Ei tartte Direct3D:n tehoja niin helpommin GL:lllä teen, on 1000 kertaa yksinkertaisempi kuin D3D.
Vastaukset 10
- Anonyymi
Totta. D3D on raskas ja vaikea. sekä toimivuus päivityksissä ollut ongelmallinen.
GL ja OpoenGL on helppoja valintoja ja viimesin antaa tehojakin enemmän useassa koneessa, joissa DX kärsii tehopulasta.
Riippuu mitä koodaamassa, OpenGL on useilla ohjaimille suora tuki.
DirectX on aina välikäsi. Valmiilla 3D moottorilla yleensä voi käyttää mitä haluaa 3D rajapintaa.
Direct3D on ehdottomasti suurin prosessoritehon kuluttaja.- Anonyymi
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
Totta se on, turha höpötellä!
- Anonyymi
Ajattelin että jos teen GLllällä jutun joka ei tarvitse niitä laitteisto riippuvaisuuksia ja siltikin kättää kiihdyttimiä, niin voisi toimia hyvin kaikilla laitteilla... ajattelin, koska on aika yksikertainen 3d :D
- Anonyymi
Mitähän tässä nyt sitten yritetään tehdä? Ei näissä koodia tarvitse paljoa kirjoittaa.
Varminta olisi käyttää jotain välikerrosta joka huolehtii kaiken sotkun mitä tarvitsee piirtämiseen niin ei tarvitse välittää että piirtääkö se kuvan OpenGL:llä, Vulkanilla, DirectX:llä vai Metalilla.
- Anonyymi
Toimiiko Pythonilla? Olisi yksinkertaisempaa kuin C.
- Anonyymi
Pythonissa on TKTinterri.
- Anonyymi
D3D;ssä jotain kaikki täysin määriteltjä shaderit ja kaikki.
omasa projetkissa ehkä directDraw voisi mutta GL;nenen - Anonyymi
Myöskään Apple ei käytä Direct3D....
- Anonyymi
Myöskään Pleikka PS5 ei käytä Direct3D....
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398