1960-luvulle asti Uuraisilla oli kauppoja

Anonyymi-ap

Kaupan palvelut ovat nykyisin Uuraisilla vähäisiä ja huonoja. Paikkakunnalla on vain yksi Keskimaan myymälä, jossa ei ole edes liha- ja kalatiskiä. Toista oli muutamia kymmeniä vuosi sitten. 1960-luvulle asti Uuraisten kirkonkylässä oli viisi kauppaa. Syrjäkyliilä kauppoja oli vielä suuri määrä lisää.

Kirkonkylällä oli etelästä lukien Airakselan kauppa, Uuraiten Osuuskauppa, Hännisen kauppa, Mäki-Matti ja Esa Paanalan kauppa. Valinnan varaa oli riittävästi.

35

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi et sitten perusta kauppaa??

      • Anonyymi

        Onpas taas viisaan uuraslaisen kommentti taitaa olla aikanaan pipo unohtunut pakkasella ja nyt se näkyy aivo toiminnassa


    • Anonyymi

      Onnea uurainen saadaan s kauppa kansa voitti kerrankin näin

      • Anonyymi

        S-kauppahan oli selvää jo mutta S-market tulee eikä Sale. Asiakkaat varmasti tuplaantuvat hintojen myötä. Sale on kuitenkin kalliimpi hinnoiltaan, kuin S-market.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-kauppahan oli selvää jo mutta S-market tulee eikä Sale. Asiakkaat varmasti tuplaantuvat hintojen myötä. Sale on kuitenkin kalliimpi hinnoiltaan, kuin S-market.

        Elä ootko tosissasi oot hyvin viisas ihminen se on niin että uusi kauppa ja uudet isot hinnat jonkunhan on maksettava uuden kaupan rakennus kulut eli mikään ei muutu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä ootko tosissasi oot hyvin viisas ihminen se on niin että uusi kauppa ja uudet isot hinnat jonkunhan on maksettava uuden kaupan rakennus kulut eli mikään ei muutu

        No Äänekoski, Savela, Laukaa hyviä esimerkkiä edullisista hinnoista remontin jälkeen. Sale on Sale ja S on S, hinnoiltaan. Myymälå maksanut muillakin paikkakunnilla Uuraisten lisäksi, mutta sehän on tulevaisuuden satsaamista ja edullisemmat hinnat tulee olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S-kauppahan oli selvää jo mutta S-market tulee eikä Sale. Asiakkaat varmasti tuplaantuvat hintojen myötä. Sale on kuitenkin kalliimpi hinnoiltaan, kuin S-market.

        Mikä ihmeen kyttääjä istuu autossa salen pihassa. Kolmena päivänä oon käynny saleissa peräkkäin ja aina sama ukko istuu autossaan kyyläämässä. On aikoihin eletty eikö ole muuta elämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen kyttääjä istuu autossa salen pihassa. Kolmena päivänä oon käynny saleissa peräkkäin ja aina sama ukko istuu autossaan kyyläämässä. On aikoihin eletty eikö ole muuta elämää

        Sitähän on jatkunut jo kauan,ei ole mukavaa käydä kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän on jatkunut jo kauan,ei ole mukavaa käydä kaupassa.

        Onko mahdollisesti koululaisen vanhempi, joka odottaa lapsen pääsyä koulusta? Koululla ja terveysaseman luona ahtaat pihat, joten tämä tuli mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen kyttääjä istuu autossa salen pihassa. Kolmena päivänä oon käynny saleissa peräkkäin ja aina sama ukko istuu autossaan kyyläämässä. On aikoihin eletty eikö ole muuta elämää

        No jospa se odottaa vaikka puolisoaan joka on siellä kaupassa. Sattunut samaan aikaan, niin kuin sinä käymään siellä kolmena päivänä peräkkäin. Käytkö itse myös kyttäämässä ketä Salessa käy, vai miksi siellä ravaat niin usein? Vähemmälläkin käynnillä saa ostokset otettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jospa se odottaa vaikka puolisoaan joka on siellä kaupassa. Sattunut samaan aikaan, niin kuin sinä käymään siellä kolmena päivänä peräkkäin. Käytkö itse myös kyttäämässä ketä Salessa käy, vai miksi siellä ravaat niin usein? Vähemmälläkin käynnillä saa ostokset otettua.

