Maksaako yrityäjät Alvin ei ymmöttä

Anonyymi-ap

Jos Suomalaisen jälleenmyyjän katteet ahdistaa niin sitten täytyy tilata esimerkiksi tuolta Kiinasta.

Mutta ennen kun tilaat niin mieti tätä.

Kiinalainen yritys ei maksa veroja Suomeen, se ei työllistä täällä ketään joten rahat menee sinne Kiinaan kokonaisuudessaan.

Jos tuokaan ei hetkauta mikä ihan ymmärrettävää kun rahat saattaa olla niin tiukassa että pitää säästää kiina-antureilla.

Vaikka nuo näennäisesti näyttääkin samalta niin on myös tullut antureita jotka ei toimi, ei ole oikean kokoiset tai ihan väärään autoon.

On myös tullut antureita jotka toimii 2-3vkoa jonka jälkeen ne pimenee 😅

Tuuripeliä siis, pari kertaa kun vaihtelee antureita niin nuo kalliimmat olisi tullut halvemmaksi.

Ja ei, ne ei ole samoja antureita vaikka noissa lukeekin OE.

OE Quality on nykyään hyvin häilyvä käsite ja sillä myydään vaikka mitä paskaa.

OE ja OEM on eriasioita, Suomessakin kuten Kiinassa myydään molempia mutta täällä myyjällä vastuu myymästään tuotteesta.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Kait suomen Yrittäjät mitään maksa Alvin maksaa asiakas mun kirjanpitäjän mukaan

      • Anonyymi

        Yritys maksaa ostoissa alvin.

        Vaihda kirjanpitäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys maksaa ostoissa alvin.

        Vaihda kirjanpitäjää.

        Yritys nimen omaan saa kaiken ilman alv veroa ja kun myy asiakas duunari maksaa yrityksen puolesta alvn ainakin mun kuitissa lukee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys nimen omaan saa kaiken ilman alv veroa ja kun myy asiakas duunari maksaa yrityksen puolesta alvn ainakin mun kuitissa lukee

        Höpö höpö.

        Yritys maksaa omista ostoistaan alv:n.

        Myynnistä peritystystä alv:stä yritys vähentää maksamansa alv:n ja tilittää rahan valtiolle. Joskus myynti menee huonosti ja ostojen alv on suurempi kuin myynnin. Silloin yritys kärsii sen omissa nahoissaan.

        Etkö sinä edes sitä tajua?


    • Anonyymi

      ARVOLISÄVERON TAAS SAA ...YLLÄTYS YLLÄTYS ...VALTIO

      • Anonyymi

        Kaikki tietää, kuka sen saa.


    • Anonyymi

      Nykyään kiinalaisetkin perii ja välittää alv:n Suomeen. Ja jos ei sitä tee, niin se peritään tullissa ennen kuin tavaran saa käteen. Pitää vain tietää onko myyntihinnassa alv vai ei, jotta osaa vertailla.

      Suurempi riski tuontitavarassa on saako mitä tilaa.

      Riski on jopa suomalaisessa vaikka lvi tarvikekaupassa netissä, joka voi olla lähettämättä tavaraa ja palauttamatta rahoja. Niinkin on joskus käynyt.
      Kiinalaisesta kaupasta voi saada rahat takaisin varmemmin, muttei varmasti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe