Järjettömän pitkät unet

Anonyymi-ap

Tiedän että sairauteen kuuluu väsymys, diagnoosina vaikea masennus ja tottunutkin pitkäaikaiseen väsymykseen. Nyt on kuitenkin taas vaihe että nukun vaikka 15 tuntia enkä herää herätyksiin vaikka monta laittaisi. Toistaiseksi olen saikulla mutta kohta pitäisi normaalimpaan arkeen palata. Fyysinen puoli tutkittu, ei vikaa. Miten pääsette sängystä ylös / ylipäätään edes heräätte millään tasolla? Menee juttuja ohi ja vituttaa. Aiemmin nukkumisen kanssa käyty kaikki harmi läpi: unettomuus ja pitkä valvominen, aamuyön heräilyt, joskus on nukahdellut hyvin aikaisinkin kun olisi vielä askareita tehtävänä. Vaikuttaa oloon tosi paljon kun aina on näin väsy vaikka nukkuisi ikuisuuden. Aiemmin otin unettomina kausina mirtsut ja ketipinorit iltaan, nyt ne jättänyt kun muuten nukkuisin varmaan vuorokauden ympäri. Olo on kuin fyysisesti sairaalla kun on niin väsynyt ja sumuinen.

10

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Masennukselta kuulostaa. Voivat lätkäistä sulle kyllä bdi:n, jossa tätä ei ns. tiedosteta (dissosiaatio), sillä masentunut nukkuu aina normaalia vähemmän ja syö vähemmän. No onhan se tiedettyä että on myös ns. toinen masennuksen muoto, potilas syö ja nukkuu, mutta sohlaavat näillä kyselyillä ja koko pistemäärät menee ihan persiilleen, kun eivät ole näistäkään ajan tasalla. No pisteiden mukaan kyllä sitten hoidetaan ja lätkästään leimaa. Parempi sekin tietysti, kun että joutuu pelle-showta pitämään lääkärin edessä, että lääkäri uskoo että masentaa tai ahdistaa.

      • Anonyymi

        Niin, mulla on pitkä tausta vaikean masennuksen kanssa, mutta nyt on nukkuminen mennyt ihan överiksi


    • Anonyymi

      Pyydä päästä TMS, joka mulla yhdellä sessiolla korjasi unirytmin. Ongelma on pitkät jonot ja se, että jotta saat hoitoa jatkaa, testaavat juuri tällä em. kyselyllä hoidon tehoa. Eli sekin tyssää siihen, jos satut olemaan ns. toista masennustyyppiä.

    • Anonyymi

      1. Kirkasvalohoito tai mene ainakin valoisalla käymään kävelyllä kun heräät. Valo tahdittaa ihmisen päivärytmiä ja melatoniinintuotantoa. Illalla kaikki keinotekoiset valot taas pois hyvissä ajoin. Vältä sinistä valoa mitä saat näytöistä ja laita ainakin sinivalosuodatin
      2. Yritä tehdä asiat samantyyppisessä rytmissä joka päivä esimerkiksi juuri ruokailut

      Yritätkö paeta nukkumisella jotain tunnetilojen käsittelyä?

      • Anonyymi

        Olen pakoillut oloja nukkkumalla, on ollut kausia kun nukkuu päivätkin. Nyt ongelmana on kuitenkin se etten oikeasti herää mitenkään, päivisin pystyn jo tekemään asioita sentään.


    • Anonyymi

      onhan näitä kaikenlaisia uni-valverytmin häiriöitä ihmiselimistön riesana, ilman psyykkisen puolen ongelmaakin, eikö ton kaamoksenki luulis täällä hieman vaikuttavan, iän myötä ehkä pahenee
      no koronan tää jälkitauti, borrelioosikin, et ehkä elimistö tietää kaipaavansa lepoa

      ---Liikaunisuutta aiheuttavasta Kleine-Levinin oireyhtymästä kärsivät kuluttavat suurimman osan päivästään nukkumalla. Vaihtoehtoisesti he voivat torkkua pitkiä kausia talviunen tavoin. ----Hän nukkuu keskimäärin joka yö 18 – 22 tuntia, minkä vuoksi hän tarvitsee jatkuvaa tarkkailua ja hoitamista. Herätessään nainen katsoo televisiosta uusintoja, koska horroksen kaltaisessa tilassa hän ei pysty eikä halua nähdä uusia sisältöjä. https://www.stara.fi/2016/12/01/tytto-nukkuu-22-tuntia-paivassa/

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Masennukseen kuuluu nukkuminen, jatkuva väsyttäminen, mutta se uni on sen verta laadultaan huonoa jotta elimistö/keho ei palaudu, ja taas nukuttaa. Kierre tämä tietysti on ja kyllä se minulla hoidettiin lääkkeillä.
      Illasta pitää vain droppien ottoa aikaistaa jotta aamulla selviää ylös. Kyllä ne tahmoo jonkun verran mutta mieli on kuitenkin levänneempi.

    • Anonyymi

      Nukkuisin vaikka yli 12 tuntia joka päivä mutta ei viitsi. Voisin kuolla nälkään.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      245
      5613
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      126
      4515
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2142
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1472
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      180
      1091
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      847
    10. 46
      813
    Aihe