Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Helvetti - millainen se on?

Anonyymi-ap

Matt. 23:33
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

177

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkuteksti puhuu tuomiosta gehennassa = tuomiosta Hinnomin laaksessa.

      Matt 23,33 ὄφεις γεννήματα ἐχιδνῶν, πῶς φύγητε ἀπὸ τῆς κρίσεως τῆς γεέννης;

      Ja Jeesus sanoi sen niille aikansa uskonnollisille johtajille, joille uskonto oli vain peite omien intohimojen toteuttamiseen (raha, valta jne.), ja joilla ei ollut mitään elävää suhdetta Jumalaan.

      • Anonyymi

        Älä himoitse lähimmäisesi televisiota, autoa tai puhelinta.
        Sillä Herra ei jätä rankaisematta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä himoitse lähimmäisesi televisiota, autoa tai puhelinta.
        Sillä Herra ei jätä rankaisematta!

        Minulla ei ole mitään tarvetta himoita lähimmäiseni omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä himoitse lähimmäisesi televisiota, autoa tai puhelinta.
        Sillä Herra ei jätä rankaisematta!

        Siis älä sitten himoitse, ei meillä ole sellaisia maallisia himoja ollenkaan.
        Ihan ite ostettu sopiva telkku ja auto, sekä puhelin, joka viimemainittu pakkaa aina unohtumaan matkasta. Tai sitten unohtuu autoon, kun sitä ei tarvii jatkuvasti hipellellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis älä sitten himoitse, ei meillä ole sellaisia maallisia himoja ollenkaan.
        Ihan ite ostettu sopiva telkku ja auto, sekä puhelin, joka viimemainittu pakkaa aina unohtumaan matkasta. Tai sitten unohtuu autoon, kun sitä ei tarvii jatkuvasti hipellellä.

        Himoitseminen Raamatussa tarkoittaa sitä, että haluaisit voimakkaasti TOISEN omaa. Ei mitään muuta. Itselleen voi haluta vaikka mitä kunhan OSTAA sen itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tarvetta himoita lähimmäiseni omaisuutta.

        Sinäpä et olekaan jumalan valittua kansaa ja sen lajityypiä.


      • Anonyymi

        Jaa että oli silloinkin jo ihmisiä jotka ajattelivat asiat loogisesti eivätkä alistuneet joukkohurmioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Himoitseminen Raamatussa tarkoittaa sitä, että haluaisit voimakkaasti TOISEN omaa. Ei mitään muuta. Itselleen voi haluta vaikka mitä kunhan OSTAA sen itselleen.

        Ja siitäkin näkee ettei maailma ole eräissä asioissa muuttunut himotbtallella vieläkin oli oma tai vieras . Siis tavallisten ihmisten elämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siitäkin näkee ettei maailma ole eräissä asioissa muuttunut himotbtallella vieläkin oli oma tai vieras . Siis tavallisten ihmisten elämää

        Esim. toisen taivaspaikkaa himoitseva on henkisen himonsa orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä himoitse lähimmäisesi televisiota, autoa tai puhelinta.
        Sillä Herra ei jätä rankaisematta!

        Nokin puhelinta sopii himoita, sillä paskalla ei muutenkaan mitään tee.


    • Anonyymi

      Oho... siis "Hinnomin laaksossa" ;)

    • Anonyymi

      Ilmestyskirjan mukaan se on toinen kuolema.

    • Anonyymi

      Raamatussa helvetti
      - tuli ei sammu
      - iankaikkinen rangaistus eikä kuolema

      "Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."

      • Anonyymi

        Ilmestyskirjassa sanotaan 3-4 kertaa tämä on tulinen järvi, toinen kuolema. Helvetti on toinen kuolema, josta ei ole enää ylösnousua, mutta ennen kuolemaa on helvetintulessa rangaistus, senmukaan miten paljon on syntiä maanpäällä tehnyt. Aikaa ei kukaan tarkalleen tiedä, mutta ei se ikuisuutta kestä ja se on oikeudenmukainen rangaistus. Jumala ei ole mikään kiduttaja.


      • Anonyymi

        Voisit opetella edes vähän hepreaa, niin tietäisit, että tuo on sananparsi, joka tarkoittaa peruuttamatonta tuhoutumista.


      • Anonyymi

        "Raamatussa helvetti
        - tuli ei sammu
        - iankaikkinen rangaistus eikä kuolema

        "Jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.""

        Tuli ei sammu.
        Mutta se päivä polttaa heidät kuin oljenkorret.
        Oljesta ei jää juuri mitään jäljelle, kun niitä heittää tulee.
        Loppuunpalaminen on siis iankaikkinen rangaistus - eli kadotus eli ikuinen häviäminen olemattomiin.
        Kyllä niitä matoja metsäpalonkin jälkeen voi vielä maasta löytyä, kun ovat kaivautuneet vähän syvemmälle.


      • Anonyymi

        Niistä "madoista "kehittyy kärpäsiä, jotka linnut syö ja joku kusee nuotioon.
        Se on sen helvetin loppu.


    • Anonyymi

      Kysy pastoriltasi, millaista on olla helvetissä.
      Pastorisi tietää, koska hän kusettaa kuulijoitaan vain mammonan vuoksi.

      • Anonyymi

        Taasko sinä alat niistä pastoreista ! Etkö voisi antaa heille anteeksi ja mennä eteenpäin elämässäsi !


      • Anonyymi

        Hanki elämä.


    • Näin aikoinaan kun saatana tuli pimeydestä esiin eli helvetistä niin se pimeyskin mitä oli ympärillä oli sellaista pimeyttä ,että ei sitä maanpäällä ole.
      Sitä ei oikealla tavalla voi kuvata kun siihen pitäisi lisätä sanoja jotka kuuluu ihan eri kommunikointiin esim.
      Täydellinen toivottomuus siis täydellinen.
      Ei ole iloa ei Rakkautta..ei ei ei sanaa riittää.
      Pimeyskin on ja musta on sellaista jossa ei ole yhtään valoa tai positiivista.
      Kaikki positiivinen on poissa.
      Voisiko sanoa ,että se on sanoin kuvailematonta.
      Samoin varmaan tulijärvikin on.
      Miten sielu kokee sen.
      Synnit kiertää uudelleen ja uudelleen sillä mitä maanpäällä on tehnyt ilman Kristusta niin siellä sama jatkuu.
      Kuitenkin niin ,että se synti on kärsimystä .
      Madot syö ja lihat valuu luista.... ja uudelleen ja uudelleen...ja ikuisesti.

      • Anonyymi

        Ihan hirveetä!!!
        Ensi yönä ei kyllä nukuta.


      • Tämä "näkysi" on joko mielikuvituksen tuotetta tai hallusinaatio eli aistiharha.


      • Anonyymi

        Se on kumma juttu, että kun joku näkee näyn taivaasta tai helvetistä, niin joka ikinen kerta taivas tai helvetti on hänen näyssään nimen omaan hänen kirkkokuntansa opetuksen mukainen tai hänen oman uskontonsa mukainen. Ei koskaan sellainen, mitä toisten kirkkojen opetukset sanovat.

        Pistää miettimään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kumma juttu, että kun joku näkee näyn taivaasta tai helvetistä, niin joka ikinen kerta taivas tai helvetti on hänen näyssään nimen omaan hänen kirkkokuntansa opetuksen mukainen tai hänen oman uskontonsa mukainen. Ei koskaan sellainen, mitä toisten kirkkojen opetukset sanovat.

        Pistää miettimään....

        Miettii sitten sitä II- kuolemaa, kun Jumala tappaa syntiä tekevän sielun, ennenkuin luo Uuden taivaan ja maan.

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin

        ---->> ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        ------->>>> tallaatte jumalattomat; sillä he >>tulevat tomuksi<<< teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettii sitten sitä II- kuolemaa, kun Jumala tappaa syntiä tekevän sielun, ennenkuin luo Uuden taivaan ja maan.

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin

        ---->> ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        ------->>>> tallaatte jumalattomat; sillä he >>tulevat tomuksi<<< teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        ts. iankaikkinen ELÄMÄ on armolahja.
        Herran omille.

        II- kuolema tappaa syntiä tekevän sielun, koska Jumalalla ainoalla on elämä hallussa, antoi Pojalle ja Poika kelle tahtoo - ominluvin ei kukaan elä ...

        Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. (Joh 5:21)

        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
        (Joh 5:24-25)


        Iankaikkinen elämä on ehdollinen - jyvitetty Kristuksessa, jossa SAA elää.


      • Anonyymi

        Jumala ei ole sadisti. Jumalatonta kohtaa toinen kuolema. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat lopulta tomuksi.

        1234567---


      • Anonyymi

        No jo on tuokin selittelyä , ja karkeaa kieltä sinänsä . Yleensä näillä peloteltiin ihmisiä että sai ne tekemään miten halutti. Joten tänään ihminen ehkä näkee asiat hieman toisin eikä peloittele ihmisiä saadakseen valtaa ja ylläpitää diktatuuria .
        Annetaan olla nuo vanhat jutut ne eivät kuulu nykyaikaa. Mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kumma juttu, että kun joku näkee näyn taivaasta tai helvetistä, niin joka ikinen kerta taivas tai helvetti on hänen näyssään nimen omaan hänen kirkkokuntansa opetuksen mukainen tai hänen oman uskontonsa mukainen. Ei koskaan sellainen, mitä toisten kirkkojen opetukset sanovat.

        Pistää miettimään....

        Niitä näkyjä kutsutaan nykyisin hallusinaatioiksi . Joita saa ihmiset kun tulevat sairaaksi.
        Joten hyvin looginen asia tieteen kannalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettii sitten sitä II- kuolemaa, kun Jumala tappaa syntiä tekevän sielun, ennenkuin luo Uuden taivaan ja maan.

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin

        ---->> ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        ------->>>> tallaatte jumalattomat; sillä he >>tulevat tomuksi<<< teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        Aina vaan paranee jutut ja kummalliset vertaukset . Kuka tälläisiä viitsii edes lukea


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jo on tuokin selittelyä , ja karkeaa kieltä sinänsä . Yleensä näillä peloteltiin ihmisiä että sai ne tekemään miten halutti. Joten tänään ihminen ehkä näkee asiat hieman toisin eikä peloittele ihmisiä saadakseen valtaa ja ylläpitää diktatuuria .
        Annetaan olla nuo vanhat jutut ne eivät kuulu nykyaikaa. Mitenkään

        Juu... sitten kun ateisti kuolee niin nuo helvetilliset asiat on totta heti ja ne jatkuu....ikuisesti.
        Siellä ei voi pyytää anteeksi kun ratkaisut olisi pitänyt tehdä ja elää elämässä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Juu... sitten kun ateisti kuolee niin nuo helvetilliset asiat on totta heti ja ne jatkuu....ikuisesti.
        Siellä ei voi pyytää anteeksi kun ratkaisut olisi pitänyt tehdä ja elää elämässä.

        Asia nyt on vain niin, että nuo sinun uskomusmaailmasi asiat eivät tapahdu sellaisissa uskomusmaailmoissa, joita niillä on, jotka eivät usko sinun uskomusmaailmaasi. Sinun väitteesi eivät kerta kaikkiaan ole totta heille. Ihan sama mitä yrität väittää. Heillä ei ole helvettiä, eivätkä he joudu sinun helvettiisi. Joten lopeta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asia nyt on vain niin, että nuo sinun uskomusmaailmasi asiat eivät tapahdu sellaisissa uskomusmaailmoissa, joita niillä on, jotka eivät usko sinun uskomusmaailmaasi. Sinun väitteesi eivät kerta kaikkiaan ole totta heille. Ihan sama mitä yrität väittää. Heillä ei ole helvettiä, eivätkä he joudu sinun helvettiisi. Joten lopeta!

        Pahinta on että saatanan hallussa olevat eivät eläessään ymmärrä pelätä.
        Kirjoitan siksi ,että niin pitkään kun on elämää on toivoa ja ikuisen elämän toivo on Jeesus Kristus.
        Hän on kaikille valmistanut tien .Oletko sinä ottanut Hänet vastaan.
        Pyydä Hänet Kuninkaaksesi Herraksesi Ikuisen elämän antajaksi.Hänen on kaikkeus Hänessä on elämä.Tunnusta suullasi ja usko sydämmelläsi.
        Pyydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ole sadisti. Jumalatonta kohtaa toinen kuolema. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat lopulta tomuksi.

        1234567---

        "Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat lopulta tomuksi."

        Eipä ole Sodomasta ja Gomorrastakaan mitään jäljellä.
        Ne ovat esimerkkejä iankaikkisen tulen rangastuksesta.
        Mitään ei jää jäljelle.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Pahinta on että saatanan hallussa olevat eivät eläessään ymmärrä pelätä.
        Kirjoitan siksi ,että niin pitkään kun on elämää on toivoa ja ikuisen elämän toivo on Jeesus Kristus.
        Hän on kaikille valmistanut tien .Oletko sinä ottanut Hänet vastaan.
        Pyydä Hänet Kuninkaaksesi Herraksesi Ikuisen elämän antajaksi.Hänen on kaikkeus Hänessä on elämä.Tunnusta suullasi ja usko sydämmelläsi.
        Pyydä.

        "Pahinta on että saatanan hallussa olevat eivät eläessään ymmärrä pelätä."

        Ei siinä ole heille mitään pahinta, ei edes vähääkään pahaa. Heillä on kaikki niin hyvin kuin voi ihmisellä vain olla. Pahin on sinun silmissäsi. Et ilmeisesti ymmärrä heidän maailmankuvaansa.

        Minun puolestani ei tarvitse murehtia. Olen Jeesuksen oma. Olen vain realisti enkä jaa maailmankuvaasi kanssasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pahinta on että saatanan hallussa olevat eivät eläessään ymmärrä pelätä."

        Ei siinä ole heille mitään pahinta, ei edes vähääkään pahaa. Heillä on kaikki niin hyvin kuin voi ihmisellä vain olla. Pahin on sinun silmissäsi. Et ilmeisesti ymmärrä heidän maailmankuvaansa.

        Minun puolestani ei tarvitse murehtia. Olen Jeesuksen oma. Olen vain realisti enkä jaa maailmankuvaasi kanssasi.

        Ei kyse ole maailmankuvasta vaan siitä mitä on edessä.
        Siksi yritän saada ateisteja kääntymään Jeesuksen luo sillä se vielä on niin helppoa.
        Jeesus itsekkin sanoo että: Minun taakkani on kevyt kantaa.
        Se ei todella paljoa vaadi..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei kyse ole maailmankuvasta vaan siitä mitä on edessä.
        Siksi yritän saada ateisteja kääntymään Jeesuksen luo sillä se vielä on niin helppoa.
        Jeesus itsekkin sanoo että: Minun taakkani on kevyt kantaa.
        Se ei todella paljoa vaadi..

        "Ei kyse ole maailmankuvasta vaan siitä mitä on edessä."

        Ymmärrän. Luulet siis olevasi täysin oikeassa uskonasioissa. Mutta et kykene huomioimaan sitä seikkaa, että uskosi voisi olla väärässä, eikä mitään helvettiä ole välttämättä oikeasti olemassakaan.

        Saat ajatella noin. Minä en ajattele niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kyse ole maailmankuvasta vaan siitä mitä on edessä."

        Ymmärrän. Luulet siis olevasi täysin oikeassa uskonasioissa. Mutta et kykene huomioimaan sitä seikkaa, että uskosi voisi olla väärässä, eikä mitään helvettiä ole välttämättä oikeasti olemassakaan.

        Saat ajatella noin. Minä en ajattele niin.

        Niin..kyllä mutta siinä onvaan pieni sivujuonne että minä tiedän asioita kun Jeesus Kristus on sen tehnyt mahdolliseksi.
        Itse minä en mitään ole mutta kun Kristuksen tietoja saa niin niitä kertoo sitten ihmisille ,etten itse saisi tuomiota siitä ,että en ole tehnyt työtäni mikä minulle on annettu.
        Siksi kerron ,ettei kukaan voi sanoa ....että et kertonut ja nyt olen täällä helvetissä ikuisesti.
        Nyt kun kerron niin ihmiset tietävät.
        Tekevät itse valintansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ts. iankaikkinen ELÄMÄ on armolahja.
        Herran omille.

        II- kuolema tappaa syntiä tekevän sielun, koska Jumalalla ainoalla on elämä hallussa, antoi Pojalle ja Poika kelle tahtoo - ominluvin ei kukaan elä ...

        Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. (Joh 5:21)

        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
        (Joh 5:24-25)


        Iankaikkinen elämä on ehdollinen - jyvitetty Kristuksessa, jossa SAA elää.

        Iankaikkinen elämä - ketkun uskontokauppiaan katteeton lupaus.
        Sikäli vielä ovela ettei reklamoinnista ole pelkoa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Juu... sitten kun ateisti kuolee niin nuo helvetilliset asiat on totta heti ja ne jatkuu....ikuisesti.
        Siellä ei voi pyytää anteeksi kun ratkaisut olisi pitänyt tehdä ja elää elämässä.

        Pitäisikö sinun keskustella lääkärisi kanssa lääkkeistäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö sinun keskustella lääkärisi kanssa lääkkeistäsi?

        Ei tarvii eikä ole lääkkeitä.


    • Minun näkyni tai toisten näyt ??
      Minun näkyni on saaneet jonkun lähtemään tilaisuudesta . Jeesus itse sanoi madoista ja tulesta jotka on ja on ja on ...siinä ei ole mitään eroa.

      • Ei ole ihme, jos joku on lähtenyt tilaisuudesta, kun kerrot tuollaisia näkyjä. Madon ja tulen mainitseminen yhdessä osoittaa, että kyseessä ovat enemmänkin kielikuvat kuin reaalinen todellisuus. Sammumaton tuli tulee ymmärtää niin, ettei se sammu ennen kuin se on polttanut kaiken palavan. Myös Sodoma ja Gomorra kärsivät ikuisen sammumattoman tulen rangaistusta. Kun viimeksi kävin Kuolleen meren rannoilla, ei siellä kuitenkaan mikään enää kärynnyt.


      • Pyhpyh kirjoitti:

        Ei ole ihme, jos joku on lähtenyt tilaisuudesta, kun kerrot tuollaisia näkyjä. Madon ja tulen mainitseminen yhdessä osoittaa, että kyseessä ovat enemmänkin kielikuvat kuin reaalinen todellisuus. Sammumaton tuli tulee ymmärtää niin, ettei se sammu ennen kuin se on polttanut kaiken palavan. Myös Sodoma ja Gomorra kärsivät ikuisen sammumattoman tulen rangaistusta. Kun viimeksi kävin Kuolleen meren rannoilla, ei siellä kuitenkaan mikään enää kärynnyt.

        Sammumaton tuli oli myös siinä mikä paloi sodomassa ja gomorrassa.
        Ainetta löytyy tänäkin päivänä alangon seudulta.
        Lähden kunhan ennätän tekemään reissun ja kuvaankin tietyllä alueella.
        Voin jopa raapaista tulenkin ja edelleen palaa.


      • Niin ...varmaan olisi suvakeille mukavampaa kertoa ,että ...Rakastelkaa homot rakkauden hengessä sillä olemme rakkautta täynnä ja sitähän olisi ämmätkin kestänyt ,mutta hyvä kun puhe saa turhakkeet poistumaan.

        Silittelikö joku Kristuksen päätä kun mies kidutuksesta kuoli ja tod.näk.tukehtuen hitaasti kehkoihin kasaantuvaan nesteeseen.
        Missä oli suvakit silloin.
        Ei ole palvelija Herraansa suurempi ja jos Totuutta joku ei kestä niin lähteköön.
        Totuus on ,että helvetti on täyttä totta ja sinne menee porukkaa huudon säestyksellä ja paljon ja tästä ajasta erityisesti.
        Valitettavasti ..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin ...varmaan olisi suvakeille mukavampaa kertoa ,että ...Rakastelkaa homot rakkauden hengessä sillä olemme rakkautta täynnä ja sitähän olisi ämmätkin kestänyt ,mutta hyvä kun puhe saa turhakkeet poistumaan.

        Silittelikö joku Kristuksen päätä kun mies kidutuksesta kuoli ja tod.näk.tukehtuen hitaasti kehkoihin kasaantuvaan nesteeseen.
        Missä oli suvakit silloin.
        Ei ole palvelija Herraansa suurempi ja jos Totuutta joku ei kestä niin lähteköön.
        Totuus on ,että helvetti on täyttä totta ja sinne menee porukkaa huudon säestyksellä ja paljon ja tästä ajasta erityisesti.
        Valitettavasti ..

        Ylilyöntejä....taas. tyypillistä sinulta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylilyöntejä....taas. tyypillistä sinulta!

        Kirjoitin täyttä totta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kirjoitin täyttä totta.

        Esittelit kuvitelmiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esittelit kuvitelmiasi.

        Sinä et tiedä näistä asioista mitään kuten moni muukin nykyaikana.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Niin ...varmaan olisi suvakeille mukavampaa kertoa ,että ...Rakastelkaa homot rakkauden hengessä sillä olemme rakkautta täynnä ja sitähän olisi ämmätkin kestänyt ,mutta hyvä kun puhe saa turhakkeet poistumaan.

        Silittelikö joku Kristuksen päätä kun mies kidutuksesta kuoli ja tod.näk.tukehtuen hitaasti kehkoihin kasaantuvaan nesteeseen.
        Missä oli suvakit silloin.
        Ei ole palvelija Herraansa suurempi ja jos Totuutta joku ei kestä niin lähteköön.
        Totuus on ,että helvetti on täyttä totta ja sinne menee porukkaa huudon säestyksellä ja paljon ja tästä ajasta erityisesti.
        Valitettavasti ..

        Älä vedä homoja asiaan , heidän oikeutensa on ihan sama kun muidenkin ihmisten


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sammumaton tuli oli myös siinä mikä paloi sodomassa ja gomorrassa.
        Ainetta löytyy tänäkin päivänä alangon seudulta.
        Lähden kunhan ennätän tekemään reissun ja kuvaankin tietyllä alueella.
        Voin jopa raapaista tulenkin ja edelleen palaa.

        Älä helvetissä raavi tikkuja siellä Pyhällä maalla!


    • Anonyymi

      Helvetti on ainoastaan uskonharhaisen päässä, koska se on sinne lahkojen ja kirkkojen valtaapitävien toimesta laitettu.
      Helvetillä pelottelu kuuluu osana lahkojen pölvästien aivo-pesuun, koska sillä keinoin voidaan myös kerätä herkkäuskoisilta rahat pois.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta. Hanki elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta. Hanki elämä.

        "Älä himoitse naapurin lehmää,
        ainakaan kovin paljon."


      • Anonyymi

        Ihan totta pelottelulla ja jonkinlaisella siveyden ylläpitämisellä toisten ihmisten elämästä .
        Nyt on vuosi 2022 joten aikamoinen toinen ja ihmiset ovat kehittyneempiä näkemään asiat realistisesti. Joten jätä turha uhoilu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta pelottelulla ja jonkinlaisella siveyden ylläpitämisellä toisten ihmisten elämästä .
        Nyt on vuosi 2022 joten aikamoinen toinen ja ihmiset ovat kehittyneempiä näkemään asiat realistisesti. Joten jätä turha uhoilu

        "Nyt on vuosi 2022 joten aikamoinen toinen ja ihmiset ovat kehittyneempiä näkemään asiat realistisesti. "

        Ei kannata aliarvioida parin tuhannen vuoden takaista aikaa ja ihmisiä.
        Kyllä yhteiskunta oli silloin erittäin hyvin järjestäytynyt, kun Roomakin pysyi pystyssä peräti tuhat vuotta.
        Useimmat ovat romahtaneet jo paljon lyhyemmässä ajassa.


      • Eräs Jeesus niminen mainitsee raamatussa asiasta ja madoista myös.


    • Anonyymi

      Siitä helvetistä on niin helvetin monta eri versiota, että asia ei selviä ennen kuin tästä pääsee itse paikan päälle katsomaan mikä siellä on meininki.

      • Anonyymi

        Toivon totisesti, että ET joudu sinne. Se on loppusi.


      • Voin sanoa ,että kun näet lohikäärmee tai luziferin muodossaan niin ei huumori lennä enää.
        Toivottavasti teet parannuksen ja uskot evankeliumin ja otat Jeesuksen Kristuksen vastaan pelastajanasi ja Herrana Kuninkaana.
        Silloin kun sen teet niin tiedät mitä elämä oikeasti on.
        Nyt menet kuin yhdellä jalalla ja keuhkolla.
        Toivottavasti vielä täysillä eräänä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon totisesti, että ET joudu sinne. Se on loppusi.

        No niin olisi taivaskin.
        Helvetissä on ainakin paremmat bileet


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voin sanoa ,että kun näet lohikäärmee tai luziferin muodossaan niin ei huumori lennä enää.
        Toivottavasti teet parannuksen ja uskot evankeliumin ja otat Jeesuksen Kristuksen vastaan pelastajanasi ja Herrana Kuninkaana.
        Silloin kun sen teet niin tiedät mitä elämä oikeasti on.
        Nyt menet kuin yhdellä jalalla ja keuhkolla.
        Toivottavasti vielä täysillä eräänä päivänä.

        Jos näät lusiferin tai jeesuksen niin nuppinikkarille mars.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voin sanoa ,että kun näet lohikäärmee tai luziferin muodossaan niin ei huumori lennä enää.
        Toivottavasti teet parannuksen ja uskot evankeliumin ja otat Jeesuksen Kristuksen vastaan pelastajanasi ja Herrana Kuninkaana.
        Silloin kun sen teet niin tiedät mitä elämä oikeasti on.
        Nyt menet kuin yhdellä jalalla ja keuhkolla.
        Toivottavasti vielä täysillä eräänä päivänä.

        Vahvasti on iskostunut jutut aivokoppaan lohikäärmeet on kuolleet sukupuuttoon joten vertaukset tänään näyttää hieman erilailla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näät lusiferin tai jeesuksen niin nuppinikkarille mars.

        Siellähän ne muutkin ” suurmiehet” hoidetaan Napoleosta lähtien


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos näät lusiferin tai jeesuksen niin nuppinikkarille mars.

        Entä jos hoidan ihmisten päänuppeja työkseni ja yksi yhteinen piirre huume ja päihde käyttäjillä on...
        Liittyy demoneihin ja saatanaan.
        Olen muutaman haaastatellut niin aivan selvä yhteys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahvasti on iskostunut jutut aivokoppaan lohikäärmeet on kuolleet sukupuuttoon joten vertaukset tänään näyttää hieman erilailla .

        Ei ne näytä erilaiselta kun on nähnyt sen saatanan kahdessa eri hahmossa.
        Se tyyppi on totta ..kannattaa todella miettiä mitä tekee jatkossa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voin sanoa ,että kun näet lohikäärmee tai luziferin muodossaan niin ei huumori lennä enää.
        Toivottavasti teet parannuksen ja uskot evankeliumin ja otat Jeesuksen Kristuksen vastaan pelastajanasi ja Herrana Kuninkaana.
        Silloin kun sen teet niin tiedät mitä elämä oikeasti on.
        Nyt menet kuin yhdellä jalalla ja keuhkolla.
        Toivottavasti vielä täysillä eräänä päivänä.

        Jos lucifer olisi olemassa, niin eikös sen olisi joku oikeasti nähnytkin? 51 vuotta takana, enkä ole koskaan nähnyt tai edes kokenut mitään sinnepäinkään.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Entä jos hoidan ihmisten päänuppeja työkseni ja yksi yhteinen piirre huume ja päihde käyttäjillä on...
        Liittyy demoneihin ja saatanaan.
        Olen muutaman haaastatellut niin aivan selvä yhteys.

        "Olen muutaman haaastatellut niin aivan selvä yhteys."

        Hyvin sut on aivopestu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen muutaman haaastatellut niin aivan selvä yhteys."

        Hyvin sut on aivopestu.

        Ei vaan asiakkaat kertoo asioista itse.
        Siinä minä olen kuuntelijana kun ihmiset kertoo vapautuneesti demoneistaan ja mitä on nähnyt.
        Ateisteisteja, ateisteja, ateisteja ja pelkotiloja sen jälkeen kun monen pitää näytellä kovista ja jumalatonta , mutta käytännössä paskat on housussa.
        Sitten kun ammatti ihmisen kanssa juttelee niin pelkäävät ja haluavat puhua, että miten tämän voisi korjata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos lucifer olisi olemassa, niin eikös sen olisi joku oikeasti nähnytkin? 51 vuotta takana, enkä ole koskaan nähnyt tai edes kokenut mitään sinnepäinkään.

        Ei kaikki näekkään , mutta uskon näin arviolta ja veikkaan 90 pros maailman ihmisistä on ollut saatanallisten henkivaltojen kanssa jossain tekemisissä.
        Idän uskontotekeleisiin kuuluu demonit ihan piirroksia ja seinäkaiverruksia myöten.
        On musta ja valkoinen.Miinus ja plus . Jing Jang.
        On energia ja pimeä energia.
        Voima ja vastavoima.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei ne näytä erilaiselta kun on nähnyt sen saatanan kahdessa eri hahmossa.
        Se tyyppi on totta ..kannattaa todella miettiä mitä tekee jatkossa.

        Kuvat sulle ja sun näyillesi. En usko.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei vaan asiakkaat kertoo asioista itse.
        Siinä minä olen kuuntelijana kun ihmiset kertoo vapautuneesti demoneistaan ja mitä on nähnyt.
        Ateisteisteja, ateisteja, ateisteja ja pelkotiloja sen jälkeen kun monen pitää näytellä kovista ja jumalatonta , mutta käytännössä paskat on housussa.
        Sitten kun ammatti ihmisen kanssa juttelee niin pelkäävät ja haluavat puhua, että miten tämän voisi korjata.

        Mieti nyt sitä sinun asiakasmateriaaliasi! Aiotko todella uskoa kaiken, mitä HE sinulle sanovat!?


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei kaikki näekkään , mutta uskon näin arviolta ja veikkaan 90 pros maailman ihmisistä on ollut saatanallisten henkivaltojen kanssa jossain tekemisissä.
        Idän uskontotekeleisiin kuuluu demonit ihan piirroksia ja seinäkaiverruksia myöten.
        On musta ja valkoinen.Miinus ja plus . Jing Jang.
        On energia ja pimeä energia.
        Voima ja vastavoima.

        Hohhojjaa! Jos Saatana olisi olemassa, niin olisihan tiede sen jo pystynyt osoittamaan todeksi, vai mitä? Sinäkin työskentelet tieteistä peräisin olevan koulutuksesi kanssa ja väität tieteellisen maailmankuvasi perusteella, että Saatana olisi muka olemassa. Kyllä tämä nyt liittyy ihan sinun omiin harhakuvitelmiisi. Taidat olla yhtä sairas kuin potilaasi.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ei kaikki näekkään , mutta uskon näin arviolta ja veikkaan 90 pros maailman ihmisistä on ollut saatanallisten henkivaltojen kanssa jossain tekemisissä.
        Idän uskontotekeleisiin kuuluu demonit ihan piirroksia ja seinäkaiverruksia myöten.
        On musta ja valkoinen.Miinus ja plus . Jing Jang.
        On energia ja pimeä energia.
        Voima ja vastavoima.

        Saatanat eivät häiritse tosiuskovaisia. Vain heitä, joihin heillä on valtava vaikuttaa eli niitä, joilla ei ole uskoa ja varmuutta ja Jumala suhde ei ole kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin olisi taivaskin.
        Helvetissä on ainakin paremmat bileet

        Ei todellakaan ole. Se on aivan puhdas harhakuvitelma, että helvetissä biletettäisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvat sulle ja sun näyillesi. En usko.

        Sitten kun kuolet niin sinulta ei kysytä enää mitään.
        Sinä kuulut jommalle kummalle.
        Se on Totuus.Silloin näet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieti nyt sitä sinun asiakasmateriaaliasi! Aiotko todella uskoa kaiken, mitä HE sinulle sanovat!?

        Voi voi.Sinulla ei ole edes pienintä aavistusta miten paljon tiedän asioita.
        En omasta voimasta vaan Jumalan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhojjaa! Jos Saatana olisi olemassa, niin olisihan tiede sen jo pystynyt osoittamaan todeksi, vai mitä? Sinäkin työskentelet tieteistä peräisin olevan koulutuksesi kanssa ja väität tieteellisen maailmankuvasi perusteella, että Saatana olisi muka olemassa. Kyllä tämä nyt liittyy ihan sinun omiin harhakuvitelmiisi. Taidat olla yhtä sairas kuin potilaasi.

        Totuus on Totuus.Se ei muutu vaikka katsoo minkä tahansa linssien läpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanat eivät häiritse tosiuskovaisia. Vain heitä, joihin heillä on valtava vaikuttaa eli niitä, joilla ei ole uskoa ja varmuutta ja Jumala suhde ei ole kunnossa.

        Kyllä saatana häiritsee uskovia ja sehän sen tärkein kohde on ja erityisesti uskovat perheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lucifer olisi olemassa, niin eikös sen olisi joku oikeasti nähnytkin? 51 vuotta takana, enkä ole koskaan nähnyt tai edes kokenut mitään sinnepäinkään.

        "Jos lucifer olisi olemassa, niin eikös sen olisi joku oikeasti nähnytkin? 51 vuotta takana, enkä ole koskaan nähnyt tai edes kokenut mitään sinnepäinkään."

        Jospa tekisit täyskäännöksen.

        Aikaansaannoksiaan näkyy runsaasti joka puolella.
        -vääristelee Jlan Sanaa
        -syyttää veljiä
        -houkuttelee puhumaan pahaa toisista
        -jounittelee erilaisiin kapinoihin ja sotiin, kuten nyt tuossa lähistöllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhojjaa! Jos Saatana olisi olemassa, niin olisihan tiede sen jo pystynyt osoittamaan todeksi, vai mitä? Sinäkin työskentelet tieteistä peräisin olevan koulutuksesi kanssa ja väität tieteellisen maailmankuvasi perusteella, että Saatana olisi muka olemassa. Kyllä tämä nyt liittyy ihan sinun omiin harhakuvitelmiisi. Taidat olla yhtä sairas kuin potilaasi.

        "Jos Saatana olisi olemassa, niin olisihan tiede sen jo pystynyt osoittamaan todeksi, vai mitä?"

        Esiintyykö tällaista?
        Saatana saa ihmiset epäilemään Jlan sanaa Paratiisista lähtien:
        "Onko Jla todellikin sanonut?
        Ette suinkaan kuole". jne
        Raamatun mukaan Saatana on myös veljien syyttäjä. Onko sellaisia, jotka syyttävät läheisiään tai kavereitaan jostakin? Perättömästi?

        Useimmat kyllä tunnistavat nämä.
        Mutta ehkä jotkut kaipaavat vielä tiedettäkin tuekseen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Voi voi.Sinulla ei ole edes pienintä aavistusta miten paljon tiedän asioita.
        En omasta voimasta vaan Jumalan.

        Ei ole, eikä sinulla mitä minä tiedän. Mutta omiin kuvitelmiin ei kannata luottaa. Älä enää tee niin. Taikauskoon ei kannata elämäänsä perustaa. Raamattu ei anna mitään sellaista ohjetta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Kyllä saatana häiritsee uskovia ja sehän sen tärkein kohde on ja erityisesti uskovat perheet.

        Kas kummaa. En tunne ketään sen 40-vuotisen uskovaisuuteni ajalta, joita Saatana olisi häirinnyt. Raamatun mukaan Jumala aiheuttaa hyvän ja pahan mutta ei kiusaa ketään. Ihmisille nyt vaan sattuu kaikenlaista ilman saatanoitakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, eikä sinulla mitä minä tiedän. Mutta omiin kuvitelmiin ei kannata luottaa. Älä enää tee niin. Taikauskoon ei kannata elämäänsä perustaa. Raamattu ei anna mitään sellaista ohjetta.

        Minä perustan uskoni Kristuksen kanssa vaeltamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kas kummaa. En tunne ketään sen 40-vuotisen uskovaisuuteni ajalta, joita Saatana olisi häirinnyt. Raamatun mukaan Jumala aiheuttaa hyvän ja pahan mutta ei kiusaa ketään. Ihmisille nyt vaan sattuu kaikenlaista ilman saatanoitakin.

        No ei ole hääppöistä ollut vaelluksesi jos et tiedä saatanan ansoista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Saatana olisi olemassa, niin olisihan tiede sen jo pystynyt osoittamaan todeksi, vai mitä?"

        Esiintyykö tällaista?
        Saatana saa ihmiset epäilemään Jlan sanaa Paratiisista lähtien:
        "Onko Jla todellikin sanonut?
        Ette suinkaan kuole". jne
        Raamatun mukaan Saatana on myös veljien syyttäjä. Onko sellaisia, jotka syyttävät läheisiään tai kavereitaan jostakin? Perättömästi?

        Useimmat kyllä tunnistavat nämä.
        Mutta ehkä jotkut kaipaavat vielä tiedettäkin tuekseen.

        Minkäänlaisia todisteita Saatana olemassaolosta ei nykymaailmassa ole. Kyse on pelkästään taikauskosta. Juutalaiset, jotka tuntevat Vanha testamentin paremmin kuin nykyihmiset yleensä, tietävät ettei mitään Saatanaa-paholaista ole olemassa. Sen sijaan Jeesus on todistettavasti ollut olemassa maailmanhistoriassa, myöskin ateistitutkijoiden mukaan.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minä perustan uskoni Kristuksen kanssa vaeltamiseen.

        Etkä silti osaa erottaa harhaluulojasi todellisuudesta. Et ehkä tiedä, että olet adventismi-palstalla. Meidän kirkossamme ei uskota ihan mitä vain ihmisten itse keksimiä kuvitelmia. Kaikenlaista sitä voi itse itselleen uskotella uskonnon nimissä. Ei mene läpi täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkä silti osaa erottaa harhaluulojasi todellisuudesta. Et ehkä tiedä, että olet adventismi-palstalla. Meidän kirkossamme ei uskota ihan mitä vain ihmisten itse keksimiä kuvitelmia. Kaikenlaista sitä voi itse itselleen uskotella uskonnon nimissä. Ei mene läpi täällä.

        Minua ei rajoita mikään.
        Olen Jeesukselta Kristukselta saanut suoraan tehtävän jota teen elämäni loppuun saakka.
        Se tehtävä on suuri ja vaativa ja minua ei eri lahkojen ja puolueiden seinät pidättele vaan kirjoitan Kristuksen ruumiiseen kuuluville ja pidän heistä huolta .
        Saatanan lähettämiä käärmeitä riittää, mutta teen tehtäväni .


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Entä jos hoidan ihmisten päänuppeja työkseni ja yksi yhteinen piirre huume ja päihde käyttäjillä on...
        Liittyy demoneihin ja saatanaan.
        Olen muutaman haaastatellut niin aivan selvä yhteys.

        Ok. Mielenterveyden ongelmat siis sinunkin mielestäsi liittyy uskonnolliseen maailmankuvaan. Tuo käy järkeen kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole. Se on aivan puhdas harhakuvitelma, että helvetissä biletettäisiin.

        Taivaassa on ainakin saatanan synkkämielistä sakkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mielenterveyden ongelmat siis sinunkin mielestäsi liittyy uskonnolliseen maailmankuvaan. Tuo käy järkeen kyllä.

        Kyllä...saatana tekee hiljaista työtään ja lujaa taustalla.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Minua ei rajoita mikään.
        Olen Jeesukselta Kristukselta saanut suoraan tehtävän jota teen elämäni loppuun saakka.
        Se tehtävä on suuri ja vaativa ja minua ei eri lahkojen ja puolueiden seinät pidättele vaan kirjoitan Kristuksen ruumiiseen kuuluville ja pidän heistä huolta .
        Saatanan lähettämiä käärmeitä riittää, mutta teen tehtäväni .

        Taitaa se Ristuksen ruumis jo haista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa se Ristuksen ruumis jo haista.

        Elävä mies.Tulet sinäkin näkemään sen todeksi.


    • Anonyymi

      Minä menisin helvettiin ihan mieluusti, jos vain tämä elämä lakkaisi olemasta yhtä helvettiä?

    • Anonyymi

      Mikäs tuolla alempana Atte Helmisen luento Helvetistä ?

      kysynpävaan.

      • Anonyymi

        "Mikäs tuolla alempana Atte Helmisen luento Helvetistä ?"

        Jokos hän on sinnekin ehtinyt?


    • Anonyymi

      Aloituksessa peukalopaikka hurmahenkisen jae taas esissä. Sikiötauti, sikiötauti ja oma pää. Sitä se on. kyy - hänellä aloituksessa hyvän ja pahantiedonpuulta toi laittomasti oman valtajakkaratuomionsa, minkä on Jumala kieltänyt tekemästä.
      Mitenkähän aloittaja pääsee tuomiotaan pakoon, koska ei tottele Jumalan sanaa.
      Lukee itselleen omaa mittaansa. Kyykytää itselleen kyy kyyy käärmeensä myrkkyä, ei siinä muuta ole. On vain hänen oma ongelmansa. - - jokaisesta tilipäivänä tehtävästä sanasta. Laittomasti tuomarina olemisesta.

      Aloittaja pitää mennä sinne Marttilaiseen helvettiin kitumaan kastamattomien vauvojen kanssa, kun ne heitetään helvettiin heitin opin mukaan.
      Sellainen se helvetti on, kun ihmiset alkaa helvetin tulia lämmittämään.
      1700- luvulla on helvettipelottelulla äitejä saatettiin kastattamaan lapsensa ja se oppi tuotiin Suomeen myös. Jota ei kastettu, lapsi meni aloittajan tarkoittamaan helvettiin kitumaan. Ja sitten voimaannutetaan yksi kaste ,.vain meidän kaste - muut on uudestikastajia, - sellaista polttoainetta on siinä helvettiopetuksessa.

    • Anonyymi

      Kuka joutuu helvettiin ja kuka siellä hoitaa kidutustehtävää?

      En ole vielä koskaan kuullut yhdenkään oikean kristityn sanovan, että Jumala muka kiduttaisi helvettiin joutuneita. Raamattukin opettaa, että siellä "kukin saa tekojensa mukaan". Helvetissä saa siis jokainen rangaistuksen omien syntiensä tähden. Ei siellä kukaan toisiaan enää pysty kiusaamaan, ei edes pääpaholainen, joka on kärsivä iankaikkisen tulen rangaistusta aina ja uikuisesti. Ilm. 19:20. ja 20:10-15.

      Jehovantodistajat ja adventistit valehtelevat ihmisille, että kristityt muka opettaisivat Jumalan kiduttavan ihmisiä helvetissä. Tällä he yrittävät mustamaalata aitojen kristittyjen toimintaa. Mutta "Jumala ei ole helvetissä", on kaikkien kristittyjen yhteinen opetus. Helvetissä on sielunvihollinen yhdessä kaikkien niiden kanssa, jotka eivät tämän elämän aikana tulleet uskoon. Siellä ovat myös kaikki Jumalan yhteydestä pois langenneet enkelit ja riivaaja-armeijat.

      Videopuheessa lisäselvennyksiä:
      https://youtu.be/RgzKN44mRA8

      Siinä se on.

      .

      • Anonyymi

        Jos olet katsonut Atte Helmisen puheen Onko Helvetti ikuinen You tubesta
        niin voit varmaan antaa komenteja tuosta Atten puheesta, kiitos.


      • Anonyymi

        Anteeksi nyt vain, mutta kun minä olen kuullut monenkin kristityn sanovan, että Jumalan kiduttaa helvettiin joutuneita. Että kukahan se tuossakin valehtelee?


      • Anonyymi

        Tämä video valtakunnalliseen levitykseen.
        Adventistit voivat nyt parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta kun minä olen kuullut monenkin kristityn sanovan, että Jumalan kiduttaa helvettiin joutuneita. Että kukahan se tuossakin valehtelee?

        Missä on lähdetietoa, että joku Aito kristitty väittää Jumalan olevan helvetissä kiduttajana?


      • Anonyymi

        "Siinä se on"

        Ei ole. Väität omia kuvitelmiasi Adventtikirkon opetukseksi. Et näköjään tunne kirkkomme opetuksia.


    • Lukee Raamatun lehdiltä millainen on helvetti, siellä ole mitään joka lohdutais vain tuska joka kalvaa loputtomasti, ei ole lepopaikkaa ei herran hyvyyttä se on ikuinen paikka paholsien ja niiden ihmiseten jota sinne halusimennä kun ei armo kelvannut itse vailsevat osansa ei voi muita syyttää että jouti sinne. Ijan kaikknen ero Jumalasta.

      • Anonyymi

        On teillä näköjään sadistinen jumala.

        Oikea Jumala ei ole sadisti, että ikuisesti polttelisi tulella pelastumattomia. Tuli lankeaa alas taivaasta ja KULUTTAA jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA PELASTUMATTOMALLE.

        Olen lukenut Yli Vainion kirjan "Järkyttävä maailma" Siinä kyllä on järkyttävää tekstiä, ikuisesta kärsimyksestä tulessa.
        Ei käy minulle nämä helluntailaisten opetukset. Vai onko kaikki helluntailaiset samoin uskovia ?

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teillä näköjään sadistinen jumala.

        Oikea Jumala ei ole sadisti, että ikuisesti polttelisi tulella pelastumattomia. Tuli lankeaa alas taivaasta ja KULUTTAA jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA PELASTUMATTOMALLE.

        Olen lukenut Yli Vainion kirjan "Järkyttävä maailma" Siinä kyllä on järkyttävää tekstiä, ikuisesta kärsimyksestä tulessa.
        Ei käy minulle nämä helluntailaisten opetukset. Vai onko kaikki helluntailaiset samoin uskovia ?

        1234567---

        Miten niin helluntailaisten? Noinko erkaantunut sinä olet uskosi kanssa kristityistä? Ei adventistien lisäksi ole muita kuin Jehovan todistajat, jotka uskovat sinun helvettiisi. Ei vain helluntailaiset vaan KAIKKI muut kristityt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin helluntailaisten? Noinko erkaantunut sinä olet uskosi kanssa kristityistä? Ei adventistien lisäksi ole muita kuin Jehovan todistajat, jotka uskovat sinun helvettiisi. Ei vain helluntailaiset vaan KAIKKI muut kristityt!

        En tule koskaan muuttamaan näkemystäni !

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        On teillä näköjään sadistinen jumala.

        Oikea Jumala ei ole sadisti, että ikuisesti polttelisi tulella pelastumattomia. Tuli lankeaa alas taivaasta ja KULUTTAA jumalattomat. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA PELASTUMATTOMALLE.

        Olen lukenut Yli Vainion kirjan "Järkyttävä maailma" Siinä kyllä on järkyttävää tekstiä, ikuisesta kärsimyksestä tulessa.
        Ei käy minulle nämä helluntailaisten opetukset. Vai onko kaikki helluntailaiset samoin uskovia ?

        1234567---

        Raamatun ilmoitus kadotuksesta, on niitten kohtalo jota ovat hyljänneet evankeljumin sana, koks siinä on pelastus synneitä käänytymisensi ja anteeksi saamistavarten. Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Joh.8:24.
        Ei Vainio aikanaan pelotellut vaan toi esille sen joka on kerran edessä, toisen kääntyivä toisse eivä menevä omaa tietään turmioon.


      • Anonyymi

        Raamattu on vanha kirja ja toimii tänään ainoastaan muotona sen ajan uskomuksista, kuten muutkin historialliset tapahtumat.
        Jos minulla on Jumala niin se on sydämessäni oleva tunne ja joka ei uhoaisi rangaistuksia sinne sin tänne.
        Minun tätini oli uskovainen ja se ei vahingoittanut ketään ihminen joka ei tuominnut koskaan ketään vaan hyväksyi ihmiset ihmisinä silti eli nykyajan malliin eikä lietsonut kenellekkään uskoon tulemista . Sellainen on aito ihminen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on vanha kirja ja toimii tänään ainoastaan muotona sen ajan uskomuksista, kuten muutkin historialliset tapahtumat.
        Jos minulla on Jumala niin se on sydämessäni oleva tunne ja joka ei uhoaisi rangaistuksia sinne sin tänne.
        Minun tätini oli uskovainen ja se ei vahingoittanut ketään ihminen joka ei tuominnut koskaan ketään vaan hyväksyi ihmiset ihmisinä silti eli nykyajan malliin eikä lietsonut kenellekkään uskoon tulemista . Sellainen on aito ihminen

        Ei Jeesuskaan tuomitse ketään vaan se sana jonka hän on sanonut, ja ihmien ei sitä usko se sasna tuomitseen minkä hän on lausunut. Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. Joh12:48. Ei kukaan ihminen voi toselle uskoa antaa, usko on lajaja jonka Jumala voi antaa, Jeesusen tähden.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Raamatun ilmoitus kadotuksesta, on niitten kohtalo jota ovat hyljänneet evankeljumin sana, koks siinä on pelastus synneitä käänytymisensi ja anteeksi saamistavarten. Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Joh.8:24.
        Ei Vainio aikanaan pelotellut vaan toi esille sen joka on kerran edessä, toisen kääntyivä toisse eivä menevä omaa tietään turmioon.

        "Raamatun ilmoitus kadotuksesta, on niitten kohtalo jota ovat hyljänneet evankeljumin sana, koks siinä on pelastus synneitä käänytymisensi ja anteeksi"

        Ei ole niitten kohtalo. Etkö ymmärrä, että helvetti on vain niille, jotka siihen uskovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun ilmoitus kadotuksesta, on niitten kohtalo jota ovat hyljänneet evankeljumin sana, koks siinä on pelastus synneitä käänytymisensi ja anteeksi"

        Ei ole niitten kohtalo. Etkö ymmärrä, että helvetti on vain niille, jotka siihen uskovat.

        Helvetti ei ole uskosta kiini se minä Raamattu on tuonut esille.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Helvetti ei ole uskosta kiini se minä Raamattu on tuonut esille.

        On se. Ateistilla ei ole helvettiä. Turha tuputtaa omaa uskontoasi heille, jotka eivät usko sinun helvettiisi. Se on VAIN sinun todellisuutesi, johon olet päättänyt USKOA.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Helvetti ei ole uskosta kiini se minä Raamattu on tuonut esille.

        Onnse! Sinun uskostasi. Ateistille ei sitä tapahdu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se. Ateistilla ei ole helvettiä. Turha tuputtaa omaa uskontoasi heille, jotka eivät usko sinun helvettiisi. Se on VAIN sinun todellisuutesi, johon olet päättänyt USKOA.

        Se on heitän päänsärkysnsä kun se aika tuleen. Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja he ajattelevat vain maallisia asioita.


    • Anonyymi

      Kun Jeesus puhui ruumiin ja sielun hukuttamisesta "helvettiin", alkutekstissä käytetään kreikan kielen apollymi-verbiä. Sana vastaa heprean kielen teonsanaa, joka käännetään kreikankielisessä Vanhan testamentin muinaisessa Septuaginta-käännöksessä apollymi-sanalla. Molemmat sanat tarkoittavat täydellistä tuhoamista, peruuttamatonta hävittämistä, jonka kohteesta ei jää mitään jäljelle. Vanhan testamentin käsite sammumattomasta tulesta ei tarkoita tulta, joka ei koskaan sammu, vaan tulta, jota ei kyetä sammuttamaan. Se polttaa tulen kohteen poroksi ja sammuu sitten itsestään.

      Jerusalemin portit ja palatsit tuhoutuivat sammumattomassa tulessa. Nämä Jeremian sanat toteutuivat juutalaisten joutuessa Babylonin pakkosiirtoon 587/586 eaa. Tuli ei pala enää, vaan se sammui, kun portit ja palatsit olivat palaneet. Sitä vain ei voitu sammuttaa. (Jer. 17:27). Samoin ikuinen tuli ei tarkoita tulta, joka palaa ikuisesti, vaan tulta, joka tuhoaa kohteensa ikuisiksi ajoiksi. Hes. 26:15-21 -- Jumala ennustaa Tyyron kaupungin tuhoutuvan, ja olevan ikuisesti raunioitettu. Tyyro on kuitenkin olemassa ja asuttuna, vielä tänäkin päivänä. Tämä siksi, että ikuinen ei tarkoita päättymätöntä aikaa Raamatussa. Raamattu onkin itse itsensä paras selittäjä.

      Valitusvirret 4:6 "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

      Juudaksen kirje 7: "Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään IKUISEN TULEN RANGAISTUSTA."

      He saivat tekojensa mukaan mutta palaako siellä vielä tuo ikuinen tuli? Ei pala ja Raamattu sanookin, että tuo ikuinen tuli paloi hetkessä.

      Raamatussa sana ikuinen ei siis tarkoita päättymätöntä ajanjaksoa. Joonan ainias kalan vatsassa kesti vain kolme päivää:

      Joona 2:7 "Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat ylitseni ainiaaksi. Mutta sinä nostit minut elävänä haudasta, Herra, minun Jumalani."

      Niin, Jumala tuhosi Sodoman ja Gomorran ikuisella tulella. Se ei pala enää, vaan palamisen lopputulos on ikuinen. Näitä kaupunkeja ei enää ole, vaan ne kärsivät ikuisen tulen rangaistusta, olemattomuutta. Tästä syystä Jeesuksen sanat ikuisesta rangaistuksesta eivät tarkoita ikuista piinaa, vaan tuhoutumista ikuisiksi ajoiksi. (1. Moos.19:24-28 2. Piet. 2:6; Juud. 7 RK 2012). Jumalattomat tosiaan tuhoutuvat hetkessä: Psalmi 68:3 niin kuin savu hajoaa; niin kuin vaha sulaa tulen hohteessa, niin jumalattomat häviävät Jumalan kasvojen edessä.

      Ilmestyskirja piirtää eteemme kuvan jumalattomien hävittämisestä tulella ja tulikivellä. Sitä kutsutaan toiseksi kuolemaksi, ja kuvaus muistuttaa juuri Jeremian ja Jesajan kuvauksia jumalattomien tuhoamisesta. (Ilm. 20:9-15; 21:8).

      Näiden tosiasioiden valossa ajatus ikuisesta piinasta on väärä. Jumala hävittää kadotustuomion alaiset ihmiset kokonaan, eikä heistä jää mitään jäljelle. Malakian mukaan jumalattomat ovat kuin oljenkorsia, jotka poltetaan tulessa, eikä heistä jää jäljelle juurta eikä vartta. Obadja taas näki oman aikansa kansakuntien hävittämisessä esimaun lopullisesta jumalattomia kohtaavasta tuomiosta. Obadjan mukaan jumalattomat tulevat olemaan kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassa. (Mal. 3:19; Ob. 16). Kyseessä on iankaikkinen kuolema, josta ei ole paluuta.

      Iankaikkinen ero Jumalasta onkin melkoinen rangaistus:

      2. Tessalonikalaiskirje 1:9-10 "9. He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta, 10. kun hän tulee, että hän sinä päivänä kirkastuisi pyhissää ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa. Olettehan te uskoneet meidän todistuksemme."

    • Anonyymi

      Helvetissä ihmiset istuvat kiehuvissa padoissa tulikuumassa vedessä ikuisesti syntejään muistellen. Se on synnin tekijän armoton kohtalo. Tehkää parannus ja rukoilkaa anteeksi antoa nyt kun vielä ehditte.

      • Anonyymi

        Voisin vaikka vuokrata paljun viikonlopuksi!
        Sopiiko?

        Paljon on tullut tehtyä mutta syntiä ei ollenkaan. Joutava käsite millä yksinkertaisimpia yhä vielä pelotellaan.


    • Anonyymi

      Mikä on helvetti joku kyselee. Siellä ei ole rakkautta, vaan hirvittävää vihaa ikuisesti. Helvetistä ei pääse pois koskaan kuka sinne joutuu.

      • Anonyymi

        Testaa vaikka pitämällä kättäsi kiehuvassa vedessä yksi minuutti, ja kerro vieläkö uskotko rakastavan Jumalan piinaavan pelatuksen ulkopuolelle jääneitä loputtomiin!

        Hitlerihän on sellaiseen jumalaan nähden valkeuden enkeli.

        Kuolema on ikuinen rangaistus pahantekijälle.
        Ikuinen elämä on Jumalan lahja uskovalle.

        Helvetti on tapahtuma: "tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät kaikki". Mal.4: "tulevat tomuksi teidän jalkojenne alle"
        Tällä hetkellä ei helvettiä ole.


      • Karkersuutta oman tunnon syytötä aina ja ikuiseti paholainen nauraa kuin uskoikin häneen sinä tymä oma hyväinen.


      • Anonyymi

        "Ei ole suurempaa vihaa kuin kristitty rakkaus."


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo "Jokainen saa ansionsa mukaan joka ei pelastu.
      Joka on paljon tehnyt pahaa saa tietenkin pitempään kärsiä. Jossain vaiheessa on kuitenkin kaikki palaneet loppuun, myös itse pää paholainen.

      • Anonyymi

        "Joka on paljon tehnyt pahaa saa tietenkin pitempään kärsiä. "

        Näytäpäs Raamatusta sellainen paikka, jossa lukee, että joka on tehnyt enemmän pahaa, joutuisi kärsimään enemmän. Minun Raamatustani ei sellaista löydy.

        Tekojen mukaan tarkoittaa sitä, että jos tekee pahaa, saa kokea helvetin, jos tekee hyvää, saa kokea taivaan. Mitään kärsimyksen pituuksia Raamatussa ei mainita, päin vastoin. Kaikki saavat saman palkan.


      • Anonyymi

        Advisin kynästä seuraavaa:

        Monet uskovat luulevat Jumalan kiduttavan pahimpia kadotukseen joutuvia enemmän tai pidemmän aikaa kuin niitä, jotka joutuvat kadotukseen ja ovat vain vähän rikkoneet Jumalaa vastaan. Ja jotkut pitävät äärimmäisen oikeudenmukaisena, että Saatanaa pidettäisiin hengissä tulimeressä kaikista kauimmin, kun on kerran kaikista pahin tyyppi. Mutta tämä ei olisi oikeudenmukaista.

        Tuollainen alkukantainen kidutusoppi ei pidä kaikkaansa. Raamattu sanoo, että tuli nielee heidät eikä heitä enää ole. Heille käy kuin Sodoman ja Gomorran.

        Valitusvirret 4:6
        "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Kerrottiinko Sodomasta mitään vähänkään sen suuntaista, että joku jäisi yliluonnollisella tavalla pidemmäksi aikaa henkiin liekeisssä? Ei kerrottu, kaikki kävi hetkessä. Missään päin Raamattua ei kerrota mitään sen suuntaista, että jotkut kärsisivät pidempään kuin toiset.

        Se, että joku joutuisi kärsimään kadotuksessa pidempään kuin mitä ruumis ja henki normaalistikin kestävät tulessa, viittaisi hetkelliseen sielun kuolemattomuuteen. Uskon, kuten adventistit, ettei sielu ole kuolematon. Sitäpaitsi, ihmisten tahallinen kiduttaminen ei olisi rakastavan Jumalan luonteen mukaista.

        Se, että Raamattu toteaa, että kaikki saavat tekojensa mukaan tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jos on ollut Jumalalle kelvollinen, pääsee taivaaseen ja uuteen maahan ja jos on lopullisesti hyljännyt Jumalan, joutuu kadotukseen. Se on tekojen mukaista. Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, että ne, jotka ovat vähän kiltempiä pelastettuja kuin toiset, pääsevät taivaaseen vähän pidemmäksi aikaa. Tai että ne, jotka ovat tehneet enemmän hyviä tekoja, palkittaisiin jotenkin paremmin taivaassa kuin ne, jotka ovat juuri ja juuri tehneet riittävästi tekoja ollakseen Jumalan silmissä pelastettuja. Ei, vaan pelastus on lahja ilman tekoja. Kaikki saavat saman palkan. Se Raamatussa kyllä lukee. Sen voi nähdä Jeesuksen vertauksista, jotka kertovat taivasten valtakunnasta. Jumala on tasapuolinen ja oikeudenmukainen, ei kiduttaja. Jumala ei tuomitse hyvien tekojenkaan kanssa niin, niin miksi sitten pahojen tekojen kanssa tuomittaisiin niin?

        Tuollainen väärä oppi on vain ilkikuristen uskovaisten kuvitelmia. Sellaisten, jotka haluavat saada jotakin hyvitystä omalle kärsimykselleen. Olisi sielua hivelevää saada kuulla Saatanan joutuvan kärsimään kadotuksessa enemmän kuin ihmisten, onhan hän niin paljon muita pahempi olento mutta se ei ole raamatunmukaista. Raamattuun ei voi lähteä keksimään omia oppejaan.

        Vaikka kuinka sukupolvet ennen tätä ovat opettaneet tätä raamatunvastaista oppia, se ei tee siitä totta. JOS jumala toimisi ihmistä vastaan tällaisella logiikalla, löytyisi siitä viitteitä Raamatusta. Erityisesti siitä pitäisi löytyä viitteitä Vanhan testamentin puolelta, jossa Jumala tappoi tai tapatti paljon pahoja ihmisiä mutta missään Vanhassa testamentissa ei sanota että jotkut olisivat pysyneet hengissä yliluonnollisella tavalla pidempään tapettaessa, kuin toiset. Silti hekin saivat tekojensa mukaan.

        Kai_A:n kynästä mukaellen seuraavaa:

        Jeesus kantoi ristillä kuollessaan meidän KAIKKIEN syntivelkamme. Synnin rangaistus ei siis pahimmankaan YKSITTÄISEN syntisen kohdalla voisi olla ajallisesti tai kärsimyksen puolesta suurempi kuin mitä tapahtui ristillä. Samalla käy selväksi, että tuli on Raamatun helvettikuvauksissa toisarvoinen asia. Jos tuli olisi pääasia, ei Jeesus kärsinyt synnin rangaistusta. Tuli ei liittynyt ristinkuolemaan mitenkään. Vaikka risti aiheuttaa suuren fyysisen kärsimyksen - ei hänen kokemansa ruumiillinen kipu ollut asian ydin. Se löytyy sanoista:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. "

        Jeesus opettikin, että sitä palvelijaa, joka tiesi Herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmisteluja, rangaistaan monella lyönnillä. Tuomio on henkisellä puolella: ero Jumalasta on ikuinen ja pysyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Advisin kynästä seuraavaa:

        Monet uskovat luulevat Jumalan kiduttavan pahimpia kadotukseen joutuvia enemmän tai pidemmän aikaa kuin niitä, jotka joutuvat kadotukseen ja ovat vain vähän rikkoneet Jumalaa vastaan. Ja jotkut pitävät äärimmäisen oikeudenmukaisena, että Saatanaa pidettäisiin hengissä tulimeressä kaikista kauimmin, kun on kerran kaikista pahin tyyppi. Mutta tämä ei olisi oikeudenmukaista.

        Tuollainen alkukantainen kidutusoppi ei pidä kaikkaansa. Raamattu sanoo, että tuli nielee heidät eikä heitä enää ole. Heille käy kuin Sodoman ja Gomorran.

        Valitusvirret 4:6
        "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Kerrottiinko Sodomasta mitään vähänkään sen suuntaista, että joku jäisi yliluonnollisella tavalla pidemmäksi aikaa henkiin liekeisssä? Ei kerrottu, kaikki kävi hetkessä. Missään päin Raamattua ei kerrota mitään sen suuntaista, että jotkut kärsisivät pidempään kuin toiset.

        Se, että joku joutuisi kärsimään kadotuksessa pidempään kuin mitä ruumis ja henki normaalistikin kestävät tulessa, viittaisi hetkelliseen sielun kuolemattomuuteen. Uskon, kuten adventistit, ettei sielu ole kuolematon. Sitäpaitsi, ihmisten tahallinen kiduttaminen ei olisi rakastavan Jumalan luonteen mukaista.

        Se, että Raamattu toteaa, että kaikki saavat tekojensa mukaan tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jos on ollut Jumalalle kelvollinen, pääsee taivaaseen ja uuteen maahan ja jos on lopullisesti hyljännyt Jumalan, joutuu kadotukseen. Se on tekojen mukaista. Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, että ne, jotka ovat vähän kiltempiä pelastettuja kuin toiset, pääsevät taivaaseen vähän pidemmäksi aikaa. Tai että ne, jotka ovat tehneet enemmän hyviä tekoja, palkittaisiin jotenkin paremmin taivaassa kuin ne, jotka ovat juuri ja juuri tehneet riittävästi tekoja ollakseen Jumalan silmissä pelastettuja. Ei, vaan pelastus on lahja ilman tekoja. Kaikki saavat saman palkan. Se Raamatussa kyllä lukee. Sen voi nähdä Jeesuksen vertauksista, jotka kertovat taivasten valtakunnasta. Jumala on tasapuolinen ja oikeudenmukainen, ei kiduttaja. Jumala ei tuomitse hyvien tekojenkaan kanssa niin, niin miksi sitten pahojen tekojen kanssa tuomittaisiin niin?

        Tuollainen väärä oppi on vain ilkikuristen uskovaisten kuvitelmia. Sellaisten, jotka haluavat saada jotakin hyvitystä omalle kärsimykselleen. Olisi sielua hivelevää saada kuulla Saatanan joutuvan kärsimään kadotuksessa enemmän kuin ihmisten, onhan hän niin paljon muita pahempi olento mutta se ei ole raamatunmukaista. Raamattuun ei voi lähteä keksimään omia oppejaan.

        Vaikka kuinka sukupolvet ennen tätä ovat opettaneet tätä raamatunvastaista oppia, se ei tee siitä totta. JOS jumala toimisi ihmistä vastaan tällaisella logiikalla, löytyisi siitä viitteitä Raamatusta. Erityisesti siitä pitäisi löytyä viitteitä Vanhan testamentin puolelta, jossa Jumala tappoi tai tapatti paljon pahoja ihmisiä mutta missään Vanhassa testamentissa ei sanota että jotkut olisivat pysyneet hengissä yliluonnollisella tavalla pidempään tapettaessa, kuin toiset. Silti hekin saivat tekojensa mukaan.

        Kai_A:n kynästä mukaellen seuraavaa:

        Jeesus kantoi ristillä kuollessaan meidän KAIKKIEN syntivelkamme. Synnin rangaistus ei siis pahimmankaan YKSITTÄISEN syntisen kohdalla voisi olla ajallisesti tai kärsimyksen puolesta suurempi kuin mitä tapahtui ristillä. Samalla käy selväksi, että tuli on Raamatun helvettikuvauksissa toisarvoinen asia. Jos tuli olisi pääasia, ei Jeesus kärsinyt synnin rangaistusta. Tuli ei liittynyt ristinkuolemaan mitenkään. Vaikka risti aiheuttaa suuren fyysisen kärsimyksen - ei hänen kokemansa ruumiillinen kipu ollut asian ydin. Se löytyy sanoista:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. "

        Jeesus opettikin, että sitä palvelijaa, joka tiesi Herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmisteluja, rangaistaan monella lyönnillä. Tuomio on henkisellä puolella: ero Jumalasta on ikuinen ja pysyvä.

        Ero jumalasta on saavutettu etu.


    • Anonyymi

      Sodoman ja Gomorran on tuomiopäivänä helpompaa kuin muutamien Galilean kaupunkien, sanoi Jeesus.

      Siitä käy ilmi, ettei niitä ole edes tuomittu.
      Ja jotta olisi helpompaa, silloin toisilla täytyy olla vaikeampaa tuomiopäivänä.
      Kukin saa tekojensa mukaan.

      Mooseksen laki ei sallinut rangaista enemmän kuin oli tehty pahaa: "Silmä silmästä, hammas hampaasta!" Rankaisisiko Jumala enemmän kuin mikä on syntiemme summa?
      Näyttää siis todennäköiseltä, että jotkut kärsivät enemmän kuin toiset.
      Kenties tuo ei ole fyysistä kärsimystä, vaan tuomion odotusta; varmaankin on pahempi odottaa tuhoutumistaan kuin tulla heti tuhotuksi.

      Ajatellaan nyt vaikka Hitleriä: Monet hänen seuraajistaan joutuvat ennen häntä tuhoon, ja huutavat mennessään Hitlerille: "Sinä houkuttelit meidät osallistumaan toisten surmaamiseen! Se on sinun syytäsi!" Hitlerkin tajuaa syyllisyytensä, ja häntä painaa tuo taakka valtavasti. Lopulta hän toivoo ja anoo päästä tuhoutumaan, ja näkee palamisen vapautuksena ja on jopa kiitollinen siitä, että saa tuhoutua.

      Tietysti sanot, että kyseessä on vain kuvitelma.

      Mikä ikuisesti palava helvetti sitten on, muu kuin kuvitelma? Jeesus kärsi synnin rangaistuksen kolmessa päivässä, koska tuo rangaistus on hylätyksi tuleminen ja kuolema. Jeesus sai herätä kolmantena päivänä, syntiset eivät herää koskaan. He tulevat tomuksi pelastettujen jalkain alle Mal.4.

      Näin tulee sekä Jumalan rakkaus että Hänen oikeudenmukaisuutensa esiin, ja ihmiskunta vapautuu lopullisesti synnin kahleista.

      • Anonyymi

        "Sodoman ja Gomorran on tuomiopäivänä helpompaa kuin muutamien Galilean kaupunkien, sanoi Jeesus.

        Siitä käy ilmi, ettei niitä ole edes tuomittu."


        Ei käy ilmi. Ei Luuk. 10 luvun alusta eikä Matteuksen 11 luvusta. Itseasiassa Jeesus  imen omaan tuomitsi aiemmissa Matt. jakeissa Betsaidan ja Korasin kaupungit ja tuomioon kuului myös, että Tyyroksella ja
        Siidonilla on tuomiopäivänä helpompaa. Ja hän jatkaa:

        “23. Ja sinutko, Kapernaum, korotettaisiin ylös taivaisiin? Ei, alas tuonelaan sinun on astuttava! Jos sinussa tapahtuneet voimateot olisi tehty Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä. 24. Minä sanon: Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompaa kuin sinulla.”” (Matteus 11:23-24, FinRK)

        Tuossa ei missään kohtaa sanota, että näiden kaupunkien ihmiset saisivat kärsiä pidempään kuin muiden.

        ""Ja jotta olisi helpompaa, silloin toisilla täytyy olla vaikeampaa tuomiopäivänä. Kukin saa tekojensa mukaan.""


        Jos nyt tyhjästä ruvetaan vetelemään johtopäätöksiä, niin minäkin voisin väittää, että kyse oli siitä, että esim. Tyyroksen asukkaat olivat kovia rakkaudessaan mutta vain osa heistä, sillä kaupungilla on tuomiopäivänä helpompaa, koska vain pienempi osa kaupungin asukkaista tuhotaan kuin esim. Betsaidan kaupungista. Mutta näinkään ei Raamatussa lue. Et voi mennä vetämään hatusta tuollaisia johtopäätöksiä.

        "Mooseksen laki ei sallinut rangaista enemmän kuin oli tehty pahaa: "Silmä silmästä, hammas hampaasta!" Rankaisisiko Jumala enemmän kuin mikä on syntiemme summa? Näyttää siis todennäköiseltä, että jotkut kärsivät enemmän kuin toiset."

        Ei näytä todennäköiseltä. Lainaamasi lause koski Israelin kansaa ja myöhemmin juutalaisia. Se ei koske Uuden liiton kristittyjä. Toiseksi, lainaamasi kohta on erityistapaus, joka esiintyy Raamatussa vain kolmessa kohtaa ja vain tietyssä tilanteessa: israelilaisten oikeudenkäynneissä.

        "“22. Jos miehet tappelevat ja satuttavat raskaana olevaa naista, niin että hän synnyttää ennenaikaisesti, mutta muuta vahinkoa ei tapahdu, syyllistä on sakotettava sen mukaan, mitä naisen puoliso häneltä vaatii. Maksu on suoritettava oikeuden päätöksen mukaan. 23. Mutta jos muuta vahinkoa tapahtuu, annettakoon henki hengestä, 24. silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,” (2. Mooseksen kirja 21:22-24, FinRK)"

        “19. Jos ihminen tuottaa lähimmäiselleen vamman, hänelle on tehtävä samoin kuin hän on tehnyt: 20. ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Samanlaisen vamman, jonka hän on aiheuttanut toiselle, saakoon hän itsekin.” (3. Mooseksen kirja 24:19-20, FinRK)

        “18. Tuomarit tutkikoot asian tarkoin, ja jos väärä todistaja on todistanut valheellisesti veljestään, 19. niin tee hänelle samoin kuin hän aikoi tehdä veljelleen. Poistakaa paha keskuudestanne. 20. Saakoot muut kuulla sen, että he pelkäisivät ja ettei kukaan keskuudessanne enää tekisi sellaista pahaa. 21. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.”” (5. Mooseksen kirja 19:18-21, FinRK)

        Noissa tapauksissa on kyse tietyn kansan sosiaalisiin tilanteisiin liittyvistä laeista, joita käytetään oikeudenkäynneissä. Ne eivät edusta Jumalan moraalikoodistoa koko maailmalle eikä missään kohtaa Raamattua sanota, että niiden perusteella tuomittaisiin ihmisen syntejä tuomiopäivänä. Tämän vahvistaa se että, Jeesus kumoaa kaikki nämä em. ohjeet sanomalla:

        “38. ”Te olette kuulleet sanottavan: ’Silmä silmästä ja hammas hampaasta.’ 39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin. 40. Jos joku tahtoo käydä oikeutta sinua vastaan viedäkseen paitasi, anna hänelle viittasikin. 41. Jos joku pakottaa sinut virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka tahtoo lainata sinulta.”” (Matteus 5:38-42, FinRK)


        ...jatkuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sodoman ja Gomorran on tuomiopäivänä helpompaa kuin muutamien Galilean kaupunkien, sanoi Jeesus.

        Siitä käy ilmi, ettei niitä ole edes tuomittu."


        Ei käy ilmi. Ei Luuk. 10 luvun alusta eikä Matteuksen 11 luvusta. Itseasiassa Jeesus  imen omaan tuomitsi aiemmissa Matt. jakeissa Betsaidan ja Korasin kaupungit ja tuomioon kuului myös, että Tyyroksella ja
        Siidonilla on tuomiopäivänä helpompaa. Ja hän jatkaa:

        “23. Ja sinutko, Kapernaum, korotettaisiin ylös taivaisiin? Ei, alas tuonelaan sinun on astuttava! Jos sinussa tapahtuneet voimateot olisi tehty Sodomassa, se olisi pystyssä vielä tänäkin päivänä. 24. Minä sanon: Sodoman maalla on tuomiopäivänä helpompaa kuin sinulla.”” (Matteus 11:23-24, FinRK)

        Tuossa ei missään kohtaa sanota, että näiden kaupunkien ihmiset saisivat kärsiä pidempään kuin muiden.

        ""Ja jotta olisi helpompaa, silloin toisilla täytyy olla vaikeampaa tuomiopäivänä. Kukin saa tekojensa mukaan.""


        Jos nyt tyhjästä ruvetaan vetelemään johtopäätöksiä, niin minäkin voisin väittää, että kyse oli siitä, että esim. Tyyroksen asukkaat olivat kovia rakkaudessaan mutta vain osa heistä, sillä kaupungilla on tuomiopäivänä helpompaa, koska vain pienempi osa kaupungin asukkaista tuhotaan kuin esim. Betsaidan kaupungista. Mutta näinkään ei Raamatussa lue. Et voi mennä vetämään hatusta tuollaisia johtopäätöksiä.

        "Mooseksen laki ei sallinut rangaista enemmän kuin oli tehty pahaa: "Silmä silmästä, hammas hampaasta!" Rankaisisiko Jumala enemmän kuin mikä on syntiemme summa? Näyttää siis todennäköiseltä, että jotkut kärsivät enemmän kuin toiset."

        Ei näytä todennäköiseltä. Lainaamasi lause koski Israelin kansaa ja myöhemmin juutalaisia. Se ei koske Uuden liiton kristittyjä. Toiseksi, lainaamasi kohta on erityistapaus, joka esiintyy Raamatussa vain kolmessa kohtaa ja vain tietyssä tilanteessa: israelilaisten oikeudenkäynneissä.

        "“22. Jos miehet tappelevat ja satuttavat raskaana olevaa naista, niin että hän synnyttää ennenaikaisesti, mutta muuta vahinkoa ei tapahdu, syyllistä on sakotettava sen mukaan, mitä naisen puoliso häneltä vaatii. Maksu on suoritettava oikeuden päätöksen mukaan. 23. Mutta jos muuta vahinkoa tapahtuu, annettakoon henki hengestä, 24. silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,” (2. Mooseksen kirja 21:22-24, FinRK)"

        “19. Jos ihminen tuottaa lähimmäiselleen vamman, hänelle on tehtävä samoin kuin hän on tehnyt: 20. ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta. Samanlaisen vamman, jonka hän on aiheuttanut toiselle, saakoon hän itsekin.” (3. Mooseksen kirja 24:19-20, FinRK)

        “18. Tuomarit tutkikoot asian tarkoin, ja jos väärä todistaja on todistanut valheellisesti veljestään, 19. niin tee hänelle samoin kuin hän aikoi tehdä veljelleen. Poistakaa paha keskuudestanne. 20. Saakoot muut kuulla sen, että he pelkäisivät ja ettei kukaan keskuudessanne enää tekisi sellaista pahaa. 21. Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.”” (5. Mooseksen kirja 19:18-21, FinRK)

        Noissa tapauksissa on kyse tietyn kansan sosiaalisiin tilanteisiin liittyvistä laeista, joita käytetään oikeudenkäynneissä. Ne eivät edusta Jumalan moraalikoodistoa koko maailmalle eikä missään kohtaa Raamattua sanota, että niiden perusteella tuomittaisiin ihmisen syntejä tuomiopäivänä. Tämän vahvistaa se että, Jeesus kumoaa kaikki nämä em. ohjeet sanomalla:

        “38. ”Te olette kuulleet sanottavan: ’Silmä silmästä ja hammas hampaasta.’ 39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin. 40. Jos joku tahtoo käydä oikeutta sinua vastaan viedäkseen paitasi, anna hänelle viittasikin. 41. Jos joku pakottaa sinut virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka tahtoo lainata sinulta.”” (Matteus 5:38-42, FinRK)


        ...jatkuu...

        ...jatkuu...

        Yksi syy siihen, miksi mainitsemallasi kaupungilla on helpompaa tuomiolla, voi tosin olla se että ehkä siellä oli koovuutta vähemmän mutta ehkä oli myös niin, että siellä tehtiin vähäpätöisempiä syntejä, joista ei seuraa kuolemantuomiota. Sellaisia syntejäkin nimittäin on:

        “17. Kaikki vääryys on syntiä, mutta on myös syntiä, joka ei ole kuolemaksi.” (1. Johanneksen kirje 5:17, FinRK)

        Mutta tämä on täysin spekulaatiota, joka ei perustu kyseisistä kaupungeista kertoviin teksteihin.

        Mitä tulee tuomion kovuuteen tai pituuteen, se oli sama Sodomalla ja Gomorralla. Muten niin? No, ensin Jumala sanoi seuraavaa:

        “20. Herra sanoi: ”Koska valitushuuto Sodoman ja Gomorran vuoksi on suuri ja koska niiden synnit ovat hyvin raskaat,"  (1. Mooseksen kirja 18:20, FinRK)

        Molempien synnit olivat siis raskaat.

        Mutta Jumala mainitsi myös, että:

        “48. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: totisesti, sisaresi Sodoma tyttärineen ei ole tehnyt yhtä pahoin kuin sinä tyttärinesi olet tehnyt. 49. Tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys ja se, ettei hän tarttunut kurjan ja köyhän käteen, vaikka hänellä ja hänen tyttärillään oli yltäkyllin leipää ja rauhaisat olot. 50. He ylpeilivät ja tekivät iljettäviä tekoja minun edessäni. Kun minä sen näin, minä pyyhkäisin heidät pois.” (Hesekiel 16:48-50, FinRK)

        Eli Gomorran synnit olivat ihan selkesti suuremmat kuin Sodoman. Ja molempia kohtasi SAMA rangaistus:

        “24. Silloin Herra antoi sataa luotaan taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. 25. Hän hävitti nämä kaupungit, koko tasangon sekä kaikki noiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvillisuuden.” (1. Mooseksen kirja 19:24-25, FinRK)

        Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, että Gomrra tai sen ihmiset olisivat kärsineet enemmän tai pidempään kuin Sodoman. Päin vastoin, Raamatussa sanotaan, että

        Valitusvirret 4:6
        "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Molemmat siis tuhoutuivat hetkessä, ilman, että kummankaan kaupungin tuhoutuminen olisi kestänyt pidempään kuin toisen tai että jommankumman asukkaat olisivat kärsineet kovempia kipuja.

        Vanhan testamentin tunteminen on hyvin tärkeää, ettei tule vetäneeksi vahingossa vääriä johtopäätöksiä. Se on tärkeää varsinkin siksi, että Uusi testamentti perustuu VT kirjoituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Yksi syy siihen, miksi mainitsemallasi kaupungilla on helpompaa tuomiolla, voi tosin olla se että ehkä siellä oli koovuutta vähemmän mutta ehkä oli myös niin, että siellä tehtiin vähäpätöisempiä syntejä, joista ei seuraa kuolemantuomiota. Sellaisia syntejäkin nimittäin on:

        “17. Kaikki vääryys on syntiä, mutta on myös syntiä, joka ei ole kuolemaksi.” (1. Johanneksen kirje 5:17, FinRK)

        Mutta tämä on täysin spekulaatiota, joka ei perustu kyseisistä kaupungeista kertoviin teksteihin.

        Mitä tulee tuomion kovuuteen tai pituuteen, se oli sama Sodomalla ja Gomorralla. Muten niin? No, ensin Jumala sanoi seuraavaa:

        “20. Herra sanoi: ”Koska valitushuuto Sodoman ja Gomorran vuoksi on suuri ja koska niiden synnit ovat hyvin raskaat,"  (1. Mooseksen kirja 18:20, FinRK)

        Molempien synnit olivat siis raskaat.

        Mutta Jumala mainitsi myös, että:

        “48. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: totisesti, sisaresi Sodoma tyttärineen ei ole tehnyt yhtä pahoin kuin sinä tyttärinesi olet tehnyt. 49. Tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys ja se, ettei hän tarttunut kurjan ja köyhän käteen, vaikka hänellä ja hänen tyttärillään oli yltäkyllin leipää ja rauhaisat olot. 50. He ylpeilivät ja tekivät iljettäviä tekoja minun edessäni. Kun minä sen näin, minä pyyhkäisin heidät pois.” (Hesekiel 16:48-50, FinRK)

        Eli Gomorran synnit olivat ihan selkesti suuremmat kuin Sodoman. Ja molempia kohtasi SAMA rangaistus:

        “24. Silloin Herra antoi sataa luotaan taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. 25. Hän hävitti nämä kaupungit, koko tasangon sekä kaikki noiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvillisuuden.” (1. Mooseksen kirja 19:24-25, FinRK)

        Missään kohtaa Raamatussa ei sanota, että Gomrra tai sen ihmiset olisivat kärsineet enemmän tai pidempään kuin Sodoman. Päin vastoin, Raamatussa sanotaan, että

        Valitusvirret 4:6
        "Minun kansani syntivelka on kasvanut suuremmaksi kuin Sodoman synti. Sodoma tuhoutui HETKESSÄ, ihmiskäden koskematta."

        Molemmat siis tuhoutuivat hetkessä, ilman, että kummankaan kaupungin tuhoutuminen olisi kestänyt pidempään kuin toisen tai että jommankumman asukkaat olisivat kärsineet kovempia kipuja.

        Vanhan testamentin tunteminen on hyvin tärkeää, ettei tule vetäneeksi vahingossa vääriä johtopäätöksiä. Se on tärkeää varsinkin siksi, että Uusi testamentti perustuu VT kirjoituksiin.

        Itseasiassa tuo yllä mainittu asia, eli että Gomorran synnit olivat suuremmat kuin Sodoman mutta molemmat kohtasivat SAMAN rangaistuksen, puhuu nimen omaan sen puolesta, että vaikka joku olisi syntisempi kuin toinen, niin se joku ei silti saa kovempaa tai pahempaa tuomiota/rangaistusta kuin tuo toinen.


    • Anonyymi

      Kyllä helvetti on paljon mukavampi paikka kuin taivas.
      Mieti sitä, että joudut 24/7 kumartelemaan narsistia psykopaattia taivaassa kuotaharput kädessä ja pääsee väärä sävel kesken Mooseksen ja karitsan virsien tai pääsee kunnon pieru? Se on armotta kuolemanrangaistus.

      • Anonyymi

        Sinä nyt vain valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä nyt vain valehtelet.

        Minäkin odotan innolla kuolemaani. Pääsen sinne helvettiin ja sitten kaikki on hetkessä ohi, kuten Raamattu sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin odotan innolla kuolemaani. Pääsen sinne helvettiin ja sitten kaikki on hetkessä ohi, kuten Raamattu sanoo.

        Vaikka tarjolla olisi ikuinen ilo ja elämä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tarjolla olisi ikuinen ilo ja elämä?

        Minä en jaksa odottaa jotakin sellaista, missä pitää katsoa miljardeja vuosia silmiin sellaista Jumalaa, joka luo ihmisen tietäen, että ihminen tulisi lankeamaan, sallii miljoonien ihmisten kärsimyksen tuhansien vuosien ajan, eikä tee sille yhtään mitään. Monella ihmiselläkin on rakkautta ja myötätuntoa enemmän kuin tällä Jumalalla.

        Mitä iloa se sellainen olisi kun tietää totuuden omakohtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tarjolla olisi ikuinen ilo ja elämä?

        Miten sinä oikeutta mielessäsi itsellesi sen, että Jumala ei tee mitään maailman kärsimykselle? Etkö ole koskaan joutunut kärsimään suunnattomia kipuja vuodesta toisen ilman apua, tai vakavaa henkistä väkivaltaa, raiskauksia, kidutusta tai vaikeaa masennusta, vuodesta toisen vuosikymmenestä toiseen, tms? Asioita, jotka Jumala on sallinut hiljaisella hyväksynnällään tapahtua miljoonille ihmisille.

        Melko rakastavaa häneltä, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tarjolla olisi ikuinen ilo ja elämä?

        Uskovaisen ilo.
        Se on yhtä helvettiä se.
        On tietysti sama millä kukin nuppinsa sekoittaa.


    • Anonyymi

      Mikäpäs siinnä. Narsistijumaja järjestää hupia Suomalaiset vain ottavat vastat mukaan.

    • Anonyymi

      Ja tuollaisia kirjoituksia vielä luetaan. MIKSI ?
      Tuohan on ihan älytöntä tekstiä , Vän niinkuin nykyäänkin näkee netissä kun ihmiset arvostelevat toisiaan hyi

      • Anonyymi

        No aloittajan kirjoittelussa ei varmaan järkeä olekaan, mutta Jeesuksen sanat ovat silti totta, kunhan ne lukee asiayhteydessään, eikä ota yhtä lausetta sieltä välistä.


    • Anonyymi

      Jos haluatte Helvetin tuntea niin sitä saa käydä kokemassa Ukrainassa,ohjusiskujen aikaan siellä on Helvetti irti.Ei ole olemassa muuta kuin ihmisten omatekemä maanpäällinen Helvetti.

      • Anonyymi

        Ei olekaan...vielä.


    • Anonyymi

      Kuten aiemmin olemme saaneet lukea keskustelusta, Sodomalla ja Gomorralla on helpompaa tuomiopäivänä kuin joillakin muilla kaupungeilla. Jumala ei tuomitse kaupunkeja vaan ihmisiä.
      Kenties Sodoman asukkaat eivät olleet niin paatuneita, että olisivat väittäneet Jeesuksen tekemiä ihmeitä paholaisen työksi. Mitä enemmän annettu todisteita elämän tiestä, sitä suurempi synti on hylätä totuus.

      Jumala tuomitsee meidät tekojemme mukaan, Se joka ei tiennyt, selviää pienemmällä rangaistuksella kuin se joka tiesi. Kuitenkin kaikkia katumattomia syntisiä odottaa sama kohtalo: ikuinen kadotus =Apoleia=katoaminen, tuho). Heitä ei sitten nenää ole.

      Jeesus puhuu siitä, että kiristellään hampaita ja itketään, kun huomataan että ollaankin ulkopuolella. Se antaa ymmärtää, että on jonkin verran aikaa miettiä kohtaloaan.
      Miksi muuten syntiset herätettäisiin tuomiolle, jos he eivät saisi tekojensa mukaan oikeudenmukaista rangaistusta? Jos he vain häviäisivät hetkessä, niin miksi piti herättää tuomiolle?
      Siksi on loogista, että he saavat syntejään vastaavan rangaistuksen, mutta se ei ole silti loputon, eikä suurempi tuska kuin minkä Jeesus tunsi pelastettujen puolesta.
      Toinen kuolema on silloin heidän elämänsä loppu.

      • Anonyymi

        "Jumala tuomitsee meidät tekojemme mukaan, Se joka ei tiennyt, selviää pienemmällä rangaistuksella kuin se joka tiesi. "

        Raamattu ei tunne kiristyvää rangaistusasteikkoa. Sanonta "tekojensa mukaan" ei tarkoittanut Raamatun ajan ihmisille samaa asia kuin se tarkoittaa nykyaikana. Asia on hyvin helppoa huomata kunhan vain RIITTÄVÄSTI lukee Vanhaa testamenttia.


      • Anonyymi

        "Jos he vain häviäisivät hetkessä, niin miksi piti herättää tuomiolle?"

        Hyvä kysymys mutta se sisältää johtopäätöksen, ja tuo johtopäätös on omasi. Sitä ei Raamatusta löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala tuomitsee meidät tekojemme mukaan, Se joka ei tiennyt, selviää pienemmällä rangaistuksella kuin se joka tiesi. "

        Raamattu ei tunne kiristyvää rangaistusasteikkoa. Sanonta "tekojensa mukaan" ei tarkoittanut Raamatun ajan ihmisille samaa asia kuin se tarkoittaa nykyaikana. Asia on hyvin helppoa huomata kunhan vain RIITTÄVÄSTI lukee Vanhaa testamenttia.

        Ja mihin mielipiteesi perustuu? Olen mielestäni lukenut aivan riittävästi, että tietäisin mitä "tekojensa mukaan tarkoittaa. Ei missään tarkoita, ettei rangaistaisi, eikä missään tarkoita, että rangaistaisiin loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos he vain häviäisivät hetkessä, niin miksi piti herättää tuomiolle?"

        Hyvä kysymys mutta se sisältää johtopäätöksen, ja tuo johtopäätös on omasi. Sitä ei Raamatusta löydy.

        Johtopäätös on kylläkin omani. Jokaisen täytyy itse päättää mihin uskoo ja miten asian ymmärtää niiden tietojen mukaan mitä kullakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mihin mielipiteesi perustuu? Olen mielestäni lukenut aivan riittävästi, että tietäisin mitä "tekojensa mukaan tarkoittaa. Ei missään tarkoita, ettei rangaistaisi, eikä missään tarkoita, että rangaistaisiin loputtomiin.

        Vanhassa testamentissa on useita kohtia, joissa mainitaan sanat tekojensa mukaan taikkankättensä tekojen mukaan. Niiden asiayhteys kertoo karua kertomaansa siitä, ettei kyseinen sanonta tarkoita sitä, että mitä syntisempi ihminen, sitä pidempään kärsitään taikka sitä pahemmilla tavoilla kärsitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtopäätös on kylläkin omani. Jokaisen täytyy itse päättää mihin uskoo ja miten asian ymmärtää niiden tietojen mukaan mitä kullakin on.

        No jos näin on, miksi uskoa edes kristinuskoon.

        - Nimim. käännynkö Jehovan todistajaksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos näin on, miksi uskoa edes kristinuskoon.

        - Nimim. käännynkö Jehovan todistajaksi...

        Jos vaikka Raamattua opettelisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentissa on useita kohtia, joissa mainitaan sanat tekojensa mukaan taikkankättensä tekojen mukaan. Niiden asiayhteys kertoo karua kertomaansa siitä, ettei kyseinen sanonta tarkoita sitä, että mitä syntisempi ihminen, sitä pidempään kärsitään taikka sitä pahemmilla tavoilla kärsitään.

        Sanopa esimerkki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa esimerkki!

        Esimerkkejä on lukuisia. Kirjoitat vain ilmaisen Andbible digiraamattuohjelmistoon hakusanaksi: tekojensa mukaan. Sovellukseen voi valita monia eri suomalaisia raamatunkäännöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkejä on lukuisia. Kirjoitat vain ilmaisen Andbible digiraamattuohjelmistoon hakusanaksi: tekojensa mukaan. Sovellukseen voi valita monia eri suomalaisia raamatunkäännöksiä.

        Sanotaanko siellä myös mitä ilmaus tarkoittaa? Ei vaan saat itse tulkita miten haluat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko siellä myös mitä ilmaus tarkoittaa? Ei vaan saat itse tulkita miten haluat!

        Esimerkeistä käy selvästi ilmi, miten termiä tekojensa mukaan käytetään. Ei tarvitse tulkita. Yhdessäkään kohtaa sitä liitetä siihen, että mitä suurempi synti/paha teko/vihollisuus yms., sitä kovempi tai pidempi rangaistus/palkkio/sota/tuho tms. Ei myöskään siihen, että jos joku tekee hyvää ja saa tekojensa perusteella tekojensa mukaan, että se tekojensa mukaan antaisi jotenkin suuremman hyvän niille, jotka ovat tehneet enemmän hyvää. Ei, vaan sanaa käytetään niin, että hyvä palkitaan hyvällä ja paha pahalla ilman yhteismitallista määritelmää hyvän tai pahan laadulle tai määrälle.


      • Anonyymi

        Meteoriiti siellä mossahti.
        Ei ollut jumalalla osuutta asiaan. Luihut uskonnon kehittelijät vain selitti asian mielensä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka Raamattua opettelisit?

        Mikäs totuus se raamattu olisi. Vanhentunutta kertomakirjallisuutta vain, kaltaistesi jumalattomien lyömäaseena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa esimerkki!

        Vanhassa testamentissa valehdellaan joka luvussa.
        Varsinkin Joosuan kirjassa auringon ja kuun pysäyttäminen puoleksi päiväksi on täysin uskomaton vale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentissa valehdellaan joka luvussa.
        Varsinkin Joosuan kirjassa auringon ja kuun pysäyttäminen puoleksi päiväksi on täysin uskomaton vale.

        "Vanhassa testamentissa valehdellaan joka luvussa."

        Mistä tiedät kun et ole koskaan ajatuksella lukenut sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko siellä myös mitä ilmaus tarkoittaa? Ei vaan saat itse tulkita miten haluat!

        Ei ihminen voi tulkita asioita miten hän haluaa. Se on tekstin vääristelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meteoriiti siellä mossahti.
        Ei ollut jumalalla osuutta asiaan. Luihut uskonnon kehittelijät vain selitti asian mielensä mukaan.

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs totuus se raamattu olisi. Vanhentunutta kertomakirjallisuutta vain, kaltaistesi jumalattomien lyömäaseena.

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa testamentissa valehdellaan joka luvussa.
        Varsinkin Joosuan kirjassa auringon ja kuun pysäyttäminen puoleksi päiväksi on täysin uskomaton vale.

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?

        Ketkä te? Sinä et edusta adventtikirkkoa.


    • Anonyymi

      Siellä ei varmaan ole koulutusta vaan sen sijaan jatkuvaa kertausta?

      • Anonyymi

        Taivas olisi aivopesua kuin koraanikoulussa.
        Ei kiitos, sulku moiselle saastalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas olisi aivopesua kuin koraanikoulussa.
        Ei kiitos, sulku moiselle saastalle.

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?

        Ketkä te? Koko perheesi aivopestyjä?


    • Anonyymi

      Millainen on helvetti?
      Käy adventtikirkossa, niin tiedät.

      • Anonyymi

        Adventismi on maanpäällinen helvetti ja siksi kukaan ei tahdo enää tulla adventtikirkon järjestämiin helvetillisen tylsiin tilaisuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismi on maanpäällinen helvetti ja siksi kukaan ei tahdo enää tulla adventtikirkon järjestämiin helvetillisen tylsiin tilaisuuksiin.

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


    • Anonyymi

      Adventisti tietää tarkoin, millainen on helvetti, kun hän kerran joka lauantai avaa seurakuntasalin oven ja menee samalla silloin myös helvettiin.

      • Anonyymi

        Ja sinä luulet, että me uskoisimme sinun harhojasi?


    • Anonyymi

      No kun sitä helvettiä ei ollut olemassa, ei muuten taivastakaan. Siis aikuisten oikeasti.

      • Anonyymi

        Opettelisit faktat.


    • Anonyymi

      Otsikkoosi viitaten. Katso ympärillisesi, elämme helvetissä, jota ennen kutsuttiin nimellä "suomi". Helvetti on tässä ja nyt.

    • Anonyymi

      Sopivan kuuma pedon kumartajille !

      1234567---

      • Anonyymi

        Kun kuulut kulttiin nimeltä adventtikirkko, niin silloin olet tosiaan pedon kumartaja, koska Ellen White on jo nimensäkin perusteella peto ja väärä profeetta sekä saatanan kätyri. Tuomitsit juuri itsesi sinne sopivan kuumaan paikkaasi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe