1. Hanki 1.5l pullo ja yksi pienempi pullo, 2dl sokeria, 1 pussi kuivahiivaa, pientä letkua ja pikaliimaa. (Suppilostakin on hyötyä)
2. Laita 1.5l pulloon reilusti yli kädenlämpöistä vettä peri desiä ja sokerit sinne. Sekoittele kunnes sokeri liuennut. Laita pulloon lisää vettä, arvioi itse lämpö. Loppulämpötila pitää olla noin kädenlämpöistä ja vettä noin 2/3 pullosta. Lisää joukkoon hiiva ja ravistele.
3. Tee pullon korkkiin letkun kokoinen reikä poralla, puukolla tms. ja laita letku liimalla kiinni korkkiin mahdollisimman tiiviisti. Sitten korkki kiinni pulloon ja letkun toinen pää pienempään pulloon joka on täynnä vettä. Näin meillä on vesilukko.
4. Laita pullot lämpimään paikkaan jossa saavat olla rauhassa (kupliminen kuuluu joten laita paikkaan josta vanhemmat eivät kuule!) Kilju on valmista kun kupliminen loppuu.
5. Kun kilju on valmista, laita pulloon ehjä korkki ja jätä kilju kirkastumaan pariksi päiväksi
6. Hanki letkua, ja työnnä letku kirkastuneeseen kiljuun lähes pohjalle (ei ihan ettei hiivapaska lähde mukaan) ja imaise letkusta niin kiljua alkaa tulemaan. Huom letkun toisen pään tulee olla alempana kuin pullon että lappo toimii. Lappamalla siirrät kiljun toiseen pulloon tai useampaan pieneen pulloon, miten haluat ja jätät taas pariksi päiväksi kirkastumaan.
7. Toista kohta 6 niin monta kertaa että kilju on läpinäkyvää, itse tein kolme kertaa.
8. Ja eikun pää sekasin! Voit kokeilla lisätä makuja, itse olen todennut, juissin, kokiksen ja monsterit toimiviksi. Näin 65 kiloa painavalla pojankoltiaisella riitti 0.33 pullo kiljua saamaan semmoseen tilaan että vaikeuksia pysyä pystyssä. Kilju on noin 20%
Kiljun teko ohje 1.5l pulloon. (Nuppi sekasin halvemmalla ja pienemmällä määrällä kuin kalja)
Anonyymi-ap
2
412
Vastaukset
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17656335i
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
Oletko mitannut % jollakin mittarilla kun olet siitä noin varma??
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708