PERUSTIETO AVAA SILMÄSI

Anonyymi-ap

YK JA MONET KANSAINVÄLISET JÄRJESTÖT SAA HEITTÄÄ HANSKAT
TISKIIN MIKÄLI VENÄJÄ VOITTAA UKRAINAN SODAN.
Ukrainan sodassa on kyse koko maailman kansainvälisistä säännöistä laeista.

Mikäli Ukraina painostuksen alla joutuisi rauhanneuvotteluun ennen, kuin maa olisi vapautettu miehittäjistä ja murhaajista, raiskaajista, varkaista ja muista rikoksentekijöistä. Se käytännössä vesittäisi kaikki kansainväliset säännöt ja lait.

Sotarikokset on käsiteltävä ja hyökkääjän on velvoitettava maksamaan aiheuttamansa materiaalinen tuho.

Sodat ei lopu Putinin vallanvaihtoon, vaan Venäjän kansan on muistettava,
että yksikään muu poliitikko ei voi nousta valtaan ihaillen Putinia ja luvaten
lisää valloituksia.

Mikäli Putin voittaa sodan, niin hänelle tehdään patsas miekka kädessä ja
hänestä tehdään valloittaja kuningas… Seuraava puolue lupaa valloittaa
vielä enemmän ja kansa tanssii kadulla ja äänestävät sellaista.

Sodan ja sotien loppu on oltava aloittajalle tuskainen, jotta niitä ei tulisi ja
aina tuomittava sanktioihin

Tuossa on perussääntö sodasta ja siinä ei ole muuta vaihtoehtoa... nämä eläkeläisille tulevat korotukset jäävät myös jälkeen, koska inflaation ei edes odoteta pysähtyvän heti.

Mutta kaikkein huvittavinta on työntekijöiden palkankorotukset...
2 prossaa 2000 euron bruttopalkkaan on 40 euroa ja Helsingin kaupunki
nosti metrolipun hintaa reilusti ja itse asiassa se meni kokonaan siinä, sillä palkasta maksetaan vero.

Toki minä puhun inflaation puolesta ja valtiota vastaan sillä asun ulkomailla eläkkeellä... Mutta on myös järjenvastaista alentaa omaa tulotasoa, että
kipin kapin kysymään palkkaa, siis palkankorotusta inflaation mukaan edes.

Puhutaanko rehellisesti tulotasosta ja elinkustannuksista Suomessa ja
muualla. Jokainen saa perustella itselleen kurjuutensa Suomessa miten
haluaa. Mutta jokainen tilastoja lukeva näkee totuuden...

Mikäli kyseessä on pelkkä taloudellinen näkymä ja asioita ei perustella
lumella ja vuodenajoilla tai hienolla sairasvuoteesta tai hienosta hengityskoneesta... Mutta tässäkin törmätään tilasto hirviöön... Suomessa
kuolee ihmisiä yli 50 000 vuodessa ja ensihoitaja viiveellä toivotaan menehtymistä. Tehohoitopaikkoja oli noin sata... joten mitkä mahdollisuudet
ja millainen elämä siinä odottaisi?

Mietitystä herättää myös tuo maastapoistumisvero ja kun toimittaja hakee ilmoituksella ihmisiä, ketkä on pettyneet muutettuaan maasta, niin sekin ihmetyttää. KELA ilmoittaa, että Kansalaiseläkkeellä ei edes voi poistua
maasta ja asua muualla.

Olen huomannut ulkomailla asuessa, kun ei ole enää talous- eikä rahahuolia,
niin sydän ja aivot alkaa voimaan paremmin ja voi huomioida
Monia asioita... vuokran jälkeen jää todella rahaa elämiseen ja kukaan
ei kyttää ja vainoa ja yritä varastaa, vaikka euron laskulla, jota ei voinut
maksaa heti käteisellä tai saatikka kortilla. Sillä se ei ollut euro, vaan jotain
muuta. Varmaan odotetaan, että 10% myöhästyy ja saadaan perintäkuluina
50 euroa.

Sehän on optimaalinen tilanne, kun asut ulkomailla, niin sinua ei pysty
kukaan kiristämään laskuilla, koska eläke tulee Suomesta ja voi aina
vaihtaa maata, joten ei tässäkään tapauksessa kannata asua
Suomessa eläkkeellä.

Suomesta lähtöä pyritään tietoisesti vaikeuttamaan valtion medialla ja
kaikilla peloilla. Tietenkin pyritään luomaan velkaa ja näin sidotaan
ihminen Suomeen. Ulosotossa oli viime vuonna liki 600 000 ihmistä ja
nyt varmaan yli... pelkkä matikka ja inflaatio riittää. Toki vuoden alusta
ei enää lasketa niitä, jotka juuri on maksaneet ulosotot.

Osa eläkeläisistä sanoi matkustavan... totuudessa ei matkusta ulkomaille. Lentojen hinnat on pompanneet ja inflaatio on syönyt ostovoimaa entisestään.

Ulkomaille muuttoa varjostaa osaamattomuus, pelot ja ulosotto ja muut velat. Säästämällä Suomessa se on entistä vaikeampaa. Tietenkin turistikohteet on kalliita ja niistä saa väärän kuvan myös... monikaan ei edes katso mitä
asunnon vuokraaminen ulkomailla maksaa ja millä hintaa saa ruokaa
kaupasta ja kaupoista, joissa on myös paikallisia.

Mitä minä juuri kerroin teille... elämän totuuksia toisesta näkökulmasta.
1500 riittää hyvin.

0

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

        Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
        Ikävä
        91
        1097
      2. Uskaltaisitko vielä

        Lähestyä vai et kaivattuasi?
        Ikävä
        125
        866
      3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

        ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
        Ikävä
        103
        835
      4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

        Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
        Maailman menoa
        275
        652
      5. Keitä täällä on??

        Kertokaa nimenne!! 🤔
        Ikävä
        69
        572
      6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

        Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
        Ikävä
        72
        553
      7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

        mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
        Ikävä
        64
        552
      8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

        Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
        Iisalmi
        54
        526
      9. Mitä toivot

        Kaivattusi suhteen?
        Ikävä
        72
        483
      10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

        Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
        Ikävä
        32
        473
      Aihe