        Taitaa olla sun ukkos kun noin kilahit ja sitäpaitsi ei käy muija kaupassa ukko istuu autossaan puolipäivää varmaan niin yksinäinen joistakin ei kiva kun kyylätään ja ps haen olutta kolmesti viikossa kori kerrallaan ei Uuraisilla muuten ole kivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla sun ukkos kun noin kilahit ja sitäpaitsi ei käy muija kaupassa ukko istuu autossaan puolipäivää varmaan niin yksinäinen joistakin ei kiva kun kyylätään ja ps haen olutta kolmesti viikossa kori kerrallaan ei Uuraisilla muuten ole kivaa

        Juuri näin.Seuraa ihmisten kaupassa käyntiä.Jo vuosia sama homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.Seuraa ihmisten kaupassa käyntiä.Jo vuosia sama homma.

        Ehkä on vaan yksinäinen ja haluaa olla siellä missä ihmisiä liikkuu, ennen kuin kauppareissun päätteeksi lähtee kotiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla sun ukkos kun noin kilahit ja sitäpaitsi ei käy muija kaupassa ukko istuu autossaan puolipäivää varmaan niin yksinäinen joistakin ei kiva kun kyylätään ja ps haen olutta kolmesti viikossa kori kerrallaan ei Uuraisilla muuten ole kivaa

        Huoh, kukahan nyt kilahti?
        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Sinä saat kolme kertaa viikossa käydä kaupassa siis kyyläämässä selvästi ihmisiä, mutta toinen ei saisi käydä kun kauhea kitinå käy kyyläämisestä.
        Hae huomasi kerralla älä ramppaa siellä, niin ei kiristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, kukahan nyt kilahti?
        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Sinä saat kolme kertaa viikossa käydä kaupassa siis kyyläämässä selvästi ihmisiä, mutta toinen ei saisi käydä kun kauhea kitinå käy kyyläämisestä.
        Hae huomasi kerralla älä ramppaa siellä, niin ei kiristä.

        Voi voi kun sinuun sattuu Luepas noi kommentit huomaat että muitakin häiritsee minä voin kyllä käydä muualla kaupassa ettet häiriinny ja tule kytätyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun sinuun sattuu Luepas noi kommentit huomaat että muitakin häiritsee minä voin kyllä käydä muualla kaupassa ettet häiriinny ja tule kytätyksi.

        Olen huomannut myös, että samoja autoja kaupan pihassa. Minua ei haittaa yhtään. Hienoa, että ihmiset jöy oman kylän kaupassa ja jäävät juttusille kaupan pihassa, jokunen tässäkin tapauksessa. Antaa jokaisen olla asioilla niin kaupan kuin haluaa. Aina on asiakkaiden autot mahtuneet pihaan. Älä annam sinäkään tämän häiritä elämääsi. Uskon, että hän ei seuraa haetko kolme vai neljä kertaa olutta kaupasta. Kevät aurinko paistakoon kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun sinuun sattuu Luepas noi kommentit huomaat että muitakin häiritsee minä voin kyllä käydä muualla kaupassa ettet häiriinny ja tule kytätyksi.

        Minua ei ainakaan haittaa. Meitä on monia, ketkä ei kiinnitä asiaan huomiota. Mene sinäkin suoraan kalhalavalle ja lähde kotiin pian. Pian joku antaa sulle kylän leivän. Autoja en ole minä nähnyt, mutta polkupyörällä sama ukko ajaa joka kerta ja pysähtyy kyyläämään liikkujia. Sinäkö se olet? Mahtuuko kaljat takaritsalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei ainakaan haittaa. Meitä on monia, ketkä ei kiinnitä asiaan huomiota. Mene sinäkin suoraan kalhalavalle ja lähde kotiin pian. Pian joku antaa sulle kylän leivän. Autoja en ole minä nähnyt, mutta polkupyörällä sama ukko ajaa joka kerta ja pysähtyy kyyläämään liikkujia. Sinäkö se olet? Mahtuuko kaljat takaritsalle?

        Just näin. Pienet täytyy olla murheet ihmisellä, jotka tuosta ahdistuu. Neuvoksi, älä katso, äläkä ajattele asiaa vaan hae juomasi ja jatka omaa matkaa ja elämää. Itsellä ei aika riitä kyllä seuraamaan, ketä on parkissa vaan käyn ostokset ostamassa ja jatkan päivääni siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoh, kukahan nyt kilahti?
        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
        Sinä saat kolme kertaa viikossa käydä kaupassa siis kyyläämässä selvästi ihmisiä, mutta toinen ei saisi käydä kun kauhea kitinå käy kyyläämisestä.
        Hae huomasi kerralla älä ramppaa siellä, niin ei kiristä.

        Kirjoitatko kännissä vai muutenko kirjoitustaito hukassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko kännissä vai muutenko kirjoitustaito hukassa

        Koita nyt vaan vastata kun sinulta kysytään. Älä yritä kiertää kiertää kysymystä sil, että sananstöttö muuttanut kirjoittajan tekstiä. Muut sen taisikin ymmörtä, vaan sinä takeerruit tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei ainakaan haittaa. Meitä on monia, ketkä ei kiinnitä asiaan huomiota. Mene sinäkin suoraan kalhalavalle ja lähde kotiin pian. Pian joku antaa sulle kylän leivän. Autoja en ole minä nähnyt, mutta polkupyörällä sama ukko ajaa joka kerta ja pysähtyy kyyläämään liikkujia. Sinäkö se olet? Mahtuuko kaljat takaritsalle?

        Minäkin jätin muuten sanan, mistä varmasti saat aivopähkinän tälle päivälle. Etsi sanat, joissa huomaat kirjoitusvirheitä! Tee tehtävä ensin ja mene sen jälkeen vasta Saleen vahtimaan ketkä tänään on kaupalla liian kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.Seuraa ihmisten kaupassa käyntiä.Jo vuosia sama homma.

        Moni puhuu autoista, mutta mikäs tarina tällä polkupyörällä päivystävästä ukosta? Milloin missäkin nurkalla nojaa pyöränsä ja kyttää ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita nyt vaan vastata kun sinulta kysytään. Älä yritä kiertää kiertää kysymystä sil, että sananstöttö muuttanut kirjoittajan tekstiä. Muut sen taisikin ymmörtä, vaan sinä takeerruit tuohon.

        Voi hyvää päivää ja piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvää päivää ja piste

        SASSE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla sun ukkos kun noin kilahit ja sitäpaitsi ei käy muija kaupassa ukko istuu autossaan puolipäivää varmaan niin yksinäinen joistakin ei kiva kun kyylätään ja ps haen olutta kolmesti viikossa kori kerrallaan ei Uuraisilla muuten ole kivaa

        Mites se oma kielioppi ja oikeinkirjoitustaito?
        Älä ota enempää. Vasta maanantaina haet Salesta lisää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitatko kännissä vai muutenko kirjoitustaito hukassa

        Sultakin löytyy kirjoitusvirhe, huomasitko itse missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla sun ukkos kun noin kilahit ja sitäpaitsi ei käy muija kaupassa ukko istuu autossaan puolipäivää varmaan niin yksinäinen joistakin ei kiva kun kyylätään ja ps haen olutta kolmesti viikossa kori kerrallaan ei Uuraisilla muuten ole kivaa

        Tästä puuttui pisteet kokonaan. Minä käyn Prismassa, mutta tankkaamassa Salen mittarilla.
        Sinäkö se äijä olet polkupyörällä aamusta asti kyttäämässä ihmisiä. Pari kolme kertaa joka päivä sama ukko sotkee pyörällä kaupan ja liikkeiden pihassa.


    • Anonyymi

      Olihan niitä kauppoja joka tuppukylässä ennen vanhaan kun ei ollut autoja, kävellen, polkupyörällä tai hevosella kaupassa käytiin. Ei nykyisin sellainen kyläkaupan pito kannata, josta käydään vain ensi hätään ostamassa jotain pientä, oari keppanaa, röökiasti tai kaapista puuttunut leivontahiiva, isommat ostokset aina ostetaan suurmarketeista (ja viikon tarjouksista).

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Onko Uuraisilla kauppa tosi siistiä luulin että ostavat Akilta myös ruuvat. Kehittyvä maalaispitäjä tuo uurainen vai ihan kauppakin siellä takapajulassa. Ootte siirtyneet uudelle vuosisadalle. Seuraavaks saatte varmaan kioskin siitä se riemu repeää


    • Anonyymi

      Muistakaa huutokauppaa

      • Anonyymi

        Miten tuo liittyy ruokakauppaan Ostatko huutokaupasta leipäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy ruokakauppaan Ostatko huutokaupasta leipäsi

        nimen ommaan, piirakat ja rähmäpullat ja Markun makkarat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy ruokakauppaan Ostatko huutokaupasta leipäsi

        Saapi sieltä kahavetta ja mehhuu ja. Vuan voe mahoton niitä Markun makkaroita jotta on hyviä! Kelepaa mahansa viereen oekasta kun kuusi kyrsää on syönnyt.


    • Anonyymi

      Vieläkö Holopainen myy omatekoista Fiatin takaluukusta?

    • Anonyymi

      Uuraisten kakku ja dildo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe