https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93f5f957-d983-4fbc-8461-013d228ab10f
Siis syyttää "villejä" siitä ja tästä ja , että voivat pyytää kunnon hintaa
keikoista ja hän ja kuljettajansa ei voi??
Eikö tämä Lähitaksi juurikin operoi sieltä ns. villien jonosta.
Eikö silloin voi pyytää kyseisen ajan markkinahinnan, ihan rehdisti selkä suorana?
Mitä nyt en ymmärrä, eli LT hävinnyt kentän jonot ja operoi sieltä rupurivistä.
Eli vaatiiko LT muka vielä autoilijoitaan ajamaan sopimushinnalla (35 euroa) Stadin keskustaan, sieltä ruttusukkien jonosta??????
Niin kuin tämä Iltalehden vollottaja väittää
En ymmärrä tätä LT:n autoilijan avautumista Iltalehdessä
27
317
Vastaukset
- Anonyymi
Kerroppas itse totuus näistä taksijutuista mihin kaveri ottaa kantaa. Tuntuu olevan naurettavan ja itkettävän välimaastoissa nämä helsingin taksiasiat.
Poliisin tutkinnassa iso osa takseista toimii jollain tavalla väärin.
Luuleeko joku alan toimija, että saatte vielä taksitoiminnan vanhojen hyvien aikojen tasolle.- Anonyymi
Eikös hän ottanut kantaa aivan oikeutetusti ja kritisoi
Finaviaa mm. sähkötaksien suosimisesta
Turha Finavian vaatia ja pyydellä kentälle autoja, jos toiset laitetaan eriarvoiseen asemaan
Voitte olla varma, että sähköautoilulle on vielä aika paljon vastustajia
Eli yksinkertaistettuna, jos joillekin annetaan etuoikeus (sähköauto) ja ohitukaista
muiden ohi, niin ne muut ei sitten hakeudu sinne HelsinkiVantaalle epävarmaa pokaa jonottamaan.....
Onko vaikea ymmärtää?
Pitäkää tunkkinne ja toivottavasti tulisi sellaisia asiakashärdellejä jokunen aamuyö, että
Finaviakin miettisi missä mennään, ja vetäisi uudet johtopäätökset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös hän ottanut kantaa aivan oikeutetusti ja kritisoi
Finaviaa mm. sähkötaksien suosimisesta
Turha Finavian vaatia ja pyydellä kentälle autoja, jos toiset laitetaan eriarvoiseen asemaan
Voitte olla varma, että sähköautoilulle on vielä aika paljon vastustajia
Eli yksinkertaistettuna, jos joillekin annetaan etuoikeus (sähköauto) ja ohitukaista
muiden ohi, niin ne muut ei sitten hakeudu sinne HelsinkiVantaalle epävarmaa pokaa jonottamaan.....
Onko vaikea ymmärtää?
Pitäkää tunkkinne ja toivottavasti tulisi sellaisia asiakashärdellejä jokunen aamuyö, että
Finaviakin miettisi missä mennään, ja vetäisi uudet johtopäätöksetJa täällä taas itkee diesel kuskit kun sähköautoilijat ajelee kenttää läpiajolla. Mene vaikka istumaan 48 tolpalle jos kenttä ei kelpaa. Ihan oikein että Finavia suosii sähkäreitä.
- Anonyymi
Taksiyrittäjien hinnoittelu on vapaa. Vain idiootti ajaa Finavian määräämillä hinnoilla. Lisäksi tuollainen kartellihinnoittelu rikkoo kilpailulakia.
Vollottaja ei kylläkään sovi yrittäjäksi ollenkaan, koska on huolestunut liian korkeista hinnoista. Yrittäjän tehtävä on ottaa aina maksimihinta. Liian korkeaa hintaa ei ole olemassa, jos joku sen suostuu maksamaan.
Eikä ole olemassa mitään villejä takseja. On vain yrittäjiä, jotka eivät suostu välitysyhtiöiden orjiksi. - Anonyymi
Finavia ei todellakaan määrää niitä hintoja. Se kilpailutti ja ne kolme firmaa millä on omat jonot tekivät päätöksen millä hinnoilla osallistuu kilpailutukseen. Lähitaksi ajaa ihan normaaleilla hinnoilla lentoasemalta ilman mitään alennuksia ja kuuluu näihin "villeihin" jotka eivät pärjänneet kilpailutuksessa. Ja edelleen kenenkään ei ole pakko ajaa kentältä.
Jos kentällä tarvitaan autoja niin silloin sieltä kannattaa stadin autolla pyrkiä saamaan "paluu" kyyti jos vapautuu lähelle. Harva sinne tyhjänä ajelee. Ja paluukyytinä se 35€ on ihan hyvä verrattuna siihen että painaa Tuusulanväylää takasin stadiin tyhjänä. Vähän turhaa avautumistä jossa taas syytetään täysin vääriä instansseja.- Anonyymi
Eiköhän tuo LT kaveri arvostellut tilannetta kokonaisuutena, vaikka asiavirheitähän jutussa oli.
31,80 euroa Ruoholahteen on kyllä sellainen limbo että sen ajaa ns. kyr*pä otsassa, ja hyvä vaihtoehto ainoastaan jos pääsee suoraan lastaamaan asiakasta.
Nykyinen sähköautojen suosiminen tarkoittaa sitä, että saatat roikkua dieselilläs siinä keräilyssä ykköspaikalla tunnin kun sähkäreitä saapuu tasaisesti paikalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo LT kaveri arvostellut tilannetta kokonaisuutena, vaikka asiavirheitähän jutussa oli.
31,80 euroa Ruoholahteen on kyllä sellainen limbo että sen ajaa ns. kyr*pä otsassa, ja hyvä vaihtoehto ainoastaan jos pääsee suoraan lastaamaan asiakasta.
Nykyinen sähköautojen suosiminen tarkoittaa sitä, että saatat roikkua dieselilläs siinä keräilyssä ykköspaikalla tunnin kun sähkäreitä saapuu tasaisesti paikalle.Sit ei varmaan kannata mennä sinne kentälle jos sähkärit saa srn hoidettua. Tai sit olisi pitänyt miettiä autoa hankkiessa että kannattaisiko ostaa sähköauto jos se tuo niin suuria etuja mukanaan. Tee kannattavuuslaskelma siitä kannattaako auto vaihtaa sähköautoon heti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sit ei varmaan kannata mennä sinne kentälle jos sähkärit saa srn hoidettua. Tai sit olisi pitänyt miettiä autoa hankkiessa että kannattaisiko ostaa sähköauto jos se tuo niin suuria etuja mukanaan. Tee kannattavuuslaskelma siitä kannattaako auto vaihtaa sähköautoon heti.
Olen tehnyt: ei kannata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tehnyt: ei kannata.
Aika paljon korkeampia kassoja saa kun ajelee kenttää aina läpiajolla sen sijaan että palaat tyhjänä stadiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika paljon korkeampia kassoja saa kun ajelee kenttää aina läpiajolla sen sijaan että palaat tyhjänä stadiin.
Tilannehan huononee yksittäisen sähkärikuskin kannalta koko ajan. Jono on yhä useammin silläkin kaistalla kun autot vaihtuu sähköisiin ja taitava kuski tuo dieselillä jo seuraavaa pokaa kentälle kun sähkökolleega vielä jumittaa keräilyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilannehan huononee yksittäisen sähkärikuskin kannalta koko ajan. Jono on yhä useammin silläkin kaistalla kun autot vaihtuu sähköisiin ja taitava kuski tuo dieselillä jo seuraavaa pokaa kentälle kun sähkökolleega vielä jumittaa keräilyssä.
Laske ihan huviksesi tuotto niin että ajat 50% tyhjänä verrattuna siihen että ajat alle 10% tyhjänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laske ihan huviksesi tuotto niin että ajat 50% tyhjänä verrattuna siihen että ajat alle 10% tyhjänä.
Ei sitä tarvii laskea, väännät sen solmuun kuitenkin, mutta istu vaan tolpalla (aina lähimmällä) niin toteutuu se alle 10% tyhjänä eli ei mee rahaa mutta eipä paljoa tulekaan kun ventat on kahta tuntia.
Itse siirrän mielelläni auton vilkkaammalle alueelle ja haen sen rahakkaan keikan siinä ajassa kun sinä ihailet 3 euron juoksua. Onneksi kaikki saa tehdä tätä hommaa just omalla tavallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä tarvii laskea, väännät sen solmuun kuitenkin, mutta istu vaan tolpalla (aina lähimmällä) niin toteutuu se alle 10% tyhjänä eli ei mee rahaa mutta eipä paljoa tulekaan kun ventat on kahta tuntia.
Itse siirrän mielelläni auton vilkkaammalle alueelle ja haen sen rahakkaan keikan siinä ajassa kun sinä ihailet 3 euron juoksua. Onneksi kaikki saa tehdä tätä hommaa just omalla tavallaan.Diesel autolle kenttä varmaan onkin huono paikka mutta sähköautolla siellä ei kauaa tarvi odotella. Ja usein se kyyti on paluu tai sitten Espooseen. Aja sä vaan aina tyhjänä stadiin takas ja ihmettele kuinka juoksu on niin huono.
- Anonyymi
35e on ihan järkyttävän surkea. Kyllä on mennyt aivan hulluksi, ennen sai 700e helposti päivässä. Huono bisnes nykyään, aivan naurettavaa..
- Anonyymi
Kivahan se varmasti olisi ajella vaikka 500€ per kyyti. Minäkin vaihtaisin heti toimistohommat auton ajamiseen. Se nyt vaan on niin, että korkeilla hinnoilla ei ole niitä kyytejä. Tulee äkkiä asiakkaalle halvemmaksi seisottaa omaa autoa lentokentän parkissa kuin maksella takseja. Tai saattaa se junakin houkutella, tai esim kaverin tai puolison kyyti.
Koskee kaikkia muitakin kyytejä. Taksien hinnat ovat niin holtittomia, että monella on aika iso kynnys ottaa taksikyyti. Siinähän seisotte odottelemassa sitä satunnaista varakasta asiakasta. Jos tiputtaisitte hintoja, niin voisi tavallinen palkansaajakin käyttää palvelua, ja tulonne kasvaisivat, kun ei tarvitsisi tyhjänä seisoskella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kivahan se varmasti olisi ajella vaikka 500€ per kyyti. Minäkin vaihtaisin heti toimistohommat auton ajamiseen. Se nyt vaan on niin, että korkeilla hinnoilla ei ole niitä kyytejä. Tulee äkkiä asiakkaalle halvemmaksi seisottaa omaa autoa lentokentän parkissa kuin maksella takseja. Tai saattaa se junakin houkutella, tai esim kaverin tai puolison kyyti.
Koskee kaikkia muitakin kyytejä. Taksien hinnat ovat niin holtittomia, että monella on aika iso kynnys ottaa taksikyyti. Siinähän seisotte odottelemassa sitä satunnaista varakasta asiakasta. Jos tiputtaisitte hintoja, niin voisi tavallinen palkansaajakin käyttää palvelua, ja tulonne kasvaisivat, kun ei tarvitsisi tyhjänä seisoskella.Taksi ei ole tarkoitettu köyhien kuljetukseen. Tavalliselle palkansaajalle taksi on halpa, pummille kallis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksi ei ole tarkoitettu köyhien kuljetukseen. Tavalliselle palkansaajalle taksi on halpa, pummille kallis.
Juu ihan miten vaan. Suomessa vaan niitä "tavallisia palkansaajia" on aika vähän. Tulisi isompi kassa taksiautoilijalle, jos kuljettaisi myös "köyhiä", eikä vain seisoisi odottamassa isompia potteja. Itselläni ansiot noin tuplat Suomen keskiansioihin nähden, mutta eipä tule juuri taksia käytettyä, kun hinnat ovat niin poskettomat. Kotoa pääkaunkiseudulta keskustaan ja takaisin taksilla, niin samaan hintaan voi melkeinpä käydä lentäen Keski-Euroopassa, tai syödä todella hyvin ravintolassa.
- Anonyymi
Ihmeellistä itkemistä asiasta mikä ratkeisi sillä että ei aja kentältä keikkaa. Miksi se ei syytä Taksi Helsingin johtoa kilpailuun osallistumisesta huonoilla taksoilla? Mä en ymmärrä miten taksiala näkee kilpailuttajan syyllisenä kaikessa. Varmaa ongelmana on se se että usein nämä avautujat ovat johdon lähipiiriä ja siksi ongelmista syytetään ulkopuolisia tahoja. Tällä henkilöllä on kaksi autoa jotka saa ajaa villistä jonosta haluamillaan taksoilla mutta sekään ei kelpaa koska siellä on muita autoja eri taksoilla. Ja mitään keikkoja ei ole pakko ajaa jos ne eivät ole teille kannattavia.
- Anonyymi
Meneekö TaksiHelsingin tarkuilta sormi suuhun, jos TH:n
auto ajaa ns. "villien kaistaa" ja ottaa pokan aamuyöllä järjettömästä jonosta ja sanoo oman hintansa, vaikka kyljessä lukee brändinimi?
Kenttä - Jätkäsaari 95 euroa, ota tai jätä
Montako viikkoa tulee penaltia välitykseen?
Hetkinen, aukeaako edes kyräilyn portit, jos vedät esim. TH:n
autolla nelosrivistä läpi, en tiedä- Anonyymi
Ei tule penaltia. Ensinnäkään kukaan ei sitä tiedä ja toiseksi Teehoolla ei ole varaa ottaa yhtään autoa pois välityksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule penaltia. Ensinnäkään kukaan ei sitä tiedä ja toiseksi Teehoolla ei ole varaa ottaa yhtään autoa pois välityksestä.
Se ei johdu suuresta kysynnästä vaan siitä että TH:lla on niin korkea kulurakenne että tarvitaan maksajia vaikka kyytejä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei johdu suuresta kysynnästä vaan siitä että TH:lla on niin korkea kulurakenne että tarvitaan maksajia vaikka kyytejä ei ole.
Autoilija on hyvä lypsylehmä. Tyhmä kuin saapas, ulisee vain ja maksaa aina lisää saamatta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilija on hyvä lypsylehmä. Tyhmä kuin saapas, ulisee vain ja maksaa aina lisää saamatta mitään.
Näillä yrittäjillä, jotka ajavat tunnettujen keskusten alla ei ole muuta mahdollisuutta, kun maksaa se, mitä keskuksen maksut ovat. Ne eivät ole pienet, koska yrittäjät myös vaativat niiltä myyntiä ja markkinointia, joka ei ole halpaa. Voihan niistä villiksi halutessaan poistuakin, mutta veikkaan, että ovi villeistä keskuksiin käy useammin, kuin toisin päin. Yrittäminen maksaa, myös taksiyrittäminen.
- Anonyymi
Tilausvälittäjät osallituvat kilpailutuksiin ja kun "voitetaan"sopimus pakotetaan autoilijat ajamaan alihintaisia kyytejä sanktioiden uhalla.Kyllä oli naurettavia Taksi Tampereenkin sopparit ja kamppanjat ,onneksi pääsin eroon.
- Anonyymi
Näissähän jokainen taksiyrittäjä itse valitsee ajaako huonokatteisia ajoja.... aika moni ajaa sieltä tietyn pohjasaldon ja laskee tulot vuoron päättyessä
- Anonyymi
TH:n yrittäjän on turha syyttää Finaviaa. Kilpailussa tarjoaja sai pisteitä mm. hinnasta millä se kentältä kyydit ajaa. Tässä tapauksessa Taksi Helsinki on tullut valituksi kolmen valitun joukkoon, koska jonosta tarjottu hinta ja kyytien hinta ovat kolmen parhaan tarjouksen joukkoon yltäneet. Taksi Helsinki maksaa näin ollen jonostaan summan X, jonka käytännössä maksavat Taksi Helsingin yrittäjät ja Taksi Helsingin autot ajavat kentältä kolme vuotta siihen hintaan, mitä Taksi Helsinki on kilpailutuksessa luvannut. Kesken sopimuksen luvattuja kyytien hintoja ei voi muuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869