GSX 1100 G

Ongelmia ?

Onko kokemusta 1100 G-mallista. Onko näissä kardaani/perä ongelmia?
Jostakin olen lukenut, että tässä pienemmässä VX 800 -mallissa näitä ongelmia olisi.
Olin jo ostamassa tämän 800 version, mutta tökkäsi em juttuun.
Nyt harkinnassa on tämä 1100.

10

4592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSX-G

      Ajoin omalla geellä 45 t huolentonta kilometriä, kulutusosia ja öljyjä vaihtamalla. Suurin osa matka-ajoa kaksi päällä, ei ongelmia ollut. Vaihdoin pois kun halusin nakupyörän sijasta ennemmän katteita. Muistini mukaan matalaviritteisin GSX, vääntöä ja voimaakin kyllä riittää.

      • suitsasi

        ..uusi kun ostit sen vai ostitko käytettynä ja ajoit tuon 45 tkm.
        Itselläni kiikarissa 70 tkm ajettu ja ajatus olisi laittaa siihen täys kate.
        VX 800 mallin kardaani systeemistä on vain kuulunut aika paljon huonoa ja mietityttää, että onko 1100 ssa samat ongelmat.


      • GSX-G
        suitsasi kirjoitti:

        ..uusi kun ostit sen vai ostitko käytettynä ja ajoit tuon 45 tkm.
        Itselläni kiikarissa 70 tkm ajettu ja ajatus olisi laittaa siihen täys kate.
        VX 800 mallin kardaani systeemistä on vain kuulunut aika paljon huonoa ja mietityttää, että onko 1100 ssa samat ongelmat.

        ...oli kun ostin. Myydessä muistaakseni jotain 70 tkm mittarissa. Ei vuotanut eikä lonksunut perä. Jostain (maahantuojalta/merkkikorjaamosta?) voisit yrittää tarkistaa onko sama perä, epäilen että ei. Vx 800 kardaanista olen itsekin kuullut puheita vuodoista. Muutenkin G jäi mieleen hyvänä pelinä.


    • kgj

      mulla vuosimalli 81 ajettu 157000 km ei mitään suurempia ongelmia ole ollut.öljyä kyllä kuluttaa ja kulutus osaa on totta kai vaihdettu,muttei moottori /perä mitään ole tarvinnut tehdä.

      • Gs-man

        Mulla ko. pyörä, jolla ajettu 248659km ja koneremontti tehtiin 241000km:n kohdalla, vaan toleranssissaan oli kone. Vaihdoin kuitenkin kaikki laakerit, ja koneistin varmuuden vuoksi vetnttiilien kulmat, siis myös uudet venat hankin. Ja taas pelittää, kohta museorekisteriin. Kerran on matkan aikana mennyt kulmavaihteen akseli poikki, muistaakseen 187000km:n kohdalla, mutta tehtiin uusi kuorma-auton pultista, heh. nyt pitäisi kestää. Eli aika idioottivarma on toi GS 1100 G. Tekniikka yksinkertaista, ja siis, kestävää.


    • Ongelmia ?

      Kiitokset asiallisista vastauksista. Jos vielä jostakin löytyisi ko pyörään kate (vartti tai koko) niin se tulisi omaan talliin.
      Jos jollakin on tietoa, mistä katteen voisi ostaa, laittakaa vinkkejä.

      • GSX-G

        ...sellanen tuulenohjain siinä lampun päällä, kyllä se rintapainetta kevensi vaikkei mikään varsinainen kate ollutkaan. Matkavauhtina baanalla pysty pitämään sen keskikaistan 130-140 helposti. Etujousitus voi tarvita jäykistämistä jos laitat kokokatteen...minäkin laitoin pikkuholkit ja auttoi sopivasti. Niin kuin sanoin yleensä reissussa oli kaksi päällä tavarat 3-4 viikoksi, eli painoa kunnolla ja alppien yli jatakasin mentiin monta kertaa.


      • -Nixu-

        Moikka,

        joko olet saanut katteen pyörään?
        Mulla olisi tarjota 1/1 kate, joka voisi sulle käydä. Ollut kiinni viimeksi saman ikäisessä 1100 Yammussa.
        Laita s-posti osoite, niin saat kuvan.


      • Takkanen
        -Nixu- kirjoitti:

        Moikka,

        joko olet saanut katteen pyörään?
        Mulla olisi tarjota 1/1 kate, joka voisi sulle käydä. Ollut kiinni viimeksi saman ikäisessä 1100 Yammussa.
        Laita s-posti osoite, niin saat kuvan.

        Katteita GSX 1100 G:hen valmistaa ainakin Gimbel.
        www.gimbel-motorradtechnik.de
        Alkuperäisiä Suzukin katteita tuskin enää mistään saa.

        Itsellä on 1993 mallinen G, ajettu 75tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia.

        VX800:ssa on pienempi perämurikka.

        G on mielestäni luotettava peruspyörä, yksinkertainen, perinteinen tekniikka. Mikään mutkateiden virtuoosi se ei ole loivan keulakulman takia, mutta kruiserina ja matkapyöränä toimii. Jos haluaa sporttista ajoa, kannattaa valita joku toinen pyörä. Kannattaa katsoa lisätietoja vaikkapa osoitteesta www.gsx1100g.com.


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta yritetään ennenkuin siirrytään Lontoon murteella toimiviin foorumeihin.

      Onko kukaan koskaan vakavasti harkinnut tai pohtinut sellaista ideaa, että vaihtaisi G stä moottorin R n runkoon? Ulkoisestihan moottorit ovat ymmärtääkseni lähes identtiset, mutta vetotapa on tietenkin eri. Riittäisikö pelkästään takahaarukan siirto G stä R ään lisänä vai mitähän muuta tulisi ottaa huomioon?

      Ajatus lähti halusta muuttaa pyörä Cafe Racer tyyppiseksi, kevennys ja säilyttää kardaanin huolettomuus. Tällaisia ei myöskään nopealla haulla löydy ihan joka nurkalta.

      Ajatuksia ja ideoita tähän liittyen? :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      119
      4379
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      153
      3712
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      103
      3486
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2839
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      132
      1768
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      38
      1582
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1194
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe