Ekstrovertti yksinäisenä?

Olen viime aikoina joskus ajatellut sitä, että miten käy ekstrovertin, jos hänet pakotetaan elämään eristäytynyttä elämää. Voiko hän sairastua henkisesti siitä, ettei hänen elämässään ole tarpeeksi tapahtumia ja ihmisiä?

(Älkää kysykö minulta miksi ekstrovertille kävisi niin, ettei hänellä olisi ihmissuhteita. Ehkä sellaisia tilanteita kuitenkin on.)
3219
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Osa näistä ”TV-puhujista” ovat täysin arvaamattomia ja heittäisivät kenet tahansa läheisensä silmääkään räpäyttämättä parvekkeelta pelastaakseen omat mainoksensa.

Äänestä

Juttelin kerran psykologin kanssa ohimennen ja sanoin että olen introvertti. Hän kysyi että mikä se oikein on, mitä se tarkoittaa?

Viihdyn sekä ihmisten kanssa että yksin. Olenkin ambivertti. Toisinaan ihmisten kanssa oleminen vie energiaa, toisinaan antaa sitä.

Äänestä

Tässä aloittaja. Minä olen useimmiten käyttäytynyt kuin introvertti. Jos sukulaisiani katselee, voisin olla ekstroverttikin. Olen eläissäni kärsinyt hyvin paljon yksinäisyydestä. Ja ehkä myös jonkinlaisesta kiusaamisesta. Tällä hetkellä en kärsi , vaikka olenkin aika yksin. Saanko ehkä sittenkin energiaa ihmisten kanssa olemisesta? En oikein tiedä.

Minulla on diagnosoitu skitsofrenia. On tuntunut monesti, että ihmissuhteet ovat estäneet minua romahtamasta kokonaan. Tarkoitan niitä hyviä ihmisiä joita elämässäni on myös ollut. Skitsofrenia on sairaus, joka vaikuttaa ilmeisesti aivojen välittäjäaineisiin. Muistelen lukeneeni, että introvertti ja ekstroverttiys myös ovat yhteydessä välittäjäaineisiin. Voisinko siis olla liian matalasta kuormitustasosta kärsivä ekstrovertti ja että skitsofreniani johtuu siitä?

Kaikkea sitä tuleekin miettineeksi....

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Olen viime aikoina joskus ajatellut sitä, että miten käy ekstrovertin, jos hänet pakotetaan elämään eristäytynyttä elämää. Voiko hän sairastua henkisesti siitä, ettei hänen elämässään ole tarpeeksi tapahtumia ja ihmisiä?

(Älkää kysykö minulta miksi ekstrovertille kävisi niin, ettei hänellä olisi ihmissuhteita. Ehkä sellaisia tilanteita kuitenkin on.)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu