Kauppiaitten huijauspäivät

Anonyymi-ap

Black-Friday lähtöhinnat on nostettu ja niistä laskettu "alennus". Katselin erästä kodinkonetta ja black-friday hinta sama kuin millä saa ostettua muulloinkin. Sama huijaus vaatteissa ym.

26

302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä anna alennusprosentin hämätä
      Jotkut kivijalka- ja verkkokaupat taktikoivat, jotta alennukset saadaan vaikuttavat mahdollisimman suurilta. Osa kaupoista nostaakin tuotteen hintaa juuri ennen alennusten alkua ja laskee sitä heti perään, jolloin alennusprosentti saadaan näyttämään houkuttelevan suurelta. Tätä varten on saatavilla esimerkiksi Hintaoppaan hintahistoriatietoja, jotka kertovat tuotteiden hinnan kehityksen.
      Lähde:MTV

• Anonyymi

Höpöhöpö. Aloittaja katseli jotain, mutta ei ymmärtänyt mitä näki. Muutenkin kaikki meni yli hänen käsityskykynsä.
        Kaikenlaisia kotitarveneroja siellä Lieksassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Aloittaja katseli jotain, mutta ei ymmärtänyt mitä näki. Muutenkin kaikki meni yli hänen käsityskykynsä.
        Kaikenlaisia kotitarveneroja siellä Lieksassa.

Kauppias tais vastata. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauppias tais vastata. 😂

Ei tainnut. Olen eläköitynyt raksamies. En ole lieksalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tainnut. Olen eläköitynyt raksamies. En ole lieksalainen.

Niin varmaan. 😄

• Anonyymi

Tuhannet Black Friday -tarjoukset ovat valealennuksia, paljastaa data

Hintojen pikainen korottaminen ja laskeminen suuren alennusprosentin aikaansaamiseksi on kielletty laissa. Tavoitteellista harhaanjohtamista on kuitenkin vaikeaa näyttää toteen.

https://yle.fi/uutiset/3-12202781

• Anonyymi

Ostaja kuvittelee saavansa jotain erityisen halvalla. Jos alennus on enemmän kuin 20%, kyseessä on huijaus. Ei kukaan kauppaa mitään alle sen, minkä on itse maksanut.
        Milloin ostajat tajuavat tämän?
        Jotain rompetta saa samaan hintaan kuukaudesta toiseen, eikä vain päivänä-kahtena.
        Kukaan ei ole viisaampi kuin kauppias! Jopa tikkuaskin hinta on tuplaantunut, kun kerran on sota! Tämä hintojen nousu on kauppiaan kultajuhlat, nyt tulee Suomeen uusia
        miljonäärejä. Hlö.kunnan palkat ovat nousseet vähän, kauppias kantaa muovikassilla seteleitä pankkiin.
        Miten sota on vaikuttanut munien ja voin 40% hinnankorotukseen? Käsittääkseni molemmat ovat Suomessa tuotettavia.
        Ajatelkaas, jos Putler tulisi meillä käymään, kaikkien hinnat vähintään tuplaantuisivat, elleivät triplaantuisi.
        Kauppias myy meille ostajille kaikkea ihan törkeällä hinnalla, kun on sota.

• Anonyymi

Paska Lieksassa o lännenlaki 💣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostaja kuvittelee saavansa jotain erityisen halvalla. Jos alennus on enemmän kuin 20%, kyseessä on huijaus. Ei kukaan kauppaa mitään alle sen, minkä on itse maksanut.
        Jotain rompetta saa samaan hintaan kuukaudesta toiseen, eikä vain päivänä-kahtena.
        Kukaan ei ole viisaampi kuin kauppias! Jopa tikkuaskin hinta on tuplaantunut, kun kerran on sota! Tämä hintojen nousu on kauppiaan kultajuhlat, nyt tulee Suomeen uusia
        miljonäärejä. Hlö.kunnan palkat ovat nousseet vähän, kauppias kantaa muovikassilla seteleitä pankkiin.
        Miten sota on vaikuttanut munien ja voin 40% hinnankorotukseen? Käsittääkseni molemmat ovat Suomessa tuotettavia.
        Ajatelkaas, jos Putler tulisi meillä käymään, kaikkien hinnat vähintään tuplaantuisivat, elleivät triplaantuisi.

Johtuisko Ukrainan sodasta kun piti käydä päivällä paskalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sähköyhtiöt tekevät valtavia voittoja. Olikos se HELEN, joka ilmoitti kuukauden voitto tuloksensa kolminkertaistuneen. Mahtaako muistaakaan tuommoista kun veroja maksetaan tai raukkaa sähkönkäyttäjää pitäisi huomioida. (Muutenkin kuin suurella laskulla).

• Anonyymi

Hintoja nostetaan AINA ennen superdupermegamammuttijippikaijeibonushyper alennusmyyntien alkua.
      Vanha taktiikka joka tuo isot voitot joka kerta.

tilaa netistä, haistata kukkaset mustalla perstailla.

• Anonyymi

Tuotteiden hintoja vaihdellaan nopeasti ja näin alennusprosentit näyttävät mahdollisimman suurilta. Ostoksilla kannattaakin aina etsiä alin mahdollinen hinta, eikä keskittyä vain alennusprosenttiin”, Hintaoppaan maajohtaja Liisa Matinvesi-Bassett kertoi tiedotteessa.

• Anonyymi

Nyt on kauppiailla ja energiayhtiöillä lailliset "rosvouspäivät". Kun jossain vaiheessa ilmoitettiin kahvin hinnan rajusta noususta, niin kaupat nostivat paketin hintaa monella eurolla heti, vaikka varastot olisi olleet täynnä halvalla ostettua. Sama on monissa muissa tavaroissa.

• Anonyymi

Onneksi ei tarvitse ostaa nyt mitään,kun kaikkea on kertynyt elämän varrella. Kaikki koneet ja laitteet toimii eivätkä ole kovin vanhojakaan.

• Anonyymi

Hienoin huijaus on se että" ota kaksi ja maksa yksi, saat toisen ILMAISEKSI". Siinä yhdessä on se toisenkin hinta! Hölmö luulee saaneensa halvalla!!

• Anonyymi

Olen pannut-20% paljaalla 🤠

• Anonyymi

Ihan oikeita huomattavia tarjouksia itse ainakin olen hyödyntänyt. Aloittaja lienee köyhä

• Anonyymi

Voi olla myös homo 🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla myös homo 🤭

Tai furry 🦍

• Anonyymi

Tai jopa puli 🎅

• Anonyymi

Tai kaupunginvaltuutettu🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai kaupunginvaltuutettu🤔

Tai corepyllerö 🐮

• Anonyymi

Olen toyomies painan menemään!

• Anonyymi

Noin 99% blackfriday alennuksista on keinotekoisia ja jopa selviä hintahuijauksia. Viisas katsoo hintoja kuukausi tai pari ennen h-hetkeä ja vertaa niin huomaa kyllä eron. Nykysuuntaus on että silloin hinnat alennuksineen ovat jopa korkeammat kuin aiemmin ilman alennuksia. Olen seurannut ja verrannut monena vuotena monia tuoteryhmiä ja yhä hullummaksi tuo kusetus on mennyt vuosivuodelta. Prosenteilla kun ei osteta mitään, vain euroilla, se on vanha viisaus joka kannattaa ostohuumassa aina muistaa. Jos oikeasti haluaa ostaa halvemmalla, parhaat mahdollisuudet on kun säästää hankinnat joulunjälkeisille päiville kun varastojen painetta puretaan. Näin olen minä tehnyt jo monta vuotta, prosentteja en ole säästänyt mutta euroja tienannut siitäkin edestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi kuollut ulosajossa lauantai-iltana Loimaalla

On tainnut olla melkoinen ylinopeus kun on tuollaista jälkeä tullut. Onneksi ei kuitenkaan sivullisia menehtynyt https://viranomaisuutiset.fi/ulosajo-
      Loimaa
      164
      6927
    2. Kerro jotain kaivatustasi

jotain mitä teille on sattunut keskenään? Ei silmiin katsomista kun sitä on kaikilla. Jotain mistä hän voisi tietää että olet täällä...
      Ikävä
      129
      1941
    3. Sofian kylppärikuva.

Pyllistys! Miten voi tuon ikäinen nainen olla noin pissis ja lapsellinen? Hoh hoijaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1937
    4. 513
      1653
    5. Haittaako se, että olen sua nuorempi?

Mulle ikäerolla ei ole mitään väliä, mutta voiko naista se haitata, jos on vanhempi miestä?
      Ikävä
      124
      1349
    6. Illat ilman sua (mies)

ovat niin turhia! Toivittavasti sulla on kaikki hyvin. Miettii yksi pieni sydän ikävissään!
      Ikävä
      105
      1014
    7. Jos meistä tulis jotain,

niin sulle mies pitäis eka opettaa hieman käytöstapoja. Mut ootkohan sä liian vanha oppimaan yhtään mitään? 🤔
      Ikävä
      63
      980
    8. Iso vaalee vauhdissa

Onko hyvä vai paha jotta tällä muutamalla taitaa olla aika huono itsetunto kun pitää jokapaikassa ja tilanteessa tuoda oma erinomaisuutensa ja muiden
      Suomussalmi
      14
      898
    9. Rikoin sun sydämen.

Se oli silti sulle oikein.
      Tunteet
      69
      880
    10. Kysymys haavemaihin

Hei haaveileva mukava nainen, miten meni viikonloppu?
      Ikävä
      225
      868
    Aihe