Minun kokemukseni perusteella se oli mikä tahansa Englannin autoteollisuuden viimeisen kolmenkymmenen vuoden tuotannosta.Venäläiset ei päässeet edes lähelle
Vuosisadan huonoin auto
10
1207
Vastaukset
- Morris Marina Coupe 1.8 '72
ajoin tälläisellä vuodesta '80 vuoteen '88.
Ei ihmeepiä vikoja. Tosin, piti hieman hitsailla peltejä, mutta tekniikka toimi ok.
Joko sitten taivaspaikka jo hankittu ;.) valmiiksi. Lienee sekin jotain !
Kokonaisuudessaan, ihan ok-muistot jäi ao. kulkineesta. Yhteistä taivalta tehtiin n. 100tkm.
Eihän ne maailmankaikkeuden parhaita olleet. Tosi on, mutta paljon on kiinni, miten ajopeliään huoltaa ja käsittelee. Mulla riitti rutiinihuollot ja tavanomainen fixailu Murris Murinaan.- Morris..
Morrikseni oli vm. '72, elikkäs ei mahdu aikahaarukkaasi. Se varmaan syy siihen, miksi Murris Murinani oli niin hyvä ja luotettava auto.
- uudet ja vanhat
Vanhan ja tämän vuosituhannen surkeimmat.
- Topi
Marina se oli englannin autoteollisuuden suurin 'taidonnäyte', ei ne montaakaan huonompaa englannissa aikaan saaneet.
Mutta on Marina sentään ollut jo 70-luvulla parempi kun laatikko-ladat tai samara. Eikä 110 ainakaan mainittavasti Marinaa parempi ole, luotettavuudeltaan jopa huonompi. Ja kun otetaan huomioon, että 110 on Marinaa 30 vuotta uudempi malli, sen pitäisi olla huomattavasti parempi. - Tusve
Kun sanoit "mikä tahansa" tarkoitit myös:
Roveria
Rollsia
Jaguaria
Bentleytä - Arska Tehtaalta
Pidettiin viikonloppuna nuoruusvuosien kavereiden kanssa pieni kokoontuminen. Innostuimme muistelemaan jo kadonnutta nuoruutta ja juttu kääntyi myös silloisiin autoihin. Useammallakin meistä oli ollut lada joko itsellä tai vanhemmilla ja kaikki meistä nuorempana oli ladalla enemmän tai vähemmän ajelleet.
Muutamia ikimuistoisia tapahtumia nousi esiin:
Oli varattu liput konserttiin Helsinkiin, lada-kaveri Tampereelta lupautui kuskiksi, mutta ei uskallettu luottaa autoon ja lähdettiin Morris Marinalla. Seuraavana päivänä se lada leikkasi kiinni 20km ajon jälkeen. Matkalle oltaisiin jääty.
Uimareissulla ladan startti parkissa olleessa käynnistyi itsestään (piuhojen eristeet rikki, karvat otti toisiinsa) ja lada junnasi itsensä järveen sekin. Startti hajosi lopullisesti, mutta lada saatiin kuntoon kuivaamalla ja joitain osia vaihtamalla. Morriksella sekin lada järvestä nostettiin.
Kesken ajon alkoi konehuoneesta nousemaan paksua mustaa savua. Kun avattiin luukku iski konehuoneesta metrien lieskat. Palokunta ei ehtinyt ajoissa, mutta onneksi oli palovakuutus.
Kerran hiekkatiellä ajossa katkesi ladan kardaanin nivelet, maahan pudonnut pää osui monttuun. Äkkipysäys ja ladan perä jäi puolimetriä ilmaan.
Kaverilla oli omassa ladassaan varapyörän ja työkalujen lisäksi aina mukana verkkarit ja lenkkarit. Useamman kerra oli tullut yöllä jalan kotiin, verkkareille oli ollut enemmän käyttöä kun varapyörälle.
Pari kertaa saatiin ladassa SITÄ ja kerran tuli lisäksi satiaiset kaikille asianosaisille.
Pääsääntöisesti kaikki olivat tyytyväisiä nuoruusvuosien ladoihin. Huonoja ja epäluotettavia ne olivat, mutta mitä muuta voi odottaa autolta joka maksoi luokkaa 1000mk ja oli jo valmiiksi liki loppuunajettu. Niin tai näin, aika kuluu eikä kukaan enää ladan perää haikaillut. Ne joilla on ollut myös näitä uudempia ladoja olivat niihin järjestelmällisesti pettyneet. En ihmettele, miksi ladan myyntimäärille on käynyt niin kuin on. - STA-51
Huonoin auto on Trabant. Miltähän ddr:läisestä tuntui ajaa sillä, kun naapurissa ajettiin mersulla, volkkarilla, bemarilla eli siis Autolla?
Ladan omistaminen DDR:ssä sai suun hymyyn. Lada on Auto Trabantiin verrattuna. - mukaan
mikä tahansa japanilainen.
...kokeillut ne kaikki?
- blackmagictiger
www kirjoitti:
...kokeillut ne kaikki?
LADA 1200L.2106 < 1500SL-1600SL OVAT AIKA TYYLIKKÄITÄ AUTOJA KUN KATSOO ULKOOTA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685