Jos joutuu ajamaan joka päivä talvella asfaltilla niin nastat on väärät renkaat. Kaikki vähänhään ajetut tiet on sellaisia että nasta ottaa kiveen, ei ole jääkerrosta suojana. Todella syrjäinen pieni tie voi olla tammikuussa-maaliskuussa jään peitossa että nasta hakkaa asfalttia.
2 viikon sisällä on tullut teihin isoja kohtia joissa tuhannet auto ajaneet yli pinnoita lähtenyt
Älä aja päivittäin asfaltilla nastarenkailla, vaihdat kitkat
8
302
Vastaukset
- Anonyymi
Ei joudu jos ei suolata.
- Anonyymi
Suolata????????????????
Nytkö taas nastapellet luikertelee suolatun tien alle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suolata????????????????
Nytkö taas nastapellet luikertelee suolatun tien alle?Joka tapauksessa tiet pidetään sulina, märkinä ja jäättöminä talvisaikaan nimenomaan suolauksella. Se on fakta yhtä lailla kuin sekin, että nastarenkaat kuluttavat sulia ja märkiä asfalttipintaa enemmän kuin kuivaa jää- tai lumipintaista asfalttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suolata????????????????
Nytkö taas nastapellet luikertelee suolatun tien alle?Kun talviliikenteen turvallisuudesta keskustellaan, niin suolaushan on keskeisin juttu nimenomaan täällä Helsingissä ja pk-seudulla, jossa eniten teitä ja katuja suolataan. Samanaikaisesti täällä on myös kitkatenkaiden osuus ylivoimaisesti suurin Koko Suomessa. Kyllä suolauksella ja kitkarenkaiden osuudella on vahva yhteys.
- Anonyymi
Älä höpötä.
- Anonyymi
Ja eroa ei normaali suorituksessa edes huomaa mutta asenne vammaa on kun nastat on oma turvallisuus tuote
Ulkoistettua turvallisuuden tunnetta
eli ei oma ajaminen,
ei auto ja sen ominaisuudet, ei ennakointi , ei reakointi,
vaan nastat jumavittu ,,aikuisten oikeesti- Anonyymi
Jos nasta- ja kitkakuljettajat toimivat liikenteessä täsmälleen samalla asenteella ja ajotaidolla, niin nastarengaskuljettajalla on turvallisempaa kyytiä, koska nastarenkaat ovat pitokyvyltään liukkaalla kelillä kitkoihin verrattuna ylivoimaiset.
Ei kannata sekoittaa renkaiden ominaisuuksia ja kuljettajan ominaisuuksia samaan nippuun ja vetää sitten siitä johtopäätöksiä renkaiden turvallisuuden suhteen.
Ei renkaat itsessään pakota ketään kuljettajaa mihinkään ajotapaan eikä asenteeseen eikä ne lisää tai vähennä kuljettajan ajotaitoakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nasta- ja kitkakuljettajat toimivat liikenteessä täsmälleen samalla asenteella ja ajotaidolla, niin nastarengaskuljettajalla on turvallisempaa kyytiä, koska nastarenkaat ovat pitokyvyltään liukkaalla kelillä kitkoihin verrattuna ylivoimaiset.
Ei kannata sekoittaa renkaiden ominaisuuksia ja kuljettajan ominaisuuksia samaan nippuun ja vetää sitten siitä johtopäätöksiä renkaiden turvallisuuden suhteen.
Ei renkaat itsessään pakota ketään kuljettajaa mihinkään ajotapaan eikä asenteeseen eikä ne lisää tai vähennä kuljettajan ajotaitoakaan.Kyllä ne renkaat vaan on syypää lähes kaikkiin onnettomuuksiin!!🤪
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1293917Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans143371- 193315
- 793257
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe573214- 292885
- 472697
- 542617
- 682421
- 192357