Alkoholin nauttiminen

Anonyymi-ap

Mitä Raamattu sanoo alkoholista? Onko sen käyttö syntiä?
Raamattu vastaa
Alkoholin kohtuullinen käyttö ei ole syntiä. Raamatun mukaan viini on Jumalan lahja, joka voi tehdä elämästä nautittavampaa (Psalmit 104:14, 15; Saarnaaja 3:13; 9:7). Raamatussa myös tunnustetaan viinin terveysvaikutukset (1. Timoteukselle 5:23).

Jeesus joi viiniä ollessaan maan päällä (Matteus 26:29; Luukas 7:34). Eräs Jeesuksen tunnetuista ihmeistä oli se, että hän osoitti anteliaisuutta muuttamalla veden viiniksi hääjuhlassa (Johannes 2:1–10).

56

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös se viini virrannut?

      • Anonyymi

        jeesuksien aikana virtasi niin veri kuin viinikin.


    • Anonyymi

      Mää en tota viinan juonti hommaa dikkaa. En kohtuu käytettynäkään. Mihin ihminen tarvii viinaa ja kaljaa ? Ei mihinkään. Musta viina on samaa kuin Jumala, koska ihmiset sitä palvoo ja kuinka se juominen pitää ulottaa joka paikkaan. Ei edes huvitilaisuuksiin osata mennä ilman juomia. Ei, mää en kässää tollasta touhua, enkähän mää kyllä viinaa juo, enkä kyllä etsi siitä uskontoa. Mää olen erikoinen tyyppi, kun en harjoita uskontoa, mutta en myöskään biletä. Mihin kastiin mä sitten lukeudun ?

      • Anonyymi

        ei kyse olekaan sinusta vaan siitä mitä raamattu alkoholin käyttmisestä sanoo


      • Siihen joka ei dikkaa mitään.


    • Anonyymi

      Alkoholin kohtuu käyttö on OK tai jopa suotavaa tietyissä tilanteissa.
      Vaimoni kun ei osaa puhua asioista juuri ollenkaan niin lasillisen viiniä juotuaan hän puhuu asiasta kuin asiasta vapautuneesti.

    • Anonyymi

      Minun on pakko välillä ottaa että olisin niin ku selvinpäin.
      Minulla toi ajatusmaailma pukkaa olla ilman alkoholia paljon pahempaa.Pienessä tuiterissa ei ole koskaan käynytkään mielessä että voisin tappaa jonkun.

    • Anonyymi

      Vain harhaoppiset lukevat Raamatusta voiko alkoholia käyttää vai ei. Ja omaksi turmiokseen tulivat sitten mihin johtopäätökseen tahansa, sillä sellaisella omavanhurskaudella ei pelastu millä itse tulkitsee Raamattua ja yrittää niin ansaita pelastuksen. Se farisealaisuus on loppui Jeesuksen aikaan.

      Uudessa liitossa meitä ohjaa Henki, eikä lihallinen mieli sen mukaan mikä meideän mielestämme on sopivaa ja mikä ei. Hengen johdatettavina olemme valmiit hyviin tekoihin ja Jumalan edessä kelvollisia tarvitsematta kysellä ihmisiltä miten päin tässä pitäisi elää.

    • Anonyymi

      Kaikki se on synti mistä paha meno tulee.
      Monessako murhassa, rattijuopon tappamassa ihmisessä, pahoinpitely tapauksissa on ollut viina mukana. !? Vastaus, tuhansissa vuodessa.
      Miten paljon viinan takia terveydenhoito kuormittuu, poliisit tuovat juopuneita "verille", kokeisiin yleensä viikonlopuilla terveyskeskuksen päivystyksiin, he sitten ohittavat lähes kaikki, esim. lapset potilasjonoissa, itsemurhat tehdään usein juovuspäissään jne. tuossa nyt aluksi miksi viina vie monen ihmisen tuhoon, siihen päälle sitten muut päihteet !!! Avioerot ja vieläkö tarvitaan muita syitä luetella ?
      En ole ikinä ymmärtänyt mikä alkoholissa viehättää, jo ehtoollisviinikin on pahanmakuista, siinä olen maistanut, vaan se on eri juomaa ja tilkka vain, tarkoitettu muuhun kuin humaltumiseen. Elämä selvin päin on selvempää ja kontrollikin pysyy jossain rajoissa ! Nyt on taas pikkujoulujen aikoja ja se näkyy katukuvassa, taas !

      • Anonyymi

        Niin tietenkään he eivät ole Pyhällä Hengellä täytettyjä ihmisiä, jotka lähes muistamattomassa kunnossa tekevät kaikenlaista sellaista mitä tulee sitten myöhemmin ikäviä seuraamuksia.

        Mutta silti ihminen, joka on Raamatusta lukevinaan ettei pidä nauttia alkoholia ja siitä siten itsevanhurskaasti kieltäytyy, on noidan kanssa Jumalan edessä aivan samassa asemassa. Ei yhtään sen hurskaampi tai synnittömämpi, koska pyrkii lakihenkisen harhaoppisesti olemaan Jumalalle mieleen. Ja sehän ei koskaan ihmiseltä itsetehtynä koskaan onnistu.

        Vain Kristuksessa me voimme olla täysin vapaat. Vapaat laista sekä synnistä. Se on Paavalin opetuksen ydinsanoma vaikkei aina mennyt alkuseurakunnalle perille eikä mene nykyaikanakaan vaikka on aika selkeästi ilmaistu miten pelastuksen suhteen on.


      • Anonyymi

        Luciferista se on kaikki alkanut.
        Mistä Lcuifer ne päihteet sai kun raamattu ei kerro?


      • Anonyymi

        Taas unohdit sanoa sen miten paljon myös tupakka kuorimittaa terveydenhuoltoa.Se on yli miljardi euroa vuodessa ja miten paljon lessuja on mukana tässä huvissa.


      • Anonyymi

        Miten nämä vl pedofiilit, juoko siinä molemmat, lapsi ja Isä?


      • Anonyymi

        Miten paljon se VL-lahko sairastuttaakin ihmisiä. ". Se on paljon.!!! Ja muutama siihen päälle vielä .!:!.
        Se on tietääkseni ainoa LAHKO Suomessa, joka on aiheuttanut lukuisia kuolemia naissukupuolen edustajille ehkäisykiellon johdosta.!!! .!!!
        Pannaan vielä muutama ylimääräinen huuto- ja lainausmerkki, sekä useampi piste!!! ... "!!
        !!!! ....!!
        Nuih, hyvä tuli!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nämä vl pedofiilit, juoko siinä molemmat, lapsi ja Isä?

        Ei siinä varmaan mitään tarvi juoda jos uskonnosta menee pää sekasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tietenkään he eivät ole Pyhällä Hengellä täytettyjä ihmisiä, jotka lähes muistamattomassa kunnossa tekevät kaikenlaista sellaista mitä tulee sitten myöhemmin ikäviä seuraamuksia.

        Mutta silti ihminen, joka on Raamatusta lukevinaan ettei pidä nauttia alkoholia ja siitä siten itsevanhurskaasti kieltäytyy, on noidan kanssa Jumalan edessä aivan samassa asemassa. Ei yhtään sen hurskaampi tai synnittömämpi, koska pyrkii lakihenkisen harhaoppisesti olemaan Jumalalle mieleen. Ja sehän ei koskaan ihmiseltä itsetehtynä koskaan onnistu.

        Vain Kristuksessa me voimme olla täysin vapaat. Vapaat laista sekä synnistä. Se on Paavalin opetuksen ydinsanoma vaikkei aina mennyt alkuseurakunnalle perille eikä mene nykyaikanakaan vaikka on aika selkeästi ilmaistu miten pelastuksen suhteen on.

        Mulle jäi nyt epäselväksi.

        Kun olemme Kristuksessa täysin vapaat niin tarkoittaako se että voimme vapaasti juoda kohtuullisesti, iloiten armosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas unohdit sanoa sen miten paljon myös tupakka kuorimittaa terveydenhuoltoa.Se on yli miljardi euroa vuodessa ja miten paljon lessuja on mukana tässä huvissa.

        Kuormittaa noin 3 kertaa alkoholia enemmän, ja vielä passiivisiakin tupakoitsoita. Jeesus ei polttanut, mutta jopa tekikin viiniä.


      • Anonyymi

        Olipa hyvä ulostulo sinulta, yhdyn siihen täysin. Ne, jotka puhuvat alkoholin puolesta, jättävät tarkoituksella pois sen varjopuolet, joita edellä lutellussa tuli oikein roppakaupalla esiin. Unohtaa ei sovi myöskään sitä, miten haitallista alkoholi on ruumiin terveydelle ja aivoille. Mitä tulee ehtoollisviiniin, niin nykyään sitä saa alkoholittomana. Oli ne aikoja, kun samasta maljasta jokainen ryysti sen määrän, minkä ehti ja ei siinä hygieenisyydestä tajuttu mitään. Mutta vieläkin sitä yhteismaljaa joissakin paikoissa harrastetaan, esim. Ruotsissa ainakin muutamia vuosia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle jäi nyt epäselväksi.

        Kun olemme Kristuksessa täysin vapaat niin tarkoittaako se että voimme vapaasti juoda kohtuullisesti, iloiten armosta?

        Kertokaa nyt ihmeessä, miksi pitäisi kohtuudella juoda alkoholia. Eipä siihen voi todeta kuin vain, että alkoholi on Tabu, jona lääketiedekin julkaisuissaan esittää, että alkoholia pitää kohtuudella käyttää. Miksi ei uskalleta sanoa, ettei ole tarvista kohtuudellakaan käyttää.


    • Anonyymi

      ei o alkoholi syntiä kun kristitty kohtuudella juo

      • Anonyymi

        Mutta sitä ei tosiaankaan lueta Raamatusta, vaan toimitaan Pyhän Hengen johdatuksessa kuten kunkin osa on. Ja jos tuntuu siltä että on koko ajan kännissä, niin pitää tarkastella omaa alkoholinkäyttöään tai sitten tutkia onko päässeet hurmahenget iskemään.

        Helluntainahan kun Pyhä Henki laskeutui, niin ihmiset alkoivat pilkata uskovia, että kännissä sopertelevat mitä sattuu. Eivät pilkanneet hurmahengistä, vaan ajattelivat että nyt ovat ottaneet miestä väkevämpää. He eivät kuitenkaan puolustukseen sanoneet, että me emme käytä, vaan että on vasta päivä, ei vielä kukaan ole kännissä.Alkoholikuttuuri kun on välimeren maissa erilainen kuin suomalaisilla junteilla.

        Kumpi sitten lienee pahempi paha jos vaeltaa umpikännissä, vaan hurmahengessä. Todennäköisesti hurmahenget ovat, koska niistä Raamattu tuntuu varoittavan hyvin paljon ja ne ovat tosi tuhoisia ihmiselle verrattuna alkoholiin.


      • Anonyymi

        Ei ole olemassa semmoista asiaa kun alkoholin kohtuu käyttö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei tosiaankaan lueta Raamatusta, vaan toimitaan Pyhän Hengen johdatuksessa kuten kunkin osa on. Ja jos tuntuu siltä että on koko ajan kännissä, niin pitää tarkastella omaa alkoholinkäyttöään tai sitten tutkia onko päässeet hurmahenget iskemään.

        Helluntainahan kun Pyhä Henki laskeutui, niin ihmiset alkoivat pilkata uskovia, että kännissä sopertelevat mitä sattuu. Eivät pilkanneet hurmahengistä, vaan ajattelivat että nyt ovat ottaneet miestä väkevämpää. He eivät kuitenkaan puolustukseen sanoneet, että me emme käytä, vaan että on vasta päivä, ei vielä kukaan ole kännissä.Alkoholikuttuuri kun on välimeren maissa erilainen kuin suomalaisilla junteilla.

        Kumpi sitten lienee pahempi paha jos vaeltaa umpikännissä, vaan hurmahengessä. Todennäköisesti hurmahenget ovat, koska niistä Raamattu tuntuu varoittavan hyvin paljon ja ne ovat tosi tuhoisia ihmiselle verrattuna alkoholiin.

        Analysoi mitä on hurmahenki-ja hurmahenkisyys! ?

        Vl-lahko täyttää täysin hurmahenkisyyden tunnusmerkit!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa semmoista asiaa kun alkoholin kohtuu käyttö.

        Onko ehtoollinenkin yli kohtuuden mielestäsi?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Onko ehtoollinenkin yli kohtuuden mielestäsi?

        Tämä avaus ei varmaankaan liity mitenkään ehtoolliseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä avaus ei varmaankaan liity mitenkään ehtoolliseen.

        Ehtoollisiviinissäkin on alkoholia, jos et tiennyt!?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ehtoollisiviinissäkin on alkoholia, jos et tiennyt!?

        On tietysti, Mutta kysymys on varmaanki ehtoollisen ulkopuolella olevasta alkoholin käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei tosiaankaan lueta Raamatusta, vaan toimitaan Pyhän Hengen johdatuksessa kuten kunkin osa on. Ja jos tuntuu siltä että on koko ajan kännissä, niin pitää tarkastella omaa alkoholinkäyttöään tai sitten tutkia onko päässeet hurmahenget iskemään.

        Helluntainahan kun Pyhä Henki laskeutui, niin ihmiset alkoivat pilkata uskovia, että kännissä sopertelevat mitä sattuu. Eivät pilkanneet hurmahengistä, vaan ajattelivat että nyt ovat ottaneet miestä väkevämpää. He eivät kuitenkaan puolustukseen sanoneet, että me emme käytä, vaan että on vasta päivä, ei vielä kukaan ole kännissä.Alkoholikuttuuri kun on välimeren maissa erilainen kuin suomalaisilla junteilla.

        Kumpi sitten lienee pahempi paha jos vaeltaa umpikännissä, vaan hurmahengessä. Todennäköisesti hurmahenget ovat, koska niistä Raamattu tuntuu varoittavan hyvin paljon ja ne ovat tosi tuhoisia ihmiselle verrattuna alkoholiin.

        niin....illalla vasta ollaan humalassa sitähnä he tarkoittivat....

        Joosefkin muuten juotti veljensä päivälliskutsuillaan humalaa


      • Anonyymi

        Saa sitä juoda runsaamminki kun vaan pitää sen huolen että siitä ei muille aiheuta haittaa.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ehtoollisiviinissäkin on alkoholia, jos et tiennyt!?

        Mää kävin kerran ehtomaallisella ja heti ehtoollisen jälkeen aloin alkomaholistiksi.
        Viinapiru oli siinä ehtomaallisviinimaljassa. Ihan sielunvihollisen hommia se ehtoollisviini, se on saletti!
        jeesuksen veri raakana ja laimentamattomana ois ollu paljio pare juttu. Tosin siitä ois saanu jonkun veriteitse tarttuvan taudin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei tosiaankaan lueta Raamatusta, vaan toimitaan Pyhän Hengen johdatuksessa kuten kunkin osa on. Ja jos tuntuu siltä että on koko ajan kännissä, niin pitää tarkastella omaa alkoholinkäyttöään tai sitten tutkia onko päässeet hurmahenget iskemään.

        Helluntainahan kun Pyhä Henki laskeutui, niin ihmiset alkoivat pilkata uskovia, että kännissä sopertelevat mitä sattuu. Eivät pilkanneet hurmahengistä, vaan ajattelivat että nyt ovat ottaneet miestä väkevämpää. He eivät kuitenkaan puolustukseen sanoneet, että me emme käytä, vaan että on vasta päivä, ei vielä kukaan ole kännissä.Alkoholikuttuuri kun on välimeren maissa erilainen kuin suomalaisilla junteilla.

        Kumpi sitten lienee pahempi paha jos vaeltaa umpikännissä, vaan hurmahengessä. Todennäköisesti hurmahenget ovat, koska niistä Raamattu tuntuu varoittavan hyvin paljon ja ne ovat tosi tuhoisia ihmiselle verrattuna alkoholiin.

        Et ilmeisesti omaa kielillä puhumisen armolahjaa, kun suhtaudut siihen pilkalla.
        "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2.

        "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.

        . "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.

        "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.

        Auttaako tämä, vai laitanko lisää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa semmoista asiaa kun alkoholin kohtuu käyttö.

        Ei ole, joka sitä ei ole saavuttanut, tai edes koskaan kokeillut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mää kävin kerran ehtomaallisella ja heti ehtoollisen jälkeen aloin alkomaholistiksi.
        Viinapiru oli siinä ehtomaallisviinimaljassa. Ihan sielunvihollisen hommia se ehtoollisviini, se on saletti!
        jeesuksen veri raakana ja laimentamattomana ois ollu paljio pare juttu. Tosin siitä ois saanu jonkun veriteitse tarttuvan taudin.

        Tai sitten paskan puhuminen ennen kirkkoon menoa.
        Häpeä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et ilmeisesti omaa kielillä puhumisen armolahjaa, kun suhtaudut siihen pilkalla.
        "Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä." 1. Kor. 14:2.

        "Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä." 1. Kor. 12:4-10.

        . "Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä." 1. Kor. 14:18-19.

        "Kuinka siis on veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi." 1. Kor. 14:26-27.

        Auttaako tämä, vai laitanko lisää.

        Ei auta.
        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta.
        1. Kor. 13:8
        Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi

        Kyllä. Juuti näin.
        Uusi Jerusalem, Jumalan Valtakunnassa se on juuri näin.
        Miksi pitäisi profetoida, sillä silloin ollaan Paratiisissa. Samoin kaikki on samaa Pyhää Jeesuksen kansaa, yksi kieli riittää.
        Silloin olemme täyteläisyydessä, lisää tietoa ei enää tarvita.1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mutta muista siellä on vain 1/3 maailman kansoista, kaikki Jeesuksen omia, joka on Jumalan tahto.

        Jatkan; 7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Vain voittajat Perivät Jumalan Valtakunnan. Ilm 3;3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä. Juuti näin.
        Uusi Jerusalem, Jumalan Valtakunnassa se on juuri näin.
        Miksi pitäisi profetoida, sillä silloin ollaan Paratiisissa. Samoin kaikki on samaa Pyhää Jeesuksen kansaa, yksi kieli riittää.
        Silloin olemme täyteläisyydessä, lisää tietoa ei enää tarvita.1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mutta muista siellä on vain 1/3 maailman kansoista, kaikki Jeesuksen omia, joka on Jumalan tahto.

        Jatkan; 7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Vain voittajat Perivät Jumalan Valtakunnan. Ilm 3;3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

        #Mutta muista siellä on vain 1/3 maailman kansoista, kaikki Jeesuksen omia, joka on Jumalan tahto.#
        Eihän tuo noin ole, mutta luulottele itsellesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Mutta muista siellä on vain 1/3 maailman kansoista, kaikki Jeesuksen omia, joka on Jumalan tahto.#
        Eihän tuo noin ole, mutta luulottele itsellesi.

        Lue ennustus Ilmestyksestä, eikö ollut tuttu?
        Kun 2 kolmannesta tapetaan enkelien toimesta, vain yksi jää Paratiisiin, eli se kolmannes, joka pääsi Jumalan Valtakuntaan.

        Katsoppa? Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.

        Ja; Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lue ennustus Ilmestyksestä, eikö ollut tuttu?
        Kun 2 kolmannesta tapetaan enkelien toimesta, vain yksi jää Paratiisiin, eli se kolmannes, joka pääsi Jumalan Valtakuntaan.

        Katsoppa? Ilm. 9:15 Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta.

        Ja; Ilm. 9:18 Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa

        Kerro tapahtumien ajankohta ja mieti, mikä on sitä ennen eläneiden ja senjälkeen elävien ihmisten kohtalo. Luet Ilmestyskirjaa kuin ruokareseptiä, Maapallolle on kautta aikain syntynyt lähes 108 miljardia ihmistä. Tästäkö kolmannes pelastuu vai noiden vitsausten aikaisesta ihmiskunnasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro tapahtumien ajankohta ja mieti, mikä on sitä ennen eläneiden ja senjälkeen elävien ihmisten kohtalo. Luet Ilmestyskirjaa kuin ruokareseptiä, Maapallolle on kautta aikain syntynyt lähes 108 miljardia ihmistä. Tästäkö kolmannes pelastuu vai noiden vitsausten aikaisesta ihmiskunnasta?

        Ei siinä vaiheessa mitään, aijemmin kuolleille, He jäävät odottamaan ylösnousemista, vasen jono kadotukseen, oikea palkkatuomiolle, sillä kaikki saavat tuomion. Palkkatuomio on vain Jeesuksen omilla.
        Ilmestyskirja on kronologinen ja kaikkein vähiten tunnettu jopa puhujien piirissäkin. Joku sen tajuaa, loput ei.
        Tuskin tuo 108 miljardia riittääkään, mikään meille ei sen totuutta kerro ja heistä pelastuu kolmannes, niinhän Kirja kertoo ja minä uskon sen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei siinä vaiheessa mitään, aijemmin kuolleille, He jäävät odottamaan ylösnousemista, vasen jono kadotukseen, oikea palkkatuomiolle, sillä kaikki saavat tuomion. Palkkatuomio on vain Jeesuksen omilla.
        Ilmestyskirja on kronologinen ja kaikkein vähiten tunnettu jopa puhujien piirissäkin. Joku sen tajuaa, loput ei.
        Tuskin tuo 108 miljardia riittääkään, mikään meille ei sen totuutta kerro ja heistä pelastuu kolmannes, niinhän Kirja kertoo ja minä uskon sen.

        Ei se noin mene. Se kolmannes, joka noiden vitsausten jälkeen jäi jäljelle, eivät voi olla Jeesuksen omia.
        Ilm.9:
        20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
        21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin mene. Se kolmannes, joka noiden vitsausten jälkeen jäi jäljelle, eivät voi olla Jeesuksen omia.
        Ilm.9:
        20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
        21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

        Korjasit oikein minun kirjoitustani, en muistanut huomioida tuota sanomaa, jonka laitoin, sillä keksityin kysymykseen, kuka jää henkiin.
        Kiitos oikaisusta, siunausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitä ei tosiaankaan lueta Raamatusta, vaan toimitaan Pyhän Hengen johdatuksessa kuten kunkin osa on. Ja jos tuntuu siltä että on koko ajan kännissä, niin pitää tarkastella omaa alkoholinkäyttöään tai sitten tutkia onko päässeet hurmahenget iskemään.

        Helluntainahan kun Pyhä Henki laskeutui, niin ihmiset alkoivat pilkata uskovia, että kännissä sopertelevat mitä sattuu. Eivät pilkanneet hurmahengistä, vaan ajattelivat että nyt ovat ottaneet miestä väkevämpää. He eivät kuitenkaan puolustukseen sanoneet, että me emme käytä, vaan että on vasta päivä, ei vielä kukaan ole kännissä.Alkoholikuttuuri kun on välimeren maissa erilainen kuin suomalaisilla junteilla.

        Kumpi sitten lienee pahempi paha jos vaeltaa umpikännissä, vaan hurmahengessä. Todennäköisesti hurmahenget ovat, koska niistä Raamattu tuntuu varoittavan hyvin paljon ja ne ovat tosi tuhoisia ihmiselle verrattuna alkoholiin.

        Miksi ei voi kulkea kultaista keskitietä ilman alkoholia ja hurmahenkisyyttä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä juoda runsaamminki kun vaan pitää sen huolen että siitä ei muille aiheuta haittaa.

        Ja sinäkö juot runsaasti ? Kun aiheutat itselle, aiheutat myös muille, jos olet perheellinen tai työssäkäyvä. Kuormitat lisäksi terveydenhoitoa ja rasitat työantajaa turhilla sairauslomilla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Korjasit oikein minun kirjoitustani, en muistanut huomioida tuota sanomaa, jonka laitoin, sillä keksityin kysymykseen, kuka jää henkiin.
        Kiitos oikaisusta, siunausta.

        Huomatan tässä, että olet useita kertoja vahvasti väittänyt, että ihmiskunnasta pelastuu kolmannes. Toivottavasti huomaat olleesi väärässä. Raamattu ei kerro pelastuneiden tarkkaa määrää, sen tietää vain Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomatan tässä, että olet useita kertoja vahvasti väittänyt, että ihmiskunnasta pelastuu kolmannes. Toivottavasti huomaat olleesi väärässä. Raamattu ei kerro pelastuneiden tarkkaa määrää, sen tietää vain Jumala.

        Ei juuri noin, vaan JÄÄ HENKIIN, ja heistä se pelastettujen joukko tulee.
        Virheitäkin tulee, ne pitää oikaista, kun saa siihen mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinäkö juot runsaasti ? Kun aiheutat itselle, aiheutat myös muille, jos olet perheellinen tai työssäkäyvä. Kuormitat lisäksi terveydenhoitoa ja rasitat työantajaa turhilla sairauslomilla.

        En mä ny tarkoittanut sitä että ihan jatkuvasti pitää ottaa runsaammin.
        En ole ollut turhilla sairauslomilla.Alkoholin takia en ole terveyskeskuksessa käynyt kertaakaan.Poliisien kanssa en ole ollut tekemisissä kun mulle ei alkoholin vaikutuksesta huolimatta synny mitään pahuuden aikeita.


    • Paavali ei kiellä alkoholin nauttimistakaan!

      1Kor. 6:12 Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      1Kor. 10:23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

    • Anonyymi

      Ehtoollisviiniä saa pyydettäessä alkoholittomana, tiedoksi vain, jos on joskus käynyt messussa, niin siitä tiedotetaan, samoin gluteenittomasta öylätistä.
      Ei täällä kaikki kritisoivat mielipiteen kirjoittajat ole vl-ihmisiä, voivat muutenkin olla raittiuden kannattajia. Turhaa on tarttua kirjoitustyyliin, kun merkit voivat korostaa asiaa !!! siinä niitä nyt taas tuli .. ihan vain huvikseni laitoin.
      Vanhukset saa jo vähän "revitellä" !

      • Anonyymi

        Saaks sitä jeesuksen lihaa (ruumista) ihan luomuna ja rasvattomana?
        Eihän se paistettu vehnäläpyskä (öylätti) ole ollenkaan sama asia.


    • Anonyymi

      Kuningas alkoholi kutsuu lepäämään ja antaa raskaan olon siis?

    • Anonyymi

      Eihän uskosta tule yhtään mitään jos pyrkii elämään farisealaisttain lain mukaan. Ei siitä tulle vanhan liiton aikaan mitään ei tule uuden liiton. Se on tuhoon tuomittu tie onnistui siinä omasta mielestään miten hyvin tahansa. Joten todella turhaa pyrkiä Raamatusta etsimään sitä että voiko alkoholia nauttia kohtuudella, vähän enemmän tai tosi paljon. Ei uuden liiton elämään siellä anneta sillä tavalla ohjeita. Siellä johdatetaan pelastukseen Hengen kautta, jossa sana tulee sillä tavalla ihmisen osaksi, että tapahtuu se mitä sanassa kirjoitetaan, eikä ihminen epätoivoisesti ja naurettavasti yritä saavuttaa jotain hurskautta tulkitsemalla kirjoitettuja asioita omaan hetkeensä.

    • Anonyymi

      Eipä juuri alkaen mitään, tuntematon sana.

    • Anonyymi

      Saisinko ehtoollisviinin sijaan esim. jeesuksen sääriluusoppaa?
      Koska olen vakaa vanhalestaadiolainen, niin en tahdo juoda alkoholillista viiniä (koska syntiä).
      Muistelisin mieluusti jeesusta ja hänen ihmetekojaan lämpöisen jeesuksen sääriluusopan äärellä.

    • Anonyymi

      Määritteleekö raamattu kohtuullisen alkoholinkäytön rajat? Olen lukenut läpi sekä (suomennetun) raamatun että koraanin mutta en muista tuollaisia määritelmiä olleen kummassakaan?

      • Anonyymi

        Raamatusta ei etsitä mitään määritelmiä millekään asialle. Uudessa liitossa ihmiselle uskon kautta tarjotaan pääsy Hengessä Jumalan valtakuntaan ja annetaan voima sen toteuttamiseen. Mitään käytösohjeita sieltä on turha lukea. Ja vaikka niitä olsikin siellä, niin ne ovat auttamattomasti vanhentuneet. Mutta alunperinkin lihallisen määrittelyn mukaan tapahtuva usko on ollut harhaoppia.


    • Anonyymi

      Entä sitten alholista nauttiminen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe