Joensuun ratsastusopisto?

Anonyymi-ap

Moikka kaikille! Olen ratsastanut yli vuoden nykyisellä tallillani, joka on ajomatkan päässä. Koska nykyiselle tallilleni on aika pitkä matka, saatan vaihtaa tallia. Ja Joensuun ratsastusopisto olisi siis lähimpänä. Onko jollain hyviä/huonoja kokemuksia tallista? Ja kysyisin varsinkin opetuksesta ja tunneista, oppiiko siellä miten paljon vuodessa? Kun tällä nykyisellä tallillani ei opi hirveästi, ja minä kun haluaisin aloittaa kohta kilpailemisen... Olisin erittäin kiitollinen, jos joku lukee ja vastaa tähän!:)

6

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo ihania hevosia hyvää opetusta mutta kisaamaan ei nopeaa pääse

      • Anonyymi

        Selvä kiitos vastauksestasi! Entä onko mukavaa talli porukkaa siellä? Ja entä miten tutustuminen talliin kannattaisi tehdä? Voisikohan yksityistunnin aikana myös tutustua talliin ja kuulla siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä kiitos vastauksestasi! Entä onko mukavaa talli porukkaa siellä? Ja entä miten tutustuminen talliin kannattaisi tehdä? Voisikohan yksityistunnin aikana myös tutustua talliin ja kuulla siitä?

        Ja vielä sitä että pääseekö tunneilla (aina) laukkailemaan? Kun harmittaa hirveästi että olen ratsastanut puolitoista vuotta, emmekä pääse kuin joskus tunneillani laukkaamaan!:((( Niin ja kun sanoin että haluaisin aloittaa kohta kilpailemisen, niin tarkoitan että esimerkiksi 2 vuoden aikana joihinkin tallin kisoihin yms. Entä ristikkoesteet, milloin näitä pääsee hyppimään kun olen ratsastanut kohta kaksi vuotta?

        ~Anonyymi-ap, joka kysyy Joensuun ratsastusopistosta ja haluaa tietoa siitä~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä sitä että pääseekö tunneilla (aina) laukkailemaan? Kun harmittaa hirveästi että olen ratsastanut puolitoista vuotta, emmekä pääse kuin joskus tunneillani laukkaamaan!:((( Niin ja kun sanoin että haluaisin aloittaa kohta kilpailemisen, niin tarkoitan että esimerkiksi 2 vuoden aikana joihinkin tallin kisoihin yms. Entä ristikkoesteet, milloin näitä pääsee hyppimään kun olen ratsastanut kohta kaksi vuotta?

        ~Anonyymi-ap, joka kysyy Joensuun ratsastusopistosta ja haluaa tietoa siitä~

        Voisiko joku ystävällisesti kertoa, miten tutustua talliin. Olisiko hyvä ottaa vaikka yksityistunti ja sen kanssa myös tutustuminen? Ja muuten, nyt tuli mieleeni uusia kysymyksiä.
        1. Onko tallissa jokaiselle hevoselle omat karsinat?
        2. Saako hevosen varustaa ja purkaa tarvittaessa itse? (Nykyisellä tallillani on "tallityttöjä", hieman ilkeitä sellaisia, joiden takia en saa itse edes purkaa hevosta tunnilta. Aiemmin olin alkeistunnilla, silloin sain itse varustaa hevosen, eli osaan kyllä varustaa ja purkaa hevosen varusteet.)
        3. Onko talli siisti?
        4. Pidetäänkö hevosista ja tallista hyvää huolta?
        5. Onko varustehuoneet yms myös siistit? Eli onko tavarat paikoillaan ym?
        (Itse haluaisin siistiin ja hienoon talliin, jossa on hyvät tilat ja hevoset ihania ja niistä pidetään huolta. Rehellisesti sanottuna haluan nykyiseltä talliltani pois sen tilojen, opetuksen ja ympäristön takia. Tilat nykyisellä tallillani on tosi pienet ja vain muutama hevosista pääsee kerrallaan talliin. Samat hevoset seisovat ulkona parikin päivää, välillä ne ratsastetaan, mutta laitetaan taas tarhaan. Mielestäni se ei ole oikein. Opetus tunneilla ei enää nykyisin ole tasoistani, viime vuonna oli. Teemme aina samoja juttuja vaikka osaamme ne jo, emme siirry eteenpäin. Lähes joka tunnilla meitä opettaa ei tallin omistaja ja hänen tunneillaan kaikilla muilla on yleensä taluttajat paitsi minulla. Emme siis to-del-la-kaan tarvitse mitään taluttajia! Olemme ratsastaneet pian 2 vuotta ja osaamme suht hyvin perusjutut, (paitsi laukan) koska emme opettele sitä kuin suunnilleen 4 kertaa vuodessa! Siis ihan oikeasti, se harmittaa. Ympäristö tallilla ei ole siistiä. Tavarat lojuu ympäriinsä ja lantaa on täynnä tarhoissa nilkkoihin asti. Tarhoja ei puhdisteta hyvin. Puolet tarhasta on lantaa... Varusteitakaan ei ole mielestäni tarpeeksi. Puolet ihmisistä on kivoja ja hauskoja, Puolet tylyjä ja ilkeitä. Muuten hyvä talli. Hyvä omistaja, hyvät hevoset. )
        Kiitoksia niin paljon jos joku vastaisi!

        ~Aloittaja~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko joku ystävällisesti kertoa, miten tutustua talliin. Olisiko hyvä ottaa vaikka yksityistunti ja sen kanssa myös tutustuminen? Ja muuten, nyt tuli mieleeni uusia kysymyksiä.
        1. Onko tallissa jokaiselle hevoselle omat karsinat?
        2. Saako hevosen varustaa ja purkaa tarvittaessa itse? (Nykyisellä tallillani on "tallityttöjä", hieman ilkeitä sellaisia, joiden takia en saa itse edes purkaa hevosta tunnilta. Aiemmin olin alkeistunnilla, silloin sain itse varustaa hevosen, eli osaan kyllä varustaa ja purkaa hevosen varusteet.)
        3. Onko talli siisti?
        4. Pidetäänkö hevosista ja tallista hyvää huolta?
        5. Onko varustehuoneet yms myös siistit? Eli onko tavarat paikoillaan ym?
        (Itse haluaisin siistiin ja hienoon talliin, jossa on hyvät tilat ja hevoset ihania ja niistä pidetään huolta. Rehellisesti sanottuna haluan nykyiseltä talliltani pois sen tilojen, opetuksen ja ympäristön takia. Tilat nykyisellä tallillani on tosi pienet ja vain muutama hevosista pääsee kerrallaan talliin. Samat hevoset seisovat ulkona parikin päivää, välillä ne ratsastetaan, mutta laitetaan taas tarhaan. Mielestäni se ei ole oikein. Opetus tunneilla ei enää nykyisin ole tasoistani, viime vuonna oli. Teemme aina samoja juttuja vaikka osaamme ne jo, emme siirry eteenpäin. Lähes joka tunnilla meitä opettaa ei tallin omistaja ja hänen tunneillaan kaikilla muilla on yleensä taluttajat paitsi minulla. Emme siis to-del-la-kaan tarvitse mitään taluttajia! Olemme ratsastaneet pian 2 vuotta ja osaamme suht hyvin perusjutut, (paitsi laukan) koska emme opettele sitä kuin suunnilleen 4 kertaa vuodessa! Siis ihan oikeasti, se harmittaa. Ympäristö tallilla ei ole siistiä. Tavarat lojuu ympäriinsä ja lantaa on täynnä tarhoissa nilkkoihin asti. Tarhoja ei puhdisteta hyvin. Puolet tarhasta on lantaa... Varusteitakaan ei ole mielestäni tarpeeksi. Puolet ihmisistä on kivoja ja hauskoja, Puolet tylyjä ja ilkeitä. Muuten hyvä talli. Hyvä omistaja, hyvät hevoset. )
        Kiitoksia niin paljon jos joku vastaisi!

        ~Aloittaja~

        mielenkiinnosta kysyn näin Joensuun seudun pientä tallivalikoimaa miettien, mahtaisiko olla kyseessä tikunpuuhevonen?


    • Anonyymi

      Olen tullut siihen tulokseen, että aloitan käymään siellä heti kun voin! Todella ihana talli, olen käynyt testaamassa nyt tässä lähiaikoina. Hevoset todellakin ihania, maailman paras ilmapiiri ja laadukkaat tilat, ps hyvä opetus!<3
      Ap:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe