ahdistus vain pahenee

Anonyymi-ap

Olen sekaisin. Tiennyt tämän jo tovin aikaa ja ongelma juontaa avioerosta. Se oli viimeinen niitti.
Tein kaiken. Toin taloon rahan, turvan, toimeentulon. Olin läsnä ja kuuntelin puolisoani. Hän lähti…

Nyt jaamme elämää vko/vko ja ex vaimo asuu omassa pienessä kolmiossaan. Vuokralla.

Kaikki romahti. inhoan ex-rouvaa, tunnen hylkimistä lapsia kohtaan koska joudun olemaan heidän kauttaan tekemissä ex-eukon kanssa. Olen loppu.

Täysin kypsä. Diagnoosi oli vaikea ahdistus sekä masennus. Kaikki mitä tein tein pelkästään perheeni hyvinvoinnin puolesta. Nyt paras vaihtoehto tuntuu olevan kiväärin piippu suuhun ja fuck it!

11

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toisaalta, tilanteet muuttuvat, ne eivät ole meidän hallinnassamme. Tunteetkin ovat luonnostaan haihtuvia, ne katoavat itsestään.

      • Anonyymi

        Tunteet tasoittuvat itsestään. Kaikki tasoittuu ja tyyntyy ajan myötä itsestään. Nyt kyyti on ollut rajunpuoleista ja pohjalla ilmeisesti tullut käytyä. Eikä se ole omaa syytäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteet tasoittuvat itsestään. Kaikki tasoittuu ja tyyntyy ajan myötä itsestään. Nyt kyyti on ollut rajunpuoleista ja pohjalla ilmeisesti tullut käytyä. Eikä se ole omaa syytäsi.

        Mieli pitää saada tasoittumaan. Ota etäisyyttä kaikkiin asioihin jotka aiheuttavat voimakkaita tunteita. Ne kaikki tunne hormonit yms. kemikaalit jylläämässä kehossa eivät auta tarkastelemaan tilannetta objektiivisesti ja rakentavasti.

        0925250111 on suomenkielinen Mieli Ryn kriisipuhelin. Jos laskeminen sadasta taaksepäin nollaan ei auta niin soita sinne niin aletaan helpottamaan oloa kuten se kuuluu tehdä oikein ja parhaiten päin myös sinun ja lapsien kannalta.

        Voimia! Kyllä se siitä vielä ottaa helpottaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieli pitää saada tasoittumaan. Ota etäisyyttä kaikkiin asioihin jotka aiheuttavat voimakkaita tunteita. Ne kaikki tunne hormonit yms. kemikaalit jylläämässä kehossa eivät auta tarkastelemaan tilannetta objektiivisesti ja rakentavasti.

        0925250111 on suomenkielinen Mieli Ryn kriisipuhelin. Jos laskeminen sadasta taaksepäin nollaan ei auta niin soita sinne niin aletaan helpottamaan oloa kuten se kuuluu tehdä oikein ja parhaiten päin myös sinun ja lapsien kannalta.

        Voimia! Kyllä se siitä vielä ottaa helpottaakseen.

        Joskus käy niin, että vaikka tekee kaiken oikein niin menee silti pieleen.

        Masennus ja ahdistus on musta pussi johon kuuluu että siinä ollessa ei näe eikä voi kuvitellakaan poispääsyä. Se on sen olotilan yksi vahvin ominaisuus. Siitä seuraa huonoja päätöksiä.


    • Anonyymi

      luontais tuote, relaxor forte, auttaa kohtalaisesti juuri ahdistus häiriössä, näin omassa käytössä,

    • Anonyymi

      Hae apua. Lapsille ei voi tuollaista perintöä jättää.

    • Anonyymi
    • Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne!

      Saitkin jo hyviä vinkkejä kuten valtakunnallinen kriisipuhelin ja Mielenterveystalon palvelut. Laitan tähän lisäksi vielä pari muutakin vinkkiä, koska etenkin itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilanteessa voit olla yhteydessä oman kuntasi psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Minua ahdistaa koko ajan. Kärsinyt vakavasta masennuksesta 30 vuotta. Nyt puoli vuotta ollut yhtä tuskaa. En nuku öisin juurikaan. Päivät ahdistuksen täyttämiä. Muita vakavia sairauksia itsellä. Vietän vain päivät yksin kotona. En tapaa ketään. Häpeän niin paljon itseäni. Ja siihen on tosiaan aihetta. Olen hirveän ruma ihminen.

      • Anonyymi

        Vähän sama juttu, ja oliski vaan jotain ihmissuhdejuttuja niinku aloittajalla. Parisuhteesta ei kokemusta just johtuen vaikeista terveysongelmista, mutta muista ihmissuhteista kyllä. Nyt olen likimain syrjäytynyt. Jos terveys muuten kunnossa, tollaset voi aina ratkoa - jutellaan, riidellään, sovitaan tai sitten uutta kehiin. Mikä idis olla väkisin yhdessä...?

        Yleisellä tasolla, mä en en oikein käsitä noita että toinen vain lähti... ilman syytä ja yllättäen vieläpä niinku usein kerrotaan. Miksi lähtisi jos suhteessa kaikki kunnossa tai sitten on luonteeltaan tuuliviiri, mutta eihän sekään pitäisi olla yllätys jos tällanen lähtee. En myöskään usko etteikö ollut lukuisia riitoja taustalla yms. Mitä sivusta näitä seurannut, ihmiset pitää aivan liikaa junttatyyliin omista näkemyksistä ja vaatimuksista kiinni, vaikka pitäisi tietysti sovitella ja hakea ratkaisuja, jotka on molempien eduksi.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Ihminen voi olla tukemassa jos hakeudut avun piiriin.
      Itselläni suuressa tuskassa ja ahdistuksessa olen turvautunut Jumalan apuun, Jeesus sanoo joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois, eli aina on ovi auki hänen turviin.
      Uskova pappi voi rukoilla kanssasi että pääset alkuun.
      Kaikkea hyvää, turvaa ja lohdutusta sinun rikkinäiseen sieluun❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe