Naisten välinen

Anonyymi-ap

Kateus ollakko vai eikö olla?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naiset on aina kateellisia toisilleen. Siitä se peen puhuminen johtuukin.

    • Anonyymi

      Se onkin se juttu miksi täällä tai missään muuallakaan miesten ei liikaa kannata muiden naisten nähden osottaa liikaa huomioo yhdelle naiselle. Se yks nainen saa sit muilta naisilta paskaa niskaan siitä hyvästä ja suljetaan ulos porukoista. Sille ilkeillään ja sitä ilkeämielisesti piikitellään,

      T: Karoliina

    • Anonyymi

      Riippuu yksilöistä. Toiset ihmiset ovat kateellisia ja toiset eivät. En tiedä mikä se luonteenpiirre on, joka luo kateutta. Onko se huono itsetunto, onko se ahneus, onko se itsekeskeisyys vain jokin yhdistelmä. Osa ihmisistä kuitenkin on kateellisia, ihan sukupuolesta riippumatta.

      Vaan itse henkilökohtaisesti en ole naisten keskinäiseen kateuteen törmännyt. Avulaisuuteen, yhteistyöhän ja keskinäiseen empatiaan ja lojaalisuuteen taas sitäkin enemmän. Sillä lienee paljon vaikutusta tuohon, että millaisia ihmisiä on lähelleen päästänyt. Saattaa joku nainen tietenkin olla joskus ollut mulle kateellinen, mutta minä vain en ole siihen huomiota kiinnittänyt.

      • Anonyymi

        Miesten kateuteen itseäni kohtaan olen törmännyt usein, mutta en usko senkään liittyvän nimenomaan mieheyteen, vaan tosiaan riippuu yksilöistä.


      • Anonyymi

        Huono itsetunto yleensä


    • Anonyymi

      Minua ei ole koskaan huolittu naisten porukoihin.

    • Anonyymi

      Kasvatuksen tulosta, onko kanssaihmisille kateellinen. Eikä nyt hirveästi tarvitse somea vilkuilla ja näkee kuinka aikuiset ihmiset ovat kaikkien ilkeimpiä ja kateellisimpia ihan pienimmistäkin asioista.

      Kun sinut kasvatetaan arvostamaan itseäsi, ja sitä myötä myös muita, ei kateellisuudelle jää tilaa. Jos koet joskus inhimillistäkin kateutta jotain kohtaan, saattaa se olla merkki omalta alitajunnaltasi että ehkä sinun itsesikin pitää petrata jossasin asiassa, ei muiden takia vaan itsesi takia.

    • Anonyymi

      ” TUHOAVA KATEUS

      Kateus on tuhoava, häpeää ja vihaa sisältävä tunne. Kateellinen pyrkii parantamaan omia asemiaan toisten kustannuksella. Hän ilkeilee ja piikittelee ihmisiä, joita kohtaan kokee alemuutta ja kateutta. Kanssaihmisten voi olla joskus vaikea tunnistaa tätä kiusantekoa kateudeksi.

      ”Kadehtiminen saa alkunsa omasta riittämättömyyden ja huonommuuden tunteesta.”

      Kateellisen on usein vaikea tunnistaa ja hyväksyä itsessään olevaa kateutta. Se puetaan helpommin leveilyn ja ylpeilyn muotoon. Tällainen käytös ei ole merkki hyvästä itsetunnosta, vaan se paljastaa enemminkin kerskailijan alemmuuden tunteen. Itsensä esille tuominen toisten kustannuksella kielii kateuteen kätketystä häpeän tunteesta.

      KATEUS PIILOTETAAN

      Kateellisuus, toisten aliarvioiminen, väheksyntä ja halveksunta liittyvät yleensä tunnistamattomaan häpeään. Kadehtiminen saa alkunsa omasta riittämättömyyden ja huonommuuden tunteesta.

      Omaa kateutta on vaikea myöntää ääneen toiselle. Sen tehdessään ihminen paljastaa oman huonomuutensa ja häpeän tunteensa. Siksi kateus on helpompi kieltää ja verhota pröystäilevään tai ilkeään käytökseen. Tällä taas on ikäviä seurauksia ihmissuhteille. Terveen ihmissuhteen perusta löytyy tasapainoisesta suhtautumisesta itseen. Kateus katoaa, kun katseen kääntää toisten elämien sijaan omaan elämäntilanteeseen ja miettii, mikä siinä on hyvää ja mitä itse voisi tehdä oman onnellisuuteensa ja tyytyväisyytensä eteen.”


      https://www.suhdesoppa.fi/itsetuntemus/kateus-naivettaa-ihmissuhteet/

    • Anonyymi

      Riippuu ihan naisesta. En tiedä onko kateus naisten keskuudessa yleisempää kuin miesten, mutta molemmista löytyy kateellisia ja ei-kateellisia.

      • Anonyymi

        Taidat olla asian ytimessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe