masennus iskee

Anonyymi-ap

elämäni ei ole enää mitään ja ei ole ketään mitä pitäisi täällä, olen vain niin yksin..
olen työkyvyttömyys eläkkeellä ja en käy enää missään, ketään ei kiinnosta miten mulla menee, olen 35 vuotias..
jokainen päivä on tuskaa, en saa edes nukuttua enää yhtään..käyn kerran kk juttelemassa mut ei sekään auta, hoitajalla on niiin kiirettä, mutta kukaan minua voisi auttaakaan enää..en tiedä mitään mitä voisin tehdä

8

434

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tilanteesi on tosi surullinen ja samanlaisen kohtalon kokee moni tässä maassa. Osa on työttöminä vailla mahdollisuutta päästä sairaana eläkkeelle. Jotkut kituuttaa töissä ja silti kokevat yksinäisyyttä. Harmittavan huonoa nykyaikana se avohoitokin on, jutustelua itsestäänselvyyksistä ja varsinaista dialogia ei haluta antaa syihin, miksi on huono olo. Voisiko joku harrastus kenties auttaa?`Jos on voimia aloittaa vaikka joku kansalaisopiston kurssi? Kieliä, liikuntaa, käsitöitä ja musiikkia siellä ainakin on, jos joku noista ylipäätään kiinnostaa ja jaksamista löytyisi sellaisen aloittamiseen. Tulisi joku sosiaalinen kokemusa ja saattaa olla hyvällä tuurilla kiva ryhmähenki ja jotain yhteisiä kahvitteluita tai muita kurssin ulkopuolella. Jos asut isommassa kaupungissa, voi etsiä jonkun keikkatyön tai osa-aikatyön ja sitä kautta tutustua työkavereihin ja saada joku ote elämään. Liiallinen passivoituminen, se ei vie eteenpäin ja saman kanssa olen itse kamppaillut. Voimia syksyyn, sitä me kaikki tarvitaan!

• Anonyymi

Minulla töissä on ilkeitä ihmisiä. Se verottaa lisää oloa. Yritän muistaa sisäisen rauhan.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Oletko nainen? Voin hoitaa sua ilmaiseksi.

Usko

• Anonyymi

Sä olet kyllä tosi sairas Mersunarsu

• Hei,

Saitkin jo joitain hyviä vinkkejä, mutta vastaan vielä minäkin. Laitan tiedoksi muutaman linkin, josta voi saada vertaistukea sekä myös ammattilaisen tai koulutetun vapaaehtoisen tukihenkilön tarjoamaa keskusteluapua. Vertaistuki esim. ryhmächatit ja ryhmäkeskustelut voivat myös olla avuksi.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetin sivuilla palveluita tarjoaa yli 100 järjestöä, joten sieltä löytyy monenlaista ammatti- ja vertaistukea.

Esimerkiksi Mieli Tukisuhteessa voi keskustella tukihenkilön kanssa luottamuksellisesti. Tukisuhde voi kestää joitakin kuukausia.

https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Aikuisille suunnatussa Solmussa-chatissä voi keskustella päivystäjän kanssa reaaliaikaisesti. Päivystys on aina ma-to klo 15-19.

https://tukinet.net/teemat/solmussa-chat-783075200/

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

- Valtakunnallinen kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

• Anonyymi

Koeta rauhoittua huonojen ajatustesi kanssa. Tällä hetkellä monilla on vaikeaa.
      Ole kiitollinen että saat olla rauhassa eikä sinua ahdistella nälkäpalkalla rangaistusten uhalla mihinkään. Yritä tehdä asioita joista itse pidät ja jotka tuovat hyvää mieltä sinulle. Kun jaksat paremmin, harkitse lemmikin ottamista. Se helpottaa yksinäisyyttä.
      Myös ihmisten ilmoille meneminen erilaisiin tapahtumiin mielenkiinnon mukaan voisi auttaa sinua kohtaamaan mielenkiintoisia henkilöitä.
      Et kerro onko työkyvyttömyys lopullista vai väliaikaista. Olet vielä nuori ja ehtisit tehdä vaikka mitä. Tällä hetkellä ei hyvältä tunnu sinusta mutta voisiko tilanne muuttua?
      Tsemppiä.

• Anonyymi

Tuttu tunne... sama täällä. T madentunut

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      73
      883
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      799
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      140
      725
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      722
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      637
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      619
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      528
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      31
      523
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      503
    10. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      46
      492
    11. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      63
      465
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      69
      455
    14. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      446
    15. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      31
      436
    16. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      433
    17. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      432
    18. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      426
    19. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      418
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      405
    Aihe