Onko kokemusta 1100 G-mallista. Onko näissä kardaani/perä ongelmia?
Jostakin olen lukenut, että tässä pienemmässä VX 800 -mallissa näitä ongelmia olisi.
Olin jo ostamassa tämän 800 version, mutta tökkäsi em juttuun.
Nyt harkinnassa on tämä 1100.
GSX 1100 G
10
4261
Vastaukset
- GSX-G
Ajoin omalla geellä 45 t huolentonta kilometriä, kulutusosia ja öljyjä vaihtamalla. Suurin osa matka-ajoa kaksi päällä, ei ongelmia ollut. Vaihdoin pois kun halusin nakupyörän sijasta ennemmän katteita. Muistini mukaan matalaviritteisin GSX, vääntöä ja voimaakin kyllä riittää.
- suitsasi
..uusi kun ostit sen vai ostitko käytettynä ja ajoit tuon 45 tkm.
Itselläni kiikarissa 70 tkm ajettu ja ajatus olisi laittaa siihen täys kate.
VX 800 mallin kardaani systeemistä on vain kuulunut aika paljon huonoa ja mietityttää, että onko 1100 ssa samat ongelmat. - GSX-G
suitsasi kirjoitti:
..uusi kun ostit sen vai ostitko käytettynä ja ajoit tuon 45 tkm.
Itselläni kiikarissa 70 tkm ajettu ja ajatus olisi laittaa siihen täys kate.
VX 800 mallin kardaani systeemistä on vain kuulunut aika paljon huonoa ja mietityttää, että onko 1100 ssa samat ongelmat....oli kun ostin. Myydessä muistaakseni jotain 70 tkm mittarissa. Ei vuotanut eikä lonksunut perä. Jostain (maahantuojalta/merkkikorjaamosta?) voisit yrittää tarkistaa onko sama perä, epäilen että ei. Vx 800 kardaanista olen itsekin kuullut puheita vuodoista. Muutenkin G jäi mieleen hyvänä pelinä.
- kgj
mulla vuosimalli 81 ajettu 157000 km ei mitään suurempia ongelmia ole ollut.öljyä kyllä kuluttaa ja kulutus osaa on totta kai vaihdettu,muttei moottori /perä mitään ole tarvinnut tehdä.
- Gs-man
Mulla ko. pyörä, jolla ajettu 248659km ja koneremontti tehtiin 241000km:n kohdalla, vaan toleranssissaan oli kone. Vaihdoin kuitenkin kaikki laakerit, ja koneistin varmuuden vuoksi vetnttiilien kulmat, siis myös uudet venat hankin. Ja taas pelittää, kohta museorekisteriin. Kerran on matkan aikana mennyt kulmavaihteen akseli poikki, muistaakseen 187000km:n kohdalla, mutta tehtiin uusi kuorma-auton pultista, heh. nyt pitäisi kestää. Eli aika idioottivarma on toi GS 1100 G. Tekniikka yksinkertaista, ja siis, kestävää.
- Ongelmia ?
Kiitokset asiallisista vastauksista. Jos vielä jostakin löytyisi ko pyörään kate (vartti tai koko) niin se tulisi omaan talliin.
Jos jollakin on tietoa, mistä katteen voisi ostaa, laittakaa vinkkejä.- GSX-G
...sellanen tuulenohjain siinä lampun päällä, kyllä se rintapainetta kevensi vaikkei mikään varsinainen kate ollutkaan. Matkavauhtina baanalla pysty pitämään sen keskikaistan 130-140 helposti. Etujousitus voi tarvita jäykistämistä jos laitat kokokatteen...minäkin laitoin pikkuholkit ja auttoi sopivasti. Niin kuin sanoin yleensä reissussa oli kaksi päällä tavarat 3-4 viikoksi, eli painoa kunnolla ja alppien yli jatakasin mentiin monta kertaa.
- -Nixu-
Moikka,
joko olet saanut katteen pyörään?
Mulla olisi tarjota 1/1 kate, joka voisi sulle käydä. Ollut kiinni viimeksi saman ikäisessä 1100 Yammussa.
Laita s-posti osoite, niin saat kuvan. - Takkanen
-Nixu- kirjoitti:
Moikka,
joko olet saanut katteen pyörään?
Mulla olisi tarjota 1/1 kate, joka voisi sulle käydä. Ollut kiinni viimeksi saman ikäisessä 1100 Yammussa.
Laita s-posti osoite, niin saat kuvan.Katteita GSX 1100 G:hen valmistaa ainakin Gimbel.
www.gimbel-motorradtechnik.de
Alkuperäisiä Suzukin katteita tuskin enää mistään saa.
Itsellä on 1993 mallinen G, ajettu 75tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia.
VX800:ssa on pienempi perämurikka.
G on mielestäni luotettava peruspyörä, yksinkertainen, perinteinen tekniikka. Mikään mutkateiden virtuoosi se ei ole loivan keulakulman takia, mutta kruiserina ja matkapyöränä toimii. Jos haluaa sporttista ajoa, kannattaa valita joku toinen pyörä. Kannattaa katsoa lisätietoja vaikkapa osoitteesta www.gsx1100g.com.
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta yritetään ennenkuin siirrytään Lontoon murteella toimiviin foorumeihin.
Onko kukaan koskaan vakavasti harkinnut tai pohtinut sellaista ideaa, että vaihtaisi G stä moottorin R n runkoon? Ulkoisestihan moottorit ovat ymmärtääkseni lähes identtiset, mutta vetotapa on tietenkin eri. Riittäisikö pelkästään takahaarukan siirto G stä R ään lisänä vai mitähän muuta tulisi ottaa huomioon?
Ajatus lähti halusta muuttaa pyörä Cafe Racer tyyppiseksi, kevennys ja säilyttää kardaanin huolettomuus. Tällaisia ei myöskään nopealla haulla löydy ihan joka nurkalta.
Ajatuksia ja ideoita tähän liittyen? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3932172Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882080- 981802
- 4431742
- 71434
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121300- 215986
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9906Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72850Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41832