Veroprosentti nolla?

Anonyymi-ap

Olen tienannut tänä vuonna 37000e, prosentti 20%. Tuloraja verokortissa 38000e. Yksi palkka tulossa n. 3500e. Eli tuloraja ylittyy. Tein vero.fi sivulla uuden verokortti tilauksen, tulorajaksi laitoin 40 500e ja sen mukaan veroprosentti loppuvuodelle 0%, lisäprosentti samakuin nykyisessä 40%. Eli enkö maksaisi yhtään veroa seuraavasta palkasta? Mitä nyt kannattaa tehdä? Nykyisellä verokortilla menee suurinosa lisäprosentilla.

17

2356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      olen eläkeläinen ikä 73, eläke 21250 €/vuosi 2021 vero % on 21,5%
      miksi eläkkeitä verotetaan tai miksi vero on noinkin iso ?

      • Anonyymi

        google kertoo:

        Miksi eläkkeestä menee niin paljon veroa?
        Yhtä suuresta eläkkeestä ja palkasta peritään kuitenkin eri määrä erilaisia ansiotuloihin kohdistuvia veroja ja veronluonteisia maksuja. Tämä johtuu siitä, että eläketuloihin kohdistuu eri vähennyksiä ja sosiaalivakuutusmaksuja kuin palkkaan.


        Tämähän on oikeesti kusetusta....ensin maksetaan eläkettä koko työikä ja sitten kehutaan että saat niin ja niin paljon eläkettä, muttei kerrota, että valtion verottaja ottaa tietenkin siitä isomman siivun vielä veroo...


    • Anonyymi

      Tarkista, että ilmoitit varmasti oikeat tiedot, huomioiden myös marraskuun palkan ja vähennykset (esim. matkat)

    • Anonyymi

      Voi kun tienaisin itsekin noin vähän. Nyt on jo tullut tienattua 57 tonnia ja vielä 6-7 tonnia tulossa, kun joulubonuskin mokoma maksetaan taas. Tuloraja meni rikki viime palkassa ja nyt sitten maksankin marras-tammikuun 44,5% veroja. Kadehdin niitä, jotka voi kikkailla 40 tonnin yli menevän palkan vaikka osinkoina.

      • Anonyymi

        Tammikuussa kyllä maksat vain tavallista veroasi, verovuosi vaihtuu 1.1.-23


    • Anonyymi

      Ei aloittajan tilanteessa kannata tehdä mitään. Nauttii kesällä kunnon lomarahoista.

      • Anonyymi

        juuri näin.... jättää vaan vähän rahaa säästöön, että voi sitten joskus vuoden päästä maksaa jäännösveroja verottajalle. se on halpaa lainaa...


    • Anonyymi

      Maksan eläkkeestä oman osuuteni veroina, mutta kaiken sen kulutan Aasiassa, Suomi ei saa siis mitään muuta lisää kuin Yle veron.

      • Anonyymi

        Vanhoilla päivillä pääsee vielä nauttimaan ladyboyn tarjoamista monipuolisista mahdollisuuksista.


    • Anonyymi

      1850€/kk vero% 29 en valita miksi valittaa?
      näillä mennään kohti valoa ;)

    • Anonyymi

      Pohdin tuota veroprosenttia. 15000 on nolla prosenttia ja ylimenevästä 27.5 %. Kannattako päivittää prosenttia vaikka tuloni menee noin 33 000 euroon. Loppuvuodesta tietenkin maksaa enemmän. Mitä mieltä?

      • Anonyymi

        Mielestäni vero vain tasaantuu oikeaksi prosentiksi lisäprosentilla. Veroksi muodostuu noin 13.5 % ei sen kummempaa.


    • Anonyymi

      0% se tälläkin oli 15000e asti. Sillä mennään sano mummo lumessa.

      • Anonyymi

        Paljo sinulla yli menee tuon 15 000 euron? Lisäprosentti?


    • Anonyymi

      Jatkan.. Jos näyttää että oi Milj tulollaan niin nostetaan sitten 0.5% .He hee.

    • Anonyymi

      Joku 33% on lisäprosentti.

    • Anonyymi

      Tein vähä kauppaa kaikki halajaa ostaa pimmeenä, no mikä ettei!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe