Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

On vaarallista uskoa synnittömänä

Anonyymi-ap

Jeesuksen ja ylösnousseeseen Kristukseen! Siis ilman että tuntee omasta puolesta kelvottomuuden täyttää yhtäkään lakia tai tekemään mitään hyvää.

On siis usko ja hyvä omatunto!

Eli pelkässä uskossa vaeltavat eksyvät helposti maailman rakkauteen koska synti tulee helposti luvalliseksi.

Ja ne taas jotka pitävät vain hyvän omantunnon niillä on riski tulla synnittömäksi omasta puolesta joka taas tekee Ristin työn turhaksi!

Siksi tulee pitää Usko Jeesukseen ja Hyvä omatunto eli sovittaa rikokset mitä on omalla tunnolla!

Silloin ei pääse maailman rakkaus eikä omavanhurskaus sydämeen!

Kun raadollisena perkeleenä joutuu uskomaan Jeesukseen Kristukseen niin siinä ei pääse omavanhurskaus kasvamaan ja kun tahtoo pitää hyvän omantunnon Jeesuksen sovintoveren kautta ja tehdä parannusta pahoista töistään niin silloin ei myöskään pääse maailman rakkaus sydämeen!

Siksi se on aina usko ja hyvä omatunto. Mutta ilman ihmisen ansiota vaan yksin armosta. Ettei yhtään omaavanhurskautta tule siihen väliin!

Mutta se on selvä järjestys eli Jumalan tahto, että me joudumme viallisina uskomaan Jumalan Pojan päälle, se on niin kova koulu ihmisen omalle hyvyydelle ja sellainen nöyrtymisen paikka, että se on varmasti Jumalan tahto että se on näin että viallisena, raadollisena ja perkeleen kaltaisena pitää uskoa Jumalan Pojan nimen päälle!

Mutta ei se siihen uskoon jää, on hyvä muistaa myös sovittaa ne rikokset jotka omallatunnolla ovat. Ettei kasvaisi sellainen usko josta puuttuu hedelmä eli teot josta Jakob kirjoittaa. Mutta Uskova älköön epäilkö, siinä on uskon salaisuus, joka epäilee horjuu, mutta joka uskoo epäilemättä saa hyvän tavaran Jumalalta ja Jumala kuulee kyllä kaikki rukoukset jotka uskossa epäilemättä lähetetään hyvästä maasta Jumalan puoleen!

163

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mä olen paljon pahaa kirjoittanut, siksi mä haluan vielä kuin ikäänkuin viimeisen viestin kirjoittaa. Ettei nuo palstat olisi eninsimmäisenä täällä eli viimeisiä viestejäni, missä arvostelen saarnaajia. Vaan vaikka tämä avaus. Vaikka en minä sitä sano että tässä olisi koko oppi, mitä sanoin äsken. Mutta jotain semmosta tarpeellista kuitenkin jota olen tässä itse joutunut vähän oppimaan. Sitä on niin ylpeä Ettei sitä tahdo aivan raadollisena perkeleenä tulla Jumalan luokse, vähän jos tuossa ja tuossa synnissä olisi onnistunut mutta muuten syntinen, se on vaarallinen tie, että alkaa itsestä löytämään jotakin hyvää, oli se kuinka pieni tai suuri asia, mutta kaikki vanhurskaus pitää tulla ja tulee yksin Jumalan Pojan ansion tähden, ja siihen ei voi lisätä yhtään ihmisen omaa ei yhtään, ei pienen pientä lastuakaan!

    • Anonyymi

      Parhaita kristityitä ovatkin he jotka joutuvat perkeleen kaltaisena uskomaan Jumalan Pojan päälle, he ovat niitä kristityitä jotka eivät etsi vikoja toisista kristityistä!

      • Anonyymi

        Mun kun nousee oma Pyhyys päähän, silloin alkaa näkemään vikoja toisissa kristityissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kun nousee oma Pyhyys päähän, silloin alkaa näkemään vikoja toisissa kristityissä!

        Ja se on vaarallinen tie, puhun kuitenkin itselleni, mutta ehkä täällä on joku toinenkin, joka saa asiasta pistoksen sydämeensä, mutta en minä voi ojentaa kuin itseäni. Se on vain neuvo, jos sinä vielä taidat, ojenna myös sinä itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on vaarallinen tie, puhun kuitenkin itselleni, mutta ehkä täällä on joku toinenkin, joka saa asiasta pistoksen sydämeensä, mutta en minä voi ojentaa kuin itseäni. Se on vain neuvo, jos sinä vielä taidat, ojenna myös sinä itseäsi.

        Ja kun se on niin, vaikka minä lankean, niin en minä silti menetä sitä armolahjaa, jos minä jotain osaan puhua eli saarnata, ei Jumala sitä pois ota, mutta nyt kun olen langennut, niin nyt alan eksyttämään muitakin, koska osaan puhua! Niin on sitten vaara, että syntyy eriseura ja monta sen kautta eksyy!

        Ja siksi pitää muistaa aina, että taivaan tie, se kulkee hyvin alhaalla! Se ei kulje tuolla korkeuksissa ja Pyhyydessä vaan se kulkee alennuksessa ja hyvin hyvin alhaalla ja matalalla, aivan perkeleen kaltaisena ilman mitää omaa hyvyyttä pitää uskolla seurata Herran Jeesuksen Kristuksen verisiä jalan jälkiä Getsemaneesta Golgatan ristille ja aina ylösnousemuksen aamuun asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se on vaarallinen tie, puhun kuitenkin itselleni, mutta ehkä täällä on joku toinenkin, joka saa asiasta pistoksen sydämeensä, mutta en minä voi ojentaa kuin itseäni. Se on vain neuvo, jos sinä vielä taidat, ojenna myös sinä itseäsi.

        Ja se vasta vaarallinen tie on kun luulee perkeleen kaltaisena olevansa muita parempi kristitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se vasta vaarallinen tie on kun luulee perkeleen kaltaisena olevansa muita parempi kristitty?

        Ei hän luule olevansa parempi, vaan hän joka ei viallisuuttansa tunnusta hän etsii vikoja Jumalan lapsista! Koska hän on itsensä korottanut Kristuksen yläpuolelle!


      • Anonyymi

        Voisit edes hetken miettiä tota perkelettä mikä on sinun paras kaveri.


      • Anonyymi

        Kristitty ei ole perkeleen kaltainen vaan Jeesuksen ja kärsii lihassa koko elämän ajan tietysti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun se on niin, vaikka minä lankean, niin en minä silti menetä sitä armolahjaa, jos minä jotain osaan puhua eli saarnata, ei Jumala sitä pois ota, mutta nyt kun olen langennut, niin nyt alan eksyttämään muitakin, koska osaan puhua! Niin on sitten vaara, että syntyy eriseura ja monta sen kautta eksyy!

        Ja siksi pitää muistaa aina, että taivaan tie, se kulkee hyvin alhaalla! Se ei kulje tuolla korkeuksissa ja Pyhyydessä vaan se kulkee alennuksessa ja hyvin hyvin alhaalla ja matalalla, aivan perkeleen kaltaisena ilman mitää omaa hyvyyttä pitää uskolla seurata Herran Jeesuksen Kristuksen verisiä jalan jälkiä Getsemaneesta Golgatan ristille ja aina ylösnousemuksen aamuun asti!

        Kuule Jeesus teki sun puolesta jo sen että sovitti syntisi ristillä. Jeesus on kulkenut sen Golgatan Via Dolorosa jo . Älä nyt herran tähden lisää siihen mitään omaasi ja poraa kuin itse olisit joku Jeesus vasta menossa ristille KUN SE ON JO TEHTY. MIKÄ IHMEEN PIRAATTI JEESUS OIKEIN OLET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule Jeesus teki sun puolesta jo sen että sovitti syntisi ristillä. Jeesus on kulkenut sen Golgatan Via Dolorosa jo . Älä nyt herran tähden lisää siihen mitään omaasi ja poraa kuin itse olisit joku Jeesus vasta menossa ristille KUN SE ON JO TEHTY. MIKÄ IHMEEN PIRAATTI JEESUS OIKEIN OLET.

        Miten olet kuin jojo joka kelaa aikaa ennen ristiä yhtenään jopa Juudas on jo kuollut .


      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan oopperaa laulaneita saatanalle laitettuja tolla perkeleellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun se on niin, vaikka minä lankean, niin en minä silti menetä sitä armolahjaa, jos minä jotain osaan puhua eli saarnata, ei Jumala sitä pois ota, mutta nyt kun olen langennut, niin nyt alan eksyttämään muitakin, koska osaan puhua! Niin on sitten vaara, että syntyy eriseura ja monta sen kautta eksyy!

        Ja siksi pitää muistaa aina, että taivaan tie, se kulkee hyvin alhaalla! Se ei kulje tuolla korkeuksissa ja Pyhyydessä vaan se kulkee alennuksessa ja hyvin hyvin alhaalla ja matalalla, aivan perkeleen kaltaisena ilman mitää omaa hyvyyttä pitää uskolla seurata Herran Jeesuksen Kristuksen verisiä jalan jälkiä Getsemaneesta Golgatan ristille ja aina ylösnousemuksen aamuun asti!

        Ollaan taas uudelleen ristiin naulitsemassa vai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kun nousee oma Pyhyys päähän, silloin alkaa näkemään vikoja toisissa kristityissä!

        Aina opetusta saamassa....koskaan ei pääse totuuden tuntoon.... Haalii itselleen opettajia korvasyyhyyn. Uudelleen ristiin naulitsemassa. Jämsän kahvila juutalaisia Venäjältä ✡️🤩🇮🇱🤭🤭🤭 kertokaa Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se vasta vaarallinen tie on kun luulee perkeleen kaltaisena olevansa muita parempi kristitty?

        Mikä tää Jeesuksen ristiin naulitseminen uudelleen ja uudelleen oppi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit edes hetken miettiä tota perkelettä mikä on sinun paras kaveri.

        Siis kenen paras kaveri on Perkele? Eiköhän se sieltä löydy?


    • Anonyymi

      Eivätkös esikoislestadiolaiset ole kovia epäilemään omaa uskoaan? Niitä epäilyksiähän hyvin paljon korostetaan saarnoissa ja sitten anteeksipyydettäessä seurakunnan edessä.

      Mitä he epäilevät jos ovat ainoina oikeassa uskossa?

      • Anonyymi

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!

        Alkoholi on yksi ja huumeet toinen joka lievittää syntien seurauksia eli pahuuden kestämistä täällä tosin suurin osa huumemyyjistä on ulkomailta tullut myymään niitä. Mutta huumattuja on helppo käyttää hyväksi. Siihen se perustuu. Alkoholi helpottaa kipuja parantaa parasiiteista ja lievittää ahdistusta mutta ei tietysti korjaa mitään. Lasi konjakkia auttaa sydän vaivoihin mitä runsas kofeiini aiheuttaa. Kahvi on huume myös. Sokeri on.


      • Anonyymi

        Käsittämätön juutalaislauma .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!

        Kyllä ihmisiä kuitenkin ollaan ja ihmisen sieluja Jeesus pelastaa että ota ihan rauhallisesti ja pari diapamia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!

        Vapaamuurarit sekoilee yhtä paljon kabbalisti ja vapaakirkko hellarit ei pysy totuudessa kelataan edes taas ja ollaan kuin jehovat välillä että kartta hukassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämätön juutalaislauma .

        🐐🐓🐏🐫🐂🐑🐮nää pelastaa sut hei uhraa muutama.


      • Anonyymi

        Eihän ne voi uskoa kun jos ne uskoo alkaa kova syyttäminen vikojen etsintä uhraavat varmaan elukoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!

        Lestat laittaa saatanalle ihmisiä jotka laulaa. Tai jos on nilkkaketju se huoraavaa....monessa uskonnossa vauvoilla on nilkkaketju. Ooppera on elinkeino millä maksaa vuokrat. Tehän olette itse isästä ne perkeleestä niinku juutalaiset on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmisiä kuitenkin ollaan ja ihmisen sieluja Jeesus pelastaa että ota ihan rauhallisesti ja pari diapamia.

        Jeesus puhuu vertauksia niille joilla on peite. ✡️🇮🇱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska perkele kiusaa Jumalan lapsia mutta ei hän omiaan kiusaa. Mutta katuvia ja murheellisia Jeesuksen opetuslapsia hän kiusaa heitä joille Jeesus on luvannut kaikki armolupauksensa niitä perkele ja maailma kiusaa!

        EN MINÄ SANO, ettei pelastusta voisi olla jossakin muualla, mutta kuitenkin se on kirjoitettu joh.10.
        Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!

        Ja paimen on Jeesus Kristus mutta lammashuone on seurakunta SE ON elävä Jeesuksen Kristuksen seurakunta tämän maan päällä!

        "Että pitää olla yksi lammashuone ja yksi Paimen!"

        Tuon lauseen voimin voi mikä tahansa uskonnollinen porukka, tai siis sen johtajat, väittää olevansa yksin tuo "lammashuone".

        Hyvänä esimerkkinä voimme nähdä useat lestadiolaisporukat!

        Ja onhan aivan mahdotonta, että ne kaikki olisivat tässä asiassa oikeassa ja rehellisiä?

        Voimmeko tällä perusteella pitää aivan kaikkia esikoislestadiolaisia saarnaajia valehtelijoina?

        Emme kai, mutta ajatus tulee, perkelekö sen minulle antaa vai Pyhä Henki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat laittaa saatanalle ihmisiä jotka laulaa. Tai jos on nilkkaketju se huoraavaa....monessa uskonnossa vauvoilla on nilkkaketju. Ooppera on elinkeino millä maksaa vuokrat. Tehän olette itse isästä ne perkeleestä niinku juutalaiset on.

        Muu on kyllä totta, viimeistä lausetta en allekirjoita, vaikka sekin voi olla totta.


    • Anonyymi

      Nostan yhä. Kun väärät avaukset saa liikaa huomiota.

    • Anonyymi

      Vääryyden lapset rakastavat vääryyttä, kadotuksen lapset kadotusta, nouse nyt vääryyden lapsi vääryydestä, korjaa itses kadotuksen lapsi kadotuksesta,

      Verellä punoittavalla, orjantappuraisesta piikki kruunusta vuotavasta, hiestä verisestä, tuosta kyynellähteestä, korjaa nyt pisara sun synkkään sisimpääsi, kuolon edessä korjaa sut enkeli, vaan ei korjaa sun tuntoasi, tuo kuoleman lähetti!

      Siis nouse siksi, unestasi iäisestä, ennen kuin aikasi lakkaa, saapuu vieras taivaasta, sun elon lyhyen riemun hetkisen, murheen äskeisen päättää äkisti, vaan ei kysy perääsi, mitä sulle kuuluu, ei muotoa katso vaan korjaa käskystä kuin käskyn lähetti!

      Ei auta edes kuolon, enään rintaa painaa vasten, tuon uhrikaritsan, viattoman veren ja syyttömän uhrin, ei syntiä hän tehnyt vaan ristiinnaulittiin, viel on aika sunkin ymmärtää viatonko nyt olet?, ei sua ristiinnaulittu,

      Kuinkas nyt maailma ristiinnaulitsee viattomat, vaan ei synnissä eläjiä, jotka perkeleelle ja Baalille kumartaa? Mutta viaton lapsi ristiinnaulitaan? Eikö se herätä sua lapsi ajattelemaan, mis on sun aikas riento nyt, perkeleenkö vai Jumalan kämmenellä? Ei ole autuas joka maailmaa rakastaa, vaan joka maailmaa vihaa, rakastaa ristiinnaulittua!

      Vaan ei tuo ristiinnaulittu, vaikka syytön on, sulle huuda kuuletkos, ei kostoa hän huuda, vaan kaikki on täytetty, niin on synnin velka maksettu, että saisit sinä iankaikkisen elämän!

      • Anonyymi

        Kuulkaas nyt te olette kuin vähä järkiset . Jeesus sanoi antavansa rauhan häneen uskoville eikö teillä ole rauhaa ? Ristillä on kaikki viisaus armo sovitus lepo rauha. Mikä on niin vaikeaa ettei voi pysyä ristillä kun pitää lähteä vakoilemaan omaa yritystä omaa vanhurskautta eikä ristin rauha kelpaa. Lopeta. Yrittäminen toi on kauheaa.


      • Anonyymi

        Kaikki kristityt uskoo ristiin naulittuun kerro noi jollekin joka ei usko.


    • Anonyymi

      Nosto? Ei. Mietin vain. Että. Jos.

    • Anonyymi

      Ei siihen mitään etsimistä tarvita löytääkseen ihmisistä vikoja. Koska kaikki ihmiset ovat KOKONAAN viallisia.

      Mutta se on pitkä tie, että kohtaa Kristuksen joka verellään pyyhkii pois kaikki synnit sekunnista toiseen.

      Osamaksuvanhurskaita tienaajia on maailma väärällään, tämä omatekoisen vanhurskauden piru hyväksyy, koska kilvoittelija jää tällöin pirun orjaksi. Koskaan ei tiedä, onko parannusta tehty riittävästi, jotta Kristus voisi lopun synneistä sovittaa. 🫤 Surullinen tila.

      • Anonyymi

        Ai, no kuitenkin Jakob sanoo

        13. Jos joku kärsii vaivaa teidän seassanne, se rukoilkaan, jos joku on hyvällä mielellä, se veisatkaan virsiä.
        14. Jos joku sairastaa teidän seassanne, hän kutsukaan tykönsä seurakunnan papit, ja ne rukoilkaan hänen edestänsä, voidellen* häntä öljyllä Herran nimeen.
        15. Ja uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra ojentaa hänen, ja jos hän on syntiä tehnyt, niin ne hänelle anteeksi annetaan.
        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo*, koska se totinen on.
        17. Elias oli ihminen, niissä haluissa vikapää kuin mekin ja hän rukoili rukouksella, ettei pitänyt sataman, ja ei satanutkaan maan päällä kolmena vuotena ja kuutena kuukautena,
        18. Ja hän taas rukoili, ja taivas antoi sateen*, ja maa kasvoi hedelmänsä.
        19. Rakkaat veljeni, jos joku teistä eksyis totuudesta ja joku palauttais hänen,
        20. Se tietäkään, että joka syntisen palauttaa tiensä erehdyksestä, se vapahtaa sielun kuolemasta ja peittää syntein paljouden.

        Niin on myös kirjoitettu että Kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki lasketaan ihmiseen.

        Niin tota, ei joo kannata öljyä ottaa lamppuun pelkällä lampulla vaan!

        Apt 19. Edelleen kysyn sinulta Niin kuin apostoli kysyy apt19 luvussa:

        Saitteko te Pyhän Hengen kuin te uskoitte?


      • Anonyymi

        Ei suinkaan ole kyse Jeesuksen uskosta vaan puhtaasta omastatunnosta, jonka muutamat ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon menneet!

        1 Tim.1

        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole kyse Jeesuksen uskosta vaan puhtaasta omastatunnosta, jonka muutamat ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon menneet!

        1 Tim.1

        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

        Kun nämä uusiliterilaiset eivät ymmärrä eivätkä äkää että puhdas omatunto ei liity uskoon mitenkään niin kaukana kuin on Itä Lännestä on myös usko -> puhtaasta omastatunnosta!

        Niin tulee usko Jeesuksen Kristuksen nimen kautta! Mutta puhdas omatunto Hänen verensä kautta! Että jokainen joka tunnustaa syntinsä ja sydämessään usko hänen nimensä päälle saa synnin anteeksi!

        Niin on selkeästi eroitettu usko ja synnintunnustus ja usko ja puhdas omatunto!

        Emme me tahdo niin opettaa, emmehän tahdo niin opettaa että huorintekijän tai murhaajan joka uskoon tulee, ei tarvisi tunnustaa rikoksiaan ihmisten edessä vaan että hän alkaisi niitä salaamaan?

        Emmehän sellaista opeta?

        Niin tulee hyvä omatunto synnintunnustuksen kautta ja Jeesuksen veren kautta, ja Usko Jumalan sanan kuulon kautta joka ainoastaan on usko Jeesuksen nimen päälle, ja ei siinä muuta voimaa ole kuin mitä Jeesuksen nimessä on, mutta Jeesuksen veren voima on sidottu synnin tunnustukseen!

        Niin on siis kaksi voimaa Kristuksessa mutta yksi Jeesus!

        Ja ne voimat ovat hänen henkensä ja hänen verensä!

        Usko hänen henkensä kautta annettu ja hyvä omatunto hänen verensä kautta puhdistettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nämä uusiliterilaiset eivät ymmärrä eivätkä äkää että puhdas omatunto ei liity uskoon mitenkään niin kaukana kuin on Itä Lännestä on myös usko -> puhtaasta omastatunnosta!

        Niin tulee usko Jeesuksen Kristuksen nimen kautta! Mutta puhdas omatunto Hänen verensä kautta! Että jokainen joka tunnustaa syntinsä ja sydämessään usko hänen nimensä päälle saa synnin anteeksi!

        Niin on selkeästi eroitettu usko ja synnintunnustus ja usko ja puhdas omatunto!

        Emme me tahdo niin opettaa, emmehän tahdo niin opettaa että huorintekijän tai murhaajan joka uskoon tulee, ei tarvisi tunnustaa rikoksiaan ihmisten edessä vaan että hän alkaisi niitä salaamaan?

        Emmehän sellaista opeta?

        Niin tulee hyvä omatunto synnintunnustuksen kautta ja Jeesuksen veren kautta, ja Usko Jumalan sanan kuulon kautta joka ainoastaan on usko Jeesuksen nimen päälle, ja ei siinä muuta voimaa ole kuin mitä Jeesuksen nimessä on, mutta Jeesuksen veren voima on sidottu synnin tunnustukseen!

        Niin on siis kaksi voimaa Kristuksessa mutta yksi Jeesus!

        Ja ne voimat ovat hänen henkensä ja hänen verensä!

        Usko hänen henkensä kautta annettu ja hyvä omatunto hänen verensä kautta puhdistettu!

        Ja älä sinä esikoiset ry lainen tule vapaita lapsia eksyttämään valkeuden enkelin kaavussa saatanan ikeeseen ja orjuuteen sillä SE joka on karitsan verellä puhtaaksi pesty on aivan lumivalkia omantunnon puolesta kaikesta synnistä ja AIVAN vapaa uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänellä on Jeesuksen nimen ja veren voima, mutta teillä uusiluterilaisilla on pelkästään Jeesuksen nimen voima, ei teillä ole ÖLJYÄ ELI JEESUKSEN VERTA LAMPUISSANNE KÄÄNTYKÄÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja älä sinä esikoiset ry lainen tule vapaita lapsia eksyttämään valkeuden enkelin kaavussa saatanan ikeeseen ja orjuuteen sillä SE joka on karitsan verellä puhtaaksi pesty on aivan lumivalkia omantunnon puolesta kaikesta synnistä ja AIVAN vapaa uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänellä on Jeesuksen nimen ja veren voima, mutta teillä uusiluterilaisilla on pelkästään Jeesuksen nimen voima, ei teillä ole ÖLJYÄ ELI JEESUKSEN VERTA LAMPUISSANNE KÄÄNTYKÄÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS!

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!

        Ja antakaa kalliin Kristuksen veren teitä pestä ja puhdistaa mutta uskottomat kuulkoot vielä laki saarnaa, ei pidä Jeesuksen verta sian päälle laskea eikä Jeesuksen henkeä pilkkaajan päälle!

        Uskottomat äpärät ja kyykäärmeen sikiöt katselkoot vielä kuollutta hautaa ja tyhjiä kääriliinoja, ja herätkööt, mutta uskovaiset älkää seisoko enään Getsemanen mäellä, ei Jeesus ole ole siellä enään, vaan tulkaa Ristin puulle Golgatan mäelle ja katsokaa kuinka viattoman veri vuotaa , katsokaa kuinka hänen verensä vuotaa hänen haavoistaan, ja älkää sulkeko silmiänne, sillä se veri on teidän pelastuksenne sinetti! Ja ilman sitä verta ei teidän syntivelkaanne ole anteeksi annettu!

        Ja se veri vuotaa vieläkin avatuista haavoista, vielä on taivaan valtakunnan avaimet opetuslapsilla ja Kristuksen öljy eli veri vuotaa vielä sydämestä sydämeen elävätuntoisten uskovien Jeesuksen opetuslapsien sydämiltä! On annettu valta Jumalan lapsille todistaa syntejä anteeksi ja se valta on Jeesuksen veri se on kristityn sydämellä.

        Ei taida montaa kristittyä enään olla jolla olisi öljyä niin paljon että sitä taitaisi muille antaa.

        Niin on perkele ja maailma kristittyjen kimpussa ja taitaa pian kristityillekin käydä niin että se kallis sovintoveri valuu sieltä sydämen astioista maahan, ja silloin tulee suuri hätä opetuslapsien tykönä kuin näkyy että kallis Kristuksen veri joka on Golgatan ristillä vuotanut on vuotanut kaikki maahan, eikä sitä yksikään taitanut korjata talteen vaan maa imi sen itseensä, huutakaa huutakaa nyt Jeesuksen opetuslapset että taivaallinen vanhin vielä palaisi kerran teidän tykönne ja antaisi teille vielä juottaa sitä kallista verta joka hukkaan valui maan rakoon! Pian tulee pakkaset ja rajuilmat ja talvirouta alkaa sydämiä kovettaa, ei taida silloin olla hyötyä enään siitä verestä joka on maahan vuotanut, huutakaa nyt siis Jeesuksen opetuslapset kuin veri vielä vuotaa, ennen kuin on myöhäistä ja kaikki kallis veri on maahan vuotanut, eikä Jumalan Poika enään löydä uskoa tämän maan päältä! Kiiruhtakaa pian niiden kristittyjen tykö joilla vielä on tallella tätä kallista Kristuksen verta, ennen kuin perkele ja maailma repii heidätkin halki ja veri vuotaa jälleen maahan ja menee hukkaan! Vielä on vähän aikaa, ja vielä on muutamia kristityitä jotka kantavat povessaan tätä kallista nardus voidetta eli öljyä! Huutakaa huutakaa heidän peräänsä ennen kuin on myöhäistä ja ovet suljetaan iankaikkisesti! Silloin lakkaa huuto ja ei teitä kukaan kuule enään! Karitsa ja morsian viedään hääsaaliin ja jotka ei kantanut kallista tavaraa eli öljyä jäävät ulkopuolelle tyhmät neitseet ynnä jumalattomien sielujen kanssa heitetään tuliseen järveen iankaikkisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja antakaa kalliin Kristuksen veren teitä pestä ja puhdistaa mutta uskottomat kuulkoot vielä laki saarnaa, ei pidä Jeesuksen verta sian päälle laskea eikä Jeesuksen henkeä pilkkaajan päälle!

        Uskottomat äpärät ja kyykäärmeen sikiöt katselkoot vielä kuollutta hautaa ja tyhjiä kääriliinoja, ja herätkööt, mutta uskovaiset älkää seisoko enään Getsemanen mäellä, ei Jeesus ole ole siellä enään, vaan tulkaa Ristin puulle Golgatan mäelle ja katsokaa kuinka viattoman veri vuotaa , katsokaa kuinka hänen verensä vuotaa hänen haavoistaan, ja älkää sulkeko silmiänne, sillä se veri on teidän pelastuksenne sinetti! Ja ilman sitä verta ei teidän syntivelkaanne ole anteeksi annettu!

        Ja se veri vuotaa vieläkin avatuista haavoista, vielä on taivaan valtakunnan avaimet opetuslapsilla ja Kristuksen öljy eli veri vuotaa vielä sydämestä sydämeen elävätuntoisten uskovien Jeesuksen opetuslapsien sydämiltä! On annettu valta Jumalan lapsille todistaa syntejä anteeksi ja se valta on Jeesuksen veri se on kristityn sydämellä.

        Ei taida montaa kristittyä enään olla jolla olisi öljyä niin paljon että sitä taitaisi muille antaa.

        Niin on perkele ja maailma kristittyjen kimpussa ja taitaa pian kristityillekin käydä niin että se kallis sovintoveri valuu sieltä sydämen astioista maahan, ja silloin tulee suuri hätä opetuslapsien tykönä kuin näkyy että kallis Kristuksen veri joka on Golgatan ristillä vuotanut on vuotanut kaikki maahan, eikä sitä yksikään taitanut korjata talteen vaan maa imi sen itseensä, huutakaa huutakaa nyt Jeesuksen opetuslapset että taivaallinen vanhin vielä palaisi kerran teidän tykönne ja antaisi teille vielä juottaa sitä kallista verta joka hukkaan valui maan rakoon! Pian tulee pakkaset ja rajuilmat ja talvirouta alkaa sydämiä kovettaa, ei taida silloin olla hyötyä enään siitä verestä joka on maahan vuotanut, huutakaa nyt siis Jeesuksen opetuslapset kuin veri vielä vuotaa, ennen kuin on myöhäistä ja kaikki kallis veri on maahan vuotanut, eikä Jumalan Poika enään löydä uskoa tämän maan päältä! Kiiruhtakaa pian niiden kristittyjen tykö joilla vielä on tallella tätä kallista Kristuksen verta, ennen kuin perkele ja maailma repii heidätkin halki ja veri vuotaa jälleen maahan ja menee hukkaan! Vielä on vähän aikaa, ja vielä on muutamia kristityitä jotka kantavat povessaan tätä kallista nardus voidetta eli öljyä! Huutakaa huutakaa heidän peräänsä ennen kuin on myöhäistä ja ovet suljetaan iankaikkisesti! Silloin lakkaa huuto ja ei teitä kukaan kuule enään! Karitsa ja morsian viedään hääsaaliin ja jotka ei kantanut kallista tavaraa eli öljyä jäävät ulkopuolelle tyhmät neitseet ynnä jumalattomien sielujen kanssa heitetään tuliseen järveen iankaikkisesti!

        Sen verran sanon tuosta etten minä sitä kopioinut. Jos minä jollekin puhun nii en minä sitä tiedä, mutta jos tuntuu pistos sydämessä ota vaarin armonajastasi. Ei sinua iankaikkisesti kutsuta eikä Herra huuda sinun perääsi iankaikkisesti!

        En minä ole Laestadiusta 10vuoteen kuullut, jos minä häntä kopioin, niin en minä sitä kuitenkaan muististani tehnyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!

        Miksi sinä valehtelet? Tuollainen toiminta Jumalan lapsia kohtaan ei ole ollenkaan kristityn ihmisen toimintaa. Rukoile sen sijaan parannuksen armoa omalle kohdallesi, siitä tulisi iankaikkinen hyöty. Valehtelemalla et voita mitään, kerrot vain omasta surkeasta tilastasi tällä tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran sanon tuosta etten minä sitä kopioinut. Jos minä jollekin puhun nii en minä sitä tiedä, mutta jos tuntuu pistos sydämessä ota vaarin armonajastasi. Ei sinua iankaikkisesti kutsuta eikä Herra huuda sinun perääsi iankaikkisesti!

        En minä ole Laestadiusta 10vuoteen kuullut, jos minä häntä kopioin, niin en minä sitä kuitenkaan muististani tehnyt!

        minä minä minä...
        (6 / kuusi x minä, mistä se viestii, kysyn minä minä minä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä minä minä...
        (6 / kuusi x minä, mistä se viestii, kysyn minä minä minä)

        Niin että ymmärrät etten minä puhunut vaan Pyhä Henki.


      • Anonyymi

        Galatalaiskirje valaisee tota Paavali kun tietä vapauteen vanhasta hapatuksesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, no kuitenkin Jakob sanoo

        13. Jos joku kärsii vaivaa teidän seassanne, se rukoilkaan, jos joku on hyvällä mielellä, se veisatkaan virsiä.
        14. Jos joku sairastaa teidän seassanne, hän kutsukaan tykönsä seurakunnan papit, ja ne rukoilkaan hänen edestänsä, voidellen* häntä öljyllä Herran nimeen.
        15. Ja uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra ojentaa hänen, ja jos hän on syntiä tehnyt, niin ne hänelle anteeksi annetaan.
        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo*, koska se totinen on.
        17. Elias oli ihminen, niissä haluissa vikapää kuin mekin ja hän rukoili rukouksella, ettei pitänyt sataman, ja ei satanutkaan maan päällä kolmena vuotena ja kuutena kuukautena,
        18. Ja hän taas rukoili, ja taivas antoi sateen*, ja maa kasvoi hedelmänsä.
        19. Rakkaat veljeni, jos joku teistä eksyis totuudesta ja joku palauttais hänen,
        20. Se tietäkään, että joka syntisen palauttaa tiensä erehdyksestä, se vapahtaa sielun kuolemasta ja peittää syntein paljouden.

        Niin on myös kirjoitettu että Kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki lasketaan ihmiseen.

        Niin tota, ei joo kannata öljyä ottaa lamppuun pelkällä lampulla vaan!

        Apt 19. Edelleen kysyn sinulta Niin kuin apostoli kysyy apt19 luvussa:

        Saitteko te Pyhän Hengen kuin te uskoitte?

        Te ette nyt oikein älyä mikä on henki ja sen tehtävä. Ensinnäkin kaikille annetaan eri määrä uskoa ja eri tehtävät sekä sen mukaan mutta pääteema on todistaa Ristin naulitun antama anteeksi anto toiselta nimeltä sovitus lunastus. Redeemer. Inri. Alku ja loppu. Ettei niinkuin tarvi sekoilla hysteerisesti sen takia tai hormonien mukaan. Rauhallisesti vaan. Johtajilla ja apostoleilla oli ihan eri tehtävät kuin meillä tavallisilla täällä nykyään elävillä on ihan eri asia olla Pirkko Pielavedeltä kuin apostoli Paavali tarsosta tai Luukas Kreikasta. Nythän evankeliumi on 2000 vuotta jo pelastanut ilosanomana miljardit ihmisten sielut taivaaseen. Valtavat määrät. Ottaen huomioon että ennen ei ollut edes radioita TV tai painokoneita käsin kirjoitettiin viestejä puheella kerrottiin.Eihän nämä apostolit enää täällä ole kuolleet 2000 vuotta sitten jo. Teidän pitää ymmärtää teidän lahkoissa on hysteriaa. Pelkoja ja vikoilua. Ei kukaan tule Jeesuksen luokse uhkailulla syyttelyllä vikoilulla. Ihmiset tulee kristityiksi uskomalla ristiin naulittiuun eikä teidän uhkailuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole kyse Jeesuksen uskosta vaan puhtaasta omastatunnosta, jonka muutamat ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon menneet!

        1 Tim.1

        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

        Olisko tosta Timoteus ajasta tähän päivään noin 2000 vuotta eikä silloin ollut mitään nettiä TV tai autoja. Eli siis evankeliumi on ollut jo 2000 vuotta maan päällä ja kerännyt Jeesukselle väkeä kauan ennen yhtäkään leeviläistä täällä suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja älä sinä esikoiset ry lainen tule vapaita lapsia eksyttämään valkeuden enkelin kaavussa saatanan ikeeseen ja orjuuteen sillä SE joka on karitsan verellä puhtaaksi pesty on aivan lumivalkia omantunnon puolesta kaikesta synnistä ja AIVAN vapaa uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänellä on Jeesuksen nimen ja veren voima, mutta teillä uusiluterilaisilla on pelkästään Jeesuksen nimen voima, ei teillä ole ÖLJYÄ ELI JEESUKSEN VERTA LAMPUISSANNE KÄÄNTYKÄÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS!

        Onkohan teillä joku tauti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!

        Mikä sinä olet häpäisemään Jeesuksen ristiä tai uhkailemaan ihmisiä sillä tai myymään sitä tai sillä syyttämään tai huutelemaan hulluna täällä netissä missä muutkin lukee näitä sivuja kuten juutalaiset muslimit eläin uhraajat. Jotka tappaa kristittyjä et yhtään pysty hillitsemään itseäsi. Täälläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole kyse Jeesuksen uskosta vaan puhtaasta omastatunnosta, jonka muutamat ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon menneet!

        1 Tim.1

        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

        Voi perkele mikä perkele. Kiusaat kristittyjä kuin itse perkele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!

        Juutalaiset jäi pois armosta ei niitä mikään voi auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja antakaa kalliin Kristuksen veren teitä pestä ja puhdistaa mutta uskottomat kuulkoot vielä laki saarnaa, ei pidä Jeesuksen verta sian päälle laskea eikä Jeesuksen henkeä pilkkaajan päälle!

        Uskottomat äpärät ja kyykäärmeen sikiöt katselkoot vielä kuollutta hautaa ja tyhjiä kääriliinoja, ja herätkööt, mutta uskovaiset älkää seisoko enään Getsemanen mäellä, ei Jeesus ole ole siellä enään, vaan tulkaa Ristin puulle Golgatan mäelle ja katsokaa kuinka viattoman veri vuotaa , katsokaa kuinka hänen verensä vuotaa hänen haavoistaan, ja älkää sulkeko silmiänne, sillä se veri on teidän pelastuksenne sinetti! Ja ilman sitä verta ei teidän syntivelkaanne ole anteeksi annettu!

        Ja se veri vuotaa vieläkin avatuista haavoista, vielä on taivaan valtakunnan avaimet opetuslapsilla ja Kristuksen öljy eli veri vuotaa vielä sydämestä sydämeen elävätuntoisten uskovien Jeesuksen opetuslapsien sydämiltä! On annettu valta Jumalan lapsille todistaa syntejä anteeksi ja se valta on Jeesuksen veri se on kristityn sydämellä.

        Ei taida montaa kristittyä enään olla jolla olisi öljyä niin paljon että sitä taitaisi muille antaa.

        Niin on perkele ja maailma kristittyjen kimpussa ja taitaa pian kristityillekin käydä niin että se kallis sovintoveri valuu sieltä sydämen astioista maahan, ja silloin tulee suuri hätä opetuslapsien tykönä kuin näkyy että kallis Kristuksen veri joka on Golgatan ristillä vuotanut on vuotanut kaikki maahan, eikä sitä yksikään taitanut korjata talteen vaan maa imi sen itseensä, huutakaa huutakaa nyt Jeesuksen opetuslapset että taivaallinen vanhin vielä palaisi kerran teidän tykönne ja antaisi teille vielä juottaa sitä kallista verta joka hukkaan valui maan rakoon! Pian tulee pakkaset ja rajuilmat ja talvirouta alkaa sydämiä kovettaa, ei taida silloin olla hyötyä enään siitä verestä joka on maahan vuotanut, huutakaa nyt siis Jeesuksen opetuslapset kuin veri vielä vuotaa, ennen kuin on myöhäistä ja kaikki kallis veri on maahan vuotanut, eikä Jumalan Poika enään löydä uskoa tämän maan päältä! Kiiruhtakaa pian niiden kristittyjen tykö joilla vielä on tallella tätä kallista Kristuksen verta, ennen kuin perkele ja maailma repii heidätkin halki ja veri vuotaa jälleen maahan ja menee hukkaan! Vielä on vähän aikaa, ja vielä on muutamia kristityitä jotka kantavat povessaan tätä kallista nardus voidetta eli öljyä! Huutakaa huutakaa heidän peräänsä ennen kuin on myöhäistä ja ovet suljetaan iankaikkisesti! Silloin lakkaa huuto ja ei teitä kukaan kuule enään! Karitsa ja morsian viedään hääsaaliin ja jotka ei kantanut kallista tavaraa eli öljyä jäävät ulkopuolelle tyhmät neitseet ynnä jumalattomien sielujen kanssa heitetään tuliseen järveen iankaikkisesti!

        Et kai kristittyjä hauku sentään hauku muita uskontoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että ymmärrät etten minä puhunut vaan Pyhä Henki.

        Kyllä toi on vihasta ja sielullista hormoni toimintaa.


      • Anonyymi

        Jotta Kristus voisi lopun synneistä sovittaa no jäikö nyt joku synti sovittamatta sitten. Vikapäät iki syntiin on juutalaiset ei se kristityille kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole kyse Jeesuksen uskosta vaan puhtaasta omastatunnosta, jonka muutamat ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon menneet!

        1 Tim.1

        19. Ja pitäisit uskon ja hyvän omantunnon*, jonka muutamat ovat hyljänneet ja ovat uskon puolesta haaksirikkoon tulleet,

        Lestat. Taas pitänyt kristittyjä vastaan saatanalle laittajaiset hoito kokouksissa. Ollaan niin lain alaisia siellä Mooseksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nämä uusiliterilaiset eivät ymmärrä eivätkä äkää että puhdas omatunto ei liity uskoon mitenkään niin kaukana kuin on Itä Lännestä on myös usko -> puhtaasta omastatunnosta!

        Niin tulee usko Jeesuksen Kristuksen nimen kautta! Mutta puhdas omatunto Hänen verensä kautta! Että jokainen joka tunnustaa syntinsä ja sydämessään usko hänen nimensä päälle saa synnin anteeksi!

        Niin on selkeästi eroitettu usko ja synnintunnustus ja usko ja puhdas omatunto!

        Emme me tahdo niin opettaa, emmehän tahdo niin opettaa että huorintekijän tai murhaajan joka uskoon tulee, ei tarvisi tunnustaa rikoksiaan ihmisten edessä vaan että hän alkaisi niitä salaamaan?

        Emmehän sellaista opeta?

        Niin tulee hyvä omatunto synnintunnustuksen kautta ja Jeesuksen veren kautta, ja Usko Jumalan sanan kuulon kautta joka ainoastaan on usko Jeesuksen nimen päälle, ja ei siinä muuta voimaa ole kuin mitä Jeesuksen nimessä on, mutta Jeesuksen veren voima on sidottu synnin tunnustukseen!

        Niin on siis kaksi voimaa Kristuksessa mutta yksi Jeesus!

        Ja ne voimat ovat hänen henkensä ja hänen verensä!

        Usko hänen henkensä kautta annettu ja hyvä omatunto hänen verensä kautta puhdistettu!

        Ei kenenkään raiskatun tarvi tunnustaa mitä muut on tehnyt muuten niiden synnit on niiden uhrit on vapaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja älä sinä esikoiset ry lainen tule vapaita lapsia eksyttämään valkeuden enkelin kaavussa saatanan ikeeseen ja orjuuteen sillä SE joka on karitsan verellä puhtaaksi pesty on aivan lumivalkia omantunnon puolesta kaikesta synnistä ja AIVAN vapaa uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa, ja hänellä on Jeesuksen nimen ja veren voima, mutta teillä uusiluterilaisilla on pelkästään Jeesuksen nimen voima, ei teillä ole ÖLJYÄ ELI JEESUKSEN VERTA LAMPUISSANNE KÄÄNTYKÄÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS!

        Helluntailaiset ja vaparit Vainio ihmisiä ehkä enemmän kuin synagogat ja moskeijat jopa jehovat mormonit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja antakaa kalliin Kristuksen veren teitä pestä ja puhdistaa mutta uskottomat kuulkoot vielä laki saarnaa, ei pidä Jeesuksen verta sian päälle laskea eikä Jeesuksen henkeä pilkkaajan päälle!

        Uskottomat äpärät ja kyykäärmeen sikiöt katselkoot vielä kuollutta hautaa ja tyhjiä kääriliinoja, ja herätkööt, mutta uskovaiset älkää seisoko enään Getsemanen mäellä, ei Jeesus ole ole siellä enään, vaan tulkaa Ristin puulle Golgatan mäelle ja katsokaa kuinka viattoman veri vuotaa , katsokaa kuinka hänen verensä vuotaa hänen haavoistaan, ja älkää sulkeko silmiänne, sillä se veri on teidän pelastuksenne sinetti! Ja ilman sitä verta ei teidän syntivelkaanne ole anteeksi annettu!

        Ja se veri vuotaa vieläkin avatuista haavoista, vielä on taivaan valtakunnan avaimet opetuslapsilla ja Kristuksen öljy eli veri vuotaa vielä sydämestä sydämeen elävätuntoisten uskovien Jeesuksen opetuslapsien sydämiltä! On annettu valta Jumalan lapsille todistaa syntejä anteeksi ja se valta on Jeesuksen veri se on kristityn sydämellä.

        Ei taida montaa kristittyä enään olla jolla olisi öljyä niin paljon että sitä taitaisi muille antaa.

        Niin on perkele ja maailma kristittyjen kimpussa ja taitaa pian kristityillekin käydä niin että se kallis sovintoveri valuu sieltä sydämen astioista maahan, ja silloin tulee suuri hätä opetuslapsien tykönä kuin näkyy että kallis Kristuksen veri joka on Golgatan ristillä vuotanut on vuotanut kaikki maahan, eikä sitä yksikään taitanut korjata talteen vaan maa imi sen itseensä, huutakaa huutakaa nyt Jeesuksen opetuslapset että taivaallinen vanhin vielä palaisi kerran teidän tykönne ja antaisi teille vielä juottaa sitä kallista verta joka hukkaan valui maan rakoon! Pian tulee pakkaset ja rajuilmat ja talvirouta alkaa sydämiä kovettaa, ei taida silloin olla hyötyä enään siitä verestä joka on maahan vuotanut, huutakaa nyt siis Jeesuksen opetuslapset kuin veri vielä vuotaa, ennen kuin on myöhäistä ja kaikki kallis veri on maahan vuotanut, eikä Jumalan Poika enään löydä uskoa tämän maan päältä! Kiiruhtakaa pian niiden kristittyjen tykö joilla vielä on tallella tätä kallista Kristuksen verta, ennen kuin perkele ja maailma repii heidätkin halki ja veri vuotaa jälleen maahan ja menee hukkaan! Vielä on vähän aikaa, ja vielä on muutamia kristityitä jotka kantavat povessaan tätä kallista nardus voidetta eli öljyä! Huutakaa huutakaa heidän peräänsä ennen kuin on myöhäistä ja ovet suljetaan iankaikkisesti! Silloin lakkaa huuto ja ei teitä kukaan kuule enään! Karitsa ja morsian viedään hääsaaliin ja jotka ei kantanut kallista tavaraa eli öljyä jäävät ulkopuolelle tyhmät neitseet ynnä jumalattomien sielujen kanssa heitetään tuliseen järveen iankaikkisesti!

        Joo helluntailainen mies lähti Venäjälle viemään varastettua tavaraa ja nai venäläisen naisen raskaaksi mies oli naimissa no ei se mitään toinen lähti viemään Raamattuja Venäjälle mukana tuli 9 kpl venäläistä Suomeen ja se alkoi rahasta myydä sitten ohjelmia ja kirjoja Raamatusta. Juu. No yksi hellari meni Aasian pattajalle naimaan toinen toi vaimon sieltä ja yksi otti albaaniasta muslimi vaimon. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että ymmärrät etten minä puhunut vaan Pyhä Henki.

        Aika usein sanotaan Jumalan sanoneen jotain eikä se ole sanonut. Nimittäin kaikki on tehty ristillä ✝️. Siinä Jumala puhuu sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestat. Taas pitänyt kristittyjä vastaan saatanalle laittajaiset hoito kokouksissa. Ollaan niin lain alaisia siellä Mooseksen kanssa.

        Ei se tarkoita kun ihmiset väsyy ja menee juomaan drinkin tai harrastaa liikuntaa että on luopunut Jeesuksesta Jeesus on aina kristityssä tietysti. Missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, no kuitenkin Jakob sanoo

        13. Jos joku kärsii vaivaa teidän seassanne, se rukoilkaan, jos joku on hyvällä mielellä, se veisatkaan virsiä.
        14. Jos joku sairastaa teidän seassanne, hän kutsukaan tykönsä seurakunnan papit, ja ne rukoilkaan hänen edestänsä, voidellen* häntä öljyllä Herran nimeen.
        15. Ja uskon rukous parantaa sairaan, ja Herra ojentaa hänen, ja jos hän on syntiä tehnyt, niin ne hänelle anteeksi annetaan.
        16. Tunnustakaat toinen toisellenne teidän rikoksenne ja rukoilkaat toinen toisenne edestä, että te terveeksi tulisitte. Vanhurskaan rukous voi paljo*, koska se totinen on.
        17. Elias oli ihminen, niissä haluissa vikapää kuin mekin ja hän rukoili rukouksella, ettei pitänyt sataman, ja ei satanutkaan maan päällä kolmena vuotena ja kuutena kuukautena,
        18. Ja hän taas rukoili, ja taivas antoi sateen*, ja maa kasvoi hedelmänsä.
        19. Rakkaat veljeni, jos joku teistä eksyis totuudesta ja joku palauttais hänen,
        20. Se tietäkään, että joka syntisen palauttaa tiensä erehdyksestä, se vapahtaa sielun kuolemasta ja peittää syntein paljouden.

        Niin on myös kirjoitettu että Kätten päälle-panemisen kautta Pyhä Henki lasketaan ihmiseen.

        Niin tota, ei joo kannata öljyä ottaa lamppuun pelkällä lampulla vaan!

        Apt 19. Edelleen kysyn sinulta Niin kuin apostoli kysyy apt19 luvussa:

        Saitteko te Pyhän Hengen kuin te uskoitte?

        Kysytään nyt miksi te laitatte saatanalle ihmisiä joissa on usko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti oli jatkoa edelliseen. Vaito on uskossaan seonnut ja sokaistunut kuin silmänsä lokinpaskaan kastanut vanhus, hiero nyt linnut paskat silmistäsi ja herää näkemään, Jumalan valtakunta on uskon ja voiman kautta ilmoitettu Hengessä!

        Hengen kautta olemme uskon saaneet se on syttynyt meidän sydämessämme Jumalan sanan kuulon alla! Mutta EI ole siinä koko kristillisyys siinä on Henki ja usko ilmoitettu vasta, vielä uupuu voima vielä uupuu kallis Kristuksen veri joka pesee ja puhdistaa omantunnon ja sydämen kaikesta saastasta!

        Kristuksen veren voima, se on koko Ristinkuoleman tärkein elementti ja te olette sen hyljänneet ja pois poikenneet kaikesta kalleimmasta Jumalan Pojan armo lahjasta hänen verestään! Ei ole usko ja Henki mitään ilman voimaa eli verta eli öljyä! Ilman öljyä ei lamppu anna valoansa!

        Tehkää siis parannus ja palatkaa!

        Ihminen, joka uskoo vain esikoislestadiolaisella rukoushuoneella oltavan "Jumalan sanan kuulon alla", on harhaoppinen, hengellisesti sokea raukka.

        Mutta ymmärrän heitä, pitkäainainen aivopesu on tehnyt tehtävänsä.

        Ajattelen, että heillä ei kovin monella kiivaimmista ole mahdollisuutta palata oikeaan uskoon. Ja saarnaajilla maailman kunnia tekee sen mahdottomaksi, vaikka ymmärtävät ehkä enemmän siitä mistä toiminnassa on pohjimmiltaan kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä valehtelet? Tuollainen toiminta Jumalan lapsia kohtaan ei ole ollenkaan kristityn ihmisen toimintaa. Rukoile sen sijaan parannuksen armoa omalle kohdallesi, siitä tulisi iankaikkinen hyöty. Valehtelemalla et voita mitään, kerrot vain omasta surkeasta tilastasi tällä tavoin.

        Minkään pienen lahko-opin, kuten Esikoislestradiolaiset ry:n kannattajat ja jäsenet, eivät ole YKSIN mitään "Jumalan lapsia", ymmärrä se.
        Valehtelemalla et voita mitään, kerrot vain omasta surkeasta tilastasi tällä tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysytään nyt miksi te laitatte saatanalle ihmisiä joissa on usko Jeesukseen.

        Erittäin hyvä kysymys jokaiselle esikoislestadiolaiselle!!!

        No taitaa alkaa se höpinä ja jupina, että "methän olhaan vain yksin se lammashuonhe, jonkha kautha voit autuaakhsi tulla"?

        Näinkö on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkään pienen lahko-opin, kuten Esikoislestradiolaiset ry:n kannattajat ja jäsenet, eivät ole YKSIN mitään "Jumalan lapsia", ymmärrä se.
        Valehtelemalla et voita mitään, kerrot vain omasta surkeasta tilastasi tällä tavoin.

        Mutta ovat kuitenkin, mitä siitä väittelemään…


    • Anonyymi

      Tyhjänpäiväistä kiistelyä ihmisiltä jotka eivät tunne edes kristinusko perusteitakaan, silti yritetään toimia opettajina Kristuksessa Jumala omiksi lunestetuille. Kyllähän tyhjän tynnyrin kolinan Jumalan sanasta erottaa heti, kun on täyteen aikuisuuteen jo kypsynyt kristitty.

      • Anonyymi

        Mitäs sinä tunnet muuta kuin lihasi ja huoruuden kiiman. Minä tunnen Pyhän Hengen ja hän minut.


      • Anonyymi

        Vain lapsenmielisille taivas aukeaa, mene sinä vaan sinne aikuisten paikkaan eli helvettiin jos et tee parannusta ajassa!


      • Anonyymi

        Käänny ja tee parannus Sodoman ja Gomorran synneissä elävä Jeesuksen ristin vihollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sinä tunnet muuta kuin lihasi ja huoruuden kiiman. Minä tunnen Pyhän Hengen ja hän minut.

        Aivan sieltä se vihan henki taas nousi HUORUUDEN KIIMAN ......oikeat Jeesuksen omat tuntee rakkaudesta eikä VIHASTA MITÄ SINÄ TUNNET.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käänny ja tee parannus Sodoman ja Gomorran synneissä elävä Jeesuksen ristin vihollinen.

        IHAN VAAN TIEDOKSI Sodoman synti oli väkivalta raiskaukset ja Ilmestyskirjan mukaan Israel Jerusalem on se Sodoman ja harmageddon alue.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain lapsenmielisille taivas aukeaa, mene sinä vaan sinne aikuisten paikkaan eli helvettiin jos et tee parannusta ajassa!

        Sitä on sitten jääty lapsen tasolle .....opetuslapsia tuli apostoleja kun ne kasvoi täysi ikään uskossa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sinä tunnet muuta kuin lihasi ja huoruuden kiiman. Minä tunnen Pyhän Hengen ja hän minut.

        Juutalaiset pyörittää viinabaareja käy niille saarnaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sinä tunnet muuta kuin lihasi ja huoruuden kiiman. Minä tunnen Pyhän Hengen ja hän minut.

        HUORUUDEN kotimaiset menee naimisiin synnyttää lapsia harkitusti käyttää ehkäisyä kouluttaa lapset ja hoitaa kodin lapset elää uskossa ristiin eikä omiin tekoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset pyörittää viinabaareja käy niille saarnaamassa.

        Jämsän venäläinen juutalainen ✡️🇮🇱🐓🐓👿 kahvila niiden ja pulteri Tampereella. Tampereen stoccan k market veti pohjat lihatiskillä kokonaisia nylhettyjä kaneja korvatkin. Mässäys uhratkaa ihmeessä OINAITA 🐑🐑🐑🐐🐐🐐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sinä tunnet muuta kuin lihasi ja huoruuden kiiman. Minä tunnen Pyhän Hengen ja hän minut.

        No jo. Itsekään et tuota usko, kirjoittelet vain.


    • Anonyymi

      Joka vihaa Jeesuksen verta HÄN ON Jeesuksen ristin vihollinen ja ei Jeesuksen opetuslapsi!

      Siksi te vainoatte elävää seurakuntaa joka kuitenkin on totuuden patsas ja perustus!(en minä tosin sitäkään tiennyt mutta Pyhä Henki kirkasti ja nyt minä tarkastin sen jälkeen kuin kirjoitin)

      Tim.3
      15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.

      Ja samassa luvussa oli myös yksi toine hyvä jae.

      9. Jotka uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa pitävät,

      • Anonyymi

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?

        Ilman Jeesuksen veren voimaa heidän omatunnot ovat sidotut heidän lamppunsa eivät pala! Mitä hyödyttää pimeä lamppu, mitä hyödyttää kuollut Kristus? Juo nyt sen kuolleen Kristuksen veri että hän eläväksi tulisi sinussa! Mutta kuinkas taidat juoda kun se on vuotanut maahan?

        Kuinkas juot siis?

        Et taida juoda ellet tule opetuslasten tykö ja kysy Jeesuksen opetuslapsilta voisivatko he antaa astioistaan vähän sinullekin sitä verta jota heillä on asioissaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?

        Taidat olla se pimeyden enkeli joka tekeytyy valkeuden enkeliksi eikö niin Judas iskariot 30 hopearahaa


      • Anonyymi

        Joo toiset ei voi uskoa on muissa uskonnoissa. Te nyt vaan köyttä useimmin niiden kimppuun jotka uskoo . Menette huutelemaan moskeijaan Jeesuksen vihaajille tai synagogilla. Budhan temppeliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Jeesuksen veren voimaa heidän omatunnot ovat sidotut heidän lamppunsa eivät pala! Mitä hyödyttää pimeä lamppu, mitä hyödyttää kuollut Kristus? Juo nyt sen kuolleen Kristuksen veri että hän eläväksi tulisi sinussa! Mutta kuinkas taidat juoda kun se on vuotanut maahan?

        Kuinkas juot siis?

        Et taida juoda ellet tule opetuslasten tykö ja kysy Jeesuksen opetuslapsilta voisivatko he antaa astioistaan vähän sinullekin sitä verta jota heillä on asioissaan!

        Jassoo hellareissa on apostolit tosin vääriä mutta on. Harmageddon on Israelissa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?

        Onkohan imuri syntiä kun joku varasti imurin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Jeesuksen veren voimaa heidän omatunnot ovat sidotut heidän lamppunsa eivät pala! Mitä hyödyttää pimeä lamppu, mitä hyödyttää kuollut Kristus? Juo nyt sen kuolleen Kristuksen veri että hän eläväksi tulisi sinussa! Mutta kuinkas taidat juoda kun se on vuotanut maahan?

        Kuinkas juot siis?

        Et taida juoda ellet tule opetuslasten tykö ja kysy Jeesuksen opetuslapsilta voisivatko he antaa astioistaan vähän sinullekin sitä verta jota heillä on asioissaan!

        Kenelle sinä nyt tässä huudat juutalaisille vai ? Romaneille???


      • Anonyymi

        Lestat on menettänyt järkensä hei kynsilakka syntiä oikeesti. Teidän omat ajatukset on syntiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?

        Ai juutalaisten ja muslimien vai. Niin. Nehän uhraa elukoita.


      • Anonyymi

        Juutalaiset RAKASTAA UHRIELUKOITTEN VERTA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät he voi pitää puhdasta omaatuntoa ilman Jeesuksen verta, siksi he puhuvatkin vain uskosta!

        Kuitenkaan ei heillä ole öljyä eli verta eli puhdasta omaatuntoa niin mitä heitä hyödyttää heidän kuollut uskonsa?

        Juutalaisemuslimit uhraa täällä ELUKOIDEN VERTA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla se pimeyden enkeli joka tekeytyy valkeuden enkeliksi eikö niin Judas iskariot 30 hopearahaa

        Mieti vielä vähän, voisitko se olla sinä eikä hän. Se juudas, joka vain katsoit meitä.


    • Anonyymi

      Missä nyt on kerskauksenne te kuolleen uskon tunnustajat jotka kuolleesta Kristuksesta kerskaatte! Menkää pian pois haaskan luota, ei taida kuollut Kristus teitä enään auttaa, hänen verensä on jo vuotanut maahan, ei hänen kuolleesta ruumiistaan enään vuoda mitään, se veri on valunut maahan ja mennyt hukkaan! Etsikää nyt Jeesuksen lampaita jos heillä taitaa olla säilössä tuota Karitsan verta, mutta ette taida löytää Jeesuksen lampaita kun perkele on kääntänyt teidän silmänne ylösalaisin näkemään valkeuden lapset pimeyden lapsina ja pimeyden lapset valkeuden lapsina!

      Itkekää nyt te alastomat raukat alastomuuttanne, mutta ei taida teitä puettaa kukaan muu kuin Paimen itse, mutta hän on nyt kuollut ja noussut ylös! Ja kaitsee hänen lapsilaumaansa ja ei ole teillä Paimenta jos ette tule sinne missä Paimen kaitsee laumaansa eli Jumalan elävään seurakuntaan!

    • Anonyymi

      Hyi saatana mitä verellä läträämistä ja kannibalismia uskovaiset ovat todellakin sairasta porukkaa en yhtään ihmettele että ovat vuosisatojen aikana murhanneet ristiretkillään järjettömän määrän viattomia ihmisiä..

      • Anonyymi

        Ei kristityt oo vääriä profeettoja on kaikissa uskonnoissa ja vääriä jeesuksia huumeissa tai vihassa on niitä budhan gurujakin ihan noitia ja velhoja ja shamaaneja tai kabbalisteja. New age uskonnossa on paljon noitia myös. Kyllä Egyptissä woodoo noidat ja poppamiehet löytyy budhaltakin. Mikään ääri fanaattisuus ei kannata eikä ne sun elukkauhrit sua auta tai pelasta mistään ne vaan muistuttaa synnistä. Se että kristittyjä on vainottu ja ne puolustautuu ei ole mitään väärää puolustautua. Tietysti kun taloja ryöstellään työkoneita on pakko ottaa puolustus asenne.


      • Anonyymi

        Mainitsit kiduttajasi nimen, pääasia että kuitenkin tiedät olevasi menossa helvettiin, ellei Kristuksen veri saa puhdistaa sinua synneistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kristityt oo vääriä profeettoja on kaikissa uskonnoissa ja vääriä jeesuksia huumeissa tai vihassa on niitä budhan gurujakin ihan noitia ja velhoja ja shamaaneja tai kabbalisteja. New age uskonnossa on paljon noitia myös. Kyllä Egyptissä woodoo noidat ja poppamiehet löytyy budhaltakin. Mikään ääri fanaattisuus ei kannata eikä ne sun elukkauhrit sua auta tai pelasta mistään ne vaan muistuttaa synnistä. Se että kristittyjä on vainottu ja ne puolustautuu ei ole mitään väärää puolustautua. Tietysti kun taloja ryöstellään työkoneita on pakko ottaa puolustus asenne.

        Lpopeta tuo budhasta lörpöttely, vakavilla asioilla.

        Ellet tunne kristinuskoa, niin jätä vastaileminen meille, jotka tunnemme Kristuksen ja kristinuskon ja osaamme vastata saatanan orjille oikeat vastaukset, unohtamatta tärkeintä, eli mahdollisuutta kääntyä ja pelastua.


      • Anonyymi

        HYI SAATANA JUUTALAINEN MUSLIMI UHRAA ELUKAN VERTA SYÖ VERISIÄ LIHOJA KUIN ALKUASUKAS VEREN SYÖMINEN ON KIELLETTY ELUKAN VEREN. HYI.


    • Anonyymi

      HP.

    • Anonyymi

      Jos on tehnyt rikoksia käy kertomassa poliisille kuten murhat varkaudet väärennökset ja väkivallan . Piraattituotteet huijaukset varastetut työkoneet huonekalut kodinkoneet vaatteet....korut....

      • Anonyymi

        Poliisi ei valitettavasti voi pelastaa ketään helvetistä. Kääntymys, Jumalan armon vastaanottaminen Jeesuksen nimessä ja veressä, on keskeinen asia.

        Maalliset asiat hoidetaan sitten maallisen lain ja järjestyksen mukaan, kun niiden aika on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi ei valitettavasti voi pelastaa ketään helvetistä. Kääntymys, Jumalan armon vastaanottaminen Jeesuksen nimessä ja veressä, on keskeinen asia.

        Maalliset asiat hoidetaan sitten maallisen lain ja järjestyksen mukaan, kun niiden aika on.

        Meille on kauppojen lihatiskillä tuotu verisiä lihoja YMMÄRRÄTTE TERVEYS VAARAT HETI JOS JÄRKI TOIMII.


    • Anonyymi

      Olkaa rohkeat ja älkää epäilkö uskossanne ettei teitä syöstäisi jyrkänteeltä alas kuolemaan! Mutta rohkeat saavat istuimen Herran huoneesta, mutta pelkurit putoaa äkisti alas kadotukseen!

      Ruokkikaa vielä isoovia, jotka teidän ruumistanne tappaa tahtovat, syöttäkää heitä , jotka teitä vihaavat, olkaa laupiaat heitä kohtaan, että hekin tulisivat tuntemaan teidän Jumalanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ja Israelin Jumalan!

      Mutta sellainen ajatus on vielä ollut, että onko Jeesus nyt pahuuden peite kuin syntisi joudumme hänen päällensä uskomaan? Ei, vaan tunnustakaa syntinne niin on Jumala teille armollinen!

      • Anonyymi

        Mm sen takia tulee saarnata synti synniksi ettemme me uskoisi Jeesukseen hyvinä ja hurskaina ja Pyhinä itsessämme ilman Pyhää Henkeä, siis itse pyhyydessä. Mutta koska synti saarnaataan synniksi, joudumme me uskomaan syntimme tuntevina Jumalan Pojan päälle, ja myös sen takia että me puhdistaisimme itseämme Jeesuksen verellä! Ei terveet tarvitse parantajaa mutta se on harha luulo, ettei terveet uskoisi, myös perkeleet uskovat Jumalaan ja vapisevat hänen edessään!

        Myös perkeleillä on Jumalan armolahjat vaikka ovat langenneita, ei armolahjatkaan mitään todista!

        Vaan että tunnustaa syntinsä Jumalan ja ihmisten edessä ja uskoo Jumalan Pojan päälle ja antaa hänen puhdistaa hänen verellään itsensä kaikesta saastasta! Se on että saa sen armon, että voi syntisenä uskoa hänen päällensä ja ottaa vastaan pelastuksen armon hänen veressään!


    • Anonyymi

      Oi jos jokainen perkeleen ja saatanaa palvova ymmärtäisi sen, että kaikki saatanan perkeleen voima joka heissä on eli pahuudesta ei siis se pahuus vaan se pahuuden voima, että hän eli saatana on sen Jumalalta! Oi jos sinä näkisit sen, kuinka pieni on saatana Jumalan edessä!

      Hän vapisee Jumalan edessä, saatana joka ihmisten edessä vahva on hän, hän vapisee Jumalan edessä!
      Ei hänellä ole yhtään voimaa ilman Jumalaa!

      Mutta miksi Jumala sallii sen, Jumala salli myös saatanan langeta pois paratiisista! Hän ei ollut uskollinen Jumalalle!

      Kuuletkos sinä joka tänäpäivänä olet epäuskoinen! Oletkos sinä uskollinen Jumalalle?

      Oletkos koskaan ajatellut, että sinua koetellaan?

      • Anonyymi

        "Oi jos jokainen perkeleen ja saatanaa palvova ymmärtäisi sen, että kaikki saatanan perkeleen voima joka heissä on eli pahuudesta ei siis se pahuus vaan se pahuuden voima, että hän eli saatana on sen Jumalalta! Oi jos sinä näkisit sen, kuinka pieni on saatana Jumalan edessä!"


        Oletpa kova kiroilemaan.
        Tiedätkö että uskonnossasi jumala vaatii vain uskoa olemassa oloonsa ihmiseltä se tekee ihmisestä jumalan palvojan .
        Tiedätkö että uskontosi perkeleet ja saatanat eivät vaadi sen enempää ihmiseltä ,uskon vain olemassa oloonsa se tekee ihmisestä saatana palvojan .Sinä tunnut uskovan saatanan olemassa oloon ja näin ollen olet saatanaan uskova ja siten saatanan palvoja .

        Itselleni kyseiset hahmot jumalat ja saatanat eivät ole muita kuin taruhahmoja .


        "Kuuletkos sinä joka tänäpäivänä olet epäuskoinen! Oletkos sinä uskollinen Jumalalle?"

        En usko taruhahmoihin en menninkäisiin en jumaliin mutta jos uskoni jumalan olemassa oloon olisi edes puoleksi yhtä vahva kuin sinun uskosi saatanan olemassa oloon minua varmaan sanottaisiin uskovaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oi jos jokainen perkeleen ja saatanaa palvova ymmärtäisi sen, että kaikki saatanan perkeleen voima joka heissä on eli pahuudesta ei siis se pahuus vaan se pahuuden voima, että hän eli saatana on sen Jumalalta! Oi jos sinä näkisit sen, kuinka pieni on saatana Jumalan edessä!"


        Oletpa kova kiroilemaan.
        Tiedätkö että uskonnossasi jumala vaatii vain uskoa olemassa oloonsa ihmiseltä se tekee ihmisestä jumalan palvojan .
        Tiedätkö että uskontosi perkeleet ja saatanat eivät vaadi sen enempää ihmiseltä ,uskon vain olemassa oloonsa se tekee ihmisestä saatana palvojan .Sinä tunnut uskovan saatanan olemassa oloon ja näin ollen olet saatanaan uskova ja siten saatanan palvoja .

        Itselleni kyseiset hahmot jumalat ja saatanat eivät ole muita kuin taruhahmoja .


        "Kuuletkos sinä joka tänäpäivänä olet epäuskoinen! Oletkos sinä uskollinen Jumalalle?"

        En usko taruhahmoihin en menninkäisiin en jumaliin mutta jos uskoni jumalan olemassa oloon olisi edes puoleksi yhtä vahva kuin sinun uskosi saatanan olemassa oloon minua varmaan sanottaisiin uskovaiseksi.

        Saatana tosin ruokkii lihan himoilla ja elämän hekumalla mutta Jumala ruokkii armolla ja laupeudella!

        Et sinä tosin sitä näe eli äkkää että on lihan himot ja elämän hekuma että ne ei ole ihmisestä eikä Jumalasta vaan saatanasta! Mutta koska et sitä äkää, niin minä toivoisin ettäs sinä äkäisit sen armon joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitettu uskon kautta pienille!

        Mutta se pienuus tosin vaatii sen, ettäs sinä tulisit tuntemaan omat vikasi ja näin ollen Kristuksen armon suuruuden!

        Mutta jos et sinä juurta tunne niin ei kauaa mene kuin siemen on jo kuollut pois!

        Siksi me tahdomme ensiksi juurruttaa ja vasta sen jälkeen kasvattaa siemenen!

        Tosin siihen viereen juurtuu myös ohdakkeita! Jotka eivät ole siemenestä kasvaneet vaan orjantappuroista!

        Emme myös tahdo niitä ohdakkeita pois leikkaa ettei vahingossa tulisi myös hyvää leikattua!

        Orjantappurat nyt kasvaa myös ristiinnaulitun Jeesuksen päässä! Mutta emme me tahdo orjantappuroista fiikunia hakea eli hedelmää ohdakkeista vaan fiikunoita fiikunapuusta eli hedelmää ylösnousseens Kristuksen ja Jeesuksen verestä!

        Että se joka veren kautta puhdistettu on ja synnin tunnon kautta juurtunut taitaa kyllä kantaa eli kasvaa hedelmää monin kerroin ja elon Herra saa kyllä niittää siitä siunauksen!

        Mutta ohdakkeet palaa kerran tulisessa järvessä iankaikkisesti! Mutta ei meidän opetuksemme pää paino siinä ole, että tuomita ohdakkeet, tuomitkoot Jumala! Vaan me tahdomme kylvää siementä ja toivoa että se lankeaisi hyvään maahan ja kantaisi hedelmää kärsivällisyydessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana tosin ruokkii lihan himoilla ja elämän hekumalla mutta Jumala ruokkii armolla ja laupeudella!

        Et sinä tosin sitä näe eli äkkää että on lihan himot ja elämän hekuma että ne ei ole ihmisestä eikä Jumalasta vaan saatanasta! Mutta koska et sitä äkää, niin minä toivoisin ettäs sinä äkäisit sen armon joka Kristuksessa Jeesuksessa ilmoitettu uskon kautta pienille!

        Mutta se pienuus tosin vaatii sen, ettäs sinä tulisit tuntemaan omat vikasi ja näin ollen Kristuksen armon suuruuden!

        Mutta jos et sinä juurta tunne niin ei kauaa mene kuin siemen on jo kuollut pois!

        Siksi me tahdomme ensiksi juurruttaa ja vasta sen jälkeen kasvattaa siemenen!

        Tosin siihen viereen juurtuu myös ohdakkeita! Jotka eivät ole siemenestä kasvaneet vaan orjantappuroista!

        Emme myös tahdo niitä ohdakkeita pois leikkaa ettei vahingossa tulisi myös hyvää leikattua!

        Orjantappurat nyt kasvaa myös ristiinnaulitun Jeesuksen päässä! Mutta emme me tahdo orjantappuroista fiikunia hakea eli hedelmää ohdakkeista vaan fiikunoita fiikunapuusta eli hedelmää ylösnousseens Kristuksen ja Jeesuksen verestä!

        Että se joka veren kautta puhdistettu on ja synnin tunnon kautta juurtunut taitaa kyllä kantaa eli kasvaa hedelmää monin kerroin ja elon Herra saa kyllä niittää siitä siunauksen!

        Mutta ohdakkeet palaa kerran tulisessa järvessä iankaikkisesti! Mutta ei meidän opetuksemme pää paino siinä ole, että tuomita ohdakkeet, tuomitkoot Jumala! Vaan me tahdomme kylvää siementä ja toivoa että se lankeaisi hyvään maahan ja kantaisi hedelmää kärsivällisyydessä!

        Ja se hyvä maa on siellä missä on suuret syntiset siellä kasvaa Kristuksen viinipuu josta tulee fiikunoita ja viinimarjoja!

        Siellä on juuret syvällä Kristuksen arvissa ja Jumalan taivaassa ankkuri kiinnitetty toivon kautta ja synnin velka maksettu veri hiellä ja priiskoitus verellä!

        Juurtukaa juurtukaa Jeesuksen opetuslapset ettei paha vihollinen pääsis katkaisemaan sidettä teidän ja Jumalan väliltä ja side on verinen sinetti joka on vedetty velkakirjan ylitse ja kallis Kristuksen veri joka vieläkin vuotaa syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta ilman juuria valuu se veri maahan ja menee hukkaan!

        Siksi pitää Jeesuksen opetuslapien ensin juurtua eli tulla syntisiksi lukittujen ovien takana ja vasta sitten tahtoo Jeesus ilmestyä heille!

        Että juuret ovat syvällä sydämessä kun synnin murhe on eläväksi tullut ja Kristuksen piina kirkastettu opetuslapsille ja on tullut raskas synnin murhe, vasta silloin on opetuslapsien sydämet juurtunut oikein, ja tällaiseen sydämen maahan kun lankeaa yksi veren pisara joka todistaa syntien anteeksi antamuksesta rauhan tervehdyksellä "rauha olkoon teidän kanssanne!" Silloin alkaa vasta siemen kasvamaan lehtehen ja kantamaan hedelmää!

        Mutta ilman juurta ei siemen idä!

        Siksi me saarnaamme ensiksi ihmisten omiatuntoja kohti synnin synniksi että heillä heräisi tarve sisimmässään ja he juurtuisivat sydämen maastaan riippuvaisiksi Jeesuksen armosta ja laupeudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se hyvä maa on siellä missä on suuret syntiset siellä kasvaa Kristuksen viinipuu josta tulee fiikunoita ja viinimarjoja!

        Siellä on juuret syvällä Kristuksen arvissa ja Jumalan taivaassa ankkuri kiinnitetty toivon kautta ja synnin velka maksettu veri hiellä ja priiskoitus verellä!

        Juurtukaa juurtukaa Jeesuksen opetuslapset ettei paha vihollinen pääsis katkaisemaan sidettä teidän ja Jumalan väliltä ja side on verinen sinetti joka on vedetty velkakirjan ylitse ja kallis Kristuksen veri joka vieläkin vuotaa syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta ilman juuria valuu se veri maahan ja menee hukkaan!

        Siksi pitää Jeesuksen opetuslapien ensin juurtua eli tulla syntisiksi lukittujen ovien takana ja vasta sitten tahtoo Jeesus ilmestyä heille!

        Että juuret ovat syvällä sydämessä kun synnin murhe on eläväksi tullut ja Kristuksen piina kirkastettu opetuslapsille ja on tullut raskas synnin murhe, vasta silloin on opetuslapsien sydämet juurtunut oikein, ja tällaiseen sydämen maahan kun lankeaa yksi veren pisara joka todistaa syntien anteeksi antamuksesta rauhan tervehdyksellä "rauha olkoon teidän kanssanne!" Silloin alkaa vasta siemen kasvamaan lehtehen ja kantamaan hedelmää!

        Mutta ilman juurta ei siemen idä!

        Siksi me saarnaamme ensiksi ihmisten omiatuntoja kohti synnin synniksi että heillä heräisi tarve sisimmässään ja he juurtuisivat sydämen maastaan riippuvaisiksi Jeesuksen armosta ja laupeudesta!

        Sitä tarkoittaa juurtuminen juurtua riippuvaiseksi Jeesuksen Kristuksen sovintoverestä!

        Ja se juurtuminen tapahtuu ainoastaan elävän synnin tunnon kautta!

        Tämän minä saarnaan saarnaajille jotka tahtovat pelkkää evankeliumia julistaa, koska minä en ole saarnaaja niin minä sitten opetan heitä!

        Juurruttakaa juurruttakaa ensin kuulijat ja vasta sitten kastelkaa siemen jonka kylvänneet olette, ilman juuria menee siemen hukkaa jonka kylvitte, siksi pitää ensin saarnata synnistä eli herättää omatunto eli tarve Jeesuksen vereen joka puhdistaa omantunnon!

        Ja kun juuret on syvälle kasvaneet, silloin alkaa siemen itämään ja se itää aina sinne asti, että viimein se puhkeaa lehtehen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tarkoittaa juurtuminen juurtua riippuvaiseksi Jeesuksen Kristuksen sovintoverestä!

        Ja se juurtuminen tapahtuu ainoastaan elävän synnin tunnon kautta!

        Tämän minä saarnaan saarnaajille jotka tahtovat pelkkää evankeliumia julistaa, koska minä en ole saarnaaja niin minä sitten opetan heitä!

        Juurruttakaa juurruttakaa ensin kuulijat ja vasta sitten kastelkaa siemen jonka kylvänneet olette, ilman juuria menee siemen hukkaa jonka kylvitte, siksi pitää ensin saarnata synnistä eli herättää omatunto eli tarve Jeesuksen vereen joka puhdistaa omantunnon!

        Ja kun juuret on syvälle kasvaneet, silloin alkaa siemen itämään ja se itää aina sinne asti, että viimein se puhkeaa lehtehen!

        Tosin hauskaahan näissä viesteissäni on etten näitä mieti yhtään silleen plim mitä mieleen juolahtaa, ja silti tuntuu että selkeämpää opetusta kuin 99%järki evankelistoilla jotka hirveesti änkyttää mitä pitäis puhua ja loppujen lopuksi ei tiedä itsekään mitä selittää. Vaikka en kyllä mäkään tiedä. Siis siinä mielessä onko asia aivan näin niin kuin sanoin koska en muista vaan puhun mitä annetaan niin ei sillä tavalla ole 100% varmuutta onko asia tosiaan näin. Mutta niin uskon. Miten sen voisin toisin olla jos se näin kirkastui? Silloin Jumala kirkastaa mitä sattuu! Eri asia on kirkastiko vai kirkastuiko sehän ei ole sama asia filosofisessa mielessä. Kuka siis kirkasti? No puhuinko jumalansanaa vastaan, osoittakaa minun lankeemukseni niin minä osoitan että meillä on eri Henki, joten turhaan osoitat, ellen minä tahdo tästä hengestä parannusta tehdä niin ei sinua hyödytä osoittaa minun lankeemustani, koska jos minä lankean niin hän on langennut eli minun henkeni joka sanan antaa eli onko se Jumalasta vai riettaasta lähtöisin, mutta se olisi hieman erikoista jos rietas käskee katumaan syntejä eli itseään ja kääntymään vapahtajan puoleen jota hän oli itse ristiinnaulitsemassa!

        Eli puhuuko rietas itseään vastaan ja tahtooko rietas särkeä oman työnsä eli koskas riettaasta on parantaja tullut? Jos hän tähänkin päivään asti on etsinyt missä hän saa kristityn lankeamaan pois elävästä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta niin kuinkas hän nyt yhtä-äkkiä tahtoo Jumalan ja Jeesuksen tykö ihmisiä johdattaa?

        Onko siis rietas parannuksen tehnyt?

        Ei rietas taida parannusta tehdä vaan rietas saa kristityn epäilemään että valkeus on pimeyttä ja pimeys valkeutta!

        Tosin ihmisjärki ei taida olla valkeutta eikä silleen pimeyttäkään vaan ihmistä itseään.

        Siinä siis voin olla langennut, eli järkeeni, mutta järjelläni en kuitenkaan puhu, mutta onko ne järjen aivoituksia jotka tulee kuin liukuhihnalta niin sitä en osaa sanoa.

        Mutta jos se mikä on järjestä johdattaa pimeydestä valkeuteen niin onko se paha vai hyvä asia?

        Eli onko elävästä Jumalasta Ja Jeesuksen sovitustyöstä tullut paha asia jos sen järjestä puhuu eli opettaa ja elävä sovintoveri kuitenkin vuotaa Kristuksesta ja ei ihmisestä?

        Kuinka minä teen elävästä Kristuksesta kuolleen jos minä järjestö puhun?

        Jos ei sovintoveri vuoda sydämeen silloin on Kristus kuollut ja ei ole merkitystä puhuinko järjellä vai Hengen kautta!

        Mutta jos Kristus elää, niin ei silloinkaan ole merkitystä puhunko järjellä vai Hengellä että ilo on kuitenkin siinä että Kristus elää sydämessä!

        Mutta jos Henki ilmoittaa jotain niin ilmoittakoot tai järki jotain opettaa niin opettakoon mutta kuitenkin niin että se on yhteinen sen opetuksen kanssa joka johdattaa taivaan kotiin ajassa ja iankaikkisuudessa! Silloin vasta tulee kompastus kuin elämän tie menee poikki, ja tie johdattelee elämän sijasta kuolemaan!

        Ei ole siis Pyhän Hengen ilmoituksiin sidottu taivaan valtakuntaa vaan Kristuksen ansioon ja kärsimiseen ja kuolemaan että syntinsä tunteva Kristukseen sydämestään juurtunut saa armosta kaikki synnit anteeksi uskon kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin hauskaahan näissä viesteissäni on etten näitä mieti yhtään silleen plim mitä mieleen juolahtaa, ja silti tuntuu että selkeämpää opetusta kuin 99%järki evankelistoilla jotka hirveesti änkyttää mitä pitäis puhua ja loppujen lopuksi ei tiedä itsekään mitä selittää. Vaikka en kyllä mäkään tiedä. Siis siinä mielessä onko asia aivan näin niin kuin sanoin koska en muista vaan puhun mitä annetaan niin ei sillä tavalla ole 100% varmuutta onko asia tosiaan näin. Mutta niin uskon. Miten sen voisin toisin olla jos se näin kirkastui? Silloin Jumala kirkastaa mitä sattuu! Eri asia on kirkastiko vai kirkastuiko sehän ei ole sama asia filosofisessa mielessä. Kuka siis kirkasti? No puhuinko jumalansanaa vastaan, osoittakaa minun lankeemukseni niin minä osoitan että meillä on eri Henki, joten turhaan osoitat, ellen minä tahdo tästä hengestä parannusta tehdä niin ei sinua hyödytä osoittaa minun lankeemustani, koska jos minä lankean niin hän on langennut eli minun henkeni joka sanan antaa eli onko se Jumalasta vai riettaasta lähtöisin, mutta se olisi hieman erikoista jos rietas käskee katumaan syntejä eli itseään ja kääntymään vapahtajan puoleen jota hän oli itse ristiinnaulitsemassa!

        Eli puhuuko rietas itseään vastaan ja tahtooko rietas särkeä oman työnsä eli koskas riettaasta on parantaja tullut? Jos hän tähänkin päivään asti on etsinyt missä hän saa kristityn lankeamaan pois elävästä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta niin kuinkas hän nyt yhtä-äkkiä tahtoo Jumalan ja Jeesuksen tykö ihmisiä johdattaa?

        Onko siis rietas parannuksen tehnyt?

        Ei rietas taida parannusta tehdä vaan rietas saa kristityn epäilemään että valkeus on pimeyttä ja pimeys valkeutta!

        Tosin ihmisjärki ei taida olla valkeutta eikä silleen pimeyttäkään vaan ihmistä itseään.

        Siinä siis voin olla langennut, eli järkeeni, mutta järjelläni en kuitenkaan puhu, mutta onko ne järjen aivoituksia jotka tulee kuin liukuhihnalta niin sitä en osaa sanoa.

        Mutta jos se mikä on järjestä johdattaa pimeydestä valkeuteen niin onko se paha vai hyvä asia?

        Eli onko elävästä Jumalasta Ja Jeesuksen sovitustyöstä tullut paha asia jos sen järjestä puhuu eli opettaa ja elävä sovintoveri kuitenkin vuotaa Kristuksesta ja ei ihmisestä?

        Kuinka minä teen elävästä Kristuksesta kuolleen jos minä järjestö puhun?

        Jos ei sovintoveri vuoda sydämeen silloin on Kristus kuollut ja ei ole merkitystä puhuinko järjellä vai Hengen kautta!

        Mutta jos Kristus elää, niin ei silloinkaan ole merkitystä puhunko järjellä vai Hengellä että ilo on kuitenkin siinä että Kristus elää sydämessä!

        Mutta jos Henki ilmoittaa jotain niin ilmoittakoot tai järki jotain opettaa niin opettakoon mutta kuitenkin niin että se on yhteinen sen opetuksen kanssa joka johdattaa taivaan kotiin ajassa ja iankaikkisuudessa! Silloin vasta tulee kompastus kuin elämän tie menee poikki, ja tie johdattelee elämän sijasta kuolemaan!

        Ei ole siis Pyhän Hengen ilmoituksiin sidottu taivaan valtakuntaa vaan Kristuksen ansioon ja kärsimiseen ja kuolemaan että syntinsä tunteva Kristukseen sydämestään juurtunut saa armosta kaikki synnit anteeksi uskon kautta!

        Mä oon sen aikaisemmin kin sanonut etten ota vastuuta puheistani vaan hän joka sanan antaa! Minä olen vain välikappale. Pidättäytyn kaikesta vastuusta.

        Ding Dongg lepKoita vintillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se hyvä maa on siellä missä on suuret syntiset siellä kasvaa Kristuksen viinipuu josta tulee fiikunoita ja viinimarjoja!

        Siellä on juuret syvällä Kristuksen arvissa ja Jumalan taivaassa ankkuri kiinnitetty toivon kautta ja synnin velka maksettu veri hiellä ja priiskoitus verellä!

        Juurtukaa juurtukaa Jeesuksen opetuslapset ettei paha vihollinen pääsis katkaisemaan sidettä teidän ja Jumalan väliltä ja side on verinen sinetti joka on vedetty velkakirjan ylitse ja kallis Kristuksen veri joka vieläkin vuotaa syntien anteeksi saamiseksi!

        Mutta ilman juuria valuu se veri maahan ja menee hukkaan!

        Siksi pitää Jeesuksen opetuslapien ensin juurtua eli tulla syntisiksi lukittujen ovien takana ja vasta sitten tahtoo Jeesus ilmestyä heille!

        Että juuret ovat syvällä sydämessä kun synnin murhe on eläväksi tullut ja Kristuksen piina kirkastettu opetuslapsille ja on tullut raskas synnin murhe, vasta silloin on opetuslapsien sydämet juurtunut oikein, ja tällaiseen sydämen maahan kun lankeaa yksi veren pisara joka todistaa syntien anteeksi antamuksesta rauhan tervehdyksellä "rauha olkoon teidän kanssanne!" Silloin alkaa vasta siemen kasvamaan lehtehen ja kantamaan hedelmää!

        Mutta ilman juurta ei siemen idä!

        Siksi me saarnaamme ensiksi ihmisten omiatuntoja kohti synnin synniksi että heillä heräisi tarve sisimmässään ja he juurtuisivat sydämen maastaan riippuvaisiksi Jeesuksen armosta ja laupeudesta!

        Teette nyt lopun noista kauppoihin tuoduista veristä lihavakuumipaketeista myös.


    • Anonyymi

      Synnittömyys ja viattomuus on koko kristillisyyden idea ja tavoite. Kyse on niin arkisesta asiasta kuin henkilökohtaisesta mielenterveydstä, rauhasta, ilosta ja energiasta. On vaikea ymmärtää miksi siitäkin voi olla kateellinen? Aina löytyy uskonveljiä ja siskoja jotka kyseenalaistavat vieraan ihmisen mielen hyvinvoinnin, ja juuri siihen moni ihmisiin luottava kompastuukin. Ikävä kyllä, näin on sanottava.

      Rikoksia varten on tuomioistuimet ja ihmisten väliset riidat selviävät puhumalla. Nuhteeton ei kenekään tarvitse olla eikä kaikista tarvitse pitää. Itsensä syyllistäminen milloin mistäkin vie elämästä ilon ja mielekkyyden.

      • Anonyymi

        Muista kuitenkin ettei kristitty saa tuntea olevansa synnitön. Ei sellaisella ole juurta joka itseään synnittömänä pitää. Tosin syntielämässä ei kuulu elää siinä olet oikeassa, mutta perkele kiusaa yötä ja päivää ja joskus tulee lankeemuksia. Silloin pitää vain uskoa Jeesukseen ja korjata ne viat Jeesuksen sovintoveren kautta puhdistaa omatunto puhtaaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kuitenkin ettei kristitty saa tuntea olevansa synnitön. Ei sellaisella ole juurta joka itseään synnittömänä pitää. Tosin syntielämässä ei kuulu elää siinä olet oikeassa, mutta perkele kiusaa yötä ja päivää ja joskus tulee lankeemuksia. Silloin pitää vain uskoa Jeesukseen ja korjata ne viat Jeesuksen sovintoveren kautta puhdistaa omatunto puhtaaksi!

        Muslimit juutalaiset vainoaa kristittyjä myös uhraa elukoita varastaa. Yrittäkää nyt viedä niitä pois täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kuitenkin ettei kristitty saa tuntea olevansa synnitön. Ei sellaisella ole juurta joka itseään synnittömänä pitää. Tosin syntielämässä ei kuulu elää siinä olet oikeassa, mutta perkele kiusaa yötä ja päivää ja joskus tulee lankeemuksia. Silloin pitää vain uskoa Jeesukseen ja korjata ne viat Jeesuksen sovintoveren kautta puhdistaa omatunto puhtaaksi!

        Huorat ja juopot menee taivaaseen ennen kuin te.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista kuitenkin ettei kristitty saa tuntea olevansa synnitön. Ei sellaisella ole juurta joka itseään synnittömänä pitää. Tosin syntielämässä ei kuulu elää siinä olet oikeassa, mutta perkele kiusaa yötä ja päivää ja joskus tulee lankeemuksia. Silloin pitää vain uskoa Jeesukseen ja korjata ne viat Jeesuksen sovintoveren kautta puhdistaa omatunto puhtaaksi!

        Mistä olet keksinyt tuonkin. Viattomuus ja synnittömyys on kristillisyyden tavoite. Muutenhan kyse on itsensä jatkuvasta syylliståmisestä ja elämänilon tukahduttamisesta. Synnittömyys on mielentila. Sen pitäisi vallita kaikkialla. Synti tarkoittaa itseasiassa juuri sitä mitä itse edustat. Kaikki epäaidot teoriat, ajatukset ja ideologiat jotka tuottavat ristiriitoja ovat sitä mitä uskonnollinen sana synti tarkoittaa. Kyse on aina henkilökohtaisesta asiasta. Ihmettelen suuresti näitä muka kristittyjä joiden pääasiana on syyttää ja syyllistää muita heidän oamsta elämästä. Kaiken huipuksi nämä henkilöt uskovat olevansa jonkinlaisia paimenia toisille ihmisille.

        Tee parannus ja yritä löytää parempoi suhde kanssaihmisiin. Muista myös se että mielenterveydessä ei ketään syyllistetä. Sellaisenkin papin olen tavannut joka tätä eroa ei ymmärtänyt. Hän toki toivoi että kristilisyys näkyisi mielenterveytenä, mutta kuten huomaamme ei siltä vaikuta. Kyse on juuri syyllistämisestä. Minusta se on kateutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä olet keksinyt tuonkin. Viattomuus ja synnittömyys on kristillisyyden tavoite. Muutenhan kyse on itsensä jatkuvasta syylliståmisestä ja elämänilon tukahduttamisesta. Synnittömyys on mielentila. Sen pitäisi vallita kaikkialla. Synti tarkoittaa itseasiassa juuri sitä mitä itse edustat. Kaikki epäaidot teoriat, ajatukset ja ideologiat jotka tuottavat ristiriitoja ovat sitä mitä uskonnollinen sana synti tarkoittaa. Kyse on aina henkilökohtaisesta asiasta. Ihmettelen suuresti näitä muka kristittyjä joiden pääasiana on syyttää ja syyllistää muita heidän oamsta elämästä. Kaiken huipuksi nämä henkilöt uskovat olevansa jonkinlaisia paimenia toisille ihmisille.

        Tee parannus ja yritä löytää parempoi suhde kanssaihmisiin. Muista myös se että mielenterveydessä ei ketään syyllistetä. Sellaisenkin papin olen tavannut joka tätä eroa ei ymmärtänyt. Hän toki toivoi että kristilisyys näkyisi mielenterveytenä, mutta kuten huomaamme ei siltä vaikuta. Kyse on juuri syyllistämisestä. Minusta se on kateutta.

        Synnittömyys on farisealaisuutta! Fariseusten ei tarvitse itkeä syntejään he ovat niin siveitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnittömyys on farisealaisuutta! Fariseusten ei tarvitse itkeä syntejään he ovat niin siveitä!

        Kuitenkaan Jeesus ei tullut heidän takia vaan syntisten takia jotka tuntevat rikoksensa ja huutavat hengessä auta meitä Jeesus Daavidin poika! Sellaisten takia Jumalan Poika tuli maan päälle antamaan Pyhyyden langenneille, mutta Pyhyys on Kristuksessa ei ihmisessä. Siinä on selvä ero, kristitty siis on syntinsä tunteva ja Pyhä samaan aikaan. Syntinen omasta puolesta mutta Pyhä Kristuksen uskosta ja hänen armostaan!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Keksi vaan sääntöjä lisää jookos?
      Etkö luota jumalaan edes hetken vertaa? Niin paljon kun on muutenkin tehnyt ihmeitä sinulta kysymättä?!

      • Anonyymi

        Mistä säännöistä puhut?

        Että ilman öljyä lamppu ei pala? Eihän se ole sääntö vaan fakta, vaikka kyllä se siinä mielessä sääntökin on että ilman öljyä se ei vain pala, mutta koskas kukaan wi voi pakottaa ottaamaan öljyä lamppuun, niin siksi se ei ole sääntö vaan neuvo ja kehoitus!

        Voit sinä toki kokeilla jos sinä pääset hääsaliin ilman öljyä lampussa mutta minä pelkään että sinulle käy huonosti ja siksi vain varoitan kaikkia, että kannattaa ottaa öljyä lamppuun ihan vaikka varmuudenkin vuoksi, ei se uskosta pois ole mutta sen voi ottaa siihen lisäksi että on usko ja öljyä, jos ilmeneekin viimeisenä päivänä ettei uskon lamppu alakaan palamaan ilman öljyä eli Jeesuksen verta joka puhdistaa omantunnon eli pimeän lampun valkeaksi! Eli pimeän omantunnon aivan lumivalkoiseksi!

        Ei tietenkään ole pakko, voihan sitä kokeilla pokerinaamalla jos sinne hääsaliin vaikka pääsisi parin perkeleen kanssa ja viinapullo povitaskussa ja huumekokkelia nenässä! Mutta minä epäilen että ilman öljyä ei taida yksikään astua sisälle taivaan valtakuntaan!


      • Anonyymi

        Pyhän Paavalin epistolasta roomalaisille 6luvusta!

        Omin sanoin
        Pyhityksen tiestä kaikille tiettäväksi uskon kuuliaisuudesta Jumalalle rauhaksi ja keskinäiseksi rakkaudeksi Jumalan voimassa, armo ja rauha lisääntykööt kaikkien teidän kanssanne, jotka Jumalaa palvelette mielenne yksinkertaisuudessa Jeesuksen Kristuksen uskon kautta hyvällä omalla tunnolla!

        10. Sillä sen, kuin hän kuollut on, sen hän synnille kuoli yhden kerran*; vaan sen, kuin hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11. Niin myös te siksi teitänne pitäkäät, että te olette kuolleet synnille, mutta elätte Jumalalle, Jesuksen Kristuksen meidän Herran kautta.
        12. II. Niin älkäät salliko synnin vallita kuolevaisessa ruumiissanne, niin että te häntä kuulisitte hänen himoissansa.
        13. Ja älkäät antako teidän jäseniänne vääryyden sota-aseiksi synnille, mutta antakaat teitänne Jumalalle*, niinkuin kuolleista eläviksi tulleet, ja teidän jäsenenne Jumalalle vanhurskauden sota-aseiksi.
        14. Sillä ei synnin pidä teitä vallitseman, ettette ole lain, vaan armon alla.
        15. Kuinkas siis? Pitääkö meidän syntiä tekemän, ettemme lain alla ole*, vaan armon? Pois se!
        16. Ettekö te tiedä, että jolle te annatte itsenne palvelioiksi kuulemaan, sen palveliat te olette, jolle te kuuliaiset olette*, taikka synnille kuolemaksi eli kuuliaisuudelle vanhurskaudeksi?
        17. Mutta Jumalan olkoon kiitos, että olitte synnin palveliat, mutta nyt te olette sydämestänne kuuliaiset sen opin esikuvalle, johonka te annetut olette.
        18. Ja että te olette vapahdetut synnistä, niin te olette vanhurskauden palvelioiksi tulleet.
        19. Minä puhun ihmisten tavalla, teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuutta ja vääryyttä palvelemaan vääryyteen, niin antakaat nyt jäsenenne vanhurskautta palvelemaan pyhitykseen.
        20. Sillä koska te olitte synnin palveliat, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        21. Mitä hedelmää siis teidän silloin niistä oli, joita te nyt häpeätte? Sillä niiden loppu on kuolema.
        22. Mutta että te nyt olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelioiksi tulleet, niin teillä on teidän hedelmänne pyhyyteen, mutta lopuksi ijankaikkinen elämä.
        23. Sillä kuolema on synnin palkka*, mutta ijankaikkinen elämä on Jumalan lahja Jesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Paavalin epistolasta roomalaisille 6luvusta!

        Omin sanoin
        Pyhityksen tiestä kaikille tiettäväksi uskon kuuliaisuudesta Jumalalle rauhaksi ja keskinäiseksi rakkaudeksi Jumalan voimassa, armo ja rauha lisääntykööt kaikkien teidän kanssanne, jotka Jumalaa palvelette mielenne yksinkertaisuudessa Jeesuksen Kristuksen uskon kautta hyvällä omalla tunnolla!

        10. Sillä sen, kuin hän kuollut on, sen hän synnille kuoli yhden kerran*; vaan sen, kuin hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11. Niin myös te siksi teitänne pitäkäät, että te olette kuolleet synnille, mutta elätte Jumalalle, Jesuksen Kristuksen meidän Herran kautta.
        12. II. Niin älkäät salliko synnin vallita kuolevaisessa ruumiissanne, niin että te häntä kuulisitte hänen himoissansa.
        13. Ja älkäät antako teidän jäseniänne vääryyden sota-aseiksi synnille, mutta antakaat teitänne Jumalalle*, niinkuin kuolleista eläviksi tulleet, ja teidän jäsenenne Jumalalle vanhurskauden sota-aseiksi.
        14. Sillä ei synnin pidä teitä vallitseman, ettette ole lain, vaan armon alla.
        15. Kuinkas siis? Pitääkö meidän syntiä tekemän, ettemme lain alla ole*, vaan armon? Pois se!
        16. Ettekö te tiedä, että jolle te annatte itsenne palvelioiksi kuulemaan, sen palveliat te olette, jolle te kuuliaiset olette*, taikka synnille kuolemaksi eli kuuliaisuudelle vanhurskaudeksi?
        17. Mutta Jumalan olkoon kiitos, että olitte synnin palveliat, mutta nyt te olette sydämestänne kuuliaiset sen opin esikuvalle, johonka te annetut olette.
        18. Ja että te olette vapahdetut synnistä, niin te olette vanhurskauden palvelioiksi tulleet.
        19. Minä puhun ihmisten tavalla, teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuutta ja vääryyttä palvelemaan vääryyteen, niin antakaat nyt jäsenenne vanhurskautta palvelemaan pyhitykseen.
        20. Sillä koska te olitte synnin palveliat, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        21. Mitä hedelmää siis teidän silloin niistä oli, joita te nyt häpeätte? Sillä niiden loppu on kuolema.
        22. Mutta että te nyt olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelioiksi tulleet, niin teillä on teidän hedelmänne pyhyyteen, mutta lopuksi ijankaikkinen elämä.
        23. Sillä kuolema on synnin palkka*, mutta ijankaikkinen elämä on Jumalan lahja Jesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme .

        Kääntykää siis pahoilta teiltänne ja tehkää parannus myös te jotka Jeesuksen uskon sanotte pitävän mutta syntiä palvelette jäsenillänne ja ette turvaa Kristukseen koska ette puhdista rikoksia itsestänen Hänen verellään!

        Jos ette te ole siis puhtaat, niin ette te ole Jeesuksen opetuslapset! Vaan jotka ovat Karitsan verellä puhdistetut ovat Hänen omansa, sillä jotka Kristus omikseen tunnustaa, heidän hän myös armahtaa ja pesee puhtaaksi kalliilla verellään!

        Jääkää siis Jumalanrauhaa jotka rauhan lapsia olette, tai muuten rauhan perään kysytte, mutta perkeleen lapsilla ei ole lepoa yöllä eikä päivällä eikä iankaikkisesti! Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Paavalin epistolasta roomalaisille 6luvusta!

        Omin sanoin
        Pyhityksen tiestä kaikille tiettäväksi uskon kuuliaisuudesta Jumalalle rauhaksi ja keskinäiseksi rakkaudeksi Jumalan voimassa, armo ja rauha lisääntykööt kaikkien teidän kanssanne, jotka Jumalaa palvelette mielenne yksinkertaisuudessa Jeesuksen Kristuksen uskon kautta hyvällä omalla tunnolla!

        10. Sillä sen, kuin hän kuollut on, sen hän synnille kuoli yhden kerran*; vaan sen, kuin hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11. Niin myös te siksi teitänne pitäkäät, että te olette kuolleet synnille, mutta elätte Jumalalle, Jesuksen Kristuksen meidän Herran kautta.
        12. II. Niin älkäät salliko synnin vallita kuolevaisessa ruumiissanne, niin että te häntä kuulisitte hänen himoissansa.
        13. Ja älkäät antako teidän jäseniänne vääryyden sota-aseiksi synnille, mutta antakaat teitänne Jumalalle*, niinkuin kuolleista eläviksi tulleet, ja teidän jäsenenne Jumalalle vanhurskauden sota-aseiksi.
        14. Sillä ei synnin pidä teitä vallitseman, ettette ole lain, vaan armon alla.
        15. Kuinkas siis? Pitääkö meidän syntiä tekemän, ettemme lain alla ole*, vaan armon? Pois se!
        16. Ettekö te tiedä, että jolle te annatte itsenne palvelioiksi kuulemaan, sen palveliat te olette, jolle te kuuliaiset olette*, taikka synnille kuolemaksi eli kuuliaisuudelle vanhurskaudeksi?
        17. Mutta Jumalan olkoon kiitos, että olitte synnin palveliat, mutta nyt te olette sydämestänne kuuliaiset sen opin esikuvalle, johonka te annetut olette.
        18. Ja että te olette vapahdetut synnistä, niin te olette vanhurskauden palvelioiksi tulleet.
        19. Minä puhun ihmisten tavalla, teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuutta ja vääryyttä palvelemaan vääryyteen, niin antakaat nyt jäsenenne vanhurskautta palvelemaan pyhitykseen.
        20. Sillä koska te olitte synnin palveliat, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
        21. Mitä hedelmää siis teidän silloin niistä oli, joita te nyt häpeätte? Sillä niiden loppu on kuolema.
        22. Mutta että te nyt olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelioiksi tulleet, niin teillä on teidän hedelmänne pyhyyteen, mutta lopuksi ijankaikkinen elämä.
        23. Sillä kuolema on synnin palkka*, mutta ijankaikkinen elämä on Jumalan lahja Jesuksessa Kristuksessa meidän Herrassamme .

        En ole koskaan kuullut että tätä lukua oltaisiin luettu seuroissa ja mielestäni tämä luku on erinomainen juurruttaja! Siksi on mielestäni erikoista että en olekaan koskaan aikaisemmin tätä lukua kuullut tai lukenut!

        Mutta jätin jo Jumalanrauhan toivotukset joten en enempää kirjoita tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut että tätä lukua oltaisiin luettu seuroissa ja mielestäni tämä luku on erinomainen juurruttaja! Siksi on mielestäni erikoista että en olekaan koskaan aikaisemmin tätä lukua kuullut tai lukenut!

        Mutta jätin jo Jumalanrauhan toivotukset joten en enempää kirjoita tänään.

        Ei ole sopivaa saarnata sellaista Jumalansanaa joka ei juurruta se ei kanna hedelmää vaan että herättää synnintunto, siinä on elävä juuri ylösnousseen Kristuksen ja Jeesuksen tykö! En minä siis kuitenkaan aivan väärässä ollut kuin parhaimmat saarnaajat listasin, siinä mielessä vain langennut että niitä muita kelvottomiksi sanoin. Mutta ilman juurta ei ole hyötyä siemenestä!

        Toivon että edes yksi ymmärsi viestini etten turhaan puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole sopivaa saarnata sellaista Jumalansanaa joka ei juurruta se ei kanna hedelmää vaan että herättää synnintunto, siinä on elävä juuri ylösnousseen Kristuksen ja Jeesuksen tykö! En minä siis kuitenkaan aivan väärässä ollut kuin parhaimmat saarnaajat listasin, siinä mielessä vain langennut että niitä muita kelvottomiksi sanoin. Mutta ilman juurta ei ole hyötyä siemenestä!

        Toivon että edes yksi ymmärsi viestini etten turhaan puhunut.

        Koska livenä en tule koskaan puhumaan, en halua yrittää jotain, ja vaikka olisinkin terve ja teoriassa hypoteettisesti ajateltuna mahdollinen saarnaajaksi eli jos olisin oikeasti terve ihminen ja ymmärtäisin kaiken jumalansanan niin silti en haluaisi saarnaajaksi. Puhun vaa mitä mieleen tulee. Ei ole tarkoitus hakea huomiota vaikka muutamat niin valhetellen todistavat, mutta Jumala heidät tuomitkoon jotka valhetta rakastavat sillä valheen isä on perkele! Mutta en minä siksi enään puhu julkisesti vaan anonyymisti että minä huomion hakuinen mukamas olen, vaikka puhun mitä tunnollani on, ja sitten kuin en puhu ja perkele saa sen takia eksyttää niin silloinkin he sanovat että taas hän hakee huomiota ettei seuroihin tule ettäs tahtoivat perkeleen minut raadella uskosta pois harhaan koskas en puhua saanut, silloin kuin omantunnon hätä oli!

        Jos minä siis puhun anonyymisti niin ette voi minua tuomita, koskas ette tiedä kuka olen, ja en myöskään ole velvollinen tekemään tiliä kenellekään, enkä myöskään velvollinen mihinkään muuhunkaan, halutessani lopetan nyt, ja jos haluan jatkan huomenna! Ei ole muuta estettä kuin jos Jumala sanoo lopeta niin lopetan.

        Sehän teitä vasta ärsyttääkin kun ette voi minua kahlita ettekä hallita, tästä edes olen kuuliainen ainoastaan silläe mikä ylhäältä on ja en taida ihmisten mieltä noudattaa! Enkä ole koskaan noudattanutkaan. Paitsi silloin kuin huomion haun lopetin ja hiljensin itseni, tosin ei Jumala hiljentynyt ainoastaan perkele sai suuremman vallan ulkonaisessa eli puheessa, että te tahdotte mieluummin perkelettä kuin Jumalaa kuulla! Tapahtukoot siis tahtonne!

        En minä teille siis puhu enään, mutta puhun siellä missä tahdon, eli vaikka täällä suomi24 ssa anonyymisti! Tai sitten olen vain hiljaa ja puhun itselleni. Ette siitäkään mitään hyödy. Ehkä se on parempi. Saatte jatkaa rauhallista eloanne sodan keskellä ja toivoa että Jumala ehkä tulee kohta korjaamaan omansa, mutta kertokaa ensin että missäs nyt on aikain merkit eli missäs on pedon merkki taikka Israelin kukistus taikka tulikivet taivaasta maan päälle sataneet taikka meren rannoilla asuvaiset maat, joiden rannat on Jumala tuleen sytyttänyt? Kuinkas siis loppu tulee ennen ajan merkkejä?

        Eikös kirjoitukset tule ensin täyttyä ja vasta sitten loppu? Sitä minä vain kysyn mutta en odota vastausta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska livenä en tule koskaan puhumaan, en halua yrittää jotain, ja vaikka olisinkin terve ja teoriassa hypoteettisesti ajateltuna mahdollinen saarnaajaksi eli jos olisin oikeasti terve ihminen ja ymmärtäisin kaiken jumalansanan niin silti en haluaisi saarnaajaksi. Puhun vaa mitä mieleen tulee. Ei ole tarkoitus hakea huomiota vaikka muutamat niin valhetellen todistavat, mutta Jumala heidät tuomitkoon jotka valhetta rakastavat sillä valheen isä on perkele! Mutta en minä siksi enään puhu julkisesti vaan anonyymisti että minä huomion hakuinen mukamas olen, vaikka puhun mitä tunnollani on, ja sitten kuin en puhu ja perkele saa sen takia eksyttää niin silloinkin he sanovat että taas hän hakee huomiota ettei seuroihin tule ettäs tahtoivat perkeleen minut raadella uskosta pois harhaan koskas en puhua saanut, silloin kuin omantunnon hätä oli!

        Jos minä siis puhun anonyymisti niin ette voi minua tuomita, koskas ette tiedä kuka olen, ja en myöskään ole velvollinen tekemään tiliä kenellekään, enkä myöskään velvollinen mihinkään muuhunkaan, halutessani lopetan nyt, ja jos haluan jatkan huomenna! Ei ole muuta estettä kuin jos Jumala sanoo lopeta niin lopetan.

        Sehän teitä vasta ärsyttääkin kun ette voi minua kahlita ettekä hallita, tästä edes olen kuuliainen ainoastaan silläe mikä ylhäältä on ja en taida ihmisten mieltä noudattaa! Enkä ole koskaan noudattanutkaan. Paitsi silloin kuin huomion haun lopetin ja hiljensin itseni, tosin ei Jumala hiljentynyt ainoastaan perkele sai suuremman vallan ulkonaisessa eli puheessa, että te tahdotte mieluummin perkelettä kuin Jumalaa kuulla! Tapahtukoot siis tahtonne!

        En minä teille siis puhu enään, mutta puhun siellä missä tahdon, eli vaikka täällä suomi24 ssa anonyymisti! Tai sitten olen vain hiljaa ja puhun itselleni. Ette siitäkään mitään hyödy. Ehkä se on parempi. Saatte jatkaa rauhallista eloanne sodan keskellä ja toivoa että Jumala ehkä tulee kohta korjaamaan omansa, mutta kertokaa ensin että missäs nyt on aikain merkit eli missäs on pedon merkki taikka Israelin kukistus taikka tulikivet taivaasta maan päälle sataneet taikka meren rannoilla asuvaiset maat, joiden rannat on Jumala tuleen sytyttänyt? Kuinkas siis loppu tulee ennen ajan merkkejä?

        Eikös kirjoitukset tule ensin täyttyä ja vasta sitten loppu? Sitä minä vain kysyn mutta en odota vastausta!

        Jumalansanasta luopuneet hullut ja järjettömät. Tosin Kristuksen veri heillä on. Se tärkein. Siksi pitää aina nöyrtyä uudelleen ja uudelleen koska ilman sovintoverta lamppuni sammuu. On pakko nöyrtyä vähän niinku. Heillä on ässä hihassa. Käyttävät sitä ylimielisesti hyväkseen. Ei mahda minkään, vieras ei voi talon isäntää käskeä. Pakkohan se on aina uudestaan nöyrtyä mutta sen sanon kuitenkin oottehan työ vähän sanonko mistä? Tuolta pehvasta jos näin voi sanoa.

        Äijät huutelee jotain maailmanloppua kun lopun merkkejä näkyny vielä missään, joku feikki pandemia ja joku sodan tapainen räpellys jossain juutalaisten maassa mikä on vaa rangaistus niille pornontekijöille ja lasten raiskaajille, niin ei vielä tarkoita maailmanloppua eikä se muutenkaan tule ennen kuin viimeinen tekee totisen parannuksen! Ja jos esim minä olen viimeinen niin minähän vitkutan sitä sitten vaikka 40vuotta niin ette varmasti pääse taivaaseen vielä pitkää aikaan ihan tahalleen seen. Mitäs kiusasitte mua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalansanasta luopuneet hullut ja järjettömät. Tosin Kristuksen veri heillä on. Se tärkein. Siksi pitää aina nöyrtyä uudelleen ja uudelleen koska ilman sovintoverta lamppuni sammuu. On pakko nöyrtyä vähän niinku. Heillä on ässä hihassa. Käyttävät sitä ylimielisesti hyväkseen. Ei mahda minkään, vieras ei voi talon isäntää käskeä. Pakkohan se on aina uudestaan nöyrtyä mutta sen sanon kuitenkin oottehan työ vähän sanonko mistä? Tuolta pehvasta jos näin voi sanoa.

        Äijät huutelee jotain maailmanloppua kun lopun merkkejä näkyny vielä missään, joku feikki pandemia ja joku sodan tapainen räpellys jossain juutalaisten maassa mikä on vaa rangaistus niille pornontekijöille ja lasten raiskaajille, niin ei vielä tarkoita maailmanloppua eikä se muutenkaan tule ennen kuin viimeinen tekee totisen parannuksen! Ja jos esim minä olen viimeinen niin minähän vitkutan sitä sitten vaikka 40vuotta niin ette varmasti pääse taivaaseen vielä pitkää aikaan ihan tahalleen seen. Mitäs kiusasitte mua.

        Siis ukrainan sota on vaan rangaistus niille juutalais hörhöille siellä on enemmistö juutalaisia ja tekee sellaisia syntejä siellä että Jumala siksi rankaisee heitä Sodoman ja Gomorran synneistä jotka tänäpäivänä ovat vielä pahempia. Siis porno on yksi isoimmista synneistä mistä Jumala rankaisee. Jos ette lopeta pornon katsomista niin teille käy huonosti ja ei suinkaan tule loppu että Jumala teitä lopulla armahtaisi vaan hän rankaisee teitä! Saatte kärsiä lihassanne rangaistusta ja se ei ole lopun merkki vaan rangaistus synneistänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ukrainan sota on vaan rangaistus niille juutalais hörhöille siellä on enemmistö juutalaisia ja tekee sellaisia syntejä siellä että Jumala siksi rankaisee heitä Sodoman ja Gomorran synneistä jotka tänäpäivänä ovat vielä pahempia. Siis porno on yksi isoimmista synneistä mistä Jumala rankaisee. Jos ette lopeta pornon katsomista niin teille käy huonosti ja ei suinkaan tule loppu että Jumala teitä lopulla armahtaisi vaan hän rankaisee teitä! Saatte kärsiä lihassanne rangaistusta ja se ei ole lopun merkki vaan rangaistus synneistänne!

        Minä olen jo saanut rangaistuksen synnistä, ja muistan sen hautaan asti, siksi minä tiedän mitä tämä on, tämä on synnin rangaistus ei mikään lopun ajan merkki!

        Minulta no en voi sanoa sitä. Mutta Jumala rankaisee aika kovaan synnintekijöitä, voin sanoa että kovalla kädellä, ja vaikka en enään sitä syntiä sillä tavalla tee ainakaan niin kuin silloin, niin silti se rangaistus minkä Jumala antoi, niin ei se häviä mihinkään. Jos Jumala esimerkiksi katkaisee sinun jalkasi synnin takia, niin voit tehdä parannuksen synnistä mutta jalkaasi et saa takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen jo saanut rangaistuksen synnistä, ja muistan sen hautaan asti, siksi minä tiedän mitä tämä on, tämä on synnin rangaistus ei mikään lopun ajan merkki!

        Minulta no en voi sanoa sitä. Mutta Jumala rankaisee aika kovaan synnintekijöitä, voin sanoa että kovalla kädellä, ja vaikka en enään sitä syntiä sillä tavalla tee ainakaan niin kuin silloin, niin silti se rangaistus minkä Jumala antoi, niin ei se häviä mihinkään. Jos Jumala esimerkiksi katkaisee sinun jalkasi synnin takia, niin voit tehdä parannuksen synnistä mutta jalkaasi et saa takaisin.

        Niin ei myös ukrainan kansa saa takaisin menetettyjä lapsiaan vaikka parannuksen synneistään tekisi! Siksi kannattaa miettiä ennen kuin kumartaa polvensa saatanan edessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei myös ukrainan kansa saa takaisin menetettyjä lapsiaan vaikka parannuksen synneistään tekisi! Siksi kannattaa miettiä ennen kuin kumartaa polvensa saatanan edessä!

        On sellaisia syntejä joihin joskus joutuu, ja sitten on syntejä jotka ovat suoraan saatanasta ja voimakasta haureutta ja irstautta ja epäjumalan palvelusta ja saatanan vallan alle itsensä antamista sellaisista riettauksista Jumala rankaisee kovalla kovalla kädellä! Eikä hän muotoon katso. Jos hän sinut tänään tai huomenna pois ottaa katso ettet synnissä elä, koska et tiedä koska Jumalan viha äkisti sinun päällesi lankee ja ei hän vihassaan armahda vaan on säälimätön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sellaisia syntejä joihin joskus joutuu, ja sitten on syntejä jotka ovat suoraan saatanasta ja voimakasta haureutta ja irstautta ja epäjumalan palvelusta ja saatanan vallan alle itsensä antamista sellaisista riettauksista Jumala rankaisee kovalla kovalla kädellä! Eikä hän muotoon katso. Jos hän sinut tänään tai huomenna pois ottaa katso ettet synnissä elä, koska et tiedä koska Jumalan viha äkisti sinun päällesi lankee ja ei hän vihassaan armahda vaan on säälimätön!

        Se jota sinä täällä maan päällä eniten rakastat sen hän ottaa sinulta pois, että sinun tuskasi olisi mahdollisimman suuri, niin rankaisee Jumala synnin tekijöitä jotka eivät parannukseen taivu ja elävät saastaisissa synneissä irstaudessa ja lihan himoissa tyydyttäen jäseniään saatanan hengellä!

        Ellei hän sitten korjaa sinua samantien. Se joka on Jumalaa vihan maljasta saanut juoda, lakkaa synnistä niin paljon kuin mahdollista!

        Mutta jotka eivät ole juoneet Jumalan vihan maljasta, minä sanon teille, minä olin aika ylimielinen ja lähes jo ateisti ei ollut paljoa lapsuuden kristillisyydestä enää jos yhtään vaikka en minä julkisynneissä elänyt kuin ovat julki huoruus 2ihmistä keskenään juopumus yleinsyönti jne. Silti minä sain juoda siitä maljasta. Älkää toivoko siitä maljasta juoda, koska mitä sieltä vuotaa ei sääli eikä anna takaisin mitä se vie! Jumalan vihan maljasta saa moni juoda tänäpäivänä ja ette te äkkää mistä se mahtaa johtua, mutta minä kerron sen teille, se johtuu teidän synneistänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jota sinä täällä maan päällä eniten rakastat sen hän ottaa sinulta pois, että sinun tuskasi olisi mahdollisimman suuri, niin rankaisee Jumala synnin tekijöitä jotka eivät parannukseen taivu ja elävät saastaisissa synneissä irstaudessa ja lihan himoissa tyydyttäen jäseniään saatanan hengellä!

        Ellei hän sitten korjaa sinua samantien. Se joka on Jumalaa vihan maljasta saanut juoda, lakkaa synnistä niin paljon kuin mahdollista!

        Mutta jotka eivät ole juoneet Jumalan vihan maljasta, minä sanon teille, minä olin aika ylimielinen ja lähes jo ateisti ei ollut paljoa lapsuuden kristillisyydestä enää jos yhtään vaikka en minä julkisynneissä elänyt kuin ovat julki huoruus 2ihmistä keskenään juopumus yleinsyönti jne. Silti minä sain juoda siitä maljasta. Älkää toivoko siitä maljasta juoda, koska mitä sieltä vuotaa ei sääli eikä anna takaisin mitä se vie! Jumalan vihan maljasta saa moni juoda tänäpäivänä ja ette te äkkää mistä se mahtaa johtua, mutta minä kerron sen teille, se johtuu teidän synneistänne!

        Tehkää siis parannus synneistänne ja palatkaa vanhurskaiden teille Pyhyydessä jota ilman ei yksikään peri iankaikkista elämää!

        Juuret tosin ovat synnin tunnon kautta Kristukseen yhdistyneet!

        Mutta Kristuksessa me palvelemme Jumalaa Pyhyydessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei myös ukrainan kansa saa takaisin menetettyjä lapsiaan vaikka parannuksen synneistään tekisi! Siksi kannattaa miettiä ennen kuin kumartaa polvensa saatanan edessä!

        Polvia ei kai voi kumartaa? Mitä tarkoitat?


    • Anonyymi

      Kova uho tuolla "saatanan hengellä tyydyttävällä". Ei hajuakaan vielä kristinuskosta, voi voi ihmisparkaa!😢

      • Anonyymi

        Sinä vain et lue Raamattua, kuka nyt käski sinua luopumaan Jumalansanasta?

        Room.6.

        15. Kuinkas siis? Pitääkö meidän syntiä tekemän, ettemme lain alla ole*, vaan armon? Pois se!
        16. Ettekö te tiedä, että jolle te annatte itsenne palvelioiksi kuulemaan, sen palveliat te olette, jolle te kuuliaiset olette*, taikka synnille kuolemaksi eli kuuliaisuudelle vanhurskaudeksi?
        17. Mutta Jumalan olkoon kiitos, että olitte synnin palveliat, mutta nyt te olette sydämestänne kuuliaiset sen opin esikuvalle, johonka te annetut olette.
        18. Ja että te olette vapahdetut synnistä, niin te olette vanhurskauden palvelioiksi tulleet.
        19. Minä puhun ihmisten tavalla, teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuutta ja vääryyttä palvelemaan vääryyteen, niin antakaat nyt jäsenenne vanhurskautta palvelemaan pyhitykseen.


      • Anonyymi

        Mitäs minua voivottelet? Minä tunne Pyhän Hengen joka päivä, hän asuu minussa ja minä hänessä! Voivottele vain itseäsi ettei kadotuksen tuomio äkisti lankeaisi päällesi kun kristityitä täällä tuomitset ja viettelet lihan himoihin.

        "15. Kuinkas siis? Pitääkö meidän syntiä tekemän, ettemme lain alla ole*, vaan armon? Pois se!"


      • Anonyymi

        Hän joka lankesi eriseuraan, ketäs nyt voivittelet eriseurainen? Etkös äkkää että sinun ruumiisi seisoo Jumalan lasten seurakunnan ulkopuolella? Etkös äkkää että sinä olet eriseurainen? Etkös äkkää että joka perkelettä palvelee viettelee itsensä Jumalasta? Ja ei ole kuuliainen Kristukselle hyvän omantunnon rauhan jälkeen?

        Onko uskosi nyt pahuuden peite?

        Ei ole Jeesus pahuuden peite, vaan tie Pyhitykseen syntiin langenneelle! Niin kuin Aabraham oli Pyhä uskon kautta Jumalaan, niin myös me olemme Pyhän Jeesuksen uskon kautta Jumalan palvelijat Pyhyydessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän joka lankesi eriseuraan, ketäs nyt voivittelet eriseurainen? Etkös äkkää että sinun ruumiisi seisoo Jumalan lasten seurakunnan ulkopuolella? Etkös äkkää että sinä olet eriseurainen? Etkös äkkää että joka perkelettä palvelee viettelee itsensä Jumalasta? Ja ei ole kuuliainen Kristukselle hyvän omantunnon rauhan jälkeen?

        Onko uskosi nyt pahuuden peite?

        Ei ole Jeesus pahuuden peite, vaan tie Pyhitykseen syntiin langenneelle! Niin kuin Aabraham oli Pyhä uskon kautta Jumalaan, niin myös me olemme Pyhän Jeesuksen uskon kautta Jumalan palvelijat Pyhyydessä!

        Eriseura -nimitys on lestadiolaisten eri ryhmien viljelemä pilkkanimitys toisista lestadiolaisryhmistä.

        Myös "Jumalan lasten seurakunta" on lestadiolaisryhmien omasta piskuisesta harhaanjohdetusta joukostaan käyttämä nimitys.

        Tutustukaa lestadiolaisuuteen netissä, Vikipediasta voi aloittaa.


    • Anonyymi

      On turvallista elää synnintunnossa. Tällöin osaa arvioida omaa itseään "oikein", tunnistaa väärän ja voi sydämessään tutkia itseään, tehdä hengenparannusta ja rukoilla Jumalaa antamaan anteeksi ja puhdistamaan itseä. Tämä on koko Raamatun, VT:n ja UT:n sanoma.

      Luukas 18: 9-14
      9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • Anonyymi

        Siinä se pointti juuri onkin, eivät nämä uusiluterilaiset tunnekkaan syntejään vaan he sanovat syntisille kuuluu vapahtaja mutta eivät koskaan ole syntejään tunteneet ja palvelevat perkelettä joka päivä ja vetävät Jeesuksen armon päälle, mutta tämä publikaani joka tunnusti syntinsä ja uskoi Jeesuksen päälle, hän sai siitä vanhurskauden ja hänestä tuli Pyhä!

        Se on aivan eri asia olla syntinen perkeleen orja uskossa kuin syntinsä tunteva publikaani joka sai vanhurskauden uskon kautta syntinsä tuntevana ja tunnustavana!

        Ei uskominen tarkoita ettei voisi olla farisealainen vaan se että ei tunne syntiä synniksi ja kadu se on fariselaisuutta uskon kautta sitten tulee vanhurskaus niille jotka juurtuneet ovat synnin tunnon kautta Kristuksen toivoon!


    • Anonyymi

      Nämä uusiluterilaiset eivät äkkää että myös perkeleet uskovat Jumalaan ja Jeesuksen mutta ei sitä lueta heille vanhurskaudeksi!

      Vaan joka tunnustaa syntinsä ja uskoo se luetaan vanhurskaudeksi!

      Ja ei ole muuta vanhurskautta!

      Se joka uskosta on ja ei kiellä itseänsä ja tunnusta kelvottomuuttaan, ei hän ole vanhurskas Pojan uskosta vaan uskosta itseensä ja ei sitä vanhurskautta Jumalan edessä miksikään lueta!

      Vaan joka kieltää itsensä, ottaa ristinsä ja seuraa Herraa Jeesusta uskon alkajaa ja päättää hän saa vanhurskauden uskon kautta Kristuksessa, että hän itsensä kielsi, suostui ristin vaivaan, käänsi pois katseensa omasta kunniastaan ja puki päällensä Kristuksen kunnian! Niin on hänet vanhurskautettu uskon kautta Kristuksessa!

      Mutta ei tämä uskon vanhurskaus niiden päälle ole luettu jotka itsestään jotakin hyvää löytävät ja eivät suostu siihen Pyhyyteen joka Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta on vaan turvaavat itseensä!

      Siksi pitää saarnata synti synniksi että ihminen heräisi näkemään oman kelvottomuutensa ja kääntäsi täydellisen katseensa uskon alkajaan ja päättäjän Jesuksen päälle silloin vasta ilmenee oikea vanhurskaus kun syntinsä tunteva saa Hengen silmillä katsella vapahtajan Jeesuksen Kristuksen verisiä haavoja ja lukee se itsellensä autuudeksi elävän uskon kautta iankaikkisesti!

      • Anonyymi

        Olet siis uusluterilaisia? Ei ole mitään uusluterilaisia olemassakaan. On vain evankelisluterilaisia, tai sitten tästä tunnustuksesta luopuneita.

        Tämä palsta on lestadiolaisuudesta keskustelemista varten, joten mene sinä uusluterilainen sinne.


    • Anonyymi

      Syntiä ei saarnata. Jumala on tahtonsa ilmoittanut kymmenen käskysanan laissa, jokainen ihminen rikkoo päivän aikana kaikki käskyt kymmeniin kertoihin. Tekopyhät elävät omilla valheillaan "pyhitettyinä" lihansa valheilla "pyhäksi" viilattuna. Kristinuskon perusasiatkin on heiltä kateissa.

      Ihmisoppien ja ihmiskäskyjen julistajat elävät omissa keksityissä opeissaan ja käyttävät parannukseensa tarkoitetun aikansa kyttäämällä sitä, noudattavatko muut heidän keksimiään ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä.

      Sääli lukea näiden ihmisperkojen, tienaajapoikien ja tienaajatyttöjen viestejä.

      Sanoma Kristuksesta ja hänen lunastustyöstään on kokonaan hukassa.

      • Anonyymi

        Koskas sinä vastaat kysymykseeni jota jo kolmesti sinulta kysynyt olen?

        Saitko sinä Pyhän Hengen sitten kuin sinä uskoit?

        Apt19.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas sinä vastaat kysymykseeni jota jo kolmesti sinulta kysynyt olen?

        Saitko sinä Pyhän Hengen sitten kuin sinä uskoit?

        Apt19.

        Ei hän voi siihen vastata, hän kyllä tunnistaa lain rikkojaksi itsensä mutta ei hän kuitenkaan tunne väärin tehneensä!

        Ja siksi häntä vaivaa farisealaisuus ja eriseuran Henki!

        Koska jokainen jolle armonjärjestys on epäselvä, pystyttää eriseuraa!

        Hän kyllä tunnustaa syntinen olevansa eli lain rikkoja mutta ei se tule hänen tuntoansa kohti, siksi hän uskoo Jeesuksen päälle synnittömänä ja tekee ristin työn turhaksi eikä pue päällensä Jeesuksen Kristuksen pyhyyttä!

        Mutta jokainen joka ei ainoastaan lain rikkojaksi itsensä tulleen vaan myös tuntee vikapää oleman kaikkeen syntiin eli on syntinsä tunteva ei ainoastaan ymmärtävä vaan myös tunteva, sellainen ihminen löytää Kristuksessa rauhan ja Pyhyyden!

        Mutta farisealaiset joutuvat tyytymään itsepyhyytensä koska Jeesus ei tunne heitä, siksi Jeesus ei pue heitä häävaatteisiinsa koska he ovat hyviä itsessään ja eivät tunne vikojaan!

        Kyllä farisealaiset tietävät olevansa lain rikkojia, mutta koska heillä niin vahva kuollut usko pääkallossaan niin eivät he koskaan tule synnin tuntoon ja niin ei Kristuksen Pyhyys koska löydä heidän ruumiiseensa! He ovat vedettömät lähteet jotka tuulispäältä ajetaan ympäriinsä ja ei kanna hedelmää! Koska eivät he ole juurtuneet oikein niin lankeaa elävä siemen heidän sydämensä ohi ja ei kasva heissä vaan kuolee pois!

        Mutta syntinsä tuntevat saavat vieläkin katsella Hengen silmillä Jeesuksen avattuja haavoja ja tuntea iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä ja hänen armollista läheisyyttään!


    • Anonyymi

      Usko ei hyödytä mitään niitä jotka ei vikojaan tunnusta eli tunne! Eivät he löydä koskaan rauhaa Kristuksessa koska ei heillä ole juurta!

      • Anonyymi

        Täälläkin eräs vaito kertoo rivien välistä kuinka esikoislestadiolaiset sanovat voi voi kuin olen niin huono voi voi kun en voi tulla paremmaksi ja sanoo heitä vääriksi, kuitenkin tällä tämä hitsari todistaa vain ettei hänen itse tarvi valittaa koskaan syntisyyttään eli juuri hän itse on synnitön farisealainen ja sanoo ettei hänen tarvitse valittaa kuin tuon publikaani kun hän sanoo voivoi kun olen huono, vaito kun on oikein siveä farisealainen, ei hänen koskaan tarvi valittaa syntisyyttään hänestä on kasvanut synnitön kristitty ja oikein siveä fariseus! Hänelle kelpaa usko kyllä, mutta ei hänen tarvitse valittaa kuin publikaanin syntisyyttään!

        Hän puhuu Jeesuksen uskosta kuin fariseukset Jumalan uskosta, kuitenki minä sanon ensiksi teille fariseuksille, ettekö te muista kuinka Daavid katui syntejään? Ja vaitolle minä sanon, etkös sinä muista kuinka Maria kasteli kyynelillä Jeesuksen jalat? Etkös muista kuinka Pietari itki katkerasti kun omatunto nuhteli häntä? Ettekös te uusifarisealaiset muista kuinka opetuslapsilla tuli suuri murhe kun Jeesus kuoli? Kuinka te nyt tahdotte tulla sisälle taivaan valtakuntaan jotakin muuta reittiä? Kuinka sinä uskot Jumalaan ja et kiellä itseäsi? Kuinkas korotat itsesi ja asetat Jumalan sinun palvelijaksi? Etkö sinä tosiaan tiedä että sinä olet Jumalan palvelija ja ei Jumala sinulta kysy missä hänen tiensä kulkee eli etsi teitänsä sinun aivoituksistasi?


    • Anonyymi

      Tämä hitsari eli vaito eli mitä todennäköisimmin teuta en voi varmuudella sanoa mutta epäilen vähän, mutta teutan kirjoituksista ei kyllä saanut mitään selvää, mutta minulla on hämärä muistikuva että hän olisi korjannut kirjoitusasunsa koska häntä pilkattiin siitä niin paljon, siksi minä epäilen että sama henkilö, kuitenki eriseuraan langennut ex esikoislestadiolainen nykyinen esikoiset ry lainen,

      Niin tämä vaito ei tykkää yhtään että esikoislestadiolaiset itkevät syntejään kuin publikaanit se käy tämän Padasjoen ukon siveyden päälle, hänen mielestään kunniallinen kristitty ei voi tehdä niin!

      Uskallankin sanoa että jos Laestadius saarnaisi tänä päivänä niin tämä vaito kävisi aamuseuroissa!

      • Anonyymi

        Kuitenkin se itku on elävä merkki että siellä käy publikaanit!

        Ja se taas on elävä merkki Jeesuksen seurakunnasta!

        Siis elävästä seurakunnasta!

        Ei suinkaan farisealaiset itke syntejään!

        Tämän haluan muistuttaa kaikille kun erikoisesti koettelemuksien hetkillä tuntuu moni helposti lankeevan epäilyksiin!

        Mutta muistakaa aina että oikeat vanhurskaat ovat itkun ja murheen kautta käyneet sisälle taivaan valtakuntaan joka on Jumalan armo!

        Ja siinä on elävän seurakunnan tuntomerkki!

        Että he itkevät syntejään! Ja pitävät murheen sielustaan ja huutavat auta meitä Jeesus Daavidin poika!

        Ei sellaista tapahdu kuolleissa farisealaisten seurakunnissa!


      • Anonyymi

        Siis padajoen ukko? Kyllä mutta en tiedä jos hän siellä enään asuu tai jos hän jo eläkkeellä on hitsarin hommista!

        Mutta varma on, että elävässä seurakunnassa hän ei tänä päivänä seiso!


      • Anonyymi

        Tosin siitä on 10 vuotta aikaa en minä muista enään tai muistan oikeastaan mutta halusin vain kertoa että todellako minä muistan 10 vuoden päähän olen aina luullut olevani huono muistinen. Minusta on erikoista että muistini on tällä tavalla ns parantunut, mitä lie boostia saanut ja mistä, en tarkkaan tiedä.

        Tämä Padasjoen ukko on parannuksen tekijänä kulkenut kerran mutta se kävi hänelle raskaaksi koska hänen piti syntinsä tuntevana vaeltaa, ja eihän se siveälle ja kunnialliselle miehelle käy, että tuntea syntinsä! Mutta synnintunto kuuluu kuitenkin kristillisyyteen ja synnin tunnon vastakohta on paatuminen!

        Minä vain kysyn yhä, mitä auttaa tällaista paatunutta Jeesuksen usko? Joka usko ei suinkaan hyödytön eli turha niille ole jotka syntinsä tuntevat mutta ei se paatuneille mitään ole jotka syntejään eivät tunne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis padajoen ukko? Kyllä mutta en tiedä jos hän siellä enään asuu tai jos hän jo eläkkeellä on hitsarin hommista!

        Mutta varma on, että elävässä seurakunnassa hän ei tänä päivänä seiso!

        Kyllä tuo "Elävä seurakunta" -ilmaisu pitäis saada joihinkin Kummeli- tai vastaaviin sketseihin.

        Onhan se niin hassun hauska, että jotkut täysjärkiset moista tosissaan .... jostakin joukosta... jotka uskovat vain itseensä.


    • Anonyymi

      Voi tulla yliannostusta jos on jo itse vapahtanut itsensä ja sitten vielä Jeesuksen kehveli tekis temppujaan.

      • Anonyymi

        Niin, täytyy vain ensin riisua se oma, että voi pukea sen minkä Kristus haluaa antaa! Tupla-annosta ei siis voi saada se on Kristinuskon järjestyksen vastaista, ja sitä järjestystä pitää Isä itse yllä! Ei voi perkele ja Jumala olla samassa sydämessä siksi se tupla annos on mahdoton ajatus koska ei Kristus ilmesty sinulle ennen kuin sinä tulet tyhjäksi kaikesta omasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, täytyy vain ensin riisua se oma, että voi pukea sen minkä Kristus haluaa antaa! Tupla-annosta ei siis voi saada se on Kristinuskon järjestyksen vastaista, ja sitä järjestystä pitää Isä itse yllä! Ei voi perkele ja Jumala olla samassa sydämessä siksi se tupla annos on mahdoton ajatus koska ei Kristus ilmesty sinulle ennen kuin sinä tulet tyhjäksi kaikesta omasta!

        Ja jos/kun tyhjäksi tullut olet(kuka tahansa), niin tyhjänä kaikesta omasta kohotat silmäsi Hänen päällensä ja huudat armahda minua Jeesus Daavidin Poika, ja jos sinä sen armon saat että tyhjänä ja raadollisena perkeleenä saat armon uskoa Herraan Jeesukseen sinun vapahtajanasi ja syntiesi sovittajana niin silloin Kristus tuo Poika lapsi hypähtää sinun rinnassasi ja sinä saat tuntea kuinka Herra on suloinen! Silloin sinä nouset armon taivaalle kuin kesä pääskynen ja sinä saat uuden kielen kiittää Jumalaa ja Jeesusta hänen armostaan! Silloin pakahtuu mykkäin kieli kiitokseen, rammat hyppäävät kuin peurat, sokeat näkevät jälleen, kuurot kuulevat jälleen, ja spitaaliset puhdistetaan ja ontuvat ja raajarikot saavat voiman nousta ylös juosta armon taivaalla kuin kesä pääskyset ja leivot taivaan alla!

        Mykkäin kielet pakahtuu kiitokseen silloin kuin Jeesuksen voima ilmoitetaan hänen verensä kautta! Ei siinä ole silloin kyse mistään lapsuuden uskosta vaan kun syntinsä tunteva saa kohdata armon niin hän kiittää armahtajaansa!

        Niin kuin armahdettu vanki kiittää laupiasta tuomaria niin kiittää myös synnin kahleista armahdettu syntinen Vapahtajaansa!

        Se ei ole tapakristillisyyttä vaan elävää kristillisyyttä!

        Elävää synnintuntoa seuraa elävä armon tunto sitä tarkoittaa elävä usko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos/kun tyhjäksi tullut olet(kuka tahansa), niin tyhjänä kaikesta omasta kohotat silmäsi Hänen päällensä ja huudat armahda minua Jeesus Daavidin Poika, ja jos sinä sen armon saat että tyhjänä ja raadollisena perkeleenä saat armon uskoa Herraan Jeesukseen sinun vapahtajanasi ja syntiesi sovittajana niin silloin Kristus tuo Poika lapsi hypähtää sinun rinnassasi ja sinä saat tuntea kuinka Herra on suloinen! Silloin sinä nouset armon taivaalle kuin kesä pääskynen ja sinä saat uuden kielen kiittää Jumalaa ja Jeesusta hänen armostaan! Silloin pakahtuu mykkäin kieli kiitokseen, rammat hyppäävät kuin peurat, sokeat näkevät jälleen, kuurot kuulevat jälleen, ja spitaaliset puhdistetaan ja ontuvat ja raajarikot saavat voiman nousta ylös juosta armon taivaalla kuin kesä pääskyset ja leivot taivaan alla!

        Mykkäin kielet pakahtuu kiitokseen silloin kuin Jeesuksen voima ilmoitetaan hänen verensä kautta! Ei siinä ole silloin kyse mistään lapsuuden uskosta vaan kun syntinsä tunteva saa kohdata armon niin hän kiittää armahtajaansa!

        Niin kuin armahdettu vanki kiittää laupiasta tuomaria niin kiittää myös synnin kahleista armahdettu syntinen Vapahtajaansa!

        Se ei ole tapakristillisyyttä vaan elävää kristillisyyttä!

        Elävää synnintuntoa seuraa elävä armon tunto sitä tarkoittaa elävä usko!

        Joo, ja Jumalan lahjaa kaikki tyynni! Sana "elävä" synnin tunnosta puhuttaessa on sellaista keksittyä lisää (tehostetta).

        Synnintuntohan tulee lain kautta, kun laki herättää synnintunnon.
        Synnintuntoa voi myös seurata sen torjuminen, tai sovituksen etsiminen jollakin muulla konstilla, kun uskolla Kristukseen.

        Jumala armonsa antakoon, että jokainen herännyt löytäisi tien, Jeesuksen Kristuksen, syntiensä sovitukseksi. 🙏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja Jumalan lahjaa kaikki tyynni! Sana "elävä" synnin tunnosta puhuttaessa on sellaista keksittyä lisää (tehostetta).

        Synnintuntohan tulee lain kautta, kun laki herättää synnintunnon.
        Synnintuntoa voi myös seurata sen torjuminen, tai sovituksen etsiminen jollakin muulla konstilla, kun uskolla Kristukseen.

        Jumala armonsa antakoon, että jokainen herännyt löytäisi tien, Jeesuksen Kristuksen, syntiensä sovitukseksi. 🙏

        Minulle ei tule synnintuntoa siitä kun lahkolaissaarnaaja sanoo lahkon perinteen mukaisesti synneiksi lahkon synneiksi keksimiä asioita. Esimerkkinä ruukkukukat tai matot tai tapetit, tai radio, televisio tai romaani- tai runokirjojen lukeminen, miehillä kravatti tai naisilla hattu tai leikatut hiukset.

        Mieti vaito, jos olet vaito, miksi kenenkään pitäisi uskoa Kristukseen minkään lestadiolaisuuden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei tule synnintuntoa siitä kun lahkolaissaarnaaja sanoo lahkon perinteen mukaisesti synneiksi lahkon synneiksi keksimiä asioita. Esimerkkinä ruukkukukat tai matot tai tapetit, tai radio, televisio tai romaani- tai runokirjojen lukeminen, miehillä kravatti tai naisilla hattu tai leikatut hiukset.

        Mieti vaito, jos olet vaito, miksi kenenkään pitäisi uskoa Kristukseen minkään lestadiolaisuuden kautta.

        Mitä tämä jatkuva väänteleminen ja vaitosta kirjoittelu tarkoittaa.

        Väänteleminen siinä mielessä, etten ole ikinä sanonut mitään lastadiolaisuuden kautta Jeesukseen uskomisesta, vaan nimenomaan Jeesukseen uskomisesta. Muuta tietä ei taivaaseen olekkaan, kun usko Herraan Jeesukseen. Vaitoksi väänteleminen on myös täysin valetta, sellaista nimimerkkiä en ole palstalla koskaan nänyt näiden 20 vuoden aikana kun olen tänne kirjoitellut.

        Elikkä pysytään asiassa, ja ellei asiasta mitään tiedetä, ei myöskään mitään kirjoitella.

        Vain lestadiolaisuudessa eläneet voivat kirjoittaa lestadiolaisuudesta ja sekin on ainoastaan yhden henkilön subjektiivinen kokemus ja käsitys.
        Muut voivat ainoastaan kysellä lestadiolaisuudesta.

        Netissä on myös paljon tietoa lestadiolaisuudesta, sen jakaantumisesta moniin eri seurakuntiin, omine painotuksineen.

        Pääosalla kirjoittajista ei ole muuta motiivia kun panettelu, ja valehtelu näistä liikkeistä. Aatos Erkon suvun paskalehtien artikkeleista luetun valhetiedon pohjalta.

        Kokemus olisi tykkänään toisenlainen, kun tulee itse seuroihin, puhun nyt Esikoiset ry:n seuroista ja eri tilaisuuksista.

        Esikoislestadiolaiset ry johon olen kuulunut 66 vuotta, muuttui radikaalisti vuonna 2016 irtauduttuaan separatisteiksi ryhtymisen vuoksi evankelisluterilaisesta kirkosta ja samalla yhteydestä muidenkin maiden maiden ev.lut. kirkkoihin. Hautajaisissa ja yksityistilaisuuksissa olen ollut nyt jälkeenkin päin. Valtaosa poruksta on ystävällisiä, kuten aina ennenkin. 😇 Puhujien puheissa vilahtaa kuitenkin Jumalan sanan vastainen lapin kortti, eli luottamus Jellivaarassa asuviin johtaviin puhujiin tulee puheissa korotetusti esiin. Tämähän on ollut kautta aikain Esikoislestadiolaisuuden tavaramerkkinä, jolla on perusteltu liikkeen olevan ORIGINAALI lestadiolaisuus.

        Evankeelisten johtajien johdolla 1990 luvulla liike alkoi kuitenkin pääsemään julistuksessa Kristus keskeisyyteen. Mutta johdon vaihduttua samoihin aikoihin lakihenkiseksi Jellivaarassa, alkoi Suomessakin painostus takaisin tähän Raamatun vastaiseen "lapin luottamukseen".

        Siis oppiin, jonka mukaan tietyt johtajat olivat erehtymättömiä, Jumalan sijaisia, joille seurakunnan oli oltava alamainen.

        On selvää, ettei syntisestä ihmisestä Jumalaksi ole, eikä sydämestään Jeesukseen uskova voi ketään ihmisiä alkaa korottamaan, eikä heille alamaisina elämään. Johto ei välittänyt Suomen laeista, eikä sen kirkon laista ja järjestyksestä johon liike kuului herätysliikkeenä. Pari kunnianhimoista julistajaa Suomessa saivat tilaisuutensa päästä kalifeiksi, he ajoivat hajaannusta voimalla eteenpäin. Ja saivat tavoitteensa läpi.

        No, nämä ajat ovat onneksi ohi, Jumala järjesti asiat tahtomallaan tavalla. Esikoislestadiolaisuutta vaivanneesta ihmispalvonnasta päästiin Kristus keskeisyyteen. 🙏 Ihmioppien orjuudesta Jumalan lasten ihanaan vapauteen ja iloon. 😇

        Ei niin, että tuomitsisimme eri syistä es.lest. liikkeeseen jääneitä, heillä oli syynsä ja oikeus valintaansa. Ryhmään ja tapoihinkin voi rakastua todella syvästi, kun siinä lapsesta saakka on elänyt. Ja aina se tämän maailman typerien jumalattomien sekaisin olevan elämäntavan voittaa, mennen tullen. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tämä jatkuva väänteleminen ja vaitosta kirjoittelu tarkoittaa.

        Väänteleminen siinä mielessä, etten ole ikinä sanonut mitään lastadiolaisuuden kautta Jeesukseen uskomisesta, vaan nimenomaan Jeesukseen uskomisesta. Muuta tietä ei taivaaseen olekkaan, kun usko Herraan Jeesukseen. Vaitoksi väänteleminen on myös täysin valetta, sellaista nimimerkkiä en ole palstalla koskaan nänyt näiden 20 vuoden aikana kun olen tänne kirjoitellut.

        Elikkä pysytään asiassa, ja ellei asiasta mitään tiedetä, ei myöskään mitään kirjoitella.

        Vain lestadiolaisuudessa eläneet voivat kirjoittaa lestadiolaisuudesta ja sekin on ainoastaan yhden henkilön subjektiivinen kokemus ja käsitys.
        Muut voivat ainoastaan kysellä lestadiolaisuudesta.

        Netissä on myös paljon tietoa lestadiolaisuudesta, sen jakaantumisesta moniin eri seurakuntiin, omine painotuksineen.

        Pääosalla kirjoittajista ei ole muuta motiivia kun panettelu, ja valehtelu näistä liikkeistä. Aatos Erkon suvun paskalehtien artikkeleista luetun valhetiedon pohjalta.

        Kokemus olisi tykkänään toisenlainen, kun tulee itse seuroihin, puhun nyt Esikoiset ry:n seuroista ja eri tilaisuuksista.

        Esikoislestadiolaiset ry johon olen kuulunut 66 vuotta, muuttui radikaalisti vuonna 2016 irtauduttuaan separatisteiksi ryhtymisen vuoksi evankelisluterilaisesta kirkosta ja samalla yhteydestä muidenkin maiden maiden ev.lut. kirkkoihin. Hautajaisissa ja yksityistilaisuuksissa olen ollut nyt jälkeenkin päin. Valtaosa poruksta on ystävällisiä, kuten aina ennenkin. 😇 Puhujien puheissa vilahtaa kuitenkin Jumalan sanan vastainen lapin kortti, eli luottamus Jellivaarassa asuviin johtaviin puhujiin tulee puheissa korotetusti esiin. Tämähän on ollut kautta aikain Esikoislestadiolaisuuden tavaramerkkinä, jolla on perusteltu liikkeen olevan ORIGINAALI lestadiolaisuus.

        Evankeelisten johtajien johdolla 1990 luvulla liike alkoi kuitenkin pääsemään julistuksessa Kristus keskeisyyteen. Mutta johdon vaihduttua samoihin aikoihin lakihenkiseksi Jellivaarassa, alkoi Suomessakin painostus takaisin tähän Raamatun vastaiseen "lapin luottamukseen".

        Siis oppiin, jonka mukaan tietyt johtajat olivat erehtymättömiä, Jumalan sijaisia, joille seurakunnan oli oltava alamainen.

        On selvää, ettei syntisestä ihmisestä Jumalaksi ole, eikä sydämestään Jeesukseen uskova voi ketään ihmisiä alkaa korottamaan, eikä heille alamaisina elämään. Johto ei välittänyt Suomen laeista, eikä sen kirkon laista ja järjestyksestä johon liike kuului herätysliikkeenä. Pari kunnianhimoista julistajaa Suomessa saivat tilaisuutensa päästä kalifeiksi, he ajoivat hajaannusta voimalla eteenpäin. Ja saivat tavoitteensa läpi.

        No, nämä ajat ovat onneksi ohi, Jumala järjesti asiat tahtomallaan tavalla. Esikoislestadiolaisuutta vaivanneesta ihmispalvonnasta päästiin Kristus keskeisyyteen. 🙏 Ihmioppien orjuudesta Jumalan lasten ihanaan vapauteen ja iloon. 😇

        Ei niin, että tuomitsisimme eri syistä es.lest. liikkeeseen jääneitä, heillä oli syynsä ja oikeus valintaansa. Ryhmään ja tapoihinkin voi rakastua todella syvästi, kun siinä lapsesta saakka on elänyt. Ja aina se tämän maailman typerien jumalattomien sekaisin olevan elämäntavan voittaa, mennen tullen. 👍

        Et siis edelleenkään äkkää kukahan se vaito mahtaisi olla?

        Nämä Padasjoen ukot, hitsarit yms ovat lisänimiä joita olen muilta kuullut, pitääkö ne paikkaansa sitä en tiedä, mutta vaito tietää itse.


        Mahtaakohan se muuten olla Kristus keskeistä jos papisto kuuluu vapaamuurareihin?

        Eli saarnaanko minä nyt parannusta tai saarnasiko Jumalan Poika parannusta saatanan temppeleissä jossa perkeleelle uhrattiin?

        Pitääkö sinne mennä saarnaamaan missä lapsia uhrataan saatanalle? Sinne missä saatanan päälle uskotaan eli tietoisesti saatanalle kumarretaan?

        Onko ehtoollinen muuten yksin Jumalan armosta, vai pikkusen ihmiseltä ja pikkusen Jumalalta? Kunhan tuli mieleen kysyä! Minä luulen että se on yksin Jumalan armosta!

        Kuinkas käännät noidankehä taikka saatanan palvelijan Jumalan uskoon! Eli hänet joka sielunsa saatanalle myynyt on ja tietoisesti häntä palvelee?

        Kuinkas teet lapsiuhrista Pyhän? Eli saatanan rituaaleista Pyhää Kristinuskoa?

        Varo varo ihmisraukka ettet eksyisi!


    • Anonyymi

      Isän ja äidin syy on lapsen tekemät rikokset tietystikin aina. Mitäs synnytit ja kasvatit.

      • Anonyymi

        Miksi pitää kirjoittaa "tietystiKIN"? Mikä siinä "KIN"-päätteessä on niin "v..tun seksikästä", että se tulee lestadiolaisenkin kirjoituksiin???=?? Tai enhän tiedä oletko lestadiolainen, anteeksi.


        "Isän ja äidin syy on lapsen tekemät rikokset tietystikin aina. Mitäs synnytit ja kasvatit."
        Kenenkään ei pitäisi joutua olemaan tuota mieltä, joku ehkä kuitenkin on.

        Tai muut saattavat ajatella noin, että tuon "penikasta" tuli rikollinen, kun ei ollut oikeat vanhemmat tai oikea kasvatus.

        Kasvatuksessa voi olla paljon puutteita ja varmaan aina on ainakin jotakin puutetta.

        Mutta siinä on niin monen tekijän "soppa" mikä ratkaisee sen, mitä meistä jokaisesta tulee, että jos isän ja äidin tai edes toisen heistä syyksi laitetaan lapsen tekemät rikokset, haUKUTAAN NIIN SANOTUSTI "VÄÄRÄÄ PUUTA"!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää kirjoittaa "tietystiKIN"? Mikä siinä "KIN"-päätteessä on niin "v..tun seksikästä", että se tulee lestadiolaisenkin kirjoituksiin???=?? Tai enhän tiedä oletko lestadiolainen, anteeksi.


        "Isän ja äidin syy on lapsen tekemät rikokset tietystikin aina. Mitäs synnytit ja kasvatit."
        Kenenkään ei pitäisi joutua olemaan tuota mieltä, joku ehkä kuitenkin on.

        Tai muut saattavat ajatella noin, että tuon "penikasta" tuli rikollinen, kun ei ollut oikeat vanhemmat tai oikea kasvatus.

        Kasvatuksessa voi olla paljon puutteita ja varmaan aina on ainakin jotakin puutetta.

        Mutta siinä on niin monen tekijän "soppa" mikä ratkaisee sen, mitä meistä jokaisesta tulee, että jos isän ja äidin tai edes toisen heistä syyksi laitetaan lapsen tekemät rikokset, haUKUTAAN NIIN SANOTUSTI "VÄÄRÄÄ PUUTA"!

        ...tosiaan...HAUKUTAAN NIINSANOTUSTI "VÄÄRÄÄ PUUTAKIN"...


    • Anonyymi

      NÄYTTÄÄ OLEVAN TODELLAKIN VAIKEAA JONKUN/JOIDENKIN TAJUTA ETTÄ MITÄÄN "VAITOA" EI OLE OLEMASSAKAAN.
      Se on sellaista huhua vaan !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1297
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1263
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe