Taloyhtiö riistää sähkössä

Anonyymi-ap

Paimiossa on eräs taloyhtiö, jonka kautta on pakko ostaa sähkö. Talossa monta (melkein uusia) asuntoa, ja kukaan ei saa tehdä omaa sähkösopimusta. Asunnot on vuokrattu, ja sähkö tulee ostaa vuokranantajalta (pakko).
Hinta on ihan posketon, ja emme näe mistään paljonko asuntomme on kuluttanut. Katolla aurinkopaneeleilta, eli yhtiö tuottaa myös sähköä. Ihan huijaritoimintaa vuokrananatjalta. Varokaa tällaistä vuokranantajaa. Kokemuksia!

24

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kylällä olen kuullut tästä ”taloyhtiöstä” ja vuokranantajasta, ja hänen yrityksestään.
      Vetää kuulemma pokkana välistä sähkönmyynnissä, ja kusettaa asukkaita laskuissa. Näin olen siis kylällä kuullut puhuttavan?!
      Aika härskiä menoa, jos näin on.
      Mutta kaverin tietäen ei sinänsä yllätä.

    • Anonyymi

      Jokainen asunto tai talo tekee aina oman sähkösopimuksen, ellei sitten sähkö sisälly vuokraan.
      En ole ikinä kuullut tällaisesta järjestelystä. Kuulostaa kyllä tosi arveluttavalta. En itse itse suostuisi moiseen. Vuokranantajahan siis selkeesti hakee lisätuloja sähkönmyynnistä, kun vetää siitä välistä.

    • Anonyymi

      En ole nyt tiedä, onko kyseessä sama taloyhtiö, mutta jotain taloyhtiötä Paimiossa kuulemma tutkitaan, kuluttajasuojalautakunnassa epämääräisistä sähkölaskuista.
      Ärrältä kuiskittiin.

    • Anonyymi

      Tämä lienee se sama yrittäjäpariskunta Paimiossa, josta yleisesti puhutaan?

    • Anonyymi

      Jokaisen kuuluu todella itse tehdä sähkösopimus jos ei sähkö kuulu vuokraan

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Moi vaan. Mutta jos vuokraan ei sisälly sähkö, jokainen vuokralainen tekee oman sähkösopimuksen. Tämä kuulostaa mnun korvaan kusetukselta.

    • Anonyymi

      Käy Teboililla syömässä päivittäin, ja kuulet kaikki pääjutut Paimoista. Suositettelen.
      Unelma pariskunta Paimiosta, kohta muuten rysähtää!

      • Anonyymi

        Onko miehen nimikirjaimet N.J?


    • Anonyymi

      Melkoista bisnestä!

    • Anonyymi

      Liittyykö samaan taloyhtiöön, jossa monien satojen eurojen vuokrankorotukset vuodessa? Ei liene sekään ihan lainmukaista.

      • Anonyymi

        Ei asuntokohtainen vuokrakorotus voi mitenkään olla satoja euroja vuodessa.
        Taitaa olla aika höpöhöpö kommentti..?
        Tietty jos taloyhtiössä on vaikka 30 asuntoa, jossa jokaisen vuokraa nostetaan vaikka 40€, niin sittenhän se on useamman satasen vuokrannousu vuodessa, mutta se on jo ihan normaalia ja lainmukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asuntokohtainen vuokrakorotus voi mitenkään olla satoja euroja vuodessa.
        Taitaa olla aika höpöhöpö kommentti..?
        Tietty jos taloyhtiössä on vaikka 30 asuntoa, jossa jokaisen vuokraa nostetaan vaikka 40€, niin sittenhän se on useamman satasen vuokrannousu vuodessa, mutta se on jo ihan normaalia ja lainmukaista.

        Tässä taloyhtiössä on näin on käynyt. Rivitalo taloyhtiö. Nyt sieltä kaikki vuokralaiset lähdössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taloyhtiössä on näin on käynyt. Rivitalo taloyhtiö. Nyt sieltä kaikki vuokralaiset lähdössä.

        Oisko kuitenkin paritalo yhtiö? Jos en ole ihan hakoteillä, niin yksi kämppä juuri nyt tullut vuokrattavaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko kuitenkin paritalo yhtiö? Jos en ole ihan hakoteillä, niin yksi kämppä juuri nyt tullut vuokrattavaksi?

        Et ole.
        Kämpän maksut noin vähintään 500-700e ennemmän kuin vuokra kuukaudessa kun ns. kulut lasketaan. Sähkö kun tulee omistajan kautta, ja kertoimet jäätävät. Lämmitys sähköllä, ja et näe mistään mitä olet kuluttanut. Vedetty hatusta. Ihan kusetus kohde. Mutta ellet usko, vuokraa pois!


    • Anonyymi

      Aika hyvin olet asioista ottanut selvää. Mut onneksi tämä unelma pariskunta on ilmoittanut kaikki heidän vuokra asunnot verottajalle. Ei niin kuin tämän kyseisen veli. Joka perii vuokrat pimeästi. Ja jättää miehille palkat maksamatta töistä jota ovat hänelle tehneet. Teboililla myös puhuvat että ajoi tällä edellisellä veneellään polttoöljyllä. Mut minkäs sille voi kun alkoholi on pehmentänyt pään. Mut hauskaa ilta lukemista olit saanut kyllä aikaseksi tänne. Kiitos siitä päivä piristyi kummasti 😂😂

      • Anonyymi

        Nyt on kyllä aika sekavaa ja katkeraa tekstiä yllä. Taitaa selkeeti olla unelmapariskunta itse avautumassa, kun kalikka kalahti noin. Ei voi muuten ymmärtää moista oksennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä aika sekavaa ja katkeraa tekstiä yllä. Taitaa selkeeti olla unelmapariskunta itse avautumassa, kun kalikka kalahti noin. Ei voi muuten ymmärtää moista oksennusta.

        Ha😂 ei muuten ole. Täysin sivusta seuraajana olen.. Ehkä me paikkalliset kuitenkin tiedämme tämän asian paremmin.


    • Anonyymi

      Täällä on ollut ihan asiallista keskustelua talonyhtiöstä, kun vuokralaiset ovat selkeesti aidosti olleet huolissaan taloyhtiön myymästä sähköstä (miksi taloyhtiö myy muuten sähköä. On oikeasti perin outoa?) ja isoista vuokrankorotuksista.
      Eli mitkä ovat ihan normaalien ihmisten isoja huolenaiheista tässä kohtaa elämässä.
      Ja joku tulee sitten spämmään jostain höpöhöpö hahmon ties kestä veljestä, joka ei liity asiaan mitenkään.
      Minä haluaisin keskustelun jatkuvan tästä taloyhtiöstä, enkä jonkun tyyliin soutoveneen polttooöljystä, joka ei vaikuta edes todelta.

      • Anonyymi

        Laita korkki kiinni jo. 😂😂


    • Anonyymi

      Kriivarissa on myös taloyhtiö joka myy sähkönsä asukkaille. Ja siinä on kyse pikkasen isommasta taloyhtiöstä. Siinä sentää 16 asuntoa..

    • Anonyymi

      Jokainen tekee minkälaisen vuokrasopimuksen haluaa, mutta vuokralainen vuokraa asunnon x eurolla, ja hän tekee siihen luonnollisesti itse sähkösopimuksen energiayhtiön kanssa.
      Jos taloyhtiö tai vuokranantaja on siinä välisssä, niin juoska lujjaa = varma huijaus ja välistä vetäjä!

      • Anonyymi

        Luonnollisesti??? Meinaatko oikeesti että on jotenkin harvinaista että taloyhtiöllä on oma sähkösopimus? Kyllä sä olet sekasin😂 sulla varmaa oma elämä hyvässä mallissa ku sua kiinnostaa noin paljon toisten asiat. Oot sä kyllä aika moinen neiti etsivä😂😂 Ai että tästä keskustelusta on tullu jo teboililla hyvä puheen/naurun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti??? Meinaatko oikeesti että on jotenkin harvinaista että taloyhtiöllä on oma sähkösopimus? Kyllä sä olet sekasin😂 sulla varmaa oma elämä hyvässä mallissa ku sua kiinnostaa noin paljon toisten asiat. Oot sä kyllä aika moinen neiti etsivä😂😂 Ai että tästä keskustelusta on tullu jo teboililla hyvä puheen/naurun aihe.

        En yleensä ota kantaa tällaisiin kirjoituksiin, mutta täällä selkeästi niin paljon väärää tietoa, niin pakko kommentoida. Työskentelen itse energiayhtiössä.

        Pari vuotta sitten tuli lakimuutos, että taloyhtiö voi myydä aurinkoenergiaansa takaisin energiayhtiöille. MUTTA tällöin jokainen asunto tekee itsenäisen sähkösopimuksen, ja jokaisella on sähkömittarinsa! Taloyhtiö sitten jyvittää asunnoille takaisin myymänsä sähkön. Näin toimitaam 99 % taloyhtiöissä. Tämän voi jokainen itse tarkistaa energianyhtiönsä asiakaspalvelusta oikean tiedon saamiseksi.

        Se tässä keskustelussa olevassa taloyhtiössä kaikki sopimukset, ovat taloyhtiön nimissä, ei asukkaalla ole tosiasiallista tietoa sähkön hinnasta, kulutuksesta, saati sähkönmyynnistä, kannattaa välttää. Se ei ole asukkaan edun mukaista tällaiset sopimukset.
        Markkinatalous, kun tuppaa toimimaan niin, että jos joku (taloyhtiö) haluaa tehdä tämän ”työn”, se haluaa siitä vaivasta jotain välistä itselleen. Kiva lisähän tämä on vuokran päälle taloyhtiölle.
        En suosittele tällaisiin sopimuksiin ryhtymistä, ja itse ainakin välttäisin moista taloyhtiötä. Kulut pitävät olla läpinäkyviä ja rehtejä.

        Ohessa aitoa faktaa ja lisätietoa asiasta https://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/taloyhtiot_-_yhdessa_energiatehokkaasti/aurinkosahko_taloyhtiossa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe