"Hirvipilli"

Liekitar

Hei,
Olisin ihan mielenkiinnosta kysäissy, että onko kenelläkään kokemusta noista ns. hirvipillistä? eli asennetaan autoon kaksi pientä pilliä, joiden pitäisi ajaessa tehdä ääntä, jonka vain eläimet kuulevat. Lehdestä lukemani mukaan kuullessaan äänen hirvieläinten pitäisi pysähtyä ihmettelemään tuota ääntä. Eli se ei säikäytä eläintä.

Minulla on ne autossani ja vältyin eilen jo toista kertaa varmalta kolarilta, kun hirvi yllättäen pysähtyi tielle, eikä siis juossu eteeni. Myös ensimmäisellä kerralla pari vuotta sitte hirvi pysähtyi tien penkalle. Jos näin ei olisi käynyt, olisi ollut varma kolari molemmissa. Rupesin vain miettimään, että olisiko pilleillä todella tehoa, vai onko muuten vain enkelit mukana ajossa. Vai löytyykö kahdelle pysähtymiselle jokin muu selitys.

124

27560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ScrollLock

      Hirvipillit on ihan samaa sarjaa polttoaineletkuihin kiinnitettävien magneettien kanssa. Elikkäs huuhaa tötteröitä, näitä sätöksiä yritetään kaupistella aina parin vuoden välein.

      Toimivia konsteja hirviä vastaan taasen ovat nopeuden pudottaminen hirvivaara alueilla, lisävalojen asentaminen sekä välttää väsyneenä ajamista.

      Hirvikantaa voisi huoletta supistaa, mikä ihmeen vimma valtiolla on ylläpitää tälläistä hirvimäärää. Ihan turha elikko, tuhoaa taimikot ja poukkoilee autojen alle.

      • liekitar

        Vai että sinusta huuhaata...voi se tietysti niinkin olla. Ei sitä taida kukaan tietää totuutta. Minulla tulikin vain mieleen, että mitä toiset sanovat tuosta laitteesta, kun olen lukenut, että se tehoaisi.

        Ja itselläkin kun jo kaksi kohtausta hirvien kanssa ja molemmissa ne "pysähtyivät" ja hirviasiantuntijoilta olen kysyny ja ihmettelivät tuota pysähtymistä todella.
        Siksi tiedustelinkin lähinnä, että olisiko toisilla kokemusta tuosta "oudosta pysähtymisestä" mitä hirvien kohdalla ei kuulemma yleensä näe. Jos jollakin olisi sattumoisin nuo pillit.
        Minä kun en ole menettäny noissa laitteissa rahaa, kun tuli kaupan päällisiksi autokaupassa.
        Mutta otan mielelläni vastaan "kokemuksia" jos niitä on noista pilleistä


      • Asko
        liekitar kirjoitti:

        Vai että sinusta huuhaata...voi se tietysti niinkin olla. Ei sitä taida kukaan tietää totuutta. Minulla tulikin vain mieleen, että mitä toiset sanovat tuosta laitteesta, kun olen lukenut, että se tehoaisi.

        Ja itselläkin kun jo kaksi kohtausta hirvien kanssa ja molemmissa ne "pysähtyivät" ja hirviasiantuntijoilta olen kysyny ja ihmettelivät tuota pysähtymistä todella.
        Siksi tiedustelinkin lähinnä, että olisiko toisilla kokemusta tuosta "oudosta pysähtymisestä" mitä hirvien kohdalla ei kuulemma yleensä näe. Jos jollakin olisi sattumoisin nuo pillit.
        Minä kun en ole menettäny noissa laitteissa rahaa, kun tuli kaupan päällisiksi autokaupassa.
        Mutta otan mielelläni vastaan "kokemuksia" jos niitä on noista pilleistä

        Tekniikan Mailmassa muutama vuosi sitten kokeiltiin näitä hienoja keksintöjä joita kaupitellaan autoihin.Oli just toi hirvipilli ja magneetti polttoaineletkussa ym.tuotteita.Lehdessä vaan todettiin,ettei suurin osa noista laitteista voi toimia edes periaatteessa.Nää on just niitä tuotteita joilla kusetetaan ihan luvan kanssa hyväuskoisia ihmisiä.Tosin eihän näiden käytöstä mitään haittaakaan todettu olevan.Kyllä mä luulen,että hirvien pako takaisin metsään tapahtui varmaankin ihan niiden omista peloista/vaistoista.Luulisin....


      • sinivilkku
        liekitar kirjoitti:

        Vai että sinusta huuhaata...voi se tietysti niinkin olla. Ei sitä taida kukaan tietää totuutta. Minulla tulikin vain mieleen, että mitä toiset sanovat tuosta laitteesta, kun olen lukenut, että se tehoaisi.

        Ja itselläkin kun jo kaksi kohtausta hirvien kanssa ja molemmissa ne "pysähtyivät" ja hirviasiantuntijoilta olen kysyny ja ihmettelivät tuota pysähtymistä todella.
        Siksi tiedustelinkin lähinnä, että olisiko toisilla kokemusta tuosta "oudosta pysähtymisestä" mitä hirvien kohdalla ei kuulemma yleensä näe. Jos jollakin olisi sattumoisin nuo pillit.
        Minä kun en ole menettäny noissa laitteissa rahaa, kun tuli kaupan päällisiksi autokaupassa.
        Mutta otan mielelläni vastaan "kokemuksia" jos niitä on noista pilleistä

        hirviasiantuntija mutta ainakin pienemmillä teillä olen useinkin nähnyt hirven pysähtyvän.
        Se näyttää aivan siltä kuin hirvi kuuntelisi, nuuhkisi, mittailisi eri vaihtoehtoja.
        Pari kertaa on hirvi seissyt keskellä tietä niin että olen pysäyttänyt auton pienen matkan päähän ja ihaillut otusta.
        Kruunupää on upea näky kun sen olemus piirtyy taivasta vasten valoisana kesäyönä.

        Mieluummin kyllä katselisin niitä jossain muualla kuin ajoteillä.


      • Minulla on
        Asko kirjoitti:

        Tekniikan Mailmassa muutama vuosi sitten kokeiltiin näitä hienoja keksintöjä joita kaupitellaan autoihin.Oli just toi hirvipilli ja magneetti polttoaineletkussa ym.tuotteita.Lehdessä vaan todettiin,ettei suurin osa noista laitteista voi toimia edes periaatteessa.Nää on just niitä tuotteita joilla kusetetaan ihan luvan kanssa hyväuskoisia ihmisiä.Tosin eihän näiden käytöstä mitään haittaakaan todettu olevan.Kyllä mä luulen,että hirvien pako takaisin metsään tapahtui varmaankin ihan niiden omista peloista/vaistoista.Luulisin....

        Ihmettelenkin, mistä moiset mielipiteet voi muodostua, kun ei ole edes kokemusta koko vehkeistä. Taitavat olla nämä näitä vakionegoja, eli vaikuitisa negatiivisia ihmisiä, joilla ei elämässä muuta ole, kuin kirjoitta täällä noita samoja möllejä naamanahka nurinniskoin. Oli kyse mistä hyväänsä, heillä on hätä päästä nimeämään huijjaukseksi ja hyväuskoisten pettämiseksi.

        Mahtavat he olla kovasti itse olla pettäjiä ja valtava ylemmyyden tunne, että muita pitää polkea maan rakoon.

        Minulla sen sijaan on paljon kokemusta, sekä ajamisesta erilaisilla autoilla, isoilla ja pienillä. Olen ajanut paljon, ja myös öiseen aikaan. Ollut hiuskarvaa vaille hirvikolaria. Pienempiä otuksia on paljon loikkinut alle. Et kertakaikkiaan ehdi tehdä yhtään mitään, kun jänöjussi loikkasee auton eteen edes 80 kilometrin alueella.

        Mutta hirvipillien aikana ei ole yksikään metsän otus loikkinut auton eteen eikä alle. Ovat pysähtyneet kuulostelemaan siihen paikkaan, kun ovat äänen kuulleet.

        Kerrassaan loistovehkeet. Olen nostanut niitä nyt joka autoon. En kertakaikkiaan lähtisi enää liikenteeseen ilman pillejä.


      • tutkimus
        Minulla on kirjoitti:

        Ihmettelenkin, mistä moiset mielipiteet voi muodostua, kun ei ole edes kokemusta koko vehkeistä. Taitavat olla nämä näitä vakionegoja, eli vaikuitisa negatiivisia ihmisiä, joilla ei elämässä muuta ole, kuin kirjoitta täällä noita samoja möllejä naamanahka nurinniskoin. Oli kyse mistä hyväänsä, heillä on hätä päästä nimeämään huijjaukseksi ja hyväuskoisten pettämiseksi.

        Mahtavat he olla kovasti itse olla pettäjiä ja valtava ylemmyyden tunne, että muita pitää polkea maan rakoon.

        Minulla sen sijaan on paljon kokemusta, sekä ajamisesta erilaisilla autoilla, isoilla ja pienillä. Olen ajanut paljon, ja myös öiseen aikaan. Ollut hiuskarvaa vaille hirvikolaria. Pienempiä otuksia on paljon loikkinut alle. Et kertakaikkiaan ehdi tehdä yhtään mitään, kun jänöjussi loikkasee auton eteen edes 80 kilometrin alueella.

        Mutta hirvipillien aikana ei ole yksikään metsän otus loikkinut auton eteen eikä alle. Ovat pysähtyneet kuulostelemaan siihen paikkaan, kun ovat äänen kuulleet.

        Kerrassaan loistovehkeet. Olen nostanut niitä nyt joka autoon. En kertakaikkiaan lähtisi enää liikenteeseen ilman pillejä.

        Minäkin huomasin kerran, että kun anoppi alkoi käyttää magneettista ranneketta, niin autoni bensankulutus pieneni.


      • Bruunman
        Asko kirjoitti:

        Tekniikan Mailmassa muutama vuosi sitten kokeiltiin näitä hienoja keksintöjä joita kaupitellaan autoihin.Oli just toi hirvipilli ja magneetti polttoaineletkussa ym.tuotteita.Lehdessä vaan todettiin,ettei suurin osa noista laitteista voi toimia edes periaatteessa.Nää on just niitä tuotteita joilla kusetetaan ihan luvan kanssa hyväuskoisia ihmisiä.Tosin eihän näiden käytöstä mitään haittaakaan todettu olevan.Kyllä mä luulen,että hirvien pako takaisin metsään tapahtui varmaankin ihan niiden omista peloista/vaistoista.Luulisin....

        Jos ei ole käyttänyt näitä niin tietenkin on tuollainen kanta.
        Kyllä mielestäni 20€ on pieni hinta elämästä???

        Itselläni on ollut jo muutama vuosi ja on ainakin kaksi kertaa hirvi lähtenyt takaisin
        samaan suuntaan mistä on tullut.

        Hyvät pelit.

        Aja sinä vain itsesi hengiltä.


      • Tekis

        Noh, voiteitä pihejä tahi köyhiä. Uskokaahan te kaikkiitutkimuksiin ja testeihin jos lystäätte. Vanha sanonta on jott ensin on valhe sitten suuri valhe ja sitten tilasto,
        Meill on ollut autoisssa nyt reilun viiden vuoden ajan ko Hobi hirvipillit. Hyvin epäuskoisena ostin markkinoilta muistaakseni 20e eli 10e kappale. Asensimme autoomme ja sen jälkeen joka kesä vuokra asuntoautoihinkin. Isännät ovat hyvittäneet vuokrasta tuon pari kybee.
        TULOKSENA ett ainakin toista kymentä kertaa on sorkkaeläimeen törmääminen vältetty siis hirvi, poro, peura ja kaurislauma.

        HALOO te tutkimusten uhrit, jos 20e voidään välttää yksikin hirven tahi muun suuren villieläimen kanssa törmääminen, niin silloin apukeino on hankkinut hintansa. 100%:sti villieläimenja ajoneuvon kanss törmäämistä ei estä kuin oleminen POIS LIIKENTEESTÄ tahi kaikkien isompien villieläinten sukuputtoon telominen ja tahi autojen hävitys.

        Tiellä liikkuessa on aina mahdollisuus törmätä isoon villieläimeen. Meillä Hobi:t on kuitenkin estänyt ja antanut aikaa reakoida pidempään monta kertaa. Suosittelen lämpimästi hyvin edullista hirvivahingon todennäköistä välttämisvälinettä kaikille.

        Hobihan toimii ku nopeus on yli 50km/h ja ilmavirralla on esteetön pääsy suuremman päädyn aukoista sisään.


      • Hohhoijaa...
        Tekis kirjoitti:

        Noh, voiteitä pihejä tahi köyhiä. Uskokaahan te kaikkiitutkimuksiin ja testeihin jos lystäätte. Vanha sanonta on jott ensin on valhe sitten suuri valhe ja sitten tilasto,
        Meill on ollut autoisssa nyt reilun viiden vuoden ajan ko Hobi hirvipillit. Hyvin epäuskoisena ostin markkinoilta muistaakseni 20e eli 10e kappale. Asensimme autoomme ja sen jälkeen joka kesä vuokra asuntoautoihinkin. Isännät ovat hyvittäneet vuokrasta tuon pari kybee.
        TULOKSENA ett ainakin toista kymentä kertaa on sorkkaeläimeen törmääminen vältetty siis hirvi, poro, peura ja kaurislauma.

        HALOO te tutkimusten uhrit, jos 20e voidään välttää yksikin hirven tahi muun suuren villieläimen kanssa törmääminen, niin silloin apukeino on hankkinut hintansa. 100%:sti villieläimenja ajoneuvon kanss törmäämistä ei estä kuin oleminen POIS LIIKENTEESTÄ tahi kaikkien isompien villieläinten sukuputtoon telominen ja tahi autojen hävitys.

        Tiellä liikkuessa on aina mahdollisuus törmätä isoon villieläimeen. Meillä Hobi:t on kuitenkin estänyt ja antanut aikaa reakoida pidempään monta kertaa. Suosittelen lämpimästi hyvin edullista hirvivahingon todennäköistä välttämisvälinettä kaikille.

        Hobihan toimii ku nopeus on yli 50km/h ja ilmavirralla on esteetön pääsy suuremman päädyn aukoista sisään.

        Et sitten yhtään vanhempaa ketjua löytäny? Varmaan kukaan tässä ketjussa keskustellut ei enää palstalla liiku, sun lisäkses. Vai meneekö pillit niin heikosti kaupaksi, että pitää alkaa ikivanhoja ketjua nostelemaan ylös siinä toivossa, että joku hyväuskoinen tauno osy´taa edes muutaman huuhaa- vekottimen? No ei kai siinä, kaikki julkisuus ja mainostila on käytettävä...


      • hirvinainen
        Hohhoijaa... kirjoitti:

        Et sitten yhtään vanhempaa ketjua löytäny? Varmaan kukaan tässä ketjussa keskustellut ei enää palstalla liiku, sun lisäkses. Vai meneekö pillit niin heikosti kaupaksi, että pitää alkaa ikivanhoja ketjua nostelemaan ylös siinä toivossa, että joku hyväuskoinen tauno osy´taa edes muutaman huuhaa- vekottimen? No ei kai siinä, kaikki julkisuus ja mainostila on käytettävä...

        kuuleppas... ostappa pillit, laita omaan autoos ja kohtaa muutama hirvi tms. joku muu villieläin. vertaa sitten villieläinten käytöstä ennen ja jälkeen pillien... huomaatko mitään eroa eläinten käyttäytymisessä???

        eron huomaa, sillä kyseessä ei ole mikään huuhaa-vekotin. ties kuinka monta hirvikolaria olen elämäni aikana välttänyt kyseisillä vekottimilla ja 20 euroo on halpa hinta siitä, että olen vielä hengissä enkä ole joutunut hirvikolaria ajamaan.

        se on fakta, että pillit eivät 100%:sti pelasta hirvikolareilta. se on hullu, joka tähän väittämään menee uskomaan. pillit sen sijaan vähentävät kohtaamisia eläinten kanssa, jotka voisivat pahimmillaan johtaa hirvikolareihin.

        oman kokemukseni perusteella pillien asentamisen jälkeen eläimet kuten hirvi, pupu, peura ovat kääntyneet takaisin metsään tai vaihtoehtoisesti jääneet tien pientareelle kuuntelemaan pilleistä kaikuvaa ääntä, eivätkä siten ole alkuperäisen suunnitelman mukaan tulleet tielle.

        itse laitan oman käytännön kokemukseni mahdollisten tieteellisten tutkimuksien edelle ja pidän autossani hirvipillejä. mieluummin maksan 20 euroa ja leimaan itseni hulluksi kuin että ajaisin hirvikolarin...


      • Ostos TV
        hirvinainen kirjoitti:

        kuuleppas... ostappa pillit, laita omaan autoos ja kohtaa muutama hirvi tms. joku muu villieläin. vertaa sitten villieläinten käytöstä ennen ja jälkeen pillien... huomaatko mitään eroa eläinten käyttäytymisessä???

        eron huomaa, sillä kyseessä ei ole mikään huuhaa-vekotin. ties kuinka monta hirvikolaria olen elämäni aikana välttänyt kyseisillä vekottimilla ja 20 euroo on halpa hinta siitä, että olen vielä hengissä enkä ole joutunut hirvikolaria ajamaan.

        se on fakta, että pillit eivät 100%:sti pelasta hirvikolareilta. se on hullu, joka tähän väittämään menee uskomaan. pillit sen sijaan vähentävät kohtaamisia eläinten kanssa, jotka voisivat pahimmillaan johtaa hirvikolareihin.

        oman kokemukseni perusteella pillien asentamisen jälkeen eläimet kuten hirvi, pupu, peura ovat kääntyneet takaisin metsään tai vaihtoehtoisesti jääneet tien pientareelle kuuntelemaan pilleistä kaikuvaa ääntä, eivätkä siten ole alkuperäisen suunnitelman mukaan tulleet tielle.

        itse laitan oman käytännön kokemukseni mahdollisten tieteellisten tutkimuksien edelle ja pidän autossani hirvipillejä. mieluummin maksan 20 euroa ja leimaan itseni hulluksi kuin että ajaisin hirvikolarin...

        Voi elämän kevät. Miten näin internetin aikakaudella vielä,kun oikeaa tietoa löytyy ihan "Googlettamalla" voi joku yhä uskoa jo moneen kertaan täysin toimimattomaksi todistetun HIRVIPILLIN toimintaan???!! Miten muten voit tietää sen hirven käyttäytymistavat nähdessään/kuullessaan auton lähestyvän oli istten pilli tai ei?? Oletko jotenkin päässyt kysymään siltä hirveltä että kuulitko pillin vihellyksen vai käännyitkö muuten vaan vaistojesi mukaan toiseen suuntaan?? Onko sinulla tietoa että hirvet käyttäytyvät AINA tietyllä tavalla kun kuulevat hirvipillin äänen ja/tai käyttäytyvät erilailla kun kuulevat/näkevät auton lähestyvän ilman pilliä??

        Btw,turhien tavaroiden ja krääsänmyyjien onneksi löytyy aina porukkaa jotka kun tarpeeksi hyvin mainostetaan saadaan uskomaan hölynpölytuotteiden toimivuuteen. Näillä tuotteilla jotkut sitten saavat elantonsa. Samallalailla moni luontaistuote saadaan kaupaksi kun vakuutetaan sen toimivan tarpeeksi tehokkaasti niin uhrit samaistuvat mainokseen ja kuvittelevat että heillä on juuri kyseiseen luontaistuotteeseen sopiva sairaus/vaiva ja kun tuotteen ovat ostaneet ja käyttäneet ovat huomanneet kuvitteellisten vaivojen poistuneen. Ja taas ostetaan lisää sitä oikeasti aivan turhaa luontaistuotetta. Ja pyörä pyörii ja rahaa virtaa kusetettujen taskusta myyjien tileille.....


      • By The Way
        Ostos TV kirjoitti:

        Voi elämän kevät. Miten näin internetin aikakaudella vielä,kun oikeaa tietoa löytyy ihan "Googlettamalla" voi joku yhä uskoa jo moneen kertaan täysin toimimattomaksi todistetun HIRVIPILLIN toimintaan???!! Miten muten voit tietää sen hirven käyttäytymistavat nähdessään/kuullessaan auton lähestyvän oli istten pilli tai ei?? Oletko jotenkin päässyt kysymään siltä hirveltä että kuulitko pillin vihellyksen vai käännyitkö muuten vaan vaistojesi mukaan toiseen suuntaan?? Onko sinulla tietoa että hirvet käyttäytyvät AINA tietyllä tavalla kun kuulevat hirvipillin äänen ja/tai käyttäytyvät erilailla kun kuulevat/näkevät auton lähestyvän ilman pilliä??

        Btw,turhien tavaroiden ja krääsänmyyjien onneksi löytyy aina porukkaa jotka kun tarpeeksi hyvin mainostetaan saadaan uskomaan hölynpölytuotteiden toimivuuteen. Näillä tuotteilla jotkut sitten saavat elantonsa. Samallalailla moni luontaistuote saadaan kaupaksi kun vakuutetaan sen toimivan tarpeeksi tehokkaasti niin uhrit samaistuvat mainokseen ja kuvittelevat että heillä on juuri kyseiseen luontaistuotteeseen sopiva sairaus/vaiva ja kun tuotteen ovat ostaneet ja käyttäneet ovat huomanneet kuvitteellisten vaivojen poistuneen. Ja taas ostetaan lisää sitä oikeasti aivan turhaa luontaistuotetta. Ja pyörä pyörii ja rahaa virtaa kusetettujen taskusta myyjien tileille.....

        kuten aiemmassa viestissä lukikin, kirjoittaja laittaa oman käytännön kokemuksensa tieteellisten tutkimustulosten edelle.

        ja on se jännä, että miten netistä löytyy ihan vaan googlettamalla isojakin tehtyjä tutkimustuloksia, jotka ovat puoltaneet pillien tehoa. nämäkin ovat sitten ilmeisesti täyttä paskaa??!!

        nauroin itsekin ensin pilleille, että minähän en tuommoisia autooni laita. käytäntö on kuitenkin opettanut sen, että pillit on kannattanut asentaa. jos niillä voidaan välttää yksikin kolari niin ovat varmasti rahan arvoiset.

        itselläni on tapana olipa tuote sitten mikä hyvänsä, tutustua siihen ensin henk.kohtaisesti ennen kuin lähden ko. tuotetta arvostelemaan. sinä nähtävästi tuijotat vain "tieteellisiin tuloksiin" ja lyttäät käyttäjien kokemukset. katsos kun ei kaikilla positiivisia kokemuksia saaneilla käyttäjillä voi viirata niin pahasti päästä, että vain kuvittelisimme pillien olevan toimivat.

        en tiedä sinun taloudestasi mutta ainakaan oma talouteni ei olisi parinkympin investointiin kaatunut, vaikka pillit eivät olisikaan toimineet. ihan vaan btw...


      • Täysin humpuuki laite ei mitään hyötyä


      • Täys turhake


    • eikä käytännössä

      Teoriaa:
      Toisin kuin esim. koira, hirvi ei kuule ultraääniä, näin se ei voi niihin myöskään reagoida.

      Käytäntöä:
      TM:n ja Tuulilasin mukaan hankkimasi härpäkkeet eivät myöskään tuota ultraääniä.

      Summa summarum: hirvet pysähtyivät kultuaan autosi äänen / nähtyään autosi. Sillä, että ne olisivat kuulleet tai nähneet hienon hirvipillisi, ei ole tekemistä asian kanssa.

      • pilli

        Hirvitutkijan mukaan hirvi kuulee ääniä jopa 32 kHz asti. Ultraäänet alkavat 20 kHz:stä. Uutta pilliä ei ole tutkinut kumpikaan mainitsemistasi lehdistä. Ei ole vissiin kiinnostanut.


      • tai ei
        pilli kirjoitti:

        Hirvitutkijan mukaan hirvi kuulee ääniä jopa 32 kHz asti. Ultraäänet alkavat 20 kHz:stä. Uutta pilliä ei ole tutkinut kumpikaan mainitsemistasi lehdistä. Ei ole vissiin kiinnostanut.

        Tekniikan Maailma 19/1983 jo aikanaan tutkinut ja todennut myyjien hyötyvän kaikista enemmän.
        Uusi pilli on taas uusi yritys hööpöttää ihmisiä kun vanhasta ei tietoa vuosiin.Samaan kategoriaan luetaan kaiken maailman bensan pilkkoja magneetit ja magneetti rannekkeet.


      • zacha

        Toimii. Ja INvapalvelu myy.
        http://www.invapalvelu.fi/tarjoukset.htm

        Varoittava HIRVIPILLI

        Suomessakin on nyt saatu markkinoille toimiva ja (Suomessa) testattu "hirvipilli". Laite on nimeltään Hobi Ultrasonic Animal Alert.

        Ympäri Suomea on havannointiryhmiä, jotka käyttävät Hobia ja kirjaavat tulokset ylös. Mukana on mm. poliiseja, metsästäjiä, ammattiautoilijoita sekä sotilaita. Ryhmien keräämät havainnot toimitetaan Riista- ja
        kalatalouden tutkimuslaitoksen tutkijalle Kaarlo Nygrénille.

        RKTL:n tutkija Kaarlo Nygrénin lausunto 31.1.2005:
        "Katson kokeen osoittavan, että meillä esiintyvät suuret villimärehtijät kuulevat pillien tuottaman äänen kymmenien metrien päähän sekä reagoivat siihen kuten ympäristönsä muihin tavallisista ääniympäristöstä poikkeaviin ärsykkeisiin."

        Hirven kuuloalue on parista sadasta hertsistä yli 20.000 hertsiin. Hobista löytyy ääntä ainakin 40.000 hertsiin asti (mitattu välillä 50-40.000 Hz).

        Joensuun Yliopiston professori, fysiikan tohtori Raimo Silvennoisen selvityksen mukaan Hobi toimii. Hän selvitti tutkimuksesta mm. näin: yksi Hobi tuottaa ääntä 102,7 desibeliä, kun auton ajonopeus on 100 km/h. Professori Silvennoisen mukaan kaksi Hobia tuottaa samassa tilanteessa 105-106 desibeliä. Äänentaso laskee käänteisesti etäisyyden neliöön. Tästä seuraa, että 50 m päässä äänenvoimakkuus ko. tilanteessa on 68,7 desibeliä ja 100 m päässä vielä 40 desibeliä. Vertailun vuoksi: ihmisen puheääni on 60 desibeliä ja kuiskaus n. 30 desibeliä.

        Laite varoittaa villieläimiä ja auttaa kuljettajaa antamalla lisää reaktioaikaa mahdollisessa yhteentörmäyksessä eläimen kanssa.

        Yli 50 kilometrin tuntivauhdissa Hobi päästää korkeataajuista ääntä, joka varoittaa useimpia villieläimiä tulevasta ajoneuvosta. Laitteessa ei ole kytkimiä, eikä sen ääni kuulu kuljettajan tai kyydissä olevien eläinten korviin.

        Laite voidaan asentaa pohjassa olevien teippiliuskojen avulla puhtaalle ja kuivalle pinnalle tai ruuveilla jalustan reikien avulla. Ilmanottoaukot on asennettava eteenpäin ja vaakatasoon tienpintaan nähden. Ilmanottoaukot tulee tutkia ja puhdistaa säännöllisesti. Valmistaja suosittelee kiinnitystä ajoneuvon korkeimmalle kohdalle. Riittävän ilmanvirtauksen varmistamiseksi laitteen takana tulee olla vähintään 20 cm tyhjää tilaa.

        Kanadassa Hobi on vuosien kehitystyön jälkeen havaittu tehokkaaksi. Useat yritykset ja poliisilaitokset ovat asentaneet laitteen ajoneuvoihinsa ja säästävät siten tuhansia dollareita ja henkilövahinkoja vuosittain, joita yhteentörmäykset villieläinten kanssa ovat aiheuttaneet


    • t.bone

      En ota henkilökohtaisesti kantaa kun en tiedä, mutta...

      "Tarhatut valkohäntä-, kuusi- ja metsäpeurat – hirviä ei paikalla ollut – reagoivat pillin ultraääneen kääntämällä korvia äänen tulosuuntaan, nostamalla päätään ja/tai keskeyttämällä syömisen.

      Kenttäkokeissa Uudellamaalla pillejä kokeiltiin lisäksi neljällä peuralla ja yhdellä hirvellä 40–70 metrin etäisyydeltä. Kolmessa tapauksessa liikkuva eläin pysähtyi pillejä soitettaessa, yhdessä tapauksessa vaikutusta ei havaittu..

      Lausunnossaan Nygren toteaa, että hirvet ja peurat todella kuulevat pillien tuottaman äänen ja reagoivat siihen samoin kuin muihinkin tavallisesta ääniympäristöstä poikkeaviin ärsykkeisiin."


      Koko juttu:

      http://www.aamulehti.fi/autot/juttu/2316820.shtml

      • liekitar

        Juuri tuon lehtijutun minäkin luin. Eli näyttää siltä että aika ristiriitaista tietoa ja mielipidettä on noista hirvipilleistä liikenteessä.

        On tietenkin mahdollista, että hirvi pysähtyi molemmissa tilanteissani kuultuaan autoni äänen tai jonkin muun äänen tai jotain. Hankala kai tuota on mennä hirvien ajatuksia lukemaan.
        Todellista syytä noille "ihanille" pysähtymisille tuskin saa koskaan tietää.

        Mutta enpä aio noita hököttimiä poiskaan ottaa. En tietysti toivo, että tulisi lisää "ihmepysähtymisiä" mutta eipä nuo ole haittanakaan olleet. Ja kirjoittakaa toki edelleen, jos kokemuksia löytyy


    • Kra

      Näitähän oli jo kertaalleen 70-luvulla käytössä, eipä tainneet toimia silloinkaan kun hävisivät markkinoilta vähin äänin.

      • just juu

        Ei tuon teorian mukaan sitten mikään kehity... autot ja prätkätkin ovat samaa tasoa kuin silloin ennen?


      • Nyt ollaan 2000 luvulla

        Haloo hölmöläiset, nyt ollaan 2000 luvulla jo monta vuotta. Eivät taatusti ole samoja vehkeitä.


    • lienet

      Taidat olla se humpuukikauppias, joka noita typeriä pillejä yrittää myydä!

      • liekitar

        en ole humpuukikauppias. Tosin en ole semmoiseen vielä törmännytkään, joten en tiedä, miltä tuollainen humpuukikauppias näyttää, mutta sen tiedä, etten ainakaan itse ole myymässä mitään.

        Kun minulle vain sattui tulemaan nuo "humpuukit" auton oston yhteydessä. Ja sitte sattui mystisesti pari tuollaista läheltäpiti-tilannetta, jossa hirvi yllättäen pysähtyi, niin jäipähän pieneen mieleeni vaivaamaan, että olisko nuo "humpuukit" toimivia. NIin ajattelin kysäistä, olisko toisille sattunu noin.

        Ei sen ihmeemiä myyntikikkoja tähän sisälly. Valitettavasti.


      • Ahaah

        Olet niitä luulosairaita ja kateellisia !


    • Vesku

      Hei, mukava kuulla, että muillakin on hyviä kokemuksia hirvipillistä. Minulla on ollut viimeisen puolen vuoden aikana useampi uhkatilanne tiellä, mutta peurat ja hirvet ovat lähteneet tieltä poispäin. Uskon, että juuri nämä autossani olevat pillit ovat vaikuttaneet asiaan. Minä tilasin ne puolivuotta sitten netistä. Osoite taisi olla www.sandex.fi

      • liekitar

        Minäkin sanoisin, että onpa mukava kuulla, että hyviä kokemuksia on ollut muillakin. Olen saanut niin paljon sanontaa, ettei ne vaikuta, että on ihan mukava kuulla päinvastaistakin.

        Ero vain siinä, että sinun tilanteessa elukat on kääntyny, minulla ne pysähty. Vaikka hyväksihän kääntyminenkin on, onpahan pois tieltä. :)

        Toivottavasti tekevät joskus piankin lisää tutkimuksia noiden laitteiden tehoista, niin saisi jotain todellista tietoa. Mutta kiitos kommenteista!


      • eemeli
        liekitar kirjoitti:

        Minäkin sanoisin, että onpa mukava kuulla, että hyviä kokemuksia on ollut muillakin. Olen saanut niin paljon sanontaa, ettei ne vaikuta, että on ihan mukava kuulla päinvastaistakin.

        Ero vain siinä, että sinun tilanteessa elukat on kääntyny, minulla ne pysähty. Vaikka hyväksihän kääntyminenkin on, onpahan pois tieltä. :)

        Toivottavasti tekevät joskus piankin lisää tutkimuksia noiden laitteiden tehoista, niin saisi jotain todellista tietoa. Mutta kiitos kommenteista!

        Tutkimuksia on tehty ainakin Suomessa, yliopistotasolla ja myös RKTL:n puolesta.


      • Hirnvi
        eemeli kirjoitti:

        Tutkimuksia on tehty ainakin Suomessa, yliopistotasolla ja myös RKTL:n puolesta.

        Luin just lehdestä ton jutun ja aloin harkita hirvipillien ostoa. Minkälaisia hintoja niistä huudetaan?

        Yksi ajatus kävi mielessä, esim moottoritiellä, jos kaikilla kuskeilla on pillit kiinni, niin sehän tietää jatkuvaa melua. Kai noi ötökätkin tasaiseen meluun tottuu siinä missä ihminenkin. Onko pilleistä sitten enää apua. Ja ihme, ettei vihreät ole eläimien oikeuksiin puuttunut. Kohta varmaan joku yrittää saada kiellon lintujen pesimisen ajaksi tms. (en tiesä kuuleeko...).

        En ole minkää elukan suhteen asiantuntija, mutta jos noista ei joudu paljoa kustantamaan, niin mikä ettei.


      • huuhaa
        Hirnvi kirjoitti:

        Luin just lehdestä ton jutun ja aloin harkita hirvipillien ostoa. Minkälaisia hintoja niistä huudetaan?

        Yksi ajatus kävi mielessä, esim moottoritiellä, jos kaikilla kuskeilla on pillit kiinni, niin sehän tietää jatkuvaa melua. Kai noi ötökätkin tasaiseen meluun tottuu siinä missä ihminenkin. Onko pilleistä sitten enää apua. Ja ihme, ettei vihreät ole eläimien oikeuksiin puuttunut. Kohta varmaan joku yrittää saada kiellon lintujen pesimisen ajaksi tms. (en tiesä kuuleeko...).

        En ole minkää elukan suhteen asiantuntija, mutta jos noista ei joudu paljoa kustantamaan, niin mikä ettei.

        Samalla vaivalla voi käyttää kulkusia tai muita meteliä pitäviä helistimiä. Miksei koirapilliäkin, jos jaksaa vihellellä ikkuna auki koko matkan.


      • Kiiski
        huuhaa kirjoitti:

        Samalla vaivalla voi käyttää kulkusia tai muita meteliä pitäviä helistimiä. Miksei koirapilliäkin, jos jaksaa vihellellä ikkuna auki koko matkan.

        Millaista elämäsi onkaan tuollaisena vastarannan kiiskinä.


      • zacha

      • Anonyymi
        liekitar kirjoitti:

        Minäkin sanoisin, että onpa mukava kuulla, että hyviä kokemuksia on ollut muillakin. Olen saanut niin paljon sanontaa, ettei ne vaikuta, että on ihan mukava kuulla päinvastaistakin.

        Ero vain siinä, että sinun tilanteessa elukat on kääntyny, minulla ne pysähty. Vaikka hyväksihän kääntyminenkin on, onpahan pois tieltä. :)

        Toivottavasti tekevät joskus piankin lisää tutkimuksia noiden laitteiden tehoista, niin saisi jotain todellista tietoa. Mutta kiitos kommenteista!

        Jos edelline tutkimus -80luvulta, nii uutterasti nuo lehdet seuraa kehitystä.


    • Rosvopaisti

      Ehkä olen hyväuskoinen hölmö, mutta ajattelin kuitenkin hankkia pillit katolle. Kilometrejä tulee n. 70-80 t vuodessa Suomessa ja Ruotsissa, joten pian nähdään myös Ruotsalaisten hirvien ymmärrys pillien päälle. ;o)

    • 12345

      Minä asensin pari viikkoa sitten autooni nuo pillit. Ennen asentamista oli lähes päivittäin havaintoja hirvistä ajomatkalla. Nyt kun sain asennettua pillit paikoilleen ei elukoita ole näkynyt ollenkaan. Ottivat tieten pilleistä nokkiinsa ja lähtivät sydänmaille. Ei siis vielä kokemuksia niiden toimivuudesta, mutta ompahan tämäkin yritys välttää hirvikolari.

      • juu-u

      • Kaupparatsu

        Neljäs vuosi ja yli 300tkm pillit autossa. Hirvihavaintoja tuona aikana yli 40kpl ja kaikki ovat pysähtyneet tai kääntyneet takaisin metsään. Ennen pillien käyttöä oli useita hirvien edestä juoksuja ja parit tosi täpärät tilanteet lukkojarrutuksin.
        Siltikään en ole unohtanut varomista ja alkanut sokeasti luottamaan pilleihin, koska voihan sieltä metsästä kerran tulla se "kuuro."


      • 12345
        juu-u kirjoitti:

        http://kotisivu.suomi.net/taju/hirvivaroitin/hobi_testi.htm
        Kannattaa käydä vilkaisemassa tietoa tuosta pillistä. Hyvä vedätys!

        Linkki ei näyttänyt aukeavan, etten humpuukijuttua päässyt lukemaan. Vielä ei hirvikolaria ole sattunut kohdalle. kop kop kop.
        Mutta etäältä olen pillien aikana hirviä nähnyt pelloilla atrioimassa. Kerran pari vasaa lähti aidan takaa hyppyyn. Ei oikein vielä varmuudella tiedä toimiiko, mutta saahan sitä kokeilla. ;-)


      • kyselee utelias
        Kaupparatsu kirjoitti:

        Neljäs vuosi ja yli 300tkm pillit autossa. Hirvihavaintoja tuona aikana yli 40kpl ja kaikki ovat pysähtyneet tai kääntyneet takaisin metsään. Ennen pillien käyttöä oli useita hirvien edestä juoksuja ja parit tosi täpärät tilanteet lukkojarrutuksin.
        Siltikään en ole unohtanut varomista ja alkanut sokeasti luottamaan pilleihin, koska voihan sieltä metsästä kerran tulla se "kuuro."

        Siis ne sellaiset, joihin hirvien luvataan reagoivan? Tuottavatko tutkitusti ultaääntä?


      • uusin Tekniikan Maailma
        Kaupparatsu kirjoitti:

        Neljäs vuosi ja yli 300tkm pillit autossa. Hirvihavaintoja tuona aikana yli 40kpl ja kaikki ovat pysähtyneet tai kääntyneet takaisin metsään. Ennen pillien käyttöä oli useita hirvien edestä juoksuja ja parit tosi täpärät tilanteet lukkojarrutuksin.
        Siltikään en ole unohtanut varomista ja alkanut sokeasti luottamaan pilleihin, koska voihan sieltä metsästä kerran tulla se "kuuro."

        Taitaa luja uskosi joutua koetukselle. Kun ei toimi niin ei toimi, ellei sinulla ole näyttää testiä, joka muuta todistaa.


    • r1150r

      Sisko soitti juuri ja pyysi asentamaan pillit autoonsa ja kertoi maksaneensa niistä 20€ pari, joten tuntuvat toimivat kai tarkoitetulla tavalla eli keräävät eurot pois joutavilta. Kuulevat sarjaan "Se toimii mihin uskoo".

      • hyväuskoinen?

        Pyydäpä siskoasi lukemaan Joensuun yliopiston tutkimustulokset pilleistä, löytyy mm. pillikauppiaan sivustolta. Kenties voisi vielä saada rahansa niistä takaisin...


    • lapitar

      Kokemusta on 60000 km/vuosi ajavana. Hirvi kääntyy tai pysähtyy, ei tapahtunut ennen pillejä. Kuiten pitää tarkkailla ajaessa niinkuin aina.

      • myös autostasi

        sähköisyyttä poistava ketju perässä laahaamassa?
        Ainutkaan Suomessa myynnissä oleva hirvipilli ei tutkitusti toimi. Uskotko vielä joulupukkiinkin?


      • Minimi-83
        myös autostasi kirjoitti:

        sähköisyyttä poistava ketju perässä laahaamassa?
        Ainutkaan Suomessa myynnissä oleva hirvipilli ei tutkitusti toimi. Uskotko vielä joulupukkiinkin?

        Harkitsen tässä tollasten pillien ostamista, mut tuli mieleen et mitenkäs jos on koira peräkontissa. Kuuluuko se "ujellus" auton sisälle ärsyttäen koiraa? onko kellään tietoa/kokemusta?


      • koiriin
        Minimi-83 kirjoitti:

        Harkitsen tässä tollasten pillien ostamista, mut tuli mieleen et mitenkäs jos on koira peräkontissa. Kuuluuko se "ujellus" auton sisälle ärsyttäen koiraa? onko kellään tietoa/kokemusta?

        koska täällä myytävät pillit eivät tuota ultraääntä ja tuskin muutakaan vinkunaa normaaleissa ajonopeuksissa. Osta sillä kakskymppisellä vaikkapa possunkorvia... hirvipillit ovat toimimatonta humpuukia.


      • pilleistä
        Minimi-83 kirjoitti:

        Harkitsen tässä tollasten pillien ostamista, mut tuli mieleen et mitenkäs jos on koira peräkontissa. Kuuluuko se "ujellus" auton sisälle ärsyttäen koiraa? onko kellään tietoa/kokemusta?

        "Internetin ihmetuote usein huijausta
        Internetissä ja postimyynnissä voi törmätä entistä enemmän erilaisiin ihmetuotteisiin.

        Niille on yhteistä se, että tuotteiden vaikutuksista ja tehosta esitetään perättömiä väitteitä.

        - Ihmetuotteiden markkinat ovat nyt entistä avoimemmat roskapostin ja internetin ansiosta, kertoo Kuluttajaviraston ylitarkastaja Satu Toepfer.
        Kuluttajansuojalain mukaan markkinoijan on pystyttävä osoittamaan, että konkreettiset väitteet tuotteen ominaisuuksista ja vaikutuksista pitävät paikkansa. Väitteiden tueksi on oltava puolueettomia ja tieteellisesti luotettavia tutkimustuloksia.

        Tutkimustulokset hukassa

        Kuluttajavirasto puuttui kevään aikana ihmetuotteeseen.
        Hobi-hirvipillin luvattiin estävän hirvi- ja peurakolarit ultraäänen avulla. Suomessa tehtyjen tutkimusten mukaan hirvipilli ei tuottanut ultraääntä eikä toiminut markkinoinnissa kerrotulla tavalla.

        Kuluttajavirasto korosti Hobi-hirvipillin suurimmalle maahantuojalle, että pillin markkinoinnissa ei voi vihjaista millään tavalla pillin ehkäisevän hirvikolareita.

        Liian hyviä ollakseen totta

        Toepfer muistuttaa, että tarjoukset, jotka kuulostavat liian hyvältä ollakseen totta, harvoin sitä ovat.

        - Varoituskellojen pitäisi alkaa soida, jos tuotteen koostumuksesta ei löydy tietoa tai faktatiedon sijaan tuotetta mainostetaan yksityisen henkilön kokemuksella.

        Tuotetta voidaan myydä myös julkisuuden henkilön tai viranomaisen suosituksin."


    • Kaikkea paskaa!

      Toimii, kun rasvattu vasara! Minä voin taata, että käyttämällä ajon aikana punaista pellenenää, saavutetaan samanlaisia tuloksia, kuin pillillä. Hirvi voi nähdä sen ja revetä nauruun, eikä siis pystyisi juoksemaan auton alle. Tuo pellen tunnus vain olisi hauskempaa myös sivullisille. Pellethän tuollaisia humpuuki-pillejä autoonsa virittelevät.

      Ettekös te herranjestas ymmärrä, ettei hirvipillin toiminta voi perustua mihinkään, sillä nämä pillit eivät oikeasti edes tuota minkään taajuusta ääntä? Eihän hirvi tottele edes kovaäänistä torvea, jos on päättänyt tien ylittää, niin miksi ihmeellinen pilli tuottaisi sellaista ääntä, jolla hirvi toimisi ihmisen tahdon mukaan.

      Kyllä on joku pillipiipari keksinyt sellaisen kusetuksen, jolla rottia tanssitetaan vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen.

      Kysyn vielä, että jos pistät herneen taskuun ja lyöt vasaralla peukaloosi, johtuuko kipu taskussasi olevasta herneestä?

      • viestisi

        Myyntiargumenttina pidetään ultraääniä. No niitä ei Suomessa tehdyissä tutkimuksissa löytynytkään. Kenttätestejä ei ole tehty, virallista tietoa hirven käyttäytymisestä pillillä varustettuihin autoihin ei ole. Kaikki fakta puuttuu, kehutaan vain tutkitusti toimivaksi? Kanadalainen ihmetuote, tosin tutkimustuloksia sieltäkään ei löydy. Tosi IHMEtuote.
        Myyntimiehellä on kate kohdallaan 4 eken muovinpalaa myydään parilla kympillä. Ilmeisesti varastoa ja hyväuskoisia hölmöjä vielä riittää. Kukas sitä tuottavasta tuotteesta luopuisi... ei ainakaan humpuukikauppias.


      • Tekniikan Maailma
        viestisi kirjoitti:

        Myyntiargumenttina pidetään ultraääniä. No niitä ei Suomessa tehdyissä tutkimuksissa löytynytkään. Kenttätestejä ei ole tehty, virallista tietoa hirven käyttäytymisestä pillillä varustettuihin autoihin ei ole. Kaikki fakta puuttuu, kehutaan vain tutkitusti toimivaksi? Kanadalainen ihmetuote, tosin tutkimustuloksia sieltäkään ei löydy. Tosi IHMEtuote.
        Myyntimiehellä on kate kohdallaan 4 eken muovinpalaa myydään parilla kympillä. Ilmeisesti varastoa ja hyväuskoisia hölmöjä vielä riittää. Kukas sitä tuottavasta tuotteesta luopuisi... ei ainakaan humpuukikauppias.

        Tekniikan maailmahan on jo kauan sitten testannut tämän hirvipillin kuten myös magneetin joka bensaputkessa kiinni ollessaan vähentää polttoaineenkulutusta ja staattisen sähkön purkamiseen tarkoitetun kumiläpyskän joka roikkuu auton perseessä ja hankaa asfalttia. Kaikkiin lehti sai saman tuloksen. Ei mitään virkaa! Laitteet eivät toimineet kertakaikkiaan ollenkaan!


      • syteen vai saveen?
        Tekniikan Maailma kirjoitti:

        Tekniikan maailmahan on jo kauan sitten testannut tämän hirvipillin kuten myös magneetin joka bensaputkessa kiinni ollessaan vähentää polttoaineenkulutusta ja staattisen sähkön purkamiseen tarkoitetun kumiläpyskän joka roikkuu auton perseessä ja hankaa asfalttia. Kaikkiin lehti sai saman tuloksen. Ei mitään virkaa! Laitteet eivät toimineet kertakaikkiaan ollenkaan!

        Jos oletetaan, että tämä hirvipilli toimisi...

        Hirvi pysähtyisi keskelle tietä sen sijaan, että kääntyisi takaisin tai menisi nopeasti tien yli. Olisit juuri sopivan matkan päässä, että jarruttaessa nopeutesi hidastuu juuri sen verran, että hirvi ehtisi mennä pois tieltä ennen kuin törmäys tapahtuisi, mutta pillillä aiheutatkin sen, että hirvi pysähtyy eteesi ja törmäät siihen.


      • huimasti
        syteen vai saveen? kirjoitti:

        Jos oletetaan, että tämä hirvipilli toimisi...

        Hirvi pysähtyisi keskelle tietä sen sijaan, että kääntyisi takaisin tai menisi nopeasti tien yli. Olisit juuri sopivan matkan päässä, että jarruttaessa nopeutesi hidastuu juuri sen verran, että hirvi ehtisi mennä pois tieltä ennen kuin törmäys tapahtuisi, mutta pillillä aiheutatkin sen, että hirvi pysähtyy eteesi ja törmäät siihen.

        metsämiehille. Pysäyttävä hirvipilli! Käänteentekevä keksintö hirvimetsälle. Ei enää koiria,ajoketjuja.. puhallus vain ja kehnompikin ampuja saa kaadon.


    • Moottoripyörässä

      Mulla pillit pyörässä.
      Tehosta en tiedä,kun ei ole onneksi tilannetta kohdalle osunut.
      Enempää en osaa hirvivaaran hyväksi tehdä.
      Mitäs ohjeita nää ilkkujat ja vittuilijat vois antaa?
      Millä hirvikolarit paremmin välttäis!
      Ei ne pillit paljon siinä pyörässä paina.

      • pyöräsi

        rotisko talliin ja aja julkisella niin on itsellesi ja ennenkaikkea muille turvallisempaa,pilliin voit sitten puhallella kerrostaloasuntosi parvekkeella lähiösi muiden asukkaiden iloksi. hauskaa ja turvallista kesää.


      • karvanopat

        Hirvitutkijan mukaan ne toimivat yhtä hyvin kuin pillitkin. Aina nähdessäsi pyörässäsi tuollaiset turhakkeet muistat tarkkailla penkkoja enemmän ja siten ennakoit ajoasi ja samalla tulet varoneeksi hirviä. Voit kokeilla myös wunderbaumia, ulvilalaisia hikisukkia tai sotkamossa pestyä pyyheliinaa. Humpuukikauppiailla on pillien tilalle aina jotain pientä kivaa, ei tarvitse myydä ei oota...


    • totuus hirvipilistä!!
      • totuus hirvipilistä!!

      • tutkimustuloksia

        Kovaa on pillikauppiaan elämä. Saadakseen humpuukia kaupaksi täytyy väärentää tutkimustuloksia. Kun Suomessa tutkittu ja ei toimi.
        Faktaa väärentämisestä on niin paljon, että oikeudessakin piti.


    • Nakki nakuttaja

      Hei,
      Olisin ihan mielenkiinnosta kysäissy, että onko kenelläkään kokemusta tuosta nakista perseessä? eli survastaan hanuriin esim HK:n nakki, jonka pitäisi ajaessa tehdä ääntä, jonka vain eläimet kuulevat. Lehdestä lukemani mukaan kuullessaan äänen hirvieläinten pitäisi pysähtyä ihmettelemään tuota ääntä. Eli se ei säikäytä eläintä.

      Itse pidän aina ajaessani HK:n nakkia perseessä ja vältyin eilen jo toista kertaa varmalta kolarilta, kun hirvi yllättäen pysähtyi tielle, eikä siis juossu eteeni. Myös ensimmäisellä kerralla pari vuotta sitte hirvi pysähtyi tien penkalle. Jos näin ei olisi käynyt, olisi ollut varma kolari molemmissa. Rupesin vain miettimään, että olisiko nakilla perseessä todella tehoa, vai onko muuten vain enkelit mukana ajossa. Vai löytyykö kahdelle pysähtymiselle jokin muu selitys.

    • Tenu kepperi

      et silleee jo et elä sekaannu elämiin.

    • Pentti Anis

      Minulla itselläni on norsupilli ostin sen Thaimaasta.
      Hyvin on toiminut yhtään norsua ei ole näkynyt ainakaan Suomenmen teillä.

    • Uskokaa jo,se ei toimi niin ei toimi

      Eileen näin kolarikorjaamolla auton jossa oli hirvipillit peilien alla puolella. Joo hirvi oli kellahtanut konepellille. Joten ei toimi.

    • Hirvipilli aina autoon

      Suosittelen kyllä kaikille. Erittäin halpa henkivakuutus!
      Hirvipilli on monessa Kanadan provinsissa pakollinen. Tuote on alunperin täällä Pohjois-Amerikassa kehitetty. Maksaa kaupoissa 2-5 taalaa, eli ei todellakaan ole taloudellinen uhraus.

      Epäilijöille sanoisin, että kokeilkaa. Luulen että tosipaikan tullen huomaatte, että varma kolari saattaakin välttyä. Mitä siis menetätte parin euron uhrauksella, kun autonne maksaa jo sen 50.000.
      Pari ploa kaljaa saa samalla hintaa kun hirivpillin, kumpihan on parempi sijoitus?

      • Hirvi Pilli

        Taitaa Kanadan kansa olla yhtä tyhmää kuin Amerikassakin. Kun on testeissä todettu ettei hirvipilli voi toimia mainostetulla tavalla niin silti porukka ostaa tuotetta jonka valmistajakin on todennut ettei laite toimi kuten mainostetaan!! Voi tietty olla ettei Kanadassa ole edes testattu tai julkaistu testin tulosta mutta kyllä kun lukee uudestaan täälläkin esitetyn testin voi todeta että....hmmm....järjenkäyttö olisi sallittua tässäkin tapauksessa!! Kannattaa siis lukea seuraava testi ja ajatella mitä siinä lukee ja kerrotaan!!==>> http://tos.pp.fi/humpuuki/hirvipillitesti-1.jpg


      • vakuutusmyyjä/nakkikauppias

        Suomessa voisi olla tuo nakki perseessä pakollinen varuste. Sehän ehkäisee hirvikolareita yhtä suurella prosentilla, kuin hirvipillikin.


      • Pirvi Hilli
        vakuutusmyyjä/nakkikauppias kirjoitti:

        Suomessa voisi olla tuo nakki perseessä pakollinen varuste. Sehän ehkäisee hirvikolareita yhtä suurella prosentilla, kuin hirvipillikin.

        Kyllä on uskomatonta että vielä tänäpäivänäkin joku oikeasti uskoo että hirvipillin kaltainen suuri huijaus-tyyppinen keksintö toimisi!! Nämä ilmeisesti sokeasti uskovat mainoksiin vaikka testeissä ja jopa laitteen valmistaja on myöntänyt ettei laite toimi!!


      • vakuutusmyyjä/magneettikauppias
        Pirvi Hilli kirjoitti:

        Kyllä on uskomatonta että vielä tänäpäivänäkin joku oikeasti uskoo että hirvipillin kaltainen suuri huijaus-tyyppinen keksintö toimisi!! Nämä ilmeisesti sokeasti uskovat mainoksiin vaikka testeissä ja jopa laitteen valmistaja on myöntänyt ettei laite toimi!!

        ja nyt kun kasvihuoneilmiö uhkaa, niin perinteiset magneetit bensaletkuun pakolliseksi pilkkomaan molekyylejä.

        Pakolliseksi kaikille? Halpa vakuutus kasvihuoneilmiötä vastaan. Mä voi ruveta myymään niitä!


      • mainoksen uhri

        testituloksia pillin toimivuudesta. Ei löydy.
        Osta sinä minulta pullollinen syövän ehkäisijää, tutkimatta jäänyt ja varmasti toimii! Voit vaika ruveta jälleenmyyjäksi siellä humpuukin luvatussa maassa.


      • Antakaa hullujen uskoa
        mainoksen uhri kirjoitti:

        testituloksia pillin toimivuudesta. Ei löydy.
        Osta sinä minulta pullollinen syövän ehkäisijää, tutkimatta jäänyt ja varmasti toimii! Voit vaika ruveta jälleenmyyjäksi siellä humpuukin luvatussa maassa.

        Näin jo seitkytluvulla hirvipillin, jonka pieni reikä oli hyttysen tukkima. Sen jälkeen en ole ajanut hirvikolaria, moni hirvi on kääntynyt pois kun olen ajanut paikalle. Kasikytluvulla näin jälleen hyttystentukkimia hirvipillejä, ja meni useita vuosia etten nähnyt ainoatakaan hirveä. Kyllä hirvipilli auttaa, ostakaa ostakaa!


      • Bisnes is bisnes
        Antakaa hullujen uskoa kirjoitti:

        Näin jo seitkytluvulla hirvipillin, jonka pieni reikä oli hyttysen tukkima. Sen jälkeen en ole ajanut hirvikolaria, moni hirvi on kääntynyt pois kun olen ajanut paikalle. Kasikytluvulla näin jälleen hyttystentukkimia hirvipillejä, ja meni useita vuosia etten nähnyt ainoatakaan hirveä. Kyllä hirvipilli auttaa, ostakaa ostakaa!

        Ja sullahan on niitä myynnissä missä? Ostakaa ostakaa...


      • ...
        vakuutusmyyjä/nakkikauppias kirjoitti:

        Suomessa voisi olla tuo nakki perseessä pakollinen varuste. Sehän ehkäisee hirvikolareita yhtä suurella prosentilla, kuin hirvipillikin.

        vai että tämä oli se eka asia mikä tuli mieleen... Mitä se kertoo sinusta ja ajatusmaailmastasi???
        HUH!


      • humpuukipuuki
        ... kirjoitti:

        vai että tämä oli se eka asia mikä tuli mieleen... Mitä se kertoo sinusta ja ajatusmaailmastasi???
        HUH!

        tule mieleen hirvipillistä?
        Mitä hirvipilliä kauppaavan ihmisen ajatusmaailmasta kauppaaminen kertoo? Rahat pois tyhmiltä/laitan vahingon kiertämään/pakko päästä eroon... Turvalaite se ei ole, ei edes toimi. Tutkitusti.


    • Paljon kiometrejä

      Itse ajoin hivikolarin 2003 laiton hirvipillit sen jälkeen. Monesti on hirvejä näkynyt tien laidassa mutta yhtään kolaria ei ole tullut.Johtuuko pilleistä vai tuurista? sen jokainen päättäköön itse.

      • lumelääke

        Sotkamossa vaikuttavalta humpuukikauppiaalta vai huijasiko sinua tuon maahantuojaksi itseään kehuvan kaveri Ulvilan seutuvilta?
        Pilli on testattu toimimattomaksi. Kauppias itse väärensi tutkimustuloksia myyntiä varten. Tämä muuten todettu Kajaanin käräjäoikeuden tuomiossa.
        Tämä ultraäänellä karkoittava/varoittava muovipala ei tutkitusti tuota ultraääniä. Mihin siis mielestäsi vaikutus perustuu?
        Pilli suhisee vasta alkaen nopeudesta 80km/h. Vihellystä(ei toki vieläkään ultraääntä) se tuottaa tutkimuksen mukaan vasta alkaen 300km/h. Kuinka lujaa ajelet, jos mielestäsi pillisi hirville vislaa?
        Hirvitutkija Nygrénin(jonka puheita ko. "kauppias" myös väärenteli) pillin vaikutus johtuu vain siitä, että se saa kuskin tuijottamaan tienpenkkoja ja siten havaitsemaan hirviä ja niiden käytöstä entistä enemmän. Saman asian ajaisi tutkijan mielestä vaikkapa wunderbaum, jos se kuskia hirvistä muistuttaisi.


    • Valk. nilkkasukat

      pysähtyy siihen tienpenkalle, nostaa vielä oikeaa etusorkkaansa, joka kerta !

    • ahdasmielinen heppu

      Yhtä tarpeellinen ja toimiva kuin:
      -nuorennusvesi
      -fakiirimatto
      -magneettipohjalliset
      -ihmesaippua
      -teinikarkotin
      -krapulanpoistopillerit
      -kännittömyysjauhe

      • rahat pois äkkiä

        Kyllä noilla montaa huijataan. Pilleihinkin on sortunut www.mecaclub.net , käys vilkaseen ja naura. Hienosti kauppiaalla toimii toimimattomiksi testatut humpuukipillit. Paljonkohan tuo matkamyyjä saa provikkaa ihmisten kusetuksesta?


    • ASA21

      Kuka oikeasti viitsii kuunnella sitä ujellusta koko matkan ajan. Se vihellys on kyllä niin perkeleen ärsyttävää. Istuin työkaverin kyydissä yhden matkan ja korvissa vain vihelsi vielä kauan matkan jälkeenkin. Ja se ei ole mikään kovin pieni ujellus, mikä siitä pillisä lähtee.

    • rentoote

      Minä taas ostin kreikan matkalta tuliaisina sellaisen pienen neitsytmaria patsaan ja kiinnitin sen auton koetauluun. Monta läheltäpiti tilannetta on liikenteessä ollut mutta aina on kuin ihmeen kaupalla selvitty ilman vahinkoja. nykyään voin ajella paljon huolettomammin. Uskon että nimenomaan tämä pienoispatsas on varjellut minua onnettomuuksilta.

      • seen that

        käyttää moni ortodoksi. Lienee huomattavasti pilliä tehokkaampi.


    • paskakuula..

      Kysy auto_anterolta, sillä on toinen äänen päästely välinen tai
      oikeastaan töräyttelevälinen. Antsa aina töräyttelee perspanon jälkeen
      ajellessaan sellaisiä ääniä että hirvet puikkii pakoon 10km säteeltä.

      • .

        Ei silläkään ole mitään tekemistä minkäänlaisten äänien kanssa, se on vain Anteron kuvottava RAADONHAJU joka saa hirvet säntäämään pakosalle.


    • jsdjgnsg

      Pari ploa kaljaa saa samalla hintaa kun hirivpillin, kumpihan on parempi sijoitus?

      Kalja ehdottomasti. Vie janon ja tulee hyvä olo. Seuraavana päivänä saa vielä pulloista pantin

    • höpövehkeitä

      Joo mäki oon testannu kyseiset pillit käytännössä.
      ajoin hirvikolarin 2007 syksyllä.
      asensin pillit muistaakseni torstaina ja sunnuntaina kopsahti hirvi auton keulaan.
      multa nämä saa ainaki täydet pisteet :)

    • kokonemusta

      Olen itse käyttänyt pillejä useita vuosia.Kerron pari tapausta,tulimme lapista syyskuussa 2009 Kemin ja Simon välillä hirvi oli tulossa tielle törmäys oli jo melko varma,mutta hirvi teki 360asteen pyödähdyksen ja palasi metsään.En väitä että pillit toimivat,mutta kolari vältetiin. Toinen tapaus sattui Tampereen ja Porin välillä peuran tehtyä samanlaisen paluun metsään. Uskoon kuka haluaa, mutta jos valentelen niin valehtelen vain itselleni

      • Kokeiltu on.

        Uskon tuon, mutta ongelmana on että olisiko hirvi/peura kääntynyt ilman pillejäkin. Mitään todistetta toimivuudesta ole. Päinvastoin toimimattomuudesta on (TM). Australiassa noita myydään kengurupilleinä, joten taitaa olla enemmin uskon asia.


    • hirvimehuaaaa

      ooh mä teippasin jeesusteipillä oman kuvan tuulilasiin kaikki väistää en tiiä miksi juoksevat pakoon toimii

      • hirviiiiiiii

        oot ruma sit?


    • 12+3

      Luin ekana että onko kellään kokemusta noista hirmupil-luista.

    • ääntäpeliin

      Kyllä saisivat uusiin autoihin laittaa jotain Pillejä! meinaa itsekkin jäädä auton alle kun ei kuule koko autoa ennenkun on ihan puskurissa jalat kiinni!

      olen 30v ja hyväkuuloinen mielestäni.

      Olo kuin hirvellä metän laidassa.

      siis hirvi pillit tai vastaavat äänikoneet pakolliseksi autoihin joissa desibelit on liian alhaiset.

      • Pelkkää kusetusta

        Tekniikan Maailma testasi muiden kusetuskeksintöjen lisäksi vuosia sitten myös hirvipillin eikä siitä saatu millään mittalaitteella minkäänlaista ääntä ulos. Täysin huuhaa-keksintö kuten myös esim. staattisen sähkönpoistaja,polttoainetta puhdistava magneetti jne. Hyvät rahathan niistä keksijät ja myyjät ovat saaneet kun tyhmät ja helposti kusetettavat ihmiset niitä ostivat!


      • Mieti ensin...!

    • öhkö

      Eiköhän se pilli hirveen/peuraan toimi kuin outo ääni ihmiselle: sitä pitää jäädä töllistelemään. Kyllähän joku kikka metsästyksessäkin on viheltää, jolloin eläin saattaa, siis SAATTAA, pysähtyä, varsinkin jos elukalla ei ole tietoa metästäjästä eikä hirmupakolaukkaa tee... En kuitenkaan itse luottaisi pillin tehoon vaan oikeaan tillannenopeuteen ja virkeään, vikkelästi reagoivaan kuljettajaan...

    • Pinokkio nenä

      Joko taas on piilomainos myyjä asialla tässäkin pillipiiparina.

    • tööttöö

      vittu mitä idiootteja täälä on ,toimiihan sorsa ja hanhi pillitki

      • Kusetettu kansa

        Teknarihan jo vuosia sitten testasi hirvipillinkin eikä sieltä pillistä tullut pienintäkään ääntä. Tosin autoilijat sieltä varmaan kuvittelivat saavansa ääntä ulos. Kaikki laitteet tietysti toimii kun tarpeeksi niihin uskoo. Olihan kauan sitten staattisen sähkönpoistaja muodissa eli kuminen "nauha" joka laahasi auton perässä maata ja sen piti poistaa staattinensähkö auton rakenteista. Jokainen vähänkin sähkötekniikasta jotain tietävä ymmärtää ettei kumilätkä auton perseessä mitään sähköä poista. No muutaman vuoden niitä autoissa roikkui kunnes ihmiset ymmärsivät myyntimiesten valheellisten väitteiden menneen läpi kansan syvissä riveissä. Kumma ettei viranomaiset puutu tuollaisten täysin toimimattomien laitteiden myyntiin koska harhaanjohtava mainostaminen on Suomessa kielletty.


      • eihän tää laulu näin
        Kusetettu kansa kirjoitti:

        Teknarihan jo vuosia sitten testasi hirvipillinkin eikä sieltä pillistä tullut pienintäkään ääntä. Tosin autoilijat sieltä varmaan kuvittelivat saavansa ääntä ulos. Kaikki laitteet tietysti toimii kun tarpeeksi niihin uskoo. Olihan kauan sitten staattisen sähkönpoistaja muodissa eli kuminen "nauha" joka laahasi auton perässä maata ja sen piti poistaa staattinensähkö auton rakenteista. Jokainen vähänkin sähkötekniikasta jotain tietävä ymmärtää ettei kumilätkä auton perseessä mitään sähköä poista. No muutaman vuoden niitä autoissa roikkui kunnes ihmiset ymmärsivät myyntimiesten valheellisten väitteiden menneen läpi kansan syvissä riveissä. Kumma ettei viranomaiset puutu tuollaisten täysin toimimattomien laitteiden myyntiin koska harhaanjohtava mainostaminen on Suomessa kielletty.

        No on jäykkää asennetta kaikkea innovatiivisuutta kohtaan. Kiinalaiset ovat vuosituhansia rakentaneet lohikäärmeenkarkottimia milloin minnekin. Jopa Kouvolan Chinacenteristä moinen löytyy. Ja tuntuuhan tuo toimivan.


    • pussyman

      25 vuotta ollu kortti, ja päivääkään en ole selvistä päin ajanu. En ole myöskään ajanut hirvikolaria, en ihmisten päälle, enkä osunut mihinkään. Täten voitaneen todistaa, että humalassa ajaminen estää niin hirvi- kuin tavalliset kolaritkin?

      • Packaa suollat taas!

        Poju poju! Et varmaan huomannut että kirjoitit täyttä kakkaa???! Kukaan ei aivopieruasi usko.


    • Puuhanalle

      Terve

      Kalliithan nää on, mutta kauppojen katteet on Huimia, alentakaa hintoja niin alkaa kelvata jokaiselle,

      Nyt kun tässä on tuota Huuhaata ja puolesta että vastaan kirjottelua, kysynkin Kuinka monella "huuhaa" tyypillä kyseiset pillit ovat käytössä tai olleet??

      Mulla on nyt ja syy selvääkin selvempi, Jäin suu auki kattomaan kun näin hirven juoksevan oikealta tielle ja yhtäkkiä se käänsi päänsä kohti autoani jossa pillit( ei nämä vaan tok....n. 3,- /pari)kiinni, se toppas siihen ja käänty ympäri lähtien samaan suuntaan kuin mistä tulikin, en ollut koskaan ennen huomannut tällaista saatikka kuullutkaan asiasta.
      Noo toinen kerta peuralauma pellolla edessäni meni auto ei vaikutusta, mutta kun mun auto kuului niille ne seuras koko ajan katsellaan autoani eikä liikkuneet mihinkään. kaveri tuli perässä ja ihmetteli asiaa jälkeenpäin.

      Laittakaa ne autoihinne ja vakuutusyhtiötkin alkaa tykkäämään.
      saatikka henkiriepu, mutta ellei tuolla ole niin väliä niin sama se mulle.
      Me muut kyllä maksetaan teidänkin kohelluksenne ja kun 2- 25,- saa henkivakuutuksen, eihän se ehkä poimminvarma ole, mutta kannattaa kokeilla ja hämmästyä.

      Onnea ja turvaa teille ja meille.

      • Puuhan

        aijoo unohtu tuossa vielä Porot EI sitten reagoi asiaan mitenkään, ne on jukuripäitä. Auto vaihtu ja pillit meni mukana uusi auto ja 1 vko en ehtiny laittaa pillejä ja eiko peura nokkaan, nyt on taas pillit.


        En myy pillejä,
        vaan kerron oman versioni asiasta, niitä saa halvemmallakin kuin tuolla 25,- joka hintana suorastaan haisee,
        Tok....nit myyvät tuotetta vastaavaa n. 3,-

        ; ))

        Älkää olko niin skeptisiä asian suhteen.


      • DIUDI-445

        Pakko on omakin kommentti asiaan heittää vaikka ketju onkin jo ikääntynyt. 3/8 2017 koppasin peuran Ähtärissä. Asiasta tekee mielenkiintoisen se että Autossani on ollut "Hirvipillit" nokalla 10 vuotta. itsekin niille olen aina naureskellut ja otinkin toisenkin pillin pois toisen hajottua. Ja kappasvaan 2kk ja peura nokassa. Aikamoinen yhteensattuma mielestäni . 35v on tullut autoiltua ja elukoitakin aina sillointällöin tielle sattunut, rusakoita useampia , yhdeltä hirveltä takajalat ja läheltäpiti tilanteita muutama kpl. Tälläkertaa pystyin ekan väistämään mutta toisen kanssa loppui tila ja poks. Tiedä sitten mikä toimii ja mikä ei, mutta kun jäin asiaa tuumimaan hoksasin että tämän auton kanssa eläin kohtaamisia ei aikaisemmin ole ollut. Joten 19e sijoittaminen uusiin pilleihin ei tuottanut isompaa ongelmaa. Se mikä tässä nyt on kysymysmerkki niin pillien merkistä, mitkä nokalla oli, ei ole tietoa. Sain niitä muutaman paketin USA:ta kaupantekiäisinä sikäläiseltä varaosa kauppiaalta. 10 vuotta sitten sattuivat varastoa siivotessa silmiin ja heitin ne tsoukkina Diudin nokkaan. Että tämmöinen " mitä vit.. toimiiko ne sittenkin" tapaus. Syksyn jatkoja sitten vaan kaikille paremmin asiaan perehtyneille..


      • HuijarienKeksintöjä
        DIUDI-445 kirjoitti:

        Pakko on omakin kommentti asiaan heittää vaikka ketju onkin jo ikääntynyt. 3/8 2017 koppasin peuran Ähtärissä. Asiasta tekee mielenkiintoisen se että Autossani on ollut "Hirvipillit" nokalla 10 vuotta. itsekin niille olen aina naureskellut ja otinkin toisenkin pillin pois toisen hajottua. Ja kappasvaan 2kk ja peura nokassa. Aikamoinen yhteensattuma mielestäni . 35v on tullut autoiltua ja elukoitakin aina sillointällöin tielle sattunut, rusakoita useampia , yhdeltä hirveltä takajalat ja läheltäpiti tilanteita muutama kpl. Tälläkertaa pystyin ekan väistämään mutta toisen kanssa loppui tila ja poks. Tiedä sitten mikä toimii ja mikä ei, mutta kun jäin asiaa tuumimaan hoksasin että tämän auton kanssa eläin kohtaamisia ei aikaisemmin ole ollut. Joten 19e sijoittaminen uusiin pilleihin ei tuottanut isompaa ongelmaa. Se mikä tässä nyt on kysymysmerkki niin pillien merkistä, mitkä nokalla oli, ei ole tietoa. Sain niitä muutaman paketin USA:ta kaupantekiäisinä sikäläiseltä varaosa kauppiaalta. 10 vuotta sitten sattuivat varastoa siivotessa silmiin ja heitin ne tsoukkina Diudin nokkaan. Että tämmöinen " mitä vit.. toimiiko ne sittenkin" tapaus. Syksyn jatkoja sitten vaan kaikille paremmin asiaan perehtyneille..

        Näissä hirvipilleissä ja autojen perässä tienpintaa aikanaan laahannut staattisen sähkönpoistaja sekä mm. erilaisilla luontaistuotteilla on se erityispiirre että ne saa toimimaan kun oikein kovasti uskoo. Ihmismieli työntää sivuun realismin ja faktan tiedon ja saavat mahdottomankin toimimaan. Hirvipillikin on testeissä toimimattomaksi todettu ja pelkkä teoriakin sen toiminnasta on todistettu vääräksi. Samoin kävi aikanaan myös magneetille jonka piti auton polttoaineputken ympärillä ollessaan vähentää polttoaineen kulutusta. Monelta varmaan vähenikin kun tarpeeksi uskoivat typerään ostamaansa keksintöön.


      • Siiv..Ari

        Penis.


    • DIUDI-445

      Kiva että pidät minua täysin ymmärtämättömänä taikauskoisena tomppelina. Kerroin nyt vaan miten kävi omallakohdallani. Itse olen oppinut tässä elämässä sen tosiasian että kaikelle ei ole järkevää selitystä olemassa. Mitä kaikenlaisiin testeihin yms tulee niin nehän ovat "aputyökaluja"asian ymmärtämiseen eivätkä absoluuttinen totuus. Ainoastaan avoin mieli johtaa uuden löytämiseen. Itse jäin ihmettelemään voisiko pillien "toimivuus" (huomaa lainausmerkit) johtua siitä että se hiukan auttaa eläintä kuulemaan paremmin lähestyvän auton ? Sehän jo auttaa hiukan ? Tienlaidassahan perusääni on matala jyminä ajoneuvon lähestyessä, joten voihan tämmöinen yksinäinen viheltäjä kiinnittää jonkinverran huomiota ? Nämä keskustelut ovat siinäsuhteessa aika turhauttavia että joko tai ajattelu on ainoa lähestymistapa, koskaan kukaan ei ole väittänyt että pilli on 100% tehokas eläinkarkoitin . Mutta niinhän se on että tekstiä ja mielipiteitä voi tulkita oman kantansa tueksi niin halutessaan jos on oikein umpimielinen. Se että uskoo että kaikenkattava selitys löytyy jokaiselle asialle tässä elämässä on vähintään yhtä taikauskoista touhua kuin muutaman euron hintaiset pillit. En myöskään ymmärrä sitä miksi nämä laahaimet ja magneetit pitää tähän asiaan aina sotkea ? Nyt puhutaan näistä pilleistä eikä mistään muusta. Testeistä senverran että sairastuin geliakiaan viimmevuonna vaikkei testeissä ja kokeissa geliakiaa useista yrityksistä huolimatta pystyttykkään todentamaan. Sattuuhan näitä, mutta kun meinasi henki lähteä. Onneksi törmäsin ihmiseen joka osasi kertoa että on myös semmoisia ihmisiä joilla geliakia on todettu mutta ovat täysin oireettomia, joten osasin kyseenalaistaa testin tuloksen. Ehkä tekniset testit ovat luotettavempia kuin lääketieteelliset mutta epäilen hiukan. Mukavempi se on kävellä ja lenkillä käydä kun istua rullatuolissa, onneksi opin olemaan luottamatta sokeasti testeihin. Nyt poikkesin itsekkin asiasta, mutta en nyt tähänkohtaan parempaakaan esimerkkiä keksinyt. Mutta näin täällä..

    • hyväostos

      hyvin on toiminut, kunhan ei laita niitä etusäleikköön tai paikkaan jossa ei ilma kierrä. itsellä on katto kaiteessa ja hyvin toimii.

      • TyhmätOstaaMitäVaan

        Tekniikan Maailman testissä ilmavirran piti virrata pillin läpi vähintään 150km/h että edes pientä ääntä kukkopillistä olisi syntynyt. Normaalijärjellä varustettu ihminen ymmärtää jo tässä vaiheessa sen miten tehokkaasti kyseinen pilli toimii esim. 80 tai 100km/h nopeuksissa. ; )

        Ai niin, onhan sitäkin porukkaa jotka ostavat esim.laihdutus- ja potenssipillereitä kun heille markkinavoimat on tarpeeksi kierosti ja hienosti "todistanut" että tuotteet toimii. Hyvä mainos ja taitavasti tehdyt vakuuttelut näissä hirvipilli-leluissakin saa monien pienet päät uskomaan että totta helvetissä ne toimivat koska netissä tai lehdessä niin vakuutetaan. Ja kauppahan käy. Tämä ihmisryhmä elättää nämä paskan ja huuhaa-tuotteiden myyjät.


      • hyväostos

        kyllä itellä soi ihan mukavasti jo 80km/h vauhdissa. jos ostaa paskan pillin ei se soi vaikka sinne painepistoolilla suhauttaisi.


      • NytLöytyiTyhminKaikista
        hyväostos kirjoitti:

        kyllä itellä soi ihan mukavasti jo 80km/h vauhdissa. jos ostaa paskan pillin ei se soi vaikka sinne painepistoolilla suhauttaisi.

        Juu sinähän sen pillin äänen kuulet joo. Hehe. Sehän on suunniteltu niin että ihmiskorvakin sen kuulee. Totta helvetissä kuulet. Tän on pakko olla provo. Ei noin tyhmää ihmistä voi olla olemassa.


      • LupauksetPitääAina

        Mulla kasvoi kalu pituutta 2 cm viinossa lisää ihan niinkuin mainoksessa lupasivat. Olen itse mitannut.


    • DIUDI-445

      Taas oppi jotain uutta itsestään. En olisi osannut aavistaakkaan että puhallusvoimani puoliteholla vastaa 150 km/t ajonopeutta ? Kas kun pilli viheltää iloisesti siihen puhaltaessa. Ehkä kannattaisi Guinnessiin ottaa yhteyttä mailman kovinta puhallusilmaa tuottavana ihmisenä ? Miksi ne tyypit jotka ei ole koskaan nähnyt livenä saati pidellyt tämmöistä tuotetta käsissään esittävät jotain asiasta tietävänsä ?

      • HöperötNeÄäniäKuulee

        Minä olen ajanut ja liikkunut Suomen teillä yli 50 vuotta enkä kertaakaan ole kuullut miistään autosta kuuluvan minkään pillin ääntä. Todella outoa. Olisi jo todennäköisyydenkin pohjalta kuvitella että edes yksi sellainen olisi kohdalleni oaunut. Vaan ei ole. Mutta hienoa että sinä olet onnistunut sellaista ääntä kuulemaan ja ilmeisen useinkin ja vieläpä sinne sisälle autoosi. Hehe.


      • TyhmiäKusetetaanTaas

        Kuka niille hirville on kertonut että niiden kannattaa juosta sinne metsän tai pellon suuntaan kun kuulevat kukkopillin äänen? Mistä hirvet tietävät etteivät pakene sitä ääntä tien yli? Miksen minä ole hirveen tai peuraan törmännyt vaikka kymmeniä kertoja olen niitä tienpientareella nähnyt vaan ne ovat pysähtyneet tai juosseet takaisin metsään eikä minulla ole ollut ensimmäistäkään pilliä?


    • DIUDI-445

      Kaikki keskusteluun osallistuvat yli 30 v Ilmoittautukaa nyt niin hiukan pysyn kärryillä kenet pitää ottaa edes puolitosissaan.

      • huuhaa.juttuja

        Iästä riippumatta, noita hirvipilli höpinöitäsi ei kukaan täyspäinen ota edes puolitosissaan.


    • DIUDI-445

      Haa nyt on jo potenssi ja laihdutuspilleritkin mukana "hirvipilli keskustelussa". Saas katsoa mitä muita ongelmia teillä on, tämähän hakkaa salatut elämät mennentullen..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Myyntiteksti on ainakin hyväksyttävä: Hirvipilli pyrkii vähentämään mahdollisuutta joutua hirvi- tai peurakolariin.


    • Anonyymi

      "Kuluttajavirasto on kevään 2008 aikana puuttunut mm. Hobi-hirvipillin markkinointiin. Hobi-hirvipillin luvattiin estävän hirvi- ja peurakolarit.

      Etenkin internetissä ja postimyynnissä voi törmätä erilaisiin ihmetuotteisiin. Niille on yhteistä se, että tuotteiden vaikutuksista ja tehosta esitetään perättömiä väitteitä. Tarjoukset näyttävät yleensä liian hyviltä ollakseen totta, ja ne myös harvoin ovat totta.

      Kuluttajansuojalain mukaan markkinoijan on pystyttävä osoittamaan, että konkreettiset väitteet tuotteen ominaisuuksista ja vaikutuksista pitävät paikkansa. Väitteiden tueksi on oltava puolueettomia ja tieteellisesti luotettavia tutkimustuloksia. Tämä on erityisen tärkeää silloin, kun markkinoinnissa vedotaan kuluttajien terveyteen tai turvallisuuteen.

      Hobi-hirvipillin maahantuojat ja jälleenmyyjät ovat kertoneet verkkosivuillaan, että pilli varoittaa eläimiä ultraäänen avulla lähestyvästä ajoneuvosta ja parantaa näin liikenneturvallisuutta.

      Tuotteen maahantuoja ei pystynyt osoittamaan väitteiden tueksi luotettavia tutkimustuloksia. Suomessa on tehty Hobi-pillistä tutkimuksia, joiden mukaan pilli ei tuota ultraääntä eikä toimi markkinoinnissa kerrotulla tavalla.

      Kuluttajavirasto painotti Hobi-hirvipillin suurimmalle maahantuojalle, että pillin markkinoinnissa ei voi vihjaista millään tavalla pillin ehkäisevän hirvikolareita. Maahantuoja lupasi välittää tuotteen jälleenmyyjille tiedon siitä, että tällainen markkinointi pitää lopettaa."

    • Anonyymi

      Jos hirvipilli oikeasti toimisi, niin miksi se ei ole autossa vakiovarusteena tai myytävänä lisävarusteena?
      Helppo olisi pilli sijoittaa esim. maskin rakenteisiin, että sitä ei edes kukaan huomaisi.
      Tai vielä parempaa, tehdä auton keulasta yksi jättimäinen hirvipilli, niin katoaisi hirvet ja muut nisäkkäät monen kilometrin säteeltä.

    • Anonyymi

      Ajakaa hiljempaa niillä hienoilla autoillanne, niin ei ole kellään mitään vaaraa, ei ihmisillä eikä hirvillä

      • Anonyymi

        Paljonko alle sallitun pitää ajaa ettei kenellekään ei ihmisille eikä hirville mitään vaaraa aiheutuisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko alle sallitun pitää ajaa ettei kenellekään ei ihmisille eikä hirville mitään vaaraa aiheutuisi?

        110% alle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3306
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1513
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      121
      899
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe