En ymmärrä tätä LT:n autoilijan avautumista Iltalehdessä

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93f5f957-d983-4fbc-8461-013d228ab10f

Siis syyttää "villejä" siitä ja tästä ja , että voivat pyytää kunnon hintaa
keikoista ja hän ja kuljettajansa ei voi??

Eikö tämä Lähitaksi juurikin operoi sieltä ns. villien jonosta.

Eikö silloin voi pyytää kyseisen ajan markkinahinnan, ihan rehdisti selkä suorana?

Mitä nyt en ymmärrä, eli LT hävinnyt kentän jonot ja operoi sieltä rupurivistä.

Eli vaatiiko LT muka vielä autoilijoitaan ajamaan sopimushinnalla (35 euroa) Stadin keskustaan, sieltä ruttusukkien jonosta??????

Niin kuin tämä Iltalehden vollottaja väittää

27

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerroppas itse totuus näistä taksijutuista mihin kaveri ottaa kantaa. Tuntuu olevan naurettavan ja itkettävän välimaastoissa nämä helsingin taksiasiat.
      Poliisin tutkinnassa iso osa takseista toimii jollain tavalla väärin.
      Luuleeko joku alan toimija, että saatte vielä taksitoiminnan vanhojen hyvien aikojen tasolle.

      • Anonyymi

        Eikös hän ottanut kantaa aivan oikeutetusti ja kritisoi
        Finaviaa mm. sähkötaksien suosimisesta

        Turha Finavian vaatia ja pyydellä kentälle autoja, jos toiset laitetaan eriarvoiseen asemaan

        Voitte olla varma, että sähköautoilulle on vielä aika paljon vastustajia

        Eli yksinkertaistettuna, jos joillekin annetaan etuoikeus (sähköauto) ja ohitukaista
        muiden ohi, niin ne muut ei sitten hakeudu sinne HelsinkiVantaalle epävarmaa pokaa jonottamaan.....
        Onko vaikea ymmärtää?

        Pitäkää tunkkinne ja toivottavasti tulisi sellaisia asiakashärdellejä jokunen aamuyö, että
        Finaviakin miettisi missä mennään, ja vetäisi uudet johtopäätökset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös hän ottanut kantaa aivan oikeutetusti ja kritisoi
        Finaviaa mm. sähkötaksien suosimisesta

        Turha Finavian vaatia ja pyydellä kentälle autoja, jos toiset laitetaan eriarvoiseen asemaan

        Voitte olla varma, että sähköautoilulle on vielä aika paljon vastustajia

        Eli yksinkertaistettuna, jos joillekin annetaan etuoikeus (sähköauto) ja ohitukaista
        muiden ohi, niin ne muut ei sitten hakeudu sinne HelsinkiVantaalle epävarmaa pokaa jonottamaan.....
        Onko vaikea ymmärtää?

        Pitäkää tunkkinne ja toivottavasti tulisi sellaisia asiakashärdellejä jokunen aamuyö, että
        Finaviakin miettisi missä mennään, ja vetäisi uudet johtopäätökset

        Ja täällä taas itkee diesel kuskit kun sähköautoilijat ajelee kenttää läpiajolla. Mene vaikka istumaan 48 tolpalle jos kenttä ei kelpaa. Ihan oikein että Finavia suosii sähkäreitä.


    • Anonyymi

      Taksiyrittäjien hinnoittelu on vapaa. Vain idiootti ajaa Finavian määräämillä hinnoilla. Lisäksi tuollainen kartellihinnoittelu rikkoo kilpailulakia.

      Vollottaja ei kylläkään sovi yrittäjäksi ollenkaan, koska on huolestunut liian korkeista hinnoista. Yrittäjän tehtävä on ottaa aina maksimihinta. Liian korkeaa hintaa ei ole olemassa, jos joku sen suostuu maksamaan.

      Eikä ole olemassa mitään villejä takseja. On vain yrittäjiä, jotka eivät suostu välitysyhtiöiden orjiksi.

    • Anonyymi

      Finavia ei todellakaan määrää niitä hintoja. Se kilpailutti ja ne kolme firmaa millä on omat jonot tekivät päätöksen millä hinnoilla osallistuu kilpailutukseen. Lähitaksi ajaa ihan normaaleilla hinnoilla lentoasemalta ilman mitään alennuksia ja kuuluu näihin "villeihin" jotka eivät pärjänneet kilpailutuksessa. Ja edelleen kenenkään ei ole pakko ajaa kentältä.

      Jos kentällä tarvitaan autoja niin silloin sieltä kannattaa stadin autolla pyrkiä saamaan "paluu" kyyti jos vapautuu lähelle. Harva sinne tyhjänä ajelee. Ja paluukyytinä se 35€ on ihan hyvä verrattuna siihen että painaa Tuusulanväylää takasin stadiin tyhjänä. Vähän turhaa avautumistä jossa taas syytetään täysin vääriä instansseja.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo LT kaveri arvostellut tilannetta kokonaisuutena, vaikka asiavirheitähän jutussa oli.
        31,80 euroa Ruoholahteen on kyllä sellainen limbo että sen ajaa ns. kyr*pä otsassa, ja hyvä vaihtoehto ainoastaan jos pääsee suoraan lastaamaan asiakasta.
        Nykyinen sähköautojen suosiminen tarkoittaa sitä, että saatat roikkua dieselilläs siinä keräilyssä ykköspaikalla tunnin kun sähkäreitä saapuu tasaisesti paikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo LT kaveri arvostellut tilannetta kokonaisuutena, vaikka asiavirheitähän jutussa oli.
        31,80 euroa Ruoholahteen on kyllä sellainen limbo että sen ajaa ns. kyr*pä otsassa, ja hyvä vaihtoehto ainoastaan jos pääsee suoraan lastaamaan asiakasta.
        Nykyinen sähköautojen suosiminen tarkoittaa sitä, että saatat roikkua dieselilläs siinä keräilyssä ykköspaikalla tunnin kun sähkäreitä saapuu tasaisesti paikalle.

        Sit ei varmaan kannata mennä sinne kentälle jos sähkärit saa srn hoidettua. Tai sit olisi pitänyt miettiä autoa hankkiessa että kannattaisiko ostaa sähköauto jos se tuo niin suuria etuja mukanaan. Tee kannattavuuslaskelma siitä kannattaako auto vaihtaa sähköautoon heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit ei varmaan kannata mennä sinne kentälle jos sähkärit saa srn hoidettua. Tai sit olisi pitänyt miettiä autoa hankkiessa että kannattaisiko ostaa sähköauto jos se tuo niin suuria etuja mukanaan. Tee kannattavuuslaskelma siitä kannattaako auto vaihtaa sähköautoon heti.

        Olen tehnyt: ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tehnyt: ei kannata.

        Aika paljon korkeampia kassoja saa kun ajelee kenttää aina läpiajolla sen sijaan että palaat tyhjänä stadiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon korkeampia kassoja saa kun ajelee kenttää aina läpiajolla sen sijaan että palaat tyhjänä stadiin.

        Tilannehan huononee yksittäisen sähkärikuskin kannalta koko ajan. Jono on yhä useammin silläkin kaistalla kun autot vaihtuu sähköisiin ja taitava kuski tuo dieselillä jo seuraavaa pokaa kentälle kun sähkökolleega vielä jumittaa keräilyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilannehan huononee yksittäisen sähkärikuskin kannalta koko ajan. Jono on yhä useammin silläkin kaistalla kun autot vaihtuu sähköisiin ja taitava kuski tuo dieselillä jo seuraavaa pokaa kentälle kun sähkökolleega vielä jumittaa keräilyssä.

        Laske ihan huviksesi tuotto niin että ajat 50% tyhjänä verrattuna siihen että ajat alle 10% tyhjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laske ihan huviksesi tuotto niin että ajat 50% tyhjänä verrattuna siihen että ajat alle 10% tyhjänä.

        Ei sitä tarvii laskea, väännät sen solmuun kuitenkin, mutta istu vaan tolpalla (aina lähimmällä) niin toteutuu se alle 10% tyhjänä eli ei mee rahaa mutta eipä paljoa tulekaan kun ventat on kahta tuntia.
        Itse siirrän mielelläni auton vilkkaammalle alueelle ja haen sen rahakkaan keikan siinä ajassa kun sinä ihailet 3 euron juoksua. Onneksi kaikki saa tehdä tätä hommaa just omalla tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tarvii laskea, väännät sen solmuun kuitenkin, mutta istu vaan tolpalla (aina lähimmällä) niin toteutuu se alle 10% tyhjänä eli ei mee rahaa mutta eipä paljoa tulekaan kun ventat on kahta tuntia.
        Itse siirrän mielelläni auton vilkkaammalle alueelle ja haen sen rahakkaan keikan siinä ajassa kun sinä ihailet 3 euron juoksua. Onneksi kaikki saa tehdä tätä hommaa just omalla tavallaan.

        Diesel autolle kenttä varmaan onkin huono paikka mutta sähköautolla siellä ei kauaa tarvi odotella. Ja usein se kyyti on paluu tai sitten Espooseen. Aja sä vaan aina tyhjänä stadiin takas ja ihmettele kuinka juoksu on niin huono.


    • Anonyymi

      35e on ihan järkyttävän surkea. Kyllä on mennyt aivan hulluksi, ennen sai 700e helposti päivässä. Huono bisnes nykyään, aivan naurettavaa..

      • Anonyymi

        Kivahan se varmasti olisi ajella vaikka 500€ per kyyti. Minäkin vaihtaisin heti toimistohommat auton ajamiseen. Se nyt vaan on niin, että korkeilla hinnoilla ei ole niitä kyytejä. Tulee äkkiä asiakkaalle halvemmaksi seisottaa omaa autoa lentokentän parkissa kuin maksella takseja. Tai saattaa se junakin houkutella, tai esim kaverin tai puolison kyyti.

        Koskee kaikkia muitakin kyytejä. Taksien hinnat ovat niin holtittomia, että monella on aika iso kynnys ottaa taksikyyti. Siinähän seisotte odottelemassa sitä satunnaista varakasta asiakasta. Jos tiputtaisitte hintoja, niin voisi tavallinen palkansaajakin käyttää palvelua, ja tulonne kasvaisivat, kun ei tarvitsisi tyhjänä seisoskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivahan se varmasti olisi ajella vaikka 500€ per kyyti. Minäkin vaihtaisin heti toimistohommat auton ajamiseen. Se nyt vaan on niin, että korkeilla hinnoilla ei ole niitä kyytejä. Tulee äkkiä asiakkaalle halvemmaksi seisottaa omaa autoa lentokentän parkissa kuin maksella takseja. Tai saattaa se junakin houkutella, tai esim kaverin tai puolison kyyti.

        Koskee kaikkia muitakin kyytejä. Taksien hinnat ovat niin holtittomia, että monella on aika iso kynnys ottaa taksikyyti. Siinähän seisotte odottelemassa sitä satunnaista varakasta asiakasta. Jos tiputtaisitte hintoja, niin voisi tavallinen palkansaajakin käyttää palvelua, ja tulonne kasvaisivat, kun ei tarvitsisi tyhjänä seisoskella.

        Taksi ei ole tarkoitettu köyhien kuljetukseen. Tavalliselle palkansaajalle taksi on halpa, pummille kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi ei ole tarkoitettu köyhien kuljetukseen. Tavalliselle palkansaajalle taksi on halpa, pummille kallis.

        Juu ihan miten vaan. Suomessa vaan niitä "tavallisia palkansaajia" on aika vähän. Tulisi isompi kassa taksiautoilijalle, jos kuljettaisi myös "köyhiä", eikä vain seisoisi odottamassa isompia potteja. Itselläni ansiot noin tuplat Suomen keskiansioihin nähden, mutta eipä tule juuri taksia käytettyä, kun hinnat ovat niin poskettomat. Kotoa pääkaunkiseudulta keskustaan ja takaisin taksilla, niin samaan hintaan voi melkeinpä käydä lentäen Keski-Euroopassa, tai syödä todella hyvin ravintolassa.


    • Anonyymi

      Ihmeellistä itkemistä asiasta mikä ratkeisi sillä että ei aja kentältä keikkaa. Miksi se ei syytä Taksi Helsingin johtoa kilpailuun osallistumisesta huonoilla taksoilla? Mä en ymmärrä miten taksiala näkee kilpailuttajan syyllisenä kaikessa. Varmaa ongelmana on se se että usein nämä avautujat ovat johdon lähipiiriä ja siksi ongelmista syytetään ulkopuolisia tahoja. Tällä henkilöllä on kaksi autoa jotka saa ajaa villistä jonosta haluamillaan taksoilla mutta sekään ei kelpaa koska siellä on muita autoja eri taksoilla. Ja mitään keikkoja ei ole pakko ajaa jos ne eivät ole teille kannattavia.

    • Anonyymi

      Meneekö TaksiHelsingin tarkuilta sormi suuhun, jos TH:n
      auto ajaa ns. "villien kaistaa" ja ottaa pokan aamuyöllä järjettömästä jonosta ja sanoo oman hintansa, vaikka kyljessä lukee brändinimi?

      Kenttä - Jätkäsaari 95 euroa, ota tai jätä

      Montako viikkoa tulee penaltia välitykseen?

      Hetkinen, aukeaako edes kyräilyn portit, jos vedät esim. TH:n
      autolla nelosrivistä läpi, en tiedä

      • Anonyymi

        Ei tule penaltia. Ensinnäkään kukaan ei sitä tiedä ja toiseksi Teehoolla ei ole varaa ottaa yhtään autoa pois välityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule penaltia. Ensinnäkään kukaan ei sitä tiedä ja toiseksi Teehoolla ei ole varaa ottaa yhtään autoa pois välityksestä.

        Se ei johdu suuresta kysynnästä vaan siitä että TH:lla on niin korkea kulurakenne että tarvitaan maksajia vaikka kyytejä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei johdu suuresta kysynnästä vaan siitä että TH:lla on niin korkea kulurakenne että tarvitaan maksajia vaikka kyytejä ei ole.

        Autoilija on hyvä lypsylehmä. Tyhmä kuin saapas, ulisee vain ja maksaa aina lisää saamatta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilija on hyvä lypsylehmä. Tyhmä kuin saapas, ulisee vain ja maksaa aina lisää saamatta mitään.

        Näillä yrittäjillä, jotka ajavat tunnettujen keskusten alla ei ole muuta mahdollisuutta, kun maksaa se, mitä keskuksen maksut ovat. Ne eivät ole pienet, koska yrittäjät myös vaativat niiltä myyntiä ja markkinointia, joka ei ole halpaa. Voihan niistä villiksi halutessaan poistuakin, mutta veikkaan, että ovi villeistä keskuksiin käy useammin, kuin toisin päin. Yrittäminen maksaa, myös taksiyrittäminen.


    • Anonyymi

      Tilausvälittäjät osallituvat kilpailutuksiin ja kun "voitetaan"sopimus pakotetaan autoilijat ajamaan alihintaisia kyytejä sanktioiden uhalla.Kyllä oli naurettavia Taksi Tampereenkin sopparit ja kamppanjat ,onneksi pääsin eroon.

      • Anonyymi

        Näissähän jokainen taksiyrittäjä itse valitsee ajaako huonokatteisia ajoja.... aika moni ajaa sieltä tietyn pohjasaldon ja laskee tulot vuoron päättyessä


    • Anonyymi

      TH:n yrittäjän on turha syyttää Finaviaa. Kilpailussa tarjoaja sai pisteitä mm. hinnasta millä se kentältä kyydit ajaa. Tässä tapauksessa Taksi Helsinki on tullut valituksi kolmen valitun joukkoon, koska jonosta tarjottu hinta ja kyytien hinta ovat kolmen parhaan tarjouksen joukkoon yltäneet. Taksi Helsinki maksaa näin ollen jonostaan summan X, jonka käytännössä maksavat Taksi Helsingin yrittäjät ja Taksi Helsingin autot ajavat kentältä kolme vuotta siihen hintaan, mitä Taksi Helsinki on kilpailutuksessa luvannut. Kesken sopimuksen luvattuja kyytien hintoja ei voi muuttaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe