voitko käydä Oikeuden käynti Velasta?

Anonyymi-ap

Sellainen kysymyss kun "ystävä" lainasi minulta 3,740€ vaimonsa oli raskaana minä typeränä naiviisena hyvän ihmisenä en ajattellut asiaa sen ennenpää tämä laina on kiertynyt noin vuoden ajan sain pohjattomia lupauksia edes taakse edes taakse minä tyhmänä en ollut tietonen että on olemassa Velkakirjoja yms jolla tämä ei olisi ollenkaan ongelma eräänä päivänä henkilö tuli luokseni ja halusi lisää lainaa vastasin selkeästi ei moneen kertaan johonka hän sitten rupesi heittämään uhri korttia ,että jotenka olis minun syy ,että en kyennyt lainaamaan enenpää ja että mitäss 100-1000€ lisää olisi minulle ja ,että olisin hänen silmisään multimiljonääri tähän vastasin ,että kerran vielä kun heität uhrikortin niin sammutan puhelimen enkä enään vastaa jonka jälkeen hän sitten otti tunteisiin ja esti minut minulla on tallessa suurin osa viesteistä missä hän myöntää olevansa velkaa ainakin 2500€ ja hänen vaimonsa yhä juttelee minun kanssani sillä häntä aidosti kiinostaa kin tillanne jotenka hänkin voi olla todistajana ,että oli tietoinen lainatusta summasta.
kysymykseni siis kuuluu näin TL,DR onko minulla yhtään mitään mahdollisuutta nojata lain puleen asiasta? minulle on tullut tästä isoa tuskaa ja jopa mielenterveys ongelmia en hae simpatiaa ja todenäköisemmin moni lukia lukee tämän ja ajattelee kin "Hemmetin tyhmä mitäs annoit isoja määriä" johonka vastaan väittämä ei ole väärin mutta ainakin mielestäni tämä on silti varkautta raha ei ole hänen eikä kuulu hänelle.

4

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse ajattelen että yksityisten kesken tehdyt velkakirjat on kuin vessapaperia! Jos kaveri kasaa yli 3000€ limitin pienissä erissä niin tuskin tulet saamaan takaisin penniäkään. Ajattelen ja olen aiemminkin sanonut että, vaatisi satojen tuhansien varat itsellä jotta olisi vara hävitä 3000€ jos lainat jää maksamatta tai maksut on epävarmoja. Miellummin antaisin esim. 4000€ pantin ja nimen pankkiin ellei kaveri ole kussut asioitaan aiemmin! Takaus on yhtä kuin maksaa pääoman.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kerää kaikki tiedot mitä sinulla on ja toimita ulosottovirastoon ja laita velka ulosottoon muiden jatkoksi. Muistat vain uusia säännöllisesti.

      • Anonyymi

        Ja ulosotto nauraa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe