Olenko kauhea ihminen?

Anonyymi-ap

Olen ollut pitkällä työttömyysjaksolla ja yritän päästä elämän syrjään kiinni (fyysiset sairaudet). Olen kuitenkin tehnyt havainnon, että en kertakaikkiaan jaksa enää yhtään mitään ylimääräistä henkisestikään ja olen aivan hermoromahduksen partaalla, saatan räjähtää hetkenä minä hyvänsä. Olen kuin tikittävä aikapommi!

En jaksa esimerkiksi pröystäilevää siskoa joka esittää elämänsä olevan täydellistä vaikka se on kaukana siitä, mm petti ja jätti perheensä. Hän valehtelee ja manipuloi kaikkia lähimpiään minkä ehtii sekä piikittelee heti tilanteen tullen minua vaikka en kestäisi sitä aina heikompana(näin ollut aina). Esimerkkinä minun pitkäaikainen aviomieheni pääsi esimies tehtäviin, niin hän tokaisi vain, että
MUTTA hänen uusi hoitonsapa onkin oikea BISNESGURU, ei mikään renki toisille vaan oman firmansa JOHTAJA ja rahaa löytyy, siis tosi mega mazimal paljon.
(HUOM, painosallla, jos en sitä jo tyhmänä älynnyt että hänen hoitonsa on mieheni yläpuolella.....)

Kauheaa sanoaa, mutta äitini on sisarusteni pelinappula ja vatvoo aina menneissä suruissaan niin, että hän imee minusta kaiken energian ja elämän halun.
Ymmärrän, että hänen elämänsä on ollut todella(liian) traaginen mutta olisiko pieni pilkahdus iloa tai edes normaalia arkea paljoa pyydetty kun näemme? Tarkoitan tapahtumia, joista on kuitenkin jo useita vuosia. Saatamme olla ruokapöydässä, kun hän alkaa viidettä kertaa saman viikonlopun aikana kertaamaan samaa aina uudelleen. "Setäsi sanoi sinä viimeisenä iltanaan siinä kuolin vuoteella että"...
(Äiti rakas, olen kuullut tämän jo nyt viisi kertaa lyhyen ajan sisään ja kieltämättä ahdistun tästä jatkuvasta kuoleman varjosta yllämme).

En jaksa myöskään narsisti veljeäni jolle olen tarpeellinen vain kun voin palvella häntä ja hänen ylhäistä perhettään. En voi kieltäytyä heidän mistään ehdotuksistaan ilman, että saan tuta kiristystä ja vihaa niskaani. En enää kertakaikkiaan jaksa.

Olen aivan ristitulessa ollut jo monta vuotta ja en enää vain jaksa. Haluan normaalin elämän ja ihania kohtaamisia perheen kanssa mutta minun perheeni vie minut ennenaikaisesti kyllä hautaan.

Aviomieheni on ainoa tukipilarini ja saa valitettavan usein haukut niskaansa kun yrittää pitää minun puoliani asioissa.
Olen kiitollinen hänestä ja hänen takiaan jaksan huomiseen tätä elämää❤️

Kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea ja rauhallista syksyä. Olisi mukava kuulla muidenkin tarinoita jaksamisesta.

2

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oma mielenterveys on koetuksella jos ei pistä rajoja sukuun.Emme enää ole tekemisissä miehen sukulaisten kanssa ja se oli paras päätös.Kuka jaksaa jatkuvaa ivaa ja mitätöimistä ja haukkuja no ei kukaan.Ei kenenkään kuulu olla likasankona toisten pahaan oloon.Tsemppiä sulle AP,omat muistot ryöpsähtivät mieleen kun luin tarinasi.Onneksi sinulla kuin minullakin on ymmärtäväinen puoliso siten tätä jaksaa.

    • Anonyymi

      Johtajat tulee ja menee. Itseään henkilöstöjohtajaksi tituleeraava lähti ja samalla kertoi miten hyvät suhteet hänellä on poliittisiin puolueihin ja päättäjiin. Jotenkin toivoisi että bisneksessä johtaja on ennen kaikkea alansa asiantuntija, poliittisten kytkösten korostaminen on aivan turhaa ja ennen kaikkea hyvin epäilyttävää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe