Meni vänköön päälle, voiko kettu ja koira saada keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä?
Koira ja kettu pentuja?
25
3606
Vastaukset
- olla..
geenit sen verran erilaiset että ei kuule onnistu.
On niin paljon eri lajit.- pulisija
marella kirjoitti:
Oliko tieto? Kaveri vaan väittää, että sillä on koira, joka on 1/4 kettua....
...eiköhän niitä "koirakettuja" olisi siinä tapauksessa joka puolella. Minäkin joskus pienenä kuullut tuota "koirassani on puolet kettua"- satua.
- tarinat
pulisija kirjoitti:
...eiköhän niitä "koirakettuja" olisi siinä tapauksessa joka puolella. Minäkin joskus pienenä kuullut tuota "koirassani on puolet kettua"- satua.
on todennäkösesti saaneet alkunsa esimerkiksi suomen pystykorvan ulkonäöstä,koska se on vähän ketun värinen.Se on ihan oikeesti satua että noi keskenään lisääntyis.
- SAADA!!
mullon ollu ketun ja koiran sekoitus! isä oli kettu ja äiti oli jäniskoira! ei se kyllä näyttäny yhtään jäniskoiralta! oli just ku kettu mutta paljo isompi! se piti hävittää ku olin aina verillä ku sitä yritti silittää :) pentuna se oli vielä ihan rauhallinen..ja söpö:)kuviakin löytyy:)
- ja...
sitten mä heräsin ja päästin kissan pihalle!
Jos kerrot noita tarinoita niin varo ettet itte ala niihin uskomaan.Geneettinen mahdottomuus. - Jääpupu
Joo ja meillä oli hirven ja lehmän sekotus! Oi että oli söpö.
Ei ketunnäköinen koira tarkoita sitä, että sen toinen vanhempi olisi kettu... Kuten ei apinalta näyttävällä ihmisellä ole apinaäitiä tai -isää ;)
Jotain geneettisiä jäämiä saattaa tietysti olla(?Biologit tms. voisivat tietää paremmin tämän :), mistä se ketunnäköisyys tulee, mutta muuten geeniperimät niin erilaisia, että on mahdotonta moiset sekoitukset.
Satuja voi varmaan kertoa sitten jossain toisella palstalla :) Ettei mene ihmisiltä todellisuus ja taru sekaisin ja synny näitä legendoja joihin uskotaan kiven kovaan :) Muistampa minäkin monta tarinaa lehmän ja hirven jälkeläisistä (tuon "kettukoiran"lisäksi)... ;) - Hosuli
Jääpupu kirjoitti:
Joo ja meillä oli hirven ja lehmän sekotus! Oi että oli söpö.
Ei ketunnäköinen koira tarkoita sitä, että sen toinen vanhempi olisi kettu... Kuten ei apinalta näyttävällä ihmisellä ole apinaäitiä tai -isää ;)
Jotain geneettisiä jäämiä saattaa tietysti olla(?Biologit tms. voisivat tietää paremmin tämän :), mistä se ketunnäköisyys tulee, mutta muuten geeniperimät niin erilaisia, että on mahdotonta moiset sekoitukset.
Satuja voi varmaan kertoa sitten jossain toisella palstalla :) Ettei mene ihmisiltä todellisuus ja taru sekaisin ja synny näitä legendoja joihin uskotaan kiven kovaan :) Muistampa minäkin monta tarinaa lehmän ja hirven jälkeläisistä (tuon "kettukoiran"lisäksi)... ;)Suomessa on ihan ketun näköinen koirarotu, mutta en muista sen rodun nimeä. Se todella on ketun näköinen, mutta siinä ei ole kettua ja rotu on aika harvinainen Suomessa.
- -------------
Hosuli kirjoitti:
Suomessa on ihan ketun näköinen koirarotu, mutta en muista sen rodun nimeä. Se todella on ketun näköinen, mutta siinä ei ole kettua ja rotu on aika harvinainen Suomessa.
HAISTAKAA VITTU! NÄHTII KU NE NUSSI SAATANAN TYHYMÄT!! mut eihän sitä teillä tarvi etes uskoa xD ku ite oon ollu omistaja!! LÄLLÄLLÄÄÄ!! käykö katteks ku pitää yrittää nuin paljo vlittaa!!!!!!!!!!!!!!
- olisit..
------------- kirjoitti:
HAISTAKAA VITTU! NÄHTII KU NE NUSSI SAATANAN TYHYMÄT!! mut eihän sitä teillä tarvi etes uskoa xD ku ite oon ollu omistaja!! LÄLLÄLLÄÄÄ!! käykö katteks ku pitää yrittää nuin paljo vlittaa!!!!!!!!!!!!!!
mun lapseni pesisin sun suun saippualla.Älä lapsi sekaannu aikuisten jutuihin kun et osaa käyttäytyä.
- (l).
olisit.. kirjoitti:
mun lapseni pesisin sun suun saippualla.Älä lapsi sekaannu aikuisten jutuihin kun et osaa käyttäytyä.
:P xD
- koirako
(l). kirjoitti:
:P xD
Niin onko...jäniskoira, jäniksen ja koiran risteytys?
Entäs kissakala?
Minua jäi ihmetyttämään tämä biologian monimuotoisuun (...ai niin siis rodut/lajit syntyvät)
Mitähän rupeaisi kasvattamaan...sitä jään tänne miettimään. - Henna
koirako kirjoitti:
Niin onko...jäniskoira, jäniksen ja koiran risteytys?
Entäs kissakala?
Minua jäi ihmetyttämään tämä biologian monimuotoisuun (...ai niin siis rodut/lajit syntyvät)
Mitähän rupeaisi kasvattamaan...sitä jään tänne miettimään.Ja sekin tietty on poliisin ja koiran sekoitus!
- koira
Jäniskoira kyllä raatelisi ketun jos sen kiinni saisi,pitää sitä riistaeläimenä,ei toisena "koirana".kettu koiralle minkkimäinen häntineen..kiva raadeltava..
kettu,koira eivät voi lisääntyä keskenään. - linkki kuvista
olis niin kiva nähdä
- haukku
Henna kirjoitti:
Ja sekin tietty on poliisin ja koiran sekoitus!
Otsikossa mainittu koiran ja mäyrän risteytys.
Supikoira on pesukarhun ja koiran risteytys.
Perhoskoira se vasta hauska rotujalostus onkin! Koskahan saamme nokkosperhoskoiria tai kaaliperhoskoiria?
Totta on, että koira ja kettu voi risteytyä samoin susi ja koira. - piip
koira kirjoitti:
Jäniskoira kyllä raatelisi ketun jos sen kiinni saisi,pitää sitä riistaeläimenä,ei toisena "koirana".kettu koiralle minkkimäinen häntineen..kiva raadeltava..
kettu,koira eivät voi lisääntyä keskenään.Äläppä yleistä. Kaikki niistä eivät raatele, vaan pelkästään ajavat takaa... Ellei niitä ole erikseen opetettu raatelemaan (=aika sairasta).
- tietää
piip kirjoitti:
Äläppä yleistä. Kaikki niistä eivät raatele, vaan pelkästään ajavat takaa... Ellei niitä ole erikseen opetettu raatelemaan (=aika sairasta).
koirien sielunelämästä mitään.Otetaan nyt vaikka mun koirani,ei ollut ikinä ennen nähnytkään supia,mutta kiinni vaan.Ja kettua kohtaan sama käytös on koiralla kun kuiralla.Jahtaahan kissakin lintua,akvaariokalaa ym.Kyllä se on ihan luontaista käytöstä.
Jos tiedät että ajavat takaa,niin mitä ajattelit sen koiran ketulle tekevän jos kiinni saa,vaihtavan puhelinnumeroita vai? - piip
tietää kirjoitti:
koirien sielunelämästä mitään.Otetaan nyt vaikka mun koirani,ei ollut ikinä ennen nähnytkään supia,mutta kiinni vaan.Ja kettua kohtaan sama käytös on koiralla kun kuiralla.Jahtaahan kissakin lintua,akvaariokalaa ym.Kyllä se on ihan luontaista käytöstä.
Jos tiedät että ajavat takaa,niin mitä ajattelit sen koiran ketulle tekevän jos kiinni saa,vaihtavan puhelinnumeroita vai?Hmmm... No, ehkä en ymmärrä sitten.
Supi kyllä ärsyttää koiria, mutta eipä meidän koira silti sellaista raadellut, vaikka onkin supin kohdannut. Eipä kiinnostanut se kapinen kettukaan, joka keskellä päivää pellolla jolkotteli (eikä ne ketut, jotka öisin pelloilla vaeltelee) Niitä ehkä jahdataan ja kun ne pysähtyy niille haukutaan, muttei raadella.
Jättäisin tuon yleistyksen väliin sinunakin, kaikki koirarodut eivät nykyään enää omista niitä alkukantaisia suden vaistoja. Ne on karsittu useimmista roduista jo niin hyvin poiskin, että koirat eivät välttämättä enää edes "puhu samaa kieltä" keskenään. Esim. alistumista (selälleen menoa) ei jotkin rodut enää ymmärrä lainkaan ja siten saattaa tulla verisiäkin tappeluita. - Henna
tietää kirjoitti:
Jos tiedät että ajavat takaa,niin mitä ajattelit sen koiran ketulle tekevän jos kiinni saa,vaihtavan puhelinnumeroita vai?Mitähän mun koiran pitäis sitte tehdä jonkun eläimen kohdatessaan? Siinä on karhukoiraa ja labradoria eli lintukoiraa. Ei se ainakaan lintujen perään lähde, fasaanejakin usein mennään suht lähelle katsomaan ja paikallisia sorsia ym. muita lintuja käydään syöttämässä. Ja mun undulaattejakin se suorastaan pelkää. Yhden kerran on jäniksen perään lähtenyt ja kyllä pysähtyi kun huusin sille. Niin ja kyllä se saattaa niille sorsille joskus räyhätä jos ne liian lähelle tulee eli puolen metrin päähän. Eikä siinä kyllä mitään karhukoiran luonteeseen viittaavaakaan ole havaittavissa. Onko se sitten aivan outo tapaus kun tappaa ainoastaan kärpäsiä jotka nekin ovat erittäin pahan makuisia. =)
- koira
piip kirjoitti:
Hmmm... No, ehkä en ymmärrä sitten.
Supi kyllä ärsyttää koiria, mutta eipä meidän koira silti sellaista raadellut, vaikka onkin supin kohdannut. Eipä kiinnostanut se kapinen kettukaan, joka keskellä päivää pellolla jolkotteli (eikä ne ketut, jotka öisin pelloilla vaeltelee) Niitä ehkä jahdataan ja kun ne pysähtyy niille haukutaan, muttei raadella.
Jättäisin tuon yleistyksen väliin sinunakin, kaikki koirarodut eivät nykyään enää omista niitä alkukantaisia suden vaistoja. Ne on karsittu useimmista roduista jo niin hyvin poiskin, että koirat eivät välttämättä enää edes "puhu samaa kieltä" keskenään. Esim. alistumista (selälleen menoa) ei jotkin rodut enää ymmärrä lainkaan ja siten saattaa tulla verisiäkin tappeluita."kaikki koirarodut eivät nykyään enää omista niitä alkukantaisia suden vaistoja. Ne on karsittu useimmista roduista jo niin hyvin poiskin, että koirat eivät välttämättä enää edes "puhu samaa kieltä" keskenään."
Nyt puhuttiinkiin ajokoirista,eikä mistään seurakoirista,kaikista koiraroduista. Ajokoirilla vietit niin vahvat että repivät kyllä. Omassani on vain isän puolelta ajokoiraa,ja silti voimakkaat vietit. JOs se näkee esim. myyrän,hiiren juoksevan maassa nappaa sen ja tappaa,raatelee,samoin tekisi myös villijäniksille,ketulle,näissä villieläimissä vielä riistantuoksu. Huvittavinta tässä on vielä se että koira eroittaa villieläimet kotieläimistä, esim. ei koske vapaana tallusteleviin kanoihin,eikä edes kesyrottiin jotka juoksevat vapaana,sillä tottunut niihin pennusta asti,tosin en silti 100 % luottaisi siihen,jos vaikka näkisi lemmikkikani juoksevan pihalla vapaana. - piip
koira kirjoitti:
"kaikki koirarodut eivät nykyään enää omista niitä alkukantaisia suden vaistoja. Ne on karsittu useimmista roduista jo niin hyvin poiskin, että koirat eivät välttämättä enää edes "puhu samaa kieltä" keskenään."
Nyt puhuttiinkiin ajokoirista,eikä mistään seurakoirista,kaikista koiraroduista. Ajokoirilla vietit niin vahvat että repivät kyllä. Omassani on vain isän puolelta ajokoiraa,ja silti voimakkaat vietit. JOs se näkee esim. myyrän,hiiren juoksevan maassa nappaa sen ja tappaa,raatelee,samoin tekisi myös villijäniksille,ketulle,näissä villieläimissä vielä riistantuoksu. Huvittavinta tässä on vielä se että koira eroittaa villieläimet kotieläimistä, esim. ei koske vapaana tallusteleviin kanoihin,eikä edes kesyrottiin jotka juoksevat vapaana,sillä tottunut niihin pennusta asti,tosin en silti 100 % luottaisi siihen,jos vaikka näkisi lemmikkikani juoksevan pihalla vapaana.No...Äsken kirjoitit vain koirista ja niiden sielunelämästä.
Mutta tiedänpä pari tapausta jäniskoirista, jotka eivät koskaan raadelleet tai yrittäneet ottaa edes saaliista (jänis) kiinni, vaan ainoastaan jahtasivat (siitä nimitys AJOkoira?) ja joskus jopa juoksivat niiden edellä.
Ja millainen se sellainen metsästys(jänis)koira on, joka raatelee (ihmiselle) tarkoitetun saaliin veriseksi lihakasaksi? Olen aina luullut, että ne eivät saa raadella, vain jahdata (ja noutaa?). Eikös niitäkin ole jalostettu jo jonkin verran? - koira
piip kirjoitti:
No...Äsken kirjoitit vain koirista ja niiden sielunelämästä.
Mutta tiedänpä pari tapausta jäniskoirista, jotka eivät koskaan raadelleet tai yrittäneet ottaa edes saaliista (jänis) kiinni, vaan ainoastaan jahtasivat (siitä nimitys AJOkoira?) ja joskus jopa juoksivat niiden edellä.
Ja millainen se sellainen metsästys(jänis)koira on, joka raatelee (ihmiselle) tarkoitetun saaliin veriseksi lihakasaksi? Olen aina luullut, että ne eivät saa raadella, vain jahdata (ja noutaa?). Eikös niitäkin ole jalostettu jo jonkin verran?Ajaa sitä saalista takaa,haukkuu ajaessaan ja isäntä tai emäntä nopsasti sen saaliin ampuu ja ottaa haltuunsa.Koira tietää saavansa esim.jäniksen sisälmykset,siksi luovuttaa sen(joskus "vähän" vastahakoisesti).Kettu taas tulee usein niin paljon koiran edellä että metsästäjä ehtii sen napata haltuunsa ennen koiraa.
On muuten häpeäksi ajokoirien suurelle,innokkaalle suvulle sellainen joka jäniksen edellä juoksee.
Ei mulla kyllä oo sellata vastaan tullut vaikka oon todella paljon ajavia koiria nähnyt.Ja toinen juttu on se että jos viet terrierin joka ei oo nähnyt kettua edes kuvassa,tuonne ketunpesälle niin takaan että kyllä hajun saatuaan innostuu.
Jos silloin kettu hollille tulee,niin terrieri käy kiinni vaikka olis millanen sohvakoira.
Sellanen se saalistajan sielunelämä kuule on. - piip
koira kirjoitti:
Ajaa sitä saalista takaa,haukkuu ajaessaan ja isäntä tai emäntä nopsasti sen saaliin ampuu ja ottaa haltuunsa.Koira tietää saavansa esim.jäniksen sisälmykset,siksi luovuttaa sen(joskus "vähän" vastahakoisesti).Kettu taas tulee usein niin paljon koiran edellä että metsästäjä ehtii sen napata haltuunsa ennen koiraa.
On muuten häpeäksi ajokoirien suurelle,innokkaalle suvulle sellainen joka jäniksen edellä juoksee.
Ei mulla kyllä oo sellata vastaan tullut vaikka oon todella paljon ajavia koiria nähnyt.Ja toinen juttu on se että jos viet terrierin joka ei oo nähnyt kettua edes kuvassa,tuonne ketunpesälle niin takaan että kyllä hajun saatuaan innostuu.
Jos silloin kettu hollille tulee,niin terrieri käy kiinni vaikka olis millanen sohvakoira.
Sellanen se saalistajan sielunelämä kuule on.Tiedän koirista yhtä sun toista kyllä... Ja väitän yhä, että ei voi yleistää vieläkään. Et ole ilmeisesti paljon koiria tavannut jos väität, että kaikki koirat (ajo- sekä muut) janoavat päästä puremaan (villi)elukoita :) Oma koira ei ainakaan (siinä terrieriä ja muita metsästyskoira rotuja sekasin). Noh, mielipiteet kaikilla. Hyvät keväänjatkot kaikille! Pitäkää koiristanne huolta.
- wisu
en mä kuule tiedä mut kuinka vanha oot sen haluasinin tietää ja mistä päin ~wisu~ oon 12 wee ja asun porissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872