voitko käydä Oikeuden käynti Velasta?

Anonyymi-ap

Sellainen kysymyss kun "ystävä" lainasi minulta 3,740€ vaimonsa oli raskaana minä typeränä naiviisena hyvän ihmisenä en ajattellut asiaa sen ennenpää tämä laina on kiertynyt noin vuoden ajan sain pohjattomia lupauksia edes taakse edes taakse minä tyhmänä en ollut tietonen että on olemassa Velkakirjoja yms jolla tämä ei olisi ollenkaan ongelma eräänä päivänä henkilö tuli luokseni ja halusi lisää lainaa vastasin selkeästi ei moneen kertaan johonka hän sitten rupesi heittämään uhri korttia ,että jotenka olis minun syy ,että en kyennyt lainaamaan enenpää ja että mitäss 100-1000€ lisää olisi minulle ja ,että olisin hänen silmisään multimiljonääri tähän vastasin ,että kerran vielä kun heität uhrikortin niin sammutan puhelimen enkä enään vastaa jonka jälkeen hän sitten otti tunteisiin ja esti minut minulla on tallessa suurin osa viesteistä missä hän myöntää olevansa velkaa ainakin 2500€ ja hänen vaimonsa yhä juttelee minun kanssani sillä häntä aidosti kiinostaa kin tillanne jotenka hänkin voi olla todistajana ,että oli tietoinen lainatusta summasta.
kysymykseni siis kuuluu näin TL,DR onko minulla yhtään mitään mahdollisuutta nojata lain puleen asiasta? minulle on tullut tästä isoa tuskaa ja jopa mielenterveys ongelmia en hae simpatiaa ja todenäköisemmin moni lukia lukee tämän ja ajattelee kin "Hemmetin tyhmä mitäs annoit isoja määriä" johonka vastaan väittämä ei ole väärin mutta ainakin mielestäni tämä on silti varkautta raha ei ole hänen eikä kuulu hänelle.

4

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse ajattelen että yksityisten kesken tehdyt velkakirjat on kuin vessapaperia! Jos kaveri kasaa yli 3000€ limitin pienissä erissä niin tuskin tulet saamaan takaisin penniäkään. Ajattelen ja olen aiemminkin sanonut että, vaatisi satojen tuhansien varat itsellä jotta olisi vara hävitä 3000€ jos lainat jää maksamatta tai maksut on epävarmoja. Miellummin antaisin esim. 4000€ pantin ja nimen pankkiin ellei kaveri ole kussut asioitaan aiemmin! Takaus on yhtä kuin maksaa pääoman.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kerää kaikki tiedot mitä sinulla on ja toimita ulosottovirastoon ja laita velka ulosottoon muiden jatkoksi. Muistat vain uusia säännöllisesti.

• Anonyymi

Ja ulosotto nauraa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe