Vuonna -15 ostin bensa-Focuksen (vm. -08), jonka Calixin letkulämmitin ei toiminut, joten vaihdatin huollossa tilalle samanlaisen Calixin, joka toimi vain vuoden pari. Viime vuoden kesällä vaihdatin huollossa tilalle TT-Thermon XC-sarjalaisen. Nyt ilmojen viilennyttyä huomasin, että lämmityksellä ei ollut taas mitään vaikutusta, joten varmistin vielä virtamittarilla, ja nollaa wattiahan se näytti. TT-Thermon romutkin näyttävät siis kestävän vain hieman takuuajan yli, jos sitäkään. Edellisessä autossani oli lohkolämmitin, jonka kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia sen kymmenen vuoden aikana kun auton omistin.
Ovatko kaikki letkulämmittimet pelkkiä paskoja? TT-Thermo ym.
12
76
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä ei näy?
- Anonyymi
Mulla on ollut muutamassa autossa letkulämmitin ja hyvin ovat toimineet.
Onkohan sinulla asennettu väärin tai väärään paikkaan ja siksi vika toistuu? - Anonyymi
kun on peukalo keskellä kämmentä niin se on sitten siinä töröttämässä.
- Anonyymi
Se vastus on tietenkin asennettava niin, että se kokonaan on upoksissa jäähdytysnesteessä.
- Anonyymi
Jotkut pumppulämmittimet on todella tarkka asennosta. Yhden olen rikkonut.
Kaksi pelaa vielä. Pitää olla ihan "vaaka-asennossa", koska pumppu on hiukan ns. Kelluvaa tyyppiä. Jos laitat pumpun oikein ja saa hyvin nestettä niin kyllä se pelaa.
Kiinan mallit ovat vähän huonoja kuten artic heater - Anonyymi
Calixit ja Defat tooiii,ellei asenneta väärin. Valmistajan sivuilta löytyy asennusohjeet hyvin kattavasti eri merkkeihin, malleihin ja moottoreihin.
- Anonyymi
"Nyt ilmojen viilennyttyä huomasin, että lämmityksellä ei ollut taas mitään vaikutusta"
Jos järkesi mitään sanoo, niin tuosta se totuus löytyy: nykyautoilla on täysin turhaa sählätä, tuskailla, säätää ja maksaa moottorin lämmityksestä. Käynnistyvät hienosti ja paljon vähemmän moottoria kuluttavasti siten kuin ne on suunniteltukin käynnistyvän: tasalämpöisinä olipa se lämpötila sitten mikä tahansa välillä 40....-30C! - Anonyymi
Ei Defan kanssa ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Edellyttäen että se on asennettu ohjeen mukaisesti eikä vähän sinne päin ja asennuksen jälkeen jäähdytysjärjestelmä on ilmattu kunnolla. Jos noissa oikaisee niin sitten vastus on helppo polttaa hajalle.
- Anonyymi
Hah, hah, haa. Polttismiehet tuhertavat, äheltävät ja kärsivät noiden töpseli-piuhojensa kanssa pahemmin kuin sähköautoilijat!
- Anonyymi
Jos 1-2 talven kesto niin asennusvirhe tai huonot vastukset, onko auton jäähdytysjärjestelmä muuten kunnossa?
Autojen moottoriin suunnitellaan oma vastus, eli sen muoto ja letkulle sopiva koko.
En itse laittaisi muuta kuin defan joka oli uutena, yhden uuden vaihtanut kun 16 vuotta oli autossa paikallaan ja pimeni.
Toimiva 500w vastus jäähdytysnesteessä lämmittää niin paljon moottorin osia että ne tuntee kädellä 30-40c kun on ollut päällä 30-45min.
En tiedä mistä itse testasit " lämmityksellä ei mitään vaikutusta" ei kerro minulle mitään. " jokainen voi työntään käden vastuksen metalliosaan tai letkuun ja kokeilla. Useimmat pitää myös hiljaista ääntä kun laittaa laittaa päällä kun vesi alkaa kuumenemaan
Jos kone ei lämpene niin mittaisin itse vastuksen liittimestä pinneistä resistanssin ohm arvoa mitä näyttää tai näyttääkö. Jos ehjä niin antaa lukemaa.- Anonyymi
Onkohan tässä vähän sekoitettu termiä 'letkulämmitin'? Vanha autoilija tarkoittaa letkulämmittimellä yleensä jäähdyttimen alavesiletkuun asennettua lämmitintä ja jonnet taas moottorin ulkopuolista omalla kiertovesipumpulla varustettua lämmitintä.
- Anonyymi
Pallaa pian koko rukki ku ei pääse lämpö jakautumaan foordin lohkossa?😄😃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472