Vaivavaunun tuntomerkit - neuvostoliittolainen "yrittäjyys"

Anonyymi-ap

Mistä Vaivavaunun autot tunnistaa? Pistetäänpä galluppia kehiin. Käsi ylös joka kannattaa sukuoikeuksia eli neuvostoliittolaista "yrittäjyyttä".

72

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en kannata sukuoikeuksia!

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        💋 ­­N­­y­m­­f­o­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17651290Y

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Te voitte siellä Valkeakoskella sen sijaan miettiä että mistä saatte rahaa siihen että maksatte ne 100000e korvaukset sille täti-ihmiselle jonka irtisanominen oli laiton. Ette ainakaan tyhjiä penkkejä kuljettamalla pitkin 3-tietä

    • Anonyymi

      Luettelepas muutamia yksityisiä neuvostoliittolaisia bussifirmoja.
      Minkä lajin yrittäjyydeksi miellät vaikkapa Onnibus-nimisen firman seikkailut henkilöliikenteessä? Tehtiin tarjouksia kaupunkiliikenteistä, ei pystytty edes aloittamaan ennen pyyhkeen heittoa kehään.
      Kaukoliikenteessä aneltiin almut Souterilta ja kun sekin meni vihkoon, huudettiin apuuun Tommolan suku. Sitten poltettiin toisten rahaa taas pientareelle.
      Sitten "yrittäjäguru" sai Koivarinkin rahat hukattua ja piti taas löytää typerys, jolla on rahaa poltettavaksi ja löytyi Capman; ja raha paloi kuin liekki Venäjän kaasukentillä.
      Sitten yrittäjägurulle annettiin kolmet pöksyt ja taas meni pieleen; PirTil möhli oikein urakalla gurun opastamana ja Ob perui vuorojaan enemmän kuin ajoi useiden kuukausien ajan.
      Lopulta guru onkin, ainakin vielä nyt, pikkuruisen junarahtifirman junanlähettäjänä.

      • Anonyymi

        Lauri on löytänyt "loistavalla" urallaan oman paikkansa. Hän saattaa vuosien saatossa edetä vielä junanlähettäjästä vaikkapa konduktööriksi. Kimmon ura ja elämä sen sijaan ovat pahassa laskukierteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on löytänyt "loistavalla" urallaan oman paikkansa. Hän saattaa vuosien saatossa edetä vielä junanlähettäjästä vaikkapa konduktööriksi. Kimmon ura ja elämä sen sijaan ovat pahassa laskukierteessä.

        Vasta Jeesuksen myötä synnin orjat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus päästä Karitsan häihin.

        Vasta Laurin myötä paronien matkustajat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus kulkea euron lipuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta Jeesuksen myötä synnin orjat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus päästä Karitsan häihin.

        Vasta Laurin myötä paronien matkustajat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus kulkea euron lipuilla.

        "Vasta Jeesuksen myötä synnin orjat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus päästä Karitsan häihin.
        Vasta Laurin myötä paronien matkustajat ymmärsivät että heilläkin on mahdollisuus kulkea euron lipuilla."

        Älä turhaan lausu Laurin, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Lauri ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.


      • Anonyymi

        "Luettelepas muutamia yksityisiä neuvostoliittolaisia bussifirmoja."

        Sukuoikeusjärjestelmässä yksityisyys vain pahensi ongelmaa. Suurin ero suomalaisen yksityisen sukuoikeusyrityksen ja neuvostoliittolaisen valtiollisen yrityksen välillä oli suurin piirtein vain se, että ensimmäisessä nautintaoikeudet olivat toimitusjihtajaksi kutsutun lähipiirillä ja jälkimmäisessä pääjohtajaksi kutsutun lähipiirillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luettelepas muutamia yksityisiä neuvostoliittolaisia bussifirmoja."

        Sukuoikeusjärjestelmässä yksityisyys vain pahensi ongelmaa. Suurin ero suomalaisen yksityisen sukuoikeusyrityksen ja neuvostoliittolaisen valtiollisen yrityksen välillä oli suurin piirtein vain se, että ensimmäisessä nautintaoikeudet olivat toimitusjihtajaksi kutsutun lähipiirillä ja jälkimmäisessä pääjohtajaksi kutsutun lähipiirillä.

        Olisiko syytä olla kirjoittelematta mitään, koska et näytä tietävän mistään mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko syytä olla kirjoittelematta mitään, koska et näytä tietävän mistään mitään?

        En hyväksy neuvostoliittolaisia menettelytapoja kutsuttiin niitä sitten millä termeillä tahansa. Pitäisi tulla selkäytimestä se, että on täysin vääristynyttå, jos valtio takaa tiettyjen sukujen tietyille jäsenille monopolin perustarpeesta - liikkumisesta - rahastamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En hyväksy neuvostoliittolaisia menettelytapoja kutsuttiin niitä sitten millä termeillä tahansa. Pitäisi tulla selkäytimestä se, että on täysin vääristynyttå, jos valtio takaa tiettyjen sukujen tietyille jäsenille monopolin perustarpeesta - liikkumisesta - rahastamiseksi.

        HUOM. Edes sukuoikeussuvuissa kaikki suvun jäsenet eivät suinkaan saaneet nautintaoikeuksia! Ei, vaan sukujen tietyt nokkamiehet jyvittivät nautintaoikeudet suosikeilleen, yleensä suppealle joukolle, ja valtaosa sukuoikeussuvun jäsenistä jäi nuolemaan näppejään ja joutui menemään töihin sukuoikeusfirman ulkopuolelle. Tämähän aiheutti silloin tällöin suurtakin katkeruutta sukuoikeussukujen jäsentenvälisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOM. Edes sukuoikeussuvuissa kaikki suvun jäsenet eivät suinkaan saaneet nautintaoikeuksia! Ei, vaan sukujen tietyt nokkamiehet jyvittivät nautintaoikeudet suosikeilleen, yleensä suppealle joukolle, ja valtaosa sukuoikeussuvun jäsenistä jäi nuolemaan näppejään ja joutui menemään töihin sukuoikeusfirman ulkopuolelle. Tämähän aiheutti silloin tällöin suurtakin katkeruutta sukuoikeussukujen jäsentenvälisissä.

        "HUOM. Edes sukuoikeussuvuissa kaikki suvun jäsenet eivät suinkaan saaneet nautintaoikeuksia! Ei, vaan sukujen tietyt nokkamiehet jyvittivät nautintaoikeudet suosikeilleen, yleensä suppealle joukolle, ja valtaosa sukuoikeussuvun jäsenistä jäi nuolemaan näppejään ja joutui menemään töihin sukuoikeusfirman ulkopuolelle. Tämähän aiheutti silloin tällöin suurtakin katkeruutta sukuoikeussukujen jäsentenvälisissä."

        En tiedä, minkä diagnoosin olet lääkäriltäsi saanut, mutta harhaisia ovat kuvitelmasi menneestä maailmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HUOM. Edes sukuoikeussuvuissa kaikki suvun jäsenet eivät suinkaan saaneet nautintaoikeuksia! Ei, vaan sukujen tietyt nokkamiehet jyvittivät nautintaoikeudet suosikeilleen, yleensä suppealle joukolle, ja valtaosa sukuoikeussuvun jäsenistä jäi nuolemaan näppejään ja joutui menemään töihin sukuoikeusfirman ulkopuolelle. Tämähän aiheutti silloin tällöin suurtakin katkeruutta sukuoikeussukujen jäsentenvälisissä.

        Alan kyllä epäillä sinun saaneen alkusi vähän liian läheisistä sukujen nautintaoikeuksista.
        Pian 30 vuotta ollut vapaus perustaa linja-autofirmoja ja sieltä ponnistaa tilausajoista kilpailtuun liikenteeseen ja siitä reittiliikenteeseen.
        Nyt on muutama vuosi ollut täysin villin lännen oikeudet ajaa linjoja vaikka minne, mutta ei nämä degeneroituneet ole kovin ihmeellisiä menestystarinoita luoneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan kyllä epäillä sinun saaneen alkusi vähän liian läheisistä sukujen nautintaoikeuksista.
        Pian 30 vuotta ollut vapaus perustaa linja-autofirmoja ja sieltä ponnistaa tilausajoista kilpailtuun liikenteeseen ja siitä reittiliikenteeseen.
        Nyt on muutama vuosi ollut täysin villin lännen oikeudet ajaa linjoja vaikka minne, mutta ei nämä degeneroituneet ole kovin ihmeellisiä menestystarinoita luoneet?

        Teknisesti ottaen kirjoittamasi pitää toki paikkansa. Mutta käytännössä tuo ponnistus päättyi pää edellä LAL:n mäntyyn koska heillä oli tuolloin poliitikot ja virkamiehet taskussaan. Keskimatkojen kohtelu hyvä huono esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luettelepas muutamia yksityisiä neuvostoliittolaisia bussifirmoja."

        Sukuoikeusjärjestelmässä yksityisyys vain pahensi ongelmaa. Suurin ero suomalaisen yksityisen sukuoikeusyrityksen ja neuvostoliittolaisen valtiollisen yrityksen välillä oli suurin piirtein vain se, että ensimmäisessä nautintaoikeudet olivat toimitusjihtajaksi kutsutun lähipiirillä ja jälkimmäisessä pääjohtajaksi kutsutun lähipiirillä.

        Ainiin, nämä yksityiset sukuoikeusparonit kuten Posti- ja Telelaitos ja sen seuraajat, Pohjolan Liikenne, Porin Linjat, TakL, Tukl, Suomen Turistiauto jne,?


    • Anonyymi

      Eihän siitä ole kuin pari vuotta, kun Valkeakosken paronittaren sukuoikeudet poistettiin. Saa näkee, ken elää, kuinka käy.

      • Anonyymi

        Kimmo ja Lauri ovat hyvää vauhtia ajamassa ennen niin kukoistavaa yritystä perikatoon. Kaikki, mihin nämä kaksi sankaria tarttuvat, muuttuu kullasta mullaksi.


    • Anonyymi

      Heikkolahjainen johtaja jakaa potkuja itseään kyvykkäämmille työntekijöille. Näin putiikin syöksykierre on valmis.

      • Anonyymi

        Juuri näin!! Ja eritoten sukuoikeusfirmoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!! Ja eritoten sukuoikeusfirmoissa.

        Siis sukuoikeuksien menetyksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sukuoikeuksien menetyksen jälkeen.

        Sitä ennenhän voitiin elää kuin pellossa ja aina kuitenkin sukuoikeudet pelasti!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ennenhän voitiin elää kuin pellossa ja aina kuitenkin sukuoikeudet pelasti!!

        Minä kävin n. 10 vuotta sitten Pekan ja Laurin "korkeakoulun" sukuoikeuksien perimmäisestä luonteesta ja dynamiikasta joten kyllä tiedän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin n. 10 vuotta sitten Pekan ja Laurin "korkeakoulun" sukuoikeuksien perimmäisestä luonteesta ja dynamiikasta joten kyllä tiedän!

        On meitä Lauri, Pekka ja Kinmo.. uujeaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On meitä Lauri, Pekka ja Kinmo.. uujeaaa

        Niin, Pekkahan oli oikein kokemusasiantuntija. Hänen suvullaanhan oli sukuoikeudet kunnes Stalin vei ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin n. 10 vuotta sitten Pekan ja Laurin "korkeakoulun" sukuoikeuksien perimmäisestä luonteesta ja dynamiikasta joten kyllä tiedän!

        Opettajasi olivatkin oikein valioluokkaa. Pekka tajusi ihan itse, että on väärällä alalla ja katosi johonkin. Lauri ei itse tajunnut, ennen kuin sai monon kuvan takapuoleensa ja joutui katselemaan muita töitä. Jos Suomea johtaisivat edellisten kaltaiset ihmiset, olisi koko maa ollut jo vuosia sitten konkurssissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajasi olivatkin oikein valioluokkaa. Pekka tajusi ihan itse, että on väärällä alalla ja katosi johonkin. Lauri ei itse tajunnut, ennen kuin sai monon kuvan takapuoleensa ja joutui katselemaan muita töitä. Jos Suomea johtaisivat edellisten kaltaiset ihmiset, olisi koko maa ollut jo vuosia sitten konkurssissa.

        Eikä taida kimmonkaan ura Valkeakoskella enää pitkä olla. Tai jos on, niin sitten valkeakosken liikenteen tulevaisuus ei ole pitkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettajasi olivatkin oikein valioluokkaa. Pekka tajusi ihan itse, että on väärällä alalla ja katosi johonkin. Lauri ei itse tajunnut, ennen kuin sai monon kuvan takapuoleensa ja joutui katselemaan muita töitä. Jos Suomea johtaisivat edellisten kaltaiset ihmiset, olisi koko maa ollut jo vuosia sitten konkurssissa.

        Pekka sanoi että sukuoikeudet on kuin Neuvostoliitto. Vain sillä erolla että Suomessa Onnibussin väkeä ei tapeta eikä sen linja-autoja polteta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä taida kimmonkaan ura Valkeakoskella enää pitkä olla. Tai jos on, niin sitten valkeakosken liikenteen tulevaisuus ei ole pitkä

        Vielä kun tulee yksi samanlainen tilinpäätös kuin edellinen oli, niin se on siinä. Hyvältä ei näytä nytkään, kalusto hajoaa käsiin ja kuljettajakunnassa on havaittavissa suurta tyytymättömyyttä. Kimmo ei ole hyvässä kurssissa edes oman firman työntekijöiden keskuudessa, osa on jopa suoraan kertonut asiasta muiden yritysten kuljettajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun tulee yksi samanlainen tilinpäätös kuin edellinen oli, niin se on siinä. Hyvältä ei näytä nytkään, kalusto hajoaa käsiin ja kuljettajakunnassa on havaittavissa suurta tyytymättömyyttä. Kimmo ei ole hyvässä kurssissa edes oman firman työntekijöiden keskuudessa, osa on jopa suoraan kertonut asiasta muiden yritysten kuljettajille.

        Kimmo on hyvin kyvykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimmo on hyvin kyvykäs.

        Niin on 🤣. Niin todellakin on 😂.
        Hyvin kyvykäs saattamaan ojaloiden sukupuolimonopolifirman vararikkoon.


    • Anonyymi

      Oliko muuta ? Te sitä jakstte . Mitä siitä...kilpailkoot toisensa hengiltä. Sillähän niistä päästään !!!

    • Anonyymi

      Onko tämä vaivavaunu valkeakosken liikenne vai vekka?

      • Anonyymi

        Eihän VL:ää mikään vaivaa. Sehän jopa aloitti uutta liikennettä pahimpaan korona-aikaan! Eräs toinen sitten luikkikin häntä koipien välissä markkinoilta pois väristen kuin haavanlehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän VL:ää mikään vaivaa. Sehän jopa aloitti uutta liikennettä pahimpaan korona-aikaan! Eräs toinen sitten luikkikin häntä koipien välissä markkinoilta pois väristen kuin haavanlehti.

        Parin miljoonan liikevaihtoa tekevän yrityksen 650000 euron tappio on raaka ja osoitus vääristä valinnoista.
        Omavaraisuusasteen lasku 26 prosenttiyksiköllä huolestuttaa.
        Oman pääoman puolittuminen on ennätysluokkaa.
        Ja huolestuttavin asia on käyttökate -18,8 %!
        Jos minä olisi Valkeakosken Liikenteen omistaja, tekisin aika nopeita johtopäätöksiä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parin miljoonan liikevaihtoa tekevän yrityksen 650000 euron tappio on raaka ja osoitus vääristä valinnoista.
        Omavaraisuusasteen lasku 26 prosenttiyksiköllä huolestuttaa.
        Oman pääoman puolittuminen on ennätysluokkaa.
        Ja huolestuttavin asia on käyttökate -18,8 %!
        Jos minä olisi Valkeakosken Liikenteen omistaja, tekisin aika nopeita johtopäätöksiä,

        Helsinki-lentoasema-Hämeenlinna-Valkeakoski-Tampere on VL:n valtakunta.

        Helsinki-Goodman-Tampere-Ikaalinen-Vaasa on puolestaan OB:n valtakunta.

        Muille ei ole 3-tiellä jakoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki-lentoasema-Hämeenlinna-Valkeakoski-Tampere on VL:n valtakunta.

        Helsinki-Goodman-Tampere-Ikaalinen-Vaasa on puolestaan OB:n valtakunta.

        Muille ei ole 3-tiellä jakoja.

        Juuri näin. Eiku, öh. VR.. sitä Lauri ei ehtinyt saada selvitystilaan huseeratessaan siellä. Siellä fudut tuli nopeammin, kuin velkasaneeraus tai myynti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Eiku, öh. VR.. sitä Lauri ei ehtinyt saada selvitystilaan huseeratessaan siellä. Siellä fudut tuli nopeammin, kuin velkasaneeraus tai myynti

        Pohjolan (VR) ajot 3-tiellä päättyivät lyhyeen kuin kanan lento!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsinki-lentoasema-Hämeenlinna-Valkeakoski-Tampere on VL:n valtakunta.

        Helsinki-Goodman-Tampere-Ikaalinen-Vaasa on puolestaan OB:n valtakunta.

        Muille ei ole 3-tiellä jakoja.

        Ööö? Tuon "valtakunnan" takia nuo talousluvut ovat tamponiin värisiä.
        EHKÄ tuollainen liiketoiminta on VL:n tavoitteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööö? Tuon "valtakunnan" takia nuo talousluvut ovat tamponiin värisiä.
        EHKÄ tuollainen liiketoiminta on VL:n tavoitteena.

        Kaikkihan on mennyt pahasti pieleen, missä Lauri on ollut mukana. Kimmo on vielä kahta kayheampi tunari, jolla on suuri osuus VL:n ahdingossa ja väärissä valinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan on mennyt pahasti pieleen, missä Lauri on ollut mukana. Kimmo on vielä kahta kayheampi tunari, jolla on suuri osuus VL:n ahdingossa ja väärissä valinnoissa.

        Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi.

        Kimmo on VELHO. Oli ovela veto vetää Paunulta matto jalkojen alta hetkenä jolloin se sitä vähiten odotti: koronan keskellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi.

        Kimmo on VELHO. Oli ovela veto vetää Paunulta matto jalkojen alta hetkenä jolloin se sitä vähiten odotti: koronan keskellä!

        Tuosta ei lie paroni toivu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ei lie paroni toivu?

        Myy autojaan pois hädissään.

        Minä pitäisin autot ja ajaisin vaikka Ähtärin eläinpuistoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjolan (VR) ajot 3-tiellä päättyivät lyhyeen kuin kanan lento!

        "Pohjolan (VR) ajot 3-tiellä päättyivät lyhyeen kuin kanan lento!"
        Totta puhut, mutta toisin kuin jossakin Pöytäsarankadulla, PL:ää johtikin mies, joka ymmärsi taloutta, eikä polttanut rahaa taivaan tuuliin.
        Alangon johdolla yhtiöstä kasvoi 500 auton, 1300 henkilön ja 108 miljoonan euron liikevaihdon yritys.
        Ai niin, PÄÄJOHTAJA Helkestä tuli junanlähettäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi.

        Kimmo on VELHO. Oli ovela veto vetää Paunulta matto jalkojen alta hetkenä jolloin se sitä vähiten odotti: koronan keskellä!

        Tekikö Kimmo tämän ihana omilla rahoillaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi.

        Kimmo on VELHO. Oli ovela veto vetää Paunulta matto jalkojen alta hetkenä jolloin se sitä vähiten odotti: koronan keskellä!

        Kimmo ei ole velho vaan pölhö. Maton hän kyllä veti jalkojen alta. Nimittäin valkeakosken liikenteen omistajien jalkojen alta "nerokkailla" liikeideoillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pohjolan (VR) ajot 3-tiellä päättyivät lyhyeen kuin kanan lento!"
        Totta puhut, mutta toisin kuin jossakin Pöytäsarankadulla, PL:ää johtikin mies, joka ymmärsi taloutta, eikä polttanut rahaa taivaan tuuliin.
        Alangon johdolla yhtiöstä kasvoi 500 auton, 1300 henkilön ja 108 miljoonan euron liikevaihdon yritys.
        Ai niin, PÄÄJOHTAJA Helkestä tuli junanlähettäjä.

        Ja Alanko on oikeasti arvostettu ja hyvää aikaansaava mies.
        Toisin kuin nämä ob/vl -kekkulit, jotka kehuvat vain toinen toistaan, mutta eivät saa mitään oikeaa aikaan. Paitsi tuhoa muiden omaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Alanko on oikeasti arvostettu ja hyvää aikaansaava mies.
        Toisin kuin nämä ob/vl -kekkulit, jotka kehuvat vain toinen toistaan, mutta eivät saa mitään oikeaa aikaan. Paitsi tuhoa muiden omaisuudelle.

        Alanko "menestyi" valtionmonopolioikeuksien avulla. Muut paronit valtion suojelemien yksityisten sukuoikeuksien avulla. Kummallakaan ei ole mitään tekemistä AIDON yrittäjyyden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kimmo ei ole velho vaan pölhö. Maton hän kyllä veti jalkojen alta. Nimittäin valkeakosken liikenteen omistajien jalkojen alta "nerokkailla" liikeideoillaan

        Kimmo ja Lauri ovat ajaneet Valkeakosken Liikenteen siihen tilaan, mitä kukaan ei vielä muutama vuosi sitten pitänyt mahdollisena. Yhdestä kahteen samanlaista tilikautta kuin viimeinen oli, niin kovalla työllä ja tarkalla taloudella kerätyt pääomat on syöty. Tälläkin hetkellä kalusto alkaa olemaan luvattoman heikossa kunnossa, työntekijöiden työssä viihtyvyys ja motivaatio todella heikot. Helsingin suunnan liikenne tekee jatkuvaa tappiota, ostoliikenteitä on menetetty ja jäljellä olevat todella huonoja sopimuksia. Talon sisältä kantautuneiden tietojen mukaan hermostuneisuus ja huoli tulevasta on vallannut päättävät tahot ja keinoja tilanteen parantamiseksi pohditaan vakavasti. Annan pienen neuvon, eli potku Kimmon persuuksille voisi vielä pelastaa jotakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Alanko on oikeasti arvostettu ja hyvää aikaansaava mies.
        Toisin kuin nämä ob/vl -kekkulit, jotka kehuvat vain toinen toistaan, mutta eivät saa mitään oikeaa aikaan. Paitsi tuhoa muiden omaisuudelle.

        Kyllähän nyt valtion rahoilla ja monopolilla pitääkin saada hyvää aikaan!


    • Anonyymi

      Eikö olekin hassunhauskaa että juuri Merja-täti oli se joka lopetti neuvostoliittolaisen menon bussiliikenteessä?

      • Anonyymi

        "Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi."
        Niinpä, Itä-Suomen pöllinkuljetusmarkkinoille johtajaksi, vieläpä Viron valtion omistamaan yhtiöön.


      • Anonyymi

        Oliko ja onko meillä myös neuvostoliittolaiset taksiliikenne, apteekkiliiketoiminta, asfalttitoiminta, rakennusteollisuus, matkapuhelinverkko, sähkönsiirtoliiketoiminta jne?

        Merja-täti taisi saada jotain muutakin kuin hyviä neuvoja ja sitten oltiinkin valmiita uuteen kivaan isopalkkaiseen virkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko ja onko meillä myös neuvostoliittolaiset taksiliikenne, apteekkiliiketoiminta, asfalttitoiminta, rakennusteollisuus, matkapuhelinverkko, sähkönsiirtoliiketoiminta jne?

        Merja-täti taisi saada jotain muutakin kuin hyviä neuvoja ja sitten oltiinkin valmiita uuteen kivaan isopalkkaiseen virkaan.

        Taksiliikenne ainakin oli kunnes liikenneministeri Berner vapautti markkinan. Ja "sukuoikeus"taksarithan ovat vieläkin katkerina Bernerille nautintaoikeuksiensa menettämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lauri on NERO. Onnibus Bovasta markkinajohtajaksi."
        Niinpä, Itä-Suomen pöllinkuljetusmarkkinoille johtajaksi, vieläpä Viron valtion omistamaan yhtiöön.

        Lauri lanseerasi kuritusvuorot. Tyhjentämään katumattomien paronien kassat. Lauri on NERO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri lanseerasi kuritusvuorot. Tyhjentämään katumattomien paronien kassat. Lauri on NERO.

        Lauri sai monen muunkin firman osallistumaan kuritustalkoisiin. Lauri on NERO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lauri lanseerasi kuritusvuorot. Tyhjentämään katumattomien paronien kassat. Lauri on NERO.

        Kyllä, niin on totta kuin on kirjoitettu! Lauri lanseerasi kuritusvuorot, tosin ne tyhjensivät Souterin, Tommolan ja Capmanin rahastusreput pohjakassoineen.
        Kuritusvuorot veivät sitten pojan pöllijunan apupojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, niin on totta kuin on kirjoitettu! Lauri lanseerasi kuritusvuorot, tosin ne tyhjensivät Souterin, Tommolan ja Capmanin rahastusreput pohjakassoineen.
        Kuritusvuorot veivät sitten pojan pöllijunan apupojaksi.

        Tähän voidaan vielä lisätä Laurin ja Kimmon ideoimat Valkeakosken Liikenteen tyhjät Helsingin vuorot, jotka aiheuttivat VL:lle ennen näkemättömän rajun pudotuksen. Yritystä voidaan tällä hetkellä pitää jo kriisiyrityksenä, niin jyrkkää on alamäki ollut. Firman ongelmat eivät rajoitu kolmostielle, vaan myös kalusto alkaa olla aika heikossa hapessa. Nyt on viimeinen hetki kääntää kurssia, tai muuten edeltävien polvien kova työ on tuhottu muutamassa vuodessa. Ensimmäinen vaihe olisi oman järjen käyttö ja Kimmon oppien hylkääminen. Kyseinen pelle on aiheuttanut yritykselle niin suuret vahingot, että ei voisi niitä korvata vaikka työskentelisi loppuikänsä ilman palkkaa.


      • Anonyymi

        Eikö tämä nykymeininki ole juuri tuota neuvosliittomeininkiä?
        Lupaviranomainen, eli kaupunki, kunta, ely-keskus, kilpailuttaa 5-10-vuotissunnitelmillaan
        jonkin alueen liikennöintimonopolin ja vasallit kisaavat kuka suorittaa työn halvimmalla, usein myös tappiolla.
        Lupaviranomainen laatii mitä mielikuvituksellisimpia sanktioita liikenteensä hoitajalle ja rajoittaa toimintaa parhaaseen neuvostovirkamiestyyliin.
        Siten tarjoajien määrä vähenee koko ajan ja tarjoajina ovat vain kasvoton Capman ja valtion Pohjolan Liikenne. Ja kun Capman on vaarassa kaatua velkataakkaansa, valtio ottaa sen haltuunsa.
        Tämä on nykyinen kehityssuunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tämä nykymeininki ole juuri tuota neuvosliittomeininkiä?
        Lupaviranomainen, eli kaupunki, kunta, ely-keskus, kilpailuttaa 5-10-vuotissunnitelmillaan
        jonkin alueen liikennöintimonopolin ja vasallit kisaavat kuka suorittaa työn halvimmalla, usein myös tappiolla.
        Lupaviranomainen laatii mitä mielikuvituksellisimpia sanktioita liikenteensä hoitajalle ja rajoittaa toimintaa parhaaseen neuvostovirkamiestyyliin.
        Siten tarjoajien määrä vähenee koko ajan ja tarjoajina ovat vain kasvoton Capman ja valtion Pohjolan Liikenne. Ja kun Capman on vaarassa kaatua velkataakkaansa, valtio ottaa sen haltuunsa.
        Tämä on nykyinen kehityssuunta.

        Hyvä analyysi nykymenosta, totta joka sana. Ikävää, että tässä tapauksessa vapauttaminen tarkoittikin sosialisoimista. Vanhaan neuvostotyyliin eliitti (ven. elite), ohjailee toimintaa suojatyöpaikoiltaan päätarkoituksena oman aseman pönkittäminen veronmaksajien rahoilla. Vielä ikävämpää on se, että tällaista erittäin kyseenalaista menoa joku kutsuu vapaaksi markkinataloudeksi ja Suomessakin oikeistolaisia arvoja korostava Kokoomus (=sekoomus) kannattaa tällaista politiikkaa. Hyvin pitkälle on Kokoomus etääntynyt alkuperäisistä arvoistaan ja voisi tällä hetkellä olla aivan hyvin demaripuolue tai jopa vielä vasemmistolaisempi. Vanha totuus pätee tässäkin, eli kun saa leikkiä veronmaksajien rahoilla, omat arvot ja aatteet voidaan hetkessä heittää romukoppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä analyysi nykymenosta, totta joka sana. Ikävää, että tässä tapauksessa vapauttaminen tarkoittikin sosialisoimista. Vanhaan neuvostotyyliin eliitti (ven. elite), ohjailee toimintaa suojatyöpaikoiltaan päätarkoituksena oman aseman pönkittäminen veronmaksajien rahoilla. Vielä ikävämpää on se, että tällaista erittäin kyseenalaista menoa joku kutsuu vapaaksi markkinataloudeksi ja Suomessakin oikeistolaisia arvoja korostava Kokoomus (=sekoomus) kannattaa tällaista politiikkaa. Hyvin pitkälle on Kokoomus etääntynyt alkuperäisistä arvoistaan ja voisi tällä hetkellä olla aivan hyvin demaripuolue tai jopa vielä vasemmistolaisempi. Vanha totuus pätee tässäkin, eli kun saa leikkiä veronmaksajien rahoilla, omat arvot ja aatteet voidaan hetkessä heittää romukoppaan.

        Kyllä nykymeno satakertaa sukuoikeuksia parempi ja rehdimpi kaikkia toimijoita kohtaan on. Ja koska nyt on nähty että ilman sukuoikeuksia ainakin entiset sukuoikeusfirmat ovat täysin kyvyttömiä hoitamaan laaja-alaista liikennöintiä täysin vapaassa markkinassa, niin kuinka kaupunkiseutujen paikallisliikenne sitten järjestettäisiin kunnialla ilman tilaaja-tuottaja -mallia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nykymeno satakertaa sukuoikeuksia parempi ja rehdimpi kaikkia toimijoita kohtaan on. Ja koska nyt on nähty että ilman sukuoikeuksia ainakin entiset sukuoikeusfirmat ovat täysin kyvyttömiä hoitamaan laaja-alaista liikennöintiä täysin vapaassa markkinassa, niin kuinka kaupunkiseutujen paikallisliikenne sitten järjestettäisiin kunnialla ilman tilaaja-tuottaja -mallia?

        "ainakin entiset sukuoikeusfirmat ovat täysin kyvyttömiä hoitamaan laaja-alaista liikennöintiä täysin vapaassa markkinassa,"

        Tuo siis on nähty täysin vapautuneessa kaukoliikenteessä, mutta sama olisi edessä paikallisliikenteessä jos se olisi täysin vapaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nykymeno satakertaa sukuoikeuksia parempi ja rehdimpi kaikkia toimijoita kohtaan on. Ja koska nyt on nähty että ilman sukuoikeuksia ainakin entiset sukuoikeusfirmat ovat täysin kyvyttömiä hoitamaan laaja-alaista liikennöintiä täysin vapaassa markkinassa, niin kuinka kaupunkiseutujen paikallisliikenne sitten järjestettäisiin kunnialla ilman tilaaja-tuottaja -mallia?

        Nii-in, ja syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona ja varsinkin yhden höyrypään sairas fantasia halvoista lipuista.
        Nyt on käsillä aika, jolloin kaukoliikennemarkkina VOI elpyä ja toimia, kun Capman luopuu Ob-riippakivestään.
        Vapaa kaupunkiliikenne toisi saman ongelman, minkä "uudet ketterät" toimijat ovat huomanneet kaukoliikenteessä: Rahaa tulee pe ja su, muina päivinä rahaa tulee huonommin.
        Ja tässä on se ansa mihin astutaan, ajetaan vain kermapäivät, sitten kallis auto seisoo 5 pv viikossa, matkustajalle ei ole liikennetarjontaa muina aikoina, aina matkustustarve ei satu viikonloppuun. Ja kun sitä tarjontaa ei ole riittävästi, matkustaja siirtyy helposti muihin kulkumuotoihin.
        Eli liikennöitsijä ei näe kokonaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, ja syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona ja varsinkin yhden höyrypään sairas fantasia halvoista lipuista.
        Nyt on käsillä aika, jolloin kaukoliikennemarkkina VOI elpyä ja toimia, kun Capman luopuu Ob-riippakivestään.
        Vapaa kaupunkiliikenne toisi saman ongelman, minkä "uudet ketterät" toimijat ovat huomanneet kaukoliikenteessä: Rahaa tulee pe ja su, muina päivinä rahaa tulee huonommin.
        Ja tässä on se ansa mihin astutaan, ajetaan vain kermapäivät, sitten kallis auto seisoo 5 pv viikossa, matkustajalle ei ole liikennetarjontaa muina aikoina, aina matkustustarve ei satu viikonloppuun. Ja kun sitä tarjontaa ei ole riittävästi, matkustaja siirtyy helposti muihin kulkumuotoihin.
        Eli liikennöitsijä ei näe kokonaisuutta.

        Niin ja kaupunkiliikenteessä ajeltaisiin vain klo 6-10 ja 14-18.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, ja syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona ja varsinkin yhden höyrypään sairas fantasia halvoista lipuista.
        Nyt on käsillä aika, jolloin kaukoliikennemarkkina VOI elpyä ja toimia, kun Capman luopuu Ob-riippakivestään.
        Vapaa kaupunkiliikenne toisi saman ongelman, minkä "uudet ketterät" toimijat ovat huomanneet kaukoliikenteessä: Rahaa tulee pe ja su, muina päivinä rahaa tulee huonommin.
        Ja tässä on se ansa mihin astutaan, ajetaan vain kermapäivät, sitten kallis auto seisoo 5 pv viikossa, matkustajalle ei ole liikennetarjontaa muina aikoina, aina matkustustarve ei satu viikonloppuun. Ja kun sitä tarjontaa ei ole riittävästi, matkustaja siirtyy helposti muihin kulkumuotoihin.
        Eli liikennöitsijä ei näe kokonaisuutta.

        Mutta kuitenkin Lauri oli se joka ajoi esimerkiksi koronapääsiäisenä 2020 normaalisti paronien luikittua koronasuojiinsa. Joka halusi bussilla matkustaa niin sille liki ainoa palveluntarjoaja oli juuri se "kermankuorija" Onnibus. Lauri oli heille pääsiäisen Messias!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, ja syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona ja varsinkin yhden höyrypään sairas fantasia halvoista lipuista.
        Nyt on käsillä aika, jolloin kaukoliikennemarkkina VOI elpyä ja toimia, kun Capman luopuu Ob-riippakivestään.
        Vapaa kaupunkiliikenne toisi saman ongelman, minkä "uudet ketterät" toimijat ovat huomanneet kaukoliikenteessä: Rahaa tulee pe ja su, muina päivinä rahaa tulee huonommin.
        Ja tässä on se ansa mihin astutaan, ajetaan vain kermapäivät, sitten kallis auto seisoo 5 pv viikossa, matkustajalle ei ole liikennetarjontaa muina aikoina, aina matkustustarve ei satu viikonloppuun. Ja kun sitä tarjontaa ei ole riittävästi, matkustaja siirtyy helposti muihin kulkumuotoihin.
        Eli liikennöitsijä ei näe kokonaisuutta.

        "syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona"

        Kimmo-VELHO käänsi koronankin uudeksi markkinavaltaukseksi VL:lle. Nerot näkevät mahdollisuuksia siellä, missä höhlät näkevät vain uhkia.

        Kaiken takana on Lauri, joka ihanasti opastaa, sitä en mä voi vastustaa. Nyt mä suoraan sanon sen: kaiken takana on Lauri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "syy miksi kaukoliikenne ei ole toiminut on tietenkin korona"

        Kimmo-VELHO käänsi koronankin uudeksi markkinavaltaukseksi VL:lle. Nerot näkevät mahdollisuuksia siellä, missä höhlät näkevät vain uhkia.

        Kaiken takana on Lauri, joka ihanasti opastaa, sitä en mä voi vastustaa. Nyt mä suoraan sanon sen: kaiken takana on Lauri!

        Meinaatko, että Laurisi sieltä pöllipinojen takaa vielä ohjailee kolmostien liikennettä?
        "Lauri oli heille pääsiäisen Messias!" Kaikkihan tiedämme tuon ikivanhan taruolennon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuitenkin Lauri oli se joka ajoi esimerkiksi koronapääsiäisenä 2020 normaalisti paronien luikittua koronasuojiinsa. Joka halusi bussilla matkustaa niin sille liki ainoa palveluntarjoaja oli juuri se "kermankuorija" Onnibus. Lauri oli heille pääsiäisen Messias!

        Laurin oli helppo liikennöidä tyhjillä autoilla, koska laskun maksoi joku muu. Vuoden 2020 Onnibussin tilinpäätös osoitti yli viiden miljoonan tappiota, joka lienee toimialan negatiivinen ennätys. Muut yritykset sopeuttivat liikennettä ja selvisivät maltillisilla tappioilla. Laurikin sai palkkion rahojen hassaamisesta hieman myöhemmin, kun totuus paljastui rahoittajille: lentävä lähtö ja monon kuva takapuolessa. Tämäkään ei laurin aiheuttamia vahinkoja korjaa, pesuveden mukana meni mm. Tommolan suvun aikaisemmin hyvin hoidettu elämäntyö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laurin oli helppo liikennöidä tyhjillä autoilla, koska laskun maksoi joku muu. Vuoden 2020 Onnibussin tilinpäätös osoitti yli viiden miljoonan tappiota, joka lienee toimialan negatiivinen ennätys. Muut yritykset sopeuttivat liikennettä ja selvisivät maltillisilla tappioilla. Laurikin sai palkkion rahojen hassaamisesta hieman myöhemmin, kun totuus paljastui rahoittajille: lentävä lähtö ja monon kuva takapuolessa. Tämäkään ei laurin aiheuttamia vahinkoja korjaa, pesuveden mukana meni mm. Tommolan suvun aikaisemmin hyvin hoidettu elämäntyö.

        Viitisen vuotta sitten Lauri ilmoitti, että Helsinki-Turku-väliä aletaan ajaa puolen tunnin vuorovälein 26 vuoroa päivässä.
        Nyt ajetaan max 11 vuoroa päivässä, saman verran Vainion kanssa.
        Aikataulujen suunnittelijana on helppoa suunnitella toimivat aikataulut, mutta kun ei ole kykyä johtaa liiketoimintaa tuloksellisesti, on lopputulos mikä on.
        Tuolla pöllinkuljetusfirmassa on aikataulutkin valmiiksi suunniteltu, siellä ei oikein voi epäonnistua, mutta ehkä kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viitisen vuotta sitten Lauri ilmoitti, että Helsinki-Turku-väliä aletaan ajaa puolen tunnin vuorovälein 26 vuoroa päivässä.
        Nyt ajetaan max 11 vuoroa päivässä, saman verran Vainion kanssa.
        Aikataulujen suunnittelijana on helppoa suunnitella toimivat aikataulut, mutta kun ei ole kykyä johtaa liiketoimintaa tuloksellisesti, on lopputulos mikä on.
        Tuolla pöllinkuljetusfirmassa on aikataulutkin valmiiksi suunniteltu, siellä ei oikein voi epäonnistua, mutta ehkä kuitenkin.

        Ei kannata toistaa "pöllifirman" kanssa samaa virhettä kuin "Bova-firman" kanssa 2012. Silloinhan Onnibussille ilkuttiin vatsat hytkyen linja-autoasemilla ja kohta Lauri valtasikin koko Suomen bussimarkkinan.

        Pian voi olla VR hätää kärsimässä ja ilkkujat saavat jälleen pitkän nenän. Hytkyvå vatsa heillä lienee jo valmiiksi edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että Laurisi sieltä pöllipinojen takaa vielä ohjailee kolmostien liikennettä?
        "Lauri oli heille pääsiäisen Messias!" Kaikkihan tiedämme tuon ikivanhan taruolennon.

        Luuletko että yhteydenpito katkesi siihen että Lauri vaihtoi työpaikkaa? Sitä paitsi Laurin henki on aina läsnä suomalaisessa joukkoliikenteessä. Myös paronien ja VR:n hinnoittelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata toistaa "pöllifirman" kanssa samaa virhettä kuin "Bova-firman" kanssa 2012. Silloinhan Onnibussille ilkuttiin vatsat hytkyen linja-autoasemilla ja kohta Lauri valtasikin koko Suomen bussimarkkinan.

        Pian voi olla VR hätää kärsimässä ja ilkkujat saavat jälleen pitkän nenän. Hytkyvå vatsa heillä lienee jo valmiiksi edelleen.

        "ja kohta Lauri valtasikin koko Suomen bussimarkkinan."
        Ei kai sentään koko bussimarkkinaa? Tällä hetkellä on Suomessa noin 300 eri kokoista yhtiötä, jotka ajavat reittiliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata toistaa "pöllifirman" kanssa samaa virhettä kuin "Bova-firman" kanssa 2012. Silloinhan Onnibussille ilkuttiin vatsat hytkyen linja-autoasemilla ja kohta Lauri valtasikin koko Suomen bussimarkkinan.

        Pian voi olla VR hätää kärsimässä ja ilkkujat saavat jälleen pitkän nenän. Hytkyvå vatsa heillä lienee jo valmiiksi edelleen.

        "Lauri valtasi koko Suomen bussimarkkinan". Lauri yritti vallata ko. markkinan, mutta todellisuudessa Lauri poltti muiden rahoja kymmeniä miljoonia euroja aiheuttaen suuria tappioita työnantajilleen, muta myös muille yrityksille ja koko yhteiskunnalle. Lauri sai potkujensa myötä seurauksia "työstään", mutta rahallisen vastuuseen hän ei aiheuttamistaan vahingoista joutunut.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe