Kerääjä ruohonleikkuriin

Iso leikkuuala

KYselin aiemmin, mistäköhän saisi kerääjän päälläistuttavaan leikkuriin, ja sainkin hyviä neuvoja. Kyselin kaupoista, mutta n. 350 euroa on mielestäni tajuton hinta pelkästä kerääjästä. Siksipä kysyisinkin uudelleen, mistä sellaisen saisi edullisemmin? Itsetehden?

20

20747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olis sulle

sopiva hinta?
      Nimittäin olis ylimääräinen muovikerääjä kahdella säiliöllä.
      On yleismalli ja ollut Jonseredissä.
      Tarjoa niin katsotaan.

• tarvii edes?

Kun ensin lannoitetaan nurmea,jotta kasvaa tummana ja vahvana.Sitten mennään ja kerätään eli köyhdytetään maa???Ei ymmärrä.Mun naapurit keräävät ruohon.Minä biosilppuan koneella leikatessani.Naapureiden nurmi kellertää...hi-hi..mulla kasvaa ja lujaa tummanvihreänä.Eli eikö kannattaisi aatella ensin....moi

• Iso leikkuuala

Koskapa tähän mennessä olen saanut tiedon vain yhdestä kerääjästä, eli siitä 350 €:sta, niin en oikein osaa sanoa kuinka paljon siitä kannattaisi maksaa. =) Teenpä siis vastakysymyksen; mikä olisi minimihinta, jolla voisit siitä luopua? Vastaan sitten, onko se minulle sopiva hinta. Missäpäin Suomea ko. laite muuten nykyisin "asustaa"?

• Iso leikkuuala
        tarvii edes? kirjoitti:

Kun ensin lannoitetaan nurmea,jotta kasvaa tummana ja vahvana.Sitten mennään ja kerätään eli köyhdytetään maa???Ei ymmärrä.Mun naapurit keräävät ruohon.Minä biosilppuan koneella leikatessani.Naapureiden nurmi kellertää...hi-hi..mulla kasvaa ja lujaa tummanvihreänä.Eli eikö kannattaisi aatella ensin....moi

Tähän mennessä olen haravoinut ruohosilpun pois, eikä tuntuisi olevan mitään vaikutusta kasvuun. Lähinnä haluaisin kuitenkin silpun talteen sen vuoksi, että käyttäin sitä katteena hyötykasveille, kitkekemisen välttämiseksi, ja lisäravinteiden antamiseksi niille.

• Murray 11hp

Tarkoitat kait lehtien keräjää jota vedetään leikkurun perässä keväisin ja syksyisin?
      Minäkin tarrvitsisin sellaisen hinta on todellakin suolainen 350-400e vaikka rakenne on todella yksinkertainen ja materiaalit halvat.
      Ruoho kannatta silputa alle yksinkertaisesti vain tukkimalla ulosheitto torvi ja leikkaamalla ruoho 4-5pv välein kovinpana kasvukautena.

Itse ajattelin seuraavaa:

Otan vanhan työnnettävän moottorittoman ns. rumpumallin leikkurin.
      Siinä on sopiva koneisto kerääjää varten. Pyöriksi kottikärryn rattaat, teräpaketti pois ja tilalle akseli jossa haravan piikit.
      Perään kevytpressusta säkki jonne roskat ja lehdet lentää....

• Iso leikkuuala

Tarvitsisin kerääjää molempien keräämiseen, koska kuten jo toiselle kysyjälle vastasinkin, käyttäisin ruohoa katteena kesäisin, ja lehtiä syksyisin, eli mm. kitkemis- ja kuohkeuttamistyötä ajattelin vähentää.
        Tuo mainitsemasi ehdotus oli aika hyvä; täytynee pohtia asiaa. Itselläni ei tosin ole ko. kaltaista leikkuria, mutta ehkäpä jostakin löytyy... =)

• Pelle

V**taa näissä melkein kaikissa viesteissä joku aina valittaa, että maksaa liikaa. Käyttäkää pelkkää haravaa tai jotain sellaista jos ette osta kaupasta. Ostin muuten itse sellaisen perässsä vedettävän haravan ja toimii tosi hyvin.

• Iso leikkuuala

Pahoittelen, jos kysymykseni kuulosti valittamiselta; tarkoitukseni oli puhtaasti tiedustella, mistä löytyisi edullisempia vaihtoehtoja, jotta olisi valinnanvaraa.
        Kertoisitko hieman tarkemmin tuosta mainitsemastasi perässä vedettävästä haravasta; mistä ostit, mitä maksoi, miten se toimii, jne.?

• pöllö

Se nyt vaan on tyhmää...jne.
        Kuuluu ehkä sulle jos joku haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin nyt vaikka leikkurin osiin!

• stiga
        pöllö kirjoitti:

Se nyt vaan on tyhmää...jne.
        Kuuluu ehkä sulle jos joku haluaa käyttää rahansa muuhunkin kuin nyt vaikka leikkurin osiin!

voisin myydä omani pois jos kiinnostaa, stiga perässähinattava käytännössä uusi, vain kaksi kertaa käytetty leveys taisi olla metrin luokkaa,ilmoittele vaikka sähköpostiosoitteesi niin laitan kuvia tulemaan.

• Iso leikkuuala
        stiga kirjoitti:

voisin myydä omani pois jos kiinnostaa, stiga perässähinattava käytännössä uusi, vain kaksi kertaa käytetty leveys taisi olla metrin luokkaa,ilmoittele vaikka sähköpostiosoitteesi niin laitan kuvia tulemaan.

...vaikken tällä hetkellä olekaan hankkimassa uutta konetta; talous asettaa rajansa. =) Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyisin, että jos päätänkin ostaa koneesi, niin millainen rahamäärä olisi kyseessä?

• ap
        stiga kirjoitti:

moron....mua alakas kiinnostaan myös tuo peräs verettävä stiga. misä päin tämä on....ja paljonkos se sitte maksaa?

• Kauppias

Ei kannata ostaa sellasta perässävedettävää,osta ennemmin sellanen "kiinteä" malli jossa leikkurilta menee putki takana oleviin säiliöihin,on ehdottomasti toimivampi ja ketterämpi!Siihen jos laittaa vielä apupuhaltimen väliin niin kyllä kerää!Terä vaan pitää vaihtaa sellaseen "siivelliseen" malliin,tulle kerääjän mukana jos kaupasta ostat! Itselläni on ollut molemmat ja toi puhallin malli oli ehdottomasti parempi! Tietysti jos omistat etuleikkurin niin sit ei oo muuta mahollisuutta kuin tuo hinattava malli! Kaikkein paras on sellanen leikkuri missä on integroitu kerääjä koneen takana,keräys tapahtuu pyörien välistä jolloin puhallus matka jää lyhyeksi ja keräys on tehokasta!

• Iso leikkuuala

Kone on taakseheittävä, terät ovat suoraan istuimen alla = ei etuleikkuri. Minkä hintaisia mainitsemasi kerääjät ovat suurin piirtein?

• juissi

peräkärry leikkurin perään,taipusa putki leikkuu laitteesta ylös.ei tarvii kun laittaa yksi pystytuki leikkurin perään ja silput lentää suoraan kärryyn.HALVALLA!!!!

• Iso leikkuuala

Loistava ajatus; varsinkin tuo edullisuus miellyttää. =) Ihmettelen vaan sitä, että miten silppu jaksaa lentää kärryyn asti, eli riittääkö tosiaan pelkkä terien antama liie-energia heittämään sen kärryyn asti?

mulla on semmonen ite tehty harava kerääjä mitä vedän perässä ja tein aisan siihe vielä sillai ku mulla on sivulle heittävä malli että se kerääjä kulkee sen verran sivulla että se kerää saman tien silpun pois.

• Murray 11hp

Voisitko kertoa hieman tarkemmin tuosta haravastasi? Onko kiinteä jossa on vaan rivi jousi tms kuormitteisia lehtiharavia kampana jota nostat silloin tällöin vivuston avulla ylös ja saat ruohonsilpun kasaan ja siitä haravalla pois. Vai pyöriikö haravakoneiston piikit nostaen silpun hinattavan kerääjäsäkin sisään?

Mielestäni säiliömallista ei ole lehtien keruussa mitään iloa koska nurmikko jää ilmaamatta / kuolut heinä jää siihen maahan.
        Varsinkin keväisin nurmi on syytä haravoida aika voimakkaalla tavalla jot kuolut heinä/sammal irtoaa ja nurmi samalla tulee ilmattua. Tähän ei "siipimallin" terät ja keruusäiliö auta yhtään mitään. Vaan tarvitaan piikit maatavasten.

Murray 11hp kirjoitti:

Voisitko kertoa hieman tarkemmin tuosta haravastasi? Onko kiinteä jossa on vaan rivi jousi tms kuormitteisia lehtiharavia kampana jota nostat silloin tällöin vivuston avulla ylös ja saat ruohonsilpun kasaan ja siitä haravalla pois. Vai pyöriikö haravakoneiston piikit nostaen silpun hinattavan kerääjäsäkin sisään?

Mielestäni säiliömallista ei ole lehtien keruussa mitään iloa koska nurmikko jää ilmaamatta / kuolut heinä jää siihen maahan.
        Varsinkin keväisin nurmi on syytä haravoida aika voimakkaalla tavalla jot kuolut heinä/sammal irtoaa ja nurmi samalla tulee ilmattua. Tähän ei "siipimallin" terät ja keruusäiliö auta yhtään mitään. Vaan tarvitaan piikit maatavasten.

mulla on siinä semmonen vaijeri välityksellä oleva vivusto jolla voi nostaa haravan ylös ja säätää myös korkeutta. minulla on myös semmonen työnnettävästä keräävästä leikkurista tehty malli. eli työnnettävään laitettu aisa ja se on leikkurissa kiinni ja työnnettävän perässä on vielä kärry(työnnettävä puhaltaa lehdet taakse) ja olen ottanut keräys pussin pois ja se puhaltaa suoraan kärryyn. ja tämäkin yhdistelmä kulkee sen verran sivussa että se kerää ajettavan leikkaaman silpun. tällä yhdistelmällä leikkaa isoa koulun urheilu kenttää

• Iso leikkuuala
        ********** kirjoitti:

mulla on siinä semmonen vaijeri välityksellä oleva vivusto jolla voi nostaa haravan ylös ja säätää myös korkeutta. minulla on myös semmonen työnnettävästä keräävästä leikkurista tehty malli. eli työnnettävään laitettu aisa ja se on leikkurissa kiinni ja työnnettävän perässä on vielä kärry(työnnettävä puhaltaa lehdet taakse) ja olen ottanut keräys pussin pois ja se puhaltaa suoraan kärryyn. ja tämäkin yhdistelmä kulkee sen verran sivussa että se kerää ajettavan leikkaaman silpun. tällä yhdistelmällä leikkaa isoa koulun urheilu kenttää

Mistä hommasit ko. laitteen; saako niitä myös "merkittömiin" koneisiin, eli siis tässä ei ole kyseessä mikään standardi Murray tms., vaan enemmänkin "itse osista koottu". Sopiiko ko. järjestelmäsi myös taakseheittävään laitteeseen? Mitä se maksoi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      181
      6593
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1598
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      879
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      871
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      829
    Aihe