Itse olen rakennusinssi ja 4 vuotta kokemusta suunnittelusta+3 vuotta nyt julkkishallinnosta virassa. Mietinnässä on omakotitalon rakentaminen, mutta ei mitään jättilukaalia.
Yksin asuvana 80 neliön talokin riittää. Onko kokemusta itse rakentamisesta? Tarkoitan siis, että olette itse rakentaneet rungon omin kätösin?
Raksalla on tullut nuorempana oltua ja työvälineet kyllä pysyisi käsissä.
Onko mahdottomuus saada neliöhinta pysymään tonnissa? Vielä on mietinnässä runko.
Tiilitalo olisi kestävä, mutta puu todennäköisesti halvempi. Omasta metsästä saisi tarpeet, mutta niille ei saane lujuusluokitusta jos ne jollain sahurilla teettää.
Tarvinnee tehdä jonkinlaista excelöintiä precutin ja pitkän tavaran välillä.
Sähkö- ja lvi-työt pitää teetättää jollain ammattilaisella. Tontteja on vapaana täällä vaikka kuinka ja pikaisella silmämääräisellä maastotiedustelulla näkee, että lähes kallioalue, tuskin joutuu maansiirtotöitä kovin paljoa tekemään.
Luonnollisesti suunnittelun ja lupakuvat voinee tehdä itse.
Rakennusinssejä paikalla? oletteko rakentaneet oman talon?
Anonyymi-ap
2
144
Vastaukset
- Anonyymi
Millainen vedätys odotettavissa seuraavaksi ?
- Anonyymi
Olem insinööri ja rakentanut talon.
Saako omasta puusta rakentaa?
Rakennuttaja, joka käyttää omaa puuta voi sahauttaa niistä rakennustuotteet, joko omalla tontilla tai missä tahansa sijaitsevalla sahalla. Tämä linjaus piensahauksen osalta on hyväksytty EU:ssa ja Suomen Ympäristöministeriössä.11.3.2021
<Luonnollisesti suunnittelun ja lupakuvat voinee tehdä itse.
Otappa selvää nykyiset vaatimukset lupakuvien suhteen,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837101Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267053Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1086157Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455404Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163467Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003380