Ei ole kauheampaa
Savon murre on todella ruman kuuloista
29
1462
Vastaukset
- Anonyymi
Voe tokkiisa! Savonkiel on kyllä tämän muan murtteista se sulavin, haaskin ja ilimasuvoemasin:D Ja savolaeset huumorimmeisijä, lupsakoeta ja älykkäetä:D:D
- Anonyymi
Savonlinnan murre ei muuten tasan tarkkaan ole puhdasta savon murretta, vaan savon ja karjalan sekoitusta. Savon murteessa ei sanota mie (kuten karjalassa), vaan minä/mnää. Netissä oli hiljattain jollain uutissivustolla savon kielen testi, enkä ymmärtänyt suurinta osaakaan vanhahtavista murresanoista. Kuopiolaiset varmaan olisivat ne ymmärtäneet.
- Anonyymi
Tuttua Pekka ja Pätkä elokuvista, joille koko Suomi nauraa. Jotkut haluavat olla naurettavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttua Pekka ja Pätkä elokuvista, joille koko Suomi nauraa. Jotkut haluavat olla naurettavia.
Voe kuuleppas, naarattavvuuvvessakkii on erroo onko pahan- vae hyväntahtosta naaramista:D:D Ja savolaessuus aehheottaa pelekästtään sitä jäläkimmäestä:D Ja naaruhan tunnetusti pijenttää ikkee:D Saesivat anttoo oekkeille savolaesille jonnii kuntossuuspalakinnon hyväntahtosen huumorin onnistunneesta viljelystä vuoskymmenten ja -sattoen aekana:D:D:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voe kuuleppas, naarattavvuuvvessakkii on erroo onko pahan- vae hyväntahtosta naaramista:D:D Ja savolaessuus aehheottaa pelekästtään sitä jäläkimmäestä:D Ja naaruhan tunnetusti pijenttää ikkee:D Saesivat anttoo oekkeille savolaesille jonnii kuntossuuspalakinnon hyväntahtosen huumorin onnistunneesta viljelystä vuoskymmenten ja -sattoen aekana:D:D:D:D
On kyllä kauheaa tuo sönkkäys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä kauheaa tuo sönkkäys
Vae sönkkäös:D Määhhä vuan sinnäe opettelemmaan tämä aeto ja oekkee savonkiel ja tule sittä vasta tänne vitsilöetäs läjjäättelemmää:D:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vae sönkkäös:D Määhhä vuan sinnäe opettelemmaan tämä aeto ja oekkee savonkiel ja tule sittä vasta tänne vitsilöetäs läjjäättelemmää:D:D:D
Typerä kommentti.
EI ruokita möngertäjää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerä kommentti.
EI ruokita möngertäjää!Vae typerä kommentti! Itehhän tuota ruokit meekäpoekkoo minkä kerkkiit:D:D Vaekka en möngertäjä ookkaa vua savonkielen ansijoetunu viljelijä ja kaanopuhheinen palstan virkistäjä:D:D:D Mut nuo puujalakakommenttis suap aena meekäpoejjan panemmaan parasttaa kielenkäätössä:D:D:D
- Anonyymi
Savossa "minä"sanotaan,minnää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savossa "minä"sanotaan,minnää....
Ka vähä hijaspuhheisemmat suattaa tuollalaella huasttookkii vua noppeemat sannoo vua minä ihanku kirjakielessäe:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta herra Pätkähän puhui virkamiesmäisen kuivaa ja huoliteltua kirjakieltä.
Justiina Puupää puhui yleiskieltä, mutta elekieli oli enemmänkin kuin Välimeren maista.
Pekka taas oli vain oma itsensä, vaikka elokuvassa osoite oli mm. Helsingin hienostoalueella eli Kaivopuiston Merikadulla.
Hyväntahtoinen huumori syntyi näiden erilaisten ihmisten, paikkojen ja kulttuurien yhdessäolosta ja kohtaamisista, ei niinkään murteesta.
- Anonyymi
Kouluihi pitäs suaha pakkosavo,pois pakkoruotsi.Ruppeis olemaa vähä huastetta opiskelluun.
- Anonyymi
Meekäpoeka kannattaa! Huastetta oes vuan niillä lapsilla joehen kotona ee oo huastettu savvoo:D:D:D
- Anonyymi
Pekka taas oli vain oma itsensä, vaikka elokuvassa osoite oli mm. Helsingin hienostoalueella eli Kaivopuiston Merikadulla.
- Anonyymi
Simmottis. Ossaak kukkaa rauman murret?
- Anonyymi
Jänkhälle joikhaamaan porojen rykimäaikana.
- Anonyymi
Pamlaaks stadii kans?
- Anonyymi
Viäntelemisiin ja mutjauttelemisiin kaekki, joille tää puhe on luontevoo. Muut puhukoot, mitä ossoovat.
- Anonyymi
Savon murre pitäisi toimittaa koiratarhalle lepäämään.
- Anonyymi
Voe täätinen mikä vitsilläjjääs!! Kyllä myö savolaeset osattaan:D:D:D
- Anonyymi
Entisellä työpaikalla yritin puhua somalialaiselle työkaverille tarkoituksella savon murretta ja tämä ei ymmärtänyt siitä mitään. Svenskatalande työkaveri kysyi vain, että kiusaankos minä somalialaista.
- Anonyymi
mitä se somali siellä työpaikallala teki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä se somali siellä työpaikallala teki?
Ei ainakaan töitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan töitä
vähän kuin savolaiset......nekään eivät tee töitä😆
- Anonyymi
Niin on paksuripsisten ja paksuhuulisten pimujen s sihautuskin
- Anonyymi
vieraspaikkakuntalaisen korviin savon murre kuulostaa tosi kivalta. varsinkin asiakaspalveluammateissa paikalliset murteet ovat mielestäni valtti.
- Anonyymi
Eläpä muuta viserrä!:D:D
- Anonyymi
Murteet on ihania,,, kuunnella. Itse en osaa, mut täytyy opetella.
- Anonyymi
Laeta peletorit korovilles ni ee taravihe korovias höristellä ja kuunnella
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .674057Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503055Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631322990Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882074Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101186Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291004- 59986
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954