joita voit koettaa kumota. Lällättäminen ei siihen riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minullakin ollut viiden tonnin kottero. Viiden tonnin kotterolla pääsee pienessä käytössä häthätää kaksi-kolme vuotta. Sitten on isoja remppoja ja jokainen katsastus on arpapeliä. Sillä ei pärjäisi tässä hommassa viikkoakaan.
        Minun ei tarvitse käydä katsastuttamassa autoani moneen vuoteen.
        Kun ajaa päivittäin 150-300 kilometriä ja leipä on osittain kiinni autosta, niin varmuus auton toiminnasta on hyvin vahva peruste sille kalliimmalle hankinnalle.
        Sinä voit repiä perseesi riemuissasi ja väittää sähköautoa epävarmaksi, koska et tiedä ja sinusta olisi kiva jos sähköauto olisi epäluotettava.
        Minulla on kokemusta luotettavuudesta. Tämä on ainakin yhtä varma kuin bensavehje.
        Kuoletan tämän hinnan suunnillleen 3,5 vuodessa. Sen jälkeen kilometrit ovat lähes puhdasta voittoa, koska huoltoja on vähemmän, ne ovat halvempia kuin polttomoottorisissa ja sähköön menee vain murto-osa siitä mitä bensaan menisi.
        Nämä ovat faktoja joita voit koettaa kumota. Lällättäminen ei siihen riitä.

        Kuka sinulle on lällättänyt? En ole koskaan ostanut 5000 euroa kalliimpaa autoa. Edellisestä maksoin 3200 euroa ja ajoin sillä 12 vuotta ja voin vakuuttaa että oli varsin edullista autoilua myös korjausten suhteen. Pari kertaa jarrupalat ja joku raidetangonpää katsastukseen, edes iskareita ei tarvinnut vaihtaa 12 vuoden aikana. Harvoin saa alleen niin luotettavaa autoa ja vähän harmitti kun 520 000 mittarissa luovuin siitä, olisi sillä vielä jonkun vuoden ajellut. Näihin kokemuksiin perusteella en näe mitään järkeä sijoittaa kesämökin hintaa kulkuvälineeseen, sillä eihän auto muuta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sinulle on lällättänyt? En ole koskaan ostanut 5000 euroa kalliimpaa autoa. Edellisestä maksoin 3200 euroa ja ajoin sillä 12 vuotta ja voin vakuuttaa että oli varsin edullista autoilua myös korjausten suhteen. Pari kertaa jarrupalat ja joku raidetangonpää katsastukseen, edes iskareita ei tarvinnut vaihtaa 12 vuoden aikana. Harvoin saa alleen niin luotettavaa autoa ja vähän harmitti kun 520 000 mittarissa luovuin siitä, olisi sillä vielä jonkun vuoden ajellut. Näihin kokemuksiin perusteella en näe mitään järkeä sijoittaa kesämökin hintaa kulkuvälineeseen, sillä eihän auto muuta ole.

        Ehkä se on sinulle vain kulkuväline. Suomessa on miljoonia muita mielipiteitä. Minulle auto on myös työkalu ja sähköinen on kokonaisedullisin.
        Ei olisi mitään järkeä hankkia tähän jotain viidentonnin louskua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sinulle vain kulkuväline. Suomessa on miljoonia muita mielipiteitä. Minulle auto on myös työkalu ja sähköinen on kokonaisedullisin.
        Ei olisi mitään järkeä hankkia tähän jotain viidentonnin louskua...

        Ei kukaan ole kiistänyt etteikö se sinulle sopisi ja ettetkö sinä siitä pitäisi, mutta älä yleistä asiaa, ei se kaikille sovi eikä kaikki siitä pidä.

        Sanot että sähköauto on yhtä luotettava, jopa luotettavampi kuin bensa-autokin.
        Kuinka pitkällä sähköautokokemuksella noin väität?

        Verraten siihen että itse olen ajanut bensa-autoilla yli 40 vuotta, joten niistä on jo ihan käyttäjäkokemustakin, toisin kuin tästä ohimenevästä sähköautomuoti-ilmiöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se on sinulle vain kulkuväline. Suomessa on miljoonia muita mielipiteitä. Minulle auto on myös työkalu ja sähköinen on kokonaisedullisin.
        Ei olisi mitään järkeä hankkia tähän jotain viidentonnin louskua...

        Jos louskulla ajaa 12 vuotta ja 300 000 km, niin eikös se aja saman asian kuin se 60 000 euron hieno sähköautokin? Ettei nyt kassissa olisi ihan pikkuisen myös snobbailua...?


    • Anonyymi

      On se kumma miten sähköautoilu herättää ihmisissä sen uinuvan kusipään. Aletaan haukkumaan Tesloja turvattomiksi ja niitä ajavia uskovaisiksi, vaikka totuus on aivan jotain muuta. Aivan uskomatonta käytöstä, hävetkää! T. Tyytyväinen sähköauton ja polttiksen omistaja joka ymmärtää kummankin käyttövoiman edut

      • Anonyymi

        Totuus on aivan jotain muuta?
        Ja millähän perusteella?
        Kun asiasta on kaksi vallitsevaa totuutta, niin mikä tekee toisen totuuden toista paremmaksi?
        Se toinen totuus on ihan yhtä hyvä totuus kuin se sinunkin totuutesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on aivan jotain muuta?
        Ja millähän perusteella?
        Kun asiasta on kaksi vallitsevaa totuutta, niin mikä tekee toisen totuuden toista paremmaksi?
        Se toinen totuus on ihan yhtä hyvä totuus kuin se sinunkin totuutesi.

        "Se toinen totuus on ihan yhtä hyvä totuus kuin se sinunkin totuutesi..."
        Toisistaan poikkeavia sanamuotoja voidaan käyttää, mutta kun totuudesta puhutaan oikein vakavissaan, niin totuuksia voi olla VAIN yksi. Kaikki muuut ovat luuloja, otaksumia, oletuksia, mielipiteitä jne..., siis epätotuuksia.
        Tämä on asia jolle sinäkään et voi osoittaa pitävää vaihtoehtoa. Väittämiä voit esittää, mutta ne eivät kestä syvempää tarkastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se toinen totuus on ihan yhtä hyvä totuus kuin se sinunkin totuutesi..."
        Toisistaan poikkeavia sanamuotoja voidaan käyttää, mutta kun totuudesta puhutaan oikein vakavissaan, niin totuuksia voi olla VAIN yksi. Kaikki muuut ovat luuloja, otaksumia, oletuksia, mielipiteitä jne..., siis epätotuuksia.
        Tämä on asia jolle sinäkään et voi osoittaa pitävää vaihtoehtoa. Väittämiä voit esittää, mutta ne eivät kestä syvempää tarkastelua.

        Eipä olekaan.
        Jos sinulla on hyviä kokemuksia jostakin asiasta ja arvostat sitä, niin se on sinun totuutesi.
        Jollakin muulla voi samasta asiasta olla aivan erilainen kokemus ja arvostus nollassa, riippuen vaikkapa erilaisista tarpeista, odotuksista tms. ja se on hänen totuutensa.
        Harvasta asiasta on olemassa absoluuttinen totuus, jolloin kaikki olisivat tyytyväisiä/tyytymättömiä samaan asiaan.
        Tässä pitää erotella henkilökohtaiseen kokemukseen perustuva henkilökohtainen totuus ja kaikenkattava absoluuttinen totuus, jotka ovat aikalailla eri asioita ja absoluuttinen totuus onkin olemassa vain lähinnä teoriatasolla.
        Autoista puhuttaessa totuudet ovat yleensä varsin henkilökohtaisia ja siksi totuudet voivat erota toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä olekaan.
        Jos sinulla on hyviä kokemuksia jostakin asiasta ja arvostat sitä, niin se on sinun totuutesi.
        Jollakin muulla voi samasta asiasta olla aivan erilainen kokemus ja arvostus nollassa, riippuen vaikkapa erilaisista tarpeista, odotuksista tms. ja se on hänen totuutensa.
        Harvasta asiasta on olemassa absoluuttinen totuus, jolloin kaikki olisivat tyytyväisiä/tyytymättömiä samaan asiaan.
        Tässä pitää erotella henkilökohtaiseen kokemukseen perustuva henkilökohtainen totuus ja kaikenkattava absoluuttinen totuus, jotka ovat aikalailla eri asioita ja absoluuttinen totuus onkin olemassa vain lähinnä teoriatasolla.
        Autoista puhuttaessa totuudet ovat yleensä varsin henkilökohtaisia ja siksi totuudet voivat erota toisistaan.

        "Autoista puhuttaessa totuudet ovat yleensä varsin henkilökohtaisia ja siksi totuudet voivat erota toisistaan...."

        Tiedätkö mitä on subjektiivinen ja mitä on objektiivinen? Herää pahvi!

        Koeta erottaa mielipide totuudesta. Voi olla vähän vaikeaa, mutta yritä edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autoista puhuttaessa totuudet ovat yleensä varsin henkilökohtaisia ja siksi totuudet voivat erota toisistaan...."

        Tiedätkö mitä on subjektiivinen ja mitä on objektiivinen? Herää pahvi!

        Koeta erottaa mielipide totuudesta. Voi olla vähän vaikeaa, mutta yritä edes.

        Mielipidehän on koetun totuuden ilmaisu.
        Minun kokemani totuus asiasta saattaa aiheuttaa erilaisen totuuden ilmaisun, eli mielipiteen kuin sinun kokemasi totuus.
        Kummankaan kokemaa totuutta ja siitä syntyvää mielipidettä ei voida pitää toistaan parempana, sillä kokijalleen ne ovat niin totta kuin olla voi.
        Kuten sanottu, yhtä ja ainoaa "oikeaa" totuutta löytyy kovin harvasta asiasta.
        Muuten, voin kyllä keskustella asioista ilman toisten vähättelyä ja pahviksi ja tyhmäksi nimittelyäkin, voitko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipidehän on koetun totuuden ilmaisu.
        Minun kokemani totuus asiasta saattaa aiheuttaa erilaisen totuuden ilmaisun, eli mielipiteen kuin sinun kokemasi totuus.
        Kummankaan kokemaa totuutta ja siitä syntyvää mielipidettä ei voida pitää toistaan parempana, sillä kokijalleen ne ovat niin totta kuin olla voi.
        Kuten sanottu, yhtä ja ainoaa "oikeaa" totuutta löytyy kovin harvasta asiasta.
        Muuten, voin kyllä keskustella asioista ilman toisten vähättelyä ja pahviksi ja tyhmäksi nimittelyäkin, voitko sinä?

        Tuossa ei sitten puhutakaan totuudesta. Kyseessä on mielipide, käsitys, näkemys tms., ei totuus.
        Etkö tosiaan tiedä mitä tuo sana tarkoittaa?
        Oletko OIKEASTI noin helvetin tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei sitten puhutakaan totuudesta. Kyseessä on mielipide, käsitys, näkemys tms., ei totuus.
        Etkö tosiaan tiedä mitä tuo sana tarkoittaa?
        Oletko OIKEASTI noin helvetin tyhmä?

        Saatanpa ollakin, en kuitenkaan niin tyhmä että alkaisin nimitellä keskustelukumppaneitani.
        Kuitenkin saatan kokea totuuden jostakin asiasta erilailla kuin sinä, jolloin kokemani on minulle totuus ja sinun kokemasi on sinulle totuus.
        Kuka sen määrää kummanko totuus on oikea?
        Esim. sähköauton ilmoitetut tekniset ominaisuudet ja suorituskyky yms. voivat teoriassa olla totuus, mutta se ei välttämättä ole jonkun käytännössä koettu totuus.
        Sinun totuutesi on että sähköautoauto soveltuu sinun käyttöösi hyvin ja sen voi myös ulkopuolinen tunnustaa.
        Minun totuuteni taas on ettei se sovellu minun tarpeisiini ollenkaan ja sekin totuus on todettavissa ulkopuolisen silmin.
        Kerrotko nyt sitten mikä on se yksi, kaikkien hyväksyttävissä oleva totuus?
        Vastaukseksi ei kelpaa valmistajan antama lista ominaisuuksista, ei minun totuuteni, eikä sinun totuutesi.
        Siinä tulikin jo kolme erilaista totuutta samasta asiasta, mutta kerro sinä se oikea totuus kun tunnut sen tietävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanpa ollakin, en kuitenkaan niin tyhmä että alkaisin nimitellä keskustelukumppaneitani.
        Kuitenkin saatan kokea totuuden jostakin asiasta erilailla kuin sinä, jolloin kokemani on minulle totuus ja sinun kokemasi on sinulle totuus.
        Kuka sen määrää kummanko totuus on oikea?
        Esim. sähköauton ilmoitetut tekniset ominaisuudet ja suorituskyky yms. voivat teoriassa olla totuus, mutta se ei välttämättä ole jonkun käytännössä koettu totuus.
        Sinun totuutesi on että sähköautoauto soveltuu sinun käyttöösi hyvin ja sen voi myös ulkopuolinen tunnustaa.
        Minun totuuteni taas on ettei se sovellu minun tarpeisiini ollenkaan ja sekin totuus on todettavissa ulkopuolisen silmin.
        Kerrotko nyt sitten mikä on se yksi, kaikkien hyväksyttävissä oleva totuus?
        Vastaukseksi ei kelpaa valmistajan antama lista ominaisuuksista, ei minun totuuteni, eikä sinun totuutesi.
        Siinä tulikin jo kolme erilaista totuutta samasta asiasta, mutta kerro sinä se oikea totuus kun tunnut sen tietävän.

        Jos palataan vielä tämän totuuskeskustelun alkulähteille;

        "On se kumma miten sähköautoilu herättää ihmisissä sen uinuvan kusipään. Aletaan haukkumaan Tesloja turvattomiksi ja niitä ajavia uskovaisiksi, vaikka totuus on aivan jotain muuta. Aivan uskomatonta käytöstä, hävetkää! T. Tyytyväinen sähköauton ja polttiksen omistaja joka ymmärtää kummankin käyttövoiman edut"

        Selittäisitkö nyt vielä tästä yo. tekstistäsi sen mainitsemasi totuuden.
        Kirjoititko tässä totuuden, mielipiteen, käsityksen vaiko näkemyksen?
        En usko että Teslakaan on yhden mielipiteen, käsityksen, näkemyksen tai totuuden auto, vaan niitä voi olla hyvinkin erilaisia ja monenlaisia.


    • Anonyymi

      Pakko tehdä nämä autot kevyestä alumiinista, muuten omapaino olisi niin korkea raskaan akun vuoksi 500-600 kiloa, ettei matkustajia voisi olla kyydissä.

    • Anonyymi

      Sähköautohuuma on vielä tulevaisuudessa ohitse ja akuttomia vehkeitä alkaa lojua autoliikkeden takapihoilla, kun kallista akkua ei raaskita ostaa.

    • Anonyymi

      Noita täynnä olevia henkilöautoja onkin lähes kaikki tuolla liikenteessä.

    • Anonyymi

      Kuulemma eräs sähköautomerkki tarkkailee autolla matkustavien terveydentilaa koko ajan ja kerää dataa näiden mielialasta, sykkeestä, hengityksestä ja jopa verenpaineesta. Jos kuljettajan kohdalla havaitaan jotain huolestuttavaa, osaa auto ottaa homman hallintaan ja autonomisesti pysäyttää itsensä tien varteen, turvalliseen paikkaan.
      Loppuukohan Joensuussa tulevaisuudessa autoilu kokonaan?

      • Anonyymi

        Hehheh, tämä oli hyvä! Varmastikin todenmukainen skenaario.


      • Anonyymi

        "Kuulemma eräs sähköautomerkki tarkkailee autolla matkustavien terveydentilaa..."
        No kyllä, mutta ei. Taidatkin olla vähän tyhmempi kansalainen.
        Siihen autoon voi halutessaan saada sellaisen sovelluksen, mutta sovellus ei kuulu perusvarustukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuulemma eräs sähköautomerkki tarkkailee autolla matkustavien terveydentilaa..."
        No kyllä, mutta ei. Taidatkin olla vähän tyhmempi kansalainen.
        Siihen autoon voi halutessaan saada sellaisen sovelluksen, mutta sovellus ei kuulu perusvarustukseen.

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ecc8c0de-0721-4ccc-b486-d71d83c4b66c

        Ihan tuota sovellus-kohtaa en tekstistä löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuulemma eräs sähköautomerkki tarkkailee autolla matkustavien terveydentilaa..."
        No kyllä, mutta ei. Taidatkin olla vähän tyhmempi kansalainen.
        Siihen autoon voi halutessaan saada sellaisen sovelluksen, mutta sovellus ei kuulu perusvarustukseen.

        Tarvitseeko olla "tyhmä kansalainen" jos ei leiki sähköleluilla?
        Tyhmyydestä puheenollen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuulemma eräs sähköautomerkki tarkkailee autolla matkustavien terveydentilaa..."
        No kyllä, mutta ei. Taidatkin olla vähän tyhmempi kansalainen.
        Siihen autoon voi halutessaan saada sellaisen sovelluksen, mutta sovellus ei kuulu perusvarustukseen.

        Olettekos huomannut kuinka tämän tesla-tyypin kaikki keskustelukumppanit ovat "tyhmiä"?
        Taitaa tuo "tyhmä" olla tälle hepulle kovinkin mieluinen sana.
        Täällä ei sitten liene muita "viisaita" kuin itse tämä tesla-tyyppi...
        No, suotakoon se hänelle jos se hänelle jotakin henkistä apua antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettekos huomannut kuinka tämän tesla-tyypin kaikki keskustelukumppanit ovat "tyhmiä"?
        Taitaa tuo "tyhmä" olla tälle hepulle kovinkin mieluinen sana.
        Täällä ei sitten liene muita "viisaita" kuin itse tämä tesla-tyyppi...
        No, suotakoon se hänelle jos se hänelle jotakin henkistä apua antaa.

        Samaa harrastaa muissakin ketjuissa, kaikki on tyhmiä jos ovat eri mieltä. Melko kehittymätön luonne.


    • Anonyymi

      Ei liity Joensuuhun mitenkään.

      • Anonyymi

        Eikö joensuussa ole sähköautoja? No ohhoh...


    • Anonyymi

      Joensuussa ollaan järkeviä, söhköautoja ei oteta kuin kakkosautoksi, että tulevien pitkien sähkökatkosten aikaan saa asiansa hoidettua.

      • Anonyymi

        Bensa-autoni pidän niin kauan kuin osia saa ja bensaa myydään. On semmonen peli että pääsee aina, eikä tartte piuha kourassa olla muuta kuin kuselle pysähtyessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-autoni pidän niin kauan kuin osia saa ja bensaa myydään. On semmonen peli että pääsee aina, eikä tartte piuha kourassa olla muuta kuin kuselle pysähtyessä.

        Olipa pöljyydessään varsin persulainen kommentti.
        Aika paha mielenvamma, jos auton lataaminen ei onnistu piuhakammon vuoksi.
        Muista tankata ajoissa. Mittari ei anna bensaa sähkökatkon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa pöljyydessään varsin persulainen kommentti.
        Aika paha mielenvamma, jos auton lataaminen ei onnistu piuhakammon vuoksi.
        Muista tankata ajoissa. Mittari ei anna bensaa sähkökatkon aikana.

        Ladataanko sähköautoja sähkökatkon aikana... ? :o
        Meilläpäin pöljäksi sanotaan sähköleluilla leikkiviä aikuisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladataanko sähköautoja sähkökatkon aikana... ? :o
        Meilläpäin pöljäksi sanotaan sähköleluilla leikkiviä aikuisia.

        Ei ladata, mutta sähköautoilijahan lataa autonsa silloin kun ei ole sähkökatkoa. Jos sinulla on vaikkapa 5 kWp:n aurinkojärkkäri ja sen perässä riittävän suuri akusto niin et tarvitse välittää sähkökatkoista.
        Lisäksi muutamissa sähköautoissa on sellainen ominaisuus, että sitä voi käyttää 50-150 kWh:n varavirtalähteenä. Aika messevä juttu.
        Pistä paremmaks jos pystyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ladata, mutta sähköautoilijahan lataa autonsa silloin kun ei ole sähkökatkoa. Jos sinulla on vaikkapa 5 kWp:n aurinkojärkkäri ja sen perässä riittävän suuri akusto niin et tarvitse välittää sähkökatkoista.
        Lisäksi muutamissa sähköautoissa on sellainen ominaisuus, että sitä voi käyttää 50-150 kWh:n varavirtalähteenä. Aika messevä juttu.
        Pistä paremmaks jos pystyt.

        Luuletkos sitten ettei bensailijat tankkaa autoaan silloin kun bensapumppu toimii?
        Ehkäpä he ottavat varalle kanisteriinkin jos on sähkökatkon uhka olemassa.
        Käytähän autoasi varavirtalähteenä niin silloinhan siinä akusto tyhjenee, eikä silloin paljon ajella.
        Aurinko järkkärithän ne vain nostavat autoilusi hintaa.
        Maksat kymmeniätuhansia säästääksesi satasen.
        Jokin sulla nyt klikkaa...


    • Anonyymi

      Hiä, ne sähömiehet on niitä sukkahousumiehiä susrajan talvessa. Kakkia löytyy latausasemilta.

    • Anonyymi

      Itselläni sähköauto työmatkoille (ilmainen lataus työpaikalla) ja kakkosautona polttis tarvittaessa muille matkoille.

      • Anonyymi

        Tuon työpaikan ilmaisen latauksen kanssa on tulossa ongelmia kunhan työnantaja näkee tulevan talven sähkölaskunsa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon työpaikan ilmaisen latauksen kanssa on tulossa ongelmia kunhan työnantaja näkee tulevan talven sähkölaskunsa...

        Nythän se ilmainen lataus on ongelma vain kateellisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän se ilmainen lataus on ongelma vain kateellisille.

        Sähkön tuhlaaminen kun kasvattaa muidenkin, myös sähköautoiluun syyttömien, sähkölaskua. Kateudesta ei ole kysymys, sinun kohdallasi korkeintaan toisten perseellä mäen laskusta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön tuhlaaminen kun kasvattaa muidenkin, myös sähköautoiluun syyttömien, sähkölaskua. Kateudesta ei ole kysymys, sinun kohdallasi korkeintaan toisten perseellä mäen laskusta...

        Mistäs päättelit, että lataan autoani työpaikan sähköllä tai että minulla edes on sähköautoa? Olin vain hyvilläni siitä, että joku saa autoonsa sähkön ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkön tuhlaaminen kun kasvattaa muidenkin, myös sähköautoiluun syyttömien, sähkölaskua. Kateudesta ei ole kysymys, sinun kohdallasi korkeintaan toisten perseellä mäen laskusta...

        Vilikas on sulla mielikuvitus jos kuvittelet näillä ilmaislataajilla ymmärryksen yltävän oman navan ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs päättelit, että lataan autoani työpaikan sähköllä tai että minulla edes on sähköautoa? Olin vain hyvilläni siitä, että joku saa autoonsa sähkön ilmaiseksi.

        Heleppo päätellä, elähän vinkuroi:

        "Itselläni sähköauto työmatkoille (ilmainen lataus työpaikalla) ja kakkosautona polttis tarvittaessa muille matkoille."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs päättelit, että lataan autoani työpaikan sähköllä tai että minulla edes on sähköautoa? Olin vain hyvilläni siitä, että joku saa autoonsa sähkön ilmaiseksi.

        Itsehän aiemmassa kommentissasi kehuskelit asialla. Sama tyyli, sama kirjoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heleppo päätellä, elähän vinkuroi:

        "Itselläni sähköauto työmatkoille (ilmainen lataus työpaikalla) ja kakkosautona polttis tarvittaessa muille matkoille."

        Päättelyssäsi parantamisen varaa. Kaksi eri anonyymiä, toisella sähköauto, toisella vähäkulutuksinen auto eikä kerry paljon kilometrejä. Yksinkertaista, kuten päättelysikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelyssäsi parantamisen varaa. Kaksi eri anonyymiä, toisella sähköauto, toisella vähäkulutuksinen auto eikä kerry paljon kilometrejä. Yksinkertaista, kuten päättelysikin.

        Mutta kun tuo käsialakin on samanlainen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelyssäsi parantamisen varaa. Kaksi eri anonyymiä, toisella sähköauto, toisella vähäkulutuksinen auto eikä kerry paljon kilometrejä. Yksinkertaista, kuten päättelysikin.

        Eipä tässä näy mitä romua pihassasi seisoo. Kaksi anonyymia voi täällä olla sama, etenkin kun molemmat hehkuttavat samalla tavalla samaa asiaa. Ei tässä kovin monimutkaista päättelyä tarvita, yksinkertaisellakin pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tässä näy mitä romua pihassasi seisoo. Kaksi anonyymia voi täällä olla sama, etenkin kun molemmat hehkuttavat samalla tavalla samaa asiaa. Ei tässä kovin monimutkaista päättelyä tarvita, yksinkertaisellakin pärjää.

        Itselläni on sähköauton osto edessä ja arvatenkin ihan omista lähtökohdistani. En yleensäkään osta ajoneuvoa muiden tarpeiden mukaan.
        Hehkutuksia voi olla kahdellakin henkilöllä samansuuntaisia, kuten muissakin asioissa. Käsialakin on sama, se ei vielä kerro että kyseessä on yksi ja sama henkilö. Se mikä on melkein kaikilla vakio on ihan ihmeellinen "kyky" päätellä asioita toisen puolesta. Esim. tuo ...mitä romua pihassasi seisoo... => en omista pihaa.
        Suosittelen edes hiukan monimutkaisempaa "päättelyä" ennen ns. totuuden julistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on sähköauton osto edessä ja arvatenkin ihan omista lähtökohdistani. En yleensäkään osta ajoneuvoa muiden tarpeiden mukaan.
        Hehkutuksia voi olla kahdellakin henkilöllä samansuuntaisia, kuten muissakin asioissa. Käsialakin on sama, se ei vielä kerro että kyseessä on yksi ja sama henkilö. Se mikä on melkein kaikilla vakio on ihan ihmeellinen "kyky" päätellä asioita toisen puolesta. Esim. tuo ...mitä romua pihassasi seisoo... => en omista pihaa.
        Suosittelen edes hiukan monimutkaisempaa "päättelyä" ennen ns. totuuden julistusta.

        Et omista pihaa...?
        Omakotitaloa ei siis ole, mutta kyllä kerrostaloissakin yleensä on piha-alue jossa on asukkaiden parkkiruudut.
        Ainakin olet mestarisaivartelija, muuhun en ota kantaa.
        Onnea sähköautoiluun ja "halpoja" kilometreja.
        Jotkut ovat valmiit maksamaan 50 000 euroa säästääkseen satasen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et omista pihaa...?
        Omakotitaloa ei siis ole, mutta kyllä kerrostaloissakin yleensä on piha-alue jossa on asukkaiden parkkiruudut.
        Ainakin olet mestarisaivartelija, muuhun en ota kantaa.
        Onnea sähköautoiluun ja "halpoja" kilometreja.
        Jotkut ovat valmiit maksamaan 50 000 euroa säästääkseen satasen...

        Eipä taida se yksinkertaisempikaan päättely olla vahvuuksiasi.
        Muutama yö ostamassani sijoitusasunnossa takana. Ok-talo (pihoineen) tosin hakusessa, mutta vasta hakusessa. Parkkipaikkaa / pihaa ei vielä ole, auto vieraspaikalla. 50 000 on reilusti alakanttiin ja se säästäminen ei oikein kuulu hyveisiini.
        Saivartelemisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida se yksinkertaisempikaan päättely olla vahvuuksiasi.
        Muutama yö ostamassani sijoitusasunnossa takana. Ok-talo (pihoineen) tosin hakusessa, mutta vasta hakusessa. Parkkipaikkaa / pihaa ei vielä ole, auto vieraspaikalla. 50 000 on reilusti alakanttiin ja se säästäminen ei oikein kuulu hyveisiini.
        Saivartelemisiin.

        No niin, sitähän minäkin. Rahamiesten ja eimitäänväliä-tyyppien touhuahan se tuo sähköautoleikki on. Norsunluutornista vain vain v**tuilevat köyhemmille ja elvistelevät omaa paremmuuttaan julistaen. Kaikki eri mieltä olevat ovat tyhmiä ja päättelykyvyttömiä köyhiä. Minunkin lapsuudessani rikkaiden pennuilla oli kevarit, minä ajoin papan solifer exportilla ja hyvin kerkesin maailman tuuliin silläkin. Olet sinä kyllä erinomainen ihminen "sähköautoinesi ja sijoitusasuntoinesi ja ilmaisine työnantajan sähköinesi".
        Minkä tähden sirkusmaailma onkaan menettänyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin, sitähän minäkin. Rahamiesten ja eimitäänväliä-tyyppien touhuahan se tuo sähköautoleikki on. Norsunluutornista vain vain v**tuilevat köyhemmille ja elvistelevät omaa paremmuuttaan julistaen. Kaikki eri mieltä olevat ovat tyhmiä ja päättelykyvyttömiä köyhiä. Minunkin lapsuudessani rikkaiden pennuilla oli kevarit, minä ajoin papan solifer exportilla ja hyvin kerkesin maailman tuuliin silläkin. Olet sinä kyllä erinomainen ihminen "sähköautoinesi ja sijoitusasuntoinesi ja ilmaisine työnantajan sähköinesi".
        Minkä tähden sirkusmaailma onkaan menettänyt...

        Älä nyt hermostu, jos et älyä. Ja tuskinpa älysi siitään korjautuisi, vaikka sinulla olisikin rahaa. Keskityt vain lukemaasi, niin kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hermostu, jos et älyä. Ja tuskinpa älysi siitään korjautuisi, vaikka sinulla olisikin rahaa. Keskityt vain lukemaasi, niin kyllä se siitä.

        Mitä sinä et älyä? Ettei kaikki halua sähköautoa vaikka se sinusta on hyvä? Sekö menee yli älysi? Sinun kirjoituksiasi lukemalla nyt ei paljon viisastu vaikka kuinka keskittyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä et älyä? Ettei kaikki halua sähköautoa vaikka se sinusta on hyvä? Sekö menee yli älysi? Sinun kirjoituksiasi lukemalla nyt ei paljon viisastu vaikka kuinka keskittyisi.

        Minua ei hetkauta pätkän vertaa ajat sinä tai muukaan sitten vaikka häkäpönttöautolla tai vaikka hevosella. En minä ole täällä sähköautoja myymässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei hetkauta pätkän vertaa ajat sinä tai muukaan sitten vaikka häkäpönttöautolla tai vaikka hevosella. En minä ole täällä sähköautoja myymässä.

        Nyt tuli asiaa! Sikälikin että häkäpöntöt ei tulevaisuudessa liene kovinkaan kaukaa haettu skenaario.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida se yksinkertaisempikaan päättely olla vahvuuksiasi.
        Muutama yö ostamassani sijoitusasunnossa takana. Ok-talo (pihoineen) tosin hakusessa, mutta vasta hakusessa. Parkkipaikkaa / pihaa ei vielä ole, auto vieraspaikalla. 50 000 on reilusti alakanttiin ja se säästäminen ei oikein kuulu hyveisiini.
        Saivartelemisiin.

        Tämä elvis nyt ei ole sähköautoa nähnytkään lukee TM ää ja imee sieltä säköautoviisautensa


    • Anonyymi

      Aikamoinen ajankäytön määräilijä ja stressaaja on tuo sähköauto. Pitkillä matkoilla ruokailu pitää sovittaa auton lataustarpeen mukaan. Tuntien lataustauvon aikana olisi jotakin tekemistä kuten palastelu ja kahvittelu, se ajankulutus lisää latauksen hintaa.

    • Anonyymi

      En jaksanut vielä istua tuntitolkulla lataamassa itä-suomen ja pk-seudun välillä, joten ladattava oli hyvä tähän saumaan. Tuota ja paria muuta matkaa lukuunottamatta pääsee sähköllä ja pitkällä matkalla moottori käy riittävästi jotta kondensiovesi haihtuu pois. Ladattava on kyllä näistä se monimutkaisin mutta oikealla käytöllä varsin luotettava.

    • Anonyymi

      Kansalaisia käsketään säästämään sähköä ja suosimaan sähköautoilua.
      Jokin ei nyt täsmää.
      Tämän voinee tulkita siten ettei minunkaan tarvitse rajoittaa sähkönkäyttöäni, lämmitystä, valaistusta, saunomista...

      • Anonyymi

        Ei, kyllä sinun pitää sammuttaa ikkunastasi sekin ledivalosarja että naapurillesi riittää sähköä teslansa lataamiseen. Ja anna olla näpelöimättä sen saunan kytkimen!


    • Anonyymi

      Piipertäjät varmaan ovat rajoittamassa polttoaineiden ostoa Suomeen ja saavat hinnan samalla korkeammalle. Syy on yksinkertainen, koska näin saavat sähköriippuvaiseksi koko Suomen, vaikka sähköautoilu maksaa nykyisin jopa enemmän kuin polttomoottorilla varustetulla autolla. Sähköauton kallis hankintahinta kun laitetaan kuluihin lisäksi, niin koskaan ei siitä tule mitään kansanautoa. Se on hyvä, koska pitkien sähkökatkojen aikana Suomi pystyy vielä toimimaan fossiilisilla polttoaineilla varustetun kaluston varassa.

      • Anonyymi

        Ajan 10 v. vanhalla, alle 5000€ maksavalla bensa autollani 15 000 km vuodessa, kulutus 6 litraa / 100km.
        Maksaisinko uudesta sähköautosta ja lataushärpäkkeistä 60 000€ saadakseni kuukausitasolla muutaman kympin säästön?
        Millä matematiikalla sähköautoilu on edullista?
        Se on niin kallista että 80% suomalaisista tuskin koskaan hankkii sähköautoa.


    • Anonyymi

      Sähköautoissa lasien raaputtelu alkaa, kun pakkaset tulee, ei raskita pitää tarpeeksi lämpöä autossa, koska virtaa kuluu ja ajomatka lyhenee.

    • Anonyymi

      Lähdeppä täyssähköautolla maalle vaikka sukuloimaan pidemmän matkan päähän. Ensitöiksesi joudut etsimään kirkonkylältä autollesi latauspaikan. Löydettyäsi niin sitten tilaat taksin, että pääset porukkasi kanssa vierailulle. Latausteho on niin heikko, että vasta seuraavana päivänä tilaat taksin , että pääset hakemaan autosi kotimatkaa varten, tämä siksi, kun kyläpaikassa ei ollut autoa käytössä. Ihanaa huoletonta ja edullista sähköautoilua kaikille.

      • Anonyymi

        Sähköautosi range 15 km ja sukulaisesi elävät ilman sähköä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautosi range 15 km ja sukulaisesi elävät ilman sähköä?

        Sukulaisten sähkölläkös koslaasi lataat?


      • Anonyymi

        Varmaan joku jo repinyt latauspiuhan irti, kun et ole seuraamassa ja löydät aamulla edelleen lähes tyhjäakkuisen autosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukulaisten sähkölläkös koslaasi lataat?

        Siinähän se sähköautoilun halpuuden salaisuus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan joku jo repinyt latauspiuhan irti, kun et ole seuraamassa ja löydät aamulla edelleen lähes tyhjäakkuisen autosi.

        Akun joka painaa joissakin sähköautoissa lähes 600 kiloa, ei välttämättä täyty nopeasti, polttomoottoriautolla olisit jo perillä.


    • Anonyymi

      Sähköautoaddiktio on riippuvuus siinä kuin alkoholismikin. Ei tunnusta ongelmaa ja keksii käytölleen mitä ihmeellisempiä perusteluja ja puolustuksia.

    • Anonyymi

      Joillekin käy sähköautoilu ja joillekin ei. Kova on kuitenkin tirinä MUITTEN autovalinnoista. Neuvotteko te tosiaankin muita, miten ja millä heidän pitäisi liikkua ja mihin rahansa pistää? Samanlainen autoko kaikilla muillakin pitäisi olla, kuin teillä itsellänne? Kateusko se sieltä päätään nostaa vai mikä saa teidät asiasta niin suunniltaan?

      • Anonyymi

        Tuskinpa tässä kritiikki kohdistuu kenenkään henkilökohtaisiin valintoihin, vaan niskakarvoja nostanee enemmänkin tapa jolla sähköautoja on alettu hehkuttaa, antaen kuva että nyt pakolla sähköistetään koko suomen autokanta että heilahtaa.
        Kun valtaosa suomen autoilijoista kuitenkin ajaa vanhalla ja halvalla, keskihinta muistaakseni alle 3000 € maksavalla autolla, niin on selvää ettei autokantaa sähköistetä edes pakolla.
        Jos sellainen pakko tulisi niin se tietäisi yksityisautoilun vähenemistä kolmannekseen nykyisestä.
        Kyse on siis siitä että kansalaisoikeudeksi koettu autoilu ja sen antama vapaus koetaan uhatuksi ja se aiheuttaa vastareaktion kaikkeen mikä liittyy sähköautoon.
        Mutta eihän se poista sitä että jokaisella on oikeus valita millä kulkupelillä ajaa, kävipä tuo vaikka tuulivoimalla.
        Show must go on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa tässä kritiikki kohdistuu kenenkään henkilökohtaisiin valintoihin, vaan niskakarvoja nostanee enemmänkin tapa jolla sähköautoja on alettu hehkuttaa, antaen kuva että nyt pakolla sähköistetään koko suomen autokanta että heilahtaa.
        Kun valtaosa suomen autoilijoista kuitenkin ajaa vanhalla ja halvalla, keskihinta muistaakseni alle 3000 € maksavalla autolla, niin on selvää ettei autokantaa sähköistetä edes pakolla.
        Jos sellainen pakko tulisi niin se tietäisi yksityisautoilun vähenemistä kolmannekseen nykyisestä.
        Kyse on siis siitä että kansalaisoikeudeksi koettu autoilu ja sen antama vapaus koetaan uhatuksi ja se aiheuttaa vastareaktion kaikkeen mikä liittyy sähköautoon.
        Mutta eihän se poista sitä että jokaisella on oikeus valita millä kulkupelillä ajaa, kävipä tuo vaikka tuulivoimalla.
        Show must go on!

        Japaskat. Minua jurppii se että kansalaisia käsketään säästämään sähköä, alentamaan huonelämpötilaa, vähentämään valaiststa ja välttämään saunomista, edes ulkovaloja ei saisi polttaa. ja sitten nämä porsaat ajelevat sähköautoilla ja lataavat niitä omaan ja toisten piikkiin. Kuitenkin jos liiallinen sähkönkulutus korottaa kaikkien sähkön hintaa niin pitäisi rajoitusten koskea myös sähköautojakin. Miksei sanota että vältä sähköautoilua ja etenkin sen lataamista? Sähkökriisi olevinaan on ja samalla ajetaan kansalle sähköautoja kuin kyytä pyssyyn. Melko urpo pitää olla jos yleensä sähköauton hankkii tämmöisenä aikana. Niin että on siinä muutakin kuin kaiken ymmärtävän humanismin näkemys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japaskat. Minua jurppii se että kansalaisia käsketään säästämään sähköä, alentamaan huonelämpötilaa, vähentämään valaiststa ja välttämään saunomista, edes ulkovaloja ei saisi polttaa. ja sitten nämä porsaat ajelevat sähköautoilla ja lataavat niitä omaan ja toisten piikkiin. Kuitenkin jos liiallinen sähkönkulutus korottaa kaikkien sähkön hintaa niin pitäisi rajoitusten koskea myös sähköautojakin. Miksei sanota että vältä sähköautoilua ja etenkin sen lataamista? Sähkökriisi olevinaan on ja samalla ajetaan kansalle sähköautoja kuin kyytä pyssyyn. Melko urpo pitää olla jos yleensä sähköauton hankkii tämmöisenä aikana. Niin että on siinä muutakin kuin kaiken ymmärtävän humanismin näkemys.

        Sähköautotpa kulukee vihersähkölä joka pelastaa maailman ja ilmaston.
        Muu sähkö se onkii ilmastolle vahingollista, eikä vihreet tykkee yhtään että maaseuvulla on lämpimät mökit ja lamput palaa. Hyö eivät sähköö siellä hesassa kerostaloissa paljo käytä, kivihiiltä vuan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japaskat. Minua jurppii se että kansalaisia käsketään säästämään sähköä, alentamaan huonelämpötilaa, vähentämään valaiststa ja välttämään saunomista, edes ulkovaloja ei saisi polttaa. ja sitten nämä porsaat ajelevat sähköautoilla ja lataavat niitä omaan ja toisten piikkiin. Kuitenkin jos liiallinen sähkönkulutus korottaa kaikkien sähkön hintaa niin pitäisi rajoitusten koskea myös sähköautojakin. Miksei sanota että vältä sähköautoilua ja etenkin sen lataamista? Sähkökriisi olevinaan on ja samalla ajetaan kansalle sähköautoja kuin kyytä pyssyyn. Melko urpo pitää olla jos yleensä sähköauton hankkii tämmöisenä aikana. Niin että on siinä muutakin kuin kaiken ymmärtävän humanismin näkemys.

        juurikin näin, kuin minun suustani.

        Ei pidä tulla vaatimaan kotitalouksilta välttämättömyyksien karsimista jos ei sähköautojen lataamistakin rajoiteta.

        Sähkö ei suomesta lopu ihmisten saunomiseen ja asuntojen lämmitykseen, niin kauan kuin sitä riittää autojen akkuihin.

        Asuinmukavuudestani en aio tinkiä siksi että Teslat kulkisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juurikin näin, kuin minun suustani.

        Ei pidä tulla vaatimaan kotitalouksilta välttämättömyyksien karsimista jos ei sähköautojen lataamistakin rajoiteta.

        Sähkö ei suomesta lopu ihmisten saunomiseen ja asuntojen lämmitykseen, niin kauan kuin sitä riittää autojen akkuihin.

        Asuinmukavuudestani en aio tinkiä siksi että Teslat kulkisivat.

        Nytkö Teslat eivät sitten kulje?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö Teslat eivät sitten kulje?

        Kulkee, mutta samaan aikaan sanotaan ihmisille että säästäkää sähköä, alentakaa lämpötilaa, älkää saunoko.
        Mielestäni parempi olisi että sähkön säästäminen aloitettaisiin Tesloista.


    • Anonyymi

      Minä halluisin mjotta kaikilla muilla ois pienempi ja halavempi auto ko mulla on. Sais ottoo ne muantiellä kiinni ja sitten porhalttoo ohi paremmalla ja isommalla autolla. Sitten ne vois kuluttoo enemmän ko minun isompi auto ja olla ruosteisemppii.

    • Anonyymi

      Kuinkahan on noin paljon aivopestyjä ihmisiä, että hankkivat riesakseen täyssähköauton, joka alkaa hallitsemaan koko perheen toimintaa. Polttomoottoriauto kun seisoo pihassa, niin senkun istut kyytiin ja ajelet minne haluat ilman tankkauspaikkojen etsintää. Etkä kesken matkan tarvitse pitää tuntien, jopa vuorokauden mittaisia lataustaukoja.

      • Anonyymi

        Itse aivopestynä ihmisenä joudun tosiaankin pysähtymään 8 tunniksi työpaikalleni lataamaan autoani, mutta saanpahan toki ilmaisen latauksen, jolla pääsen sitten kaupan kautta kotiini ja takaisin työpaikalleni. Tämä tapahtunut jo vuosikausia.

        Onneksi sentään huoltoasemien numeroita sisältävät valokyltit piristävät ankeaa matkaani. Eipä ole enää naureksijoita ollut. Ja jos ostamalleni sähköautolle laskee polttoainesäästöjen jälkeen hinnan, niin halvaksipa on tullut. Elämä on valintoja, valintoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse aivopestynä ihmisenä joudun tosiaankin pysähtymään 8 tunniksi työpaikalleni lataamaan autoani, mutta saanpahan toki ilmaisen latauksen, jolla pääsen sitten kaupan kautta kotiini ja takaisin työpaikalleni. Tämä tapahtunut jo vuosikausia.

        Onneksi sentään huoltoasemien numeroita sisältävät valokyltit piristävät ankeaa matkaani. Eipä ole enää naureksijoita ollut. Ja jos ostamalleni sähköautolle laskee polttoainesäästöjen jälkeen hinnan, niin halvaksipa on tullut. Elämä on valintoja, valintoja...

        No toisen maksamalla sähköllä ajelusta nyt ei paljon kannata rehvastella.
        Enkä oikein usko että nykyisillä sähkönhinnoilla kukaan työnantaja rupeaa maksamaan työväkensä autoilusähköä, eli voitaneen kuitata urbaanilegendana sellaiset jutut.
        Toisaalta taas kun kansalaisia on kehoitettu säästämään sähköä kotitalouksissaan niin on vähintäänkin ihmeellistä että vastaavia kehoituksia ei ole annettu sähköautoilijoille.
        Onhan tiedossa että sähköpulan aikana suuri sähkönkulutus nostaa sähkön hintaa kaikilta, joten kotitalouksissaan sähköä pihistävät joutuvat siis kustantamaan myös sähköautoilijoiden ajelua.
        Ehkä kannattaisi pitää matalampaa profiilia sähköauton erinomaisuutta hehkuttaessaan, sillä se on vähemmistön ääni suomessa ja tulee olemaan vielä kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toisen maksamalla sähköllä ajelusta nyt ei paljon kannata rehvastella.
        Enkä oikein usko että nykyisillä sähkönhinnoilla kukaan työnantaja rupeaa maksamaan työväkensä autoilusähköä, eli voitaneen kuitata urbaanilegendana sellaiset jutut.
        Toisaalta taas kun kansalaisia on kehoitettu säästämään sähköä kotitalouksissaan niin on vähintäänkin ihmeellistä että vastaavia kehoituksia ei ole annettu sähköautoilijoille.
        Onhan tiedossa että sähköpulan aikana suuri sähkönkulutus nostaa sähkön hintaa kaikilta, joten kotitalouksissaan sähköä pihistävät joutuvat siis kustantamaan myös sähköautoilijoiden ajelua.
        Ehkä kannattaisi pitää matalampaa profiilia sähköauton erinomaisuutta hehkuttaessaan, sillä se on vähemmistön ääni suomessa ja tulee olemaan vielä kauan.

        Niinpä. Tuo on vähän sama kuin että joku voittaisi lotossa pääosuman, mutta ei ota sitä vastaan, koska kaikki eivät saaneet pääosumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toisen maksamalla sähköllä ajelusta nyt ei paljon kannata rehvastella.
        Enkä oikein usko että nykyisillä sähkönhinnoilla kukaan työnantaja rupeaa maksamaan työväkensä autoilusähköä, eli voitaneen kuitata urbaanilegendana sellaiset jutut.
        Toisaalta taas kun kansalaisia on kehoitettu säästämään sähköä kotitalouksissaan niin on vähintäänkin ihmeellistä että vastaavia kehoituksia ei ole annettu sähköautoilijoille.
        Onhan tiedossa että sähköpulan aikana suuri sähkönkulutus nostaa sähkön hintaa kaikilta, joten kotitalouksissaan sähköä pihistävät joutuvat siis kustantamaan myös sähköautoilijoiden ajelua.
        Ehkä kannattaisi pitää matalampaa profiilia sähköauton erinomaisuutta hehkuttaessaan, sillä se on vähemmistön ääni suomessa ja tulee olemaan vielä kauan.

        Olen pian eläkeikäinen autoilija, enkä ole vielä joutunut maksamaan esim. autoni moottorin tai sisätilan lämmittämisestä. Joten ilmainen sähköauton lataaminenkaan ei kuulosta sen ihmeellisemmältä.
        Joo, matalampaa profiilia vain, etteivät kateelliset vallan tulistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pian eläkeikäinen autoilija, enkä ole vielä joutunut maksamaan esim. autoni moottorin tai sisätilan lämmittämisestä. Joten ilmainen sähköauton lataaminenkaan ei kuulosta sen ihmeellisemmältä.
        Joo, matalampaa profiilia vain, etteivät kateelliset vallan tulistu.

        Siis missä ei tarvitse maksaa auton lämmitystolpasta?
        Taloyhtiöillä voi olla asukkaille edullisia tolppia, itselläkin 12 € /kk, mutta sellaista työmaata ei ole ollut jossa olisi saanut ilmaiseksi piuhassa pitää. Toista sataa on pitänyt vuodessa maksaa että voi pitää autoa 2 h piuhassa muutaman kerran vuodessa, ajastinkellon takana siis sekin sähkö kaiken lisäksi.
        Siihen nähden tuntikausia kestävä suurtehoakun lataaminen muka ilmaiseksi kuulostaa kyllä todella ihmeelliseltä.
        Ilmaista sähköä kun ei ole, joku sen aina joutuu maksamaan.
        Joku taisikin tuolla sanoa jotakin toisen housulla mäkien laskemisesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse aivopestynä ihmisenä joudun tosiaankin pysähtymään 8 tunniksi työpaikalleni lataamaan autoani, mutta saanpahan toki ilmaisen latauksen, jolla pääsen sitten kaupan kautta kotiini ja takaisin työpaikalleni. Tämä tapahtunut jo vuosikausia.

        Onneksi sentään huoltoasemien numeroita sisältävät valokyltit piristävät ankeaa matkaani. Eipä ole enää naureksijoita ollut. Ja jos ostamalleni sähköautolle laskee polttoainesäästöjen jälkeen hinnan, niin halvaksipa on tullut. Elämä on valintoja, valintoja...

        Kerrotko työpaikkasi nimen että asia voidaan tarkistaa? Muuten jutun voi kuitata marttojen juorukerhon tarinointina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko työpaikkasi nimen että asia voidaan tarkistaa? Muuten jutun voi kuitata marttojen juorukerhon tarinointina.

        Miksi kertoisin? Nykyinen työnantaja suuri, vaikka Joensuun yksikkö pieni. Eräs edellinen työnantajakin ohjeisti vain, ettei suuritehoisia sisätilanlämmittimiä saisi käyttää, koska sulakkeet eivät kestä. Sähkön käyttö kuitenkin oli ilmaista.
        Jatka sinä vain toimintaasi siellä marttojen juorukerhossa. Sopii sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kertoisin? Nykyinen työnantaja suuri, vaikka Joensuun yksikkö pieni. Eräs edellinen työnantajakin ohjeisti vain, ettei suuritehoisia sisätilanlämmittimiä saisi käyttää, koska sulakkeet eivät kestä. Sähkön käyttö kuitenkin oli ilmaista.
        Jatka sinä vain toimintaasi siellä marttojen juorukerhossa. Sopii sinulle.

        Sisätilanlämmitintä ei saa käyttää mutta sähköautoa saa ladata?
        Siehän haastat niinkuin sulla ei ois alaleukaa...
        Ymmärrän ettet kerro työpaikkasi nimeä, koska sellaista ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisätilanlämmitintä ei saa käyttää mutta sähköautoa saa ladata?
        Siehän haastat niinkuin sulla ei ois alaleukaa...
        Ymmärrän ettet kerro työpaikkasi nimeä, koska sellaista ei ole.

        Koska tavallisia kotitalouspistorasioita ei ole suunniteltu kestämään pitkäkestoista kuormitusta suurella virralla, sähköautojen latausjohtojen virta on yleensä rajoitettu 8–10 ampeeriin, vaikka periaatteessa kyse onkin 16 ampeerin pistorasiasta.
        Moottorilämmitin ja sisätilanlämmittimen yhteinlaskettu teho taasen voi olla kooltaan reilusti tuhansia watteja, joita sulake ei kestä. Siksi sisätilan lämmittimien käyttöä voidaan rajoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Tuo on vähän sama kuin että joku voittaisi lotossa pääosuman, mutta ei ota sitä vastaan, koska kaikki eivät saaneet pääosumaa.

        Loisiminen ja lottovoitto ovat nyt pikkuisen eri asioita.


    • Anonyymi

      Polttomoottorilla varustettu auto on hieno omistaa, koska silloin omistaa itse pienen voimalaitoksen, josta saa kulkemisvoiman, lämmityksen, valot ja kaikki tarvittava.

    • Anonyymi

      Patteriauto on loisten ajopeli.

      • Anonyymi

        Sipiläkin kehui ajavansa teslalla. Oulun helsingin väliä lentelee sitten yksityissuihkarillaan. Varsinainen ilmastoguru on tuo lestapäällikkö.


    • Anonyymi

      Onkos tämä YLEn rahoittama foorumi kun on pelkkiä uusintoja nämä kommentit?
      Samoja mantroja toistellaan kuin heikki turunen kirjoissaan, vaikka asian sanomiseen riittäisi kymmenesosakin käytetystä tilasta.

      • Anonyymi

        Kysyhän sumuvalojen puolustajilta selityksiä, niin saat niitä hauskoja uusintoja.


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni Ukrainassa ajelee täyssähköautolla ja varmaan Kuubassakin on harvinainen näky 50-60 luvun autojen seassa.

    • Anonyymi

      Väärä palsta tälle jossittelulle?

      • Anonyymi

        EU-kusetusta koko sähköautoilu. Autoteollisuuspamppujen masinoima globaali suurhuijaus. Ilmastonmuutoksella pelottelemalla moni rikastuu lisää...


    • Anonyymi

      Kauvan sitten sähköautoilua yritettiin myös saada liikennekäyttöön, mutta silloin oltiin järkevämpiä ja luovuttiin moisesta. Nykyinen sähkön varaan luotu yhteiskunta on erittäin haavoittuva, koska pienillä droneiskuilla esimerkiksi talven aikaan saadaan kaikki pysähtymään. Massoittain ihmisiä kuolee paleltumalla kaduille asuntoihinsa ja virran loputtua autoihinsa, mutta fossilisella energialla pyörivä toiminta vaan jatkuu.

      • Anonyymi

        Jos ukraina olisi täyssähköistetty yhteiskunta niin siellä ei liikkuisi enää mikään.
        Ihmiset palelevat pimeässä kun venäjä on on pommittanut sähköverkon paskaksi.
        Yhteiskunnan ja liikenteen sähköistäminen on huoltovarmuuden ja kansalaisturvallisuuden kannalta katsoen täydellistä omaan saappaaseen pissaamista.


    • Anonyymi

      Mitä nykyisellä sähkövouhkaamisella tekee, jos sähkön saanti jostakin syystä loppuu. Lieneeköhän Sipilälläkin pohjoisesta Arkaadianmäelle Teslalla ajellessa matkan varrella latauskämppä, jossa voipi makoilla, kun auto on laturissa.

      • Anonyymi

        Säästäkää sähköä, pienentäkää asunnon lämpötilaa, vähentäkää valaistusta, älkää saunoko...
        Niin, ja ostakaa sähköautoja!
        Sähköautoja vartenko sitä sähköä nyt pitäisi säästää?


    • Anonyymi

      Kaiken lisäksi näitä Suomen syöjiä vielä tuetaan veronmaksajien rahoilla ja osa varastaa sähköä latauspaikoilla.

      • Anonyymi

        Jos firma tarjoaa ilmaiseksi lämmitys- ja/tai latauspaikan, se ei ole varastamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos firma tarjoaa ilmaiseksi lämmitys- ja/tai latauspaikan, se ei ole varastamista.

        Nostaa sähkönhintaa myös muilta kuluttajilta.
        Ts. muut maksavat sähköautojen latailusta.
        Sitten sanotaan että älä sauno ja vähennä lämmitystä.
        Miksi syyttömien pitää kärsiä sähköautoleikeistä?


    • Anonyymi

      Todellakin, jos tarjoaa.

      • Anonyymi

        Firmat tarjoavat ja muuten edesauttavat saamaan etuuksia työntekijöilleen ja tuskinpa työntekijät niitä jättävät käyttämättä, jos muut firmat eivät vastaavia etuisuuksia tarjoa. Turha hurskastelu ja kyräily pois.
        On kuulemma työnantajia, jotka maksavat suuren osan esim. työntekijän reseptilääkkeistä. Jotkut eivät veloita sähköpaikoista tai tarjoavat hierontapalveluja, kerran kuussa pizzat jne. Pitäisikö minunkin saada, kun kerran jotkut muutkin...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firmat tarjoavat ja muuten edesauttavat saamaan etuuksia työntekijöilleen ja tuskinpa työntekijät niitä jättävät käyttämättä, jos muut firmat eivät vastaavia etuisuuksia tarjoa. Turha hurskastelu ja kyräily pois.
        On kuulemma työnantajia, jotka maksavat suuren osan esim. työntekijän reseptilääkkeistä. Jotkut eivät veloita sähköpaikoista tai tarjoavat hierontapalveluja, kerran kuussa pizzat jne. Pitäisikö minunkin saada, kun kerran jotkut muutkin...?

        Missä tuollaisia työpaikkoja on että lääkkeetkin maksavat? Raja pitäisi olla satuilullakin.
        Jos työnantaja antaa ilmaiseksi ladata sähköautoja, niin miksi ei anna ilmaista bensaa polttisautoilijoille? Olisi reilu peli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuollaisia työpaikkoja on että lääkkeetkin maksavat? Raja pitäisi olla satuilullakin.
        Jos työnantaja antaa ilmaiseksi ladata sähköautoja, niin miksi ei anna ilmaista bensaa polttisautoilijoille? Olisi reilu peli.

        Niinpä. Ja jos ei omista autoa, niin ainakin pumppua voisi lainata, että saa ilmaa polkupyörän renkaisiin. Tai jos ei ole polkupyörää, niin kengänpohjat voisi vipata. Tai jos on hevonen, niin heiniä voisi... Ehkä onkin parempi, että pysytteletkin vain työttömänä.
        Urputi & urputi & urputi & urputi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuollaisia työpaikkoja on että lääkkeetkin maksavat? Raja pitäisi olla satuilullakin.
        Jos työnantaja antaa ilmaiseksi ladata sähköautoja, niin miksi ei anna ilmaista bensaa polttisautoilijoille? Olisi reilu peli.

        Netistä poimittua:

        "Lääkekulut voivat kuulua työnantajan järjestämään terveydenhuoltoon osana koko henkilöstölle järjestettyä terveydenhoitosuunnitelman mukaista työterveydenhuoltoa. Lääkkeet voivat vain työterveyslääkärin tai työterveyslääkärin lähetteen perusteella erikoislääkärin määrääminä olla vero­vapaa henkilökuntaetu. Lääkekulujen määrä otetaan huomioon edun kohtuullisuutta arvioitaessa.

        Työnantaja voi korvata esimerkiksi nikotiinikorvaushoidon työntekijälle verovapaasti, jos tupakoinnin lopettamisohjelma sisältyy työterveyshuollon kirjalliseen toimintasuunnitelmaan ja se koskee koko henkilökuntaa. Myös yrityksen lääkekaapissa voi olla ensi­aputarvikkeita, särkylääkkeitä tms. tilapäiseen käyttöön tarkoitettuja lääkevalmisteita. Kuitenkin esimerkiksi vitamiinivalmisteiden hankkiminen henkilö­kunnan käyttöön on veronalainen etu."

        Ja taas tyypilliseen joensuulaiseen tapaan väärin luettu / ymmärretty.
        Hra/rva/nti Anonyymi kirjoitti 2022-11-18 11:00:36:
        "...maksavat suuren osan esim. työntekijän reseptilääkkeistä..."

        Prosessorisi läpi kuljettuaan teksti oli muuttunut muotoon:
        "...Missä tuollaisia työpaikkoja on että lääkkeetkin maksavat?"
        Tarkkuutta voivotteluusi, vaikka lohtua sinulle tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ja jos ei omista autoa, niin ainakin pumppua voisi lainata, että saa ilmaa polkupyörän renkaisiin. Tai jos ei ole polkupyörää, niin kengänpohjat voisi vipata. Tai jos on hevonen, niin heiniä voisi... Ehkä onkin parempi, että pysytteletkin vain työttömänä.
        Urputi & urputi & urputi & urputi...

        Kyllä meidän työpaikalla on myös bensa-autolla ja jopa polkupyörällä ajavia, taitaa joku käydä töissä jalkaisinkin, eivätkäkä he ole työttömiä kun kerran töissä käyvät. Hevosella ei vielä kukaan ole tullut...
        Se pitää työnantajani kunniaksi sanoa että hän on tasapuolinen, eikä anna työntekijöille mitään ilmaiseksi. Ei sähköä, bensaa, heiniä, kengänpohjia, eikä edes lääkkeitä.
        Mutta mahtavaa päättelyä kaikessa fantastisuudessaan tuo että jos ei omista sähköautoa, on työtön...
        Miksi jotkut työnantajat jakavat autonlataussähköä ilmaiseksi, mutta eivät bensaa?
        Asiahan on sama paska mutta eri paketissa, koska kyse on liikennepolttoaineista.
        Mistä tämä työntekijöiden eriarvoistaminen lähtee?


    • Anonyymi

      Teslojen pikalataushinnat nousseet jo 70 senttiin/kilovattitunti Suomessa, kuinkahan talvella.

      • Anonyymi

        Kyllä se työpaikan ilmainen teslasähkökin saattaa pian ehtyä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se työpaikan ilmainen teslasähkökin saattaa pian ehtyä...

        On ollut ehtymässä jo vuosikymmeniä. Odottavan (=kateellisen) aika on pitkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut ehtymässä jo vuosikymmeniä. Odottavan (=kateellisen) aika on pitkä.

        Mutta lopulta se tulee pää vetävän käteen... ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta lopulta se tulee pää vetävän käteen... ;D

        Sitten kun firma alkaa periä sähköstään maksua, niin sitten alan maksaa sähköstä.

        Siihen mennessä olen luultavasti saanut säästetyksi ilmaisen sähköauton.
        Helpottaako kateuttasi tai odotusaikaasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun firma alkaa periä sähköstään maksua, niin sitten alan maksaa sähköstä.

        Siihen mennessä olen luultavasti saanut säästetyksi ilmaisen sähköauton.
        Helpottaako kateuttasi tai odotusaikaasi?

        En osaa olla kateellinen paristoautoilijoille, hämmästyttää vain tuollainen työntekijöiden eriarvoistaminen. Miksi sähköä, mutta ei bensaa? Olisi tasa-arvovaltuutetun asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa olla kateellinen paristoautoilijoille, hämmästyttää vain tuollainen työntekijöiden eriarvoistaminen. Miksi sähköä, mutta ei bensaa? Olisi tasa-arvovaltuutetun asia.

        Työnantaja ei määrittele työntekijänsä autovalintoja ainakaan meidän firmassamme. Sähköä ovat saaneet kaikki autovalinnat, niin sähkö- kuin polttisautotkin.

        Voisinhan minäkin ihmetellä ok-taloasujana rivi- tai kerrostalossa asuvia, erilaisia työmatkojen pituuksia, toisten eväsvalintoja, vaatevalintoja jne. Ihmeteltävää tai toisten valintoja voisi harmitella hautaan asti, jos sellaiseen on taipuvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei määrittele työntekijänsä autovalintoja ainakaan meidän firmassamme. Sähköä ovat saaneet kaikki autovalinnat, niin sähkö- kuin polttisautotkin.

        Voisinhan minäkin ihmetellä ok-taloasujana rivi- tai kerrostalossa asuvia, erilaisia työmatkojen pituuksia, toisten eväsvalintoja, vaatevalintoja jne. Ihmeteltävää tai toisten valintoja voisi harmitella hautaan asti, jos sellaiseen on taipuvainen.

        Sitten voi toisten asuntoja, eväitä, vaatteita sun muutakin ihmetellä jos työnantaja osallistuu niiden kustannuksiin.
        Kyse oli siitä miksi työnantaja katsoo oikeaksi kustantaa käyttövoimaa sähköautoileville työntekijöilleen, mutta ei bensa-autolla liikkuville.
        Jos joku saa ladata autonsa ajoakut täyteen työnantajan piikkiin, niin oikeudenmukaista olisi antaa myös polttismiehille vaikka bensalahjakortti silloin tällöin.
        Epätasa-arvoinen kohtelu ei luo hyvää työilmapiiriä, ellei sitten olekin tarkoitus hajottaa ja hallita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten voi toisten asuntoja, eväitä, vaatteita sun muutakin ihmetellä jos työnantaja osallistuu niiden kustannuksiin.
        Kyse oli siitä miksi työnantaja katsoo oikeaksi kustantaa käyttövoimaa sähköautoileville työntekijöilleen, mutta ei bensa-autolla liikkuville.
        Jos joku saa ladata autonsa ajoakut täyteen työnantajan piikkiin, niin oikeudenmukaista olisi antaa myös polttismiehille vaikka bensalahjakortti silloin tällöin.
        Epätasa-arvoinen kohtelu ei luo hyvää työilmapiiriä, ellei sitten olekin tarkoitus hajottaa ja hallita.

        Suanko mie uuven oikeen jalan lapikkaan ko mie tuun potkurilla töihen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suanko mie uuven oikeen jalan lapikkaan ko mie tuun potkurilla töihen?

        Et saa. Sulla on niin suuri jalka muihin verrattuna että saat vain puolikkaaseen lapikkaaseesi pohjan. Tasapuolisuutta, nääs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa. Sulla on niin suuri jalka muihin verrattuna että saat vain puolikkaaseen lapikkaaseesi pohjan. Tasapuolisuutta, nääs.

        Vitsailisitkos samoin jos työnantajasi jakaisikin ilmaista bensaa, mutta ei sähköä?
        Tuntisitko itsesi silloin syrjityksi ja saisiko tasapuolisuus mielessäsi uuden merkityksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsailisitkos samoin jos työnantajasi jakaisikin ilmaista bensaa, mutta ei sähköä?
        Tuntisitko itsesi silloin syrjityksi ja saisiko tasapuolisuus mielessäsi uuden merkityksen?

        En.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsailisitkos samoin jos työnantajasi jakaisikin ilmaista bensaa, mutta ei sähköä?
        Tuntisitko itsesi silloin syrjityksi ja saisiko tasapuolisuus mielessäsi uuden merkityksen?

        John Deeren pihassa joku patteriauto imee varmaankin (ilmaista?) sähköä. Mene sinne mieltäsi osoittamaan, kun niin innokkaasti näitä etuisuuksia vastaan rettelöit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        John Deeren pihassa joku patteriauto imee varmaankin (ilmaista?) sähköä. Mene sinne mieltäsi osoittamaan, kun niin innokkaasti näitä etuisuuksia vastaan rettelöit.

        Ja jos siellä olisikin työntekijöiden ilmainen bensapumppu, muttei sähköautolaturia, niin sinä ilmeisesti sähköautoilijana olisit siellä mieltäsi osoittamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos siellä olisikin työntekijöiden ilmainen bensapumppu, muttei sähköautolaturia, niin sinä ilmeisesti sähköautoilijana olisit siellä mieltäsi osoittamassa?

        Älä nyt vaihda puheenaihetta. En polttisauton omistajana (huh, olitkohan väärässä....et kai...) ole ollenkaan katkera. Sinä tässä sukkahousujasi revit.
        Minun puolestani sähköautojen omistajat voisivat saada vaikka ilmaiset auton pesut kerran kuukaudessa ilmaisen sähkön lisäksi. Ei haittaisi ei siis pennin/sentin vertaa.
        No, lähdetkö nyt mieltäsi osoittamaan Deeren parkkipaikalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt vaihda puheenaihetta. En polttisauton omistajana (huh, olitkohan väärässä....et kai...) ole ollenkaan katkera. Sinä tässä sukkahousujasi revit.
        Minun puolestani sähköautojen omistajat voisivat saada vaikka ilmaiset auton pesut kerran kuukaudessa ilmaisen sähkön lisäksi. Ei haittaisi ei siis pennin/sentin vertaa.
        No, lähdetkö nyt mieltäsi osoittamaan Deeren parkkipaikalle?

        Ei varmaan haittaisi sinua, koska sinulla on sähköauto.
        En arvannutkaan että olet lisäksi vielä sukkahousumieskin...
        Menikö pyöräilykausi turvallisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei määrittele työntekijänsä autovalintoja ainakaan meidän firmassamme. Sähköä ovat saaneet kaikki autovalinnat, niin sähkö- kuin polttisautotkin.

        Voisinhan minäkin ihmetellä ok-taloasujana rivi- tai kerrostalossa asuvia, erilaisia työmatkojen pituuksia, toisten eväsvalintoja, vaatevalintoja jne. Ihmeteltävää tai toisten valintoja voisi harmitella hautaan asti, jos sellaiseen on taipuvainen.

        Kyllähän se määrittelee jos suosii sähköautoilijoita ilmaisella polttoaineella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan haittaisi sinua, koska sinulla on sähköauto.
        En arvannutkaan että olet lisäksi vielä sukkahousumieskin...
        Menikö pyöräilykausi turvallisesti?

        Arveilu(kaan) ei taida olla vahvimpia puoliasi.


    • Anonyymi

      Kaupunkien kerrostaloissa eläke mummot ja -papat maksaa patteriautojen sähkölaskuja sekä lataustpaikkoja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Telsa auto ei oo yhtä nopia kuin vaikka kenkuru. Kenkurulla on kova huippunopeus. SE pomppii.

      • Anonyymi

        Minäpä tilasin kakilla kulkevan teslan, ei tarvii sähköä kun kuskinpenkkinä on vessanpönttö. Ei tarvitse kuin tikistää ja ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä tilasin kakilla kulkevan teslan, ei tarvii sähköä kun kuskinpenkkinä on vessanpönttö. Ei tarvitse kuin tikistää ja ajaa.

        No nyt alkoi sähköautokyttääjä kirjoitella asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt alkoi sähköautokyttääjä kirjoitella asiaa.

        Kakki ei kyttäile. kakki on kaunis ja vahva käyttövoima. Ilman kakkia ei olisi elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakki ei kyttäile. kakki on kaunis ja vahva käyttövoima. Ilman kakkia ei olisi elämää.

        Onko Tesla ruvennut tekemään myös biokaasuautoja, kun pönttö on istuimena.


    • Anonyymi

      Onko pakko ruveta myös homostelijaksi, jos ostaa sähköauton.

      • Anonyymi

        Homostelija voit olla kulkuneuvosta riippumatta, mutta jätäthän meidät heterot rauhaan.


    • Anonyymi

      Taitaa tämä ketju olla jo ehtymässä kun jutut menee kakka-osastolle...

      • Anonyymi

        Kakki tarinaa piisaa vielä pääsiäiseen asti. Kakista kannattaa puhua koska kakki on kaunis ja viisas.


    • Anonyymi

      Luuletko pilaavasi asialliset kirjoitukset sekoilullasisi, teet itsesi vain naurun alaiseksi lahopääksi sontailullasi.

      • Anonyymi

        Kakki on iloinen asia. Päivä ilman kakkia on surullinen päivä.


    • Anonyymi

      Täyssähköauton omistajat ovat käyneet vähän varovaisemmiksi kehumisissaan halvasta ajosta. Tuleekohan jo tämän vuoden puolella sähkön hinnan korotus yli 50 sentiin kilovattitunnilta, eli hyvästi halpa-ajo.

    • Anonyymi

      Varoitus tuli uutisissa, että pörssisähkön käyttäjille on tulossa yllättävän suuri hinnankorotus talven edetessä, Olkiluoto suurimpana syyllisenä.

    • Anonyymi

      Nykyiset täyssähköautot ovat jo vanhanaikaisia, Uudenkaupungin autotehtaalla on ruvettu valmistamaan aurinkoenergialla kulkevia henkilöautoja sarjatuotantona. Auton hinta on 250.000 euroa, tehtaan johtaja sanoi, että sähköautojen latauksen hankaluus poistuu näiltä autoilta, riittää kun jättää vaikka työpäivän ajaksi ulos parkkiin niin illalla on taas virtaa kotimatkaa varten. Halvempia noin 50.000 euron aurinkokennoautoja aletaan valmistamaan myöhemmässä vaiheessa.

    • Anonyymi

      Ollaanko täällä nyt huolissaan muitten autohankinnoista vai mistä tämä köyhien kitinä?

    • Anonyymi

      Älähän öykkäri juo liikaa viikonloppuna konjakkia, voi olla, että sydän ei kestä liian kovia löylyjä, sillä pii paassa viimeistään ymmärtää, että sama tulevaisuus on edessä, rahareppua ei saa mukaan.

    • Anonyymi

      Tuosta tulikin mieleen, kun rikas isäntä potkaisi tyhjää, niin hän oli määrännyt, että poikien piti laittaa arkkuun mukaan sievoinen summa rahaa. Veljekset teki työtä käskettyä, toinen laittoi 5000 euroa käteistä arkkuun ja toinen 5000 euron shekin mukaan, kumpikahan omasi paremmat liikemiehen taidot.

    • Anonyymi

      palstan typerin keskustelu sikisi ihan asiallisesta aloituksesta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikäs muutos Marttiinalla nyt tuli

      On niin salaperäknen päivitys et enteileekö muuttoa johkin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      2451
    2. Martina naimisiin.

      Etsimässä täydellistä hääpukua Roomassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      1976
    3. Ymmärrän jos tää oli nyt tässä

      Mä mokasin ja toivon sulle pelkkää hyvää.
      Ikävä
      95
      1597
    4. Lapulais poika.

      Onko tämä Lapualais poika jäänyt naisiin, kun hyvin pidellään ei malta lähtiä kotia. Tavataan sanoa. Mitä sitä äiteelle soittelemaan, kun naiset pite
      Lapua
      28
      1386
    5. Hyvää iltaa miehelle

      Mukavalle. Jäi eilen kesken tuo keskustelu.:)
      Ikävä
      175
      1224
    6. Perheen äidin kohtalo surettaa Iisalmessa

      Kolmekymppinen mies käynnisti auton keskellä yötä kotonaan Iisalmessa keskiviikkona 16. marraskuuta. Kyydissä oli samaan ikäluokkaan kuuluva nainen. M
      Iisalmi
      31
      1211
    7. Haluaisin kertoa sulle

      Kuinka paljon susta tykkään. Oisko se paha tilanne?
      Tunteet
      87
      972
    8. Sofia ei tee enää lomareissuja

      Jostain syystä häntä ei enää kiinnosta Dubain ja Espanjan lomat eikä edes Leville vaivaudu. Mitä lie tapahtunut?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      931
    9. En voi edes kirjoittaa siitä.

      Se olis liian lapsellista. Kun on yhteys tosielämän puolella ja selvät sävelet. Älykäs se on, todennäköisesti älykkäämpi kuin kukaan, ketä olen tavann
      Ikävä
      58
      911
    10. Etsin sinua vakavissani

      Täältä tai ihan mistä tahansa. Meillä jäi asioita selvittämättä, ja minun sydän on sanonut painavan sanansa, että meillä jäi juttu pahasti kesken. Syd
      Ikävä
      54
      869
    Aihe