Miksi rukoilen Jumalaa enkä Jeesusta

Anonyymi-ap

Kun rukoilen, omistan aina sanani Jumalalle enkä Jeesukselle, mitä se minusta osoittaa? Uskon Jeesukseen, mutta en koskaan rukoile häntä. Kertokaa te, jotka olette syvemmin perehtyneet kristinuskoon.

49

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän Jeesus opettaa, rukoilkaa te näin:
      "Isä meidän , joka olet taivaissa", niin siis Isää rukoilla, Jeesuksen nimessä.
      on aivan on Jeesuksen opetuksen mukaista.

      "Kaikki mitä teette, sanalla tai työllä, tehkää se Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen
      Isää Jumalaa hänen kauttansa."

      • Anonyymi

        Hyvä ettei Jeesus huijannut ihmisiä vain omissa nimissään. Vai onko sittenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ettei Jeesus huijannut ihmisiä vain omissa nimissään. Vai onko sittenkään?

        Jeesus ei varmasti ole koskaan pyytänyt palvomaan ja rukoilemaan itseään, tai tekemään mitään itsensä nimissä.


    • Anonyymi

      siksi koska jeesus oli mielipuoli 🤔

    • Anonyymi

      Jeesus opetti rukoilemaan Jumalaa. Myös Jeesus itse rukoili Jumalaa ja oli nöyrä Jumalan edessä.

      Joh. 4:
      23: "Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
      4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      • Anonyymi

        sitten totuus valkeni ristillä jumalani miksi minut hylkäsit 🤣
        mielipuoliin on historian saatossa kokeiltu kaikkia parannuskeinoja , yleensä tulevat järkiinsä , kun henki meinaa lähetä 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitten totuus valkeni ristillä jumalani miksi minut hylkäsit 🤣
        mielipuoliin on historian saatossa kokeiltu kaikkia parannuskeinoja , yleensä tulevat järkiinsä , kun henki meinaa lähetä 🤔

        Psalmista 22:
        2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
        ...
        15Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu;
        kaikki minun luuni ovat irti toisistansa;
        minun sydämeni on niinkuin vaha,
        se on sulanut minun rinnassani.
        16 Minun voimani on kuivettunut
        kuin saviastian siru,
        ja kieleni tarttuu suuni lakeen,
        ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        17 Sillä koirat minua piirittävät,
        pahain parvi saartaa minut,
        minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        18 Minä voin lukea kaikki luuni;
        he katselevat minua ilkkuen;
        19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni
        ja heittävät minun puvustani arpaa.
        20Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana,
        sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.

        Luukas 24
        44 Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
        ...
        46 ...Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Psalmi 22:
        31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä,
        tuleville polville kerrotaan Herrasta.
        32 He tulevat ja julistavat
        vastedes syntyvälle kansalle
        hänen vanhurskauttaan,
        että hän on tämän tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psalmista 22:
        2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
        ...
        15Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu;
        kaikki minun luuni ovat irti toisistansa;
        minun sydämeni on niinkuin vaha,
        se on sulanut minun rinnassani.
        16 Minun voimani on kuivettunut
        kuin saviastian siru,
        ja kieleni tarttuu suuni lakeen,
        ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
        17 Sillä koirat minua piirittävät,
        pahain parvi saartaa minut,
        minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        18 Minä voin lukea kaikki luuni;
        he katselevat minua ilkkuen;
        19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni
        ja heittävät minun puvustani arpaa.
        20Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana,
        sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.

        Luukas 24
        44 Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
        ...
        46 ...Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Psalmi 22:
        31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä,
        tuleville polville kerrotaan Herrasta.
        32 He tulevat ja julistavat
        vastedes syntyvälle kansalle
        hänen vanhurskauttaan,
        että hän on tämän tehnyt.

        jeesus taisi olla suuruuden hullu ? vain keisarit nousivat taivaisiin jeesuksen aikaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeesus taisi olla suuruuden hullu ? vain keisarit nousivat taivaisiin jeesuksen aikaan !

        APOTEOOSI


    • Anonyymi

      En tiedä mitä se sinusta osoittaa, oma asiasihan tuo on. Mutta se että kirjoitat siitä netissä, osoittaa että olet narsistinen ihminen.

    • Anonyymi

      Näin toimit aivan oikein. Jeesusta ei tule rukoilla vaan hänen Isäänsä Jumalaa, jolle Jeesus muuten itsekkin omisti rukouksensa aina. Eihänhän itseään rukoillut vai rukoiliko? Tuntuisi suoraansanottuna erittäin oudolta, että Jeesus rukoilisi itseään. Miltähän se olisi näyttänyt ulkopuolisten silmissä.
      Se mitä jokaisen kristityn tulee tehdä on seurata mahdollisimman tarkkaan Jeesuksen antamaa mallia uskon elämässä. Tähän hänellä kuuluivat rukous, hengelliset kokoukset, Raamatun- tuolloin tooran lukeminen ja ennenkaikkea se kaikkein tärkein eli evankeliominen. Näin meidänkin täytyisi toimia jos olemme tai sanomme olevamme Jeesuksen seuraajia.
      Sitten on paljon muutakin mitä Jeesus teki joita emme tänä aikana voi kukaan tehdä. Niitä olivat sairaiden parantaminen, ylösherättäminen kuten Lasaruksen tapauksessa ja riivaajien eli demonien pois ajaminen ihmisistä.

      • Anonyymi

        Vielä kun löytäisi seurakunnan jossa Isä Jumalan jumaluus todella ymmärretään, eikä siihen sotketa Jeesusta tai Pyhää Henkeä tai Mariaa tai ylienkeli Mikaelia. Olen aivan kauhistunut miten väärin kristinuskoa on opetettu vuosisadat, ja täällä meilläkin Suomessa. Jeesus ei ole Jumala, vaan Hänen ainoa Poika. Jeesusta ei rukoilla, vai voiko joku kertoa Raamatusta kohdan jossa Hän käski niin tehdä? Olen kysynyt monia kertoja näillä palstoilla missä Jeesus käskee rukoilla itseään Isä Jumalan sijasta, kuka on Isä Jumala, mikä on Hänen nimensä? Kukaan ei osaa vastata!! Kamalaa että ei tiedetä edes Jumalan nimeä. Siitä tosin voi syyttää Raamatun kääntäjiä. Kannattaa etsiä hepreankielinen Raamattu, siinä ainakin itselle aukeni, miten väärin on suomenkieliset käännökset käännetty ja Jumalan nimi poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun löytäisi seurakunnan jossa Isä Jumalan jumaluus todella ymmärretään, eikä siihen sotketa Jeesusta tai Pyhää Henkeä tai Mariaa tai ylienkeli Mikaelia. Olen aivan kauhistunut miten väärin kristinuskoa on opetettu vuosisadat, ja täällä meilläkin Suomessa. Jeesus ei ole Jumala, vaan Hänen ainoa Poika. Jeesusta ei rukoilla, vai voiko joku kertoa Raamatusta kohdan jossa Hän käski niin tehdä? Olen kysynyt monia kertoja näillä palstoilla missä Jeesus käskee rukoilla itseään Isä Jumalan sijasta, kuka on Isä Jumala, mikä on Hänen nimensä? Kukaan ei osaa vastata!! Kamalaa että ei tiedetä edes Jumalan nimeä. Siitä tosin voi syyttää Raamatun kääntäjiä. Kannattaa etsiä hepreankielinen Raamattu, siinä ainakin itselle aukeni, miten väärin on suomenkieliset käännökset käännetty ja Jumalan nimi poistettu.

        Jahve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve.

        2.moos3:15 Ja Jumala sanoi vielä Mosekselle: niin pitää sinun sanoman Israelin lapsille: Herra(Jehovah) teidän isäinne Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala lähetti minun teidän tykönne; tämä on minun nimeni ijankaikkisesti, ja tämä on minun muistoni suvusta niin sukuun.

        15 ויאמר עוד אלהים אל משה כה תאמר אל בני ישראל יהוה אלהי אבתיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב שלחני אליכם זה שמי לעלם וזה זכרי לדר דר׃

        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.moos3:15 Ja Jumala sanoi vielä Mosekselle: niin pitää sinun sanoman Israelin lapsille: Herra(Jehovah) teidän isäinne Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala lähetti minun teidän tykönne; tämä on minun nimeni ijankaikkisesti, ja tämä on minun muistoni suvusta niin sukuun.

        15 ויאמר עוד אלהים אל משה כה תאמר אל בני ישראל יהוה אלהי אבתיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב שלחני אליכם זה שמי לעלם וזה זכרי לדר דר׃

        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

        Jehovah joka tarkoittaa kai jotakin olemista, minä olen mikä olen tms, tästä on kreikaksi väärennetty ego eimi, joka vapisten mielestä tarkoittaa Jehovaa. vaikka se on vain minä olen kreikaksi. Niin he keksivät että Jehovah onkin Jeesus, kun Jeesus jossain kohtaa Raamattua sanoo minä olen.... Voi hyvää päivää tätä pimeyttä. Hepreaksi olisi saatava suora suomennos, jotta ihmiset ymmärtävät eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.moos3:15 Ja Jumala sanoi vielä Mosekselle: niin pitää sinun sanoman Israelin lapsille: Herra(Jehovah) teidän isäinne Jumala, Abrahamin Jumala, Isaakin Jumala, ja Jakobin Jumala lähetti minun teidän tykönne; tämä on minun nimeni ijankaikkisesti, ja tämä on minun muistoni suvusta niin sukuun.

        15 ויאמר עוד אלהים אל משה כה תאמר אל בני ישראל יהוה אלהי אבתיכם אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב שלחני אליכם זה שמי לעלם וזה זכרי לדר דר׃

        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

        Katekismus sanoo näin:
        https://katekismus.fi/isameidan/26.html
        "Minä olen Herra, Jahve on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville. (Jes. 42:8)"


      • Anonyymi

        Toistaitoinenkin lääkäri parantaa paljon enemmän kuin Jeesus koskaan, vieläpä oikeasti.
        Jeesus teki henkiinherättämiskikan kaverinsa kanssa ihan vain saadakseen uransa nousuun. Ainut ihme siinnä on että löytyy vieläkin niin herkkäuskoisia että temppu meni läpi.
        Riivaajat ja demonit kuuluu nykyisin lääketieteen piiriin. Eipä Jeesus niistäkään mitään ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaitoinenkin lääkäri parantaa paljon enemmän kuin Jeesus koskaan, vieläpä oikeasti.
        Jeesus teki henkiinherättämiskikan kaverinsa kanssa ihan vain saadakseen uransa nousuun. Ainut ihme siinnä on että löytyy vieläkin niin herkkäuskoisia että temppu meni läpi.
        Riivaajat ja demonit kuuluu nykyisin lääketieteen piiriin. Eipä Jeesus niistäkään mitään ymmärtänyt.

        Jeesus paransi pyhällä hengellä ja tulella, ja joissakin tilanteissa oli jopa tehokkaampi kuin nykylääketiede. Jeesus pystyy tuomaan esim. viherkaihista eli glaukoomasta kärsiville näkökyvyn takaisin myös sellaisille glaukoomapotilaille, joita nykylääketiede ei pysty auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus paransi pyhällä hengellä ja tulella, ja joissakin tilanteissa oli jopa tehokkaampi kuin nykylääketiede. Jeesus pystyy tuomaan esim. viherkaihista eli glaukoomasta kärsiville näkökyvyn takaisin myös sellaisille glaukoomapotilaille, joita nykylääketiede ei pysty auttamaan.

        Ei parantanut muulla kuin Jumalan voimalla, joka teki teot Jeesuksen kautta.
        Jotkut uskovat jaksaa kyllästymiseen korostaa Pyhää henkeä ja tulta ja voimaa yms. mutta koko Raamatun paikka kuuluu näin:
        Luuk3.16He saivat Johannekselta vastauksen: »Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 17Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu.

        Eikö tuli siis tuossa merkitse enemmänkin kadotusta ja vesi taas pelastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei parantanut muulla kuin Jumalan voimalla, joka teki teot Jeesuksen kautta.
        Jotkut uskovat jaksaa kyllästymiseen korostaa Pyhää henkeä ja tulta ja voimaa yms. mutta koko Raamatun paikka kuuluu näin:
        Luuk3.16He saivat Johannekselta vastauksen: »Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes avaamaan hänen kenkiensä nauhoja. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 17Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu.

        Eikö tuli siis tuossa merkitse enemmänkin kadotusta ja vesi taas pelastusta.

        Kyllä tuolle ihmeparantumiselle on ihan lääketieteellinen selitys, kun glaukooma paranee käyttäen Pyhää henkeä ja tulta. Jumalan ei siis tarvitse käyttää yliluonnollista voimaa.
        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK224386/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovah joka tarkoittaa kai jotakin olemista, minä olen mikä olen tms, tästä on kreikaksi väärennetty ego eimi, joka vapisten mielestä tarkoittaa Jehovaa. vaikka se on vain minä olen kreikaksi. Niin he keksivät että Jehovah onkin Jeesus, kun Jeesus jossain kohtaa Raamattua sanoo minä olen.... Voi hyvää päivää tätä pimeyttä. Hepreaksi olisi saatava suora suomennos, jotta ihmiset ymmärtävät eron.

        Jehova nimeä on käytetty Suomessakin vielä 1900-luvun alussa mutta 1933/38 Raamatusta se on jo poistettu täysin. Toivon, että kun uusi käännös VT2028 valmistuu, kääntäjät ottaisivat sen taas käyttöön. Jehovan kääntäminen Herraksi vain sotkee lukijan ajatusta Jumalasta, ja kun Jeesuksestakin puhutaan Herrana, niin ne menevät sekaisin. Näin on jo tapahtunut ainakin jossain UT2020 kännöksen kohdassa, puhumattakaan Raamantun opetuksista ja tulkinnoista eri seurakunnissa, joita uskoville opetetaan.

        Jehova on siis Isä Jumalan persoonanimi, aivan kuin Jeesus on Jumalan Pojan persoonanimi.


        ”--- ja että hän saa rauhassa ja tyytyväisellä mielellä poistua Raumalta ja tulla kotia omaistensa tykö, kuule minua armollinen rakas Isä, pyhän nimesi Jehovan kunnian ja Jeesuksen Kristuksen tähden ja kautta.”

        Näin kirjoittaa äiti kirjeessään pojalleen Suomessa vuonna 1917. Tekstissä näkyy kristityn äidin toive siitä, että pojalla on kaikki hyvin.
        Äidin kirje osoittaa, että Jehova-sana kuului arkikieleen vielä 1900-luvun alussa.

        Esimerkkejä sanan käytöstä löytyy useita. Aleksis Kivi käytti sanaa Lea-näytelmässään vuodelta 1868 samoin kuin Hella Wuolijoki Niskavuori-sarjassaan 1930-luvulla.

        Myös aivan uusimmat tutkimukset osoittavat, että varhaisimmissa Raamatun teksteissä käytettiin nimeä Jehova hyvin usein Jumalasta puhuttaessa.

        Meille on opetettu, että Jumala on Herra tai Kaikkivaltias tai vastaava. Ne ovat kaikki arvonimiä. Jehova sen sijaan on hepreankielinen persoonanimi, eli samantyyppinen sanana kuin jokaisen ihmisen oma nimi, Koskinen valottaa."

        https://www.vaasalehti.fi/uutiset/kiehtova-nayttely-jehova-nimen-kaytosta-suomessa-1.2617522


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova nimeä on käytetty Suomessakin vielä 1900-luvun alussa mutta 1933/38 Raamatusta se on jo poistettu täysin. Toivon, että kun uusi käännös VT2028 valmistuu, kääntäjät ottaisivat sen taas käyttöön. Jehovan kääntäminen Herraksi vain sotkee lukijan ajatusta Jumalasta, ja kun Jeesuksestakin puhutaan Herrana, niin ne menevät sekaisin. Näin on jo tapahtunut ainakin jossain UT2020 kännöksen kohdassa, puhumattakaan Raamantun opetuksista ja tulkinnoista eri seurakunnissa, joita uskoville opetetaan.

        Jehova on siis Isä Jumalan persoonanimi, aivan kuin Jeesus on Jumalan Pojan persoonanimi.


        ”--- ja että hän saa rauhassa ja tyytyväisellä mielellä poistua Raumalta ja tulla kotia omaistensa tykö, kuule minua armollinen rakas Isä, pyhän nimesi Jehovan kunnian ja Jeesuksen Kristuksen tähden ja kautta.”

        Näin kirjoittaa äiti kirjeessään pojalleen Suomessa vuonna 1917. Tekstissä näkyy kristityn äidin toive siitä, että pojalla on kaikki hyvin.
        Äidin kirje osoittaa, että Jehova-sana kuului arkikieleen vielä 1900-luvun alussa.

        Esimerkkejä sanan käytöstä löytyy useita. Aleksis Kivi käytti sanaa Lea-näytelmässään vuodelta 1868 samoin kuin Hella Wuolijoki Niskavuori-sarjassaan 1930-luvulla.

        Myös aivan uusimmat tutkimukset osoittavat, että varhaisimmissa Raamatun teksteissä käytettiin nimeä Jehova hyvin usein Jumalasta puhuttaessa.

        Meille on opetettu, että Jumala on Herra tai Kaikkivaltias tai vastaava. Ne ovat kaikki arvonimiä. Jehova sen sijaan on hepreankielinen persoonanimi, eli samantyyppinen sanana kuin jokaisen ihmisen oma nimi, Koskinen valottaa."

        https://www.vaasalehti.fi/uutiset/kiehtova-nayttely-jehova-nimen-kaytosta-suomessa-1.2617522

        Heprealaisilla ei ole tuonnimisiä jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun löytäisi seurakunnan jossa Isä Jumalan jumaluus todella ymmärretään, eikä siihen sotketa Jeesusta tai Pyhää Henkeä tai Mariaa tai ylienkeli Mikaelia. Olen aivan kauhistunut miten väärin kristinuskoa on opetettu vuosisadat, ja täällä meilläkin Suomessa. Jeesus ei ole Jumala, vaan Hänen ainoa Poika. Jeesusta ei rukoilla, vai voiko joku kertoa Raamatusta kohdan jossa Hän käski niin tehdä? Olen kysynyt monia kertoja näillä palstoilla missä Jeesus käskee rukoilla itseään Isä Jumalan sijasta, kuka on Isä Jumala, mikä on Hänen nimensä? Kukaan ei osaa vastata!! Kamalaa että ei tiedetä edes Jumalan nimeä. Siitä tosin voi syyttää Raamatun kääntäjiä. Kannattaa etsiä hepreankielinen Raamattu, siinä ainakin itselle aukeni, miten väärin on suomenkieliset käännökset käännetty ja Jumalan nimi poistettu.

        Sinulla on paljon hyviä kysymyksiä ja pohdintoja.
        Ansaitset perusteelliset vastaukset. Tässä ketjussa
        ja tässä tekstissä se ei kuitenkaan ole mahdollista
        koska tahdon vastata perusteellisesti. Siis, ...

        mikäli aihe kiinnostaa

        https://www.jumala-kanssamme.se/448369774
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova nimeä on käytetty Suomessakin vielä 1900-luvun alussa mutta 1933/38 Raamatusta se on jo poistettu täysin. Toivon, että kun uusi käännös VT2028 valmistuu, kääntäjät ottaisivat sen taas käyttöön. Jehovan kääntäminen Herraksi vain sotkee lukijan ajatusta Jumalasta, ja kun Jeesuksestakin puhutaan Herrana, niin ne menevät sekaisin. Näin on jo tapahtunut ainakin jossain UT2020 kännöksen kohdassa, puhumattakaan Raamantun opetuksista ja tulkinnoista eri seurakunnissa, joita uskoville opetetaan.

        Jehova on siis Isä Jumalan persoonanimi, aivan kuin Jeesus on Jumalan Pojan persoonanimi.


        ”--- ja että hän saa rauhassa ja tyytyväisellä mielellä poistua Raumalta ja tulla kotia omaistensa tykö, kuule minua armollinen rakas Isä, pyhän nimesi Jehovan kunnian ja Jeesuksen Kristuksen tähden ja kautta.”

        Näin kirjoittaa äiti kirjeessään pojalleen Suomessa vuonna 1917. Tekstissä näkyy kristityn äidin toive siitä, että pojalla on kaikki hyvin.
        Äidin kirje osoittaa, että Jehova-sana kuului arkikieleen vielä 1900-luvun alussa.

        Esimerkkejä sanan käytöstä löytyy useita. Aleksis Kivi käytti sanaa Lea-näytelmässään vuodelta 1868 samoin kuin Hella Wuolijoki Niskavuori-sarjassaan 1930-luvulla.

        Myös aivan uusimmat tutkimukset osoittavat, että varhaisimmissa Raamatun teksteissä käytettiin nimeä Jehova hyvin usein Jumalasta puhuttaessa.

        Meille on opetettu, että Jumala on Herra tai Kaikkivaltias tai vastaava. Ne ovat kaikki arvonimiä. Jehova sen sijaan on hepreankielinen persoonanimi, eli samantyyppinen sanana kuin jokaisen ihmisen oma nimi, Koskinen valottaa."

        https://www.vaasalehti.fi/uutiset/kiehtova-nayttely-jehova-nimen-kaytosta-suomessa-1.2617522

        Jumala tuli maailmaan Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus sanoi, että Isä Jumala asuu Hänessä, siis Pojassa ja että
        Hän ja Isä on YKSI Jumala. Edelleen Jeesus sanoi, että se, joka
        on nähnyt Hänet, siis Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Isä Jumalan.

        Jos siis sinä tai minä olemme kohdanneet ja nähneet Jeesuksen Kristuksen,
        olemme kohdanneet ja nähneet Jumalan Hänessä. Raamattu todistaa,
        että Jeesuksessa Kristuksessa asuu koko jumaluus ruumiillisesti. Siis Jumala
        kokonaisuudessaan asuu Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.
        Jumala ilmoitti/ilmoittaa meille itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jumala on Henki. Henkeä ei kukaan voi nähdä. Mutta Jumala, joka on
        Henki tuli lihaksi, ihmiseksi Jumalan Pojassa. Siksi meillä on Jumala
        Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510.html

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala tuli maailmaan Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa.
        Jeesus sanoi, että Isä Jumala asuu Hänessä, siis Pojassa ja että
        Hän ja Isä on YKSI Jumala. Edelleen Jeesus sanoi, että se, joka
        on nähnyt Hänet, siis Jeesuksen Kristuksen, on nähnyt Isä Jumalan.

        Jos siis sinä tai minä olemme kohdanneet ja nähneet Jeesuksen Kristuksen,
        olemme kohdanneet ja nähneet Jumalan Hänessä. Raamattu todistaa,
        että Jeesuksessa Kristuksessa asuu koko jumaluus ruumiillisesti. Siis Jumala
        kokonaisuudessaan asuu Jeesuksessa Kristuksessa, Jumalan Pojassa.
        Jumala ilmoitti/ilmoittaa meille itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jumala on Henki. Henkeä ei kukaan voi nähdä. Mutta Jumala, joka on
        Henki tuli lihaksi, ihmiseksi Jumalan Pojassa. Siksi meillä on Jumala
        Hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa.

        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510.html

        Mvh J - K

        Jumala ei tullut maailmaan, vaan lähetti ainoan Poikansa maailmaan. Tietysti Jumala asui Jeesuksessa Hengen kautta, niin kuin Hän asuu uskovissakin. Jeesus sanoi että Hän ja Isä ovat yhtä, eli ikään kuin samaa mieltä, samalla puolella. Se ei tarkoita yhtä hahmoa. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa, näin ei olisi jos tuo yksi tarkottaisi yhtä fyysisesti. Sinun opissasi sitä paitsi on vain kaksi persoonaa kolmesta, sinulla on Poika Jeesus ja Pyhä henki joka onkin Isä. Näin ei opeta edes virallinen kolminaisuusoppi saati Raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei tullut maailmaan, vaan lähetti ainoan Poikansa maailmaan. Tietysti Jumala asui Jeesuksessa Hengen kautta, niin kuin Hän asuu uskovissakin. Jeesus sanoi että Hän ja Isä ovat yhtä, eli ikään kuin samaa mieltä, samalla puolella. Se ei tarkoita yhtä hahmoa. Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella taivaassa, näin ei olisi jos tuo yksi tarkottaisi yhtä fyysisesti. Sinun opissasi sitä paitsi on vain kaksi persoonaa kolmesta, sinulla on Poika Jeesus ja Pyhä henki joka onkin Isä. Näin ei opeta edes virallinen kolminaisuusoppi saati Raamattu.

        Kyllä. Ja Jeesushan sanoo: olen tullut Isän luota, menen Isän luo.. Se olisi mahdotonta jos Isä olisi sama kuin Jeesus.


    • Anonyymi

      Eipä sitä toinna laittaa omavaltaista juoksupoikaa asialle.
      Vaikka heikonlaisestihan tuo ylipiäjohtajahi vastailloo.

    • Anonyymi

      aVAAJA Lisää:

      Minä vastustan Jeesusta

      Korjasin juuri sähkösaunaani
      ja Jeesus ilmestyi minulle
      Säikähdin ja survaisin vastukseni reikään
      mutta se olikin Jeesuksen pylly

      Nyt Jeesusta lämmittään Helon Vastus
      mutta saunaani ei
      Jeesus kun sen perässään pois vei

      ps. Jeesus voisi toimittaa minulle vastuksen
      tai uuden 63.23€ euron avoisen sisältäen liikevaihtoveron

      t. Avaaja

    • Anonyymi

      Vähän viisaampi naureskelee molemmille,
      näistä jäljittäjistä puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Minäkin rukoilen Taivaan Isää ,Jumalaa. Jeesusta harvemmin. Jeesuksellehan on kyllä se eräs iltarukous joka menee jotenkin näin:
      Rakas Jeesus, siunaa meitä, Anna meille enkeleitä, Siivilläsi meitä peitä, Älä meitä koskaan heitä.

      Mistä muuten tulee tuo että Jeesuksella on siivet? Ajatellaanko Hänet enkeliksi niin kuin Jehovan todistajat uskovat että hän on arkkienkeli Mikael. Ehkä se ei olekaan niin kaukaa haettu uskonto.

      • Anonyymi

        Jolla ei ole Poikaa, Jeesusta Kristusta, ei ole Isääkään ja kenelle enkeleistä Hän on sanonut "Sinä olet minun Rakas Poikani, tänäpäivänä minä sinut synnytin", Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus syntyi neitsyt Mariasta, Hän sikisi Pyhästä Hengestä noin 2000 vuotta sitten pienessä Betlehemin kaupungissa Yehúdan maakunnassa kuten Lucas ewankeliumissa sanoo.
        Se joka kieltää Jeesuksen Jumalan Pojaksi, on antikristuksesta ja antikristuksen henki vaikuttaa heissä, siksi jehovat, mormonit jne. ovat menossa herransa Saatanan tykö Helvettiin, ikuiseen Tulijärveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolla ei ole Poikaa, Jeesusta Kristusta, ei ole Isääkään ja kenelle enkeleistä Hän on sanonut "Sinä olet minun Rakas Poikani, tänäpäivänä minä sinut synnytin", Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus syntyi neitsyt Mariasta, Hän sikisi Pyhästä Hengestä noin 2000 vuotta sitten pienessä Betlehemin kaupungissa Yehúdan maakunnassa kuten Lucas ewankeliumissa sanoo.
        Se joka kieltää Jeesuksen Jumalan Pojaksi, on antikristuksesta ja antikristuksen henki vaikuttaa heissä, siksi jehovat, mormonit jne. ovat menossa herransa Saatanan tykö Helvettiin, ikuiseen Tulijärveen.

        Mutta Jeesus sanoo myös, joka uskoo minuun ei usko minuun vaan lähettäjääni. Useat taas kieltävät uskonsa lähettäjään eli Isään ja tekevät Hänestä jonkin Jeesuksen sisäisen olemisen yms filosofisen asian. Oikea usko on uskoa molempiin, sekä Isään Jumalaan, että Hänen Poikaansa Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus sanoo myös, joka uskoo minuun ei usko minuun vaan lähettäjääni. Useat taas kieltävät uskonsa lähettäjään eli Isään ja tekevät Hänestä jonkin Jeesuksen sisäisen olemisen yms filosofisen asian. Oikea usko on uskoa molempiin, sekä Isään Jumalaan, että Hänen Poikaansa Jeesukseen.

        Kyllä. Kaksi erillistä persoonaa.


    • Anonyymi

      Tämä on mielenkiintoinen aihe. Ei minullekaan, eikä minun veljelleni, Jeesus ollut kovin tärkeä persoona ennen uskoon tuloamme. Mutta uskoontulossa Jeesus tuli elämämme päähenkilöksi, ja ennen kaikkea, uskomme päähenkilöksi. Miksi näin tapahtui?

      https://www.jumala-kanssamme.se/448369774

      • Anonyymi

        Siksi koska vanhempanne kuuluivat samaan lahkoon eli helluntailaisuuteen. Eikö se ole enemmänki jatkumo, eikä mikään "uskoon tulo"? Ette ole edes kuulleet oikeaa evankeliumia vaan valhe-evankeliumin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska vanhempanne kuuluivat samaan lahkoon eli helluntailaisuuteen. Eikö se ole enemmänki jatkumo, eikä mikään "uskoon tulo"? Ette ole edes kuulleet oikeaa evankeliumia vaan valhe-evankeliumin.

        Jahas, ja mikähän tämä "valhe evankeliumi" sitten mahtais olla, noin niinku tarkkaan ottaen.


    • Anonyymi

      Vapaasti ajatellen onkin ajateltava enemmän.

      • Anonyymi

        Juu, Jumala on luonut järjen, ei tarvitse elää pelkän tunteen tai kokemuksen varassa.


    • Rukoile Isän, Pojan tai Pyhän Hengen nimeen, niin kuin itse päätät.
      Kyllä he sitten keskenään sopivat, kuka vastaa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ja Raamatunkohta tästä? Ymmärrätkö että tuo oppi on ihmisten keksintöä, katolilaisten. Miksi olette hylänneet muut katolilaisten opit harhaoppina mutta pitäneet kolminaisuusopin? Sehän se vasta suurin harha on!


    • Anonyymi

      Niin, meillä on vain yksi välimies ihmisen ja Jumalan välillä Jeesus Kristus, Hän maksoi syntivelkamme kertakaikkisella uhrilla, uhraten itsensä kansansa puolesta Golgatan keskimmäisellä ristillä ja näin toi sovituksen kaikille. Hänen verensä kautta olemme siis sovitetut Jumalan kanssa ja vain Hänen kauttaan rukoukset varmasti tulevat kuulluksi. Ei siis ole mitään estettä rukoilla Jeesusta Kristusta, kiittää ja ylistää Hänen kauttaan Jumalaa.

      • Anonyymi

        Tämä ei vaan aukene minulle, vaikka olen yrittänyt ymmärtää. Eli siis kun rukoilet Jeesusta, niin miten se on Isän rukoilemista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei vaan aukene minulle, vaikka olen yrittänyt ymmärtää. Eli siis kun rukoilet Jeesusta, niin miten se on Isän rukoilemista?

        Jos rukoilee Jeesusta, tulee vähemmän väärinkäsityksiä kuin jos rukoilisi Isää tai Jumalaa.
        Jos rukoilet Isää, niin kyseessä ei ole sama Jumala jota Jeesus rukoilee kun rukoilee Isää. Jeesus on Jumalan ainoa poika. Sinun Isä on joku muu, ei kuitenkaan Jeesus eikä Jeesuksen isä.
        Jumala puolestaan on vanha suomalaiskantainen nimi ja tarkoittaa Ukko ylijumalaa. Ei oikein kannata Jumalaakaan eli Ukkoa rukoilla, vaan ennemmin kannattaisi rukoilla YHWH:ta mutta on epävarmaa miten se kuuluisi lausua. Väärin lausuttuna ei rukoile mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei vaan aukene minulle, vaikka olen yrittänyt ymmärtää. Eli siis kun rukoilet Jeesusta, niin miten se on Isän rukoilemista?

        Ei mitenkään, koska he ovat kaksi eri persoonaa.


    • Anonyymi

      Jeesus opetti rukoilemaan Jumalaa, joten hyvin teet.

      "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;..."
      Matt. 6:9

      • Anonyymi

        Ja käsi opetteli minut runkkailemaan
        hyvää teki
        lisään edelliseeni


    • Anonyymi

      Vastikään kuulin kun joku rukoili Isää,Poikaa ja Pyhää Henkeä, kolminaisuutta siis, mutta sitten hän sanoi "kiitos että lähetit Poikasi tänne.." hetkinen, se Poika on osa kolminaisuutta, eli periaatteessa rukous kiitti Poikaa Pojan lähettämisestä. Tämä menee minulla yli ymmärryksen. Aivan oikein on kiittää ISÄÄ siitä että lähetti POJAN, mutta ei kolminaisuutta, koska Poika on kolminaisuuden toinen persoona. Tajusiko joku mitä tarkoitan?

      • Anonyymi

        Minusta tuntuu että monilla on Isä ja Pyhä Henki vain nimellisesti mukana, koska ne ovat Raamatussa eikä niitä voi oikein poiskaan jättää. Rukoukset ja Jumalan olemus ym ym keskittyy kuitenkin aina lopulta vain Jeesukseen eli Poikaan, vaikka miten tuota oppia selittelisivät.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe