Jos olisin miljonääri

Anonyymi-ap

Parempi paikka kysymykselle kuin ajanviete.

Paljonko pitäisi olla rahaa 2020 luvulla jotta olisi taloudellisesti turvallinen olla.

Väitän ettei tarvitse maksimissaan kuin reilun 500k. Euron muuntokertoimella 2002 500k olisi n. 3milj mummoa. Jos inflaatio olisi tasaisesti 2,5 niin 500k olisi nyt n. 300k.

Itseasiassa jopa tuo 300 000€ riittää ihan hyvin nykyisen nyhjäämisen jatkoon.

Mutta sana on vapaa! Toisille ei riitä mikään.

8

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin käyttöön tuon rahan pitäisi riittää ja kuinka pitkäksi aikaa?
      Keskiverto palkansaaja tienaa nettona n. 30 000€ vuodessa eli 300 000€ olisi 10 vuoden tulot. Ja näistä valitetaan, ettei riitä millään minkäänlaiseen järkevään elämään.

      2 miljoonalla olisi mahdollista saada jo sen verran passiivista tuloa, ettei niin huimaisi ja pääomassakin on käyttövaraa.

      Toki, jos siis jatkaa edelleen töissä, niin yksikin satatonninen tuo jo turvaa ja rauhallisemmat yöunet.

      • Anonyymi

        Aloittajan kommentoi.

        Niin! Tuo miksi aikaa mainitsemani 300000€ riittää!

        Oma fakta on se, että on yli 50v yksin oleva ihminen. Tuskin mitään isoa enää tekee. 300k olisi 10v aikana suoraa 30k/a. Nykyinen inflaatio ei kerro mitään esim vuoden 2026 tilanteesta.

        Minun tilanteessa ei tarvitsisi nykytilanteessa kuin tuon 300 ja ehkä rahaa johonkin isompaan hankintaan jos sellaista mielii. Esim. 150k asuntoon. Jollakin 1600€ kk rahalla pärjäisi ihan hyvin ja sitä tarkistetaan esim yleisen tarkistuskertoimen mukaan 12kk välein. Kela nosti etuuksia kesällä 3,5% mitä voinee käyttää mallina tai osana sitä.

        Mutta mitään 2 milj kasaa tässä tuskin enää tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan kommentoi.

        Niin! Tuo miksi aikaa mainitsemani 300000€ riittää!

        Oma fakta on se, että on yli 50v yksin oleva ihminen. Tuskin mitään isoa enää tekee. 300k olisi 10v aikana suoraa 30k/a. Nykyinen inflaatio ei kerro mitään esim vuoden 2026 tilanteesta.

        Minun tilanteessa ei tarvitsisi nykytilanteessa kuin tuon 300 ja ehkä rahaa johonkin isompaan hankintaan jos sellaista mielii. Esim. 150k asuntoon. Jollakin 1600€ kk rahalla pärjäisi ihan hyvin ja sitä tarkistetaan esim yleisen tarkistuskertoimen mukaan 12kk välein. Kela nosti etuuksia kesällä 3,5% mitä voinee käyttää mallina tai osana sitä.

        Mutta mitään 2 milj kasaa tässä tuskin enää tarvitaan.

        Miksi siis haaveilet normaalin ihmisen normaalista palkasta? Mene töihin ja ansaitse tuon verran tai elä työttömänä pienemmällä.
        Tuo on niin realistinen haave, että se jopa kannattaa toteuttaa.


    • Anonyymi

      Minulla on taloudellisesti turvallinen olo. Omistan yrityksen, joka kannattaa hyvin ja se tuottaa passiivista tuloa.

      Riittävä tulo lienee siinä 80teur/v.

    • Anonyymi

      Juuri oli julkisuudessa uutisotsikkoa miljonäärirouvasta, jota haastateltiin aiheesta, mihin käyttää rahaa.

      Olisi sensijaan ollut keskustelua aiheesta, miten tienaat rahaa. Kaikkihan sitä käyttää osaa. Tienaaminen on eri juttu.

    • Anonyymi

      Riippuu iästä ja elämäntavoista . Onko omistusasunto maksettu . Onko mökit , autot ja lainat maksettu jos sellaisiin on tarvetta., Velattomana on pienemmät kulut. Jäisin itse jo töistä pois jos velat olisi hoidettu, mutta tuli yhtiölaina remontista maksuun ja vielä vähän mökkilainaa. Ikä 53 . Sijoiituksissa 760 k€ ja eläkevakuutuksissa 160 k €. Osinkoja tulee nyt tänä vuonna n 28 K€ . Sopiva säästösumma tataa olla se 1 milli niin pärjää lopun elämän kun elää suht normaalisti eikä kerran vuodessa ostele mersuja

    • Anonyymi

      Jos rahat on tilillä, niin mahdotonta sanoa. 2-3 miljoonaa? Riippuu tietysti iästä, lainoista, menoista yms.

      Mutta jos lasket, että tarvitset vaikka sen 36 000€ miinus verot elämiseen, niin 6-8% tuotolla sijoituksissa se tekisi karkeasti 449 000-585 000. Verojen jälkeen jäisi se 25 000 - 26 000€/vuosi, reilu 2000€/kk puhtaana käteen. Perus elämää elävälle velattomalle taloudelle pitäisi riittää. Ei tietysti varaa törsäillä, mutta riittää.

      Jos tulot tulee esim. asunnoista tulee mukaan laskea yhtiövastikkeet, korjaus kulut yms. Tällöin sijoitetun pääoman määrä kasvaa luonnollisesti.

      Eli karkeasti voisi sanoa, että 0.5 miljoona vähintään.

    • Anonyymi

      Useimmiten, kun on miljoonia sijoituksissa ja tarkemmin, yrityksissä. Mukana tulee myös vastuuta muista ihmisistä, kuin itsestä.

      Itse näen suuren yritysvarallisuuden niin, että sitä pitää säilyttää ja kehittää, eikä humputella pois. Isoilla summilla ja yrityksillä on vaikutusta myös muiden elämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      459
      4950
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1762
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1377
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1258
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1030
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe