Hesarissa hyvä juttu tänään.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000009233691.html
Opetukseen liittyvässä digi digi-hömpötyksessä ja pädi-intoilussa on positiivisuusvinouma.
Positiivisuusvinouma tarkoittaa sitä, että tutkimukset näennäisesti tukee digi-opetusta, vaikka oikeasti tulokset eivät näin ole.
Digi-opetuksesta ei ole mitään hyötyä. Enemmän haittaa.
Kaikki älylaitteet pois opetuksesta.
Sähköinen YO-kirjoitus Abitti roskikseen ja paperinen YO koe takaisin.
Ei enää mitään kaikki tunnit täyttävää Abitti sekoilua.
Hyvä, että asia on nyt tutkittu ja nähdään, että kaikki tämä jaska olikin vain täyttä sekoilua. OKM:n kaverit saisivat erota.
Positiivisuusvinouma digi-oppimisessa!
9
77
Vastaukset
- Anonyymi
Nykyään nuori ylioppilas ei osaa muuta kuin korkeintaan suoriutua teknisesti yo-kokeesta, sisällöt puuttuvat. Kaikki kapasiteetti menee tekniseen suoritukseen, sisällölle ei jää sijaa. Näin se vain on!
Digielämä on johtanut käyttäytymisongelmiin, mielenterveyden rapistumiseen, koko yhteiskunnan köyhtymiseen ja ilottomuuteen.- Anonyymi
Mielenterveys lienee jo rapistunut näillä abitin tekijöillä.
- Anonyymi
No todellakin. Abitti maksaa 5-10 miljoonaa euroa vuodessa. Ajatella että noin paljon menee veronmaksajien rahoja ihmisten kiduttamiseen. Voisi käyttää rahat paremminkin.
- Anonyymi
Vaikka tutkimukset näyttäisivät kuinka kurjia tuloksia hyvänsä pitkälle viedyn teknologian käytöstä opetuksessa, se ei merkitse mitään. Teknologiaan vaan uskotaan niin kuin ennen Jumalaan. Arvostelu ei ole sallittu. Uskoa pitää!
Se mitä tarvittaisiin oikeasti, olisi ihmisten, siis oppilaiden ja opettajien, keskinäinen vuorovaikutus kasvokkain kosketusetäisyydellä.- Anonyymi
Tämä on kyllä niin totta! Ei saa arvostella ja oikeasti tarvittaisiin jotain aivan muuta. Sellaista tavallista opettamista. Nyt kun pisa-tulokset on menny aivan kuralle samaan aikaan kun tämä digi-hömpötys on tullut niin kyllähän nämä siis liittyvät toisiinsa. OKM:n kaverit vaan on että "ei me silleen tiedetä mitään"
Lapseni sanoi, että koulussa oli otettu joku tabletti systeemi opetukseen, niin ope istu tietokoneella seuraamassa, että miten oppilaat näpytelevät koneeseen vastauksia eikä enää ollut mitään suoraa vuorovaikutusta oppilaan ja opettajan välillä. AIVAN SAIRASTA!
Lukio menee siihen, että yritetään boottailla abittia. Voi brkl!
Johtava osasto (OKM) on aivan pihalla. Sitte varmaan tulee joku 100 miljoonaa maksava projekti jossa mietitään, että "mitä me nyt tehdään" kun kaikki hommat meni päin seinää. Eikä vieläkään saa sanoa ääneen, että kaikki tämä digi-juttu on se syy.
- Anonyymi
Vuorovaikutustaitoja ei opita diginä ikinä.
Sen tämäkin suoli osoittaa. - Anonyymi
Digivehkeet häiritsevät keskittymiskykyä ja sitä kautta oppimista.
Kummassa on vähemmän häiriötekijöitä? Lyijykynä ja ruutupaperi vaiko tietokone?
Aika selvä vastaus. Keep it simple stupid - KISS - Anonyymi
Jälleen uusi tutkimus joka kertoo selkeästi, että digi-hömppä pois opetuksesta
https://www.verkkouutiset.fi/a/asiantuntija-tslle-voi-syntya-ryhma-jonka-elamaa-rajoittaa-matemaattisten-taitojen-puute/#9ca3d4de
KAIKKI DIGI DIGI POIS JA ÄKKIÄ.
Abitti vessasta alas. Kynä ja paperi takasin!
Ipad:it ulos luokista. Matkapuhelimet pois ja CAS laskimet roskikseen. On aika opetella laskemista.
OKM:n kaverit kaivaa nenää ja miettii, että mitä ny?
On tämä hölmö maa. - Anonyymi
jep
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618110- 1334614
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353936- 213258
- 232832
- 292767
- 532487
- 252230
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3972171- 322119