Miksi kaikki on vaikeaa

Anonyymi-ap

Minä olen niin väsynyt, että en jaksa enää mitään tehdä. Kävelylläkin pitäisi käydä, mutta en jaksa... Nukun vain päivät töiden jälkeen. En näe häntä ikinä, mutta ei se ole ihmekään, kun itse makaan kotona kaikki illat. Ei tässä ole enää mitään järkeä...

20

145

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syitä voi olla monia, hyvin monia. Lääkinnällisesti kaksi on hyvin yleisiä, eli raudan vakava vaje tahi kilpirauhasen vajaatoiminta. Voi oll muitakin, mutta nuo kaksi on tyypillisimmät.

      • Anonyymi

        Kilpirauhas arvot minulla vähän heittää kyllä, mutta ilmeisesti kuitenkin normaalin rajoissa. Lääkitystä en ole saanut, mutta en ole nyt yli vuoteen käynyt arvoja mittaamassa. Hemoglobiini arvo normaali, niin eivät ole suostuneet ottamaan varastorauta arvoja. Tätä on kestänyt jo 3 vuotta varmaankin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilpirauhas arvot minulla vähän heittää kyllä, mutta ilmeisesti kuitenkin normaalin rajoissa. Lääkitystä en ole saanut, mutta en ole nyt yli vuoteen käynyt arvoja mittaamassa. Hemoglobiini arvo normaali, niin eivät ole suostuneet ottamaan varastorauta arvoja. Tätä on kestänyt jo 3 vuotta varmaankin...

        Aijai... Kilpparissakin on muistaakseni niin, että siinä on ne parit arvot ja yleensä mitataan vaan se toinen.

        Jos budjetti kestää, niin yksityisellä testauttamassa se varastorauta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Aijai... Kilpparissakin on muistaakseni niin, että siinä on ne parit arvot ja yleensä mitataan vaan se toinen.

        Jos budjetti kestää, niin yksityisellä testauttamassa se varastorauta.

        Minulta on mitattu molemmat. Toinen on viitearvojen sisällä, mutta alarajalla. Ja toinen menee rajojen yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulta on mitattu molemmat. Toinen on viitearvojen sisällä, mutta alarajalla. Ja toinen menee rajojen yli.

        No ei ole helppoa, ei. Mulle ei nyt tule muita ns. helppoja mieleen kuin noi kaks...


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ei ole helppoa, ei. Mulle ei nyt tule muita ns. helppoja mieleen kuin noi kaks...

        No ei ole ei. En koe kuitenkaan olevani täysin masentunut, vaikka mieli onkin maassa. Jostakin pitäisi vain sitä jaksamista saada.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ei. En koe kuitenkaan olevani täysin masentunut, vaikka mieli onkin maassa. Jostakin pitäisi vain sitä jaksamista saada.

        Voithan kokeilla tehdä terveydenhuollon yleisesti käyttämän BDI-testin. Kertoo ehkä jotain, vaikket sinällään masentunut olisikaan, vaan vain alavireinen.

        https://www.mielenterveystalo.fi/fi/oirekyselyt/pitka-masennuskysely-bdi-21


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon mukaan kohtalainen masennus... Mutta en nyt tiedä kuitenkaan.

        Joo, se on vain suuntaa-antava testi. utta asia kannattaa pitää mielessä, jos alavireisyys jatkuu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Joo, se on vain suuntaa-antava testi. utta asia kannattaa pitää mielessä, jos alavireisyys jatkuu.

        Niin, ihan totta kyllä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ihan totta kyllä..

        Alavireisyyteen voisi auttaa myös ulkoilu/liikunta, ystävien näkeminen ja työtaakan keventäminen. Ja tietty terveellinen ravinto.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Alavireisyyteen voisi auttaa myös ulkoilu/liikunta, ystävien näkeminen ja työtaakan keventäminen. Ja tietty terveellinen ravinto.

        Tämähän se on, kun itsekin tietää miten ulkoilu ja ystävät voisi asiaa helpottaa, mutta jaksaminen siihen on kortilla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän se on, kun itsekin tietää miten ulkoilu ja ystävät voisi asiaa helpottaa, mutta jaksaminen siihen on kortilla...

        No sepä just, ei jaksa nousta ja lähteä ulos, ei oikein jaksa lähteä kavereita moikkaamaan jne. Tavallaan lisää kierroksia noidankehään, vaikka tietää, että toinen toimintatapa voisi olla parempi. Hankalaa on...


    • Anonyymi

      Jos sinä olet vain väsynyt????? Pitäisikö nukkua vaikka puoli vuotta putkeen??? Kuulemma loppuunpalamisen minimi toipumisaika on 6 kuukautta. Väsymys häviää vain nukkumalla.

      • Anonyymi

        Itseasiassa työuupumusta olen myös miettinyt ja sairaslomaa minulle on ehdotettu. Mutta toisaalta tuntuu, että työ on tällä hetkellä ainut pakollinen syy nousta sieltä sängystä. Ja asia, josta saa vähän iloa elämään... Mutta ehkä se totaalinen pysähtyminen kaikessa ja vain omaan itseensä keskittyminen voisi toisaalta olla vain hyväksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa työuupumusta olen myös miettinyt ja sairaslomaa minulle on ehdotettu. Mutta toisaalta tuntuu, että työ on tällä hetkellä ainut pakollinen syy nousta sieltä sängystä. Ja asia, josta saa vähän iloa elämään... Mutta ehkä se totaalinen pysähtyminen kaikessa ja vain omaan itseensä keskittyminen voisi toisaalta olla vain hyväksi...

        Työuupumus ei lähde levolla, vaan asioiden uudelleen priorisoinnilla ja jonkin tekijän muuttamisella.


    • Anonyymi

      Näin minäkin näkisin. Ihmisen pitää nukkua silloin kun on uupunut. Ihan hyvin voi nukkua vaikka kellon ympäri, valvoa pari tuntia ja nukkua taas kellon ympäri. Esim. Laissa pitäisi olla pakollinen nykkumisloma uupuneille ja burn outissa oleville. Väsynyt mieli kaipaa nukkumista.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä, samaa mieltä. Uupuneen ihmisen vaikea nähdä sitä levon tarpeen määrää mitä tarvitsisi.


      • Anonyymi

        Totta tuo, että uni on jopa todella tehokas lääke. Usein flunssassakin vain nukkuu paljon ja paraneminen edistyy.


    • Anonyymi

      Oi, oi, voimia! Olet ehkä vähän masentunut tai uupunut. Hae iloja pienistä asioista ensin. Kannattaa muuten käydä kävelyllä vaikka ihan pieniä lenkkejä ensin. Se tuo mielihyvää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      130
      7671
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3683
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      56
      995
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      823
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      705
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe