Narsistia palvelevat lapset

Anonyymi-ap

Narsisti (ässä tapauksessa äiti ) elää omassa maailmassaan jossa kaikki perustuu hierarkiaan. Narsistiäidillä on ylempänä parempiosaiset joita hän nuolee ja palvelee ja alempana omat lapset joiden tulee nuolla ja palvella häntä.

Äiti itse tuntee alemmuutta parempiosaisia kohtaan ja hän palvelee heitä juuri sen vuoksi ja ajattelee virheellisesti että koko maailman ja elämän kuuluu olla hierarkinen ja että lapset palvelevat häntä koska hän on ylempiarvoinen. Hän ei käsitä että lapset auttavat äitiään lojaaliudesta, eivät sen takia että tuntevat olevansa alempiarvoisia äitinsä nähden. Hän ajattelee että lapset tuntevat kunniaa siitä että hän on heidän äitinsä ja se kunnia tulee heille sitten äidin antamana kun he vain jaksavat palvella äitiään, aivan kuten hän itse tuntee olevansa arvostettu muiden silmissä kun rikkaampaa nuoleksii ja rikkaat antavat hänelle hyväksyntää.

Kaikki perustuu narsistin omalle näkemykselle asioista. Hän ei välitä lapsistaan, hän välittää vain itsestään ja siitä että saa itseään parempien hyväksynnän joka nostaisi hänen arvostuksensa tähtiin. Hän hylkää lapsensa tarvittaessa ja loikkaa parempaan perheeseen jos pääsee, ja ajattelee että ne lapset olivat jonkun muun lapsia ja niiden parempien lapset kuuluvat oikeasti hänelle. Narsistilla ei voi olla huono-osaisia lapsia.

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsistiäidit ovat hyviä lapsenvahteja, sitä työtä olen nähnyt heidän tekevän parempiosaisille ja ilmaiseksi. Älykkyys ei tietysti olisi riittänytkään vaativampaan tehtävään. Kun parempiosaiset kiittivät narsistia, hän jäi kiitoksesta ja annetusta suosiosta seuraavan päivän työt heille velkaa. Siis oikein hyvä ja edullinen piika.

      • Anonyymi

        Narsistiäidit ovat vaarallisia lapsille. Ei narsistiäitiä kiinnosta lapsen terveys tai turvallisuus, kunhan yrittää itse päästä mahd. vähällä.

        Lapsi oli narsistiäidille tekosyy olla menemättä töihin. Koska kukaan ei tarjoa narsistiäidille työtä jossa saa paljon rahaa, mainetta ja kunniaa tekemättä ja osaamatta mitään, hän mieluummin jäi kotiin. Kun pitää huolen, että lapsi valvoo yöt ja nukkuu päivät, pääsee aika vähällä. Mies saa valvoa yöt lapsen kanssa koska äidillä on niin "rankkaa" että pitää päästä edes nukkumaan. Kun sitten mies on töissä ja lapsi nukkuu, äidillä on aikaa itselleen. Ja jos lapsi sattuu olemaan hereillä kun mies on vielä töissä, ainahan voi laittaa videoita pyörimään tai viedä lapsen mummulaan.

        Kun mies ei enää jaksanut, tämä siirtyi viikonloppuvuoroon jotta pysyi hoitamaan lasta viikolla. Viikonloppuna oli paremmin sukulaisia käytettävissä lapsen hoitoon, ettei narsistiäidin tarvinnut suotta vaivata itseään. Ja toki viikonloppunakin miehen piti hoitaa lastaan kun ei ollut töissä, ihan kohtuutontahan se on jättää kaikki äidin tehtäväksi. Kun mies oli enemmän kotona, narsistiäiti pysyi harrastamaan ja kyläilemään. Kyläreissuilla oli niin kiva valittaa kuinka raskasta kotiäitiys on, mutta eihän sitä nyt kukaan järkevä äiti laita lastaan hoitoon. Pakko uhrautua.


    • Anonyymi

      On todellakin kammottavaa olla se heikompi, huonompiosainen perheessä - kaikkien haukkuma musta lammas. Vaikka on akateeminen koulutus, ei riitä, kun ei ole rikasta kumppania, vaan pärjää omillaan. On parjattu köyhä reppana. Kun ei suostu heidän pompotteluun eikä leikki heidän keksimäänsä valhemaailmaa, on psykopaatti!
      He itse mm. tekevät talousrikoksia, kasvattavat lapsensa kieroon ja ovat täysin sydämettömiä.
      Onneksi on välit poikki ikuisesti.

      • Anonyymi

        Aivan, mikään uhrin oma ei riitä alkuunkaan vaikka se olisi moninkertaisesti parempi kuin narsistin uhrille suunnittelema ja kaavailema. Omasta äidistäni voin sanoa että hänellä oli varmasti jonkinlainen hyväksynnän puute, jonka paikkaus materiaalia hän haki vierailta ulkopuolisilta ihmisiltä. Hän ei ymmärtänyt että hyväksyntä tulee sisältäpäin, kun itse hyväksyt itsesi silloin kaikki on ok. Tuollainen valjastaa lapsensakin metsästämään äidille hyväksyntää ts. lapset laitetaan tekemään tekoja joista aina kunniamaininta lankeaisi äidille. Vaikka se toiminta tuottaisi lapsen elämälle vahinkoa. Lapsi on siinä pelkkä väline, työkalu, eikä elävä ihminen.


    • Anonyymi

      Kauhistuttaa, että olen luottanut äitiin. Kaikki oli valetta.

    • Anonyymi

      Ja vanhemmiten vaan pahenee. Kun ei ole elämänsä aikana nähnyt mitään säröä itsessään, leskeksi jäätyään vanhenee ja suojaavat tekijät vähenee. Niin viha nousee aivan uusille kierroksille.

    • Anonyymi

      Olipa monta mielenterveys lääkäriä vai neuroloogiko niiden nimi on jotka Diaknoosia antamassa tällä kuitenkin ja osaavat antaa!

      • Anonyymi

        Se on neurologi eikä neuroloogi ja diagnoosi eikä diaknoosi, opettele edes ensin kirjoittamaan ja tule sitten palstalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5233
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3776
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2880
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2819
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      152
      2302
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2046
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1930
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1614
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1556
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1518
    Aihe