Tupakka nostaa verenpainetta melko paljon. Nikotiini nostaa itsessään myös sykettä.
Jos sinulla on verenpainetta liikaa ja poltat tupakkaa eikä paineet tunnu laskevan niin on paras lopettaa tupakointi. Mielumin kannattaa lopettaa tupakointi kuin nostaa lääkityksen annosta.
Tästä on omakohtaista kokemusta.
Sain lääkityksen korkeaan verenpaineen takia. Ensimmäinen annos laski paineita mutta ei riittävästi. Nostettiin annosta ja paineet laski vielä lisää mutta ei vieläkään riittävästi.
Lopetin tupakoinnin niin nyt paineet on hyvät ja lääke tehoaa. Vielä kun lopetan nikotiinikorvaushoidon niin syke laskee ja se vaikuttaa paineisiin laskevasti.
Tupakoidessa syke oli yli 90 ja välillä yli 100 nyt kun en polta on syke vähän yli 70.
Olen ollut ilman nikotiinia ja silloin huomasin, että syke laski vähän yli 60
Tästä opimme että elintavoilla on merkitystä myös verenpaineen hoidossa
Tupakointi nostaa sykettä ja verenpainetta
Anonyymi-ap
0
478
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851246
- 96987
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40733Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7486