Onpa jälleen hyviä hiihtosäitä, vain lumi puuttuu
Ensilumen latu
38
748
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee viimelumen latu, juhannuksena pääsee suksimaan.
- Anonyymi
Saanalla!
- Anonyymi
Onneksi kaupunki järkiintyi (tai pakon edessä) luopui lumensäilytyksestä. Sellaista sikailua päättäjiltä upottaa kymmeniä tuhansia euroja veronmaksajien rahoja vajaan kahden viikon iloon muutaman henkilön (päättäjät itse? vai tuttuja?) kohdalla. Eivät osanneet edes hävetä ne hiihtäjät.
- Anonyymi
Homot ei lunta kaipaa.
- Anonyymi
Kaupungin kannattaa laittaa rahat ennen 200.000 euron biokaasun tankkaukenttään olemattomille kaasuautoille. S-Raudan vieressä kenttä ammottaa tyhjyyttään, koska kuka moiseen touhuun rupeaa yrittäjäksi, kun ei ole kuin muutama kaasuauto liikenteessä. Eipä taida Känkkäälän kenttäkään olla mikään kultakaivos, vaikka miljoonia on mennyt rahaa. Ensilumen ladun teossa olisi kyllä järkeä ja pienellä rahalla Nurmes saisi turisteiltakin kiitosta paikallisista liikunnan harrastajista puhumattakaan.
- Anonyymi
Ensilumen ladussa itketään kymppitonnin menoerää ja sieltä tulee rahaa myös edes vähän takaisin plus hiihtoturistien tekemät ostokset ja majoitustulot.
- Anonyymi
Yhtä järkevää kuin valon tuominen säkillä pimeään....
- Anonyymi
Hyvä hiihtokeli on asennekysymys. Hauska lapsuusmuisto tuli tästä mieleen kun heinäkuisen hallayön jälkeen riemumielin kaivoin sukset navetan vintiltä ja onnesta soikeana hiihtelin pitkin kuuraista peltoa. Toisen onni voi olla toisen murhe. Eipä tainnut olla sinä vuonna kovin kaksinen perunasato, luulen.
- Anonyymi
Ympäristössä, mistä ensilumen ladut löytyy, näyttää myös muut bisnekset pyörivän, mutta eihän aina rahat mene hukkaan. Saatinhan Porokylään helikopterikenttä Apsin viereen kiireisille liikemiehille 200.000 eurolla ja pikkuisen lisää rahaa, kun asfaltti vedetään.
- Anonyymi
Suksikaa Sotkamoin suksinenne. Täällä kannata tehä muutamalle hullulle hiihtäjälle latuja.
- Anonyymi
Siltäkö se mersun ratin takana tuntuu, onko edes suksia.
- Anonyymi
Mulla on skoda 🏋
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on skoda 🏋
Minulla on tesla ja se on niin älykäs 😇
- Anonyymi
No sitten myös sitten ymmärtää.
- Anonyymi
lunta kohta ihan tarpeeksi.
- Anonyymi
Ensilumen ladun teon ideanahan yleensä on hiihtokauden pidentäminen, niin alku- kuin lopputalvesta. Näyttää korostuvan tarve jatkossa yhä enemmän lumikauden lyhentyessä pikkuhiljaa vuosien myötä näilläkin korkeuksilla..
- Anonyymi
Jos kerran hiihtokautta pitää pidentää niin tehdään kevällä jälkilumenlatu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran hiihtokautta pitää pidentää niin tehdään kevällä jälkilumenlatu
Keväällä on vain se lumenteko vaikeampaa, kun tahtoo se aurinko päivällä lämmittää liikaa. Keskitalvella tehtävää lumentekoa on monessa paikkaa osittain siirretty syksyksi, niin voi tykkilumen ajaa suoraan latupohjalle säästä riippuen.
- Anonyymi
Olisihan sekin etu, jos joku nuori saataisiin innostumaan suksille edes vähäksi aikaa tuijottamasta kännykän näyttöä.
- Anonyymi
Varmaan se ensilumen latu lisää nuorten kiinnostusta, Salli mun nauraa😂
- Anonyymi
Eipä se kkiinnosta, mutta maltetaan ootella hetki, niin päästää sivakoimaan luonnon lumille.
Oletteko Hurmeksessa koskaan nänyt epävalkeaa talvea?
Minä en ole - Anonyymi
No voihan siellä edes kiinnostuneet hiihtää jos on latu, ketään ei voi pakottaa, vaikka urheilua harrastavissa perheissä sekään ei liene vierasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voihan siellä edes kiinnostuneet hiihtää jos on latu, ketään ei voi pakottaa, vaikka urheilua harrastavissa perheissä sekään ei liene vierasta.
Hiitäminen on parasta tilanteessa, KUN EI OLE EDES LUNTA!
- Anonyymi
Mukavia reittejä lenkkeillä, eikä hyttyset syö tähän vuodenaikaan.
- Anonyymi
Kuukausi menetetty hiihtosäitä, taitaa Nurmes olla yhtä köyhä, kuin Lieksa, sielläkään ei tehty hiihtolatua.
- Anonyymi
Voisi sitä' syksylläkin tykkilunta tehdä, kuten monessa hiihtokeskuksessa, kun kerran kalliit laitteet on hankittu.
- Anonyymi
Eipä taideta päästä hiihtämään tämän vuoden puolella, vaikka pakkasia ollut jo pari kuukautta, kun lumi uupuu.
- Anonyymi
Me ei tarvita ensi latu nurmeksen! Me tarvitan lidl nurmeksen!
- Anonyymi
Me haluta POIS kaiki romanit
- Anonyymi
Lumi jos on niin kallista, niin voisiko Kartanon kierrokselle laittaa valot päälle, että töiden jälkeenkin näkisi käydä lenkillä, se ei maksa paljon.
- Anonyymi
Halvempi ostaa sinun otsalamppu 🤦♂️
- Anonyymi
Valot olisi hyvä metsälenkillä, niin ehkä liikenteen seassa kävelijöitä olisi vähemmän.
- Anonyymi
renkaat alle voi sivakoida läpivuoden.
- Anonyymi
Jurtilla voi hiihtää läpivuoden!
- Anonyymi
liukuvoidetta mukaan.
- Anonyymi
Latukone on kunnostanut myös Ellun reitin hyvään hiihtokuntoon ja valaistuskin on iltakymmeneen päällä.
- Anonyymi
Nyt voi kermaperseet pyyhkiä kyyneleet ja lopultakin päästä hiihtämään valmiille ladulle vaikka suksien ideana on mennä lumessa missä vain. Ilmeisesti liian vaikea rasti tuollaisille vätyksille.
- Anonyymi
Parempi se on liikkua suksilla, kun siellä bupissa ei liiku kuin oikea käsi, kunhan ensin vapina vähenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112601- 1862199
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631693Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan721486Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721263- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2191157