Tietokoneita

Anonyymi-ap

monellakaan ole , repikää siitä.

26

107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos työttömällä on omaisuutta, niin kalliit tietokoneet tulisi velvoittaa myymään

      Työttömän tulee hoitaa asiansa kirjaston koneella

      • Työtön asuu paikassa jossa ei ole kirjastoa. Mitä sitten?

        Työnhakukin veloittaa tietokoneen.


    • Anonyymi

      Kirjastossa ja työvoimatoimistossa ja sosiaalitoimistossa on tietokoneet joita voi käyttää työhakemuksien täyttämiseen.

      • Anonyymi

        Työvoima toimistoja ei joka puolella ole.


    • Anonyymi

      Kyllähän 100euron älypuhelimellakin pärjää ja jos ei muuten niin kirjastoon.

    • Anonyymi

      "monellakaan ole , repikää siitä."

      Minä en tunne yhtäkään henkilöä jolla ei ole tietokonetta. Sinne päälle vielä älypuhelimet ja tabletit.

      • Anonyymi

        Eläkeläisperheessäkin on vanha pöytäkone, vanha läppäri, tabletti sekä kaksi
        älypuhelinta, joten kyllä pystyy olemaan yhteyksissä melko kätevästi.
        Onhan ne vehkeet hitaita ja vanhoja, mutta mitä se haittaa.


      • Anonyymi

        eli et tunne yhtään köyhää


    • Anonyymi

      Juu kyllä noilla vehkeillä jo ajantasalla pysyy.Joskus aikoinaan manasin ettei varaa ostaa puhelinosaketta mutta tuli kännykät. 25vuotta ollu kännykkä.

      • Anonyymi

        Noihin aikoihin hankittiin ensimmäinen känny eli iso nokia-kapula ja siihen vielä
        se suurempi akku, niin sai maailmalta yhteyttä kotosalle tarvittaessa.


    • Anonyymi

      Nykyään pärjää älypuhelimellakin. Sillä voi surffata netissä, hoitaa pankki,kela ym asiat ja tehdä paljon muuta. 15 vuotta sitten ei olllut älypuhelimia. Piti hoitaa asiat kirjaston tai työvoimatoimiston tietokoneella. Kirjastossa oli tietoturva huono. Heti kun sain säästettyä rahat ostin tietokoneen.

    • Anonyymi

      Kyllä vain on.

    • Anonyymi

      Kyllä ei ole minulla tuttavapiirissä sellaista, jolla ei olisi tietokonetta tai älypuhelinta. Näitähän saa jopa ilmaiseksi, jos vain huolii, ei todellakaan ole rahasta kiinni. Meilläkin useampi tietokone saatu ilmaiseksi käytettynä, tabletteja on saatu uusiakin kampanjoista ilmaiseksi, sekä älypuhelimia. Lisäksi on mahdollista käyttää kirjastoissa tietokoneita ja tulostimia. Minäkin olen käyttänyt kirjastossa tietokoneita, vaikka on kotona omakin.
      Jos jollakin on tilanne, ettei ole tietokonetta, ei se ole rahasta kiinni, vaan periaatteesta. Kaikki ei viitsi tai uskalla alkaa opettelemaan tietokoneen käyttöä. Kansalaisopistoissa on joka syksy kursseja tietokoneen käytön opetteluun, kurssit maksaa vähän, ei sekään ole ongelma.

      • Anonyymi

        Minulla ei ollut varaa eläkeläisenä edes pieneen maksuun ja matkamaksut tekivät kursseihin osallistumisen mahdottomaksi. Sain hankkia kirjoja oppiakseni kirppareilta, kirjastosta alesta.
        Sitten on vielä se pukeutuminen, kun lähtee ihmisten ilmoille.
        Ei sinne mennä toisten pois heittämissä vanhoissa vaatteissa.
        Jopa kotona lymyessään voi tulla kalliimmaksi kuin on varaa.
        Kodittomien määrä lisääntyy huolestuttavasti!


    • Minulla ei ole kuin tämä kirjaston kone.
      10 km lenkki tulee samaan kun täällä pyörähtää :)

      • Laita sossuun hakemus, kyllä sieltä tietokoneen pitäisi saada.
        Onko sinulla puhelinta, netin saa luuriin esim. laitenetistä 5-10 eurolla kk.


      • jenna1991 kirjoitti:

        Laita sossuun hakemus, kyllä sieltä tietokoneen pitäisi saada.
        Onko sinulla puhelinta, netin saa luuriin esim. laitenetistä 5-10 eurolla kk.

        En halua :) On paljon terveellisempää olla ilman moisia :) Puhelimena toimii Doron simpukkapuhelin johon nettiä ei saa ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Just eilen katsoin että 550 euron asus läppäri oli alennuksessa ja maksoi 348 euroa. Tilasin heti. Maksan sitä 50 euroa kk.

      • Anonyymi

        Siihen tahtoo tulla kaikenlaisia lisämaksuja, kun maksaa osamaksulla.
        Tietysti, jos ei ole tarvittavaa, niin hieno mahdollisuus!
        Yksi kaveri vain innostui ostamaan kamaa osamaksulla, kun huomasi sen olevan niin vähän kuukaudessa, kunnes se meni yli varojen ja samat maksoivat paljon enemmän.
        Joskus osamaksujen kanssa voi käydä niin, että tavarat ovat melkein käyttökelvottomia ennenkuin ne on maksettu.
        Minulla halvin tietokone hajosi siten. En saanut uutta, kun aika oli ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen tahtoo tulla kaikenlaisia lisämaksuja, kun maksaa osamaksulla.
        Tietysti, jos ei ole tarvittavaa, niin hieno mahdollisuus!
        Yksi kaveri vain innostui ostamaan kamaa osamaksulla, kun huomasi sen olevan niin vähän kuukaudessa, kunnes se meni yli varojen ja samat maksoivat paljon enemmän.
        Joskus osamaksujen kanssa voi käydä niin, että tavarat ovat melkein käyttökelvottomia ennenkuin ne on maksettu.
        Minulla halvin tietokone hajosi siten. En saanut uutta, kun aika oli ohi.

        Dna kaupasta ilman korkoa. Sain koneen eilen illalla. 20 euroa kk. Maksan tänä koneen kyllä elokuuhun mennessä kokonaan vaikka onkin 2 vuoden maksuaika.


    • Anonyymi

      SE ON HARMI, ETTÄ VIHREÄT AJAVAT KÖYHYYTEEN.
      SANNA MARIN TUULATTELEE KAIKKI RAHAT ULKOMAILLE, SUURIMMAKSI OSAKSI N. 82 MILJARDIA VUODESSA JA LISAKSI KASVATTAA VELKAA 50 MILJARDIA. EN SITTEN USKOISI MILLÄÄN, MIKS´NE NOIN ANTAVAT LEVEESTI ELELLÄ, EIVÄT ANNA SUOMALAISILLE MITÄÄ MUUTA, KUIN LISÄÄ VEROJA JA KOVAA HINTOJEN NOUSUA.

      • Anonyymi

        Ei me köyhät juuri veroja maksella, ollaan enempi saama puolella yhteiskunnalta. Ja jokaiselle on käyttää tietokonetta kirjastossa, nekin kustannettu yhteiskunnan rahoilla. Ihan turhaa siellä ulvot, kun et kuitenkaan ole maksajan roolissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me köyhät juuri veroja maksella, ollaan enempi saama puolella yhteiskunnalta. Ja jokaiselle on käyttää tietokonetta kirjastossa, nekin kustannettu yhteiskunnan rahoilla. Ihan turhaa siellä ulvot, kun et kuitenkaan ole maksajan roolissa!

        Hyvä muistutus! Minäkin köyhänä saan ylenpalttisesti verorahoillani!
        Hyvänen aika, vaikka aloittaisi sen laskemisen tuosta ulko-ovesta lähtiessä, tiet eivät ole karjapolkuja, kaikki tarvittava ja vesi lämpö sitten sisällä ja ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä muistutus! Minäkin köyhänä saan ylenpalttisesti verorahoillani!
        Hyvänen aika, vaikka aloittaisi sen laskemisen tuosta ulko-ovesta lähtiessä, tiet eivät ole karjapolkuja, kaikki tarvittava ja vesi lämpö sitten sisällä ja ....

        Näin se menee, että moni köyhä ei osaa edes arvostaa sitä mitä saadaan yhteiskunnalta. Olen itse asunut useammassa maassa, joita monet vielä ihannoi, niin niissä ei köyhällä ole juuri mitään ja sairaalaan ei ole asiaa, ellei ole vakuutusta, ei ole lapsille kunnon koulutusta ja kouluruokailusta ei puhettakaan!
        Asuimme jokusen aikaa ulkomailla, niin kahden lapsen lukukausimaksu 20000€ ja siihen vielä päälle koulupuku ja kuljetukset, sekä tietty eväät. Kuljetukseen piti olla oma autonkuljettaja! Sairastaminen vasta kallista olikin, ellei ollut vakuutusta. Lapsilisästä ei tietoakaan!
        Monessa maassa eläke tai työttömyyskorvaus on todella pieni, kuitenkin kustannustaso on melkoinen, moni eläkeläinen joutuu tekemään vielä töitä, että pärjää. Työttömänä tipahtaa ihan pohjalle, josta suomalaisella työttömällä ei ole mitään käsitystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee, että moni köyhä ei osaa edes arvostaa sitä mitä saadaan yhteiskunnalta. Olen itse asunut useammassa maassa, joita monet vielä ihannoi, niin niissä ei köyhällä ole juuri mitään ja sairaalaan ei ole asiaa, ellei ole vakuutusta, ei ole lapsille kunnon koulutusta ja kouluruokailusta ei puhettakaan!
        Asuimme jokusen aikaa ulkomailla, niin kahden lapsen lukukausimaksu 20000€ ja siihen vielä päälle koulupuku ja kuljetukset, sekä tietty eväät. Kuljetukseen piti olla oma autonkuljettaja! Sairastaminen vasta kallista olikin, ellei ollut vakuutusta. Lapsilisästä ei tietoakaan!
        Monessa maassa eläke tai työttömyyskorvaus on todella pieni, kuitenkin kustannustaso on melkoinen, moni eläkeläinen joutuu tekemään vielä töitä, että pärjää. Työttömänä tipahtaa ihan pohjalle, josta suomalaisella työttömällä ei ole mitään käsitystä!

        Onko sitten ihme, että kaikista maanosista tulvii ihmiset pohjoismaihin!
        Sitten vielä pitäisi maksaa Afrikan maihin, missä varasjohtajat ryöstävät maan rikkaudet, kaivokset ja jalokivet, sekä monet muut arallisuudet.

        Entä kaikkinaiset hyväntekeväisyyskeräykset ympäri vuoden,
        kuten nyt lapsien joululahjoihin ja milloin mihinkin.
        Jos laskee vuoden aikan kerätyt miljoonat, niin mitäään hätää ei pitäisi olla niillä vaoilla. Mutta välikädet kahmivat oikein laarin pohjaa myöten.

        Puhutaan vanhojen tavaroiden kaupoista, mutta tein kierroksen ja sielläkin on hinnat nouseet melkein puolella! Eikä varmasti muuta syytä kuin kysyntä. Sekä laatu huonontunut, koska kuulema henkilökunta ottaa parhaat ja myy yksityisesti.

        Sitten on oma historiansa kalliiden vaatteiden poltosta, koska ei menneet kaupaksi, eikä niitä lahjoiteta pois! Mitä tuhlausta!


    • Anonyymi

      Olen aika järkyttynyt, että olen tavannut keski-ikäisiä naisia, jotka eivät osaa käyttää tietokonetta.
      Heillä voi olla mies, joka hoitaa asiat tai lapsia, joilla ei ole aikaa opettaa hidasta äitiään.
      Entä, kun mies kuolla kupsahtaa ja vaimolle jää kaikki pankkiasiat ja muut hoidettavaksi lasten huollon lisäksi?
      Kirjastoissa voi olla pari tietokonetta, joilla nuoriso pelaa ja soittaa musiikkia. Ei sitä aikaa saa aina tarvittaessa, eikä myöskään opetusta.
      Kaikki eivät asu edes lähiössä ja kaikki palvelut ovat kaukana.
      Itse sain hankittua älypuhelimen ja tietokoneen vasta eläkeikäisenä.
      Kävin kurssin ja ollut todella vaikeaa opetella kaikkia ja hoitaa asioita. Ainaisia uudistuksia ja riskejä tulla hakatuksi ja petetyksi.
      Minulla menee jatkuvasti tunteja tekniikan kanssa yksin pakertaessani. Olen niin kuoleman väsynyt ja epävarma jatkuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe