moottoritiet

Anonyymi-ap

minkä ihmeen takia moottoriteillä pitää olla 120 nopeus. eikö vois yhtää suurentaa tota nopeutta vaikka 180 nopeuteen. onneks sentää saksan autobaanalla saa painaa vaikka 400km tuntivauhtia, siellä sentää ollaa järkeviä mut suomes pitää olla jotai vitun rajotuksia jos kiire on. prkl kerranki sakon sain ku menin vähä yli 180. luulis ainaki nuorten hallittevan autoja sen verra et voi ajaa vaikka ton 400 helsinki tampere motarilla tai josai muualla motarilla. tuntuu vaa nii naurettavalta et täällä on rajotukset ja saksas ei.

24

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu u, jos ajelet Hesasta Turkuun, niin koukkaa saksan autoBaanan kautta -
      saat ajaa 400 km/h - HÄÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄH ja LäääH

      • Anonyymi

        Skodajorma.exe has stopped working.
        TE-services will try to find solution.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodajorma.exe has stopped working.
        TE-services will try to find solution.

        Tää oli hyvä.


    • Anonyymi

      Heikoin leinkki määrää.

    • Tosi hyvin sanottu ! Ja sitten on perkele vielä ne typerät talvi nopeudet joitten tarkotus on vaan perkele kyykyttää ihmisiä ja huonontaa liikenne turvallisuutta ! Joku perse naama päättäjä homolainen nekin laittaa !

      • Anonyymi

        Et sitten ollenkaan ole ymmärtänyt, että nämä säännöt tarvitaan juuri sinun kaltaistesi kulkijoiden seulomiseksi pois liikenteestä.

        Harmi, että tuo aloituksessa mainitsemasi rangaistus jäi vain sakkoihin. Olisi pitänyt näiden tekstien mukaan ottaa ajokortti pois ja lopullisesti. Jos et ikinä aiokaan noudattaa suomalaisia liikennesääntöjä täällä ajaessasi...

        Saksassa autoilijat ovat tottuneet liikenteen seassa liikkuviin maantieohjuksiin. Sellaisena Suomessa esiintyminen on todella vaarallista sekä ohjukselle itselleen että viattomille kanssakulkijoille. Täällä kukaan ei katso esim. rekan ohitukseen lähtiessään tuleeko joku hullu takaa 300 lasissa.

        Mutta kun ei ymmärrä, ei vain ymmärrä. Surullista.


      • Anonyymi

        Meitä heikkoja, huonoja ja onnettomia kuskeja on nykyään niin paljon, että meitä varten tarvittaisiin vieläkin hitaammat rajoitukset.


    • Anonyymi

      Harvoin voi Saksassa kovaa ajaa. Liikennemäärä estää,missä muuten vielä vapaa nopeus!

    • Anonyymi

      Miten ajetaan 400km tuntivauhtia ??

      • Anonyymi

        Kirpisfilaripoju päiväunissa..


      • Anonyymi

        Mä ajan 700 kilsaa tunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ajan 700 kilsaa tunnissa.

        Käy ensin se amis loppuun.


    • Anonyymi

      Saksa on Saksa ja keliolosuhteet sekä tieverkko ovat täysin eri luokkaa kuin Suomessa.

      Minkä ihmeen takia pitäisi ajaa kovempaa kuin 100km/h tai 120km/h? (Ainakaan ajotaito ei ole Suomalaisilla hallussa kun milloin ollaan missäkin pusikossa tai puun ympärillä eikä vauhtia ole edes 40km/h) Polttoainetta palaa ihan turhaan siihen ilmanvastuksen voittamiseen.

      Jos kaikki ajaisivat sujuvasti sen 100 tai max 120km/h jos keli sallii moottoritiellä niin ei olisi ongelmia. Valitettavasti 90% Suomalaisista on ihan vtullinen asenneongelma (minä, minä, minä, minä ja minä lässynlää unngghhh vajakkiulinaa kiireestä etc kaikki paskat selitykset tähän mikä oikeuttaa mihinkin typeryyteen maantiellä)

      Ilman yllämainittuja asioita liikenne olisi paljon sujuvampaa IHAN KAIKILLA!

    • Anonyymi

      Kyllä kesällä vois olla ns ohituskaistalla miniminopeus 140 ja maximi 160.
      Mutta siitä seuraa se ongelma et jos jono on pysähtynyt edessä perääänajoriski moninkertaistuu.

      Olen itse meinannu ajaa ohituskaistalla edelläajavan perään koska hän ajoi 20-30kmh nopeudella. Syy oli kuvaustarve koska poliisi oli pysäyttänyt ajoneuvon pohjoiseen menevällä puolella, itse olin menossa etelään.

      • Anonyymi

        Usein unohtuu myös se tilannenopeus. Tilanteeseen sopivaa nopeutta pitää myös ajaa. Jos oikea kaista matelee 60 km/h, niin vasemman kaistan liikenne tulee sovittaa se oma nopeus tilanteeseen. Tämä seikka ja velvoite unohtuu monelta.

        Laki ei suoraan kerro mitään raja-arvoja tai nopeuksia, vaan se on jokaisen itse pääteltävä ja ymmärrettävä miten tulee toimia. Kaikille ei valitettavasti ymmärrystä ole tarpeeksi annettu.


    • Anonyymi

      Motarilla on tällä kertaa talvirajoitus 100 km/h ja se riittää.

    • Anonyymi

      EU-tasolla tulisi säätää autoille ja moottoripyörille aluksi 140 km/h nopeusrajoitus mitä enempää niitä ei saa kulkemaan. Suuremmat nopeudet ei ole tarpeen edes Saksan motareilla.
      Tuollainen määräys säästäisi energiaa ja ihmishenkiä. Tällöin niin kalusto kuin ihmisten asenteet olisi jatkossa selvästi tarkoituksenmukaisempia.

      • Anonyymi

        Eiks se 140 km/h ole jo moottoripyörille pakollinen jokapaikassa ??


    • Anonyymi

      Voi iihan hyvin ajaa 90km/h jos 120km/h tuntuu liian kovalta vauhdilta. Kulutuskin pysyy paremmin aisoissa mikä on tärkeä pointti näin nykyaikana.

      • Anonyymi

        Joo, moottoritiellä pääsee kyllä ohi hitaammasta liikenteestä, jos on tarve.


    • Anonyymi

      Muuta Saksaan .

    • Anonyymi

      Ei se 316 bimmerisi kulje kuin 150.

    • Anonyymi

      Heti kun se 80% kuljettajista antaa merkkejä siitä että ajotaidot riittää niin kyllä.
      Jos ei edes suuntavilkulla tiedetä mitä sillä tehdään niin 180km/h.. olisi liian vaikea asia sallia yleisesti.

      • Anonyymi

        Iso osa kuljettajista ei vain osaa. Nyt esim. lumi jälleen paljastaa sen, että edes oikeassa kohdassa kaistaa ei kyetä/osata ajaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe