Ihminen ei voi tehdä mitään oman autuutensa

Anonyymi-ap

Eteen. Vaikka tuntisi kaikki raamatut ja kaiken Jumalansanan ja omistaisin kaiken ymmärryksen ja kaiken viisauden ja kaiken tiedon ja kaiken taidon niin ei silti mitään ole Jumalan edessä.

En voi tehdä mitään.

Vaikka en tästä Eerik Peltomaa änkyttäjästä pidäkään, niin oikein hän silti sanoi silloin Jämsän seuroissa kun kuuntelu palvelun kautta kuuntelin ja hän sanoi että sinun vika on siinä "että sinä yrität itse!"

Ihminen ei voi mitään tehdä oman autuutensa eteen ei ymmärryksen, ei tekojen, eikä minkään muunkaan asian kautta!

Voi kyllä yrittää, mutta ei se lopultakaan mitään ole, eikä se kestä, vaikka se olisi 100% niin kuin se on raamatussa ja kaikessa jumalansanassa kirjoitettu, mutta jos se on itse tehty, niin se ei kestä eikä lopultakaan hyödytä mitään, kun koettelemukset tulee niin se kukistuu.

Mitä pitää siis tehdä, kun ei voi tehdä mitään?

Pitää vain tyytyä siihen mitä Herra antaa, ja jos ei Hän anna, sitten olen ilman, mutta jos Hän antaa sitten olen autuas. Siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessa koko kristinusko.

Mitä voin itse tehdä? Kun se on vain omaa yritystä, voin yrittää uskoa, parantaa elämää, tehdä omaa parannusta niin kauan kun jaksan, käydä seuroissa, kuunnella kuuntelupalvelun kautta, lukea Jumalansanaa ja yrittää ymmärtää sitä kaikkea, mutta ei se ole mitään, se on vain omaa yritystä eikä se kestä.

Vaan se kestää mikä on ylhäältä laskettu alas, se totinen perustus joka on Jeesus Kristus mutta siinä ei ole yhtään ihmisen omaa, vaan kelle Poika tahtoo ilmoittaa, sille hän ilmestyy, siinä on valitsemisen armo, ei voi Ihminen itse valita itse itseänsä vanhurskauttaa Vaikka kuinka yrittäisi vaikka 10 vuotta yrittäisi itse, niin se ei onnistu, jotakin voi saada mutta se ei lopultakaan kestä. Ihminen on täysin riippuvainen ulkopuoleltaan tulevasta armosta.

Kannattaako siis edes yrittää itse? Ei kannata! kun ei voi mitään tehdä.

Mitä siis pitäisi tehdä? Ei yhtään mitään. Kun ei siitä mitään hyödy.

Voin tehdä parannuksen niin kuin kirjoitettu on, Tehkää parannus! Mutta ei se kestä kovin pitkään. Kun se on oma parannus.

Ja antakaa kastaa teitä nimeen isän ja Pojan ja Pyhän Hengen!

Siinä on kyllä yksi ristiriita tuossa lapsikasteessa!

Kun Jeesus käskee ensin tehdä parannuksen ja vasta sitten ottaa kasteen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!

Niin en kyllä ole tuollaista järjestystä saanut vaan ainoastaan lapsikasteen ja se järjestys ei ole oikea että ottaa ensin kaste ja sen jälkeen tehdä parannus, se ei ole Raamatun opin mukaista eli Jumalansanan jälkeen!

Mutta siinäkin asiassa se on Jumalan armo ihmisen kohdalla ei ihmisen oma teko, kun ei oma mitään hyödytä.

Omaa parannusta voi tehdä, mutta siinä hämärtyy armonjärjestys. Eli armo tulee ihmisen ulkopuolelta mutta omaa parannusta tekevä löytää armon itsestään, minä tein parannusta, mutta jos Jumala herättää synnin tunnon ja antaa voiman tunnustaa synnit niin se on Jumalan armo eli valitsemisen armo, ja sellainen ihminen ei löydä itsestään hyvää vaan Jumalan Pojasta, mutta oman parannuksen tekijä löytää vielä itsestään jotain että minä tein parannusta ja siksi se ei kestä, koska ihminen on täysin riippuvainen Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen armosta ja ei omasta ansiosta joka ei mitään anna ihmiselle ainoastaan kirousta ja hammasten kiristystä.

Puhuin pitkästi mutta avaus oli vain yksi lause ihminen ei voi mitään tehdä oma autuutensa eteen. Ymmärryksen, tekojen, eikä uskollisuutensa kautta, ainoastaan minkä Jumala armossaan antaa siinä on autuus, ja siinä on kaikki ravinto. Minä olen pääskysen poika mutta minun emoni on Jeesus Kristus ja hänen armonsa on minun ruokani, jos ei Hän minua ruoki, niin ei minua kukaan ruoki, en minä itse, eikä toinen pääskysen poika, vaan me olemme kaikki riippuvaisia siitä armosta joka emolla on poikasia kohtaan joka armo on Jeesuksen Kristuksen armo niille joille hän sen tahtoo antaa. Ja jos emo minut hylkää, silloin minä ryömin tunkiolla. Voin minä sieltä huutaa, että ota emo vielä poikas pesääsi ei täällä tunkiolla ole hyvä olla, mutta en voi muuta tehdä, eikä pääskysen poika voi pesässäkään mitään tehdä niin kuin tunkiollakaan, vaan pesässäänkin joutuu elämään sen armon varassa tuoto Emo vielä pojalleen ravintoa, ja jos ei tuo niin poikanen kuolee ravinnon puutteeseen!

Niin perustuu Kristinusko Jumalan Pojan armoon eli tahtooko Hän antaa, tahtooko hän vielä ruokkia poikasiaan, jos Hän tahtoo niin Poikaset kasvavat kerran niin isoiksi että siivet alkavat kantamaan ja hekin voivat lentää armon vapaaseen ilmaan aina toiselle puolelle maata asti, sinne asti missä lämpimämpi ilma kohtaa muuttolinnun, mutta se riippuu vain siitä se kasvu se siipien kasvu, että ruokkiiko emo poikasiaan onko Hän vielä armollinen poikasiaan kohtaan?

73

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruoki siis vielä emo poikasiasi ettei he nälkään ja janoon nääntyisi kun kuihtunut lintu vaikka siivet silleen omistaisikin eli olis joskus lentänytkin, niin kuihtuneena on tuo lento työlästä!

      Oikein sanoi lars Levi Laestadius kun varoitti poikasia lähtemästä pesästään koettelemaan armon siipiä, että siinä taitaa mätkähtää tunkiolle pääskysen poika, pitää pesässä pysyä siihen asti että siivet kantavat se on kuolemaan asti elävässä seurakunnassa kun se on ainut paikka missä pääskysen poikia ravitaan elävällä leivällä ja elävällä vedellä!

    • Anonyymi

      Vaikka en ymmärrä miksi he myrkkypiikkiin suostuivat. He kuolevat verenvuotoon tai verihyytymiin kaikki rokotetut.

      Kai siinäkin on joku tarkoitus?

      Niin siinä käy kun potkii poikasensa ulos niin voi vahingossa käydä niin että tuo kenen piti varoittaa, en nyt voikaan varoittaa kun on ulkopuolella. Sille on syynsä miksi on 12 apostolin lahjat kun jos seurakunta on niin kuin paavilaisuus eli 1 mies. Niin saatanan ei tarvitse eksyttää kun se yksi niin koko seurakunta lankeaa, sen takia on 12 apostolia jos 1 lankeaa niin 11 ovat vielä valveilla.

      • Anonyymi

        Ellette keksi keinoa miten saatte sen paskan pois ruumiista. Johon en henk kohtaisesti usko.

        Heidän agenda on, että maapallo ei kestä 8miljardia asukasta yms paskaa, vaikka ilmastonlämpeneminen ei johdu ihmismäärästä vaan saasteista tehtaista yms päästöistä ja viime kädessä siitä jos Jumala sen sallii.

        Ja mitä tulee näihin paavilaisiin niin älkää unohtako sitä käsi taskun alla, se on muurareiden tunnus. Osa meistä on vilpittömiä niin kuin minä, mutta minä menen takuuseen vain itsestäni. En näistä kaikista paaveista tiedä, jotka kieltävät 12 apostolisen kristillisyyden ja yrittävät yksinään tehdä päätöksiä esim tässä rokotus asiassa joka on Jumalan luomistyön halveksimista ja epäuskoa Jumalaa kohtaan.

        Mistähän lie illuminastista senkin neuvon saanu.

        Muistakaa että teidän verenne hyytyy joka hetki ja jos ei tule tukosta piikkiproteiinista verenkoerrossa niin sitten tulee graveenihydroksidista verenvuoto. Kun tämä graveeni on vähän niinkuin pikkusen kestävää ja ehkä hieman terävää ainetta. Senkus yrität saada elimistöstäsi pois on aika työ varsinkin jos se on nanopartikkeleinan siellä piikkiproteiinista puhumattakaan joka on mrna rokotuksen kautta jatkuvasti lisääntyvänä ruumiissanne kerääntyen verisuonten seinämiin tehden tukoksia verenkiertoon hyydyttäen samalla verta jota kaavaa en muista ulkoa miten se tapahtuu. Mutta joko kuolet piikkiproteiiniin tai graveeni hydroksiniin, jotka kummatkin sait rokotuksen kautta.


      • Anonyymi

        Kerro mikä on myrkkypiikki! Et kai sinäkin ole höynäytetty, vai oletko?


    • Anonyymi

      Siinähän nauratte, mutta muistakaa että joka hetki, veri se hyytyy, ja muistakaa että joka hetki grafeeni hydroksidi se kuluttaa puhki kaikkea missä se liikkuu.

      Pikkuhiljaa. Osalla nopeammin, siis niillä ketkä sai suoraan suoneen. Osalla meni lihakseen ja osa sai pelkkää vettä.

      • Anonyymi

        Enhän mä teidän hengestä välitä tippaakaan mua vaan ärsyttää jos Jumala sanoo mulle miks et varottanu ku tiesit siks välillä ilmoitan tästäkin asiasta. Ei mua niinku kiinnosta muuten yhtään, omapahan on elämänne.

        En vaa halua saada rangaistusta siitä että tiesin mutta en varoittanu, tosin viestini on aina poistettu koska k sensuuri.


      • Anonyymi

        Enhän mä teidän hengestä välitä tippaakaan mua vaan ärsyttää jos Jumala sanoo mulle miks et varottanu ku tiesit siks välillä ilmoitan tästäkin asiasta. Ei mua niinku kiinnosta muuten yhtään, omapahan on elämänne.

        En vaa halua saada rangaistusta siitä että tiesin mutta en varoittanu, tosin viestini on aina poistettu koska k sensuuri.


      • Anonyymi

        Enhän mä teidän hengestä välitä tippaakaan mua vaan ärsyttää jos Jumala sanoo mulle miks et varottanu ku tiesit siks välillä ilmoitan tästäkin asiasta. Ei mua niinku kiinnosta muuten yhtään, omapahan on elämänne.

        En vaa halua saada rangaistusta siitä että tiesin mutta en varoittanu, tosin viestini on aina poistettu koska k sensuuri.


      • Anonyymi

        Kyllä se sinullekin annettiin suoraan suoneen?


    • Anonyymi

      Ei siis mitään paavia vastaan hyvä tyyppi mutta siinä vaiheessa ku alkaa injektiota tuputtaa niin kävelkööt kuuseen. En anna mitään arvostusta tommoselle. Olkoot vaikka kuinka lahjakas saarnaaja mut ihan oikeesti valoja päälle pöjöt teil on elinodotus hieman matalahko näin niinku tiedoks vaan. Kannattaisko vaikka tehdä jotain ettei vähä niinku nirri lähe kohta?

    • Anonyymi

      Teitä ei kiinnostanut mun omatunto mua ei kiinnostanut teidän Henki. Vaikka kyllä mä varoitin. Olisin kyllä voinut tehdä sen kovempaa. Mutta kaiken järjen ja fysiikan lakien mukaan lukuunottamatta ne jotka sai pelkkää vettä, niin ei pitäis selviytyä se on ihan mahdoton ajatus. Koska se mrna monistaa sitä piikkiproteiinia jatkuvasti sekä grafeeni hydroksidi ei lähde elimistöstä ikinä pois se on tuhoutumaton ja se tuhoaa elimistöä jatkuvasti ja siitä tulee ne verenvuodot tuosta piikkiproteiinista mitä tämä mrna monistaa niin siitä taas tulee nämä veri hyytymät eli tukokset, eli se on jompikumpi mihin kuolette. Ellette keksi jotain parannuskeinoa vähän niinku äkkiä. Jolloin tässäkin tapauksessa selviätte jos selviätte niin vaurioilla.

      Että kannattaa ylönkatsoa pienimmät ja halvimmat ihmiset, kannattaa vaan kuunnella näitä korkeasti kunnioitettuja, mutta seuraukset kannatte sitten!

      "Enemmistö ei ole koskaan oikeassa" se on hyvä sananlasku, enemmistö on aina paholaisen kelkassa, aina.

      Muistakaa että he ristiinnaulitsivat kunnian Herran Jeesuksen Kristuksen Jumalan ainoan Pojan, kuinka he nyt yhtäkkiä olisivat meidän puolella? Ne samat henget jotka kiljuivat Golgatan mäellä ristiinnaulitse, kuinka he nyt olisivat meidän puolella?

      Ette te usko, mutta teillä on elinaika hieman vähissä niin kannattaa arkkua katsoa valmiiksi tai hakeutua vaihtoehto hoitoihin missä mahdollisesti joskin hyvin pienellä todennäköisyydellä saatte nämä myrkyt pois kehostanne lukuunottamatta he jotka saivat suolaliuosta heillä kävi tuuri.

      Mutta selviytyminen aidosta k rokotteesta hengissä on pieni ihme, en usko siihen. Jos vähänkin ymmärtää mitä se sisältää ei voi olla mahdollista selvitä hengissä ns viralliseen ikäänsä asti.

      Ethän sä hyvä ihminen voi rokottautua esimerkiksi syanidia vastaan, rokottamalla itseesi syaniidin koodia niin että elimistösi alkaa tuottamaan syaniidia itseensä, et sä selvii siitä se on varma kuolema. Vähän sellasta maalaisjärkeä hyvät ihmiset käyttäkää, koska te kuolette kohta kaikki.

      • Anonyymi

        Saa vaikutelman että pidät itseäsi hyvinkin etevänä kirjoittajana.

        Mutta HUOMAA että, et sinä ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa vaikutelman että pidät itseäsi hyvinkin etevänä kirjoittajana.

        Mutta HUOMAA että, et sinä ole!

        Silti puhun faktaa, jos olet ottanut sen niin oletko valmis kuolemaan?

        Niin miksi he tekevät tällaista miksi miksi miksi sitä vain hoette mutta miksi he ristiinnaulitsivat Jeesuksen tismalleen sama kysymys!

        On aika tulla kuplasta pois ja herätä todellisuuteen saatana on todellinen. Kannattaa muistaa.

        Toivottavasti ootte valmiita kuolemaan. Kun ette elää enää pitkään. Alkaa veritaudit yleistymään kohta vauhdilla. Toivottavasti saarnaajat otti koko rivin siis täyden setin, pääsee niistäkin eroon sitte niin seurat paranee kertaheitolla kun tavikset tulee saarnaa.

        Ja toivottavasti ootte hyvällä omallatunnolla kaikki saarnaajat jokainen sielu eli ihminen joka kuoli sen takia että oli kuuliainen sille neuvolle niin se lepää teidän omallatunnolla.

        Mitä tulee niihin jotka eivät ottaneet ja kuolivat, niin edelleen muistutan että tuo sähköaita antaa virtapiikkejä kun siihen koskee ja jos tehoo nostaa tarpeeksi niin voi Henki salpautua. Ei se oo ku sähköt pois aidasta niin lakkaa mystinen murha viirus. Sähköjännite kun on tappava tarpeeksi voimakkaana ja pitkäkestoisena se lamauttaa ns kovimmankin ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti puhun faktaa, jos olet ottanut sen niin oletko valmis kuolemaan?

        Niin miksi he tekevät tällaista miksi miksi miksi sitä vain hoette mutta miksi he ristiinnaulitsivat Jeesuksen tismalleen sama kysymys!

        On aika tulla kuplasta pois ja herätä todellisuuteen saatana on todellinen. Kannattaa muistaa.

        Toivottavasti ootte valmiita kuolemaan. Kun ette elää enää pitkään. Alkaa veritaudit yleistymään kohta vauhdilla. Toivottavasti saarnaajat otti koko rivin siis täyden setin, pääsee niistäkin eroon sitte niin seurat paranee kertaheitolla kun tavikset tulee saarnaa.

        Ja toivottavasti ootte hyvällä omallatunnolla kaikki saarnaajat jokainen sielu eli ihminen joka kuoli sen takia että oli kuuliainen sille neuvolle niin se lepää teidän omallatunnolla.

        Mitä tulee niihin jotka eivät ottaneet ja kuolivat, niin edelleen muistutan että tuo sähköaita antaa virtapiikkejä kun siihen koskee ja jos tehoo nostaa tarpeeksi niin voi Henki salpautua. Ei se oo ku sähköt pois aidasta niin lakkaa mystinen murha viirus. Sähköjännite kun on tappava tarpeeksi voimakkaana ja pitkäkestoisena se lamauttaa ns kovimmankin ihmisen.

        Mistä sinä sait ajatuksen "myrkkypiikeistä"? Ole nyt rehellinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa vaikutelman että pidät itseäsi hyvinkin etevänä kirjoittajana.

        Mutta HUOMAA että, et sinä ole!

        No oletko sinä? Et ainakaan vaikuta siltä.


      • Anonyymi

        Minkälainen arkku olisi hyvä, tammesta vai männystä? Kuusi ai kovin kauan kestä maassa jos on kosteutta.

        Mutta tuo myrkkyuskovaisuutesi, mistä ihminen olet sen itseesi imenyt, ja lestadiolaisuus kuitenkin valunut pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä sait ajatuksen "myrkkypiikeistä"? Ole nyt rehellinen!

        Elinaika on hyvin vähissä kaikilla piikitetyillä. Ei se oo mikään ajatus, 1 1 on 2 se on fakta. Kun pitää ymmärtää vähän lausekette niin ymmärtää lopputuloksen paremmin. Se on puhdasta matematiikkaa eikä edes kovin vaikeaa vaan aika yksinkertaista.

        Kun no en mä jaksa selittää. Mutta te kuolette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinaika on hyvin vähissä kaikilla piikitetyillä. Ei se oo mikään ajatus, 1 1 on 2 se on fakta. Kun pitää ymmärtää vähän lausekette niin ymmärtää lopputuloksen paremmin. Se on puhdasta matematiikkaa eikä edes kovin vaikeaa vaan aika yksinkertaista.

        Kun no en mä jaksa selittää. Mutta te kuolette.

        Sen ymmärtää päässä ajatuksen tasolla kaiken, ei sitä voi oikeen puhua sanoiksi kun en ole lääkäri enkä kemisti. Monihan luulee että kyseessä on lääketeollisuus mutta se ei oikeastaan ole enään lääketiedettä vaan kemiaa. Ja sen takia lääkäritkin ovat vähän pihalla. Kun ei lääkäri ole kemian asiantuntija. Vaikka en mä tiedä mitä kaikkea lääkäri opiskelee mutta, niin olen ymmärtänyt että lääkäri opiskelee opittua kun taas kemisti ymmärtää vähän syvemmin syy seuraus suhteita mitä tapahtuu kun tekee näin ja näin lääkäri on enemmän lukenut oppinut hauki on kala hauki on kala jne... Ja jokainen joka osaa omia aivoja käyttää niin ei tarvi paljon jos vähänkin käytät aivoja ja mietit asia yhteys sekä seuraus niin ei tarvi kovin älykäs edes olla nähdäkseen asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen ymmärtää päässä ajatuksen tasolla kaiken, ei sitä voi oikeen puhua sanoiksi kun en ole lääkäri enkä kemisti. Monihan luulee että kyseessä on lääketeollisuus mutta se ei oikeastaan ole enään lääketiedettä vaan kemiaa. Ja sen takia lääkäritkin ovat vähän pihalla. Kun ei lääkäri ole kemian asiantuntija. Vaikka en mä tiedä mitä kaikkea lääkäri opiskelee mutta, niin olen ymmärtänyt että lääkäri opiskelee opittua kun taas kemisti ymmärtää vähän syvemmin syy seuraus suhteita mitä tapahtuu kun tekee näin ja näin lääkäri on enemmän lukenut oppinut hauki on kala hauki on kala jne... Ja jokainen joka osaa omia aivoja käyttää niin ei tarvi paljon jos vähänkin käytät aivoja ja mietit asia yhteys sekä seuraus niin ei tarvi kovin älykäs edes olla nähdäkseen asioita.

        Ja siinä se on se suurin harha kun lapinvanhimmatkin sanoivat me luotamme lääketieteeseen, mutta kun kysymys ei ole lääketieteestä vaan kemiasta. Sä voit luottaa lääkäriin, mutta ymmärrä kuitenkin ettei lääkäri ole kemian tohtori!

        Hauki on kala sen voin lukea kirjasta, mutta jos haluan tietää hauesta enemmän niin silloin ei riitä enään kirja vaan täytyy ymmärtää ihan ensimmäiseksi että hauki on vesi eläin eli se ei elä maalla vaan vedessä, sitten täytyy ymmärtää että kala saa hapen vedestä ei ilmasta, kuivalla maalla kala kuolee, siihen ei tarvi kirjaa ymmärtääkseen sen, sen voi toki kirjastakin lukea, mutta täytyy ymmärtää se että kirjat on kirjoitettu käytännön pohjalta ja siksi lääkäri on kuin kala kuivalla maalla kun on kysymys uudesta kokeellisesta x jnejne... lääkäri kun on kirjasta oppinut ei käytännöstä.

        Ja kun on uuden asian oppiminen kyseessä mitä ei olla vielä kirjoitettu eikä käytännössä koettu niin silloin ei tule kuulla lääkäriä eli kirja viisasta vaan kemian tohtoria joka ymmärtää asia yhteys seuraus suhteita mitä tapahtuu kun kappaleen yhdistää kappaleeseen.

        Siinä on teidän harhanne yksinkertaisesti.

        Mutta mä olen tottunut käyttämään omia aivojani siksi en tarvi sitä kemian tohtoria kuulla.

        Edelleen toistan unohtakaa ne lääkärit ne ei tiedä mitään ne on kirjasta lukeneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti puhun faktaa, jos olet ottanut sen niin oletko valmis kuolemaan?

        Niin miksi he tekevät tällaista miksi miksi miksi sitä vain hoette mutta miksi he ristiinnaulitsivat Jeesuksen tismalleen sama kysymys!

        On aika tulla kuplasta pois ja herätä todellisuuteen saatana on todellinen. Kannattaa muistaa.

        Toivottavasti ootte valmiita kuolemaan. Kun ette elää enää pitkään. Alkaa veritaudit yleistymään kohta vauhdilla. Toivottavasti saarnaajat otti koko rivin siis täyden setin, pääsee niistäkin eroon sitte niin seurat paranee kertaheitolla kun tavikset tulee saarnaa.

        Ja toivottavasti ootte hyvällä omallatunnolla kaikki saarnaajat jokainen sielu eli ihminen joka kuoli sen takia että oli kuuliainen sille neuvolle niin se lepää teidän omallatunnolla.

        Mitä tulee niihin jotka eivät ottaneet ja kuolivat, niin edelleen muistutan että tuo sähköaita antaa virtapiikkejä kun siihen koskee ja jos tehoo nostaa tarpeeksi niin voi Henki salpautua. Ei se oo ku sähköt pois aidasta niin lakkaa mystinen murha viirus. Sähköjännite kun on tappava tarpeeksi voimakkaana ja pitkäkestoisena se lamauttaa ns kovimmankin ihmisen.

        Saatat puhua faktaa, mutta tänne kirjoitat aivan muuta, MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elinaika on hyvin vähissä kaikilla piikitetyillä. Ei se oo mikään ajatus, 1 1 on 2 se on fakta. Kun pitää ymmärtää vähän lausekette niin ymmärtää lopputuloksen paremmin. Se on puhdasta matematiikkaa eikä edes kovin vaikeaa vaan aika yksinkertaista.

        Kun no en mä jaksa selittää. Mutta te kuolette.

        Hakeudu hoitoon, yleislääkäriltä terveyskeskuksesta saat lähetteen ja sossu maksaa jos sulla ei ole itselläsi rahoja.


    • Anonyymi

      Kemistit ja fyysikot on ne jotka tietää jotain, lääkärit on kirjasta lukeneita en nyt sano että kaikki ovat idiootteja mutta se ei vaadi älyä muistaa valmiiksi kirjoitettua, vaan se mikä vaati älyä on >oppia ja sisäistää eli ymmärtää< ja siinä on vähän illuusio jos luulee että joku asia on näin ilman että ymmärtää eli käsittää sitä. Ns kuninkaan näkymättömät vaatteet.
      Kuitenkaan kyseessä ei ole vitsi vaan ihan tosi tapahtuma k piikkejä on nyt jaettu useita miljardeja, ilman että kovin moni edes ymmärtää eli käsittää mitä se on.

      Mutta te tulette käsittämään. Ei siihen pitkään pitäisi mennä enään kaiken järjen mukaan. Tietenkin viime kädessä Jumalalla on valta kaiken yli, mutta kun se on vielä Raamattuun kirjoitettu että tulee tällainen veritauti niin en mä niinku jaksa edes väitellä kun jos ymmärrän ton ristiriidan ja sen lisäksi raamattu vielä vahvistaa niin ei mun tarvi mitään selittää. Varoitan vaan. Nää on niitä viimeisiä varoituksia tästä asiasta muutama tuhat siis muutamat kymmenet tuhannet ovat jo siirtyneet haudan lepoon. Niin tahti alkaa kiihtymään tässä lähiaikoina.

      • Anonyymi

        "Kuitenkaan kyseessä ei ole vitsi vaan ihan tosi tapahtuma k piikkejä on nyt jaettu useita miljardeja, ilman että kovin moni edes ymmärtää eli käsittää mitä se on."

        Ymmärrätkö sinä ehkä jotakin enemmän kuin joku muu? Kerro nyt ihmeessä mitä sinä olet raukka parka päähäsi saanut! Tai paremminkin mistä ja ymmärrä se itse!!!


    • Anonyymi

      Ja tämä lapinvanhimpien päätös eli neuvo en sano että perustui mutta ainakin hieman nojasi sen varaan että yksi heistä on lääkäri tai entinen lääkäri, ja osittain myös siksi he sanoivat että lääketieteeseen voi luottaa.

      Mutta ei lääkäri ymmärrä kuin mitä muistaa, mutta ei lääkäri ole kemisti, ei lääkäri ole kemian tohtori.

      Eikö raksuta yhtään?

      Kuinka hän sanoo mitä kiven sisällä on joka ei ole kiveä koskaan louhinut?

      Eikö se tarvi hieman muutakin kun ulkoa opeteltua jos tahtoo tietää mitä siellä on mitä koskaan ei nähnyt ole? Eikö se tarvi hieman raks raks aivotoimintaa? Raksuttaako?

      Kummalta siis kysyt neuvoa kemistiltä vai lääkäriltä jos tahdot atomitasolta uutta oppia? Eli häneltä joka tiedon hallitsee vai häneltä joka valmista tietoa muistiinsa tallentaa? Häneltä joka tieteen luonut on, vai häneltä joka tieteestä jotakin muistaa?

      • Anonyymi

        Ota ne lääkkeet, kemistit ovat ne kehittäneet, auttavat sinua.


    • Anonyymi

      no niin se on satakakskymppiä ja kassan kautta ulos sanoo se lääkäri.

      • Anonyymi

        ja jos on todellinen kalastaja niin se tietää montako luuta hauen päässä on ja moniko niistä on syötävää laatua, niin !

        sitten vasta voi sanoa että hauki on kala eikä mikään muinaisliskosaurus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja jos on todellinen kalastaja niin se tietää montako luuta hauen päässä on ja moniko niistä on syötävää laatua, niin !

        sitten vasta voi sanoa että hauki on kala eikä mikään muinaisliskosaurus.

        Liskosaurukset olivat kaloista kehittyneitä. VOi olla todellinen kalastaja vaikka ei olisi selvillä hauen pään luiden lukumäärästä. Kaikki ne voi syödä, siihen tietoon ei kalastuksesta tarvitse tietää mitään.


    • Anonyymi

      Ja sitten pelleilyn jälkeen Jumalan nimessä jos siellä teidän seurakunnassanne on yksikin Fysiikan tai kemian tohtori ehkä mieluumin kemian tohtori kuitenkin niin kysykää häneltä mitä mieltä hän on tästä k piikistä!

    • Anonyymi

      Tyhmähän minä olen kuin saapas, mutta niin kuin sanoin se ei vaadi paljon älyä tajutakseen syy seuraus suhteita vähän vain miettii eli käyttää päätä, ei pitäis hirveesti olla jos vaikka 10-15min elämästään antaa sille ja miettii että mitähän tuo sisältää ja mikä sen lopullinen päämaali on jne...

      Itsellä oli peruskoulun 8ja9lkl fysiikka kemia ja matematiikka 10 vaikka en mä niitä jaksanu edes opiskella fysiikka ja kemiaa piti vähän, mutta 9 luokalla olin masentunut yhdestä nuoresta naisesta niin en jaksanu käydä koulussa menin vaan kokeisiin esim matikan tunneilla en käyny 2kk ja menin vaa kokeeseen tietämättä yhtään sen jakson asioista ja aloin vaa miettii että mitenhän nää nyt mahtaisi mennä muistaakseni 9½ sai huonoin numero tais olla 9 kun en käyny tunneilla ja ei ollu mitää hajuun uusista laskuista. Mutta tarkoitus ei ollu ylpeillä kun mähän rukoilin aina kädet ristissä huvikseen Jumalaa että anna Jumala ymmärrystä kun isosisko opetti että se auttaa kokeissa mutta pointtini oli vain että jos vain viitsii vähän käyttää sitä omaa päätä niin ei tarvi kysyä muilta kun on luoja antanu aivot sen takia että niitä saa käyttää.

      Jos x on vaarallista niin miksi sinä ihmislapsi rokotat itsesi x n koodilla niin että elimistösi alkaa tuottamaan rajattomasti tätä x ää joka ko taudin ainut julkisesti myönnetty vaara? Ihan kun se parantaisi sitä tilannetta että x on vaarallista ja nyt rokotan itseni y llä tuottamaan ruumiini loputtomasti x ää? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää.

      Ihan perus järjen käyttöä ei tarvi olla viisas.

      • Anonyymi

        mitä sulla oli ainekirjoituksesta tuolloin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sulla oli ainekirjoituksesta tuolloin ?

        Pilkut ja pisteet menee aina bäärään paikkaan sain vaa 8 äidinkielestä. Kun ei jaksa turhaa paskaa miettiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sulla oli ainekirjoituksesta tuolloin ?

        Ei meillä ollu erikseen aineenkirjoitusta vaan äidinkieli mutta kyllä me niitä tarinoita kirjoitettiin opettaja kirjoitti aina sinne loppuun loistava tarina sain papukaijan merkin tyylii aina mutta ku mulla tuli kirjoitusvirhe aina vähintään joka toiseen lauseeseen niin se sitten laski sen aina 8½ se oli vakio 8plussa tai 8½ ja väh. Joka toisella rivillä kirjoitusvirhe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sulla oli ainekirjoituksesta tuolloin ?

        Olisinko kerran saanu kuitenkin 9- yhdestä tarinasta ku kerroin mun ihastuksesta siinä koodi kielellä vaikka itse kirjoitusasu oli pelkkää kirjoitus virhettä mutta se tykkäs siitä tarinasta niin paljon muistaakseni sain 9- kerran en oo ihan varma. Esim sana aarre merkitsi oikeasti sitä tyttöä håmäsin et se meinas kulta aarretta mitä merirosvot etsii yms... En tiiä tajusko mun piiloviestit tai vertauskuvat paremmin sanottuna vähän hävetti jälkeenpäin mutta sydämestä kirjoitin ja harmi vaan että tyttö ei sitä koskaan kuullut harmi ja harmi en nytx noosta naisista pahemmin välitä mutta kuitenkin silloin nuorempanan oli niin hellämieli vielä osasi tunteakin jotain, nyt on vähän tällainen en nyt sano että tunnoton mutta hieman melankolinen fiilis en ole sanaa koskaan kuullut mutta puhun mitä mieleen tulee. Mutta siis välillä puhun mitä mieleen tulee jos tulee jotain hauskoja sanoja. Nuorena kun oli iloinen ja silleen positiivinen lähestymistapa elämään, niin osasi naisistakin ajatella hyvää muustakin kun lihasta ja verestä nyt on vähän näkökulma hieman kaventunut ja näkee vähän eri perspektiivistä asiat, nuorempana elämä oli enemmän 2d tä niin osasi vapautuneemmin olla. Nyt kun näkee 3d nä esim ne huonotkin puolet naisessa niin ei sitä tahdo enää rakastua kun ainakin vaikeampaa se on kun jos toinen on ilmiselvästi mul kk u niin yritä siinä rakastaa. Siks olin nuorempana hyvä niissä tarinoissa kun ei ollu niin suppea mieli silloin kun osasi iloita asioista yms vähän paremmin. Vaikka eihän tarinan kerronta vaadi mielentilaa vaan vapaan mielen niin että antaa ajatusten lentää ku punatulkku. Siinä on se salaisuus.


      • Anonyymi

        Vaikka olisit kuinka paljon valehdellut koulumenestyksestäsi, et ole kovin vakuuttava. Olet opiskellut asiaa internetistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkut ja pisteet menee aina bäärään paikkaan sain vaa 8 äidinkielestä. Kun ei jaksa turhaa paskaa miettiä

        Äidinkieli ei ole turhaa paskaa, vaan kertoo sen mitä oikeastaan mistään ymmärrät.


    • Anonyymi

      Veisaamme virrestä viis.
      On tosi autuasta olla aivan uskomaton.

      • Anonyymi

        Lepään enkä muuta voi
        Ei muuta tarvitsekaan
        Elämä kuoresta lipui pois
        Sitä teissä tuskin koskaan on ollutkaan

        Ette pitäneet kädestä
        Ette otsaani silittäneet
        Ette vuoteeni vierellä
        Kanssani itkeneet ja rukoilleet

        Virrestä viis hiljaa veisataan
        Kaikki istuvat aloillaan
        Virsi viisi hiljaa veisataan
        Katseet laskettu kohti lattiaa

        Kannatte arkkua hiljalleen
        Kohti viimeistä kotia
        Ette tukea tarjonneet
        Vaikka olin elossa, tässä kehossa

        Virrestä viis hiljaa veisataan
        Kaikki istuvat aloillaan
        Virsi viisi hiljaa veisataan
        Katseet laskettu kohti lattiaa

        Virrestä viis hiljaa veisataan
        Kaikki istuvat aloillaan
        Virsi viisi hiljaa veisataan
        Kaikki pysähtyneinä
        Minusta viis täällä veisataan
        Kaikki istuvat hiljaa
        Virsi viimeinen veisataan


    • Anonyymi

      Etsikää vaihtoehto hoitoja. Siihen piikkiin on niin moni kristitty jo kuollut voisin luetella mutta en halua heidän elämäänsä kunnioittaen joka ei saarnaajille arvokas ollut.

      Pian hyytyy verenne pian vuotaa verenne korjaa kuolo pois miehen eksyneen!

      Ei salli Jeesus lapsi omiensa langeta, ei salli Jeesus lapsi minunkaan heikon ja horjuvan tuota pedon merkkiä ottaa. Oli se peto viel se josta ennustettu on, tai ei, mutta peto kuitenkin, oli kuka tahansa kirjoitettu tai kirjoittamaton.

      Syöksee helcettiin eksyneet en tiedä jos itsemurhan Jumala viel anteeksi antaa, piikistä tuosta kyl varoitimme, ei suinkaan ole siis enään vahinko, vaan itsemurha jos ja kun siihen kuolet.

    • Anonyymi

      Mitäs sanotte viimeisellä tuomiolla rakkaat saarnaveljet: "me murhasimme seurakuntamme mutta meillä on puolustaja Jeesus Kristus?"

      Jumala kyllä varjeli tulelta vanhan liiton vanhurskaita, mutta he eivät meneet siihen tuleen vapaa ehtoisesti vaan heidät laitettiin siihen. Ja toiseksi he todella myös olivat vanhurskaita, oletkos sinä? Eikös pelota ettet olekaan ja Jumala ei varjelekaan sinua siltä myrkyllä? Ei vaan Jumala varjeli jo omansa ottamasta sitä, siinä oli Jumalan varjelus ja ei ole muuta varjelusta.

      • Anonyymi

        Pakki siis jo löytyy mutta ketäs on sitten hyökkäyspäässä?


    • Anonyymi

      Jumalan siunausta, olkoot Jumala armollinen teille. Koska se piikki ei ole.

    • Anonyymi

      Toluidiini
      Toluidiini siis tuhoaa piikkiproteiinin ja sitä saadaan kuusen ja männyn neulasista. Havunneulasista voidaan tehdä teetä.

      piikkiproteiini

      Resepti
      Tarvitset:

      Männyn ja kuusen neulasia

      Vettä

      Omenaviinietikkaa

      Ohje:
      Kerää männyn ja kuusen neulasia. Pese neulaset vadissa, jossa on 5 dl vettä ja 1 dl omenaviinietikkaa. Huuhtele lopuksi puhtaalla vedellä etikka pois neulaisista.

      Itse oon huuhdellut neulasia Kangenin vahvassa 11.5 pH vedessä.

      Yhteen teekuppiin tarvitset:
      1 tl pieniksi pilkottuja männyn ja kuusen neulasia samassa suhteessa

      1,5dl kiehuvaa vettä

      Ohje:
      Laita neulaset kuppiin ja kaada kiehuvaa vettä päälle. Anna hautua vähintään 2min. ja siivilöi neulaset pois ennen teen juomista. Mausteeksi voi lisätä hunajaa.

      Aikuiset voi juoda 2 kupillista kerralla 3 kertaa päivässä.

      Pakasta loput pestyt havunneulaset ja ota pakkasesta aina tarvittava määrä.


      En tiedä toimiiko tämä mutta kannattaa kokeilla. Tosin ongelmanne on se että kehonne tuottaa jatkuvasti tätä piikkiprotiinia sen mrna rokotteen kautta joten ongelmanne on lievästi sanottuna aika vakava.

    • Anonyymi

      Olis tuo tarinan aarre jääny ilman piikkiä jos olis suostunu koiraan.

      No en tiedä, ehkä saarnaajat antoivat hänelle neuvon ottaa seuroissa kävijän en tiedä, ehkä hän itse niin ajatteli, kuitenkin näin hänen kasvonsa toisen naisen kasvojen päällä kun olin ihastunut yhteen koulutyttöön joka oli maailmasta niin tämän kristityn tytön kasvot tulivat hänen kasvojensa päälle ja kun ihmettelin sitä niin ne haihtuivat pois ja näin tapahtui monta kertaa, mutta kuitenkaan tätä tyttöä ei kiinnostanut minä, kun sitten näin hänet seuroissa eli huomasin hänet samaksi kun ne varjo kasvot jotka ilmestyivät sen uskottoman kasvojen päälle etten sitä nähnyt vaan sen toisen kristityn tytön kasvot. No ehkä hän sai saarnaajilta neuvot en tiedä, mutta samat saarnaajat antoivat myös neuvot ottaa ruumiseen tämän piikkiproteiinin koodin joka mrna muodossa lisääntyy ruumiissa jatkuvasti ja tekee siellä mitä ikinä tahtoo tehdä, niin siunausta vaan tyttö jos tässäkin asiassa olit samoille saarnaajille kuuliainen, menetät henkesikin vielä kaupan päälle. On kyllä hauskoja saarnaajia teille, hilpeitä jos näin voi sanoa, ja ajattelevat teidän parasta kaikessa.

      • Anonyymi

        En siitä tosin syytä ketään, mutta en sille mitään voi jos Jumala kostaa. Se on Jumalan asia.

        Jos vaikka kuolette siihen x asiaan. Jonka otitte itseenne.

        Niin he saarnaajat luulevat etten minäkään tiedä miksi he antoivat sellaiset neuvot mutta tiedän aika paljon, yksi syy oli ettei kristityt menettäisi työpaikkaansa!

        No minä en ottanut rokotetta, ennen koronaa minun palkkani oli n 2000 euroa kk nyt se on 4000 euroa kk en tiedä miksi en menettänyt työpaikkaa, näyttää kuin olisin saanut vain enemmän.

        Ja yksi syy oli myös se, että he eivät uskaltaneet luottaa Jumalaan, heidän uskonsa oli niin heikko, en tiedä minun uskoni on myös heikko, mutta ei minun tarvinnut mennä piikille, jos kuolen, se on Jumalan tahto kuolen sitten uskossa, mutta mennä maailman eteen rukoilemaan armoa, mitä se on? Rukoilla armoa lääketieteestä? Mitä se on? Se on epäuskoa Jumalaan. Ja epäusko on synti se on suurin synti niin he itse ovat aina opettaneet minä muistan kun kävin seuroissa he saarnaajat itse opettivat että epäusko on suurin synti mitä on?

        Kuinkas nyt siis on, eikös epäusko enään olekaan syntiä? Eikö Jumala rangaise epäuskoisia?

        Kuka teistä on se mies joka luulee pääsevänsä pakoon meidän Herramme Sebaotin vihaa?

        Te voitte juosta, ja mennä vaikka piikille, mutta karkuun ette pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siitä tosin syytä ketään, mutta en sille mitään voi jos Jumala kostaa. Se on Jumalan asia.

        Jos vaikka kuolette siihen x asiaan. Jonka otitte itseenne.

        Niin he saarnaajat luulevat etten minäkään tiedä miksi he antoivat sellaiset neuvot mutta tiedän aika paljon, yksi syy oli ettei kristityt menettäisi työpaikkaansa!

        No minä en ottanut rokotetta, ennen koronaa minun palkkani oli n 2000 euroa kk nyt se on 4000 euroa kk en tiedä miksi en menettänyt työpaikkaa, näyttää kuin olisin saanut vain enemmän.

        Ja yksi syy oli myös se, että he eivät uskaltaneet luottaa Jumalaan, heidän uskonsa oli niin heikko, en tiedä minun uskoni on myös heikko, mutta ei minun tarvinnut mennä piikille, jos kuolen, se on Jumalan tahto kuolen sitten uskossa, mutta mennä maailman eteen rukoilemaan armoa, mitä se on? Rukoilla armoa lääketieteestä? Mitä se on? Se on epäuskoa Jumalaan. Ja epäusko on synti se on suurin synti niin he itse ovat aina opettaneet minä muistan kun kävin seuroissa he saarnaajat itse opettivat että epäusko on suurin synti mitä on?

        Kuinkas nyt siis on, eikös epäusko enään olekaan syntiä? Eikö Jumala rangaise epäuskoisia?

        Kuka teistä on se mies joka luulee pääsevänsä pakoon meidän Herramme Sebaotin vihaa?

        Te voitte juosta, ja mennä vaikka piikille, mutta karkuun ette pääse.

        Kun taas monet rokotetut esikoislestadiolaiset kristityt menettivät työpaikkansa. En tiedä miksi näin kävi, miksi se rokote ei suojannutkaan heidän työpaikkoja en osaa tarkkaan sanoa, mistähän tuo mahtaisi johtua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun taas monet rokotetut esikoislestadiolaiset kristityt menettivät työpaikkansa. En tiedä miksi näin kävi, miksi se rokote ei suojannutkaan heidän työpaikkoja en osaa tarkkaan sanoa, mistähän tuo mahtaisi johtua?

        Kyllä minä sen ymmärrän miksi se ei suojannut työpaikkoja, kunhan provosoin, he vaihtoivat uskonsa ja luottamuksensa Jumalaan tämän maailman pelkoon, he pelkäävät kuolla, koska heillä ei ole uskoa, siksi he menettivät työpaikkansa, koska he luopuivat uskostaan.


    • Anonyymi

      Nyt teidän pitäisi tehdä niin että te rokotatte itseenne vasta mrna rokotteen tälle k rokotteelle joka tuhoaa tätä piikkiproteiinia ja se olisi pitänytkin olla se ensimmäinen rokote jos tällainen piikkiproteiini oli edes olemassa luonnollisesti senhän saa vain piikin kautta. Mutta siinä on varmaan ainut vaihtoehto en tiedä.

      Sen sijaan että rokotti mrna(tuottamaan) rokotteen piikiproteiinia tuottamaan niin olisi pitänyt rokottaa jotain ainetta mikä tuhoaa piikkiproteiinia eli rokotitte ihan väärää asiaa kehonne tuottaan se mikä piti tuhota sitä teidän elimistö tuottaa nyt! Ettekö ihan oikeasti ymmärrä, ja en tiedä onko muuta vaihtoehtoa enään selviytyä kun rokottaa uudestaan mrna rokotteella jossa on jotain mikä eliminoi piikkiproteiinin mitä kehonne tuottaa. Eli ette ole vielä kuolemaan tuomittuja mutta jos tällaista rokotetta tai jotain muuta selviytymiskeinoa ei tule, mä en pysty ymmärtää miten voisitte olla kuolematta siihen piikkiproteiiniin mitä kehonne tuottaa nyt sen mrna n kautta? Teidän on pakko saada vasta mrna joka tuottaa vasta ainetta tuolla piikkiproteiinille. Niin asian nään, ihan puhtaalla järjellä puhun. Mut joo, jos haluatte kuolla kuolkaa ihmeessä, mä en tuu hautajaisiin kun ei kiinnosta.

    • Anonyymi

      Lukekaa thl sivuilta siellä lukee että siinä x piikissä on piikkiproteiinia mitä sesitten laittaa ruumiin tuottamaan koska se on mrna rokote. Ettekö yhtään mieti mitä tämä piikkiproteiini on? Jos minä joka olen erittäin tyhmä minun öoni on vain 130 jos minäkin tajusin tämän heti kun luin sen rokotteen sisällön miten te ette tajua? Miksi te haluatte ruumiinne tuottavan piikkiproteiinia? Ettekö te ymmärrä mitä tämä piikkiproteiini on? Ja jos ette ymmärrä niin älkää Jumalan nimessä sitten piikittäkö sitä itseenne. Ottakaa ensin selvää ja sitten piikittäkää niin ei tule sitä seuraavat asiat yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Jos siis tiedätte sen ölykkyys osaamäärä testin.

        Siitä on kyllä pitkä aika kun sen viimeksi tein en tiedä kumpaa suuntaan siitä ajasta on menty.

        Mut niinku miks haluatte ruumiinne tuottavan piikkiproteiinia? Ja miks pakotitte sitä muihin?

        Kyllä minä sen tiedän, koska teissä on murhan perkele siksi.

        Ja ei minua kiinnosta puhun vain Jumalan takia nämä olen Jumalan edessä vapaa. Senkus kuolette ihan sama mulle.


    • Anonyymi

      Olis kiva saada ykski järkevä vastaus että minkä ihmeen takia te haluatte että teidän elimistönne tuottaa piikkiproteiinia?

      Se rokotteen idea piikkiproteiini rasvakudoksessa joo se voisi ehkä toimia jos se olisi normaali rokotus, mutta se oli mrna rokotus eli rokotus joka laittaa ruumiin tuottamaan jatkuvasti haluttua ainetta eli tässä tapauksessa piikkiproteiinia ootte ihan helv... tyhmiä anteeksi kun tekis mieli kiroilla niin absoluuttista tyhmyyttä en siedä, toisaalta oikein että kuolette ei tommosia idioottejä kärsikään katsoa.

    • Anonyymi

      > Ihminen ei voi mitään tehdä oman autuutensa eteen

      Mutta, jos ihminen on autuas, hän tekee autuaan tekoja. Jos ihminen on vanhurskas, hän tekee vanhurskautta.

    • Anonyymi

      Oliko se siis saatana joka näytti silloin vuosia takaperin sen kristityn tytön kasvot sen uskottoman tytön kasvojen päällä niin etten sitä uskotonta nähnyt vaan sen kristityn kasvot?

      Kun niin kävi että nämä saarnaajat naittivat sen toiselle miehelle, niin minä vain mietin että olikohan se saatana joka sen näyn näytti minulle kun se tapahtui monta kertaa?

      Kun sitten kun tulee uudestaan tilanne että pitäisi luottaa näihin saarnaajiin niin se on hieman vaikeaa tällaisen tapauksen jälkeen, ellei se sitten ollut saatana joka sen näytti. Mutta sitten olisin kyllä sen huoran kanssa varmaan turmellut itseni, en tiedä oliko sillä sitten merkitystä kenen naaman näin, kunhan käänsin katseen pois maailman huorista en tiedä,

      Mutta sen tiedän, että tuo x piikki ei ole terveydelle hyödyksi vaan haitaksi, se lukee siinä, he ovat itse kirjoittaneet sen, kun luet sen mitä se sisältää ja sitten heti perään mitä se vaikuttaa ihmisessä se mitä se sisältää että se on vielä mrna joka on yhtä kuin tuottaa laittaa tuottamaan. Mrna ta on käytetty kun ihmisellä on ollut jotain puutosta jostain asiasta niin täydentämään sitä vajetta, on täysin järjen vastaista käyttää mrnata vähentämään jotakin ellei se ole vasta aine mutta tässä tapauksessa yritettiin haitta aineella vähentää haittaa mrna lla se on järjen vastaista, ei kukaan pysty selittää sitä, ei edes maailman viisain tiedemies.

      • Anonyymi

        En minä usko että saatana sitä näytti vaan Jumala sen näytti, ja sen minkä Jumala minulle näytti sen nämä teidän saarnaajat toiselle miehelle naitti. Ja nämä teidän saarnaajat he myös käskivät teidän rokottaa itsenne x piikillä jota yksikään tiedemies ei voi selittää, eli kuinka se toimii, eli kuinka teet kiven kullaksi taikka päärlyt eli helmet makiaksi viinaksi, koska se minkä Jumala on luonut se kestää, et voi tehdä helmistä viiniä vaan Jumala itse hän tekee sen. Se on myös niin luonnollisesti minkä Jumala on tehnyt älä siihen koske, ihminen elää ja kuolee mutta kaikessa Herralle ja uskon kanssa ei tarvi maailman poppamiesten tulla Jumalan ja ihmisen ja seurakunnan väliin. Kuka teidät on eksyttänyt?


    • Anonyymi

      Ei he saarnaajat myöskään opeta teille niin kuin kirjoitettu on, että älkää vetäkö iestä maailman kanssa se on lukea valtamediaa, seurata youtubea, ja kuunnella mitä maailman ihmiset puhuu, se on vetää iestä maailman ihmisten kanssa ja tulla osalliseksi heidän synneistään.

      Mutta minä opetan. Vaikka ei syytä ole, kaiken paskan jälkeen miten on mua kohdeltu voisin kyllä antaa teidän rauhassa vaan kuolla x piikkiin yhdessä maailman ystävienne kanssa mutta armosta kuitenkin kerron teille kuinka asiat ovat oikeasti. Sanoisinko silkasta säälistä. Vaikka ette sitä ansaitse, tosin x piikki on jo parisen vuotta kylvänyt piikkejään ympäri ruumistanne, miten luulette selviytyvänne siitä? Rokottamalla lisää piikkiä ruumiisenne? Eikö kannattaisi mieluumin yrittää tuhota niitä piikkejä? Ainaki mun mielestä.

      • Anonyymi

        Hurahdit sitten esikoislestadiolaisuudesta piikkikammouskovaisuuteen?

        Ketkä sulla on nyt parhaat saarnaajat sillä saralla? Onko Suomessa ketään vai kaikkiko "lapinmaalla"? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurahdit sitten esikoislestadiolaisuudesta piikkikammouskovaisuuteen?

        Ketkä sulla on nyt parhaat saarnaajat sillä saralla? Onko Suomessa ketään vai kaikkiko "lapinmaalla"? ;)

        Jeesus Kristus hän on paras saarnaaja, en minä tarvitse muita saarnaajia, kyllä minä kuulen kuka heissä saarnaa eli perkele joka sanoo kumarra maailmalle se on perkeleestä vaan joka Kristuksesta on sanoo kumarra elävälle Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus hän on paras saarnaaja, en minä tarvitse muita saarnaajia, kyllä minä kuulen kuka heissä saarnaa eli perkele joka sanoo kumarra maailmalle se on perkeleestä vaan joka Kristuksesta on sanoo kumarra elävälle Jumalalle!

        Kuka sinulle siitä koronapiikistä on saarnannut? Jaa sinä siis kuulet jotakin... etkö usko lapinvanhinten päälle?


    • Anonyymi

      Eivätkö kaikki lestadiolaiset tee nimen omaan itse sen, että uskovat siihen sen oman lestadiolaisryhmänsä opetukseen? Eikö se ole "itse tekemistä"?

      Sehän heidät heidän opetuksensa mukaisesti pelastaa, kun uskovat siihen "ainoaan elävään seurakuntaan" yms.? Pitää siis tehdä "jotakin" eli uskoa maallisen yhdistyksen autuaaksi tekevään voimaan. (Vain siinä yhdistyksessä voidaan katuvalle synnit antaa anteeksi ja heillä on omien luulojensa mukaan oikeus ne myös pidättää)!!

      • Anonyymi

        Eikös sen jo nimi kerro lestaadiolaisuus? Kuka hän on? Onko hän uusi Kristus?

        Olemmeko me nyt Paavalilaisia tai Pietarilaisia tai Johanneslaisia tai Luterilaisia tai Kristuslaisia? Ei, vaan me olemme jäsenet keskenämme yksi ruumis Kristuksessa! Jotka ahtaan portin lävitse käyneet ovat ja kaitaa elämän tietä käyvät! He ovat Kristuksessa yksi Ruumis jonka pää on Jeesus Kristus!

        Ja niin on jokainen laisuus, en tiedä mutta minä luulen ettei se muuta taida olla kuin yksi eriseura, joka viettelee pois yhdestä ruumiista joka on Kristus!

        Yksi usko ja yksi kaste!

        No minä kysyn teiltä, kuinkas monta teistä on Kastettu Kristukseen sen jälkeen kuin te uskoitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sen jo nimi kerro lestaadiolaisuus? Kuka hän on? Onko hän uusi Kristus?

        Olemmeko me nyt Paavalilaisia tai Pietarilaisia tai Johanneslaisia tai Luterilaisia tai Kristuslaisia? Ei, vaan me olemme jäsenet keskenämme yksi ruumis Kristuksessa! Jotka ahtaan portin lävitse käyneet ovat ja kaitaa elämän tietä käyvät! He ovat Kristuksessa yksi Ruumis jonka pää on Jeesus Kristus!

        Ja niin on jokainen laisuus, en tiedä mutta minä luulen ettei se muuta taida olla kuin yksi eriseura, joka viettelee pois yhdestä ruumiista joka on Kristus!

        Yksi usko ja yksi kaste!

        No minä kysyn teiltä, kuinkas monta teistä on Kastettu Kristukseen sen jälkeen kuin te uskoitte?

        Niin kuin kirjoitettu on, että on yksi usko ja yksi kaste ja se järjestys on tämä, ensin uskoon tuleminen ja sitten kaste Kristukseen ja EI OLE muuta oppia vaan niin se ON kirjoitettu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin kirjoitettu on, että on yksi usko ja yksi kaste ja se järjestys on tämä, ensin uskoon tuleminen ja sitten kaste Kristukseen ja EI OLE muuta oppia vaan niin se ON kirjoitettu!

        Ja kaikki laisuudet mikä tahansa Paavalilaisuus, johanneslaisuus, Jakoblaisuus, Markuslaisuus, lestaadiolaisuus, Kristuslaisuus, esikoislestaadiolaisuus, lukijaisuus, helluntailaisuus, paavilaisuus jne ne ovat kaikki eriseuroja ja sen nimi on eriseuran perkele, ja nyt kun minä ymmärrän tämän, niin en minä enään ihmettele että he naittivat toiselle miehelle siis esikoislestaadiolaiset sen naisen minkä Jumala minulle näytti hereillä ollessani, sehän on perkele joka tekee työtä Jumalaa vastaan.

        Mutta mitä sanoo Jumalansana, me olemme yksi Ruumis!

        Mitä sanoo Laestaadius? Hän sanoo, ei ole hyvä antaa armoa jos ei ole varmuutta tahtooko hän oikeasti tehdä parannuksen!

        Mutta mitä sanoo Jumalansana? Jokainen joka uskoo! Niin se on kirjoitettu ja jokaiselle joka uskoo että Jeesus on Kristus hänelle kuuluu kaikki armolupaukset jos hän vain ne tahtoo ottaa vastaan niin kuin kirjoitettu on, että uskon jälkeen seurasi kaste Kristukseen! He laskivat myös kätensä heidän päällensä!

        Ei kysytty apostolisen kristillisyyden aikana muuta kuin uskoa niiltä jotka tahtoivat tulla jäseniksi seurakuntaa ja ottaa vastaan synnin päästön!

        Nämä eriseurat ja laisuudet opettavat kuin perkele heitä viettelee opettamaan, mutta se ei ole Jumalasta lähtöisin, se mikä Jumalasta on, sen he turmelevat. Se mikä Jumalasta on, on kirjoitettu, jokainen joka silmät eli korvat omistaa lue eli kuule, ei ole kahdella tavalla kirjoitettu eli saarnattu vaan yhdellä tavalla, jokainen joka uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja antakaa myös kastaa teitä että te saisitte Pyhän Hengen kätten päälle-panemisen kautta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki laisuudet mikä tahansa Paavalilaisuus, johanneslaisuus, Jakoblaisuus, Markuslaisuus, lestaadiolaisuus, Kristuslaisuus, esikoislestaadiolaisuus, lukijaisuus, helluntailaisuus, paavilaisuus jne ne ovat kaikki eriseuroja ja sen nimi on eriseuran perkele, ja nyt kun minä ymmärrän tämän, niin en minä enään ihmettele että he naittivat toiselle miehelle siis esikoislestaadiolaiset sen naisen minkä Jumala minulle näytti hereillä ollessani, sehän on perkele joka tekee työtä Jumalaa vastaan.

        Mutta mitä sanoo Jumalansana, me olemme yksi Ruumis!

        Mitä sanoo Laestaadius? Hän sanoo, ei ole hyvä antaa armoa jos ei ole varmuutta tahtooko hän oikeasti tehdä parannuksen!

        Mutta mitä sanoo Jumalansana? Jokainen joka uskoo! Niin se on kirjoitettu ja jokaiselle joka uskoo että Jeesus on Kristus hänelle kuuluu kaikki armolupaukset jos hän vain ne tahtoo ottaa vastaan niin kuin kirjoitettu on, että uskon jälkeen seurasi kaste Kristukseen! He laskivat myös kätensä heidän päällensä!

        Ei kysytty apostolisen kristillisyyden aikana muuta kuin uskoa niiltä jotka tahtoivat tulla jäseniksi seurakuntaa ja ottaa vastaan synnin päästön!

        Nämä eriseurat ja laisuudet opettavat kuin perkele heitä viettelee opettamaan, mutta se ei ole Jumalasta lähtöisin, se mikä Jumalasta on, sen he turmelevat. Se mikä Jumalasta on, on kirjoitettu, jokainen joka silmät eli korvat omistaa lue eli kuule, ei ole kahdella tavalla kirjoitettu eli saarnattu vaan yhdellä tavalla, jokainen joka uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja antakaa myös kastaa teitä että te saisitte Pyhän Hengen kätten päälle-panemisen kautta!

        Mutta minä kysyn Jumala sinulta koskas sinä kostat? Vai luotko minun sydämeni uudestaan ja annatko vielä minulle uuden vaimon mahdollisuuden, sinä tiedät etten minä ole kuin he, ei minun sydämeni osaa kuin yhtä rakastaa, että sen minkä tahdoit näyttää annettiin toiselle, niin valatko vielä sydämeni uudestaan, vai kostatko, mitä silloin kostat, jos jotain asetat etkä sitä täytä, eikös ole helpompi asettaa uudestaan ja täyttää uudestaan kuin mennä takaperin ja särkeä sitä mikä vääryydellä täytetty on, ettei se mitään hyödytä rikkoa rakennettua jos se kelvottomasti rakennettu on, vaan tehdä uusi, että uusi parempi olisi kuin vanha, olkoot vanha niille iloksi jotka siinä elävät ja uusi sinulle kaunistukseksi.

        Niin on myös uusi liitto poikasi veressä niille kaunistukseksi jotka siihen asettanut olet, olkoot vanha vielä tallella, ei se poista sitä uutta! Vaan uusi tulee paremmin kaunistetuksi kuin vanha näkyy niin uusi vielä enemmän.

        Ei siis katkeruus paranna, eikä särkeminen korjaa vaan uuden tekeminen ja anteeksi antaminen. Mutta jos ei uutta näy, vaan ainoastaan vanha, ei silloin ole elämää, koska siis Jumala ilmoitat uuden, odotan uutta, että saisin häntä vaimoksi kutsua. Jos en siihen kelvollinen ole, niin onko tuo vaito sitten? Miksi hän sai sitten vaimon, vaikka ei osannu edes lapsiaan kristityksi kasvattaa?
        Tasapuolisuuden nimissä vaadin itselleni myös vaimoa. Ota tai jätä, voin kyllä ryhtyä hankalaksi taas ja mennä maailmaan 10 vuodeksi jälleen. Kuka vaatii ja keneltä, jaha sitä ollaan Jumalaa suuremmaksi kasvettu vai? Jaajaa, kun Jumala ei kuule koskaan niin hänelle pitää puhua suoraan välillä että tulee asiat selväksi, minäkin odotan yhä koska annat sen vaimon minkä lupasit. En huoraa ryhtynyt siksi, turhaanko sen menetin, parempi huora on avioliitossa kun haureus yksinäisyydessä. Pitääkö tässä alkaa tosissaan faijaaki opettamaan? Tä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki laisuudet mikä tahansa Paavalilaisuus, johanneslaisuus, Jakoblaisuus, Markuslaisuus, lestaadiolaisuus, Kristuslaisuus, esikoislestaadiolaisuus, lukijaisuus, helluntailaisuus, paavilaisuus jne ne ovat kaikki eriseuroja ja sen nimi on eriseuran perkele, ja nyt kun minä ymmärrän tämän, niin en minä enään ihmettele että he naittivat toiselle miehelle siis esikoislestaadiolaiset sen naisen minkä Jumala minulle näytti hereillä ollessani, sehän on perkele joka tekee työtä Jumalaa vastaan.

        Mutta mitä sanoo Jumalansana, me olemme yksi Ruumis!

        Mitä sanoo Laestaadius? Hän sanoo, ei ole hyvä antaa armoa jos ei ole varmuutta tahtooko hän oikeasti tehdä parannuksen!

        Mutta mitä sanoo Jumalansana? Jokainen joka uskoo! Niin se on kirjoitettu ja jokaiselle joka uskoo että Jeesus on Kristus hänelle kuuluu kaikki armolupaukset jos hän vain ne tahtoo ottaa vastaan niin kuin kirjoitettu on, että uskon jälkeen seurasi kaste Kristukseen! He laskivat myös kätensä heidän päällensä!

        Ei kysytty apostolisen kristillisyyden aikana muuta kuin uskoa niiltä jotka tahtoivat tulla jäseniksi seurakuntaa ja ottaa vastaan synnin päästön!

        Nämä eriseurat ja laisuudet opettavat kuin perkele heitä viettelee opettamaan, mutta se ei ole Jumalasta lähtöisin, se mikä Jumalasta on, sen he turmelevat. Se mikä Jumalasta on, on kirjoitettu, jokainen joka silmät eli korvat omistaa lue eli kuule, ei ole kahdella tavalla kirjoitettu eli saarnattu vaan yhdellä tavalla, jokainen joka uskoo että Jeesus on Kristus pelastuu, ja antakaa myös kastaa teitä että te saisitte Pyhän Hengen kätten päälle-panemisen kautta!

        En sitä kuitenkaan sanonut että kaikki olisivat eriseuran palvelijoita vaan ainoastaan puhuin seurakunnan nimistä eli mistä ne ovat syntyneet eli eriseurasta. Eli puhuin niin kuin ulkoisesta seurakunnasta, en niinkään yksittäisistä kristityistä.

        Kaikki he ovat yhden uskon ja kasteen saaneet kätten päälle-panemisen kautta oli hän sitten Paavali, Abollos, Pietari, Johannes, Luther, Laestadius, Kuka tahansa jos hän synnit anteeksi saanut on, niin yhdenkaltaisen uskon jälkeen,

        Onko seurakunnan nimi silloin yhden miehen nimi, vai yhden uskon nimi, mikä on taivaassa kirjoitettu?

        Se kertoo eriseurasta että alkaa ihmisiä ylistämään tai seurakunnan nimeksi nimittämään ihmisiä, en kristittyjä tuomitse vaan seurakunnat. Ei kukaan ihminen oli sitten kuinka Pyhä tai vanhurskas tahansa, ole sitä itse tehnyt vaan Jeesus Kristus hänen armostaan! Ja siksi kaikki ihmisiin viittaava nimitys seurakunnista puhuttaessa myös Kristuslaisuus on eriseuraa, kun kysymys on armosta ei teoista!

        Kun sen ymmärrät että armo ei ole ansaittavissa niin silloin ymmärrät ristiriidat seurakuntien nimissä!

        Hän joka kaiken sai armosta ilmaiseksi sanoo nyt katso ihminen, katso lestaadiolainen, katso Paavalilainen, katso Luterilainen, katso Jahvelainen jne se on eriseuran Henki tehdä armosta ihmiskunniaa joka kaikki kunnia kuuluu yksin meidän Jumalallemme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sitä kuitenkaan sanonut että kaikki olisivat eriseuran palvelijoita vaan ainoastaan puhuin seurakunnan nimistä eli mistä ne ovat syntyneet eli eriseurasta. Eli puhuin niin kuin ulkoisesta seurakunnasta, en niinkään yksittäisistä kristityistä.

        Kaikki he ovat yhden uskon ja kasteen saaneet kätten päälle-panemisen kautta oli hän sitten Paavali, Abollos, Pietari, Johannes, Luther, Laestadius, Kuka tahansa jos hän synnit anteeksi saanut on, niin yhdenkaltaisen uskon jälkeen,

        Onko seurakunnan nimi silloin yhden miehen nimi, vai yhden uskon nimi, mikä on taivaassa kirjoitettu?

        Se kertoo eriseurasta että alkaa ihmisiä ylistämään tai seurakunnan nimeksi nimittämään ihmisiä, en kristittyjä tuomitse vaan seurakunnat. Ei kukaan ihminen oli sitten kuinka Pyhä tai vanhurskas tahansa, ole sitä itse tehnyt vaan Jeesus Kristus hänen armostaan! Ja siksi kaikki ihmisiin viittaava nimitys seurakunnista puhuttaessa myös Kristuslaisuus on eriseuraa, kun kysymys on armosta ei teoista!

        Kun sen ymmärrät että armo ei ole ansaittavissa niin silloin ymmärrät ristiriidat seurakuntien nimissä!

        Hän joka kaiken sai armosta ilmaiseksi sanoo nyt katso ihminen, katso lestaadiolainen, katso Paavalilainen, katso Luterilainen, katso Jahvelainen jne se on eriseuran Henki tehdä armosta ihmiskunniaa joka kaikki kunnia kuuluu yksin meidän Jumalallemme!

        Myös he jotka sanovat minä olen Kristuksen, mutta minä sanon sinulle, sinä et ole yhtään mitään, ainoastaan mitä taivaan Jumala on sinulle suuresta armostaan antanut Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta, sitä olet etkä yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös he jotka sanovat minä olen Kristuksen, mutta minä sanon sinulle, sinä et ole yhtään mitään, ainoastaan mitä taivaan Jumala on sinulle suuresta armostaan antanut Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta, sitä olet etkä yhtään enempää.

        Ihmiskunnia se on vaarallinen perkele, kaikki kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ja ihmiskunniasta tulee ihmisten nimet seurakuntiin vaan tulee seurakunnan nimi olla Jumalan seurakunta, esikoisten seurakunta, että kunnia kuuluu sille joka kunnian antanut on, vanhurskaudesta vanhurskaalle Jumalalle ja ei ihmiselle joka maan tomusta syntynyt on ja tuhkaksi jälleen tulee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiskunnia se on vaarallinen perkele, kaikki kunnia kuuluu yksin Jumalalle, ja ihmiskunniasta tulee ihmisten nimet seurakuntiin vaan tulee seurakunnan nimi olla Jumalan seurakunta, esikoisten seurakunta, että kunnia kuuluu sille joka kunnian antanut on, vanhurskaudesta vanhurskaalle Jumalalle ja ei ihmiselle joka maan tomusta syntynyt on ja tuhkaksi jälleen tulee!

        Siis se seurakunta on esikoisten seurakunta se merkitsee sitä samaa uskoa kun oli ensimmäisillä kristityillä mutta sen seurakunnan nimi pitää olla Jumalan seurakunta!

        Että se vanhurskaus joka meillä uskon kautta annettu on, se on Jumalan vanhurskaus ja siksi pitää myös seurakunnan nimi olla Jumalan seurakunta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se seurakunta on esikoisten seurakunta se merkitsee sitä samaa uskoa kun oli ensimmäisillä kristityillä mutta sen seurakunnan nimi pitää olla Jumalan seurakunta!

        Että se vanhurskaus joka meillä uskon kautta annettu on, se on Jumalan vanhurskaus ja siksi pitää myös seurakunnan nimi olla Jumalan seurakunta!

        Vaikka ei sillä mitään merkitystä ole loppujen lopuksi vaan henkilökohtaisella uskolla, mutta jos väkisin haluaa nimiä antaa niin jotain tuohon suuntaan sen pitäisi olla, ei niin että siinä on ihmisen nimiä.

        Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta voisi olla toinen vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ei sillä mitään merkitystä ole loppujen lopuksi vaan henkilökohtaisella uskolla, mutta jos väkisin haluaa nimiä antaa niin jotain tuohon suuntaan sen pitäisi olla, ei niin että siinä on ihmisen nimiä.

        Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta voisi olla toinen vaihtoehto.

        Church of God and Jesus Christ

        Omaan korvaan kuulostaa paremmalta kun joku hikinen poromies. Joka kyllä uskossa oli niin kuin tuo kristittyjen murhaaja myöskin, mutta ei heidän nimi kuulu olla seurakunnan nimenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin kirjoitettu on, että on yksi usko ja yksi kaste ja se järjestys on tämä, ensin uskoon tuleminen ja sitten kaste Kristukseen ja EI OLE muuta oppia vaan niin se ON kirjoitettu!

        Lestatiolaisilla on se usko, että vain usko lestattiolaisuuteen pelastaa. Ja mikä vielä ihmeellisempää, noita on ainakin kymmen eri yhdistystä tai muuta joukkoa, joissa uskovat niin, että vain heidän uskossaan voi päästä taivaaseen, vaikka joukossa olisi vaan muutamia ihmisiä, esimerkkinä esikoislestatiolaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se seurakunta on esikoisten seurakunta se merkitsee sitä samaa uskoa kun oli ensimmäisillä kristityillä mutta sen seurakunnan nimi pitää olla Jumalan seurakunta!

        Että se vanhurskaus joka meillä uskon kautta annettu on, se on Jumalan vanhurskaus ja siksi pitää myös seurakunnan nimi olla Jumalan seurakunta!

        Tuo nimi, "esikoisten seurakunta", siitäkö joku neropatti otti nimen esikoislestadiolaisuuteen (VLKY jälkeen ), josta esikoisetkaan eivät irti päässeet 2016 (eriseurahajaannuksessa ;)?

        Mikä se on se "eriseura"? Vastatkaas nyt viisaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nimi, "esikoisten seurakunta", siitäkö joku neropatti otti nimen esikoislestadiolaisuuteen (VLKY jälkeen ), josta esikoisetkaan eivät irti päässeet 2016 (eriseurahajaannuksessa ;)?

        Mikä se on se "eriseura"? Vastatkaas nyt viisaat!

        Kuka on nimen "esikoislestadiolaiset" takana, siis kuka sen keksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on nimen "esikoislestadiolaiset" takana, siis kuka sen keksi?

        Joillekin, ehkä jopa monillekin se antaa mielikuvan, että tämä tai tässä nyt on alkuperäinen ja OIKEA usko tai joukko. Ei nimi miestä pahenna... jos ei mies nimeä, vai kuinka on?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe