Korneista jouluvaloista mieleen

Anonyymi-ap

15

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköä pitäisi säästää ja kaupunki satsaa erilaisiin valoihin. Ensinhän piti (syksyn alussa jokin tieto) valaistuksista luopua, mutta sitten tultiin siihen tulokseen, että matkailulle ja kilpailukyvylle on haittaa. No kuka tuota nyt muutenkaan tähän aikaan vuodesta matkailee Savonlinnaan valoja pällistelemään. Tai jättää seuraavan kerran tulematta jos valoja ei olekaan.

    • Anonyymi

      "Houkutteleva ja omaleimainen ostobulevardi Olavi".

    • Anonyymi

      "Liikennejärjestelyt suunnitellaan kävelyä ja pyöräilyä suosiviksi, autoliikenteen sujuvuutta ja asiakaspysäköintiä unohtamatta. Samalla huolehditaan kaupunkikeskustan kilpailukyvystä ja elinvoimasta, kaupan, matkailu- ja muiden palvelualan yritysten toimintaympäristön kehittämisestä sekä yritysten liiketoiminnan ja työllisyyden turvaamisesta ja parantamisesta."

      "Hyvässä kaupunkikeskustassa kaupallisuus näkyy innostavasti ja tyylikkäästi. Se ottaa huomioon paikalliset ominaispiirteet ja rakennetun ympäristön. Savonlinnan kaupunkikeskustaa halutaan elävöittää ja suunnitella vetovoimaisena kokonaisuutena."

      "Lisätiedot Behm Päivi, kaavoituspäällikkö. Tekninen toimiala / Kaavoituspalvelut"

      • Anonyymi

        Jotain on sentään toteutunut: Liikennejärjestelyt suunnitellaan kävelyä ja pyöräilyä suosiviksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain on sentään toteutunut: Liikennejärjestelyt suunnitellaan kävelyä ja pyöräilyä suosiviksi.

        Missähän nuo vois ihmiset suunnitella sellaisiksi, että kävely ja pyöräily olisi etenkin keskusta-alueella jouhevaa. Olen asunut monessa kaupungissa, mutta vain Savonlinnassa tämän osalta tuntuu edelleenkin olevan vaikeuksia. Kävellään pareittain keskellä kulkuväylää ja vähän vielä kasseineen seilataan laidasta toiseen. Ei huomioida ollenkaan, että samalla väylällä takaa saattaa tulla muitakin kulkijoita joilla on vaikeuksia päästä oli. Useamman kerran olen joutunut kiertämään näitä leveällä seilaavia parivaljakoita autotien puolelta. Talojen puolelta ei kannata, kun juuri kun olet ohittamassa näitä leveästi käveleviä, siirtyvät he vielä lähemmäksi talojen puolta ja olet itse vaarassa joko törmätä näihin hömelöihin tai tulla lähestulkoon kiilatuksi taloon kiinni. Lisäksi jäädään laumoittain keskustelemaan keskelle jalkakäytävää, vaikka viisaampaa olisi siirtyä juurikin siihen talon reunustalle, jotta kulkuväylä on vapaa ja muut pääsevät kulkemaan. Jos jalankulku keskustassa on näin vaikeaa, niin pyörällä liikenteeseen lähteminen on vielä vaarallisempaa. Takuuvarmasti törmää johonkin tai useampaan toljakkeeseen joka ei tajua että liikeellä on muitakin kuin itse leveällä laidasta toiseen seilaavalla askelluksellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän nuo vois ihmiset suunnitella sellaisiksi, että kävely ja pyöräily olisi etenkin keskusta-alueella jouhevaa. Olen asunut monessa kaupungissa, mutta vain Savonlinnassa tämän osalta tuntuu edelleenkin olevan vaikeuksia. Kävellään pareittain keskellä kulkuväylää ja vähän vielä kasseineen seilataan laidasta toiseen. Ei huomioida ollenkaan, että samalla väylällä takaa saattaa tulla muitakin kulkijoita joilla on vaikeuksia päästä oli. Useamman kerran olen joutunut kiertämään näitä leveällä seilaavia parivaljakoita autotien puolelta. Talojen puolelta ei kannata, kun juuri kun olet ohittamassa näitä leveästi käveleviä, siirtyvät he vielä lähemmäksi talojen puolta ja olet itse vaarassa joko törmätä näihin hömelöihin tai tulla lähestulkoon kiilatuksi taloon kiinni. Lisäksi jäädään laumoittain keskustelemaan keskelle jalkakäytävää, vaikka viisaampaa olisi siirtyä juurikin siihen talon reunustalle, jotta kulkuväylä on vapaa ja muut pääsevät kulkemaan. Jos jalankulku keskustassa on näin vaikeaa, niin pyörällä liikenteeseen lähteminen on vielä vaarallisempaa. Takuuvarmasti törmää johonkin tai useampaan toljakkeeseen joka ei tajua että liikeellä on muitakin kuin itse leveällä laidasta toiseen seilaavalla askelluksellaan.

        Sama on ruokakaupan maitohyllyllä. Takuuvarmasti siinä on joukko keskenään juttelevia täti- ja setäihmisiä, joilla ei ole mitään kiirettä siirtyä eteenpäin ostoskärryjen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama on ruokakaupan maitohyllyllä. Takuuvarmasti siinä on joukko keskenään juttelevia täti- ja setäihmisiä, joilla ei ole mitään kiirettä siirtyä eteenpäin ostoskärryjen kanssa.

        Eilen Prisman ovelle jäi vanhempi nainen tukkeeksi huutelemaan tutulleen perään ettei ikävä kyllä voi nyt jäädä juttelemaan, kun kokoukseen menossa ja tämä toinen näytti ettei edes halunnut jutella.
        Siinä sitten keskellä kärryineen ihmetteli.. ruuhkaa oli, koska yksi ovista ei toiminut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missähän nuo vois ihmiset suunnitella sellaisiksi, että kävely ja pyöräily olisi etenkin keskusta-alueella jouhevaa. Olen asunut monessa kaupungissa, mutta vain Savonlinnassa tämän osalta tuntuu edelleenkin olevan vaikeuksia. Kävellään pareittain keskellä kulkuväylää ja vähän vielä kasseineen seilataan laidasta toiseen. Ei huomioida ollenkaan, että samalla väylällä takaa saattaa tulla muitakin kulkijoita joilla on vaikeuksia päästä oli. Useamman kerran olen joutunut kiertämään näitä leveällä seilaavia parivaljakoita autotien puolelta. Talojen puolelta ei kannata, kun juuri kun olet ohittamassa näitä leveästi käveleviä, siirtyvät he vielä lähemmäksi talojen puolta ja olet itse vaarassa joko törmätä näihin hömelöihin tai tulla lähestulkoon kiilatuksi taloon kiinni. Lisäksi jäädään laumoittain keskustelemaan keskelle jalkakäytävää, vaikka viisaampaa olisi siirtyä juurikin siihen talon reunustalle, jotta kulkuväylä on vapaa ja muut pääsevät kulkemaan. Jos jalankulku keskustassa on näin vaikeaa, niin pyörällä liikenteeseen lähteminen on vielä vaarallisempaa. Takuuvarmasti törmää johonkin tai useampaan toljakkeeseen joka ei tajua että liikeellä on muitakin kuin itse leveällä laidasta toiseen seilaavalla askelluksellaan.

        Kadulla parittain kävely on aivan normaalia.
        Ongelmaan luulisi löytyvän selvennystä jo pelkästään kävely- ja pyörätien suunta jä laita.
        Tarvittaessa takaa kovempaa vauhtia kävelijän kannattanee lausahtaa yksi pieni sana; anteeksi, että saa tarvitsemaansa tilaa ohitukseen.

        Myrtsinä ja tuppisuuna saa piponsa kiristämään entistä pahemmin.


    • Anonyymi

      Kyllä nuo Sokoksen ja Cittarinkin ovien lähelle sisääntuloväylien keskelle jäävät haastelemaan, vaikka tilaa olisi muuallekin. Lisäksi ei hahmoteta "liikennesääntöjä" ovissa. Itse menen aina oikealta, kuten autollakin mentäisiin. Oikealta menosuuntaan katsottuna sisälle ja oikealta menosuuntaan katsottuna ulos. Yllättävän moni poukkoilee kummaltakin puolta ja siinä on vaarassa ostoksineen törmätä johonkuhun poukkoilijaan. Pitäisikö näitä ruveta koulussa opettamaan kun ihmiset eivät ymmärrä. Niin ainakin nuorempi väki hiffaisi jotakin jota moni vanhempikaan ei näköjään ajattele.

    • Anonyymi

      No ainakin tänään Satama- ja Olavinkadulla palavat jouluvalot ovat mielestäni ihan kauniit ja niitä on riittävästi.
      Tosin satamassa seisovissa laivoissa olisi hienoa loistamassa jokaisessa edes yks lyhty jouluaikana.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jouluvalot antavat kaupunkilaisille valoa pimeään ja Putinin aiheuttamaan synkkyyteen.
      Ja kiva, että mielikuvituksemme luo jouluvaloistakin erilaisia mielikuvia.

      Valoa kansalle, joka pimeydessä vaeltaa.

      • Anonyymi

        Onhan se näinkin. Pieniä ovat meidän murheet - ainakin toistaiseksi.
        T: Aloittaja


    • Anonyymi

      Ootteko muuten jorninnu nii kouluvaloissa pieninä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe