Mitä yhteistä on kommunismilla ja fasismilla?

Ne ovat molemmat Autoritarismia vs libertarismi. Katso poliittinen kompassi. Kommunismi on vasemmistoa, joka tavoittelee tasa-arvoa vapauden ja turvallisuuden kustannuksella ja fasismi oikeistoa, joka tavoittelee vapautta ja turvallisuutta tasa-arvon kustannuksella, niin kuin demarien lastensuojelu. Fasismi on valtion totaalinen hallinto kaikesta merkityksestä eli symbolisista voimavaroista. Kommunismi oli autoritaristisen Stalinin kaappaama valetermi, joka Marxin sosiologisessa teoriassa tarkoitti oikeasti lopputulemaa yhteiskunnasta, josta on poistettu kilpailu elinmahdollisuuksista, hyvää utopiaa. Sosialismi pyrkii ratkaisemaan sotien, epäoikeudenmukaisuuden syyn voimavaroista kilpailussa. Sodan aloitti fasistit. Stalin ei ollut kommunisti vaan despootti, joka oli riistänyt venäläisiltä voimavarat itselleen. Thanks

More Fun facts: Stalin oli kapitalisti. Kapitalismi ei tarkoita vapaata markkinataloutta vaan kilpailua voimavaroista eli pääomista. Marx loi molemmat termit, kommunismi kuvaamaan kilpailusta päässyttä yhteiskuntaa, kapitalismi kritisoimaan vapaata markkinataloutta ja vielä sosialismi kuvaamaan menetelmää, jolla kilpailusta siirrytään pois. Vapaa markkinatalous oli Marxin kritisoiman Adam Smithin termi. Aiempi teoria väitti, että liberalismissa vapaa markkinatalous, lehdistö ja vaalit lopettavat kilpailun voimavaroista ja kaikenlaiset kuninkaat ja diktaattorit. Marx todisti, että vapaassa markkinataloudessa ihmiset kilpailevat silti ja se synnyttää uusia diktaattoreja eli omistavan luokan. Marx halusi kieltää omistusoikeuden, mutta hän ei tiennyt, että myös poliiittisesta ja symbolisesta, sosiaalisesta pääomasta kilpaillaan. Stalin käyttikin poliittista ja symbolista pääomaa omaksi edukseen.

53

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teemu etkös sinä itse ollut kommunistisen puolueen kannattaja vuonna 2004? Muistan kun kirjoittelit tänne. Taisit jopa olla tämän palstan sheriffi kunnes sait pestistä potkut despoottisen moderointityylin takia.

      • Kusipää, lopeta seuraamiseni, koska tunnen turvallisuuteni uhatuksi ja epäilen sinun mielenterveyttäsi


      • Potkuista puhumisella yrität saada muut pitämään minua epäuskottavana


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Potkuista puhumisella yrität saada muut pitämään minua epäuskottavana

        Kunnioitus ja uskottavuus on asioita mitkä pitää ansaita. Tämänhetkinen uskottavuutesi perustuu siihen, mitä olen Suomi24:ssä kirjoituksiasi lukenut viimeisen 10 vuoden ajalta. Annan sinulle tilaisuuden tienata uskottavuuttasi takaisin, koska olen reilu ja uskon uusiin mahdollisuuksiin. Selitä minulle mikä sai sinut vetämään Kivenlahden S-marketin kassaneitiä turpaan? Kerroit tapahtuneesta itse nimimerkillä "t.i.ruskeepaa" Suomi24-palstalla "Maailman menoa", joten en kirjoita tässä mitään valheita, juoruja tai uskottavuuttasi romahduttavaa. Jos pystyt seisomaan omien tekojesi ja sanojesi takana, niin voit tienata tässä uskottavuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitus ja uskottavuus on asioita mitkä pitää ansaita. Tämänhetkinen uskottavuutesi perustuu siihen, mitä olen Suomi24:ssä kirjoituksiasi lukenut viimeisen 10 vuoden ajalta. Annan sinulle tilaisuuden tienata uskottavuuttasi takaisin, koska olen reilu ja uskon uusiin mahdollisuuksiin. Selitä minulle mikä sai sinut vetämään Kivenlahden S-marketin kassaneitiä turpaan? Kerroit tapahtuneesta itse nimimerkillä "t.i.ruskeepaa" Suomi24-palstalla "Maailman menoa", joten en kirjoita tässä mitään valheita, juoruja tai uskottavuuttasi romahduttavaa. Jos pystyt seisomaan omien tekojesi ja sanojesi takana, niin voit tienata tässä uskottavuutta.

        Aivan, sinulla on jokin syy, miksi luulet minun salaavan asioita, valehtelevat ja uskot saavasi minut häpeämään jotakin. Kaivat asioita vuosikymmenten takaa, joilla yrität estää minua olemasta vakuuttava ja saadaksesi kieltää auktoriteettikulttuurin arvostelun.

        Väitit seuranneesi minua puoli vuotta. Nyt se on jo 10. Lopeta kommentoimasta ja seuraamasta minua, koska minua pelottaa turvallisuuteni takia. Teen muuten sinusta rikosilmoituksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitus ja uskottavuus on asioita mitkä pitää ansaita. Tämänhetkinen uskottavuutesi perustuu siihen, mitä olen Suomi24:ssä kirjoituksiasi lukenut viimeisen 10 vuoden ajalta. Annan sinulle tilaisuuden tienata uskottavuuttasi takaisin, koska olen reilu ja uskon uusiin mahdollisuuksiin. Selitä minulle mikä sai sinut vetämään Kivenlahden S-marketin kassaneitiä turpaan? Kerroit tapahtuneesta itse nimimerkillä "t.i.ruskeepaa" Suomi24-palstalla "Maailman menoa", joten en kirjoita tässä mitään valheita, juoruja tai uskottavuuttasi romahduttavaa. Jos pystyt seisomaan omien tekojesi ja sanojesi takana, niin voit tienata tässä uskottavuutta.

        Sinähän kirjoitit jo 2003 taas ja taas ja taas nimimerkillä ja vannot muille, että kun kerran olen aktiivinen, annat sinä palaa. Turpa kiinni, turpa kiinni toistelet välillä. Lopeta seuraamiseni. Kärsit omista tunneongelmista, enkä minä ole suunnannut arvostelutekstejäni sinulle. Elä rauhassa omaa elämääsi. minua pelottaa sinä turvallisuuteni kannalta ja teen rikosilmoituksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitus ja uskottavuus on asioita mitkä pitää ansaita. Tämänhetkinen uskottavuutesi perustuu siihen, mitä olen Suomi24:ssä kirjoituksiasi lukenut viimeisen 10 vuoden ajalta. Annan sinulle tilaisuuden tienata uskottavuuttasi takaisin, koska olen reilu ja uskon uusiin mahdollisuuksiin. Selitä minulle mikä sai sinut vetämään Kivenlahden S-marketin kassaneitiä turpaan? Kerroit tapahtuneesta itse nimimerkillä "t.i.ruskeepaa" Suomi24-palstalla "Maailman menoa", joten en kirjoita tässä mitään valheita, juoruja tai uskottavuuttasi romahduttavaa. Jos pystyt seisomaan omien tekojesi ja sanojesi takana, niin voit tienata tässä uskottavuutta.

        Kassaneidin mottaus 15 vuotta sitten ei tee väitteistäni lastensuojelun valehtelusta epäuskottavia. Sen esittäminen taas on rikos minua vastaan


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sinähän kirjoitit jo 2003 taas ja taas ja taas nimimerkillä ja vannot muille, että kun kerran olen aktiivinen, annat sinä palaa. Turpa kiinni, turpa kiinni toistelet välillä. Lopeta seuraamiseni. Kärsit omista tunneongelmista, enkä minä ole suunnannut arvostelutekstejäni sinulle. Elä rauhassa omaa elämääsi. minua pelottaa sinä turvallisuuteni kannalta ja teen rikosilmoituksen.

        Sekoitat nyt henkilöitä keskenään. En ole se joka sanoi seuranneensa sinua puoli vuotta!
        Ja ilmeisesti luulet että olen nimimerkki "idea" vuodelta 2003. Muistan kyllä tappelusi idean kanssa, mutta en ole hän.
        En ole tehnyt mitään väärää. Asiat joista olen huolestunut ovat sellaisia mitä olet itse maininnut tällä samalla palstalla. En halua muuta kuin tietää mistä tuo mottaus johtui. Yritän ymmärtää logiikkaasi jotta voin tietää ajatteletko rationaalisesti.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kassaneidin mottaus 15 vuotta sitten ei tee väitteistäni lastensuojelun valehtelusta epäuskottavia. Sen esittäminen taas on rikos minua vastaan

        Oletko montakin kertaa motannut kassatyttöjä.....?
        Mitä sulla on heitä vastaan..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitus ja uskottavuus on asioita mitkä pitää ansaita. Tämänhetkinen uskottavuutesi perustuu siihen, mitä olen Suomi24:ssä kirjoituksiasi lukenut viimeisen 10 vuoden ajalta. Annan sinulle tilaisuuden tienata uskottavuuttasi takaisin, koska olen reilu ja uskon uusiin mahdollisuuksiin. Selitä minulle mikä sai sinut vetämään Kivenlahden S-marketin kassaneitiä turpaan? Kerroit tapahtuneesta itse nimimerkillä "t.i.ruskeepaa" Suomi24-palstalla "Maailman menoa", joten en kirjoita tässä mitään valheita, juoruja tai uskottavuuttasi romahduttavaa. Jos pystyt seisomaan omien tekojesi ja sanojesi takana, niin voit tienata tässä uskottavuutta.

        Ketään ei saa lyödä ja olen oppinut läksyni. Nyt kohdatessani kiusaamista huudan, kirjoitan ja arvostelen. Sitten sitä voisi puhua hiljaa loppuun asti, mutta kun toinen käyttää pilkkaa ja uhkauksia. Elokuvissa sanotaan kohteliaasti, lakimieheni ottaa yhteyttä, mutta minun pitäisi olla rikas. Muistaakseni juttelimme noin 15 sekuntia, hän vastasi suulliseen kysymykseeni hymyilemällä ilkeästi ja käskemällä minut ulos, tai hän soittaa vartijat. Koin sen kiusaamisena. Minä en vaatinut kunnioitusta häneltä vaan ilmaisin kuinka pahalta se tuntui. En vaatinut sinultakaan vaan sitä, että lopetat seuraamiseni. Uskottavuus kommunismin määritelmää kohtaan seuraa perustelusta ja niiden käsittelystä keskustelussa. Vanhojen virheideni tuominen keskusteluun on argumentaatiovirhe ja kiusaamista.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ketään ei saa lyödä ja olen oppinut läksyni. Nyt kohdatessani kiusaamista huudan, kirjoitan ja arvostelen. Sitten sitä voisi puhua hiljaa loppuun asti, mutta kun toinen käyttää pilkkaa ja uhkauksia. Elokuvissa sanotaan kohteliaasti, lakimieheni ottaa yhteyttä, mutta minun pitäisi olla rikas. Muistaakseni juttelimme noin 15 sekuntia, hän vastasi suulliseen kysymykseeni hymyilemällä ilkeästi ja käskemällä minut ulos, tai hän soittaa vartijat. Koin sen kiusaamisena. Minä en vaatinut kunnioitusta häneltä vaan ilmaisin kuinka pahalta se tuntui. En vaatinut sinultakaan vaan sitä, että lopetat seuraamiseni. Uskottavuus kommunismin määritelmää kohtaan seuraa perustelusta ja niiden käsittelystä keskustelussa. Vanhojen virheideni tuominen keskusteluun on argumentaatiovirhe ja kiusaamista.

        siitä on noin 17 vuotta. Turpaan vetäminen olisi vahingoittamistarkoituksella tehtävää väkivaltaa, enkä kykene siihen. Se oli tunnekuohussa tehty yksi avokämmen, josta sain rangaistuksen. Sen sijaan minun pitää sanoa "nyt sinä olet ilkeä ja kiusaat minua" ja tehdä valitus.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        siitä on noin 17 vuotta. Turpaan vetäminen olisi vahingoittamistarkoituksella tehtävää väkivaltaa, enkä kykene siihen. Se oli tunnekuohussa tehty yksi avokämmen, josta sain rangaistuksen. Sen sijaan minun pitää sanoa "nyt sinä olet ilkeä ja kiusaat minua" ja tehdä valitus.

        Hyvä, Teemu! Tämä on ensimmäinen kerta kun näen että myönnät jonkin tekemäsi virheen ja olet kehittynyt siitä paremmaksi ihmiseksi joka kykenee itsereflektioon. Juuri tämän halusin nähdä. En tuomitse ihmistä sen perusteella mitä hän on tehnyt vuosia sitten, vaan sen perusteella miten hän itse suhtautuu menneisyyteensä. Pelkäsin että jankkaat vieläkin olleesi oikeassa tuossa tilanteessa 17 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Ketään ei saa lyödä ja olen oppinut läksyni. Nyt kohdatessani kiusaamista huudan, kirjoitan ja arvostelen. Sitten sitä voisi puhua hiljaa loppuun asti, mutta kun toinen käyttää pilkkaa ja uhkauksia. Elokuvissa sanotaan kohteliaasti, lakimieheni ottaa yhteyttä, mutta minun pitäisi olla rikas. Muistaakseni juttelimme noin 15 sekuntia, hän vastasi suulliseen kysymykseeni hymyilemällä ilkeästi ja käskemällä minut ulos, tai hän soittaa vartijat. Koin sen kiusaamisena. Minä en vaatinut kunnioitusta häneltä vaan ilmaisin kuinka pahalta se tuntui. En vaatinut sinultakaan vaan sitä, että lopetat seuraamiseni. Uskottavuus kommunismin määritelmää kohtaan seuraa perustelusta ja niiden käsittelystä keskustelussa. Vanhojen virheideni tuominen keskusteluun on argumentaatiovirhe ja kiusaamista.

        Aiotko vielä harjoittaa palstalla demoonista moderointia.?


    • Anonyymi

      Mitä yhteistä kommunismilla ja fasismilla, kommunismi ja fasismi sitä samaa paskaa.

      • Kommunismi on teoreettinen idylli. Fasismi on autoritaarinen valtio. Autoritaarinen Stalin käytti kommunismin nimeä väärin. Ne eivät ole samaa autoritaarisuutta. Vastasit mitä huvittaa otsikon pohjalta


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kommunismi on teoreettinen idylli. Fasismi on autoritaarinen valtio. Autoritaarinen Stalin käytti kommunismin nimeä väärin. Ne eivät ole samaa autoritaarisuutta. Vastasit mitä huvittaa otsikon pohjalta

        Eli helvetin huonoja molemmat. Kummatkaan eivät käyttökelpoisia. Hyviä vain johtajille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli helvetin huonoja molemmat. Kummatkaan eivät käyttökelpoisia. Hyviä vain johtajille.

        Idylli on arvo, jota kannatti tavoitella venäläisten mielestä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Idylli on arvo, jota kannatti tavoitella venäläisten mielestä

        Kommunistista totalitarismia olisi kokeiltu ensin rotilla mutta älykkäinä eläiminä ne eivät suostuneet. Siispä venäläiset pääsi koe-eläimeksi.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kommunismi on teoreettinen idylli. Fasismi on autoritaarinen valtio. Autoritaarinen Stalin käytti kommunismin nimeä väärin. Ne eivät ole samaa autoritaarisuutta. Vastasit mitä huvittaa otsikon pohjalta

        Aatteet ja ideologiat voivat olla Teoria -maailmassa mitä vain, käytäntö on osoittanut sen, että kommunismisi on yhden puolueen tai jopa yhden ihmisen hallitsemaa diktatuuria.


    • Anonyymi

      Nkp:kin rakensi kommunismiaan ja romahti. Markkinatalous voitti ja on toimiva ja joustava, sopii minne vain systeemiin. Kommunistihallinnot ovat autoritäärisiä diktatuureja ja ihmisoikeudet olemattomia. Kiinan ihmisoikeudet ovat maailmassa sieltä huonoimmasta päästä. Pohjoismaissa parhaimmasta päästä, ellei parhaat
      Marxin ideat kuulostavat hyviltä, mutta eivät oikeasti toimi missään. idealisteille sopivaa harraste huuhaata.

    • Anonyymi

      diktaattorit niitä molempia hyväksikäyttää.
      Molemmat on saatanan vallassa ja palvelijoita. Rahan demokratia on huijausta, kansaa kusetetaan.
      Tekoäly pitää saada kansa hyväksi ja kansan parhaaksi, eikää vai rikollisten ja ahneiden rosvojen työkaluksi, jotka keinottelemalla nostaa hintoja, - kapitalismi pyörii väärään suuntaan, kaiken pitäis tulla ilmaiseksi.
      Jeesus korjaa asian tilan.
      Kiitos Jeesus!

      • Anonyymi

        Kapitalismi / markkinatalous toimi kaikkialla maailmassa, paitsi Pohjois-Koreassa ja heikosti Kuubassa. Ihmiset itse pitävät turhia markkinoita ihan itse, kauppias tarjoaa mikä menee kaupaksi. Markkinatalous on hyvä keino ansaita elanto ja siitä hyötyy kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalismi / markkinatalous toimi kaikkialla maailmassa, paitsi Pohjois-Koreassa ja heikosti Kuubassa. Ihmiset itse pitävät turhia markkinoita ihan itse, kauppias tarjoaa mikä menee kaupaksi. Markkinatalous on hyvä keino ansaita elanto ja siitä hyötyy kaikki.

        Markkinatalous on hyvä keino ansaita elanto ja siitä hyötyy kaikki.
        Niin teke rikolliset ja rovot heillä on sama moraaliton ajatusmaailman ja asenne kuin Al Gaponella.
        Kolonialismi on julma esimerkki riistosta- mitä sanoo aivopierut?
        hyötyy kaikki. Abortti teurastajat ja homot, eettisyyden ja luonnottomuuden huippu, ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markkinatalous on hyvä keino ansaita elanto ja siitä hyötyy kaikki.
        Niin teke rikolliset ja rovot heillä on sama moraaliton ajatusmaailman ja asenne kuin Al Gaponella.
        Kolonialismi on julma esimerkki riistosta- mitä sanoo aivopierut?
        hyötyy kaikki. Abortti teurastajat ja homot, eettisyyden ja luonnottomuuden huippu, ?

        Sulla onkin suuria ongelmia, ja tietysti vielä homo-ongelmainenkin, koita nyt kuitenkin selvitä elämästä. Sodomaa ja Gomorraa ei olla hävitetty, ne ovat aina läsnä, ne kuuluvat ihmisyyteen.


    • Anonyymi

      Viime sodissa kommunistit tai sellaiseksi epäillyt suomalainen fasismi raahasi turvasäilöön. Fasismi ravasi Itä-Karjalan metsissä suurta Suomea tekemässä tukenaan saksalaisen fasismin armeija. Rytin hallitukset värväsivät fasistejamme Saksan pahamaineiseen SS- joukkoihin. Ne raiskasivat ja murhasivat mm. Ukrainassa
      Lars Westerlund: Suomalaiset ss-vapaaehtoiset , politiikka, uskonto ja sotarikokset.(2018).

      • Anonyymi

        Jos Suomesta olisi tullut Neuvostoliton osa, kuinka paljon suomalaisia olisi raahattu Siperiaan kuolemaan. kuten kävi Balttian maiden kansoille joita rahdattiin sadoin tuhansin Siperiaan. Suomi esti NL:n punafasismin tuhot maassamme puolustaessaan itsenäisyyttään . Skp kuului myös Kominterniin antaen tukensa Stalinin toimille.
        Kommunisteja tuomittiin Suomessa turvasäilöön maanpetoksellisesta toiminnasta NL:n hyväksi. Ei siinä olut mitään väärää.


      • Anonyymi

        Suomen Kommunistiseen Puolueeseen kuulunut Otto Ville Kuusinen, jolle Vladimir Lenin antoi liikanimen `Suomensyöjä´, tämän paasattua siitä miten Suomen osa on hävitä historiasta ja sulautua Neuvosto-Venäjään, antoi niin sanotun Terijoen hallituksen nukkejohtajana 1. joulukuuta 1939 julistuksen, jossa hän pyysi Neuvostoliiton armeijan Suomen miehittäjäksi, mikä olisi tiennyt toteutuessaan maamme itsenäisyyden ja monipuoluedemokratian lakkauttamista ja suomalaisten orjuuttamista Neuvostoliiton kommunismidiktatuurin alamaisiksi. Mikä hirvittävä tragedia Suomea ja suomalaisia olisi kohdannutkaan, jos tuo Neuvostoliiton kommunismidiktatuuri rikos, johon se sai luvan elokuun 1939 natsi-Saksan ja Neuvostoliiton sopimuksen salaisen lisäpöytäkirjan etupiirijaossa, olisi toteutunut.

        "Suomen Kansanhallitus _ _ _ hyväksyy täydellisesti Punaisen
        Armeijan toiminnan Suomen alueella ja kannattaa sitä."

        https://www.histdoc.net/pdf/kuusinen.pdf

        Josif Stalinin Neuvostoliitto oli tuolloin Adolf Hitlerin natsi-Saksan liittolainen ja ne olivat aiemmin syyskuussa hyökänneet yhdessä sovitusti Puolaan ja jakaneet sotasaaliina saadun maan ja kansan keskenään.
        Kommunistinen internationaali Komintern, johon Suomen Kommunistinen Puolue kuului, hyväksyi sekä Neuvostoliiton ja Saksana Puolaan hyökkäämisen ja sen alistamise syyskuussa 1939 että Neuvostoliiton Suomeen hyökkäämisen marraskuussa 1939.


      • Anonyymi

        "Viime sodissa kommunistit tai sellaiseksi epäillyt suomalainen -- raahasi turvasäilöön"

        ... jossa he olivat turvassa NKVD:n mestaukselta toisin kuin maanmiehet ja aatetoverit itärajan takana. (Poistin lauseestasi asiattoman sanan.)

        "Rytin hallitukset värväsivät fasistejamme"

        Ihanko tosissaan väität edistykseläistä Rytiä "fasistiksi"? Kansallinen edistyspuolue oli liberaalina profiloituneen nuorsuomalaisten seuraaja ja profiloitui niin ikään liberaalina porvaripuolueena. Viimeisin samaa poliittista jatkumoa edustanut puolue tunnettiin nimellä Liberaalinen kansanpuolue (LKP).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viime sodissa kommunistit tai sellaiseksi epäillyt suomalainen -- raahasi turvasäilöön"

        ... jossa he olivat turvassa NKVD:n mestaukselta toisin kuin maanmiehet ja aatetoverit itärajan takana. (Poistin lauseestasi asiattoman sanan.)

        "Rytin hallitukset värväsivät fasistejamme"

        Ihanko tosissaan väität edistykseläistä Rytiä "fasistiksi"? Kansallinen edistyspuolue oli liberaalina profiloituneen nuorsuomalaisten seuraaja ja profiloitui niin ikään liberaalina porvaripuolueena. Viimeisin samaa poliittista jatkumoa edustanut puolue tunnettiin nimellä Liberaalinen kansanpuolue (LKP).

        Suomessa vehkeilevät kommunistit Suomen demokraattisen yhteiskunta järjestelmän kumoamiseksi laitettiin meillä vankiloihin maanpetoksellisesta toiminnasta. Totta on jos olisivat olleet N-liitossa, heidät olisi mestattu "kansanvihollisina" armotta, vaikka eivät olisi tehneet yhtään mitään, Skp:n historia kaikkineen on ollut yhtä järjenvastaista kuin on ollut Venäjänkin historia.


    • Anonyymi

      Johtopäätös kommentoinnista.
      Fasismi edustaa äärimmäistä, väkivaltaista kapitalismia.
      Kommunismi edustaa sota-aseetonta rauhanomaista maailmaa, jossa kaikista kansalaisista huolehditaan.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Punafasismi jota on aina seurannut teloitukset, pakkovalta, ihmisten alistaminen ja oikeuksien puute. Kommunistivaltiot ovat hyviä esimerkkejä kommunisti vallasta.


      • Anonyymi

        Toisenlainen johtopäätös: fasismi edustaa äärinationalismia, jossa ihmisiä tapetaan kansallisuuden, uskonnon, äidinkielen, ihonvärin, mielipiteiden, seksuaalisen suuntautumisen tms. perusteella. Kommunismi edustaa internationalismia, jossa ihmisiä tapetaan kansallisuuden, uskonnon, äidinkielen, ihonvärin, mielipiteiden, seksuaalisen suuntautumisen tms. perusteella. Lopputulos on sama eri lähtökohdista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisenlainen johtopäätös: fasismi edustaa äärinationalismia, jossa ihmisiä tapetaan kansallisuuden, uskonnon, äidinkielen, ihonvärin, mielipiteiden, seksuaalisen suuntautumisen tms. perusteella. Kommunismi edustaa internationalismia, jossa ihmisiä tapetaan kansallisuuden, uskonnon, äidinkielen, ihonvärin, mielipiteiden, seksuaalisen suuntautumisen tms. perusteella. Lopputulos on sama eri lähtökohdista huolimatta.

        Ihan hyvä näkökulma, sama on tulos.


    • Anonyymi

      "Toisenlainen johtopäätös: fasismi edustaa äärinationalismia, jossa ihmisiä tapetaan kansallisuuden, uskonnon, äidinkielen, ihonvärin, mielipiteiden, seksuaalisen suuntautumisen tms. perusteella."
      Kaikki lausumat löytyvät Perussuomalaisten ohjelmista.
      SKP tukee vähemmistökansallisuuksien oikeuksia ja seksuaalivähemmistöjä Persut ei.
      Persut pitävät niitä kansoja alempiarvoisina, joista Suomeen saapuu pakolaisia. SKP antaa tukea pakolaisille.
      Persut ottaisivat vihapuheen sallituksi. SKP vaatii toimenpiteitä sivistystason kohottamiseksi.
      Perussuomalainen on siten ....... puolue.

      • Anonyymi

        Perussuomalaiset on maahanmuuttoa rajoittamaan pyrkivä puolue. Puolue on silti nationalismissaan melko maltillinen, mukana voi olla ääriaineksiakin. Pahimmat rääväsuut käyttävät asiatonta kieltä. Fasistien ja kommunistien ruumiskasoihin asiattomien törkeyksien laukomista ei voi verrata, sellainen vertailu on yritys valkopestä fasistiset ja kommunistiset massateloitusjärjestelmät.


    • Anonyymi

      Europarlamentaarikkojen äänestyspäätös tehdä kommunisteista fasisteja on kuopattu.

      • Anonyymi

        Mitä yhteistä on kommunismilla ja fasismilla. Se olisi sitä, että meitä demokraatteja eikä persuja, eikä mitään muitakaan olisi, olisi vain kommunistinen puolue ja tiukka ankara kasvatus aivopesu, vankila väärin toimineelle yksi vaihtoehto.


      • Anonyymi

        Esitteletkö kommunismidiktatuurin puuhastelija Partacus meillekin sen sinun "Europarlamentaarikkojen" päätöksen, sillä ainakaan tämä se ei voi olla, koska tässähän ei tehdä kommunisteista fasisteja, vaan kerrotaan tosiasioita.
        Vai onko tässäkin jokin nimenomainen kohta, josta haluat mahdollisesti lainata suoran sitaatin ja kommentoida/kritikoida sitä?

        "Euroopan parlamentin päätöslauselma 19. syyskuuta 2019 Euroopan muistiperinnön merkityksestä Euroopan tulevaisuudelle (2019/2819(RSP))"

        https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2019-0021_FI.html


    • Anonyymi

      Ääripuolueita. Liberalismi on epämääräinen termi, ja voi olla pahasta samaten.

    • Anonyymi

      Mitä yhteistä kommunismilla ja fasismilla.
      Fasismi on elämään pettyneiden porvareiden toiveuni.
      Kommunismi kumoaa riiston ja sodat.
      Tänään esillä tärkeimpänä on porvareiden sotaisuuden hillitseminen.

      • Anonyymi

        Missä niitä "sotaisia porvareita" palstalla näkyy. ? Neukkula petti komut ja siitä katkeruus. Kommunismi ei kumonnut riistoa eikä sotia. Skp voi mennä hillitsemään Venäjän sotaisia kommunisteja.


      • Anonyymi

        Jostain kumman syystä SKP kuitenkin piilottelee edelleen sen "riiston ja sodat" kumonneen Neuvostoliiton kommunistijohtajan Josif Stalinin vainoissa vangittujen ja teloitettujen suomalaisten dokumentteja, jotka NKP luovutti SKP:lle vuonna 1960.

        Tuo sama kommunistidiktaattori määräsi marraskuussa 1939 Neuvostoliiton puna-armeijan imperialistiseen hyökkäyssotaan Suomea vastaan, käskettynä tavoitteena maamme miehitys, mikä olisi toteutuessaan tarkoittanut suomalaisten orjuuttamista Neuvostoliiton kommunismidiktatuurin alamaisiksi.

        Osana Kommunistista Internationaalia SKP tuki ehdoitta tuota Neuvostoliiton imperialistista hyökkäyssotaa Suomessa.
        SKP tuleekin pyytää anteeksi tuota rikokseen osallistumistaan Suomea vastaan, ja pudottaa nimestään pois Suomen, koska puoluehan perustettiin Moskovassa ajamaan yksinomaan Venäjän etuja ja sen asiaa.

        Eikä SKP ole saanut reilun kahdeksan vuoden jälkeenkään kritikoitua sanallakaan Moskovan fasistijuntan kanssarikollisena Ukrainaa ja sen kansaa vastaan käytävässä imperialistisessa sodassa toimivaa toveripuoluettaan, Venäjän federaation kommunistista puoluetta. Mistä SKP:n kyyristely moisten sotarikollisten edessä johtuu?


    • Anonyymi

      Älkää olko säälittäviä. Suomalainen fasismi on kertaalleen kuollut ja kuopattu. Ei sitä enää tarvita. Ryhtykää työhön narisemisen sijasta rauhantyöhön yleisen aseistariisunnan puolesta. Älkää pilatko nuorisoa sotahurmoksella.

      • Anonyymi

        Nuoriso kannattaa Natoa, eikä siihen vaikuta yhtään kommunistien nato-hysteria. Kansa on sille laajasti tuen antanut, päättäjätkin yllättyivät.
        Komullekkin tekee vain hyvää kun Suomi kuuluu Pohjois-Atlantin liittoon.


      • Anonyymi

        Mutta Venäjällähän fasismi on nyt voimissaan, ja Vladimir Putinin Moskovan fasistijuntan yksi merkittävimmistä tukijoista sen imperialistisessa hyökkäyssodassa Ukrainaa ja sen kansaa vastaan on Venäjän federaation kommunistinen puolue, minkä suhteen SKP ei ole nähnyt toveripuolueessaan lainkaan moitittavaa.
        Moskovan fasistijuntan suomalaisina pikkuapulaisina ja nöyrinä juoksupoikina häärivät Kommunistien liitto ja Kommunistinen Työväenpuolue.

        SKP:n oma poliittinen kannatus Suomessa taas on tätänykyä nolla, joten kommunismidiktatuurin ajaminen maahamme enää harvojen vanhasta muistista hourailevien puuhastelua, kuten vaikkapa täällä kommentoivan nimimerkki Partacuksen, eikä heistä ole enää mitään vaaraa järjestäytyneelle yhteiskunnalle.


    • Anonyymi

      Molemmat ääriaatteet vetoavat elämäänsä pettyneisiin ihmisiin vaatiessaan päitä vadille.

      • Anonyymi

        Miten ihmeessä Nato olisi "ääriaate". ? Kommunistin ymmärrän, se on oikeasti ääriaate vasemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä Nato olisi "ääriaate". ? Kommunistin ymmärrän, se on oikeasti ääriaate vasemmalla.

        Nato ei ole ääriaate, vaan kommunismi ja fasismi. Nato edustaa länsimaisten monipuoluedemokratioiden arvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nato ei ole ääriaate, vaan kommunismi ja fasismi. Nato edustaa länsimaisten monipuoluedemokratioiden arvoja.

        Aivan oikein, samaa mieltä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein, samaa mieltä olen.

        Juu, joskus tulee sekaannuksia, kun ei tiedä, mihin on vastattu.


    • Anonyymi

      Nato on läntisen kapitalismin synnyttämä sotaliitto Euroopassa, jossa tosiaan ne eivät sodi keskenään!! Ovat kyllä sotineet. Kreikka ja Turkki sotivat keskenään eikä muu nato ollut moksiskaan. Toinen teema natolla on toimia sosialismin estämiseksi. Naton perustamisjulistus asettuu työväenliikkeen estämisen ja tuhoamisen tielle.
      Natoa ei voi nimittää demokraattiseksi tai rauhanliikkeeksi ellei se kumoa perustamisjulistusta.
      Lähinnä persuista eronneet mm. Pohjoismainen Vastarintaliike ja VKK voidaan listata fasistisiksi liikkeiksi. Persujen ohjelmissa on paljon Hitlerin fasismin teesejä ohjelmissaan. Suomessa siis on kommunisteja ja fasisteja vastakkaisilla puolilla vastakkaisilla ohjelmilla.

      • Anonyymi

        Kommunistinen liike vastaa demokratianvastaisuudessaan täysin diktatuuria, fasismia, vihatoimet olisivat meitä kaikkia demokraatteja kohtaan vankilaa, pakkotyötä, uudelleenkasvatusta, ja ympäristön hyljeksintää, täydellistä ihmisarvon halveksuntaa. Miksi ihailla ja tavoitella järjestelmää joka toimii ihmisyyttä vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2675
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      70
      988
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      276
      798
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe