Sellainen kysymyss kun "ystävä" lainasi minulta 3,740€ vaimonsa oli raskaana minä typeränä naiviisena hyvän ihmisenä en ajattellut asiaa sen ennenpää tämä laina on kiertynyt noin vuoden ajan sain pohjattomia lupauksia edes taakse edes taakse minä tyhmänä en ollut tietonen että on olemassa Velkakirjoja yms jolla tämä ei olisi ollenkaan ongelma eräänä päivänä henkilö tuli luokseni ja halusi lisää lainaa vastasin selkeästi ei moneen kertaan johonka hän sitten rupesi heittämään uhri korttia ,että jotenka olis minun syy ,että en kyennyt lainaamaan enenpää ja että mitäss 100-1000€ lisää olisi minulle ja ,että olisin hänen silmisään multimiljonääri tähän vastasin ,että kerran vielä kun heität uhrikortin niin sammutan puhelimen enkä enään vastaa jonka jälkeen hän sitten otti tunteisiin ja esti minut minulla on tallessa suurin osa viesteistä missä hän myöntää olevansa velkaa ainakin 2500€ ja hänen vaimonsa yhä juttelee minun kanssani sillä häntä aidosti kiinostaa kin tillanne jotenka hänkin voi olla todistajana ,että oli tietoinen lainatusta summasta.
kysymykseni siis kuuluu näin TL,DR onko minulla yhtään mitään mahdollisuutta nojata lain puleen asiasta? minulle on tullut tästä isoa tuskaa ja jopa mielenterveys ongelmia en hae simpatiaa ja todenäköisemmin moni lukia lukee tämän ja ajattelee kin "Hemmetin tyhmä mitäs annoit isoja määriä" johonka vastaan väittämä ei ole väärin mutta ainakin mielestäni tämä on silti varkautta raha ei ole hänen eikä kuulu hänelle.
voitko käydä Oikeuden käynti Velasta?
4
99
Vastaukset
- Anonyymi
Itse ajattelen että yksityisten kesken tehdyt velkakirjat on kuin vessapaperia! Jos kaveri kasaa yli 3000€ limitin pienissä erissä niin tuskin tulet saamaan takaisin penniäkään. Ajattelen ja olen aiemminkin sanonut että, vaatisi satojen tuhansien varat itsellä jotta olisi vara hävitä 3000€ jos lainat jää maksamatta tai maksut on epävarmoja. Miellummin antaisin esim. 4000€ pantin ja nimen pankkiin ellei kaveri ole kussut asioitaan aiemmin! Takaus on yhtä kuin maksaa pääoman.
- Anonyymi
Vähän kuin kaheksalla lekalla https://www.iltalehti.fi/talous/a/8ceda54d-1541-4bb1-8dbd-f82d0fd17335
- Anonyymi
Kerää kaikki tiedot mitä sinulla on ja toimita ulosottovirastoon ja laita velka ulosottoon muiden jatkoksi. Muistat vain uusia säännöllisesti.
- Anonyymi
Ja ulosotto nauraa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881297Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1351043- 68964
- 39897
- 71863
- 97857
- 75846
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54822Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39774