Sain muutaman japaninruusukvittenin. Osaako joku kertoa pensaasta tarkemmin?
japaninruusukvitteni
4
6532
Vastaukset
- Klooni
Vaatii lämpimän ja aurinkoisen paikan. vyöhykkeille I ja II, kolmosella vain hyvin edullinen paikka. Kovina talvina kärsii herkästi.
Hyvin piikkinen. Hedelmä terrveellinen ja sisältää paljon pektiiniä. voi siis käyttää hyytelöiden ja marmelaadien teossa muille marjoille ja hedelmille hyytelöittäjänä.
Maaperä oltava ravitseva hieman hiekkapitoinen, eikä saa olla hapan. Ei myöskään liian kostea.
Siinä nyt aluksi.- kaunis kukka
Edellinen unohti kertoa, että kvitten kukkii toukokuussa todella kirkkain oranssin kukin, jotka kiipeävät varressa piikkien lomassa. Ihana kukka. Jo sen takia kannattaa vaalia.
Hoidosta en osaa sanoa mitään. Olen sen istuttanut ja antanut olla. Jos paleltuu osittain talvella, leikkaan kuivuneet oksat pois. Kovin suureksi ei kasva eikä sen hedelmät aina ehdi kypsäksi. Happamia ovat. - jo paljon
kaunis kukka kirjoitti:
Edellinen unohti kertoa, että kvitten kukkii toukokuussa todella kirkkain oranssin kukin, jotka kiipeävät varressa piikkien lomassa. Ihana kukka. Jo sen takia kannattaa vaalia.
Hoidosta en osaa sanoa mitään. Olen sen istuttanut ja antanut olla. Jos paleltuu osittain talvella, leikkaan kuivuneet oksat pois. Kovin suureksi ei kasva eikä sen hedelmät aina ehdi kypsäksi. Happamia ovat.Kolmosella olen ja ne kasvavat oikein hyvin ainakin 10 vuotta.Hedelmät ovat tosi happamia, mutta hilloa niistä saa jos on paljon,se on terveellistäkin.
- alkaa
jo paljon kirjoitti:
Kolmosella olen ja ne kasvavat oikein hyvin ainakin 10 vuotta.Hedelmät ovat tosi happamia, mutta hilloa niistä saa jos on paljon,se on terveellistäkin.
olla jo lajikkeitakin. Hedelmäntuotantoon yritetään jatkuvasti jalostaa uusia satoisia vähäpiikkisiä tai piikittömiä lajikkeita. Pensaiden muodossa on myös eroa. Jotkut ovat lamoavampia ja siro-oksaisempia. Sellaiset talvehtivat paremmin, koska ovat lumen suojassa. Lajikkeista tunnetuin on ´Cido´. Ruusukvittenit tuottavat paremmin hedelmiä, jos on jokin toinen lajike tai vaikkapa siementaimesta lisätty pensas lähistöllä. Ruusukvittenin voi varttaa pihlajan runkoon, näin saa pienoispuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819