Olen viime aikoina joskus ajatellut sitä, että miten käy ekstrovertin, jos hänet pakotetaan elämään eristäytynyttä elämää. Voiko hän sairastua henkisesti siitä, ettei hänen elämässään ole tarpeeksi tapahtumia ja ihmisiä?
(Älkää kysykö minulta miksi ekstrovertille kävisi niin, ettei hänellä olisi ihmissuhteita. Ehkä sellaisia tilanteita kuitenkin on.)
Ekstrovertti yksinäisenä?
3
197
Vastaukset
- Anonyymi
Osa näistä ”TV-puhujista” ovat täysin arvaamattomia ja heittäisivät kenet tahansa läheisensä silmääkään räpäyttämättä parvekkeelta pelastaakseen omat mainoksensa.
- Anonyymi
Juttelin kerran psykologin kanssa ohimennen ja sanoin että olen introvertti. Hän kysyi että mikä se oikein on, mitä se tarkoittaa?
Viihdyn sekä ihmisten kanssa että yksin. Olenkin ambivertti. Toisinaan ihmisten kanssa oleminen vie energiaa, toisinaan antaa sitä. - Anonyymi
Tässä aloittaja. Minä olen useimmiten käyttäytynyt kuin introvertti. Jos sukulaisiani katselee, voisin olla ekstroverttikin. Olen eläissäni kärsinyt hyvin paljon yksinäisyydestä. Ja ehkä myös jonkinlaisesta kiusaamisesta. Tällä hetkellä en kärsi , vaikka olenkin aika yksin. Saanko ehkä sittenkin energiaa ihmisten kanssa olemisesta? En oikein tiedä.
Minulla on diagnosoitu skitsofrenia. On tuntunut monesti, että ihmissuhteet ovat estäneet minua romahtamasta kokonaan. Tarkoitan niitä hyviä ihmisiä joita elämässäni on myös ollut. Skitsofrenia on sairaus, joka vaikuttaa ilmeisesti aivojen välittäjäaineisiin. Muistelen lukeneeni, että introvertti ja ekstroverttiys myös ovat yhteydessä välittäjäaineisiin. Voisinko siis olla liian matalasta kuormitustasosta kärsivä ekstrovertti ja että skitsofreniani johtuu siitä?
Kaikkea sitä tuleekin miettineeksi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1342734Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2642326Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?221423- 1151092
- 971050
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041023Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13942Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La57841Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.281794Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50781