gekon ruokailu

janeZgih

heippa!
mulla on noin kolmen vuoden ikäinen leopardigekko. kaikki alkoi hyvin, mutta pian tuli ongelmia syömisessä. eläinlääkärillä käynti auttoi, mutta nyt on ongelma edessä taas. tilanne ei ole yhtä huolestuttava kuin viimeksi, mutta olisiko vinkkiä siitä, mitä pitäisi tehdä, jotta lilli söisi taas... en haluaisi mennnä lääkärille käymään. gekko voi muuten hyvin, mutta ruoka ei ole maittanut kolmeen viikkoon.. olen antanut vitamiinia sekoitettuna maustamattomaan jogurttiin, jotta lilli saisi edes vitamiinia...

onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia, onko syömättömyys normaalia tähän aikaan vuodesta, mita pitäisi tehdä?

16

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu

      Jos tämä paasto tapahtuu aina keväisin, niin se on normaalia. Leopardigekot saattavat "paastota" pitkiäkin aikoja keväisin, joten voit olla levollisin mielin. Lisää tietoa gekoista ja muistakin löytyy tuolta http://www.herpetomania.fi/

    • Kotilo- ja Gekkofani

      Moi! Mun gekolla Onnilla on sama pulma.Kun se tuli meille joululoman jälkeen se ei siitä hetkestä lähtien syönyt itse yhtään mitään.Joudun syöttään sitä siis itse..Syötän sitä semmotteella sekotuksella jossa on maustamatonta jugurttia,vitamiini seosta,hiukan seepiasta raastettua kalkkia,kuivattuja sirkkapellettejä(T-REX:in valmistama Bearded Dragon Dry Formula.Etiketissä on jonkun liskon ja sirkan kuva.)Ja sitten seos sekotetaan,lusikkaan ja tökätään gekon kuonoon, josta se sen nuolee...mun gekko ymmärtää jo itsekkin sitä nuolla, ei tartte aina sen kuonoa sotkea x) Löysin ne sirkkapelletit Lielahden Reporanka-eläinliikkeestä hintaan 5.20 E. Ei siis kallista..Kyllä niitä pellettejä varmaan löytyy muistakin eläinkaupoista,mutta tuolta mää sen hain...Muuten mun gekko elelee mielestäni ihan mukavasti, loikoilee ja on tottunut hyvin käsittelyyn..kerran se nukahti mun syliin!

      • janeZgih

        Kiitos paljon vastauksestasi!! on helpottava kulla, että muillakin on samoja ongelmia! ja vinkki siitä sirkkapelletistä oli myös hyvä:D


      • Kotilo-ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksestasi!! on helpottava kulla, että muillakin on samoja ongelmia! ja vinkki siitä sirkkapelletistä oli myös hyvä:D

        ..Kiva kuulla,että vinkkini kelpasi :) Vaikutat muuten aika kivalta,joten haluisin yhteyteen kanssasi.voisitko ehkä antaa kännyn numerosi, niin voisin tekstata sulle ja voitaisiin ruveta myöhemmin vaikka e-mail tai k-vaihtoon...mulla ei nimittäin oo kun yks kamu jolla on leopardigekko,joten ois kiva saada lisää tuttuja joilla on leopardigekko..Niin ja syötin muuten mun Onnini äsken..ja hyvää tuntui olevan :) Sain siitä pari hyvää kuvaakin otettua ja jos meistä kamuja tulee ja jos mä otan niistä tuplakuvat, voin lähettää niitä sullekin..No niin taas innostuin liikaa :D....Miltä kuullostaa??? Jos et viitti täällä antaa numeroos, niin sovitaan täälä päivä ja aika niin tuut mun kaa www.mix.fi Chattiin (ei pingviini chattiin) ja mennään siä sillein et voidaan puhuu sillein et kukaa muu ei jutustelujamme nää...nimimerkkini on siä sit Kotilofani...muista kertoo mulle nimimerkkis tääl..! Ja jälleen innostuin selittään, täk,täk,täk..:D No? En voi sit ainakaa viä ruveta mailaileen kun mulla ei oo viä sähköpostiosoo....


      • janeZgih
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..Kiva kuulla,että vinkkini kelpasi :) Vaikutat muuten aika kivalta,joten haluisin yhteyteen kanssasi.voisitko ehkä antaa kännyn numerosi, niin voisin tekstata sulle ja voitaisiin ruveta myöhemmin vaikka e-mail tai k-vaihtoon...mulla ei nimittäin oo kun yks kamu jolla on leopardigekko,joten ois kiva saada lisää tuttuja joilla on leopardigekko..Niin ja syötin muuten mun Onnini äsken..ja hyvää tuntui olevan :) Sain siitä pari hyvää kuvaakin otettua ja jos meistä kamuja tulee ja jos mä otan niistä tuplakuvat, voin lähettää niitä sullekin..No niin taas innostuin liikaa :D....Miltä kuullostaa??? Jos et viitti täällä antaa numeroos, niin sovitaan täälä päivä ja aika niin tuut mun kaa www.mix.fi Chattiin (ei pingviini chattiin) ja mennään siä sillein et voidaan puhuu sillein et kukaa muu ei jutustelujamme nää...nimimerkkini on siä sit Kotilofani...muista kertoo mulle nimimerkkis tääl..! Ja jälleen innostuin selittään, täk,täk,täk..:D No? En voi sit ainakaa viä ruveta mailaileen kun mulla ei oo viä sähköpostiosoo....

        moi!!
        joo sun ehdotus kuulosta tosi hyvältä!! mä en viitti ilmottaa mun numeroo tässä mut voidaan sopii aika millon keskustelaan siellä netti sivuilla mitkä mainitsit.. ois hyvä myös jos pystyisit järkkäämään sulle messengerin, sen msn keskustelu ohjelman ni siel ois myös helppo jutella.. mun osote sinne on mun sähköpostiosote. se on helppo asentaa ja helppo rekisteröityy siis se messenger. kirjotellaan pian!! :D


      • Kotilo-ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        moi!!
        joo sun ehdotus kuulosta tosi hyvältä!! mä en viitti ilmottaa mun numeroo tässä mut voidaan sopii aika millon keskustelaan siellä netti sivuilla mitkä mainitsit.. ois hyvä myös jos pystyisit järkkäämään sulle messengerin, sen msn keskustelu ohjelman ni siel ois myös helppo jutella.. mun osote sinne on mun sähköpostiosote. se on helppo asentaa ja helppo rekisteröityy siis se messenger. kirjotellaan pian!! :D

        Toi messenger idea on muuten hyvä, mut äiti ei anna tehä mesee, ainakaan viä kun en oo kuulemma tarpeeksi kokenut koneen käyttäjä. ja pah! :( Ja äidille kun sanoin et kyllä mä osaan ja se on ilmanen, ni äiti ei silti antanut! :( Joten mennään vaa sinne mixiin, käviskö? Sopisko maanantaina tai tiistaina? Vaikka klo:15.00? Ootettais siä kuiteski vartti, jos toinen on unohtanut ja tulee sinne vaikka viis yli niin toinen on jo häipyny....Niin ja siä on niitä paikkoja joissa jutellaan..tavattais paikassa "veden alla" Jos et oo ennen käyny siä niin mene jo tän viestin luettuasi tutustumaan..Niin ja nimimerkkisi?


      • kotilo-ja gekkofani
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        Toi messenger idea on muuten hyvä, mut äiti ei anna tehä mesee, ainakaan viä kun en oo kuulemma tarpeeksi kokenut koneen käyttäjä. ja pah! :( Ja äidille kun sanoin et kyllä mä osaan ja se on ilmanen, ni äiti ei silti antanut! :( Joten mennään vaa sinne mixiin, käviskö? Sopisko maanantaina tai tiistaina? Vaikka klo:15.00? Ootettais siä kuiteski vartti, jos toinen on unohtanut ja tulee sinne vaikka viis yli niin toinen on jo häipyny....Niin ja siä on niitä paikkoja joissa jutellaan..tavattais paikassa "veden alla" Jos et oo ennen käyny siä niin mene jo tän viestin luettuasi tutustumaan..Niin ja nimimerkkisi?

        ..paitsi perjntai,lauantai ja sunnuntai.


      • janeZgih
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        Toi messenger idea on muuten hyvä, mut äiti ei anna tehä mesee, ainakaan viä kun en oo kuulemma tarpeeksi kokenut koneen käyttäjä. ja pah! :( Ja äidille kun sanoin et kyllä mä osaan ja se on ilmanen, ni äiti ei silti antanut! :( Joten mennään vaa sinne mixiin, käviskö? Sopisko maanantaina tai tiistaina? Vaikka klo:15.00? Ootettais siä kuiteski vartti, jos toinen on unohtanut ja tulee sinne vaikka viis yli niin toinen on jo häipyny....Niin ja siä on niitä paikkoja joissa jutellaan..tavattais paikassa "veden alla" Jos et oo ennen käyny siä niin mene jo tän viestin luettuasi tutustumaan..Niin ja nimimerkkisi?

        anteeks ku ek ollu siellä mixissä ku on ollu hirveesti kiirettä enkä oo kerenny koneelle!! mun nimimerkki on janeZgih (kaverin keksimä;)meillä alkko just koeviikko ja on aika paljo treenejä...mut mitenkä ois viikonloppuna...mul on jompana kumpana päivänä treenit,en oovielä sopinu, mut tänään saan tietää..ni mihinkä aikaa? aamupäivästä vai päivästä vai illasta..riippuen sun menoista!! mikäs on sun nimimerkki muuten ..en tiiä ootko jo sanonu, mut...yritän illalla vielä kirjottaa mun vvikonloppu ohjelmasta..saan sen selville tänää harkoissa!


      • Kotilo- ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        anteeks ku ek ollu siellä mixissä ku on ollu hirveesti kiirettä enkä oo kerenny koneelle!! mun nimimerkki on janeZgih (kaverin keksimä;)meillä alkko just koeviikko ja on aika paljo treenejä...mut mitenkä ois viikonloppuna...mul on jompana kumpana päivänä treenit,en oovielä sopinu, mut tänään saan tietää..ni mihinkä aikaa? aamupäivästä vai päivästä vai illasta..riippuen sun menoista!! mikäs on sun nimimerkki muuten ..en tiiä ootko jo sanonu, mut...yritän illalla vielä kirjottaa mun vvikonloppu ohjelmasta..saan sen selville tänää harkoissa!

        ..ei käy viikonloppu, kun lähen mummolle yökylään perjantaina lähes heti koulun jälkeen ja tuun sit vasta sunnuntai-iltana..Joten käyks ensviikolla joku päivä?Maanantai? Niin ja käyks se klo 15.00? Mun nimimerkki on Kotilofani.


      • janeZgih
        Kotilo- ja gekkofani kirjoitti:

        ..ei käy viikonloppu, kun lähen mummolle yökylään perjantaina lähes heti koulun jälkeen ja tuun sit vasta sunnuntai-iltana..Joten käyks ensviikolla joku päivä?Maanantai? Niin ja käyks se klo 15.00? Mun nimimerkki on Kotilofani.

        joo, kyllä se maanatai käy kello 15. mä laitan ittelleni muistutuksen!! mulla on sillon uskonnon koe, joten ei pitäisi olla ongelmia keretä kolmeksi:)sillon sitte! pidä hauskaa mummolassa!!:)


      • Kotilo-ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        joo, kyllä se maanatai käy kello 15. mä laitan ittelleni muistutuksen!! mulla on sillon uskonnon koe, joten ei pitäisi olla ongelmia keretä kolmeksi:)sillon sitte! pidä hauskaa mummolassa!!:)

        Kyllä pidän! Mun serkku tulee kans sinne ja me pelataan siä pleikalla ympäri vuorakauden x)!


      • janeZgih
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        Kyllä pidän! Mun serkku tulee kans sinne ja me pelataan siä pleikalla ympäri vuorakauden x)!

        ..mun pitää mennä siellä mixissä?? tai mistä mä löydän sut ja miten aloitetaan sellanen meiän kahen keskustelu..?! sellasta vaa


      • Kotilo-ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        ..mun pitää mennä siellä mixissä?? tai mistä mä löydän sut ja miten aloitetaan sellanen meiän kahen keskustelu..?! sellasta vaa

        ..si miksissä meet ekaks chat:tiin ja sit sinne tulee valintaan joko pingviini chatti tai "tavallinen" chatti.Mee siihen "tavalliseen" chatiin.Sun pitää sit luoda ukkos ja tuut aulaan.Sivussa paikkoja mm.aavikko,10-15 vuotiaat ym.klikkaa paikkaa "veden alla" ja alhaalla lukee "liity" niin paina sitä.
        Sen kaksinkeskustelun voin minä hoitaa,kun sulle tulee semmonen pieni ilmotus ruutuun,että "Kotilofani on kutsunut sinut pravaattiin" tai jotain tommosta, niin klikkaa "hyväksy"


      • janeZgih
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        ..si miksissä meet ekaks chat:tiin ja sit sinne tulee valintaan joko pingviini chatti tai "tavallinen" chatti.Mee siihen "tavalliseen" chatiin.Sun pitää sit luoda ukkos ja tuut aulaan.Sivussa paikkoja mm.aavikko,10-15 vuotiaat ym.klikkaa paikkaa "veden alla" ja alhaalla lukee "liity" niin paina sitä.
        Sen kaksinkeskustelun voin minä hoitaa,kun sulle tulee semmonen pieni ilmotus ruutuun,että "Kotilofani on kutsunut sinut pravaattiin" tai jotain tommosta, niin klikkaa "hyväksy"

        olin siellä mixissä, mutta en nähnyt sua.. pari tyyppiä kutsu mut privateen, mutta yritin olla nopea!! toivottavasti et oolut siellä juuri silloin!


      • Kotilo-ja gekkofani
        janeZgih kirjoitti:

        olin siellä mixissä, mutta en nähnyt sua.. pari tyyppiä kutsu mut privateen, mutta yritin olla nopea!! toivottavasti et oolut siellä juuri silloin!

        En päässykkää sinne Mixiin!Kaverin koneella ei nimittäin päässy sinne!Käykö joku muu päivä?Huominen?Kahdelta?tai sama aika? yrittäisin olla sit ainaki kotona x)


      • janeZgih
        Kotilo-ja gekkofani kirjoitti:

        En päässykkää sinne Mixiin!Kaverin koneella ei nimittäin päässy sinne!Käykö joku muu päivä?Huominen?Kahdelta?tai sama aika? yrittäisin olla sit ainaki kotona x)

        kyllä tänää käy kahelta.. mäyritän ainakin, ku en tiiä monelta nään mun kaverin.. mutta luulisin että klo. 14 sopii!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe