Narsisti työyhteisössä

Anonyymi-ap

Ihmettelen aina suuresti kun työyhteisössä on narsisti joka on saanut jatkaa vuosikymmeniä töitä vaikka asia on kaikkien myös työnjohdon tiedossa. Miten se on mahdollista. Narsisti myrkyttää kaiken ympärillään työilmapiiristä lähtien ja käytännössä monesti johtaa työpaikkaa koska roikkuu kiinni johtajassa ja manipuloi sekä yrittää vaikuttaa omiin etuihinsa jatkuvasti. Hän luulee että toimitusjohtajan kuuluu syödä lounasta hänen kanssaan ja saa kiksejä aina henkilöistä mitä korkeammalla taholla joku on. Valehtelee ja vääristää omia tekemisiään ja kiertää vaikka kuinka kaukaa että saisi edullisen vastauksen itselleen. Koskaan hänessä itsessään ei voi olla mitään vikaa ja jos sanoo niin sillä haetaan sääliä tai manipuloidaan toinen ihminen suhtautumaan häneen tietyllä tavalla. Narsisti on kiva heti kättelyssä kehuu tarjoaa kahvia ja pullaa mutta jokaisella hörpyllä minkä kahvista otat on hinta. Yleensä onkii tietoja joita voi sitten käyttää hyväksi. Yksi tunnusmerkki on kehuminen kehuu ylikorostuneesti mutta kun ovi menee kiinni alkaa haukkua toiselle ihmiselle.
Miten narsistisen henkilön saa ulos työpaikalta joka on ulottanut lonkeronsa joka paikkaan ja on ikäänkuin vallassa rivityömiehenä.

6

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Firmassa oli ikäänkuin sisäpiiri joka hännysteli toimitusjohtajaa/ylempiä johtajia. Varoittelivat aina kun oli päällystöä tulossa paikalle. Heidän käytös saattoi muuttua hetkessä ystävälliseksi heti kun oli joko pomo paikalla ja olla aivan kamalaa silloin kun ei ollut pomoa paikalla. Kerrankin yksi näistä hännystelijöistä oli yhtäkkiä hunajaisen ystävällinen kun yleensä oli tiuskiva ja piikittelevä. No ihmettelin miksi hän niin ystävällisesti kyseli kuulumisia mitä ei kosaan tee niin olipa toimitusjohtaja seläntakan kuuloletäisyydellä. Jotenkin se show ja sirkus oli jotakin niin utopiaa, että vieläkin ihmettelen mitä tuli todistettua. Toivottavasti pääsen joku päivä terveeseen työyhteisöön. Se oli hyvä opetus kyllä siitä mitä ihmisille tapahtuu jos joku on Narsisti. Oli paljon epätervettä kilpailullisuutta toisia vastaan sen sijaan, että olisi kilpaillut terveellä tavalla ystävällisessä mielessä samana tiiminä. Se jatkuva myrkyllinen kilpailu siinä oli se pahin/stressaavin asia kun omiin töihin ei voinut oikein koskaan keskittyä ilman sitä tunnelmaa.

      • Anonyymi

        Olen kokenut samaa mutta yleensä henkilöitä on ollut vain yksi tai kaksi jonka käytös muuttuu täysin kun johtaja tulee paikalle.

        Minussa monia ärsyttää se kun pidän kaikkia ihmisiä samanarvoisina mikä tarkoittaa etten kumartele johtajaa vaan puhun hänelle kuten muillekin ihmisille. En hyväksy minkäänlaista epäoikeudenmukaista kohtelua tai käytöstä enkä suostu kumartelemaan yhtään ihmistä. Edellinen lause saa varmasti monen ajattelemaan että onpa ylimielinen tyyppi joka varmaan itse luulee olevansa päälikkö. Se ei pidä paikkaansa minusta jokainen ihminen on arvokas mutta kukaan ihminen ei voi saada sellaista asemaa että toisen ihmisen pitäisi polvistua hänen edessään. Esim armeijan meininki tuntuu todella naurettavalta jossa muutaman kaulassa olevan pellinpalan takia seisotaan asennossa ja kumarrellaan. Siellä oli jotain finninaamaisia 18 vuotiaita korpraaleita ja alikessuja jotka luuli olevansa jossain ruokaketjun huipulla. Jos pitäisi kuvata aivopesu niin siinä on sitä meininkiä. ja vaikka olen sen käynyt en pystyisi kestämään sitä nykyään toki puolustaisin Suomea sodassa mutta se ei vaadi mitään herrottelua tai puhumisluvan pyytämisiä ym naurettavia juttuja. Olen sitä mieltä että jos ihminen haluaa valtaa ja alaisia sellaiselle ihmiselle ei saisi koskaan niitä antaa koska ovat väärin perustein ryhtymässä toimeen. Parhaat johtajat on ihmisläheisiä älykkäitä jotka tietää miten asiat tehdään. Kovia päätöksiäkin tehdään mutta ne ei vaadi huutamista tai toisen nöyryyttämistä. Ei valtaa narsisteille. Itsestäni tiedän mikä olen missä olen hyvä ja missä en enkä todellakaan ole paras enkä edes kaipaa mitään johtajuutta audeja tai palatseja. Olen onnellisempi huomattavasti pienemmässä mittakaavassa enkä edes pidä toisten ihmisten käskyttämisestä.


    • Anonyymi

      Shawn voivoi Pidä turpas kiinni ja lue meidän lehtiä

    • Anonyymi

      Olipa hyödyllinen tilasto

    • Anonyymi

      Se narsisti on useimmiten työnjohtaja, paha asiaan on puuttua.

    • Anonyymi

      Georgian on pedofiili

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe