Rölli, tänään tulee taas sulle spessua, sillä kerron henk.koht elämäni

Anonyymi-ap

tapahtumia nykyajassa. Kävin tänään lapsuuteni maisemissa ja paluu sinne missä kaikki sukuni on tuntui oudolta.

Tiekkö kun toiset on ikuisesti lähellä sukuaan ja paljon tekemisissä lapsesta vanhuuteen ja sitten toisten elämä heittää ne irralleen suvustaan ja polut kulkee lähellä, mutta silti etäällä heistä.

Kun palasin synnyinkaupunkiini, joka siis viereinen kaupunki tästä missä asun, mutta jossa silti harvoin käyn niin eka ajatus oli että tuokin rakennus näytti lapsena niiiiin isolta, mutta nyt kun sitä katselee se on aika pieni ja vaatimaton. Tämä katu oli silloin katu joka tiesi sitä että kohta ollaan kotona, nyt se on tie joka vie kauemmaksi kotoani, lähemmäksi kaikkia lähisukulaisiani.

Lähisukuni siis melkein kaikki asuu synnyinkaupungissani. Tädit, sedät, vanhempani, serkkuni, serkun lapset, serkun lapsen lapset jne, Siinä kaupungissa on mummoni ja vaarini sekä melkein kaikkien muiden kuolleiden sukulaisteni haudat.

Siellä on mun vanha lapsuuteni kotitalo, ala-asteen ja yläasteen koulutalot, Siellä asuu vieläkin mua hoitaneet perhepäivähoitajat, siellä on se kirkko jossa mä olen päässyt ripille ja se terveyskeskus jossa mun ekat kuumeet, vatsataudit ja solisluunmurtumat on hoidettu.

Se on kaupunki, jossa on vaikea päästä eroon juuriaan ja elämänhistoriaansa. Siinä kaupungissa kun liikuskelee helposti törmää sukulaisiin ja toisinaan siellä saattaa törmätä niihin jotka muistaa mut lapsena ja aina kun niihin törmää, ne hymyilee hassua hymyä, katsellen mua ja miettien että tossa se tyttö nyt on aikuisena ja mä kun muistan sen sellasena vaippaikäsenä vilkkaana vipeltäjänä. Miksi se onkin aina niin että vanhemmat ihmiset huvittuu nähdessään tutun lapsen 30-40 vuotiaana aikuisena edessään?


"Kotona" käynti on hämmentävää, sillä samalla kun tiedän sen olevan mun ekojen 15 vuoden elämääni, niin se tuntuu silti kaukaiselta.

Joskus kävin mun lapsuuden leikkikentällä ja muistin sen suureksi alueeksi jossa oli suuri liukumäki ja korkea kiipeilyteline, mutta kun menin sielä käymään petyin. Se olikin pieni alue jossa matala kiipeilyteline ja mitäänsanomattoman lyhyt liukumäki. What a Fuck?


Mitäs röllille merkitsee synnyinkaupunki? Jokin vieras paikka jossa joskus asui vai rakas nykyinenkin asuinkaupunki josta ei halua pois lähtee?

29

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketään ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Sua kiinnosti kun jaksoit vastata. Mä kommentoin ehkä 1-2 ketjuun/ päivä kun muut on sellasia mitkä mua ei kiinnosta.

        Jos mua ei kiinnosta en jaksa vaivautua mitään kirjoittaan. Sormet puutuu liikaa näpytellessä eikä näin laiskaa ihmistä kun mä rölli oon jaksa panostaa sormikramppeihin turhaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua kiinnosti kun jaksoit vastata. Mä kommentoin ehkä 1-2 ketjuun/ päivä kun muut on sellasia mitkä mua ei kiinnosta.

        Jos mua ei kiinnosta en jaksa vaivautua mitään kirjoittaan. Sormet puutuu liikaa näpytellessä eikä näin laiskaa ihmistä kun mä rölli oon jaksa panostaa sormikramppeihin turhaan

        En lukenut horinoitasi. Ei kiinnosta, kommentoin vain. Olet sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lukenut horinoitasi. Ei kiinnosta, kommentoin vain. Olet sairas.

        Olet siis mieheksi tunnistelija emi M nainen joka etsii varattua mörriään jotta saa haukkua sitä

        Eli haet suhdetta jossa saat toistella kumppanille miten paska ja mielusairas hän on!

        Sulla on sadistisia piirteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis mieheksi tunnistelija emi M nainen joka etsii varattua mörriään jotta saa haukkua sitä

        Eli haet suhdetta jossa saat toistella kumppanille miten paska ja mielusairas hän on!

        Sulla on sadistisia piirteitä

        Tästä huomaa kuinka huono tunnistelija sinä itse oot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä huomaa kuinka huono tunnistelija sinä itse oot.

        Ja silti nuolet sen pillua???

        Mikä hitto sua vaivaa?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä huomaa kuinka huono tunnistelija sinä itse oot.

        Karmaa kirjoittajan ja hänen kaivattunsa ”rakkaussuhteesta” mulle on täällä aina tullu mieleen tää biisi

        https://youtu.be/BRgB7dr464E

        Marilyn Manson- Tainted love

        Röllikälle terkut tohon alapuolelle. Kiva kun vastasit nätisti.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä:
        https://www.youtube.com/watch?v=OqoKizBhmyA

        Musta kännäys on vielä jees mut toi karmaa tyyppi ei käytä alkoholia vaan huumeita. Puhuu monesti sanoilla jota päihteitä käyttämättömät ei tunne.

        Itsekin jouduin wikisanakirjaa käyttään jotta sain tietää mikä on jointti.

        Ja mitä tulee tohon niidem suhteeseen. Niillä on hirveen väkivaltainen suhde. Raakaa kovaa väkivaltaa toista kohtaan. Hyvin sadistisia piirteitä omaava käytös ihastustaan kohtaan.

        Siitä tuo Tainted love biisi mulle tuli mieleen. Raakaakin raaemmasta toisen kohtelusta. Kovan luokan väkivallasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta kännäys on vielä jees mut toi karmaa tyyppi ei käytä alkoholia vaan huumeita. Puhuu monesti sanoilla jota päihteitä käyttämättömät ei tunne.

        Itsekin jouduin wikisanakirjaa käyttään jotta sain tietää mikä on jointti.

        Ja mitä tulee tohon niidem suhteeseen. Niillä on hirveen väkivaltainen suhde. Raakaa kovaa väkivaltaa toista kohtaan. Hyvin sadistisia piirteitä omaava käytös ihastustaan kohtaan.

        Siitä tuo Tainted love biisi mulle tuli mieleen. Raakaakin raaemmasta toisen kohtelusta. Kovan luokan väkivallasta

        Sulla oli väkivaltainen suhde jonkun nipan kaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla oli väkivaltainen suhde jonkun nipan kaa?

        Nipan? Ei oo ketään nipaa ollu. Mut yhden exän kans joo oli ja lähden vttuun vähän nopee. Ei sellasessa oo mitään järkee eikä mitään pidempää tulevaisuutta ollu semmosella suhteella

        Hetki huutoo haukkumista tappelua itkua raivoo ja turpiin lyömistä ja välillä hässimistä ja taas itkua huutoa haukkumista jne

        Mut siinä se. Pikkasen liian surkee arki jotta siinä ois jaksanu pidempään.

        Hän oli ihan selvä. Päihteetön. Mutta sairaalloisen mustasukkainen. Niin suuressa määrin että koin hänet mielenterveyshäiriöiseksi siltä osin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nipan? Ei oo ketään nipaa ollu. Mut yhden exän kans joo oli ja lähden vttuun vähän nopee. Ei sellasessa oo mitään järkee eikä mitään pidempää tulevaisuutta ollu semmosella suhteella

        Hetki huutoo haukkumista tappelua itkua raivoo ja turpiin lyömistä ja välillä hässimistä ja taas itkua huutoa haukkumista jne

        Mut siinä se. Pikkasen liian surkee arki jotta siinä ois jaksanu pidempään.

        Hän oli ihan selvä. Päihteetön. Mutta sairaalloisen mustasukkainen. Niin suuressa määrin että koin hänet mielenterveyshäiriöiseksi siltä osin

        Nipa/Nibari eli nisti:
        https://urbaanisanakirja.com/word/nipa/

        Kaikkii väkivaltasii hullui naiset ottaa miehiks!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nipa/Nibari eli nisti:
        https://urbaanisanakirja.com/word/nipa/

        Kaikkii väkivaltasii hullui naiset ottaa miehiks!

        Ei. Hän ei käyttäny huumeita eikä alkoholia. Uskovainen mies helluntai seurakunnasta joten raittius kuului elämäntapaan.

        Naisen kuritus taas oli ”jumalan oppeja”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Hän ei käyttäny huumeita eikä alkoholia. Uskovainen mies helluntai seurakunnasta joten raittius kuului elämäntapaan.

        Naisen kuritus taas oli ”jumalan oppeja”

        Noi kaiken maailman taivastelijat on vähintään yhtä sekasin kun nistit. Ei saa edes seksii harrastaa jos ei muksui oo hankkimas... Tälläkin palstalla on ainakin yksi apostoli saarnaamassa jeesuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi kaiken maailman taivastelijat on vähintään yhtä sekasin kun nistit. Ei saa edes seksii harrastaa jos ei muksui oo hankkimas... Tälläkin palstalla on ainakin yksi apostoli saarnaamassa jeesuksista.

        Joo tiedän. Oon sen kans tapellu täällä monesti. Hän on suvaitsematon ei uskovien näkemyksiä kohtaan, mutta vaatii meiltä suvaitsevuutta hänen uskovaisuutta kohtaan.

        Jotta voi vaatia muilta omia aatteita kohtaan suvaitsevuutta pitää myös olla muiden aatteille suvaitsevainen, mutta hän ei oo ja silti hän vaatii etuisuuksia. Se ärsytti mua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tiedän. Oon sen kans tapellu täällä monesti. Hän on suvaitsematon ei uskovien näkemyksiä kohtaan, mutta vaatii meiltä suvaitsevuutta hänen uskovaisuutta kohtaan.

        Jotta voi vaatia muilta omia aatteita kohtaan suvaitsevuutta pitää myös olla muiden aatteille suvaitsevainen, mutta hän ei oo ja silti hän vaatii etuisuuksia. Se ärsytti mua

        Miks sellasen edes otit? Eiks tiimalasivartalolla saa parempaakin seuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks sellasen edes otit? Eiks tiimalasivartalolla saa parempaakin seuraa?

        Sillon olin lihava. Laihduin aika rajusti myöhemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon olin lihava. Laihduin aika rajusti myöhemmin

        Ahaa! Eli sä et olekaan aina ollut kalenterin kansikuvatyttö? Painonhallinta on kovaa työtä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lukenut horinoitasi. Ei kiinnosta, kommentoin vain. Olet sairas.

        Kukahan se tässä on päästään vialla kun yrittää tuulettaa kainaloista ja pitää jotain ajatusharhaansa yllä, että joku miehen nettiin luoma hahmo on todellinen/oikeasti nainen ja tuttu tosiaelämästä. Ehkä koet voittaneesi tällä jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä huomaa kuinka huono tunnistelija sinä itse oot.

        Kuinka huono tai hyvä tunnistelija joku eri naisista joriseva mies sitten voisikaan olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla oli väkivaltainen suhde jonkun nipan kaa?

        Miksi kyselet jostain omista huurufantasioista käsin tältä sekavia horisevalta mieheltä hänen suhteistaan kun hän selvästi puhuu jostain muista henkilöistä täyttä hevonkukkua? Onko sinullaKin jokin informaatiosota menossa lähinnä itsesi kanssa ja olet mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kyselet jostain omista huurufantasioista käsin tältä sekavia horisevalta mieheltä hänen suhteistaan kun hän selvästi puhuu jostain muista henkilöistä täyttä hevonkukkua? Onko sinullaKin jokin informaatiosota menossa lähinnä itsesi kanssa ja olet mies?

        Tietysti jos löytyy edes se yksi höynäytettävä ja arvostelukyvytön henkilö taivastelemaan näitä fantastisia löydöksiä netin teksteistä yleisesti tunnetulla trollipalstalla, niin sekin riittää superiaaliseen käsitykseen itsestään ja vedätystaidoistaan👍


    • Anonyymi

      Röllitär. Se oli silloin mukavaa omakotialuetta mutta nykyisin kun käyn siellä, monet omakotitalot on purettu ja tilalla on iso rivari. Kaikkien talojen räystäät on kiinni toisissaan. Ruohonleikkurikin pitää olla kavennettua mallia, että mahtuu kiertämään pihan ympäri ja naapurit tappelevat aidoistaan tai näkyvyydestä. Aivan kauheaa aluetta. Eipä siellä enää tule käytyä kuin pari kertaa vuodessa, kun on pakko käydä katsomassa sukulaisia joita ei edes haluaisi nähdä.

    • Anonyymi

      Röltsitär asun toki.

    • Anonyymi

      Spessumies pitkästä aikaa he he spessua...

      • Anonyymi

        Ai niin aloituksen kirjoittaneella miehellä oli tämäkin hahmo ja epäilemättä myös kerrontaan sopiva mielikuvituskaveri. On se sitten fantsua hommaa


    • Anonyymi

      Synninkaupungissasi saako spessua?

    • Anonyymi

      Kaupunki ei merlkitse mitään. Ympäristö on kovin pieni reviiri jossa liikun. Saan spessua se riittää.

    • Anonyymi

      Röllitär, tänään lämmitin kämpän ja saunan valtavan kokoisella lapsuudenkodin pihakoivun palasella. Sen ympärillä aina lapsena leikittiin. Vaikka biksi lämpiää hyvin, niin pahalta tuntuu. Vanhemmat sen kuitenkin halusi kaataa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8051
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      95
      4221
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1115
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1072
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      129
      881
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      745
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      738
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      711
    Aihe