Tarkoitukseni on ostaa BMW 320 vähän käytettynä. En vain osaa päättää kumpi olisi parempi bensa- vai dieselkäyttöinen?. Voisiko saada asiallista infoa kokemusta omaavilta bemarin omistajilta.
Bensa- vai diesel ?
33
1765
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän kuitenkin niko sovita, että vaihdat siihen soliferiis uuden tulpan, niin autokuume hellittää vähäksi aikaa. Kelpaa sitten taas ruopia illalla kioskin nurkalla. Mutta kotiin tuut sitten ennen iltauutisia tai isä taas pahoittaa mielensä.
- Anonyymi
Kyllä erehdyiyt pahasti. Olen takuuvarmasti hankkimassa yllä mainittua autoa. Valitettavasti tänne eksyy aina noita kateellisia kitisijöitä jotka häiritsevät asiallisia keskusteluja.
- Anonyymi
Jos ajat kaupunkiajoa vähänkin niin ehdottomasti bensa. Diesel & talvi & kaupunkiajo (lyhyttä pätkää) on tappoyhdistelmä mille tahansa diesel-autolle.
- Anonyymi
Kyllähän bensa-autokin on varmaankin hyvä, mutta ne dieselauton vääntöominaisuudet tuovat mukavuutta ajoon. Nyt dieselpolttoaine näyttäisi olevan bensaakalliinpaa, tosin dieseliä kuluu vähemmän. Jos olisin nyt itse ostamassa, valitsisin dieselauton kaikesta yleisestä vastustuksesta huolimatta.
- Anonyymi
Höpönlöpön mikään tappo yhdistelmä ole kun kerran pari kuussa käy vähän pidemmällä. 50km lenkki riittää mainiosti pitämään koneen karstattomana ja hiukkassuodattimen toimintakykyisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpön mikään tappo yhdistelmä ole kun kerran pari kuussa käy vähän pidemmällä. 50km lenkki riittää mainiosti pitämään koneen karstattomana ja hiukkassuodattimen toimintakykyisenä.
Kannattaa ostaa bensa niin ei tarvitse käydä useampaa kertaa kuussa jollain höpöhöpö-lenkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän bensa-autokin on varmaankin hyvä, mutta ne dieselauton vääntöominaisuudet tuovat mukavuutta ajoon. Nyt dieselpolttoaine näyttäisi olevan bensaakalliinpaa, tosin dieseliä kuluu vähemmän. Jos olisin nyt itse ostamassa, valitsisin dieselauton kaikesta yleisestä vastustuksesta huolimatta.
Dieselissä kannattaa muistaa myös vuotuinen käyttövoimavero, joka on helposti 500€ ajoneuvoveron päälle.
- Anonyymi
2.0 litros diesel on syytä olla korjattua mallia, muuten voi alkaa krahisemaan ilikeästi!!😿😿
- Anonyymi
Tällä hetkellä bensa on järkevämpi, ellet sitten aja todella paljon vuodessa, silloin diesel voi olla fiksumpi vaihtoehto.
- Anonyymi
paljon ja paljon, siinä se 15tkm tienoilla taittuu kannattavaksi. Toiselle paljon ja toiselle vähän
- Anonyymi
Bemari on idioottien kuljetin ja dieselinä tuplaidioottien.
- Anonyymi
Haiseeko Skodasi noin pahalta?
- Anonyymi
Katso ennen ostoa molempien verot. Minulla diesel vaihtui plugariin kun alkoivat verot tuttamaan. Ajan liian vähän, jotta dieselissä olisi mitään mieltä. Verot nousivat jo liki samaan, mitä sain kulumaan polttoaineeseen. Plugarissa on pienet verot, pieni kulutus, ja menohaluja löytyy ihan kivasti. Seuraavaksi sitten sähköauto.
- Anonyymi
Kallis korjata ja vaihtoarvo huono, koska autokauppiaat eivät halua ottaa sellaista hybridiä tai sähköautoa vaihdossa, jossa ajoakuston takuu on mennyt umpeen. Virhevastuun vuoksi tuosta voi nimittäin tulla autokauppiaalle kallis lasku, kun joku onneton ostaa tuon auton ja akusto vikaantuu 6 kk kuluessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kallis korjata ja vaihtoarvo huono, koska autokauppiaat eivät halua ottaa sellaista hybridiä tai sähköautoa vaihdossa, jossa ajoakuston takuu on mennyt umpeen. Virhevastuun vuoksi tuosta voi nimittäin tulla autokauppiaalle kallis lasku, kun joku onneton ostaa tuon auton ja akusto vikaantuu 6 kk kuluessa.
Nut on tuo plugari ollut liki 3 vuotta, ja yhä näistä pyydetään samaa hintaa. Mitään vikaa ei ole ollut, mutta onhan tuo ollut yllätys, ettei auton arvo ole alentunut tässä ajassa. Akkutakuuta on vielä jäljellä, mutta se tuntuu vain paranevan.
- Anonyymi
Muista vain vanhan automyyjän totuus ! Jos haluat hyvän ja halvan auton, niin on ostettava silloin kaksi autoa !!🙂🙂💰
- Anonyymi
Kuuluuko pee äm veen varusteisiin lippis kun näkyy monella olevan väärinpäin päässä.
- Anonyymi
Olipa sitten bensa tai diesel , tämä 320 BMW on loistava auto. Ainoa ongelma on sen hinta, sitä en saa ostettua uutena.
- Anonyymi
Onneks on kohta tiet jäässä niin kelpaa laskee sladissa!
- Anonyymi
Vanhana ammattiautoilijana olisin kyllä dieselin kannalla niin kauan kuin niitä yleensä myydään.
- Anonyymi
Lippis myös talvimallia että tarkenee.
- Anonyymi
Kyllä näin epävarmoina aikoina huonoista valinnoista paras on kuitenkin diesel-auto. Omalta osaltani tulen jatkossakin vaihtamaan dieselin, sähköautoihin ei ole luottamusta.
- Anonyymi
Jos noista kahdesta pitäisi valita niin ehdottomasti diesel.
- Anonyymi
No itsellä on ollut nyt peräkkäin 8 kpl 330d kuutoskoneella joka on ainoa oikea huolettomin moottori myös 3-sarjalaisessa.
Syy miksi niitä on niin monta niin tein parin kaverin kans diilin, ostan uuden valitaan porukassa varusteita ym. Ajan sillä ensin itse 2v ja 20tkm ja myyn sen kaverille joka ajaa 2v ja 20tkm jne taas saa kaveri vähän ajetun auton alle.- Anonyymi
Näin jokainen saa käyttöönsä,loistoauton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin jokainen saa käyttöönsä,loistoauton.
Ja kaikki maksaa toisilleen luonnossa.
- Anonyymi
Kummassa on kestävämpi jakopää, se ratkaisee.
Jakopään remontti kun maksaa sen 4000 euroa niin siinä on aikalailla sama että maksaako se polttoaine kuinka paljon.
Jakolaatikko nelivedossa, automaatin laakerit, ilmapussit, öljynkulutus, hajoavat suuttimet, onhan noita huomioon otettavia muitakin asioita, varmaan jotain unohtuikin.
Niin tylsä kuin se onkin niin minä katselisin ennemmin volvon suuntaan, siitä puuttuu kaikki nuo mukavan kalliit ongelmat. - Anonyymi
F30 taI 31 2- litraisella bensakoneella ja nelivetona on hyvä.
Talossa myös 523 E60 takaveto, välillä vähän tuskaista pohjoisen liukkailla....- Anonyymi
Based!
F30 320i Xdrive menee kitkoillakin (VikingContact 7) jäämäkeä ylös ilman sutimista.
E60-takavedolla ei meinannut päästä edes älyttömän loivaa mäkeä ylös nastarenkailla.
- Anonyymi
Harkinnassa on ladattava hybridi, mutta en ole saanut itseäni tuosta vakuuttuneeksi. Olen ollut bensa-autoilija, mutta aika näyttää pitääkö tuosta luopua.
- Anonyymi
Hybridi on hyvä jos tykkää korjailla autoa ja maksella KLE-moduleita, ajoakuston vaihtoa ja muuta. Ja hei, siinähän säästää ainakin 1 litran per 100 km kulutuksessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi on hyvä jos tykkää korjailla autoa ja maksella KLE-moduleita, ajoakuston vaihtoa ja muuta. Ja hei, siinähän säästää ainakin 1 litran per 100 km kulutuksessa!
Juuri noin, itse ottaisin normaalin bensiiniauton. Noitten ladattavien arvo käytettynä voi laskea tuntuvasti, voin toki olla väärässäkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851