Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jesaja59 synnin takia ja saatanan kiusaksi!

Anonyymi-ap

"I. Katso, ei Herran käsi ole lyhennetty*, niin ettei hän voi auttaa, ja ei hänen korvansa raskaat, ettei hän kuule;
2. Vaan teidän pahuutenne eroittaa teidät ja teidän Jumalanne toisen toisestansa, ja teidän syntinne kätkevät pois hänen kasvonsa teiltä, niin ettei teitä kuulla.
3. Sillä teidän kätenne ovat saastutetut verellä*, ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, ja kielenne latelevat vääryyttä.
4. Ei ole yhtään, joka saarnaa vanhurskautta eli tuomitsee uskollisesti. Turhuuteen luotetaan ja puhutaan kelpaamattomia; onnettomuudesta ovat he raskaat, ja synnyttävät tuskan."

Suloista suloista evankeliumia. Ei tarvitse nyt syntiä tuomita! Mutta suloista evankeliumia tulee saarnata kuolleen lihan päälle, niin tahtoo nyt yleinen opetus opettaa. Kuitenkin vanhat ovat opettaneet että pitää kuollut liha leikkaa ensiksi pois ja vasta sitten sitoa haavat ettei se kuollut liha rupee märkimään ja mätänemään siellä siteiden alla!

Ihminen ei voi omilla ansioillaan tehdä mitään autuutensa eteen, mutta silti se ei tarkoita sitä, että pahuus olisi luvallista ja suotavaa että autuus ylösnousseessa Kristuksessa olis nyt pahuuden peite!

Kuinka siis tulee synnin kanssa olla, että autuus kuitenkin on uskon kautta Jeesuksessa ja ylösnousseessa Kristuksessa?

Niin pitää synti synniksi saarnata ja kuollut liha kuolettaa, tosin ei sitä voi muulla kuolettaa kuin Jeesuksen verellä mutta se veri ei priisku kuin avatuista haavoista. Ei auta ihmisen omat teot.

Kuitenkaan ei tahdo tämä sovintoveri kauaa pysyä sydämen astioissa kunnes jo perkele ja maailma sen tahtoo pois ryöstää!

Siksi ei tule lakata tuomitsemasta perkelettä ja maailmaa vaan tulee seisoa sodassa yötä ja päivää ja käydä perkeleen päälle yhtä kovaan kuin hänkin päälle käy!

Niin paljon kun tahtoo saatana ja hänen henkivaltansa tuhota elävää uskoa, niin paljon pitää myös vastaan seisoa ja paljon enemmän!

Ei lakkaa saatana koskaan sotimasta elävää kristillisyyttä vastaan, sota ei lopu koskaan, niin kauan kunnes taivaan Jumala tulee kunniassaan ja päättää sen sodan!

Siksi ei tule nukahtaa vaan kohottaa miekkansa ja taistella urhoollisesti! Ei siinä taistelussa selviä ilman haavoja, mutta haavoitettunakin pitää muistaa, että perkele käy päälle yhä ja ei hän siihen tyydy, että hän sinut tai minut haavoittaa vaan hän tahtoo tappaa, ja vielä haavoitettunakin pitää miekkaa kohottaa ja viimeisillä voimilla kohottaa miekka saatanaa ja hänen henkivaltojaan vastaan, ja pitää huutaa sieltä syvyydestä, auta Jumala älä hylkää sinun poikaas, ei taida ihminen voittaa saatanaa ilman taistelua ja ilman uskoa!

Taistelu ei siihen pääty kun ihminen tulee uskoon, siitä se vasta alkaa.

Ensin yrittää saatana eksyttää maailman rakkauteen, sitten kun hän saa eksytettyä johonkin vikaan, sitten hän tarjoaa omaavanhurskautta lääkkeeksi tuohon vikaan, ja kun omavanhurskaus ei voi tuoda takaisin sitä menetettyä rauhaa, sitten hän saarnaa että kaikki on menetetty!
Silloin tulee kohottaa jälleen miekka saatanaa päin ja sanoa mene pois saatana, minulla on puolustaja isän tykönä Jeesus Kristus, ja en minä koskaan olekaan kelvollinen ollut omasta puolestani minun rikoksiani sovittamaan mutta Golgatan ristillä on kaikki minun rikokseni maksettu!

Saatanalla on vain yksi tahto särkeä se liitto jonka Jumalan Poika on tullut tekemään Ihmisten ja Jumalan välille jokaiselle joka uskoo hänen nimensä päälle!

Niin pitää vastaan seisoa eikä koskaan tule uskosta luopua eli uskoa kieltää, se on ainut asia mitä saatana tahtoo että me uskomme kieltäisimme Jumalan Pojan päälle! Siksi hän kiusaa erilaisilla kiusauksilla että me viimein uskomme kieltäisimme!

Siksi sanoo Jakob että pitäkää se sulana riemuna kun te vielä moninaisiin kiusauksiin lankeatte, että teidän uskonne koetellaan ja se vaikuttaa teissä kärsivällisyyden!

Jakob1.

"2. Minun rakkaat veljeni, pitäkäät se sulana riemuna, kuin te moninaisiin kiusauksiin lankeatte,
3. Tietäen, että teidän uskonne koettelemus vaikuttaa kärsivällisyyden.
4. Mutta olkoon kärsivällisyydellä täydellinen työ, että te täydelliset ja kokonaiset olisitte ja ei missään puuttuvaiset.
5. Mutta jos joltain teistä viisautta puuttuis, hän anokaan sitä Jumalalta, joka hänelle antaa yksinkertaisesti, ja ei soimaa, ja se hänelle annetaan.
6. Mutta anokaan uskossa* epäilemättä; sillä joka epäilee, se on meren aallon kaltainen, joka tuulelta ajetaan ja liikutetaan,
7. Älkään se ihminen luulko jotakin Herralta saavansa.
8. Epäileväinen mies horjuu kaikissa teissänsä."

Niin tulee siis uskoa epäilemättä, sillä ei se mitään hyödytä että epäilee, vaan se on saatanan tahto eksyttää pois Jumalasta ja saada jumalanlapsi epäilemään omaa lapsioikeuttaan! Älä siis lapsi epäile vaan usko, joka synniltä kiusattu olet! Mitä enemmän saatana kiusaa sitä lujemmin usko maasta ylös nostettuun ja tapettuun Karitsaan joka on verisaunassa hikoillut verta meidän syntiemme edestä että me saisimme elää vaikka hän on kuollut!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Synnissä on suuri vaara koska sen kautta tahtoo saatana eksyttää pois Kristuksesta. Ensin maailman rakkauden kautta, ja sitten omanvanhurskauden kautta heti perään ja sitten epätoivon kautta!

      Mutta ei pidä jumalanlapsen vaipua epätoivoon vaan uskoa, että Golgatan ristillä, on synnin velka maksettu viimeistä veripisaraa myöten ja syntivelka on pois pyyhitty ja verisellä sinetillä maksettu!

      Uskova älköön epäilkö vaan uskokaa epäilemättä!
      Ja siinä on sota saatanaa vastaan, jos minä sen jaksan uskoa vielä näin perkeleenkin kaltaisena! Mutta muuta tietä ei ole annettu!
      Lain rikkojia ja laista pois poikenneita me olemme kaikki!

      Siksi ei ole kuin yksi tie Jeesus Kristus ja joka uskoo hänen nimensä päälle pelastuu!

      • Anonyymi

        Ja siinä tulee toinen taistelu silloin, kun saatana tulee kiusaamaan, hänelle voi sanoa tiedätkös saatana minä uskon Jumalan ainokaisen pojan päälle, en minä sinun päällesi usko, mene pois saatana minua kiusaamasta! Niin saa olla Jumalan Pojan usko turvana sekä langenneelle että myös hänelle joka uskossaan horjahtamatta vaeltanut on.

        Ei ole muuta tietä kuin usko Jeesukseen Kristukseen! Ja se tie on aina yhtä yksinkertainen, oli elämän tilanne tai sielun tila mikä tahansa, tie on yksi ja se on suora ja se on kaita ja se on totuus ja se on elämä ja se on Jeesus Kristus!

        Ja siihen on vain uskottava!


        Minusta pitää se tietää joka olen tämä "kirjailija"

        Että minä kirjoitan erilaista opetusta välillä koska minä koettelen mitä se vaikuttaa minussa.

        En minä tahdo olla epätietoinen. Minä koettelen kaikki opit ja katson mikä niistä kestää parhaiten kun tuulet lankeavat ja myrskyt pauhaavat ja tahtovat huonetta sysätä maahan. Siksi minä koettelen en minä lopultakaan teille saarnaa vaan itselleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinä tulee toinen taistelu silloin, kun saatana tulee kiusaamaan, hänelle voi sanoa tiedätkös saatana minä uskon Jumalan ainokaisen pojan päälle, en minä sinun päällesi usko, mene pois saatana minua kiusaamasta! Niin saa olla Jumalan Pojan usko turvana sekä langenneelle että myös hänelle joka uskossaan horjahtamatta vaeltanut on.

        Ei ole muuta tietä kuin usko Jeesukseen Kristukseen! Ja se tie on aina yhtä yksinkertainen, oli elämän tilanne tai sielun tila mikä tahansa, tie on yksi ja se on suora ja se on kaita ja se on totuus ja se on elämä ja se on Jeesus Kristus!

        Ja siihen on vain uskottava!


        Minusta pitää se tietää joka olen tämä "kirjailija"

        Että minä kirjoitan erilaista opetusta välillä koska minä koettelen mitä se vaikuttaa minussa.

        En minä tahdo olla epätietoinen. Minä koettelen kaikki opit ja katson mikä niistä kestää parhaiten kun tuulet lankeavat ja myrskyt pauhaavat ja tahtovat huonetta sysätä maahan. Siksi minä koettelen en minä lopultakaan teille saarnaa vaan itselleni.

        Nyt minä koettelen tätä vanhurskautta joka seisoo paljaan uskon päällä, tosin olen minä aikaisemminkin uskonut, mutta siinä tahtoo rinnalla olla vähän muuta, nyt minä koettelen mitä on tämä pelkkä ja paljas usko Jeesukseen ettei mitään muuta edes tahdokkaan kuin vain uskoa Jeesukseen Kristukseen!

        Kun se tahtoo niin olla, että ei ole sellaista ystävää joka minulle syntejä anteeksi saarnaa niin kuin sydämestä sydämeen, niin siksi minä en voi olla sellainen kristitty kovin pitkään, siksi minä nyt koettelen tätä usko kristillisyyttä!

        Vaikka olen minä tämän jo kerran koetellut ja se ei kestänyt silloin, koska se on myös kirjoitettu että tulee olla myös puhdas omatunto!

        Siksi tulee usko edellä, mutta ilman tekoja on usko kuollut!

        Siksi jos minä sanon että minä uskon Jeesukseen Kristukseen mutta en tee töitä joita hän tahtoo, niin kehenkä minä silloin uskon?

        Jos on joku mies joka uskoo olevansa jotakin, eikö hän tee niitä töitä joka hän uskoo olevansa, jos hän uskoo olevansa rakentaja, eikö hän rakenna silloin? Jos hän uskoo olevansa sairaanjoitaja, eikö hän hoida ihmisiä silloin?

        Jos minä siis uskon Jeesuksen Kristukseksi ja turvaan hänen nimensä päälle, enkö minä myös tahdo pitää pahentamattoman omantunnon niin kuin Jeesus myös piti tosin Isän voimalla, mutta minä Jeesuksen veren voimalla?

        Kuinka siis uskon Jeesukseen mutta en tee hänen töitänsä, mitä sellainen usko on?

        Että joku uskoo olevansa rakentaja mutta ei ole koskaan rakentanut mitää

        Minä luulen että hän pettää itseänsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minä koettelen tätä vanhurskautta joka seisoo paljaan uskon päällä, tosin olen minä aikaisemminkin uskonut, mutta siinä tahtoo rinnalla olla vähän muuta, nyt minä koettelen mitä on tämä pelkkä ja paljas usko Jeesukseen ettei mitään muuta edes tahdokkaan kuin vain uskoa Jeesukseen Kristukseen!

        Kun se tahtoo niin olla, että ei ole sellaista ystävää joka minulle syntejä anteeksi saarnaa niin kuin sydämestä sydämeen, niin siksi minä en voi olla sellainen kristitty kovin pitkään, siksi minä nyt koettelen tätä usko kristillisyyttä!

        Vaikka olen minä tämän jo kerran koetellut ja se ei kestänyt silloin, koska se on myös kirjoitettu että tulee olla myös puhdas omatunto!

        Siksi tulee usko edellä, mutta ilman tekoja on usko kuollut!

        Siksi jos minä sanon että minä uskon Jeesukseen Kristukseen mutta en tee töitä joita hän tahtoo, niin kehenkä minä silloin uskon?

        Jos on joku mies joka uskoo olevansa jotakin, eikö hän tee niitä töitä joka hän uskoo olevansa, jos hän uskoo olevansa rakentaja, eikö hän rakenna silloin? Jos hän uskoo olevansa sairaanjoitaja, eikö hän hoida ihmisiä silloin?

        Jos minä siis uskon Jeesuksen Kristukseksi ja turvaan hänen nimensä päälle, enkö minä myös tahdo pitää pahentamattoman omantunnon niin kuin Jeesus myös piti tosin Isän voimalla, mutta minä Jeesuksen veren voimalla?

        Kuinka siis uskon Jeesukseen mutta en tee hänen töitänsä, mitä sellainen usko on?

        Että joku uskoo olevansa rakentaja mutta ei ole koskaan rakentanut mitää

        Minä luulen että hän pettää itseänsä!

        Niin jäi tämäkin koetus lyhyeksi, kas kun en voi unohtaa sitä Jumalansanaa mitä olen lukenut, harmi. Kun vaito käski lukemaan. Kuinka minä nyt voisin usko Jeesukseen ilman Jeesuksen töitä?

        Kuinka minä uskon olevani pilvenpiirtäjän katolla ja kuitenkin olen maan tasolla aivan tavallisessa talossa? Sellainen usko on pettävää ja ei taida kestää koetusta, jos siis uskomme johonkin, emmekö myös tahdo toimia sillä tavalla johon meidän uskomme on?

        Jos siis Jeesus oli synnitön, emmekö me myös synnittömät omantunnon puolesta tahdo olla eli puhtaat?

        Kuinkas taitaa hän olla rakentaja joka sanoo uskovansa että hän on rakentaja mutta hän rakentamisen sijaan tuhoaa sitä mitä rakentajat edellä rakentaa? Onko hän siis rakentaja vai purkaja eli särkijä?

        Jos siis uskomme Jeesukseen, eikö meillä tule olla puhdas omatunto niin kuin Jeesuksellakin myös oli?

        Onko rakentaja oikea rakenta jos hän sanoo rakentavansa mutta ei toimita työtä vaan ainoastaan puhuu, ja ei mitään näy että hän tekisi mitään?

        Eikö ole samoin, jos me Jeesukseen sanomme uskovamme mutta ei silleen näy mitään, että me häneen uskomme vaan ainoastaan suumme puheessa mutta ei töissä, eli jos me olemme veljeämme vastaan rikkoneet ja emme mene veljemme luokse ja korjaa rikostamme, kuinka me silloin uskomme Jeesukseen eli ainoastaan puheella mutta ei töillä? Taitaako sellainen usko olla elävää vai kuollutta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe