terveisiä, ei niin kauankaan sitten
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sotasyyllisyysoikeudenk%C3%A4ynti
"Sääty" talon
6
226
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen historian häpeällisin oikeudenkäynti, jossa pelkästään poliittisista syistä tuomittiin isänmaallisia miehiä, jotka sodan aikana olivat tehneet parhaansa maan vapauden eteen. Molotov ja Stalin sinne syytettyjen penkille olisivat kuuluneet.
- Anonyymi
Tämä just todistaa kaiksi valitettavaa tosia-asiaa, että sodan voittaja järjestää tuomioistuimet ja päättää kuka on syyllinen. Sotasyyllisyystuomioistuimet tulivat YK:n mukana. Ennen YK:ta ei mitään tallisia koskaan ollut, vaan ajateltiin että molemmat ovat syyllisiä sotaa ja toiselle tappio on jo riittävä nöyryytys.
- Anonyymi
Sodassa tappio on ihan riittävä nöyryytys, mutta sotasyyllisyystuomioistuimen tarkoitus olikin varmistaa että kukistettu valtio ei koskaan enää yrittäisi mitään.
- Anonyymi
Tämä just todistaa kaiksi Tämä just todistaa kaiksi Tämä just todistaa kaiksi Tämä just todistaa kaiksi Tämä just todistaa kaiksi
- Anonyymi
Ottaako siis pattiin kun tajusit sen vasta nyt?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76979
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm74748J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81725- 119724
- 43699
- 106652
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 46552
- 41498
- 18498